Harvinaisen tyhmä kysymys aloittelevalta neulojalta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis niin, niin, NIIN tyhmä kysmys. Että oikein ittiäkin hävettää.

Mutta siis, joustoneuleena haluaisin kaulaliinan tehdä. 2 oikein 2 nurjaa..

Miten ihmeessä saan ne silmukat menemään tasan. Nyt menee koko ajan niin, että joko ne meneekin päin vastoin tai sitten silmukat ei edes mene tasan tai muuten vaan ihan päin kettua.

Jos joltain saisi SELKEÄT ohjeet. :) Ja kyllä, näinkin tyhmiä ihmisiä voi olla..

Parillinen määrä silmukoita, jos haluat tehdä kaks oikein kaks nurin -joustinneuletta.

Mä olen useamman kerran nyt aloittanut niin, että teen esim. 24 tai 26 silmukkaa ja silti nyt joku mättää.

Kun siis olen tän asian kanssa tyhmä, niin miten voi olla, että aloitan ja lopetan oikealla mutta sitten kun aloittaisin seuraavaa riviä on aloitus ja lopetus nurjia ja menee sitten väärin..

*jep, tyhmä*

[QUOTE="vieras";24654744]Mä olen useamman kerran nyt aloittanut niin, että teen esim. 24 tai 26 silmukkaa ja silti nyt joku mättää.

Kun siis olen tän asian kanssa tyhmä, niin miten voi olla, että aloitan ja lopetan oikealla mutta sitten kun aloittaisin seuraavaa riviä on aloitus ja lopetus nurjia ja menee sitten väärin..

*jep, tyhmä*[/QUOTE]

Veikkaisin että sulla menee sekaisin siinä rivin ensimmäisessä silmukassa. Jos olet lopettanut oikeaan silmukkaan, aloitat seuraavan kerroksen nurjalla. (Reuna tulee jämäkämpi ja parempi jos vain nostat ensimmäisen silmukan, sitten yksi nurja ja jatkuu taas 2 o, 2 n...)

[QUOTE="hmm";24654772]Veikkaisin että sulla menee sekaisin siinä rivin ensimmäisessä silmukassa. Jos olet lopettanut oikeaan silmukkaan, aloitat seuraavan kerroksen nurjalla. (Reuna tulee jämäkämpi ja parempi jos vain nostat ensimmäisen silmukan, sitten yksi nurja ja jatkuu taas 2 o, 2 n...)[/QUOTE]

Okei, täytyy mennä heti kokeilemaan! :)

Tarkoitatko, että haluat esim. molempiin reunoihin 2 nurin? Että ois niinku symmetrinen se kaulaliina? Silloin luo silmukoita parillinen määrä, muttei kuitenkaan neljällä jaollinen. Esim. just toi 26 ois hyvä. Mutta silloin aina sillä puolella, missä on reunoissa nuo 2 nurjaa, et voi aloittaa 2 oikealla, vaan pitää tehdä aina päinvastaista, mitä toisella puolella. Nurin tehty silmukka onkin toisella puolella oikein ja päinvastoin oikein tehty on toisella puolella nurja silmukka - ymmärrätkö tätä?

Mää neulosin niin et AINA kaks ekaa oikein sit 2o 2n 2o 2n 2o 2n 2o 2n ja viimeseksi taa oikein ja nurjalla taas 2 ekaa oikein ja kaks vikaa oikein niin ei rullaannu ne reunat

Yhteistyössä