Häviskö se eilinen teiniäiti ketju johonkin?

joo,kun porukka tääl haukku niitä,ja itse olevinaan aikuiset ihmiset päästivät ihan noloja kommetteja suustaa,yhtään sen kypsempiä ollut kukaan näistä kommentoijista.
Nimiä en muista.

No, eipä yllätä. Jännä sinänsä, että täällä on ihan yhtä paljon sossun rahoilla, tupakoivia, muuten vaan hukassa olevia ihmisiä pilvin pimein, ja silti voi arvostella niitä tyttöjä. Ne ollu sen kummempia äitejä, kuin suurin osa tänne kirjoittavistakaan.

Olen samaa mieltä. Kaikkia sossun rahoilla elävi, tupakoivia ja muutenkin hukassa olevia äitejä saa ja pitää arvostella. Oli sitten ikä 16 tai 40. Ja kaikista ryhmistä noita löytyy.

[QUOTE="Unforgiven";24673430]Olen samaa mieltä. Kaikkia sossun rahoilla elävi, tupakoivia ja muutenkin hukassa olevia äitejä saa ja pitää arvostella. Oli sitten ikä 16 tai 40. Ja kaikista ryhmistä noita löytyy.[/QUOTE]

En mä tarkoittanu, että saa ja pitää arvostella, vaan sitä, että tuskin kovin monella on varaa arvostella.

Ompas mukavaa löytää oma bloginsa täältä näin jo toisen kerran vuorokauden sisään + niitä äitejä joiden oma elämä on niin täyttä kuraa, että tarvitsee jopa vinkua muiden elämästä. mutta, omapahan on asianne, säälittää tää touhu vaan, että mistä kaikkialta sitä ittensä sitten bongaakaan. ja kuulee teiltä täysin tuntemattomilta millanen on, kun te ette siitä tiedä sitten yhtikäs mitään :) mutta kiva että onnetaan Tiinan kanssa teille kunnon ajavietettä.

Ompas mukavaa löytää oma bloginsa täältä näin jo toisen kerran vuorokauden sisään + niitä äitejä joiden oma elämä on niin täyttä kuraa, että tarvitsee jopa vinkua muiden elämästä. mutta, omapahan on asianne, säälittää tää touhu vaan, että mistä kaikkialta sitä ittensä sitten bongaakaan. ja kuulee teiltä täysin tuntemattomilta millanen on, kun te ette siitä tiedä sitten yhtikäs mitään :) mutta kiva että onnetaan Tiinan kanssa teille kunnon ajavietettä.

Polttaminen ja juominen, vaikka on tietoisesti raskaana, kertoo jo tarpeeksi paljon. Et ole ansainnut tervettä lasta, käytöksesi takia. Tosin lapsesi tietysti ansaitsee syntyä terveenä koska on viaton ihmisyksilö. Ristiriitaista.

Juominen? Mitä helvettiä :laugh: olen jo otosiaan pari huikkaa ( n.yksikolmasosaa pienestä tölkistä jos edes niinkään paljon) juonut, ja sekin oli tuossa noin 8½kk sitten eli IHAN TÄYSIN ENSIMMÄISEN KOLMANNESKEN AIKANA. Mutta siinäpähän valitatte ei voi mitään ja tupakkaa poltan, mutta no jes, niin polttaa monet muutkin ja koko kaksplus olis täynnä niitä keskusteluja jos jokaisesta tulisitte vinkumaan. Mutta teillä näyttää olevan joku pakonomanen tarve hakea juuri nuorista äideistä jokainen vika yms. Veikkaan,että kukaan teistäkään täälä ei ole täydellinen äiti, sillä kukaan ei ole, kaikki tekee omat virheensä, mutta ton alkolin voit unohtaa kokonaan huhhu. Viimeksi olin HUMALASSA noin 1v2kk ennen kun tulin raskaaksi, ja en ole pahemmin muutenkaan juonut. Ja jos toi 3-4 huikkaa alkukolmanneksen iakana on noin helvetin ongelmallinen sun mielestä, niin entäs nää jotka esim saksassa vai mikä se maa olikaan, laitetaan juomaan punaviiniä 1-2 lasia päivässä ja jossain maassa oli pullo punaviini/päivä. Ei niillä parilla huikalla ole mitään väliä noihin verrattuna. Mutta oikeasti, hommaa oma elämä, et sä voi vaikuttaa meidän ratkaisuihin tai mihinkään muuhunkaan, saadaan korkeintaa vaan nauraa täällä niille jotka vinkuu kun pahimmanluokan pikkulapset kuinka asiat ei just nyt mene niinkuin teidän nuoruudessa, se on kyllä voivoi. Katsokaa peiliin, jos ette muuten ymmärrä että TEKÄÄN ETTE OLE TÄYDELLISIÄ. Enemmän tunnen vastuullisia nuorena saaneita kun +30vuotiaita äitejä, anteeksi nyt vain.

• Tykkää
Reactions: Frozenia ja kikatus
Pitäähän sitä omatuntoaa jotenkin pönkittää,vaikka sitten haukkumalla nuoria äitejä.
Itse kävin noita lukemassa,ja mitään pahaa sanottavaa en niistä kirjoituksista löydä.

Polttaminen ja juominen, vaikka on tietoisesti raskaana, kertoo jo tarpeeksi paljon. Et ole ansainnut tervettä lasta, käytöksesi takia. Tosin lapsesi tietysti ansaitsee syntyä terveenä koska on viaton ihmisyksilö. Ristiriitaista.

Oletko edes lukenut noita blogeja?
Vai teetkö päätelmiä mututuntumalla,vain ja ainoastaan siksi ,että odottaja on teini-ikäinen?!
Kannattasi nyt ensiksi lukea noita blogeja ihan ajatuksen kanssa,ennenkuin rupeat päästelemään suustasi mitä sattuu.
Toisaalta kyllä se varmaan hivelee omatuntoasi,kun pääset edes omassa päässäsi pitämään itseäsi jotenkin hyvänä ja parempana ihmisenä.

[QUOTE="trio";24700771]Pitäähän sitä omatuntoaa jotenkin pönkittää,vaikka sitten haukkumalla nuoria äitejä.
Itse kävin noita lukemassa,ja mitään pahaa sanottavaa en niistä kirjoituksista löydä.[/QUOTE]

Nimenomaan!
Musta on tosi surku, et tääl porukka arvostelee nuoria äitejä, vaikka tuskin teistäkään kukaan tuntee Teyaa tai Tiinaa.

Nimenomaan!
Musta on tosi surku, et tääl porukka arvostelee nuoria äitejä, vaikka tuskin teistäkään kukaan tuntee Teyaa tai Tiinaa.

Niinpä...
En mä lähtis arvostelemaan tuntematta. Blogien perusteella ei voi paljoa päätellä. En tosin tiedä, mitä niissä blogeissa edes on kun en ole vielä lukenut.
Mut kiitollinen oon näistä linkeistä, koska mua kiinnostaa ihan vilpittömästi ns. teiniäitien elämä :D

• Tykkää
Reactions: fortunate
Kiitos kaikille, ei pahana pitäville ihmisille.
Eiköhän mekin parhaamme tehdä, ylpeä en tupakan poltostani ole, ja koen omantunnontuskia, mutta en ole vain pystynyt lopettamaan vaikka useaan otteeseen olenkin yrittänyt.
Ja kiitos nyt kaikille puolusteleville <3 :) Teidän lapsenne varmasti tulevat pärjäämään elämässä jos perivät teiltä tuon hyväksymisentaidon, toisin kuin näiden joidenkin lapset, koska kaikki täällä on erilaisia, eikä mielestäni kenenkään tarvitse alkamaan tuomitsemaan minua, Teyaa tai Tiuskia vain meidän omien virheidemme takia, eikä kyllä ketään muutakaan.

Minusta on kammottavaa sanoa jollekin "et ansaitse tervettä lasta". Kuulostaa siltä kuin sanottaisiin, että syntyköön lapsi sairaana kun sillä on niin paska äiti. Näin taas kostetaan seitsemänteen polveen saakka...

Kiitos vaan mutta mun elämäni ei ole lainkaan kuraa, vaikka teidän blogeista ja teistä sanoinkin että täysiä lapsia olette vielä. Toinen ainakin jopa asuu vanhempiensa luona (toisesta en tiedä), eli ihan kakara vielä ja sori vaan mutta se on totuus :) Odottakaahan vaan sitä aikaa kun "joudutte" olemaan täysin omillanne sen lapsenne kanssa ja ottamaan kokonaisvaltaisen vastuun arjesta. Ei enää olekaan ketään (mamma&pappa) joka tekee teille herkkuruokaa valmiina pöytään vaan "joudutte" itse olemaan se perheen pää joka ruuan valmistaa ja siivoilee, pitää taloudesta ja lapsesta itsenäisesti huolta.
Nyt on vielä huoletonta aikaa juosta kaupungilla kavereiden kanssa syömässä ja pohtia mitä meikkejä ostaa. ;)

Minun arkeni ei ole lainkaan kuraa vaikka 23 vuotiaana elän aivan eritavalla kuin te. Minulla on 2 lasta, ei miestä, olen kotiäiti, teen ruuat perheelle ja pidän pytinkiä pystyssä päivittäin. Olen ylpeä siitä että olen jo esikoista odottaessani ollut täysin omillani ja opetellut ottamaan vastuuta sekä omasta että tulevan lapseni elämästä.
Kaupungille pääsen sillointällöin kans katselemaan shoppailtavaa itselleni, mutta aina tulee kuitenkin ostettua rakkaille lapsilleni pääasiassa hienoa päälle.
Joskus pohdin ostaakko 8 euron hiusväri itselle vai jotain kivaa lapsille.. ja valitsen lapset. Elämääni ei ole meikit eikä materia, enkä voi koskaan olettaa että joku muu hoitaa asiat puolestani. Että joku muu tekee minulle ruokaa, että olen äiti ja silti riippuvainen vielä omasta äidistäni, ei.. Olen ylpeä siitä että olen oman itseni herra ja vahva kasvattaja lapsilleni.

Ja tämä elämä on oikein ihanaa, eikä käy kateeksi ollenkaan sitä mikä teillä saattaa olla edessä... perseelleen lentäminen tässä elämässä, että ihan oikeasti pitääkin pian pärjätä omillaan sen lapsen kanssa. ?

Toivon totisesti siis kaikkea hyvää, mutta älä tule sanomaan että elämäni on kuraa vaikka sinusta mielipiteen ilmaisinkin. Yhtälailla et sinäkään tiedä meidän muiden elämästä mitään, jos emme mekään sinun elämästäsi. Rippeitä siitä annat kuitenkin blogissasi, joten enemmän siitä on kuitenkin saanut osviittaa, kuin että et "levittelisi" asioitasi missään. ;)

kumpikaan meistä ei asu kotona? Tiina asuu enskassa niin kun minäkin, mutta eri paikkakunnalla ja se pääsee enskasta perjantaina kokonaan pois eli omaan asuntoonsa jossa se asuu Amandan kanssa. Minä taas olen Tampereella ensikodissa, ja muutan tästä omilleni, EN vanhempieni luokse. Ota asioista selvää ennen kun puutut mihinkään. Mä olen kihloissa lapsen isän kanssa ja se muuttaa mun luo, se opiskelee ja mä alotan ammattikoulun kun lapsi on pari vuotias. Pesen itse pyykkini, teen iyse ruokani, ja pidän muutenkin itse itsestäni 100% huolta. Meikkaan, joo, mutta silloin kun on aikaa/jaksamista, ei se niin tärkeää mulle ole, mutta teen sen omaksi ilokseni :) Se on hyvä että jaksat olla lapsillesi ihana äiti, sitä ne lapset tarvitsevatkin, mutta tuo ''elämä on kuraa'' juttu on yleisesti niille, joilla on kauhea pakonomainentarve tulla pätemään mulle tai Tiinalle, te ette meitä tunne, ja me voidaan kirjottaa tuonne blogiin ties mitä me halutaan, eli se ei _merkitse mitään_. Ja tuosta rahankätöstä vielä sen verran, että tiedät että mulla tulee ehkä alussa rahallisesti tiukkaa olemaan, mutta siksipä olenkin ennen lapsen syntymää hommannut jo kaikki vaatteet valmiiksi 50-80cm. Ja ostelen tarpeen mukaan, ja saan siskoltani vaatteita yms ja kaikki vaunut,turvakaukalot,sitterit ja leikkimatot ja sen sellaset lelut jnejnejne on jo hommattuna. Tiedän ettei se tule helppoa olemaan, mutta ei se kenellekkään aina niin ruusuista ole, mutta silti odotan jo lapseni tulemista innolla.

ihana kun palstan täydelliset äidit taas vinkuu.

Joo, molemmat äidit on vielä lapsia, varmaan tietäävät itsekin olevansa nuoria mammoja.
Mielestäni blogien perusteella kuitenkin hoitavat lapsensa hyvin. Tupakoivia äitejä löytyy maailmasta muitakin...

Aina vingute miten abortti on murha, no kun joku "kantaa vastuunsa" ei sekään kelpaa?

Teya antaa itsestään fiksumman kuvan kun joku muu tässä ketjussa.

Kiitos vaan mutta mun elämäni ei ole lainkaan kuraa, vaikka teidän blogeista ja teistä sanoinkin että täysiä lapsia olette vielä. Toinen ainakin jopa asuu vanhempiensa luona (toisesta en tiedä), eli ihan kakara vielä ja sori vaan mutta se on totuus :) Odottakaahan vaan sitä aikaa kun "joudutte" olemaan täysin omillanne sen lapsenne kanssa ja ottamaan kokonaisvaltaisen vastuun arjesta. Ei enää olekaan ketään (mamma&pappa) joka tekee teille herkkuruokaa valmiina pöytään vaan "joudutte" itse olemaan se perheen pää joka ruuan valmistaa ja siivoilee, pitää taloudesta ja lapsesta itsenäisesti huolta.
Nyt on vielä huoletonta aikaa juosta kaupungilla kavereiden kanssa syömässä ja pohtia mitä meikkejä ostaa. ;)

Minun arkeni ei ole lainkaan kuraa vaikka 23 vuotiaana elän aivan eritavalla kuin te. Minulla on 2 lasta, ei miestä, olen kotiäiti, teen ruuat perheelle ja pidän pytinkiä pystyssä päivittäin. Olen ylpeä siitä että olen jo esikoista odottaessani ollut täysin omillani ja opetellut ottamaan vastuuta sekä omasta että tulevan lapseni elämästä.
Kaupungille pääsen sillointällöin kans katselemaan shoppailtavaa itselleni, mutta aina tulee kuitenkin ostettua rakkaille lapsilleni pääasiassa hienoa päälle.
Joskus pohdin ostaakko 8 euron hiusväri itselle vai jotain kivaa lapsille.. ja valitsen lapset. Elämääni ei ole meikit eikä materia, enkä voi koskaan olettaa että joku muu hoitaa asiat puolestani. Että joku muu tekee minulle ruokaa, että olen äiti ja silti riippuvainen vielä omasta äidistäni, ei.. Olen ylpeä siitä että olen oman itseni herra ja vahva kasvattaja lapsilleni.

Ja tämä elämä on oikein ihanaa, eikä käy kateeksi ollenkaan sitä mikä teillä saattaa olla edessä... perseelleen lentäminen tässä elämässä, että ihan oikeasti pitääkin pian pärjätä omillaan sen lapsen kanssa. ?

Musta taas on hyvä, että tämä toinen bloggaaja teya asuu ensikodissa (muoks. ilmeisesti molemmat asuvat :P), näin ainakin ymmärsin. Mitä teksteistä päättelin, parempi siellä kuin kotona. Ja paljon paremmat eväät sieltä saa lapsen kanssa elämiseen, ainakin toisen kohdalla, jonka oma isä on alkoholisti.
Mun tulevaisuuden suunnitelmat on olla töissä ensikodissa ja juurikin auttaa ihmisiä ns. omille jaloilleen ja irti siitä mikä on aiemmin elämää hankaloittanut.

Tilanteita on erilaisia ja ihmisiä myös.

Pitäisikö teinin pärjätä yksin näin isossa elämän muutoksessa? Hyvä vain, että on tukena vanhemmat ym. Ei voi olettaa, että ns. lapsi yhtäkkiä kasvaisi aikuiseksi. Monella lain silmissä aikuisellakin on hankalaa sopeutua tilanteeseen, harva meistä on valmis vastuuntuntoinen äiti saman tien kun plussa pärähtää testiin.

Ei voi olettaa, että joidenkin tulevaisuus olisi tuhoon tuomittu jos he alkutaipaleella tukea tarvitsevat ja saavat.

Jos minun lapseni tulisi alaikäisenä raskaaksi, auttaisin kaikin keinoin (ja myöhemminkin). Mielestäni teini tarvitsee kuitenkin paljon tukea ja rakkautta, vaikka sitten sitä valmista ruokaa pöytään jne. muutos on todella iso eikä siihen ole helppo sopeutua yhtäkkiä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: teya
Niimpäniimpä. Ei tässä nyt kannata alkaa vääntelemään mitään päätöksiä, tai tekeen syytöksiä yli päätään nuoria äitejä kohtaan, suurin osa kyllä aikuistuu huomattavasti odotusaikana. Eikä muiden kannattaisi olla niin yleistäviäkään. Molemmilla meistä, mulla sekä Tiuskilla, on vanhemmat tukena, rakastavat poikaystävät, ystäviä, ja samassa tilanteessa olevia kavereita ja ystäviä, joiden kanssa me voidaan jakaa arkipäivän asioita yms purkaa ajatuksia. Molemmat muuttaa omaan asuntoon, eikä jää vanhempien paasattavaksi, vaan ottaa vastuun teoistaan, ja molemmat meistä tulee varmasti hoitamaan lapsemme kunnialla, kuinka rankkaa se ikinä onkin, meillä on kyllä paljon henkilöitä jotka auttaa ja tukee kaikenlaisissa mieltä painavissa asioissa.
Muutenkin mun mielestä tosi typerää, alkaa netissä laittamaan näihin kahteen kastiin '' hyviin'' ja ''huonoihin'' äiteihin, kukin hoitaa tyylillään, mutta kunhan hoitaa kunnolla ja tekee parhaansa niin eikö se ole paljon parempi. Muutenkin usko,että on paljon huonompiakin äitejä kuin me kaksi, esim perheessä missä on väkivaltaa, käytetään rajusti alkoholia ja huumeita + jätetään lapset kokonaan hoitamatta, en ole paljon sellaisista lukenut täältäkään paikasta minkäänlaista kritiikkiä, varsinkaan jos esim. 25 vuotias lähtee viettämään iltaa, kaikki on vain että '' okei, hyvä että saat välillä irrotella'', mutta jos minä tai tiuski sanotaan että lapsi on 3h isovanhemmillaan, kun menemme syömään poikaystävämme kanssa ulos, niin heti tulee kommenttia että '' olisi kannattanut pitää ne haarat kiinni,ettei tarvis hoitoon laittaa KOKO AJAN'' vaikka lapsi olisikin kerran tai kaksi kuussa hoidossa. Niin huomaa,että suurimmalle osalle täälläkin olevista se ikä on suurempi asia kuin se,että miten niitä lapsia oikeasti hoidetaan.

• Tykkää
Reactions: idunnor
Kyllä teidän teksteistä tulee ilmi tietty kypsymättömyys. Lisäksi tuo tupakanpoltto, niin ei sekään anna yhtään hyvää kuvaa. Että tässä mun mielipide, ette nosta pisteitä teiniäitejä kohtaan.

Itsekin saanut teininä lapsen, mutta ihan erilainen olin. Ottakaa Viivi-Elisasta mallia.

Yhteistyössä