Hei haloo! Av-palstalla luin yhtä keskustelua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt

Vieras
Jonka ap kysyi, että olisko muiden perheissä ok jos mies tulee arkena töistä kotiin klo 20 ja lauantaisin klo 17-18. lähes kaikissa vastauksissa sanottiin ettei olisi, ja että kyllä mies saisi luvan vaan tulla aikaisemmin.

Luin tuota keskustelua oikeasti suu auki! Jos se mies on töissä, niin ei se varmaan voi pomollensa sanoa että soronoo, mä lähden kotiin kun muija käski tulla! Sitäpaitsi, uskon että jos mies voisi valita, niin hän olisi paljon mielummin kotona perheensä kanssa kuin töissä. Mikä noita naisia vaivaa? Ei ihme, että avioerot ovat niin yleisiä nykyään, jos IHAN kaikesta pitää valittaa!

Ja kyllä. Omakin mieheni tekee n.15 työpäivää usein, joten tiedän kyllä mitä se on kun on lasten kanssa kotona yksin pitkän päivän. Mutta miehellä on luonnollisesti myös vapaapäiviä, ja mies tienaa meille rahaa.

No, mikäs siinä jos materia rankataan listalla tärkeimmäks. Meillä ekaks menee perhe, ja työpaikka sekä työaika on valittu sen mukaan. Mutta vaikka teille raha olisi tärkein niin tuskin sun kannattaa haukkua niitä joille on toisin.

No, jos mies lähtis töihin klo 12, niin toki olis ok, mutta en ymmärrä töitä joita pitää joka päivä tehdä 12h. Sillä ei ole mitään tekemistä rahan kanssa, työntekijällä on työaikalaki, joka suojaa moista vastaan. Yrittäjä on toki asia erikseen, hän ei voi aina valita, mutta työntekijän ei tartte moiseen suostua. Avioero ei liity asiaan mitenkään. Ja meillä myös vaimo käy töissä, jolloin miehen ei tartte tehdä tuplavuoroa.

[QUOTE="jaahas";25207281]No, jos mies lähtis töihin klo 12, niin toki olis ok, mutta en ymmärrä töitä joita pitää joka päivä tehdä 12h. Sillä ei ole mitään tekemistä rahan kanssa, työntekijällä on työaikalaki, joka suojaa moista vastaan. Yrittäjä on toki asia erikseen, hän ei voi aina valita, mutta työntekijän ei tartte moiseen suostua. Avioero ei liity asiaan mitenkään. Ja meillä myös vaimo käy töissä, jolloin miehen ei tartte tehdä tuplavuoroa.[/QUOTE]

No riippuu vähän työnkuvasta. Esim. rekkakuski ei voi tulla yöksi kotiin, jos on toisela puolen Suomea.

No, mikäs siinä jos materia rankataan listalla tärkeimmäks. Meillä ekaks menee perhe, ja työpaikka sekä työaika on valittu sen mukaan. Mutta vaikka teille raha olisi tärkein niin tuskin sun kannattaa haukkua niitä joille on toisin.

ai, että miehesi on itse valinnut työaikansa? Luulen, että olet juuri sellainen vaimo joka kaikille kehuskelee kuinka "minun mies valitsi työpaikkansa+aikansa niin että perheen sääntöihin sopii!" ja miehesi miettii mielessään että "nii i, saatana kun ei saa edes tehdä sitä työtä mitä haluaisi kun akka kieltää....."

Mites sitten, jos miehellä on jo ammatti ja työ ennen perhettä? Pitäisikö miehen ottaa lopputili ja uudelleen kouluttautua ammattiin, joka sopii vaimolle?

mä kyllä valitsin ukkoni osin sillä perusteella, että se tekee töitä 37,5h viikossa, virka-aikaan, eikä ota töitä kotiin...
Niin minäkin teen. Koska mitään erityistä palkkiota en saa jos yöllä valvon itselleni vatsahaavan ja murehdin työasioita.
Olemme kumpikin isossa firmassa töissä - ja niissä ei tunnetusti kukaan ole korvaamaton.

on mahdollista, että mieheni jää alkuvuodesta työttömäksi. Ei sekään sureta - voisi tehdä mega-remontin taloon ja kuopus aloittaa koulun - olisi iskä kivasti kotona lähettämässä ja ottamassa vastaan.

Mun palkka on 2400e/kk - on se kumma jos ei nuukasti eläen selviä (asuntovelka on jo maksettu) nelihenkinen perhe. Jos olisi teinejä, niin ehkä emme selviäisi, mutta nyt on vain näitä halpoja alakoululaisia.

[QUOTE="just";25207311]ai, että miehesi on itse valinnut työaikansa? Luulen, että olet juuri sellainen vaimo joka kaikille kehuskelee kuinka "minun mies valitsi työpaikkansa+aikansa niin että perheen sääntöihin sopii!" ja miehesi miettii mielessään että "nii i, saatana kun ei saa edes tehdä sitä työtä mitä haluaisi kun akka kieltää....."[/QUOTE]

Oho, sua taitaa sattua kovasti kun olet noin aggressiivinen. :( Olen pahoillani, mutta meillä menee hienosti, kummallakin työt joista nautimme ja joista saa sellaista palkkaa että voi perheen elättää mutta myös reilusti yhteistä aikaa. Minun vikani se ei ole jos sinä et ole saanut tätä kaikkea, joten riehu vain itsellesi ja miehellesi. :)

[QUOTE="vieras";25207320]mä kyllä valitsin ukkoni osin sillä perusteella, että se tekee töitä 37,5h viikossa, virka-aikaan, eikä ota töitä kotiin...
Niin minäkin teen. Koska mitään erityistä palkkiota en saa jos yöllä valvon itselleni vatsahaavan ja murehdin työasioita.
Olemme kumpikin isossa firmassa töissä - ja niissä ei tunnetusti kukaan ole korvaamaton.

on mahdollista, että mieheni jää alkuvuodesta työttömäksi. Ei sekään sureta - voisi tehdä mega-remontin taloon ja kuopus aloittaa koulun - olisi iskä kivasti kotona lähettämässä ja ottamassa vastaan.

Mun palkka on 2400e/kk - on se kumma jos ei nuukasti eläen selviä (asuntovelka on jo maksettu) nelihenkinen perhe. Jos olisi teinejä, niin ehkä emme selviäisi, mutta nyt on vain näitä halpoja alakoululaisia.[/QUOTE]

Kuulostaa hieman laskelmoivalta tuo, millä perusteilla VALITSIT miehesi.

[QUOTE="vieras";25207320]mä kyllä valitsin ukkoni osin sillä perusteella, että se tekee töitä 37,5h viikossa, virka-aikaan, eikä ota töitä kotiin...

Mun palkka on 2400e/kk - on se kumma jos ei nuukasti eläen selviä (asuntovelka on jo maksettu) nelihenkinen perhe. Jos olisi teinejä, niin ehkä emme selviäisi, mutta nyt on vain näitä halpoja alakoululaisia.[/QUOTE]

et voi olla tosissasi? valitsit miehen ammatin perusteella? Kyllä mä vaan valitsin mieheni sen perusteella keneen rakastuin, eikä siinä vaiheessa kiinnosta juurikaan toisen ammatti, oli sitten siivooja tai suuren firman johtaja......

Tämä keskustelu luistele vähän epämääräisesti.

Eli AP: miksi joku tekee noin pitkää päivää koko ajan? Vai aloittaako vasta puoliltapäivin? Ei voida ajatella niin, että työ on asia, joka ehdottomasti menee kaiken edelle - suut suppuun vain...

Ääriesimerkki: yksinhuoltaja tekee 12-tuntista päivää ja lapset ovat tuon ajan hoidossa vaikkapa kahdessa eri paikassa - tai yhdessä jos se on mahdollista (onkohan?). Lapset olisi käytännöllisesti katsoen hylätty ja kasvatettavana vierailla ihmisillä. He näkisivät omaa vanhempaansa ehkä tunnin-parin päivässä. Ja tämäkö olisi sitten ok - koska vaan sattuu olemaan pitkät päivät ja rahaa on hyvä tienata - paljon...

[QUOTE="vieras";25207317]Mites sitten, jos miehellä on jo ammatti ja työ ennen perhettä? Pitäisikö miehen ottaa lopputili ja uudelleen kouluttautua ammattiin, joka sopii vaimolle?[/QUOTE]

Sopii vaimolle? Eli teillä mies ei halua olla kotona mutta vaimo pakottaa? Surullista, mutta älä yleistä että kaikilla olisi kuten teillä.

[QUOTE="jiihaa";25207300]No riippuu vähän työnkuvasta. Esim. rekkakuski ei voi tulla yöksi kotiin, jos on toisela puolen Suomea.[/QUOTE]

oi voi kyllä, siinä vaan kestää kauemmin.. :D

Ja nyt kun on tullut paljon lunta jne. oottekos aatelleet niitä aura-autojen kuskeja?Melkein ympäripyöreetä päivää ajelevat tuolla et pitävät meille tiet puhtaana, silti naristaan ja vittuillaan, se siitä vielä puuttuskin et kotona oottais kiukkune akka joka märisis tunneista.. :D

• Tykkää
Reactions: RehuLeski
Oho, sua taitaa sattua kovasti kun olet noin aggressiivinen. :( Olen pahoillani, mutta meillä menee hienosti, kummallakin työt joista nautimme ja joista saa sellaista palkkaa että voi perheen elättää mutta myös reilusti yhteistä aikaa. Minun vikani se ei ole jos sinä et ole saanut tätä kaikkea, joten riehu vain itsellesi ja miehellesi. :)

mua ei satuta, eikä kiinnosta sun ja miehesi ammatit/työajat, mutta säälinpähän vaan miestäsi.

Joidenkin naisten mielestä miehen tulee käydä töissä, tienata helvetisti rahaa mutta olla silti jatkuvasti kotona hoitamassa lapsia ja tekemässä kotitöitä.

Komppaan. :D Jokseenkin aika mahdoton yhtälö, ellei ole sattumoisin syntynyt "kultalusikka suussa" tai istu jossain "perhanan korkeella pallilla", josta muutaman tunnin työllä saa monen monta tonnia kuussa... ... ;)

[QUOTE="jiihaa";25207300]No riippuu vähän työnkuvasta. Esim. rekkakuski ei voi tulla yöksi kotiin, jos on toisela puolen Suomea.[/QUOTE]

rekkakuskeillakin on vapaata, ihan jo lain puitteissa. Joka ilta eivät ole pois, se on paskapuhetta.

[QUOTE="Kuukkeli";25207344]Tämä keskustelu luistele vähän epämääräisesti.

Eli AP: miksi joku tekee noin pitkää päivää koko ajan? Vai aloittaako vasta puoliltapäivin? Ei voida ajatella niin, että työ on asia, joka ehdottomasti menee kaiken edelle - suut suppuun vain...

Ääriesimerkki: yksinhuoltaja tekee 12-tuntista päivää ja lapset ovat tuon ajan hoidossa vaikkapa kahdessa eri paikassa - tai yhdessä jos se on mahdollista (onkohan?). Lapset olisi käytännöllisesti katsoen hylätty ja kasvatettavana vierailla ihmisillä. He näkisivät omaa vanhempaansa ehkä tunnin-parin päivässä. Ja tämäkö olisi sitten ok - koska vaan sattuu olemaan pitkät päivät ja rahaa on hyvä tienata - paljon...[/QUOTE]

Siis tuossa ketjussako? En minä tiedä monelta aloittaa, ap sanoi että mies pääsee klo 20 illalla ja 17-18 lauantaina. En tiedä monelta aloittaa enkä tiedä mitä tekee työkseen.
Ja olette näköjään ymmärtäneet mun kantani vähän väärin. EN siis hakenut tässä sitä, että pitäisi tienata 6000e/kk, vaan sitä, että pitääkö niille miehille valittaa siitä jos ne tekevät töitä, kun varmasti perheensä eteen sitä rahaa tekevät ja joissain ammateissa vaan on PAKKO olla välillä pidempään töissä. Itse en ole töissä siksi, että olen vanhempainvapaalla. En siis lusi kotona huvikseni jotta mies voisi tehdä ympäripyöreää työpäivää.

[QUOTE="jaahas";25207360]rekkakuskeillakin on vapaata, ihan jo lain puitteissa. Joka ilta eivät ole pois, se on paskapuhetta.[/QUOTE]

No ei tietty jokailta, sehän on itsestäänselvää. Mutta eivät kyllä ihan 8 tunnin työpäiviinkään pysty. Sitten pitää vaihtaa alaa, jos sellaista haluaa.

[QUOTE="vieras";25207358]mulle on se ja sama mitä mieheni tekee työkseen, sulle sen sijaan ei näytä olevan, kun on niin tarkkaa missä työssä mies saa olla...eli ihan sua tässä tarkoitin.[/QUOTE]

Et taida ymmärtää, että mies itse on myös halunnut työn, joka ei vie hänen kaikkea aikaansa. Hän itse haluaa olla perheensä kanssa. Minä en sitä ole määrännyt. Ymmärrän kyllä ettei tämä mene sinulle jakeluun kun teillä kerran mies ei halua olla kotona.. mutta usko pois, on myös niitä miehiä jotka välittävät perheestään, harmi ettei sinulle sellaista sattunut kohdalle. Ei siis ihme että olet äkäinen :(

Tai sitten niille ukoille on vaan helpompi olla töissä (eli ovat siellä ihan vapaaehtoisesti), ettei tarvi kuunnella natkuttavia ja mihinkään tyytymättömiä eukkoja... ;)

Mutta tässä aloituksessahan oli just se pointti, että ap ei ole nalkuttava eukko, vaan on tyytyväinen että miehellä on töitä, vaikkakin sitten pitkiä työpäiviä kerrallaan.

Yhteistyössä