Hei muijat, töihin sieltä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Hei muijat, töihin sieltä
15.2.2011 0:28 | Kommentit A A
VIRPI SALMI
Suomessa, maassa, jossa monien höyrypäiden mielestä tasa-arvo on mennyt jo liian pitkälle, puolet alle kouluikäisistä lapsista on mutsiensa kanssa kotona.

Tuoreen kansantaloustieteen väitöskirjan mukaan kotihoidontuki kuntalisineen johtaa naisten työttömyyteen ja on siksi järjetön. Samaan tulokseen on päätynyt moni sosiaalipolitiikan tutkija, joita muun muassa Turun Sanomat hiljattain haastatteli.

Miksi yhteiskunnan rahoilla tuetaan sitä, että työikäiset naiset jäävät huvikseen vuosikausiksi pois töistä kuin jotkut elämäntapahipit? Miksi tavallisia, töissäkäyviä suomalaisnaisia on ryhdytty kutsumaan "uraäideiksi" ikään kuin työnteko olisi naisilta jokin pirullinen ratkaisu?

Siksi, että suomalaista äitiyskeskustelua hallitsevat kotiäitihihhulit Nina ja Timo T.A. Mikkonen sekä professori Liisa Keltinkangas-Järvinen, jonka keksimää nyrkkisääntöä siitä, että alle 3-vuotiaan paikka on kotona, pidetään Suomessa jonkinlaisena matemaattisena totuutena.

Äideille kerrotaan, kuinka lapsen aivoille saattaa tapahtua sitä tai tätä, jos lapsi viedään suomalaiseen päiväkotiin, joka näissä esimerkeissä esitetään jonkinlaisena neuvostoliittolaisen vankileirin vastineina.

Todistusaineistoa päiväkotilapsien pitkäaikaisista aivovaurioista on vaikea löytää, mutta enimmäkseen viitataan "useisiin tutkimuksiin", jotka vaikuttavat Myrskylän Salen tuulikaapissa tehdyiltä.

Kotiäideistä puhutaan Suomessa kuin sotaveteraaneista. Peruspalveluministeri Paula Risikko kommentoi Kotimaa24.fi:lle pari päivää sitten, että "lasten hoitaminen kotona on arvokasta työtä, jota ei voi verrata työttömänä olemiseen."

Paitsi että omien lasten hoitaminen ei ole työtä eikä siitä tarvitse maksaa kenellekään palkkaa.

Jos ei huvita käydä töissä, on tietysti kivempi luulotella itselleen olevansa muita parempi vanhempi kuin uskoa Tampereen yliopistossa pari vuotta sitten tehtyyn tutkimukseen, johon haastateltiin ja havainnoitiin 8 000 lasta ja jotka olivat sen mukaan päivähoidossa iloisia ja tyytyväisiä.

Tutkimuksiahan löytyy, mutta kun lapsista yritetään kasvattaa psykologisesti täydellisiä malli-ihmisiä, tehtävän mahdottomuus kaatuu tietysti naisten kannettavaksi. Naiset menettävät palkkatulonsa ja eläkkeensä ja tyhmyyspäissään vielä leuhkivat näillä "uhrauksillaan" pitkin keskustelupalstoja.

Lapsen etu ei ole muuta kuin on epämääräinen tekosyy, jolla voi perustella mitä tahansa itselleen edullista lähtien siitä, että meillä on järjestelmä, jolla tuetaan maailman korkeimmin koulutettuja naisia jäämään työttömiksi.

Sen sijaan yhteiskunnan etu on paljon yksiselitteisempi. Sen mukaan aikuisen naisen paikka on töissä.

Töihin olen menossa ensi yöksikin, kiitos vain. Kahden lapsen takia olen ollut äitiyslomalla ja hoitovapaalla yhteensä 2 vuotta 3 kk. En mäkään ymmärrä, miten naiset jaksaa vuositolkulla vanua kotona. Ihan täyspäisiä munkin lapsista on tullut, vaikka hoidossa ovat olleetkin melko pienestä.

No ei siinä mikään professori tarvi olla tajutakseen että pienelle lapselle paras paikka on kotona.Ja kun nyt jo tarha..ainiin tota sanaa ei saanut enää käyttää :xmas: PÄIVÄKOTIpaikat on kiven alla niin mites sitten kun kaikki lykkäis lapsensa äitiysloman jälkeen hoitoon.

Niin ja vielä lisään että ei siinä mun mielstä ole mitään kamalaa jos lapsi on hoidossa.Aion laittaa omankin lapsen ens syksynä hoitoon mutta kyllä musta silti lapselle paras paikka on kotona.

No ei siinä mikään professori tarvi olla tajutakseen että pienelle lapselle paras paikka on kotona.Ja kun nyt jo tarha..ainiin tota sanaa ei saanut enää käyttää :xmas: PÄIVÄKOTIpaikat on kiven alla niin mites sitten kun kaikki lykkäis lapsensa äitiysloman jälkeen hoitoon.

On myös perhepäivähoito. Ja oishan niitä hoitajiakin sitten enemmän kun äidit menis töihin...

[QUOTE="vieras";23144668] Ja oishan niitä hoitajiakin sitten enemmän kun äidit menis töihin...[/QUOTE]

Mutta mitä järkee on mennä töihin hoitamaan muiden lapsia jos omatkin lapset on laitettava hoitoon?

Tämä on vaan huonojen vauvansa hylkääjä-äitien todistelua itselleen.

T.uranainen joka ei jättänyt alle vuoden ikästä vauvaansa vaan valitsi tärkeimmän.
Tekee mieli sylkeä kasvoihin kun kuulee alle vuoden ikäisistä jotka on laitettu hoitoon. :( Siinä ei vaan voi olla kovin rakastava äiti, tai sitten tosi tosi köyhä.

Minä olen töissä, mutta isä lapsen kanssa kotona. Mitäköhän mieltä tästä ollaan? Paska äiti ja voi, voi isä raukkaa? Paska äiti ja laiska isä? Paska äiti ja lapsi heitteillä? Muita mielipiteitä?

On se kumma kun teen töitä hikihatussa miltei 50vuotta ei sen vertaa arvosteta että saisin olla lapselleni äiti sen pari vuotta. V***u että tuntuu pahalta!
Mikä ihmeen pilipalitohtori siellä taas heittelee näitä idioottijuttujaan? :D
Eli äitiystuet loppuisivat kun VAUVA on n.9kk ikänen ja sitten puille paljaille jos haluaa olla äiti lapselleen edes ensimmäisen vuoden! Jo on aikoihin eletty!

Ihan tosi maksan v**u 40% veroa melkein 50vuotta niin eikö se saakeli riitä että saisin olla lapse...siis VAUVALLENI äiti? Miten suomessa ei kiittämättöminä paskoina arvosteta lainkaan äitiyttä? Järkyttävää.

[QUOTE="huh huh";23146571]On se kumma kun teen töitä hikihatussa miltei 50vuotta ei sen vertaa arvosteta että saisin olla lapselleni äiti sen pari vuotta. V***u että tuntuu pahalta!
Mikä ihmeen pilipalitohtori siellä taas heittelee näitä idioottijuttujaan? :D
Eli äitiystuet loppuisivat kun VAUVA on n.9kk ikänen ja sitten puille paljaille jos haluaa olla äiti lapselleen edes ensimmäisen vuoden! Jo on aikoihin eletty!

Ihan tosi maksan v**u 40% veroa melkein 50vuotta niin eikö se saakeli riitä että saisin olla lapse...siis VAUVALLENI äiti? Miten suomessa ei kiittämättöminä paskoina arvosteta lainkaan äitiyttä? Järkyttävää.[/QUOTE]

Kyllä arvostaa! Muuten ei olisi tätä 3-vuotistukea olemassakaan. Toi on vaan joku yksi toimittaja taas vauhdissa. Älä hikeenny siis. Sitä paitsi, arvostus lähtee aina itsestäsi. Mitä sitä välittämään liiaksi eriävistä mielipiteistä, eihän eriävän mielipiteen omaavatkaan sen enempiä mene omiansa muuttamaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Paska äti;23146555:
Minä olen töissä, mutta isä lapsen kanssa kotona. Mitäköhän mieltä tästä ollaan? Paska äiti ja voi, voi isä raukkaa? Paska äiti ja laiska isä? Paska äiti ja lapsi heitteillä? Muita mielipiteitä?

Hehe, täältä niitä mielipiteitä löytyy. Varsinkin jos kohteena on NAINEN ja suomalainen nainen ja vielä äiti päälle! Haukutuin kohde kaksplussalla! :D

Kyllä arvostaa! Muuten ei olisi tätä 3-vuotistukea olemassakaan. Toi on vaan joku yksi toimittaja taas vauhdissa. Älä hikeenny siis. Sitä paitsi, arvostus lähtee aina itsestäsi. Mitä sitä välittämään liiaksi eriävistä mielipiteistä, eihän eriävän mielipiteen omaavatkaan sen enempiä mene omiansa muuttamaan. ;)

No olet kyllä oikeassa..mitä mä välittämään jonkun vähän yksinkertaisen mielipiteistä ;)
Arvostan äitiyttä ja etenkin sitä ekaa n.paria vuotta jonka äiti voi suoda lapselleen jos näin valitsee.

[QUOTE="sama";23146621]No olet kyllä oikeassa..mitä mä välittämään jonkun vähän yksinkertaisen mielipiteistä ;)
Arvostan äitiyttä ja etenkin sitä ekaa n.paria vuotta jonka äiti voi suoda lapselleen jos näin valitsee.[/QUOTE]

Minä taas arvostan kaikkia hyviä ihmisiä, tekivät he niin tai näin, mutta ilkeistä paskiaisista en kauheesti piittaa. :)

Yhteistyössä