Hei te hoitotyöläiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "luppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ostin vasta ihan Prismasta sellaiset kuin Big leaf ja on olleet todella hyvät. Aiemmat ostin instrusta, tais olla jotkut thinkit tms, mutta nämä uudet on kyllä paljon paremmat jalassa. Oiskohan hintaa jäänyt n 25 e alennusten jälkeen (olivat 40 % alessa)

Käytin kunnes jalat tuli jalkapöydän päältä kipeeks ja työterveyden fysioterapeutti kielsi käyttämästä. Aidot oli mulla. Nykyään on kahdet työkengät nämä www.jalas.com -- Mallisto -- TARA 2962 ja nämä Sievi ? Sievin Jalkine Oy Mun jalkaan paremmat on ehkä nuo mustat, mutta molemmista oon tykänny ja se jalkapöydän kipeytyminenkin loppu kenkien vaihtoon. Ne crocsit ei ilmeisesti tue jalkaholvia riittävän hyvin.

Ja mää oon kyllä omia työkenkiäni pessyt kuumemmassakin kun 40 astetta. Ja ainakin jotkut "crocsit" kutistuu jos ne lykkää dekoon, pilattiin joskus yhden potilaan kengät.

Viimeksi muokattu:
Mulla on ollut Crocsit, olleet ihan ok mut en seiso tai kävelekään koko aikaa, istumatyötä teen isolta osin. Yksityisellä töissä, ja meillä työnantaja kustantaa työkengät. Tosi hyvä etu näköjään verratuuna moniin hoitoalan työpaikkoihin. :)
Crocsit tosin eivät olleet työnantajan kustantamat, ne jotka työnantaja kustantaa ovat muita parempia/ ns. oikeita työkenkiä, fysioterapauttien kanssa valittuja (maahisia, think'ejä, jalaksia...)

Kannattaa muuten tarkistaa vaatiiko työpaikan vakuutus joitakin tietynlaisia kenkiä, eli täyttävätkö Crocsit turvallisuusvaatimukset. Ikävä selvitellä jälkikäteen, jos sattuu työtapaturma ja on ollut vääränlaiset kengät jalassa. Tosin ehkä kaikissa työpaikoissa tämä ei ole niin tarkkaa, meillä on kun tosiaan kengätkin tarjotaan.

Mulla on ollut jo vuosia ne Birkenstockin Crocsien näköiset versiot. Ne on jalassa mun mielestä paljon paremmat, eikä selkä ja jalat väsy niin kuin muissa kengissä. Helposti puhtaana pidettävät myös. Tilattiin työporukalla Sakasalaisesta verkkokaupasta, niin saatiin kohtuuhintaan ilman lähetyskuluja.

[QUOTE="luppis";25775050]Kiitos vastauksista! :)

Tämän hetkinen työnkuvani on sellainen että kävelen päivän aikana jopa reilun 10 kilometriä ympäri sairaalaa, joten kengillä on erittäin suuri merkitys työssä. Tällähetkellä mulla on nimittäi halppis "crocsit" ja niissä ainaki jalat väsyy todella nopeasti, mutta oon miettiny josko niistä aidoista olisi jeesiä mulle.
Ja nyt kun taasen sain toisenlaista kommenttia ko kengistä niin harkitsen vielä sitä, että mitkä ostan. Birkkarit ois kyl aivan mahtavat, mutta niissä suurin ongelma on hinta. :(

Mutta edelleen otan kommentteja kaikilta vastaan! :)[/QUOTE]

Miten niin hinta ongelma? Birkkarit saa noin 40-150 eurolla, riippuen millaiset haluaa. Omistani maksoin 80e ja se on kyllä pieni hinta siitä, että jalat voi hyvin pitkän työpäivän aikana viitenä päivänä viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ettäs;25788237:
Minulla on töissä ihan vain halpismarketista ostetut remmilliset kesäsandaalit. Siis sellaiset työsandaalien näköiset, ei mitään ns. hienostelusandaaleja.

Ei ole sitten tullut mieleen, että ne "hienostelusandaalit" on aika paljon laadukkaampia? Itse en viitsisi pilata jalkojani huonoilla halpiskengillä. Jos käy töissä, niin on varaa varmasti ostaa kunnon työkengät. Ero halpiksiin on kuin yöllä ja päivällä. Minusta ei ole hienostelua pitää huolta hyvoinvoinnistaan.

Itseäni ärsyttää, kun ihmiset käyttävät juuri noita kamalia halpisläpsyjä ja sitten valittavat, kun jalat väsyy ja sattuu ja aijai. Onko muka niin vaikeaa käydä ostamassa kunnon kengät, jotka kestääkin pidempään? Ei ne nyt miljoonia maksa.

Itselläni on kahdet Birkkarit tällä hetkellä käytössä, toiset kolmisen vuotta sittne ostetut ja toiset ehkä kuusi vuotta vanhat. Maksaneet ovat sen vähän alle satasen per pari, mutta suhteutettuna niiden kestävyyteen ja käyttömukavuuteen eivät oo mun mielestä kalliita. Noissa on mulle kenkiä vielä pitkäksi aikaa, tosin toisten päkiöiden sisäsyrjältä on väri vähän kulunut, mutta ei vaikuta käyttöön millään lailla. Toisissa on kovempi pohja, toisissa pehmeä, ja jos olen pitkän vuoron töissä, tapaan vaihtaa kenkiä kesken päivän, niin hyvin jalat jaksaa tuplavuoronkin jalkeillaolon.

heippa.
käytin kauan feikki crocseja työssäni, siis monta vuotta.. ne olivat kevyet jalassa, mutta ei juurikaan tukeneet jalkaa tai tuota jalan kaarta. pehmeät ja mukautuvat kylläkin, sopivat leveät. on kuin ei olisi mitään jalassa. mutta vaihdoin koska meillä läträtään veden kanssa erinäisissä tilanteissa ja kun se vesi jaa sinne pohjan alle nii oli monta kertaa niin vaaralliset tilanteet käsillä.. ne on ko luistimet.
ostin maahisilta korkeapohjaiset kengät, aivan ihanat :) eikä paina mitään, kevyet jalassa ja tukee jalkoja. kalliit ne mun mittapuullani olivat mut ehkäpä niistä on iloa muutamaksi vuodeksi, toivovon ainakin :)

ostin n puoli vuotta max sitten prismasta tosi ihanat kengät. ajattelin et vau ompa halvat verrattuna just birkkareihin ja maahisiin.. mutta se tuli todettua miksi ovat halvemmat. ne remmit on tekonahkaa tms, vain pohja oikeeta nahkaa.. remmit kului poikki ja halkesivat tosta vaivasenluun kohdalta koska kengillä joutui kyykistelemäänkin töissä melko paljon. tosi rumassa kunnossa ovat ja tosiaan viime vuoden lopulla ostin ne..:(

Minä kaipaan työkenkään hieman korkoa, lattapohjaisilla kengillä selkä väsyy. Minulla oli Jalaksen umpikärkiset kengät, mutta ne alkoivat narista ärsyttävästi. Ja jalat hikosivat umpinaisissa kengissä. Tilasin sitten Pirka-Kengän esittelijältä uudet työkengät, jotka ovat todella hyvät minun jalkaani: Oriveden Pirka-Kenkä | Työterveysjalkineet Linkistä malli T140, eri värisenä tosin.

meillä kävi töissä jalkine-esittelijä pitkästä aikaa, ja johan oli valikoimaa,
eikä hinnat ollut pahoja n.40-100 €, oli masai pohjaset sandaalit myös!
suosittelen ; aanekoskentuote.fi

Mulla oli pitkään ihan feikkicrocsit ja hyvin meni. Maahisissa oli valtaisa staattisen sähkön ongelma, kun niitä aikoinani pidin! Talvisaikaan sain sähköiskuja ihan joka paikasta ja labrassa kun töissä olen, niin muutaman kerran koneet tilttas, kun koskin niihen ja vaan sininen valokaari välähti... Että ei enää Maahisia mulle. Tällä hetkellä taitaa olla Schollin kengät. Mutta oli kyllä vaikeaa löytää kauniita, värikkäitä kenkiä kohtuuhintaan!

Älkää hyvät ihmiset rikkoko itseänne millään crocseilla. Ne eivät ole turvalliset millään tapaa. Ollessani harjoittelussa kirurgisella osastolla oli leikkauspotilaana paljon crocsien kanssa kaatuneita joilla oli luunmurtumia.

Turvakengät ovat ainoa oikea ratkaisu hoitajalle. Esimerkiksi HAIX ja JALAS tekevät erilaisia turvakenkiä.

Esim. ambulassityöhön ja psykiatriselle osastolle voivat olla vähän jytäkämmät turvakengät ja ehkäpä toisiin paikkoihin hieman kevyempi rakenteiset.

Useita erilaisia anatomisesti suunniteltuja turvakenkiä saatavilla jotka tukevat koko kehoa antaen turvaa hoitajalle ja potilaalle.

HEITTÄKÄÄ PERUSTEETTA HYPETETYT CROCSIT POIS KUN VIELÄ KERKIÄTTE!

Turvakengistä joutuu maksamaan yleensä satasesta kahteen sataan euroa mutta hankinta kannattaa. Kenkien käyttöikä on työkäytössäkin jopa 5-7 vuotta kun muistaa hoitaa kenkiä valmistajan suosittamalla tavalla.

Ennen kaikkea tärkeintä on että pysytte terveenä sopivien turvakenkien kanssa.

LH, SH mt- ja päihdetyö

Yhteistyössä