K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Jenkeissä on nykyään ihan normaalia, että 5-vuotiaat istuu rattaissa, siitä ei ole pitkä matka 6-vuotiaisiin. Näin jollakin julkkiksella jossakin kuvassa tuplarattaat joissa istui 4v ja 5v ja naureskelin päässäni näille plussan ketjuille "3v ja vauva - tuplarattaat vai ei?" kun mun mielestä 3veen ei enää pitäis istua rattaissa... Mutta jenkeissä tuplia tarvitaan vielä kouluikäisille![]()
Toisaalta siellä on monet kaupungit niin kauhean vilkkaita, että ihan jopa ymmärtää vielä 4 vanhalla rattaat joissain tapauksissa, tai isommilla. Vaikea sanoa, kun ei ole kokemusta, mutta ehkä sitä turvautuisi itsekin niihin tuolla vilinän keskellä. Voi olla turvallisuuden kannalta parempi, jos on vielä vilkkaita lapsia![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Jenkeissä on nykyään ihan normaalia, että 5-vuotiaat istuu rattaissa, siitä ei ole pitkä matka 6-vuotiaisiin. Näin jollakin julkkiksella jossakin kuvassa tuplarattaat joissa istui 4v ja 5v ja naureskelin päässäni näille plussan ketjuille "3v ja vauva - tuplarattaat vai ei?" kun mun mielestä 3veen ei enää pitäis istua rattaissa... Mutta jenkeissä tuplia tarvitaan vielä kouluikäisille![]()
Toisaalta siellä on monet kaupungit niin kauhean vilkkaita, että ihan jopa ymmärtää vielä 4 vanhalla rattaat joissain tapauksissa, tai isommilla. Vaikea sanoa, kun ei ole kokemusta, mutta ehkä sitä turvautuisi itsekin niihin tuolla vilinän keskellä. Voi olla turvallisuuden kannalta parempi, jos on vielä vilkkaita lapsia![]()
Kyllä tuossa viime kesänä meillä oli 3,5v poika joka käveli ihan itse mm Bostonin keskustassaToki ne rattaat jossa kaksi pikkuveljeänsä istuivat olivat kivat siinä mielessä, että 3v poika piti niistä kiinni. Oma tyttö oli kantoliinassa, mun mielestä kantoreppu olis kätevin myös isommille lapsille...
New Yorkissa ei viime kesänä käyty, mutta olen ymmärtäny että siellä on todella vaikea liikkua isojen rattaiden kanssa. Tiedä sitten. New Yorkissa olen käynyt silloin ku pikkuveli oli 5v ja ihan hyvin sujui ilman rattaita.
Jenkkikulttuuria läheltä nähneenä kun olen siellä asunutkin ja vielä paljon tekemisissä, niin kyllä siellä pidetään isoja lapsia rattaissa ihan myös laiskuuden takia. Ajatellaan, ettei lapsi jaksa kävellä ja rattaissa ne on hiljaa jos antaa niille ruokaa. Pysyvät pois edestä. Julkkiksilla voi olla jotain turvallisuusjuttuja ehkä taustalla, mutta taviksilla kyse on just siitä, että on helpompi passivoida lapsi ku yrittää kasvattaa siihen, että kävelisi mukana.
Palstaäidit sais kauheet slaagit jos näkis monen amerikkalaislapsen arkeaSiellähän ei esimerkiksi yleisestiottaen ulkoilla talvisin ollenkaan, eikä välttämättä kauheasti kesälläkään.
Alkuperäinen kirjoittaja Lillian:onhan tuo tosi hassun näköistä. Tosin eri maissa erilaiset tavat. Jokainen tyylillään.
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:No kyllä mäkin mielummin pitäisin lapsia rattaissa jos jenkeissä asuisin. Pikkasen enemmän liikennettä ja saattavat kirmata tielle jolloin käy aika pahasti.
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:Kyl mäkin istuisin jos joku työntelis :saint: nautiskelisin pillimehua ja lekottelisin :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kyllä niitä kuulee näkee suomessakin! juuri perjantaina viimeks nähty linnanmäellä!
Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:Kyl mäkin istuisin jos joku työntelis :saint: nautiskelisin pillimehua ja lekottelisin :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jep. Sitä on niin helppo täältä pihtiputtaalta huudella kuinka meidän 2 vuotiaskin kävelee itse. Lähteäppä johonkin new yorkin huiskeeseen kaikenmaailman hullujen keskelle, vielä julkkis kun on, niin on ehkäpä vähän toinen tilanne.
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:Kukin tekee niin kuin parhaaksi kokee.Itse olen tässä pähkäillyt että mitä tehdä rattaille...kuopus 3v ja ainoastaan silloin jos lähden lenkille, eikä ole ketään muita kotona ja tyttö otettava mukaan, on tarvetta rattaille.Itseni kanssa vielä taistellut kehtaanko täällä lykätä 3v rattaissa vai en![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:No kyllä mäkin mielummin pitäisin lapsia rattaissa jos jenkeissä asuisin. Pikkasen enemmän liikennettä ja saattavat kirmata tielle jolloin käy aika pahasti.
Saattaa ne jäädä auton alle Mannerheimintiellä siinä kuin Jenkkilässäkin. Jopa Pihtiputaalla on mahdollisuus jäädä auton alle.