Heikkilä pesi faktoillaan 10-0 THL:n poppamiehet karppausjutussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja faktat voittivat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heikkilä on profeetta. Oli jo silloin nuorena jannuna Hyksin käytävillä, kun häneen ekaa kertaa törmäsin. Karismaattinen tyyppi. Nuorena ihan sikahyvännäköinen. Just sellainen, joka saisi naiset tekemään itsarin ihan vaan siksi, että Heikkilä niin käskee. Mutta puhuuhan tyyppi ihan asiaakin. Itse vaan - kun sinne 80-luvulle taas ajatuksiani kelaan - suhtaudun hieman skeptisesti.

tällainen löytyi tuosta ketjun alusta ainakin.

"Rasvaton maito on järjetön elintarvike: siitä on ensin kuorittu pois rasva - eli kaikki maitosokerin sulattamisessa auttavat aineisosat ja rasvaliukoiset vitamiinit. Tuloksena on harmaata litkua jota kuluttaja ei suostuisi juomaan, minkä vuoksi se pitää keinotekoisesti värjätä." by Antti Heikkilä

lainaus täältä:

V

Ihan helvetin hyvä teksti!

Todistaa et toi FINRISKI-tutkimus on aivan täyttä paskaa!!!! Kuten Karjala-projektikin. Haha, Puska on niiiiiin nolo ja niin on kaikki suomen lampaatkin jotka on uskonut ja uskoo edelleen noihin THL:n "tutkimuksiin".

Hahaa

Matemaatikkoystävä kuitenkin huomasi jotain oleellista.

"Matemaatikkoystäväni haluaa vielä tuoda lukijoilleni tämän henkilökohtaisen terveyskäsityksensä: Syön niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Olen siis yhteiskunnallisesti paras mahdollinen henkilö: kulutan kalliita rasvoja, en käytä lääkkeitä, jolloin kuolen heti kun pääsen eläkkeelle. "

Tässä vielä raja-arvot jotka on EFSA (European Food Safety Authority) nyt heinäkuussa 2012 julkaissut http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/2813.htm

Raja-arvot on huomattavasti THL:n suosituksia suuremmat, joten jos näillä määrillä syö, niin ei pitäs olla hätää ja ei tule ylilyöntejä.

---

Adults including pregnant and lactating women was set at 100 µg/day.

11-17 years the UL was adapted to 100 µg/day

1-10 years, taking into account their smaller body size, a UL of 50 µg/day is proposed.

For infants, the UL of 25 µg/day

Kun sv-sairaudet lähtevät nousuun, THL voisi yhtälailla tehdä johtopäätöksen, että lisääntynyt tärkkelyssiirappien, limsojen ja karkkien kulutus on syynä. Niiden kulutusmäärät kun ovat kasvaneet räjähdysmäisesti. Nämä hiilarit aiheuttavat tulehduksia verisuonissa, mistä sv-sairaudet saavat alkunsa.

Tosin mä kannattaisin sitä, että ihan oikeasti olisi selvillä kuka syö mitäkin ja sitten tehtäisiin johtopäätökset. Nyt ei niin ollut, joten johtopäätökset ovat silkkaa arvailua.

Ole hyvä.

Mihin itse uskot?
Ainakaan en voi täysin uskoa korkean kolesterolin vahingollisuuteen, koska kolesterolissa on monta puolta. Uskon, että korkea kolesteroli voi olla vahingollista mutta se voi olla myös hyödyllistä. Pitäisi olla tarkemmat kolesterolimittaukset, jotta sen tietäisi. Nykyiset mittaukset eivät ole riittäviä. Tuntuu, että rajat ovat olemassa vain lääkkeiden markkinoimiseksi. Itselläni pitkäaikainen sokeri oli 5.8 ja lääkäri alkoi puhua jo lääkityksestä. Vhh-ruokavaliolla olen saanut arvon alas. Kolesteriarvoni ovat olleet hyvät, mutta mietin, että mitä jos ne ovat nousseet: onko syytä tehdä muutoksia ruokavalioon vai jatkaa nykyisellä ruokavaliolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27073383:
Heikkilä on profeetta. Oli jo silloin nuorena jannuna Hyksin käytävillä, kun häneen ekaa kertaa törmäsin. Karismaattinen tyyppi. Nuorena ihan sikahyvännäköinen. Just sellainen, joka saisi naiset tekemään itsarin ihan vaan siksi, että Heikkilä niin käskee. Mutta puhuuhan tyyppi ihan asiaakin. Itse vaan - kun sinne 80-luvulle taas ajatuksiani kelaan - suhtaudun hieman skeptisesti.

Heikkilä on joskus seukannut mun exän äidin kanssa...ja hän omien sanojensa mukaan 'ei olis sellasta miestä kyennyt pitämäänkään'. Kai sillä vipatti jo silloin pikkasen liikaa puntissa.

Mä lakkasin lukemasta/kuuntelemasta Heikkilän juttuja siinä vaiheessa kun se höpötti jotain ihan vainoharhaista mikroaaltouunin haitallisuudesta, ja oli käyttänyt todistusaineistona jonkun amerikkalaisen teinin ottamia kasvikuvia. Kaikki tietää että se mikrojuttu nyt vaan oli todistettu vääräksi jo aikoja sitten...

Alkaa olla ihan pöyristyttävää, millaista tutkimusta tehdään, ja miten kritiikittömästi näitä uutisoidaan. Oli siis tutkittu isoa otosta ihmisiä, hyvä. Kolesterolitasot ovat nousseet, ok. Sen verran voidaan tämän tutkimuksen perusteella sanoa, siinä kaikki. Tutkimus kun oli toteutettu niin, ettei syistä tai seurauksista voi sanoa mitään, koska ei edes tiedetty, kuinka moni tutkimukseen osallistuvista karppaa ja kuinka moni ei. Ja karppaa siis niin, että on selvästi vähentänyt hiilareita ravinnostaan ja käyttää rasvoina pähkinöitä, siemeniä, kylmäpuristettua oliiviöljyä, kalaa, neitsytkookosrasvaa, normaalirasvaisia maitotuotteita ja sitä voita, hui. Pelkkä voin lisääminen hiilaripainoitteiseen ruokavalioon ei ole karppaamista, kuten Puska ja THL luulee.

Siitä kun ei ole enää nykytieteen valossa todisteita, että kolesteroli olisi syypää sv-sairauksien syntyyn, sen myönsi Puska itsekin suorassa TV-lähetyksesssä, että ei heidän tutkimus sitä todistanut. Perimmäinen syy sv-sairauksiin on hiilareissa ja niiden myötä erittyvässä insuliinissa. Tässäkin tutkimuksessa olisi voinut ottaa huomioon se, että miten hiilarien kokonaiskulutus on räjähtänyt käsiin suomalaisten keskuudessa. Tärkkelyssiirappia kuluu enemmän kuin koskaan, samoin limsoja ja karkkia. Tässä on se syy, jos ja kun sv-sairaudet ja diabetes lisääntyvät tulevaisuudessa.

Moni maa menee jo edellä näissä asioissa, mutta Suomessa liian monen ihmisen arvovalta on kyseessä ja siksi jatketaan ruoka- ja lääketeollisuuden etuja ajavien mantrojen hokemista.

Mä lakkasin lukemasta/kuuntelemasta Heikkilän juttuja siinä vaiheessa kun se höpötti jotain ihan vainoharhaista mikroaaltouunin haitallisuudesta, ja oli käyttänyt todistusaineistona jonkun amerikkalaisen teinin ottamia kasvikuvia. Kaikki tietää että se mikrojuttu nyt vaan oli todistettu vääräksi jo aikoja sitten...

Tämä on yksi juttu, mikä minuakin on ärsyttänyt, että alkaa häröillä jonkun amatöörin tekemän feikkinettisivun perusteella.

Kuitenkin olen sitä mieltä, että Heikkilä on tuonut paljon hyvää suomalaiseen ravinto- / terveyskeskusteluun ja itse olen ottanut poimien vaikutteita hänen ajatuksistaan (mahdollisimman prosessoimatonta ja luonnonmukaista ruokaa, D-vitamiinia, normaaleja rasvoja eikä margariineja tai rypsiöljyä). Silti en ihan hysteerinen olisi esim. viljojen vähäisestä tai kohtuullisesta syömisestä, jos ne tuntuvat itselle sopivan (ei ole suolisto-ongelmia jne.). Kaipa ihmiset tässäkin ovat erilaisia, että miten paljon on ok. Se olisi kuitenkin tärkeintä hiilarien kohdalla, että turhien limsojen, sokerimehujen, karkkien ja jäätelön puputtaminen pidettäisiin kohtuudessa (mitä se ei nykyajan ihmisillä ole).

Heikkilänkin vain pitäisi varoa, ettei pissa kohoa päähän :)

Laiha ruoka tekee lihavia lapsia!
Laiha ruoka tekee lihavia lapsia | Christer Sundqvist | Blogit | Iltalehti.fi

Virheellisiä johtopäätöksiä FINRISKI-tutkimuksesta!
Virheellisiä johtopäätöksiä FINRISKI-tutkimuksesta

KYLLÄ MAALLIKKOKIN SEN TIETÄÄ
Antti Heikkil

Suomalainen terveys/ravitsemuspolitiikka!
Suomalainen terveys/ravitsemuspolitiikka!

THL – tässä on katastrofin aineksia!
THL – tässä on katastrofin aineksia! | Christer Sundqvist | Blogit | Iltalehti.fi

THL MOKASI PERUSTEELLISESTI
Antti Heikkil

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;27090394:
Aloittajan kannattaisi ehkä vielä tarkistaa sanan "fakta" määritelmä vaikka sanakirjasta.

No kyllä noiden Heikkilän linkittämien kunnollisten tutkimusten taustalla on huomattavasti enemmän faktaa, kun THL:n "voin myyntikin on kasvanut"-tyyppisessä tutkimuksessa.

Siinä tutkimuksessa ei ollut missään määrin otettu huomioon karppausta, mutta tehdään vaan johtopäätöksiä siitä, kun on nyt tällaisia trendejä samaan aikaan.

Ihmiset voivat huonosti, kun syövät liian jalostettua ruokaa. Suhtaudun hyvin skeptisesti myös liiallisen lihan, maitotuotteiden ja (maito)rasvan syömiseen. Ei ihmisen kehoa ole luotu juomaan toisen nisäkkään maitoa tai syömään ylenpalttisesti lihaa...

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="vieras";27071101]Kolesterolia ja sen yhteyttä sydänsairauksiin on tutkittu ympäri maailmaa. Uskoo ken haluaa mitä haluaa. Itse luotan meta-analyyseihin pohjautuviin virallisiin suosituksiin enkä voin ja lehmänmaidon makuun päässeiden vouhkaukseen. Se, kuinka paljon kovat rasvat nostavat kolesterolia vaihteee ihmisestä toiseen ja en siitä käy riitelemään.
Jos kolesteroli on luokkaa 7 ja yli niin ei sitä suonet tykkää.[/QUOTE]

Tutkimuksilla ei ole mitään merkitystä ihmisille, jotka ovat korvanneet ajattelun (esim. Heikkilän tms. tarjoilemilla) opinkappaleilla. Ja niin kauan kuin löytyy yksikin serkunkumminkaima, jonka kolesteroli ei ole kohonnut ylettömästä siansyönnistä huolimatta, on näillä opinkappaleilla näiden ihmisten mielissä myös "empiiristä näyttöä".

lähipiirissä THL:n tutkija ja karppaajia.

Paljon parempaa ja monipuolisempaa keskustelua olen saanut THL.n tutkijan kanssa joka on tssä viimeisimmässä tutkimuksessa mukana ja on myös ollut karjalatutkimuksessa kuin^lähipiirin karppaajien kanssa.

THL:n tutkijan mukaan voi karppauksestakin olla hyötyä jos karppaa terveellisesti ja osaa käyttää kasviksia oikein ja hillitsee hiukan kovienrasvojen käyttöä. Valitettavasti karppaus on kuitenkin monille pekonia ja kermaa joka päivä.Myös turhien hiilarien käyttö pitäisi vähentää hänen mukaansa.

Karppaajat lähipiirissä puolestaan suhtautuvat karppaamiseen kuin uskontoon. Ja yhdellä heistä kolestrolit on vuodessa nousuut 9 luokkaan ja haitallinen kolestroli 7. Mutta tästä ei kuulema mitään vaaraa voi olla. Kolestroli on kuulema niin hyvä juttu. Mikäs siinä sitten. Toivottavasti ei käy huonosti.Ja mitään järkevää keskustelua ei saa aikaan puoleen eikä toiseen.

Kyllä minä ainakin uskon ennemmin THL:n lausuntoon tässä kuin hysteeriseen karppaufanaatikkoon.

Minä en mitenkään voi uskoa, että hillitön rasvan ja lihan käyttö olisivat ihmiselle hyväksi. Ei meidän esi-isät niin syöneet, ei evoluutio ole semmoiseen meitä "luonut".

Yhteistyössä