Heinäkuu 2006/13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään taas neuvolassa. Huolettaa kun vatsa on ollut pari päivää tosi kovan tuntuinen - liekö sitten supisteluja? Nytkin tuntuu kivikovalta vatsa kun tunnustelee. Soitin sunnuntaina jo synnytyspäivystykseenkin. Onneksi sain perjantaiksi lääkäriajan, jolloin tsekataan tilanne tarkemmin. Mitään kipuja ei ole, mutta epämiellyttävä tunne vain jatkuu tunteja kerrallaan. Edes lepo ei auta. Olen luullut, että supistelut kestäisivät vähemmän aikaa. On niin epävarma olo kun ei tiedä, mikä on normaali tunne ja millaista oloa ei saisi olla. Vauvan liikkeet tuntuvat onneksi hyvin, vaikka niitäkin on harvakseltaan.

Neuvolassa oli muuten kaikki ok. Painoa oli tullut tähän saakka seitsemän kiloa. Sf-mitta on 27,5 eli vähän keskiviivan alapuolella mennään. Verenpaine on ok, eikä turvotusta ole.

Perjantaina on sitten ensimmäinen synnytysvalmennus. Perhevalmennusta oli yhden kerran, mutta se oli jokseenkin turha ja jäi tunne, että siihen ei oltu panostettu yhtään. Synnytysvalmennuksesta olen kuullut positiivista palautetta.

Aika on mennyt uskomattoman nopeasti. Tuntuu, että se loppuu kesken. Valmistelut vauvaa varten on vielä ihan vaiheessa. Vaunut on ostettu ja äitiyspakkaus haettu. Mä en vain vielä ole jotenkin sisäistänyt sitä, että pian meillä on vauva ja lykkään valmistelujen aloittamista aina seuraavaan viikkoon. No, vielä pari viikkoa äitiyslomaan ja sitten on aikaa laittaa asioita kuntoon.

Heippa kaikille!

Olinkin viikon poissa maisemista joten nyt sitten pääsin lukemaan ja kirjoittelemaan.

Paljon oli keskustelua ja kiva kun monet ovat jo niin innoissaan.

Mulla meni niin että esikoisen synytymää en juuri touhottanut nautin vaan raskaana olosta ja kaikki laittaminen jäi viime tippaan, no en koskaan niin hirveesti ole laitellut, kaikki tarvittava vaan. Ja vauva tulikin sitten sieltä äkkiä ja ihana palkinto oli vaikkei olo ollut malttamaton loppumetreillä. Esikoinen syntyi rv40 ja kuopus rv 38+5. Kuopusta sitten jo 37 viikosta alkaen ootin niin malttamattomana että ei meinannut jaksaa olla=). Nyt tuntuu että aika on mennyt tosi nopeesti ja hyvä niin kyllä on kiva kun syntyy pian vaikka aika epätodelliselta tuntuu. Vaatteet olen laittanut lipastoon valmiiksi, jossain vaiheessa sitten hoitotaso päälle ja sänky sitten valmiiksi ja sitten vaan synnytystä oottelamaan.

Minua kanssa närästää välillä kovasti. Cokis auttanut ja rennie.

Ensi maanantaina menen sinne tutkimuksiin . Ihan hyvä mieli nyt siitä asista että kaikki varmaan hyvin. Eipä tässä vaiheessa osaa oikein muuta ajatella. Maanantaina sitten varmaan jännittää kyllä.

Mulla ei vielä ole lääkäriaikaa annettu mulla seuraava neuvolakin vasta parin viikon päästä. mun mielestä se on ihan tavallinen neuvola, no menee sitten lääkäri aika aika myöhäiseksi.

Eipä nyt muuta!
Hyvät voinnit kaikille. Mullakin taas maha kovettui...aika usein näyttää kovettuvan. Heippa!

Tulipahan nukuttua taas oikein 10 h tietysti välillä pissalla juostessa,mutta on ollut ihana ,kun on saanut nukkua silloin,kun lystää.

Vika valmennuskin sitten takana käytiin läpi vauvanhoitoa ja siellä oli sit vierailemassa isä ja äiti ja niiden 7kk vauveliini:) oli hauska seurata pikkusen juttuja näki varmasti nuken ekaa kertaa ,kun oli niin ihmeissään ja varovasti koski siihen ja sit ei muuta,kun maistelemaan sitä!Eipä siellä mitään hengitysharjoituksia ollut tai sellasta mitä ehkä ois sieltä odottanut.

Huomenna vika lääkäri käynti edessä elikkä huomenna tietää sit enemmän taas:) lääkärin jälkeen mennään sit äidin ystävättären kanssa varmaankin kiinalaiseen syömään,vien hänet sinne ,kun hän ostaa vaunut meille.ni halusin pienen kiitoksen hänelle siitä!!

Vointi on ollut tosi pirteä ja hyvä vauva liikuskelee aika paljon viel ja potkii urakalla:)

Saaralle nautinnollista äippälomaa:)!!!

Sain muuten sieltä työsuojelusta kirjeen,ovat nyt pyytäneet työnantajalta selvitystä monista työhöni koskevista asioista ja hänen pitää palauttaa paperit työsuojeluun 19.6 mennessä ja sit tietää kuin asia etenee!!!

tyttö82 ja möyrijä 35+0