Heinäkuu 2006/14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt täällä on alkanu kans iskiassäryt.Toista päivää särkee ihan mielettömästi iskiasta.Uusi vaiva mulla.Ei oo aiemmissa raskauksis tällasta ollu...
Särkylääkettä saa alkaa kohta napsimaan,että kestää...

Rv 35+3

Täällä on nautittu auringosta ja pitkästä aikaa oltu koko viikonloppu kotosalla. Ei uskalla tuo mies enään kanssani lähteä mökkeilemään, vaikka eiköhän sieltä kerkiäisi vielä Jorviin ajamaan vaikka tositoimet alkaisivatkin. Onko muut huomanneet, että vauva reagoi selvästi valoon. Ainakin mulla alkaa kova möyrintä aina kun aloitan auringonoton. Perjantaina oli vika lekuri ja kaikki oli kunnossa. Rauta oli noussut lähtötasolle, eli nyt riittää yhden annoksen ottaminen päivässä. Kohdunkaula lyhentynyt hiukan ja kohdunsuu pehmennyt. Pää ei vielä kokonaan kiinnittynyt, heilui hiukan. Vauva muuten jo hyvin alhaalla, mutta sen kyllä huomaa itsekkin peilistä kun pallo on tippunut roikkumaan alemmas. Verenpaine oli parantunut, eli olen jo uskossa, että raskausmyrkytystä ei taidakkaan tulla. Olisi tehnyt mieli lähteä Kaivarin konserttiin, mutta jatkuva pissahätä sai luopumaan ajatuksesta. Jouduin tyytymään aamuiseen kirpparilla käyntii. En olisi millään malttanut lopettaa kiertämistä, mies sitten kolmentunnin kuluttua pakotti lähtemään kotia. Olisin niin halunnut vielä katsella vauvalle jotakin. Supisteluja ei ole juurikaan nyt ollut ja olo muutenkin liian hyvä, mielessä pyörii lääkärin lause, että jos on jo tullakseen niin saa tulla. Voi kun ei malttaisi odottaa!

Heissuli vei!

Ihana ilma. Mutta olo on tänään ollut todella levoton. Ei millään jaksaisi olla hetkeäkään paikallaan. Oon siivonnut, pyykännyt yms. mutta ei helpota.
Viime yönä supisteli kipeästi ja säännöllisesti n.5 min välein tunnin verran. Sitten helpotti ja nukahdin uudelleen. Hetken ehdin jo miettiä, että tuleeko lähtö.
Ehkä tuosta jäi jotenkin levoton olo. Eilen oli muutenkin maha kipeänä koko päivän, kova kiristys ja menkkamainen särky alamahassa. Kohtu siis tosissaan harjoittelee...

Parhaalla kaverilla la huomenna ja sen siskolla oli jo pe. Kummallakaan ei näy mitään synnytyksen merkkejä. Jännittävää odotella.

Keskiviikkona ois sitten toisiksi viimeinen neuvola oman neuvolatädin kanssa, ennen sen lomaa. Samoin ke mennään käymään visiitillä naistenklinikalla tutustumassa.

Oikein hyvää viikonalkua kaikille!

Minna + vaavi 36+3

Täälläkin ollaan vielä yhtenä kappaleena. Öisin supistelee paljon ja kipeästi. Vielä muutama päivä, niin sitten vauva on täysiaikainen. Saisi ruveta kohta jo syntymään, olo on sen verran tukala.

Tänään meinasi tulla ongelma vaatteiden kanssa. Mulla ei ole oikein mitään vaatetta, jonka voisi laittaa näin helteellä. Kaikki on mustaa tai liian pientä. Enää ei viitsi mennä ostamaan, joten oli pakko venyttää yksi mekko päälle..:) Onneksi siinä oli tarpeeksi pituutta, kun selästä jonkin verran rullalla. Maha on sen verran iso, että hame nousi aika paljonkin, mutta ei onneksi liikaa.

Keskiviikkona olisi lääkärineuvola, kiinnostaa kovasti tuo kohdunkaulan tilanne.

Saara ja masu rv 36+5

Ihanan lämmin päivä! Tänään oli neuvola. Kaikki ok. Painokaan ei ollut noussut kuin 1 kg parissa viikossa. Sf-mitta oli 33 cm. Seuraava neuvola taas parin viikon kuluttua ja heinäkuun alussa viimeinen lääkäri. Enpä enempää kerkeäkään kirjoittamaan, esikoinen näyttää heränneen vaunuissa.

AURINKOA KAIKILLE!

minä rv 33+5

Ihanaa tosiaan toisaalta, että kesä on tullu, mut kyllä toi sää on vähän rankka tän ison mahan ja kahen pienen pojan perässä juoksemisen kanssa. :)
Issiassärky on onneks vähän helpottanu.
Taas väsyttää.Oon unohtanu syyä rautaa muutamana päivänä.Pitää taas ottaa säännöllisemmin...
Ois mukava,että meiän vauva ei kiirehtis maailmaan tulon kans,ku ois pari pientä reissua vielä tiedossa ennen sitä.
Helpompi reissata kuitenki mahan kans,ku pienen vauvan.

Rv 35+4

Moi kaikki! Ihanaa kun kesä on tullut, mut saa nähä alkaako lämpö miten ahdistaan tai turvottaan..
Mulla oli aamulla neuvola, eipäs siellä mitään ihmeitä. Hg vieläkin vähä alhainen eli pitäs minunki syyä rautaa säännöllisemmin, ku meinaa välillä unohtua, huomaa kyllä siinä, että väsyttää eikä oikee viitti ja jaksa mitään kotihommia tehä.
Painoa oli tullut nyt 550g/viikko, eikä ihme tällä mässäilyllä, täytyy kyllä nyt vähä rajottaa karkin ja jätskin syöntiä!! Terkka kyllä sanoi, että ei mun syöminen enää paljo vauvaa kasvata, painonpudottaminen vaan sit hankalampaa ku sitä kertyy enempi. Vauva on kuitenki aika pieni, arviolta nyt 2,5 kg ja sf-mitta 30, maha kuulemma aika pieni joten ei sen puolesta hätää.. Nyt vaan mietityttää et mihin vaatteisiin sitä sitten mahtuu ku ei halua synnytyksen jälkeen pukeutua äippähousuihin ja vanhat ei mahdu.. :) no se on sit sen ajan murhe..
Vauveli viihtyy edelleen perätilassa, välillä on poikittain mahassa, täytyy nyt toivoa kovasti että vielä kääntyis, pelottaa sekä perätilasynnytys että sektio! Mulle ei oo liikkeiden laskusta puhuttu mitään, nytkin sanoi vain, että kunhan joka päivä tuntee liikkeet niin ok!
Tänään tuli aika sinne äitipolille synnytystapa-arvioon, se on ens maanantaina.
Mutta eipä muuta taas tällä kertaa! Nautitaan lämmöstä minkä jaksetaan.. vähän harmittaa kun täällä uudessa kodissa aurinko paistaa terassille vasta illalla, mut pitää käydä päivisin kävelyllä niin saa aurinkoa edes vähän.. Hyviä vointeja kaikille! :)
Nitta 35+1

Synnytystapa-arviointi takana. Normaalisti alatiesynnytykseen sit oltaisiin menossa. Jotenkin aikasempi synnytyspelkokin hieman lievittyi kättärillä käydessä. Ja se lantionluiden arviointi ei kyllä ollutmikään paha juttu, hieman inhottavalta vaan tuntui. Mulla oli kohdunkaulaa jäljellä 1 cm kun vielä kuukausi sitten sitä oli3cm. Niin ja vauvan painoarvio tällä hetkellä n.3kg. kyselin että kuinka isoksi ehtiikään vielä kasvaa ja jos menee yliaikaseksi saako käynnistyksen mahd. nopeasti ettei vauva ihan hirmuiseksi kasva. Lääkäri setä vaan totesi ettei koko ole mikään syy käynnistämiseen. Helppoahanb sen sanoa kun mies!
Supistuksia mulla päivittäin, mutta aika vähäisesti.Kivuliaita kyllä ovat ja näkäjään tehokkaitakin...
Heippistä vaan! Pinja 36+4

Nitta: mulla on seitsemän vuotta sitten tehty sektio perätilan takia ja kokemus kyllä oli hyvä. Itseasiassa toivuin siitä nopeammin kuin alatiesynnytyksestä joka tosin oli imukuppi... Sen takia mulla ollut jonkunasteista kauhua tätä synnytystä ajatellen, meinasin jo pyytää sektiotakin, mutta niinnku tos aikasemmassa viestitin normaali synnytykseen päädyttiin lääkärin kanssa. Toivottavasti se tällä kertaa sujuu.
Pinja 36+4

Minä-75 taisi kirjoittaa kahden pojan perässä juoksemisesta=). Samassa tilanteessa siis ollaan, vaikka lähinnä puistossa istuskelen ja pojat leikkii...mutta välillä olisi kyllä kiva vaan maata rauhassa.
Kerättiin tänään kiviä ja maalailtiin niitä, olipas sotkua mutta lapsille mukavaa puuhaa.

Mullakin tuntuu että painaa tuo pää jo tuolla alhaalla, mutta saa nyt nähdä.
Viime raskaudessa juuri sinä päivänä kun mietin että uskaltaako sitä vessassa käydä kun tuntui pää niin alhaalla niin sieltä se sitten syntyi samana päivänä, mutta kai yksilöllistä noi jutut. Maha kovettuu ja supistelee välillä, mutta ei mitään kauheen kipeitä.

Siellä tutkimuksissa kun olin niin vauvan painoarvio oli n. 2,3kg eli ei mikään iso niinkuin ei muutkaan ole olleet. Joten ihan hyvä jos ei nyt vielä tässä synny. Mutta todennäköisesti tonne L.A:n lähelle mennään tai niin ainakin toivon.
Huomenna tavallinen neuvola, lääkärineuvolaa ei ole ollut vielä.

Nautin tästä lämmöstä ihanaa ja muutenkin niin onnellinen olo kun ei enää tarvii murehtia miten vauva voi.
Jaksamista kaikille!

Moikka!!!!
tulin kotiin tänään olin vanhemmilla pari yötä sekä parhaalla ystävälläni,koska tuleva isukki on vielki suomea kiertämäs,ikävähän tässä tuppas tulemaan ja kova!!!

Lääkärissä siis kävin1.6 joka lähetti sinne kokoarvioultraan...sain sit myös kättärin lääkäriltä kutsun sokerirasitukseen jossa olin 7.6 siellä sit selvis et sokerit koholla jotenkin ja ultra aikaistui piti olla 22.6 mut olikin sit jo 9.6....siellä kokoarvio oli n.3.0-3.2kg sanoi et käsillä tuntis varmasti viel pikkusen isomman kokoiseksi.Lähettivät sitte myös kontrolliultraan joka on 22.6 jos kasvua on kauheasti tai sillai suhteutettuna myös minun kokoon niin voi olla että sitten käynnistävät synnytyksen aikaisemmin:)eka laskettuaikahan minulla menkkojen mukaan olisi ollut 30.6...saa nyt nähä neuvola on 15.6 mitä siellä sitten sanovatkaan.Verenpaine 133/91 eli pikkusen on nousua alkupaineisiin verrattuna ja sf oli lääkärikäynnillä 35.Kohdunkaulaa jäljellä n.2cm sanoi kättärillä lääkäri.Itse en pahemmin ole huomannut laskeutumista,mutta äitini sanoo et voikun sun masu laskeutunut.

Oltiin kaverin kanssa grillailemassa lauantaina ja ihana oli ilma ja kiva reissu muutenkin,sunnuntai meni kokonaan kaivarin konsertissa jossa vauveli eli kyllä hengessä mukana voimakkailla potkuillaan:)sitten illalla olinkin ihan nuutunut ja nukahdin heti kun sänkyyn menin,vessassa tuli käytyä 1h välein et aika katkonaista tuo nukkuminen kyllä on.Huomenna äidin ystävätär tulee kylään päivällä joten taidan pikkuhiljaa tästä mennä unten maille,kauniita unia kaikille tuleville mammmoille:)

Mukavaa helteistä viikkoa kaikille:)!!!!

tyttö82 ja pallopää 36+5

Huomenia!

Illalla supisteli taas nukkumaan mennessä. Vauva liikkui todella napakasti supistusten välissä aivan kuin sitäkin ois ahdistanut.
Nyt on sitten mah aivan hellänä.

Ajattelin kuitenkin lähteä jumppaan, kun ei sitä koskaan tiedä pääseekö enää ensi viikolla. Ainakin selkä tykkää.

Huomenna ois neuvola. Sitä siis odotellaan ja nautitaan aurtingosta. Varokaa mammat nahkojanne ja juokaa paljon!!!

Minna ja touhuaja 36+5

Hei taas!

Mulla sen kun supistelut jatkuu. Kohdunkaula lyhentynyt entisestään ja kohdunsuu pehmentynyt. Lääkäri arvuutteli, ettei vauva odottelis laskettuun aikaan asti, mutta koskaanhan ei voi tietää. Mulla on kyllä niin tuskanen ja väsynyt olo jottei haittais vaikka tuossa viikon päästä alkaiskin syntymään. Kokoarvio oli silloin pari viikkoo sitten 2,5 kiloa, että kyllä se varmaan ainakin kolmeen kiloon ehtii kasvaa. :).

Että sellasta, jatkelen toiste!

Manteli.

Heippa!

Aattelin jättää merkin tähän,kun olen käyny välil lueskelemassa teijän juttuja.Itse olen kans heinäkuinen ja LA on 13.7 ja asun ja synnytän hyvinkäällä:)

Mie käyn sillon tällön lueskelemassa,mut tuntuu et koskaan ei oo aikaa kirjottaa.ja toisinaan en muista piiiitkäään aikaan käydä.Kun mulla on toi esikois tyttö 1v 2kk,ni tulee senkaa touhuttua:)

Puhetta näytti oleban ainakin limatulpasta.esikoista oottaessa mulla meni tulppa synnytyksen alussa eli se lähti kokonaisena mönttinä ja sit alko supparit 5 min välein tulee ja lähtö synnärille.Mun tulppa oli iso valkoinen möntti,näytti ihan valkovuodolta mut limasempi.Se oli vessa reissun varrella irronnu ja oli mun reidessä kiinni ku vetäsin housut alas:D

Mulla on viimenen lääkärineuvola perjantaina.Mut neuvolakäynti oli vikko sitten ja sf oli 31 ja masun päältä kokeiltuna vaavi tuntui olevan oikeenpäin.Sen näkee sit perjantaina.Esikoinen jouduttiin kääntää.
Supistuksia on ollu alusta lähtien paljon ja viime lääkärikäynnillä (n.rv26) oli jo pehmentynyt paikat ja kohdunkaula lyhentynyt.
Kiloja on tullu tähän mennessä n.10kg.

Oiskohan viel jotain kerrottavaa....
Ainiin ja ikä on 26v just sunnuntaina täytin:)

Keski ultrassa kysyttiin et kumpi tulee,ni tyttöö veikkasi kun ei vehkeitä näkyny mut ei sekään ihan 100% varma kun oli napanuora haarojen välissä.

Näytti olevan toinenkin joka synnyttää hyvinkäälä,Eewi,mahtaakohan hän myös asuu hyvnkäällä???

Johan tulikin kirjoteltua,kun tyttö on päikkäreillä ja hetki omaa aikaa:)

Emily 35+5

Heippa!

Aattelin jättää merkin tähän,kun olen käyny välil lueskelemassa teijän juttuja.Itse olen kans heinäkuinen ja LA on 13.7 ja asun ja synnytän hyvinkäällä:)

Mie käyn sillon tällön lueskelemassa,mut tuntuu et koskaan ei oo aikaa kirjottaa.ja toisinaan en muista piiiitkäään aikaan käydä.Kun mulla on toi esikois tyttö 1v 2kk,ni tulee senkaa touhuttua:)

Puhetta näytti oleban ainakin limatulpasta.esikoista oottaessa mulla meni tulppa synnytyksen alussa eli se lähti kokonaisena mönttinä ja sit alko supparit 5 min välein tulee ja lähtö synnärille.Mun tulppa oli iso valkoinen möntti,näytti ihan valkovuodolta mut limasempi.Se oli vessa reissun varrella irronnu ja oli mun reidessä kiinni ku vetäsin housut alas:D

Mulla on viimenen lääkärineuvola perjantaina.Mut neuvolakäynti oli vikko sitten ja sf oli 31 ja masun päältä kokeiltuna vaavi tuntui olevan oikeenpäin.Sen näkee sit perjantaina.Esikoinen jouduttiin kääntää.
Supistuksia on ollu alusta lähtien paljon ja viime lääkärikäynnillä (n.rv26) oli jo pehmentynyt paikat ja kohdunkaula lyhentynyt.
Kiloja on tullu tähän mennessä n.10kg.

Oiskohan viel jotain kerrottavaa....
Ainiin ja ikä on 26v just sunnuntaina täytin:)

Keski ultrassa kysyttiin et kumpi tulee,ni tyttöö veikkasi kun ei vehkeitä näkyny mut ei sekään ihan 100% varma kun oli napanuora haarojen välissä.

Näytti olevan toinenkin joka synnyttää hyvinkäälä,Eewi,mahtaakohan hän myös asuu hyvnkäällä???

Johan tulikin kirjoteltua,kun tyttö on päikkäreillä ja hetki omaa aikaa:)

Emily 35+5

p.s Piti siirtää tänne alas kun tää pomppas johki tonne väliin ekaks....

Heips!
Tulin juuri neuvolalääkäriltä ja kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni, kaula oli lyhentynyt 2,5 cm:iin. Vauva ei ollut laskeutunut lääkärin mukaan vaikka neuvolatäti väitti viimeksi niin. Sf-mitta oli 32. Olenko ainut kellä ei supistele?
Voisi kai päätellä että ainakin laskettuun aikaan asti vauveli viihtyy yksiössään? Mä jo kerkesin toivoa että tulis joskus viikolla 38, kun neuvolatäti anto ymmärtää että saattaisi aikasemmin tulla.
Joo ei kai tässä muuta, hyviä vointeja kaikille! :)

Liuku 35+5

Heip! Nyt todella pikaiset kuulumiset; Yöllä alkoi supistelee tosissaa säännöllisesti ja ihan kohtalaisen napakasti. Vauva muljahteli kiukkusesti niiden välissä. Pitkin päivää supistellut, masu painava kuin olis tiiliä täynnä! Kokoajan tunne et vedet menee ihan koska vain! Jos ei musta kuulu lähipäivinä niin tiedätte missä olen:)

Saankin sit ihanan synttärilahjan, täytin eilen 29v.
Jänskittää........

Heissan!

Aivan samalta tuntuu kuin Lallalla. Tiiliä mahassa.Maha on painunut aivan alas, vaikka lapsi ollut laskeutuneena jo monta viikkoa. Illalla supisteli ja nyt alkoi taas puolenpäivän aikaan. Kävellessä sattuu alamahaan ja paine on ekaa kertaa valtava.

Supistuksia tulee ja menee, joten kohtu varmaan vaan harjoittelee. Vähän jännittää että osaako sitä sitten oikeella hetkellä lähteä, mutta kai se kipu sitten on sellaista että tietää. Odotellaan... ja katsellaan.

Ihana sää ollut ja päivää on auringossa paistateltu. Miehen mielestä vaavikin tarttis jo aurinkolasit kun on niin kirkasta. =)

Huomisiin.

Minna ja vaavi 35+5

Paljon onnea synttärisankareille:)!!!!!

Ite pikkasen siivoillu ja laitellu ruokaa siinähän se päivä hyvin kulunutkin,illasta viel isukin fudispeliä katsomaan:)

Vointi ollut erittäin hyvä,turvotusta tullut aika mojovastin jalkoihin ja sormiin kai se ilma tekee sen sitten.

hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista viikkoa!!!

tyttö82 ja pikku futaaja 36+6

Hei vaan! Hui, alkoi ihan jännittää Lallan ja Minnan puolesta! Koskahan kuullaan ensimmäiset hienot uutiset!
Mulla oli tänään neuvola ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Viikon lepo teki hyvää ja vielä yksi työpäivä ennen äitiyslomaa. Hassua, mutta mulla on jotenkin haikea olo kun työt päättyvät. Ei niinkään, että itse työtä tulisi ikävä, mutta ihania työkavereita kyllä.

Vihdoinkin alkoi kunnon kesä! Ajattelin mennä rannalle istuskelemaan ja nauttimaan auringosta. Voikaahan hyvin!

Emily: Ei asuta Hyvinkäällä, Järvenpäästä oon tulossa synnyttämään. Eihän sitä tiedä vaikka satutttais samaan aikaan kun on noi la:t niin lähekkäin. :)

Aattelin vaan semmosta että laitetaanko me niitä synnytyskertomuksia tänne vai tonne vauvan hoito puolelle. Kaikilla on kuitenkin varmaan jotain kerrottavaa ja on kiva jakaa kokemuksia muiden kanssa. :)

Mä meen nyt juomaan kahvia anopin kanssa.

Moi kaikille.

Tänään oli sit se viimenen ultra. Matka sairaalaan ja takasi oli tosi tuskanen autossa... Ja matkaa suuntaansa 60km :(

Joo, eli kokoarvion sain. Viikkojahan on nyt 37+1, pään koko ja reisiluun pituus vastas täysin viikkoja, mutta keskivartaloltaan oli ISO. 2 viikkoa ikäistään edellä. Painoarvio oli 3200g. Ihan hermostuttaa, että meneekin sinne 40 viikkoon... Koska silloin jo varmasti kuulemma painaa yli 4 kiloa.
Kohdunsuu oli auki 1,5 sormelle ja pehmentynyt reippaasti. Kaulaa oli jäljellä n. 1cm.
Ite melkein toivon, et alkais syntyä tuossa juhannuksen aikoihin, niin ei olis ihan hankala sit se synnytys.
Niin, ja siis tästä lähtien joka neuvolakäynnillä otetaan aterianjälkeinen sokeriarvo tuon vauvan ison koon takia.

Tuon lääkärin tekemän sisätutkimuksen jälkeen on ollu tosi tuskanen olo. Vessassa pitää juosta välillä melkein 5min. välein, vaikkei mitään tulisikaan... Ja selkä ja maha tosi kipeenä. vähän tässä jo elättelen toiveita, et josko se sisätutkimus vaik vähän nopeuttais tätä operaatiota...
Mut siitähän sen sitten näkee.

On tosi lämmin, liiankin. Miula ainaki tosi huono olo jos ulkona on. Pitäny vaan sisällä makoilla.

Hyvää viikonjatkoa kaikille!

Anne 37+1

Jaahas täällähän alkaa tapahtua, alkaa jo monilla olla jännää tää odottelu tulkaahan kertomaan kuulumisia sitten.

Mulla tänään myös neuvola. Kaikki oli hyvin sf mitta sen saman kuin viimeksi eli 31, näyttäis nyt olevan tuolla aika alhaalla jo. Mutta mulla massu välillä kovettuu ei mitään kovia supisteluja ollut. Viikon päästä sitten lääkärineuvola ihan mielenkiintoista nähdä onko mitään tapahtunut.

tässäpä nämä mahtava ilma ulkona.

Annelle kysymyksiä--->mites puhuko ne mitään siitä että vois käynnistää aikaisemmin synnytyksen jos lapsi niin kauhean iso?
Mites pitkä olet???

Ajattelin vain kun mul oli viikolla 36+1 painoarvio sen 3,2kg ja olen 156cm ja siihen ne totes et ultra viel 22.6 niin katsotaan vauvan koko ja sit suhteutetaan se sinun kokoon joten voi olla et käynnistetään aikisemmin....siis noin kättärillä sanoivat!!!

Tällä viikolla neuvola siis ylihuomenna niin saa nähdä mitä ne siellä tuumaavat sitten ja ens viikolla se ultra.Kun kävin siin ultrassa niin ne teki sen sisätutkimuksen,joka sattui ei ole mikään tutkimus aikaisemmin sattunut...siel oli lisäksi opiskelija joka teki tutkimuksen lääkärin lisäksi ja tutkimuksen jälkeen tuli aika reilustu kirkasta verta ja koko illan ja vähän yöllä viel siteeseen tuli verta ja ajattelin et jokos synnytys sit alkaa tollai kipeitä supistuksia oli myös silloin ekaa kertaa usea....äidilläni kokoarviossa tehty sisätutkimus käynnisti synnytyksen.Sanoin niille et olen tottunut hellempään tutkimukseen eikä sellaiseen murjomiseen ne sanoi et näil viikoil tehdään joskus ihan tarkoituksella ""rajumpi otteisia "" sisätutkimuksia jotta synnytys alkais,et aika jännä voipi siis olla että murjovat ens viikolla ultrassa sisätutkimuksen yhteydessä aika rajulla kädella jot synnytys alkais:) kivahan se ois viikkoja kummiskin silloin jo 38+1 ja vauva hyvin kasvanut ja muutenkin hyvinvoiva sydänäänet ja muu.

tyttö82 ja pikku futaaja 36+6

Moi!

En taas ole kaiketi hetkeen tänne päivittänyt kuulumisia. Viime viikolla kokoarvio 3,2-3,5 kg, mutta ei sanonut mitä mahtaa olla laskettuun aikaan mennessä. Aiemmin veikattiin nelikiloista. Antoi vielä uuden ajan, joka on pari päivää laskettua aikaa ennemmin, että mulla ei ainakaan olla etuajassa käynnistelemässä. Seurataan kyllä, että kai sitten reagoidaan, jos uhkaa venyä paljon yli lasketun ajan.

Supistuksia ei ole mullakaan ollut, tietääkseni. Toisinaan vihloo tuolla emättimessä/kohdunsuulla ja menkkakivun tyylisiä tuntemuksia ajoittain. Ja vatsa kovettuu esim. kaupassa kävellessä, joten liikuntaa en ole harrastanut enää aikoihin... Pääkään ei ole vielä kiinnittynyt, että kaipa tässä saa vielä lähtöä odotella.

Tuo helle kyllä tuskastuttaa, kun sisällä on kuumempi kuin pihalla ja pihalla taas ei jaksa kovin kauan olla. Pitäs kai hankkia joku badenbaden, että vois varjossa loikoilla... Auringossa en jaksa olla sitten yhtään! En ole normaalistikaan mikään auringonpalvoja ja nyt on vielä tuskaisampaa. Ihan kiva, jos vähän viilenis tuo sää :)