Heinäkuu 2006/16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minnalle vielä kerran onnea! Mullakin ihan kyyneleet valuivat, kun luin sun kirjoituksia. Muista levätä ja syödä kunnolla.

Eilen äitini totesi (ei ollut nähnyt minua muutamaan päivään), että vatsa on taas tippunut. Että tällä viikolla kuulema syntyy. Toivoisin, että niin kävisi. Olo on välillä niin tuskainen ja parina viime päivinä vatsa on lähestulkoon koko ajan pinkeenä. Ei tietenkään siis mitään kipeitä supistuksia, vaan tuollaisia tyhmiä kivuttomia.. :) Mutta kyllähän se pikkuinen sieltä tulee, sitten kun on valmis. Mutta niin kovasti haluaisin pienen syliini ja tietää kumpi hän on (tyttö vai poika).

Jaksamisia ja voimia kaikille viimeisiin viikkoihin.

Saara ja masu rv 38+5

Ihanaa on ja nautin äitiydestä täysin sydämin. (Myös yö heräilyistä ja kakka vaipan vaihdosta) Kiitos kaikille onnittelijoille. Kohta on teidän vuoro. =)

Aloitin tuonne vauvan hoito puolelle meille ketjun valmiiksi. Se löytyy nimellä HEINÄMAMMAT 2006.Eli sinne voidaan sitten siirtyä kun vauvat ovat syntyneet.Nyt kuitenkin luen innolla teidän juttujanne ja odottelen innolla seuraavia synnytyskertomuksia.

Aloittaessani uuden ketjun vauvan hoito puolelle minun piti rekisteröityä palvelun käyttäjäksi sekä vahvistaa nimimerkkini. Minna oli jo käytössä jollain, eli nyt sitten siirryn käyttämään Minna 83 nimimerkkiä ainakin tuolla toisella puolella.

Ihan ihmeellinen todellakin tämä systeemi. Jotenkin todella epäselvä ja vaikea. Enää ei voi selata vain otsikoita. Höh. Mutta toisaalta joku sanoi hyvän pointin, nyt näkee edelliset kirjoitukset samalla sivulla ja voi tarkistaa kuka kyseli/kommentoi jotakin. Ehkä tähän tottuu.

Odottamisen iloa. Nauttikaa, kun olette vielä yhtä.

Minna ja "Reiska"

Aluksi oikein paljon onnea Minnalle ja koko perheelle! :) Kiva lukea, että kaikki meni hyvin ja muutenkin oli mukava lukea synnytyskertomuksesi..

Tänne ei oikeastaan mitään uutta..kävin aamulla neuvolassa ja perätilassa ollaan edelleen. Sen kyllä tiesin jo itsekin, kun vauvan pää tuntuu tässä ylämahassa.. Kamalasti väsyttää, kun Juhannuksena tuli valvottua myöhään ja nukuttiin pitkään ja tänään pitikin jo herätä 8lta.. Juhannus meni rauhallisesti ja mukavasti. Grillattiin ja käytiin ajelemassa kattelemassa menoa festarialueen läheisyydessä..
Niin, muuten neuvolassa kaikki ok, hb oli vähän noussut, nyt 121 ja kohdunpohjankorkeus 32.. Mun paino oli pudonnut viime kerrasta melkein kilon, eli 11,5 kg on tullut nyt kaikenkaikkiaan.. On sitten vissiin ollut vähän turvotusta, kun heti paino laskee, kun ilma vähän viilenee. Vointi on ihan hyvä, välillä närästää ja ylämaha on kipeä, muttei mitään ihmeempiä. Jalat on kyllä iltaisin melko väsyneet ja nilkat turvoksissa. Tänään oli ehkä viimeinen kerta neuvolassa, ensi viikolla on se kontrolli äiti-polilla ja jos vauva ei ole kääntynyt niin varataan sektio-aika. Enää ei oikeastaan se sektiokaan kauhistuta, se tehdään jos niin täytyy.. Nyt pitäis vihdoin pakata kassi valmiiksi ja laittaa vauvantavarat myös valmiiksi. Pinnasänky saatiin viimeviikolla ja enää puuttuu amme ja vaippoja yms pientä pitää vielä vähän hankkia valmiiksi..
Yritin etsiä kaupasta lyhythihaisia pieniä bodejä, mutta ei lötynyt, harmi kun täällä ei ole H&M..siellä niitä varmasti olisi.
Mutta eikai tässä muutakuin jaksamisia kaikille isojen mahojen kanssa ja Minnalle ihania vauvanhoitohetkiä.. perässä tullaan.. :)

Nitta 37+1

OIKEIN KOVASTI ONNEA MINNALLE JA KOKO PERHEELLE!!
Upea tunne saada se pikkuinen kainaloon ja eihän sitä voi kun katsella ylpeänä!! Kyyneleet ihan valuu täällä..

Voi kun pian pääsisi itse tositoimiin..
Tänään vielä neuvola..ei kyllä kiinnostais lähteä kun oma tervhoit. on lomalla. Mulla on yöt menny suppareita laskiessa, mut ei vielä ole johtanut mihinkään..Toisaalta kohdunsuu ollut auki jo 2vk joten eipä tuo kauaa enää voi kestää. Odotellaan vain rauhallisesti:)
Toivotaan nyt että alkaa tapahtumaan täällä ketjussa:)

Hurjasti onnea Minnalle ja tuoreelle isälle pikku prinssistä!

Täällä vauva on kiinnittyneenä, ja viime viikolla painoarvio oli 3400 g, joten kyllähän se nyt jo saisi tulla. Juhannuksena oli tän meidän pikkusen kaksiviikkoinen serkkupoika täällä kylässä...on ne kyllä niin IHANIA! No eipä tässä enää varmaan kahta viikkoa kauempaa tarvii odotella tai eihän sitä tiedä...

Nin@ 39+0

Onnea Minnalle hirveesti ja tietysti myös isälle ja pienelle pojalle!!!!

Voimia nyt kaikkeen ja yritä levätä. Kiva että olet noin hyvällä mielellä.

Jännää kukahan sitten lähtee seuraavaksi.

Sydämelliset onnittelut Minnalle ja perheelle!!
Täällä alkaa odottaminen maistua ihan puulta. Poika on ollut kiinnittyneenä viimeiset pari neuvolakäyntiä ja maha muutenkin tipahtanut alemmas, mutta muuten ei mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä olekkaan. Olen siivonnut, saunonut aj pysytelyt liikkeessä, mutta pakko se kai on uskoa, että tulee kun on tullakseen. Jussina oltiin mökillä, jaksoin yllättävän hyvin kitkeä rikkaruohoja, haravoida ja siivoilla paikkoja vauvan tuloa silmälläpitäen. Naapurimökkiläisen kissa on päättänyt tosissaan merkkailla meidän terassia omakseen ja nytkin se rontti siinä kävi ruikkimassa omia tuoksujaan. Meillä ittelläkin kaksi kissaa, ja tähän asti olen tyytynyt sen sotkuja vain pesemään. Nyt rupesikin mietityttämään, että onko se ensikerralla lastenvaunuissa pissillä, kun on jo kaikki matot ja kengät käynyt läpi. No täytyy yrittää kehitellä jotain..Mites on muiden miehillä lomat ajoittumassa? Meillä alkaa ukolla loma nyt perjantaina ja itteäni huolestuttaa jos vauva ei aio ulostautua vielä moneen viikkoon joutuu mies tuossa pyörimään tyhjänpanttina. Olen jotenkin mielessäni ajatellut, että saisi koko loman olla vauvan kanssa, mutta niin ei nyt tunnu tapahtuvan. Alennusmyynneissä olen kierrellyt koko tämänpäivän ja löysinkin parit kivat Fixin kollaripuvut ja farkkuhaalarit -70% rekistä. Jos sieltä nyt tyttö sitten tullatupsahtaakin niin kovin on auton ja jalkapallonkuvia vaatteissa. No kunhan nyt tulisi edes jompikumpi ja mielellään pian..=)

Minnalle ja perheelle paljon onnea pienestä pojasta!! Muakin alkoi itkettämään liikutuksesta kun luin synnytyskertomuksen. Onnellisia hetkiä pienen ihmeen kanssa!

Juhannus takana ja mökiltä kotiuduttu. Mahassa asukki on ollut paljon aktiivisempi kuin aikaisemmin. Välillä tuntuu

Jahas, jäi edellinen viesti kesken... niin piti sanoa, että välillä tuntuu, että vauva tulee kyljestä ulos kun niin pingottuu vatsa. Mulla on kuitenkin sellainen ennakkoaavistus, että vauva ei tulisi ennen laskettua aikaa. No senpä näkee sitten.
Hyviä vointeja kaikille!

27.6. Karina
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 26, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
2.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
5.7. tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
6.7. minna, naistenklinikka, 23, ensimmäinen
* poika 22.6., 2950 g, 48 cm
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
7.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
8.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
8.7. Manteli, KOS, 25, esikoinen
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7.Emily,26v,Hyvinkää,toinen
13.7. Liuku, 19v, Helsinki NKL, esikoinen
13.7. minä-75, 30 v,OYS,kolmas
14.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Nitta,25, esikoinen
17.7. Eewi, 23v, Hyvinkää, toinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
18.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 37 v, Kättäri, toinen
19.7. Ani, Tays, esikoinen
20.7. Kata, 29 v. Tays, ensimmäinen
20.7. Ansku, neljäs
20.7. Illusia, 29 v, Tammisaari, esikoinen
21.7. Saimi, 31v. Tays, esikoinen
21.7. Sunnu76, Vaasan ks, pikkukakkonen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
23.7. Eeva, 28 v, Porvoo, esikoinen
24.7. Sari, 30 v, toinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. mimmuli, 30 v, Tays, toinen
28.7. Satu, 24 v, Porvoo, esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7. Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen
31.7. Mimmu, 29 v, esikoinen
31.7. nada67, Tampere

kirsi73, Kätilöopisto, kolmas

Laitoin Minnan pojan tiedot mukaan tuohon listaan (toivottavasti kopsasin oikein). Kai se on ok, että päivitellään tuohon samaan listaan?

Me joudutaan viime hetkellä vaihtamaan huoneita lasten kanssa, kun todettiin oma makkari liian pieneksi parisängylle ja vauvan jutuille. Nyt lähden maalikauppaan ostamaan aikuismaisempaa väriä seinään ja alan hommiin. Sit pitää ommella uudet verhot. Ihan hauska oikeastaan, kun on käynyt aika pitkäksi. Joku kyseli miehen lomista. Mun mies aloittaa loman synnytyksestä ja on siinä sit kuusi kokonaista viikkoa apuna. Nyt siitä ei olekaan mitään iloa, ku vahtaa vain jalkapalloa ; ( Meillä on muuten järkyttävän pieni asunto: 66 neiliötä ja viides perheenjäsen tulossa. Täällä pk-seudulla on hinnat aika pilvissä, joten ei voida ostaa vielä isompaa...

Heissan!

Kyllä oli tiedot oikein. Kiitos.

Viimein syntyi viime yönä mun parhaalle kaverille tyttö, rv 42+1. Illalla päästään katsomaan vaavia. =) On tää niin hassua, kun se oli raskaana jo ennen mua.

Meillä mies joutuu olemaan vielä tän viikon töissä. Vieläpä yö vuorossa. Sillä alkaa perjantaina sitten kolmen viikon loma. Ihanaa. No hyvin me ollaan selvitty.

Minna ja "Reiska"

Viimeinen lääkärikäynti oli eilen. Painoarvio 3100 g, josta se arvioi syntymäpainoksi n. 3700-3800 g. Saapa nähä, näihin arvioihin tulee suhtauduttua aika varauksella. Saatiin tietää sukupuolikin, mutta jääköön vielä salaisuudeksi. Verenpaine oli koholla, huomenna uudestaan mittaukseen. Mulla ei ollut kohdunkaula vielä pehmennyt eikä juuri lyhentynytkään, tosin arvioijana eri lääkäri kuin aiemmin. Tämä tutki ultralla alakautta, aiemmin ihan sormilla tunnustellen. Alavatsaa kyllä vihloo välillä, joten eiköhän se siitä lähe kypsymään :) Suppareita ei ole ollut edelleenkään ollenkaan.

Ihana, kun ei ole hellettä! Oli aika tuskaisia päiviä hikoilun ja turvotuksen merkeissä.

Eeva 36+2

Moikka

Täällä on kans ollut hieman parempi vointi kun vähän ilmat viileni.. Tulkoon sitä lämmintä sitten loppukesästä niin jaksaa siitä jo nautiakkin.. Tosin vauvalle voi kuumuus olla sitten melko tuskaa..
Miesten lomista oli puhetta.. Meillä isäntä jäi lomalle nyt juhannukselta.. Kesälomaa ensin 3 viikkoa ja sitten hän on aikonut pitää vielä isyyslomaa 2 viikkoa heti kun vauva syntyy. Kesäloma loppuis just ku on la, mut sektiohan tehdään ennen sitä. Nyt mies touhuilee vielä omia juttujaan ennenkuin vauva tulee, mutta sitten saakin pysyä kotona. Varsinkin jos se sektio pitää tehdä niin tarvin varmasti aikalailla apua..
Tänään aion urakoida ja silittää kaikki vauvanvaatteet mitä on pestynä, se homma on venynyt jo niin kauan. Eilen järkkäilin makkaria, että sinne saadaan pinnasänky mahtumaan. Pitäis vielä ostaa pinnikseen ne pehmusteet reunoille.. Meinasin kyllä eka nukuttaa vauvaa pakkauslaatikossa, jonka nostan pinnikseen, mut saa nyt nähdä.
Eilen illalla taas supisteli, tuntuu semmoisena poltteluna alavatsassa ja selän puolella.. Neuvolatäti kyllä vähän meinaili ettei taida vauva enää kääntyä, mut eihän sitä koskaan tiedä.. Mutta eipä mulla taasen kummempia. Jännätään kuka on seuraava synnyttäjä!
Nitta 37+2

Ei taida mennä enää montaa päivää, että tämä vauva syntyy...Nyt on useamman päivän ajan istuminen ollut hankalaa, tekee välillä todella kipeää. Samoin tärinä tekee kipeää. Koko ajan on vatsa pinkeenä, välillä jopa 70 % ajasta. Ja niitä kipeitäkin supistuksia tulee (tosin ei varmaan ole yhtä kipeitä kuin oikeat synnytyssupistukset).

Torstaina olisi taas neuvola, toivottavasti ei tarvitsisi mennä sinne..:)On kyllä ihanaa, kun ilmat on vähän viilenneet. Tällaisena sadepäivänä jaksaa kotonakin touhuta enemmän (siivota ja laittaa paikkoja kuntoon).

Saara ja masu rv 38+6

Moikka!

Lääkärissä kaikki oli ok. Hieman jäi semmonen juosten kustu fiilis kun itse lääkäri oli lomalla ja tuuraaja oli mitä ilmeisemmin opiskelija. Olin huoneessa varmaan kolme kokonaista minuuttia ja that´s it! Tajusin vasta pois lähdettyäni että "lääkäri" ei kokeillut ollenkaan onko vauvan pää kiinnittynyt ja mitään suuntaa antavaa kokoa ei vauvasta sanonut. Kuunteli vaan sydänäänet ja kokeili kohdunsuun. Sanoi olevan aavistuksen pehmeä, ei auki eikä lyhentynyt.
Labrat oli kaikki tosi hyvät ja painoa oli tullut vaan 200g ja risat.
Kokonaisuudessaan painoa on tullut kohta 20kg. Ihmettelen vaan että missä ne on kun kokeilin yks päivä mun tavan farkkuja ja ne oli sopivat. Siis ei tietenkään masun kohdalta mutta pepusta ja reisistä. Sitten mun mahakin on keskikäyrillä, sf 32cm.

Miehellä on lomaa tämä viikko ja sitten pitää viikon isyyslomaa kun vauva syntyy. Valitettavasti ei ole vaan varaa olla kelan päivillä kauempaa :(

eewi 37+1

Tänään neuvolassa sf-mitta sama eli 36cm(nyt rv 37+5),mut paino oli noussu edelliskerrasta 1800g/viikossa.Jännä ku viimeks oli laskenu 840g/viikossa.Näin se tasottuu..Lähtöpainoon tullu 9kg nyt...
Hemoglobiini oli noussu,121 nyt.Hyvä.Issiasvaivaki parempana,joten täällä kaikki hyvin.

Tehään tuonne vauvanhoitopuolelle sit listaa syntyneiden tiedoista,mutta voihan ne toki tälle puolellekki noin laittaa.

Kirsille: Kauhistut varmasti ku kuulet,et me asutaan 59,5 neliön kaksiossa ja meille myös 5.s perheenjäsen eli kolmas lapsi tulossa.Me nukutaan kaikki lapset ja vanhemmat samassa huoneessa.Että täällä se vasta ahdasta on.Isompaa ollaan kyllä kateltu,mut ei oo löytyny vielä.Ja ei nyt jaksa täs vauvan syntyes muuttaakaan.

Moi kaikille,

Ensimmäisenä ISOT ONNITTELUT MINNALLE, luin tuossa vaan nopsaan viestit, eli mikä oli pojunne syntymäpäivä...? Meidän poika synty nimittäin torstaina 22. päivä :)
Eli meillä meniki jussin juhlinta samoissa merkeissä.
Oltiin mökkeilemässä niin nyt vasta pääsin tänne koneelle.
Eli myöhän mentiin mökille sillon viime maanantaina. Miula oli sen ma ja ti tosi outo olo, ruokahalusta ei ollu tietooka. Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä alko supistella, välillä tuli jo 2-3min. väleinki. Aamuun asti niitä kuuntelin ja sit vein pojan anopille hoitoon. Siitä lähdin tuttavan kyydillä sairaalaan. Sairaalaan ku pääsin klo 11 niin supistukset tuli tasasesti 7 min. välein. Kokeiltiin vaikka mitä, mut kaikki lääkkeet ja vesiammeet vaan vauhitti supistuksia. Jouvuin kuuntelee niitä supistuksia vielä seuraavanki yön, mut sit torstaiaamuna klo 8 synnytys käynnistettiin kalvojen puhkasulla. Poika synty klo 15.39, eli synnytys kesti kaikkiaan n. 4½ tuntia, josta ponnistusvaihe kesti sen 9 minuuttia. Poika paino 3610g ja pituutta oli 49cm. Ja raskausviikkojahan oli sillon kasassa 38+3.
Kotiin päästiin sitten jo lauantaina, kerettiin vielä juhannusta isin ja isoveljen kanssa viettämään :)
Että tämmönen juhannus meillä.

Annen ja Minnan pojat synty samana päivänä...Aika jännä yhteensattuma...
Onnea Annelle ja koko perheelle!
Minna alotteli tonne vauvanhoitopuolelle jo HEINÄMAMMAT 2006 ketjun.

27.6. Karina
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 26, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
2.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
* poika 22.6., 3610 g, 49 cm
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
5.7. tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
6.7. minna, naistenklinikka, 23, ensimmäinen
* poika 22.6., 2950 g, 48 cm
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
7.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
8.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
8.7. Manteli, KOS, 25, esikoinen
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7.Emily,26v,Hyvinkää,toinen
13.7. Liuku, 19v, Helsinki NKL, esikoinen
13.7. minä-75, 30 v,OYS,kolmas
14.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Nitta,25, esikoinen
17.7. Eewi, 23v, Hyvinkää, toinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
18.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 37 v, Kättäri, toinen
19.7. Ani, Tays, esikoinen
20.7. Kata, 29 v. Tays, ensimmäinen
20.7. Ansku, neljäs
20.7. Illusia, 29 v, Tammisaari, esikoinen
21.7. Saimi, 31v. Tays, esikoinen
21.7. Sunnu76, Vaasan ks, pikkukakkonen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
23.7. Eeva, 28 v, Porvoo, esikoinen
24.7. Sari, 30 v, toinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. mimmuli, 30 v, Tays, toinen
28.7. Satu, 24 v, Porvoo, esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7. Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen
31.7. Mimmu, 29 v, esikoinen
31.7. nada67, Tampere

kirsi73, Kätilöopisto, kolmas

Jatkan nyt sitten tämän päivittämistä, kun aloitin... Ja ONNEA Annelle & perheelle =)