Heinäkuu 2006/17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salli75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Limatulpasta kommentoin.. Mä en missään vaiheessa huomannut, että limatulppa olisi poistunut. Ja silti synnytys käynnistyi ja vauhdilla :) Ehkä se on lähtenyt sitten sairaalassa, kun olin ihan sekaisin ilokaasusta.. :)

Voimia viimeisiin viikkoihin, me odotellaan teitä tuolla vauvanhoito-puolella.

Saara ja Lassi

Aikani kuluksi kirjoittelen, esikoinen on päiväunilla ja mies töissä. Alkuviikosta supisteli pari päivää kovemmin heti kun soitin sairaalalle kivut hävis... Eilen oli neuvola. Vauva on laskeutunut jo alas ja seuraavaksi jos tulee alemmas on kuulemma ulkona =). Mutta se voi tapahtua vasta viiden viikon päästä... Toivottavasti ei nyt kuitenkaan mene niin kauaa. Ärsyttää kun ajattelee vain jatkuvasti synnytyksen alkamista ja muuta sellaista. Aika menisi nopeammin, jos osaisi olla ajattelematta koko asiaa.

HELTEISTÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

Mä taidan jäädä viimisenä tänne :p, ei vieläkään mitään merkkejä et synnytys ois lähellä, ei supisteluja, ei edes menkkamaista juilintaa ei mitään. Mahakin vaan kasvaa eli ei kai tuo ole sitten edes laskeutunut :p.
Miten te muut olette uskaltaneet aspartaamia käyttää raskausaikana? Itsellä se diabetes ja olen nyt sitten jonnin verran juonut aspartaamilla makeutettuja juomia ja tänään söin lightjädenkin, pelkään kuitenkin että aspartaami voisi olla vaarallista vauvalle, itselleni se kai aiheuttaa päänsärkyä..
No mutta enpä keksi muuta tällä erää,
Liuku rv 39+1

Kylläpä on vetämätön olo! Jo toista päivää menee niin, ettei jaksa tehdä yhtään mitään. Sisällä olla möllöttelen, ulkona on niin tukalaa. Sisälläkin on lämmintä, mutta tuuletin vähän helpottaa oloa.

Välillä on melkeinpä masentanut, kun tuntuu että tämä kesä "menee ihan ohi" raskauden takia. On pitänyt jopa itkeä tillittääkin sitä miehelle ... Kauhuskenaarioni onkin, että raskaus menee yli ja saa kärvistellä tässä helteessä vielä reilu 4 viikkoa.

Onneksi mies saapuu kohta töistä, saa seuraa :) Jospa se mieli siitä piristyy.

Eeva 37+5

Liuku mulla sama tilanne ku sulla.Rv 39+1 ja ei mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä.Tänään kävin neuvolas ja sf-mitta oli sentin pienempi ku viimeks eli vauva vähän laskeutunu.Veikkaan,että tääki vauva syntyy lasketunajan jälkeen,niinku isoveljensä.
Mä oon juonu jonku kerran light-limsaa ja mehuja,mutten mitenkään säännöllisesti.Netistä löytäs ne makeutusaineet jotka on vaarallisempia raskaana,kaikki ei oo...

Täs tietoa noista makeutusaineista...Etin netistä...

Aspartaamin turvalliseksi arvioitu enimmäiskäyttömäärä ei tavanomaisessa ruokavaliossa ylity. Asesulfaamin käytölle ei ole asetettu erityisrajoituksia.
Sakariinin ja syklamaatin enimmäiskäyttömäärät ovat huomattavasti aspartaamia pienempiä. Sakariinin tai syklamaatin käyttöä ei suositella raskaus- tai imetysaikana.

Nitta: mun saamassa vihkosessa sanottiin, että vierailijat rajoitetaan vain isään ja (lapsen) sisaruksiin ekana päivänä, koska olo on vielä niin kivulias. Mutta on varmaan sairaalakohtaista ja paljolti omasta voinnista kiinni. Mullakin sisko juuri kyseli, että jokohan tiistaina vois teitä tulla katsomaan.

Joku kyseli tuosta aspartaamista. Mä olen kyllä käyttänyt ihan normaalisti kevyt-tuotteita eli silloin tällöin. En ole vältellyt sen kummemmin. Se on vähän kakspiippuinen juttu, että kumpi sitten on pahempi sokeri vai makeutusaineet...

Mitähän muuta mun piti sanoa. Tää kuumuus vie loputkin aivosolut... Oli tuskaa istua autossa tuossa iltapäivällä lähes tunti... Nyt tekis mieli tosiaan sukeltaa pakastimeen!

Iltaa ja viileyttä odotellen Salli

heips!
Niin mua on aina ihmetyttänyt toi paljon puhuttu limatulppa, en ole koskaan moista huomannut ja kaksi lasta olen jo maailmaan vääntänyt. Eikä mulla varsinkaan esikoisen kanssa ollut mitään merkkiäkään synnytyksen alkamisesta, kerralla alkoi supistelut kun alkoi. koskaan ei ole massu myöskään laskenut näin ennakkoon. Kuopuksestakin oli sf mitta 34 vielä viimeisellä neuvolakäynnillä, ja siellä oli kiinnittynyt kuitenkin sitten ja synnytys eteni ihan normaalisti. Siis paras vaan koittaa ottaa rennosti, vaikka kyllä kai sitä aina jotain merkkejä vähän etsii.

Nyt mulla niitä on kun sf mitta oli vaan 30 viimeksi ja muutenkin välillä tuntuu että vauvan pää on tuolla jalkovälissä kohta=). JOka aamu olen käynyt kävelylenkillä, mutta jotenkn olen nyt rauhoittunut että syntyy kun syntyy, eipä tässä kai auta muu kun koittaa nauttia näistä loppumetreistä vaan.

Yhtenä iltana mullekin tuli kauhea itku kohtaus, sanoin miehelle, että mitä on mentykään tekemään? miten jaksan taas heräillä öisin ja kaikki se vastuu ja touhu mikä vauvan kanssa on, kuopuskin on pian kolme ja elämä suht rauhallista ja kivaa nyt. Olin vähän paniikissa, mutta hyvä kun annoin tunteiden purkautua ja aamulla oli taas tosi hyvä mieli ja ihanaa kun saadaan uusi perheen jäsen.=) Mietinkin että koska tulee se ahditus kohtaus...joten nyt olen taas iloisella ja odottavalla mielellä. Näin sitä siis murehtii välillä vaikka jo kolmas tulossa.

Joo ehkä jo ensi yönä pääsisi tosi toimiin. On tämä jännää, vähän kuin jouluna oli lapsena...ihanaa kohta meillä on kaikille ne lahjanyytit=).

Hei, eli huomenna olisi se odotettu la. Olo tuntuu liian hyvältä siihen nähden mitä olen odottanut. Mahasta ei kuulu juurikaan mitään. Justiinsa aloitti myllerryksen, mutta kivut ja supistukset puuttuvat. Neuvolassa aamulla kaikki oli hyvin, vauvan pää kovin alhaalla, sf 37, painoa tullut 1,9kg viikossa lisää, sydänäänet n. 120 ja rauta 112. Olen nyt viikon juonut sitä reuterbluesaftia (?) ja rauta-arvo pysynyt sillä parhaiten tähänasti ylhäällä. Pahaa se kyllä on, mutta ainakin mulla imeytyy tuo rauta siitä paremmin ja vatsa toimii normaalimmin. Huomenna olen menossa katsomaan ystävääni ja tuoretta vauvaa sairaalaan, mummikin tuossa sanoi että jos vaikka siellä hormoonit laukaisisivat omankin synnytyksen. Toivossa elellään siis. Kuumuus on tänään ollut sietämätöntä, varjossa mitattiin päivällä 37 astetta. Illalla kiertelin kaupoissa ja ilmastointi tuolla ostoskeskuksessa oli taivaallisen ihanalta tuntuvaa!! Eli taidan seuraavina päivinä kierrellä nuo samat liikkeet läpi vielä useamman kerran. Koittakaahan jaksella möhömahojenne kanssa muutkin!!

Olen nyt aivan addiktoitunut näihin sivuihin. Käyn aina katsomassa, onko joku jo synnyttänyt. Aika hassua, koska aiemmin en ole vastaavissa ketjuissa ollut. Mutta olen huomannut, ettei osa ole kirjoittanut aikoihin. Joskohan uusi vauva vie kaiken huomion ; )

Nyt sain nukuttua ja olo on hyvä. Itsestä tuntuu, että jaksais vielä odottaa, mutta tuo KUUMUUS tekee hulluksi. Pitää oikein suunnitella milloin ja minne lähtee. No, meille kaikille tuttu tilanne. Vauvaa varten on kaikki valmiina ja miehen kansa ollaan molemmat innokkaina odottavissa tunnelmissa. Leikkisupistukset on palaneet ja tuntuu, että menee edes vähän eteenpäin tämä asia...

Kaikkea hyvää Sallille ja Nitalle huomiseen sektioon. Toivottavasti kaikki menee niin kuin pitää ja toipuminen on helppoa.

Täällä ei tapahdu mitään. Eilen oltiin koko perhe uimassa ja tänään olis tarkoitus mennä taas. Kyllä se on ihana tunne vaan killua siellä vedessä tämmösillä helteillä. Eikä loppua näy näihin lämpötiloihin.:)

Eipä tässä kummempia. Keskiviikon neuvolaa jo odottelen.:)

eewi 38+5

Täällä ei kanssa mitään uutta. nukuin hyvin yön pitkästä aikaa ja vaikka ulkona on kuuma meillä pysyy koti suht viileänä kun tänne ei porota aurinko kuin hetken aamusta ja illalla viistosti lasten huoneeseen. Olkkariin ei siis juuri porotus osu. Mutta kyllä näillä keleillä tietenkin kuumenee joka paikka vaikkei ees aurinko paistaisi. Mutta joo ihan hvä mieli. Tänään on iskä ja äiti soitellut, anoppi, veli ja sisko...=) kaikki siis jo odottavavat että joko alkaisi tapahtua. No kieltämättä itsekin odotan. Pieni menkkamainen jomotus on ollut tässä pitkin päivää, mutta ei mitään selkeetä. Olen asennoitunut siihen että ylikin voi mennä tällä kertaa. Katsellaan.

Jakselkaahan kaikki ja jos tarkennutte=) niin viileä suihku tekee hyvää ja kylmän veden siemailu pitkin päivää missä paljon jääpaloja. Mansikka ja ananas helpottaa jos jotakin turvottaa.
Jaksamista!

Rv 39+2 menossa ja hyvin normaali,rauhallinen tilanne.Ei turvotusta,ei mitään oireita synnytyksen lähestymisestä.Hyvä näin.
Mul itellä ei oo mikään kiire tän vauvan tulon kans,mut kyllähän sukulaiset ja tutut kyselee jo,että onko se kohta tulossa...
Meiän pojat on herätelly näinä helleöinä tiheesti.Ovat hikisiä ja janoisia.Ni ihan hyvä,että vauva ei oo vielä tulossa,jos sais vähän univelkoja takas jossain välissä...
Kyllähän ne normaalisti nukkuu yöt melko hyvin.Kuopus herättää kerran yössä,mut näillä helteillä tosiaan ovat levottomia nukkuessaan.
Ei auta valittaa,mukava ku Suomessakin tarkenee.:)

Moikka!
Kirjoittelin viimeksi maanantaina 3.7. ja olin kovasti synnyttämään lähdössä..
Meidän ihana ja suloinen poika syntyi 3.7. klo 17.39. Painoa 3360g ja pituutta 51cm. Päänympärys 35cm.
Voi tätä uskomatonta tunnetta miten onnellinen voi olla..
Pääsimme kotiin torstaina ja hyvin olemme kotiuteneet. Vauva on rauhallinen ja nukkuu paljon. Isot veljet hoitavat ja silittelevät kovasti, nyt meidän 1v4kk poika tuntuu yhtä-äkkiä niin isolle!
Kaikki siis hyvin ja synnytys meni nopeasti. Olimme sairaalassa klo 16 ja vauva oli kainalossa 17.39. Kirjoittelen synnytyksestä enemmän kun on aikaa..
Tsemppiä kovasti vuoroaan odotteleville!

Moikka pitkästä aikaa....Paljon onnea taas uusille vauvan jo synnyttäneille niitä oli pari taas lisää tullut:) Zemppiä vielä mahansa kanssa tallustaville mammoille,kohtahan meitä heinäkuulaisia on 2x suurempi joukko,kun vertaa siihen mitä kirjoittekun alussa oli,kun just oltii testit positiivisena tehty:)!!!!

Vauvan kanssa käyty niitä kelta-arvoja bilirubinia mittailemassa ma ja ti olivat nyt hyvät joten ei tarvi mitata uudestaan mikäli nyt ei jotai hälyttävää tapahdu.Neuvolatätikin kävi kotikäynnillä ke vauvan paino oli 3,2kg.Painoa viel tarkkaillaan kun ei ole viel noussu syntymäpainoon joten ens ma sit punnitus taas.Yöt menee aika lailla pätkäunilla kun herätettävä vauva syömään 3h välein ja päivällä pitää imettää 2h välein,jotta paino alkais nousta vähän vauhdikkaammin.Kotona mennyt ihan kivasti ja vireilullakin käyty pari kertaa mummolla ja sillai.Eilen grillailemassa kivaa oli suuren kaveriporukan kanssa ollessa mukana oli myös kavereiden lapset 6kk ja 1v kaikki oli niin hyvällä päällä ja ilmapiiri oli tosi hyvä:),mutta nyt mentävä kun vauveli tossa hamuaa siihen tahtiin isukin nänniä,että nälkähän pikkusella nyt on:)

Jaksamista möhömahoille ja zemppiä synnytyksiin ja sektiohin meneville erityisesti jaksamista,pian ne ihanat tuhisevat nyytit ovat sylissänne!!!!

tyttö82 ja pikkuneiti

Onnea Lallalle perheineen!

On se hassua että toiset saa vain poikia ja toiset tyttöjä. Meille näillä nykymin kolmas tyttö tulossa. Mitään ei ole säästty kuitenkaan, koska kuopus täyttää ensi viikolla jo 5-vuotta. Toivottavasti ei tule tälle vauvalle sama syntymäpäivä. Lasketuissa ajoissa eroa kuusi päivää! Oli muuten kivat synttärit neidillä. En kaiken väsymyksen ja remontin keskellä jaksanut mitään järjestää, joten tilattiin Mäkkäriltä paketti. Lapset tykkäs ja itse pääsi helpolla. Muuten ei ole ihan ihanteitteni mukainen juhla, mutta haluan olla armollinen itseäni kohtaan.

Onnea Lalla oikein paljon. Eli teillä on nyt sitten kolme poikaa, wau!!! Saat nyt sitten elellä miesten kanssa, siskollani myös kolme poikaa ja on kovin ylpeä heistä=).
Meillä kanssa kaksi poikaa ja eskoinen täyttää kohta 5 vuotta, kuopus on 2v7kk. Saa nähdä sitten että kumpi nyt tulee, sukupuolihan tiedetään, mutta aina on mahdollista että veikkaus on väärä, mutta jännityksellä otetaan. Kumpi vaan niin oon ikionnellinen=).

Mulla nyt tässä sellaista uutta että olin tässä kävelylenkillä ja jotain holahti housuihin niin että kastuivat ja vähän tässä valui lisääkin, en tiedä onko sitten sitä paljon puhuttua limatulppaa, mitä koskaan ennen en ole huomannut vai tihkuuko lapsivettä, pitää seurata. Tämä oli sellaista suht kirkasta, ei paksua, eikä kyllä mitään väriä, tai veriviiruja mukana. Mutta nyt seuraan tilannetta. Eilen supisteli vähän ja yölläkin, mutta loppui sitten.
Mies tekee tuolla ruokaa ja itse menen suihkuun. Katsotaan että kuinka käy. Mutta jotain muuta se oli kuin pissaa tai taval. valkovuotoa.
Tsemppiä kaikille. Ainiin mies osti eilen euromarketista sellaisen tuulettimen, on kiva viilentäjä, täällä meillä sisällä ei niin hirveen kuuma ole, mutta kuitenkin kaivattiin jo viilentäjää=) kun näillä helteillä kyllä joka paikka lämpenee nopeasti. muuten kyllä ihan mukavaa että suomessakin joskus lämmin.
Jakselkaahan!!!

Ja helle jatkuu ja hiki valuu... täällä on päästy turvotuksen makuun. Kerääntyy varsinkin tuonne jalkateriin ja kävellessä tuntuu kuin varpaat voisivat poksahdella kuin kuumat grillimakkarat. Eilen kävin tuolla synnärillä ihailemassa ystävän tuoretta vauvaa. Voi kun veti mielen herkäksi, siellä oli ultralla tehty koko arvio heittänyt n. 600g eli vauva olikin isompi mitä olivat odottaneet. Kaikki kuitenkin loppujen lopuksi mennyt hyvin. Olisin niin mielelläni jäänyt sinne jo itsekkin, mutta minkäs tälle nyt voi. Ei ole auttanut kolme s:ää, vielä olisi se

katkes...risiini öljy siis kokeilematta. Onkohan se kellään oikeasti vauhdittanut asiaa? Koittakaahan jaksaa muutkin möhömahat ja muistakaa levätä ja juoda!! Ittellä tuppaa unohtumaan..

niin risiini öljystä kuullut että voi olla vaarallinen, tuli siitä joskus telkkarissakin ohjelma...jos oikein muistan.

Niin en tiedä mitä mulla valui pitkin jalkaa silloin aamupäivällä, kun housut kastui, ei nyt ole mitään tullut/tapahtunut. Että tässä sitä odotellaan vaan ja kaikki ihan normaalisti siis.
Voimia vaan kaikille!
t: äityli78 rv 39+4

Onnea Lallalle, "Perttu-pojalle" sekä perheeelle =)

Jotenkin on väsynyt olo, mutta johtuu ehkä siitä, että oltiin eilen illalla tangomarkkinoilla. Yhdeltä oltiin kyllä kotona, mutta kai se oman veronsa vaatii. Ja makkarissa oli sitten parhaimmillaan 29,5 astetta! Että nuku sitten siinä. Tänään onkin pidetty läpivetoa, niin on saatu tupa viilenemään ihan kivasti. Jos vaikka ensi yönä nukkuisi paremmin -ennen koitosta.

Jaksamista kaikille :)

27.6. Karina
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 26, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
2.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
* poika 22.6., 3610 g, 49 cm
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
* poika 3.7., 3360g, 51cm
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
* poika 28.6., 2810 g, 48 cm
5.7. tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
* tyttö 23.6, 3275g, 50cm
6.7. minna, naistenklinikka, 23, ensimmäinen
* poika 22.6., 2950 g, 48 cm
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
7.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
8.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
8.7. Manteli, KOS, 25, esikoinen
* tyttö 26.6. 3120g, 48 cm
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7.Emily,26v,Hyvinkää,toinen
13.7. Liuku, 19v, Helsinki NKL, esikoinen
13.7. minä-75, 30 v,OYS,kolmas
14.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Nitta,25, esikoinen
17.7. Eewi, 23v, Hyvinkää, toinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
18.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 37 v, Kättäri, toinen
19.7. Ani, Tays, esikoinen
20.7. Kata, 29 v. Tays, ensimmäinen
20.7. Ansku, neljäs
20.7. Illusia, 29 v, Tammisaari, esikoinen
21.7. Saimi, 31v. Tays, esikoinen
21.7. Sunnu76, Vaasan ks, pikkukakkonen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
23.7. Eeva, 28 v, Porvoo, esikoinen
24.7. Sari, 30 v, toinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. mimmuli, 30 v, Tays, toinen
28.7. Satu, 24 v, Porvoo, esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7. Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen
31.7. Mimmu, 29 v, esikoinen
31.7. nada67, Tampere

Kirsi73, Kätilöopisto, kolmas

Täällä tuli poika ponnistettua muutama päivä etuajassa. Ponteva poikalapsi syntyi 5.7. Kaikille jännääjille tiedoksi, että limatulppaa ei tullut ja lapsivesikin päästettiin vasta sairaalassa. Supistukset olivat kuitenkin kovat ja sairaalaan päästessä tie auki jo 6 cm. Olin yllättynyt itsekin, että synnytys oli tosiaan lähtenyt käyntiin.

Nyt olen sitten huippuonnellinen poikalapsen äiti. Tuntuu aivan uskomattomalta tapittaa lapsen silmiä ja todeta, että tuollainen siellä mahassa oli. Aivan varmasti kaiken synnytystuskan arvoinen.

Onnellisia hetkiä muille odottajille ja jo vauvansa saaneille!

27.6. Karina
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 26, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
2.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen