Heinäkuu 2006/18

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä-75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea uusille vauva-perheille! Sadulle, Sallille ja Mantelille - ainakin. Laskettuja aikoja on nyt ohitettu jo niin paljon, että varmaan paljon muitakin vaaveja löytyy.

Minulla vaihtelee olotiulat päivittäin. Eilen jaksoin pyöriä Linnanmäellä puoli päivää ja oli mukavaa. ies todin hoiti lasten kansa jonottamiset ja minun rooli oli katsoa lasten riemua läheisimmältä penkiltä.

Mies ilmoitti, ettei seksi tämän pötsin kans tunnu enää sopivalta, joten sitä menetelmää ei ole käytössä käynnistykseen. Tosin ei se aiemminkaan ole auttanut. Käynnistyneet ihan ajallaan muuten vain. Ihmeen aktiivista ollutkin verrattuna aiempiin raskauksiin. Ei tässä itselläkään enää seksi pahemmin mielessä liiku ja jäädään odottamaan jälkivuodon jälkeistä aikaa. Seksin aloittaminen on vaan aika pelottavaa sit uudestaan tauon jälkeen ja limakalvot on ihan kuivat...Ainakin mikäli imettää.

Olen tilannut pari imetyspaitaa ja mekon tilaan, kun on vyötärö, josta ottaa mitat. Tämä raskaus on ensimmäinen jolla saan äitiyslomalta palkkaa ja ansiosidonnaista, joten hemmottelen vähän itseäni. Edelliset lapset syntyi kesken opintojen ja oli tiukkaa verrattuna nykyiseen tilanteeseen. Kuitenkin tuumattaiin, ettei ihan ikäloppuna haluta lapsia, ja tämä kolmas on suunniteltu viimeisimmäksi. Katsotaan miten käy - kuitenkin teen itatähden vielä nelikymppisenä ; )

Mutta jaksamista ja "iloista" odotusta. Voimia niille, joiden vaavien lasketut ajat ovat ylittyneet.

Joku kyseli synnytyksen jälkeisistä tunneasioista. Itse olen ainakin itkenyt mitä hulluimmille asioille - niin teen kyllä muutenkin, joten ei se mitään uutta ole.

ONNEA PONNARI, kiva kun nyt sitten vauva maailmassa, ihana juttu. Hauska sattuma, mutta olen itse ollut syntyessä ihan saman painoinen ja pituinen kun poikasi, äiti antoi minulle vauva-aikaisen nauvolakorttini ja katsoin sitä juuri tänään aamulla, että millainen sitä on ollut=).

Kiitos Mimmu sympatiasta. Ihanaa saada ymmärrystä. Viime yönä taas heräsin kaksi kertaa supistuksiin, oli kipeitäkin, mutta sitten taas jatkoin unia kun loppuivat. kyllä nyt meinasi itku tulla kun mitään ei sitten tapahdukaan. Mies on ollut kyllä tosi huomaavainen ja yrittää mua piristää. Ei tässä mitään voi, mutta välillä miettii että voiko vauva varmasti hyvin, no onneksi liikkui illalla ihan hyvin, nyt taas ollut hiljaisempaa tuolla mahassa.

Joo katsotaan mitä tämä päivä tuo tullessaan. No koitetaan keksiä jotain kivaa tekemistä...esikoinenkin sanoi aamulla, "eikö vieläkään äiti ole mennyt sairaalaan olisi jo kiva nähdä vauva", niinpä... odottivat että lastenhoitaja olisi täällä. Pojat odottaa hoitajaa kovasti=) ja tietenkin vauvaa, mutta kiva kun hoitajakin on suosittu niin on kiva sitten jättää tänne eikä tarvii murehtia sitä...=)

Joo-o kaipa tämäkin päivä tässä taas kuluu, koitan unohtaa supistelut, äskenkin taas suopisteli ihan kunnolla...ja nyt taas piiiitkä tauko ( huokaus)

Voikaapa hyvin kaikki ja kiva kuulla TYTTÖ82 että miten teillä mennyt. Voimia vaan vauvan hoitoon.
t: äityli78 rv 40+4

Onkohan minä-75 päässyt tositoimiin kun ei ole näkynyt..? :o
Täällä ei vieläkään mitään merkkejä synnytyksestä, eilen kokeiltiin seksiäkin, jonka jälkeen vähän vihlas hyvin lyhyen aikaa alamahasta, mutta se siitä, joskohan tänään uusiks ;).
Mä vannoin ja vakuutin itselleni että selviän tästä 40 viikon jälkeisestä ajasta yhtä hyvin kun muustakin, tähän kun on varauduttu, mutta sitä on kyllä huomannut että hermot on kokoajan tosi kireellä. Oispa kiva jos tuo mies tajuaisi yrittää keksiä meille jotain kivaa yhteistä tekemistä, kun muutenkin on ollut niin monta kuukautta turhautunut kun on vaan täällä kotona sisällä. Sitten me ei yleensä ukon kanssa keksitä mitään mitä voisi tehdä. Jos on jotain vinkkejä miten saa ajan kulumaan, niin kertokaa ihmeessä :)

Liuku 40+3

27.6. Karina
28.6. ilona, Englanti, esikoinen
29.6. Ellinoora, Kätilöopisto
29.6.-6.7. Nyyssönen
29.6. Rinkeli, 26, TYKS, esikoinen
30.6. Satu, 27v., Helsinki, esikoinen
* tyttö 11.7, 4050g, 51cm
30.6. Salli, 30 v, SEKS, ensimmäinen
* poika 10.7., 4920 g, 55 cm
30.6. Piritta, Kätilöopisto
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
2.7. Eija, 34, Naistenklinikka, esikoinen
3.7. Nin@, 21v., Satakunnan keskuss., esikoinen
3.7. Anne, 21v.,P-KKS, toinen
* poika 22.6., 3610 g, 49 cm
4.7. Lalla, 28v,Mikkeli, kolmas
* poika 3.7., 3360g, 51cm
5.7. Saara, 21v, PHKS, ensimmäinen
* poika 28.6., 2810 g, 48 cm
5.7. tyttö82 23v kätilöopisto ensimmäinen
* tyttö 23.6, 3275g, 50cm
6.7. minna, naistenklinikka, 23, ensimmäinen
* poika 22.6., 2950 g, 48 cm
6.7. pinja, kätilöopisto, 31, kolmas
7.7. Mary, vaasa, 29 v., esikoinen
* poika 5.7., 4265 g, 54 cm
7.7. neitoperho, K-HKS, 29v, kolmas
7.7. Ulpu, 27, Mikkeli, ensimmäinen
8.7. ponnari, Jorvi, 28, esikoinen
* poika 12.7., 3720 g, 52 cm
8.7. Manteli, KOS, 25, esikoinen
* tyttö 26.6. 3120g, 48 cm
11.7. Enna, Vks, 29, toinen
12.7. Tuulia, K-PKS
12.7. Katjuska, Oulu, ensimmäinen
12.7. Äityli78, 27v, KOKS, kolmas
13.7.Emily,26v,Hyvinkää,toinen
13.7. Liuku, 19v, Helsinki NKL, esikoinen
13.7. minä-75, 30 v,OYS,kolmas
14.7. Assari, 33 v, Porvoo, ensimmäinen
14.7. Minttu, 25v, Lappeenranta
15.7. Pike, 31 v, K-SKS, toinen
16.7. Anne, 36v, Helsinki NKL, toinen
16.7. Nitta,25, esikoinen
17.7. Eewi, 23v, Hyvinkää, toinen
18.7. Tiina, 26v, OYS, esikoinen
18.7. Hanne, 26v, Tays, esikoinen
19.7. Maaria, 27 v, Helsinki, esikoinen
19.7. Heidi, 37 v, Kättäri, toinen
19.7. Ani, Tays, esikoinen
20.7. Kata, 29 v. Tays, ensimmäinen
20.7. Ansku, neljäs
20.7. Illusia, 29 v, Tammisaari, esikoinen
21.7. Saimi, 31v. Tays, esikoinen
21.7. Sunnu76, Vaasan ks, pikkukakkonen
22.7. Pipari, 25v, Jorvi, toinen
23.7. Eeva, 28 v, Porvoo, esikoinen
24.7. Sari, 30 v, toinen
25.7 Mimmu, 29 v, esikoinen
26.7. Minä, 22v, EKKS,toinen
27.7. mimmuli, 30 v, Tays, toinen
28.7. Satu, 24 v, Porvoo, esikoinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
30.7. Kesämamma 06, 31v, ensimmäinen
31.7. nada67, Tampere

Onnea Ponnarille =) Kirsi73 on tosiaan tippunut listalta, kun on ollut lasketun ajan puuttuessa tuossa ihan listan viimeisenä. Mutta kerrohan vielä tietosi, niin päivitetään ne tuohon mukaan.

Jospa nyt ehtisin sitä synnytystarinaa tähän kertoilla. Äiti soitti heille syömään ja täytyy kohta alkaa miettiä mitä kaikkea tarvii mukaan vaikka mennään vain 5 km:n päähän =)

Maanantaina ajeltiin synnärille ja meidät ohjattiin vierihoito-osastolle, jossa sain sairaalavaatteet. Siellä laitettiin virtsakatetri ja sitten odoteltiin pääsyä leikkaussaliin. Salissa alkoi sitten täysi tohina: yksi laittoi tippaa, toinen pesi mahaa, käännettiin ja laitettiin spinaalipuudutus, verenpainemittari toiseen käteen ja mitä kaikkea. Mies pääsi saliin siinä vaiheessa, kun puudutus alkoi tehota. Puutui todella kaikki rinnoista alaspäin. Sen kyllä tunsin, että jotain siellä tehtiin, mutta kipua ei tuntunut. Ja hassuinta oli se, että leikkaushaava tuntui siltä kuin olisi tehty pystysuuntaan ja vatsan vasemmalle puolen vaikka tehtiinkin poikittain ihan tuonne häpykarvoituksen rajaan.

Vauva oli taas poikittain ja käsi kuulemma tarjoutui ensin. Joutuivat siinä kääntämään, että saivat ulos. Kysyinkin siinä, että mahtuuko se sieltä tulemaan :) Kun poika saatiin ulos, alkoi heti huutaa ja kaikki kehuivat, että onpa komea ja varmaan paino alkaa vitosella. Sain hetken olla pojan kanssa poski poskea vasten, ennen kuin meni isän ja kätilön kanssa pestäväksi ja mitattavaksi.

Siinä vaiheessa alkoikin mun kivut. Jostain syystä mulla joskus pistää rintaan ja nyt kipu oli tosi kova. Olisi tehnyt mieli vetää itsensä kippuraan ja painaa rintaa, mutta mitään ei voinut tehdä, kun olit siinä x-asennossa sidottuna pöytään. Samaa rintakipua mulla on joskus kovan kuukautisvuodon yhteydessä ja keskenmenon jälkeen oli myös parina aamuna. Nyt selittivät, että puudutus vähän painaa keuhkoja ja kun kohtua venytellään niin saattaa heijastua rintaan. Kohdun imeminen tyhjäksi ja painaminen tuntui myös kurjalta, mutta se meni pian ohi. Lapsivettäkin oli muuten niin reilusti, että imupönttö tuli täyteen ja joutuivat etsimään toisen astian. Kehuivat, että on siellä ollut vauvalla hyvä oltavat. En tiedä ylistävätkö aina, mutta nyt ainakin tuntui, että kaikki oli niin supermahtavaa.

Leikkaussalista vietiin synnytyssaliin tarkkailuun ja mies tuli huutavan pojan kanssa sinne. Siellä sain pojan rinnalle ja siihen tyyntyikin ja se mun rintakipu loppui vasta siinä vaiheessa. Siellä oltiin tunti pari ja sitten vietiin vierihoito-osastolle.

Puudutus alkoi pikkuhiljaa kadota, mutta ylös ei saanut yrittää. Yöllä käännyin kyljelle muutaman kerran imetystä varten ja seuraavana päivänä sai yrittää ylösnousemista. Oli se hullu tunne istua sängyn reunalla, kun vuorokauden oli ollut vaakatasossa, mutta suihkureissu meni hyvin. Päivän mittaan aloin sitten liikkua enemmän ja tuntui, että ihan mukava oli liikkua, kunhan ensin pääsi ylös ja sai itsensä suoraksi.

Kovasti siellä kehuivat, että liikun hyvin ja olen toipunut tosi hyvin sektiopotilaaksi. Pääsinkin sitten päivää aiemmin pois, mitä keskimäärin sektiopotilaat yleensä. Kipua toki tuntuu toisinaan, mutta jalkeilla ollessa ei juurikaan. Vauvaa painavampaa ei saa nostaa ja mielellään kylvetykset miehen vastuulle, ettei joudu itseään jännittämään huonoihin asentoihin.

Eilen otettiin viimeiset hakaset pois leikkaushaavasta. Tunnoton on kyllä vielä tuosta haavan ja navan välistä, mutta saattaa olla pitkäänkin ja on normaalia.

Poika voi hyvin ja nukkuu ahkerasti, kun vain pääsee uneen. Lisämaitoa on annettu alusta asti, kun on isokokoinen, niin mun maito tuskin olisi alkuun riittänyt. Verensokeriakin seurattiin muutamana päivänä ja senkin vuoksi täytyi syöttää säännöllisesti.

Mutta nyt täytyy mennä. Tsemppiä teille vielä vatsan ja supistusten kanssa "taisteleville"!

Heippa! Taitaa se tosiaan olla totta, ettei synnytystä itse saa käynnistettyä.. :) Siivoamista oon harrastanut jo toista viikkoa lähes joka päivä -eikä mitään kevyttä pölyjen pyyhkimistä, ja saunassakin otin niin tiukkoja löylyjä, että meinasin jo kärventyä! Ja tuloksena nolla kappaletta kunnon supistuksia.. Reippaasti kävelemällä niitä saa aikaiseksi, mutta silloinkin kesto on tasan sen aikaa kun viitsii kävellä eikä yhtään enempää. Pari päivää oon nyt miehelle vihjaillut, et seksi vois olla tehokas keino, mutta vielä se ei ainakaan ole lämmennyt ajatukselle..

Neuvolassa kävin taas perjantaina ja rutiinijutut oli ihan ok. Sf-mitta oli tällä kertaa 2 cm vähemmän kuin viimeksi, mutta tilaa laskeutua kuulemma vielä on. Painoarviota kyselin myös kun neuvolalääkäri ei sellaista viimeksi uskaltanut kuulemma tehdä ja terkka oli sitä mieltä, että lähempänä 4 kuin 3,5 kiloa vauva jo olisi -ihan riittäisi jo mulle tota synnytystä ajatellen..!

Jännä juttu oli, että terkka soitti mulle myöhemmin samana päivänä ja sanoi, että oli katsellut mun papereitani ja päättänyt laittaa nyt jo Taysiin äitipolille lähetteen virallisen painoarvion tekemistä varten! Taka-ajatuksena kuulemma, että mahdolliseen käynnistykseenkin pääsisi ehkä aikaisemmin kun ollaan nyt jo liikkeellä.. Epäilen kyllä, että en saa edes poliaikaa ennen 41 vkoa, mutta toisaalta tuntuu kivalta, että edes jotain yritetään tehdä tässä odotellessa. On alkanut vähän pelottaa synnytys rv 42:n jälkeen jonkun 4,5 kiloisen kanssa..

Isot onnittelut taas kaikille tuoreille äideille! Innolla odottelen myös synnytyskertomuksianne :) Ja sympatiat teille, joiden vauvat odottelevat vielä lähtölaukausta vaikka äiti olisi jo kovasti valmis tositoimiin.. Ja vaikka valittelenkin kipeiden suppareiden puuttumista niin äityli78:n tilanne ei silti myöskään kuulosta kivalta -jaksamista..

Liuku: Ajankulun keksiminen ei kuulu vahvimpiin puoliini, mutta esim. eilen leivoin pakastimen täyteen tavaraa tarjoamisiksi vauvankatsojille ja tänään oon menossa iltapäiväpiknikille kera seurapelien eli jos vaan energiaa riittää niin siinä olisi muutama aktiviteetti-idea.. :) Aurinkoista sunnuntaita joka tapauksessa!

Hanne 39+5

Onnea vaan kaikille vauvansa saaneille!! =) Voikun omakin jo syntyisi... Illalla supistele ja painoi joka puolelle, mutta aamulla sitä vain herättiin kotonta... =) No kerkeääpä vielä touhuamaan esikoisen kanssa kahden.

27.6. Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
* poika 12.7., 3720 g, 52cm
12.7. Tuulia, K-PKS
* tyttö, 12.7., 3940 g, 50 cm
20.7. Ansku, neljäs
24.7. Sari, 30 v, toinen
30.7. Emo, 28 v, toinen
31.7. nada67, Tampere

Meille tuli ihana peikkotyttö keskiviikkona sektiolla. Kokoarvio oli valtava, ja siksi leikattiin. Tyttö kuitenkin ihan normaalin kokoinen. Kaikki meni hyvin ja tänään jo päästiin kotiin. Eipä jäänyt sektiosta mitään kauheita muistoja. Vähän on haava arka, mutta jo ensimmäisenä iltana pakottauduin pesulle. Kyllä kaikki vaiva on ollut arvoista : )

Onnea kauheasti vauvansa saaneille!!! Kiva kuulla synnytystarinoita ja miten sektiot menneet.

Päivä on mennyt ihan kivasti tänään, kiitos kaikille myötätunnosta=).
Poikien kanssa pelailin tänään jalkopalloa yms. normaalia yrittänyt tehdä...supistuksia tullut pitkin päivää ja viimeisen tunnin alkanut niitä seurailla taas ovat vähän kipeempiä ja säännöllisempiä. Mutta katsotaan nyt sitten. Mutta ehkä taas huomenna täällä vielä ihmettelen.

Kaikille jaksamista ja onnellista aikaa vauvojenne kanssa ja meille vauvamahoille myös!!!

Joo, minä en tosiaan osaa laittaa itseäni listaan... Eli la. 27.7, kolmas lapsi ja Kätilöopistolle menossa synnyttämään. Tänään oli vieraita kylässä ja meni päivä ihan kivasti. Ensi viikoksi on jo parit treffit sovittu, jospa sekin kuluisi. Viime yönä vauva painoi virtsarakkoa niin, että sattui aivan julmetusti. Tänään supistelusaldo nolla...

Onnea Assarille ja mukava, että toivut hyvää vauhtia. Itse ihmettelen noita mittoja. Itsellä sf-mitta nyt 34, vaikka aiemmissa raskauksissa oli näillä viikoilla jo n. 37. Olin silloin kuitenkin yli kymmenen kiloa kevyempi. Joten olen alkanut ihmetteleen, onko vauva kirppu tai jotain. Tytöt painoi syntyessään 3370 g molemmat.

27.6. Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
12.7. Tuulia, K-PKS
20.7. Ansku, neljäs
24.7. Sari, 30 v, toinen
27.7. kirsi.73, Kätilöopisto, kolmas
30.7. Emo, 28 v, toinen
31.7. nada67, Tampere

Lisäsin Kirsin listaan. Taitaa listassa kylläkin olla paljon "haamuja", joita ei ole täällä aikoihin näkynyt, mutta eipä kai se haittaa.

Onnea Assari ja Ponnari vauvojen johdosta! En oo ehtiny lukee vielä kaikkia juttuja,tääl on ollu aktiivista porukkaa ja kirjoteltu paljo viikonlopun aikaan.

Liuku: kokonaisena oon minäkin vielä! Ja varmaan vielä sen melkeen pari viikkoa, ei ainakaan mitään tuntemuksia synnytyksen lähestymisestä. Ollaan vaan oltu menossa viikonloppuna, ni ei oo ehtiny koneelle.:)
Retkeiltiin eilen perheen ja miehen veljen kans. Käytiin Hailuodossa paistamassa makkaraa ja nauttimassa kauniista merimaisemasta.Lapset tykkäs...Sit tänään oltiin lasten kaa sellasessa vauhtipuistossa.Pieni "huvipuisto".

Lähtekää teki Liuku vaan ulkoilemaan, jos yhtään kiinnostaa sellanen. Nyt on niin ihania ilmojaki ollu. Hesassa on paljo kivoja saaria. Ootko käyny esim.Pihlajasaaressa? Sehän on siinä Kaivarin edustalla.Pääsee lautalla sieltä ravintola Carusellin takaa.
Me ollaan kohta 2 v.asuttu Oulussa,mut sitä ennen oon asunu Hesassa ja Espoossa...
rv 40+3

Niin Assaarillekin onnea. En muista että olenko kaikkia onnitellut, mutta onnea vaan hirveesti vauvan saaneille.

Täällä valvon ja ihmettelen supistuksia jotka ovat jatkuneet koko illan. Taitaa nyt olla jo lähellä totuutta tää tilanne...siis tarkoitan että saattaa olla tosi kyseessä=). Mutta seurailen nyt rauhassa ja kulutan aikaani. Katsoin juuri neuvolakorttia ja ultran mukaan mulla olis l.a huomenna eli 17.7, mutta eivät muuttaneet sitä silloin papereihin koska heitto oli niin pieni. Olin unohtanut koko jutun, eikä asiaa ole sen koommin neuvolassakaan puhuttu, kun ton 12.7 päivän mukaan on virallisesti menty. No ainakin tarkempi on toi ultran arvio, koska vauveli vielä mahassa=). Mutta katsotaan loppuuko nämä taas, mutta nyt on ainakin kestänyt pidempään kuin aikaisemmin.
Jännittää, mutta nyt on jo sellainen olo että ok, jos loppuu niin nukkumaan vaan, olen sen jo niin monta kertaa tän viikon aikana kokenut.=)

Liuku joo luontoon vaan niinkuin minä-75 neuvoikin, mekin paljon ulkoiltu ja retkeilty. Itse kävin kirjastossa, lainasin pari hyvää kirjaa, toinen kohta luettu. Lainaa jotain leffoja tai vuokraa. Kävin kampaajallakin jne. Sitten voi mennä elokuviin, tehdä siis kaikkea sellaista mitä kohta ei enää voi. Kannattaa siis vaan koittaa nauttia näistä rauhallisista päivistä, niin tänäänkin itse aattelin, että kohta on eri tilanne kun vauva koko ajan lähellä.

Jaksamista kaikille....ja jos mua ei huomenna täällä näy kirjoittelemassa niin sitten olen varmasti sairaalassa=).
t: rv 40+4

Moi! Mukava viikonloppu takana ja tää viikko alkoi sillä, että bongasin limatulpan.. :) Vaikkei ollutkaan mikään konkreettinen "tulppa" niin aikas varma oon kuitenkin! Eikös sitä niin sanota, että limatulpan lähtemisen jälkeen vauva syntyy noin kahden viikon kuluessa -ainakin itse muistaisin näin joskus kuulleeni, joten kun huomenna on laskettuaika niin aika tarkalleen ajankohtaan tää sopii ;))

Oon nyt reilun viikon ollut kuin kissa pistoksissa, että miksei se jo synny, mutta yritän pikkuhiljaa rauhoittua vaan odottelemaan stressaamisen sijaan kun ei sekään näköjään ole tulosta tuonut. Tänään olis tarkoitus lähteä taas rannalle oleilemaan kun on lupailtu viimeistä hellepäivää vähään aikaan ja jotain muutakin tarvis keksiä päivän piristykseksi :) Jollain tavalla ne päivät aina kuluu!!! Tsemppiä taas kaikille; jännittävää onko äityli78 ja joku muukin päässyt jo sairaalaan asti..!

Hei!
Ä.polilla käyty aamusta ja ekaa kertaa supistelee "kipeesti" tai ehkä paremminkin viheliäisesti, tais auttaa lääkärin käsittely:) Katsellaan ja kuunnellaan, josko sitä lähtö tulis viimein. Eilen käytiin miehen kanssa leffassa kattomassa Pirates of caribian 2, eikä tarttenu lähtä kesken pois, vaikka mies vähän pelkäskin;) Ihmeen hyvin jaksoin istua, ei edes peppu puutunu;)hiih, niinkuin yleensä on ollu vaivana.
Eipä tämän kummenpia, MUkaVaa viikonalkua kaikille!=)

ps. Mitenkä Pinja voit, tuliko kättärillä selvyyttä mitä seuraavaksi?

Jaahas, Äityli78 on varmaan synnyttämässä. Itse aioin ottaa viikon rauhallisesti ajattelematta koko aikaa synnytystä, mutta taisi olla toiveajattelua. Nyt on kyllä joka päivälle ohjelmaa, että sikäli pitäisi olla ajankulua. Äsken pakastin mansikoita ja vielä pitäisi käydä rautakaupassa. Mies aloittaa kesäloman perjantaista, jee! Jotakin vaihtelua edes tähän arkeen.

Toivottavasti Ulpu pääsee synnyttämään! On noita viikkoja niin paljon, ettei kateeksi käy! Minulla on torstaina neuvola taas.

Ja kiitos, kun minä olen taas listassa!

Kirsi rv. 38+4

Taitaa tosiaan Äityli78 olla synnyttämässä, mukava, että äityli pääsee eroon noista turhista supisteluista,ei tarvi enää tuskailla ja saa vihdoin vauvan syliin.

Mä kävin tänään neuvolassa ja ihan normaali rutiinikäynti.Hemoglobiini oli 117,vähän väsyttääkin,vaikkei se kauheen alhanen oo,mut kuitenki alle 120.
Painoa on tullu nyt 9,5 kg lähtöpainoon.Rv 40+4 menossa.Sf-mitta oli sama ku viimeks eli 35 cm.Ei oo vauva vielä kiinnittyny,mut pää on onneks alaspäin ja on se vähän laskeutunu...
Saa nähä täytyykö mennä vielä viikon päästä neuvolaan,sit ois 11 pv yli lasketunajan.Toivottavasti ei tarvi mennä.Voisin jo tällä viikolla mennä synnyttämäänki.

Tsemppiä kaikille synnytykseen ja mahojen kans!

Tänään on ollut kuukautiskipumaista jomotusta ja ircissä mammat lupaili että se enteilis synnytystä, en kyllä usko, mutta silti pieni toivon kipinä syttyi, että jos sittenkin :). Tosin nyt taas ei tunnu mitään kipuja. Herätessä yö- ja päiväunilta niitä oli. Ja nyt oon sitten imuroinut ja semmosta, että jos sais vähän vauhtia niihin, mutta ei..

Sanoin miehelle että sais tänään vähän avittaa tilannetta seksillä, niin tää tokas ettei ole varma haluaako että se vauva syntyy tänään :p. Kysyin sitten että koskahan herralle sopis :).
Nyt meen lisää jotain hääräilemään..

Liuku 40+4

27.6. Karina
29.6.-6.7. Nyyssönen
30.6. nene, 29 v, toinen
1.7. Essi, TAYS
* poika 12.7., 3670 g, 51,5 cm
12.7. Tuulia, K-PKS
20.7. Ansku, neljäs
24.7. Sari, 30 v, toinen
27.7. kirsi.73, Kätilöopisto, kolmas
30.7. Emo, 28 v, toinen
31.7. nada67, Tampere

Meille syntyi suloinen ja kaikin puolin täydellinen poika keskiviikkoiltana 9 päivää lasketunajan jälkeen. Kotiin päästiin lauantaina ja arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Poika syö hyvin ja on jo aika paljon hereillä ympäristöään tarkkailemassa. Synnytyksestä jäi mukavat muistot, mutta kirjoittelen siitä myöhemmin.

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja voimia mahakkaille!

Nin@ ja poika