Heinämammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heinäkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpas meistä monella nyt supistuksia, varmasti ainakin joku meistä pääsee pian tositoimiin!

Mulla supistukset alkaa aina niin että vauva on illalla tosi aktiivinen, tuntuu että vauva yrittää suurinpiirtein mahanahkan läpi ja sitten alkaa kipuilu, sellasia kestosupistuksia. Tätä siis jatkunut useampana iltana. Yleensä suihku auttaa mutta näin ei ollut tänään, vieläkin tuntuu vähän ilkeeltä. Mutta yritän nyt kuitenkin nukkua, tuskin lähtö vielä ens yönä tulee...

Minnea

juu mulla tänään samanlaista, vauva on aktiivinen ja kestosupistukset päällä. Kun suppari hellittää niin toinen tulee, mut ei juuri kipeitä. Taidan mennä suihkuun ja nukkuun vaikka kesäyö houkuttais.. mutta kostautuu kun muutenkaan ei taho saada nukuttua.

Viime hetken panikointia täälläkin, vaikka tänään ollu levollinen mieli. Kyllä luonto tikan pojankin puuhun ajaa niin miks ei sitten vaavia saattais ulos ym. auttais =)

Hyvät yöt kaikille, koitetaan levätä!

Tikru

Heippa!

Meillä tää netti tökkii vähän väliä, enkä siksi ole päässyt lukemaan saatika vastaamaan viesteihin! Nyt taas toimii, mutta kuinkakohan kauan...

Kyselit, Kata, josko perustettaisiin vauvapuolelle oma ketju. Vai oletko jo perustanut, en ole käynyt katsomassa... Voitaisiin varmaan odottaa jonkin aikaa, kunnes meitä olis useampia. Muuten tiputaan aina tosi alas, ellei sitten itse olla koko ajan kirjoittamassa, vai kuinka? Mä kun en aina tosiaankaan pääse tänne, niin mun kirjoittamisen varaan ei kauheesti voi laskea.

Meillä elämä sujuu eteenpäin pikkuhiljaa. Ite olen vielä hieman toipilas, eilen mitattiin hb ja se oli laskenut sairaalasta lähdön jälkeen vielä pari pykälää ollen nyt 94. Mä kun menetin kätilön arvion mukaan 900 ml verta, kun ei istukka meinannut irrota. Lisäksi eilisaamuna tuli vielä noin 15 cm pitkä kalvon rämmäle ja illalla noin desin kokoinen verihyytymä. Kipuja eikä kuumetta ole ollut, joten ei kuulemma tarvii tässä vaiheessa tehdä mitään muuta kuin tarkkailla tilannetta.

Jäppinen syö ja nukkuu ihan kiitettävästi, tosin saisi nukkua nuo pitemmät ajat (3-4 h) yöllä ja lyhyemmät päivällä, eikä toisinpäin niinkuin nyt. Huomaa hyvin, että jos ei yöllä tule röyhäytettyä tarpeeksi hyvin, niin heti alkaa vatsa vaivaamaan.

Maitoa tulee ihan tolkuttomasti. Jos asuttaisiin jossain kaupungissa, alkaisin varmaan myymään sitä, mutta täältä maalta käsin se on hieman hankalaa. Syöttäminenkin kun on sitä, että jos en ennen lypsä enimpiä pois, on pojalla maha täynnä jo muutaman minuutin syömisen jälkeen ja mukana tietysti koko joukko ilmaa.

Ulkona ei ole tullut oltua, mä kun pelkään saavani rintatulehduksen, varsinkin kun tota maitoa tulee niin runsaasti. Sisällä on onneks mukavan viileetä, kun meillä on sellainen laite, joka viilentää.

Tulipas sekavaa tekstiä, no, se vaan kuvastaa tän hetkistä oloa...

t. Tähtis ja jäppinen 1 vko (+ 15 min päälle)

No, eipä ne eiliset supparit mihinkään johtanu... Tänään ollut taas parempi päivä. Kyllä se masu pingottuu usein, mut kivut puuttuu. Hyvä näin! On kyllä myös täällä toiminut tuo vatsa vähän turhankin hyvin... Kait se eilinen sekoitti vatsan.
Ja kyllä se synnytys vähän pelottaa vaik sen on jo kerran kokenut. Ainahan ne erilaisia ovat ja kun ei voi suunnitella sitä etukäteen kovinkaan tarkkaan. Ja kyllä se arki mietityttää vauvan ja tuon 3v tyttelin kanssa. Kait tää viimehetken panikointi kuuluu asiaan. Onnea kaikille odottajille tulevaan koitokseen! Tiiti-75 37+3

Tänään jo 39+5...hui! Ei mullakaan eilisillan supistuksista ollut vielä mihinkään.

Mä myös luen mielelläni jo vauvan saaneiden heinämammojen juttuja tällä palstalla, joten olis kiva jos vielä jaksatte tarinoida täällä odotuspuolella :-)

Mä olen menossa synnyttään tayssiin joten ei ollut mukavaa lukea eilisestä lehdestä, kuinka täynnä siellä synnystyspuolen vuodeosastot on just tällä hetkellä... Jotkut synnyttäneet äidit joutuvat odottamaan vuodepaikan vapautumista kahvihuoneessa, great!!!

Toisaalta mitäpä sitä vielä murehtimaan, kyllä mua kans synnytys eniten jännittää ja oman vauvelin kohtaaminen vihdoinkin!

Edelleen ollaan kotona,mikä kumma nyt on kun kaikkia supistaa mutt ei tarpeex että ees joku jo lähtis puskemaan?Meitä on täälä tosi monta odottajaa,luulis että enempi ois syntyny vähän ennen laskettua aikaa.Tosin se yksi huoli on pois niinkuin Tiikeri sanoit ettei tarvi enää pelätä että syntyy liian aikasin.Vieläkin mua supistaa mutta ei ilmeisesti tarpeex.Kauppaan aateltiin lähteä,kävelen sitten kun pingviini jos tekee kipeetä.Jännä tuo ihmisen mieli:joskus aattelee että onnex rauhottu supparit ettei tarvinu vielä lähteä synnyttämään,toisaalta ajattelee että jatkuis nyt niin sitten se ois ohi kun kumminkin on tehtävä se.Ei varmaan tarvi ihmetellä mix miehet ei aina ymmärrä meitä naisia ku ei itekkä tiiä mitä ajattelis...

Juu ei täälläkään mitään toimintaa..
Sain hyvin nukuttua yön, vaikka nenä onkin vähän väliä tukossa ja hiki valuu/palelee. Ja vaikka nukuin semmoset 11 tuntia niin aamulla tosi väsyny olo, kai tää flunssa tekee sen =(. Jotenkin paljo väsyneempi tänään kun eilen, tylsää!! Mutta kuumetta ei ole ollu, vaikka monesti siltä tuntuukin. Illalla suihkuun, aamulla suihkuun kun on koko ajan niin hikinen olo. Ja aamulla oli vatsa taas semmonen kestopinkee ja yöllä joskus supisteli. Mutta hyvä vaan jos jaksaa vaavi odottaa että pääsisin tästä pirun flunssasta eroon.

Ja parempi sairastaa nyt kun sitten vaavin kanssa. Kaveri kun sai tyttönsä niin niille iski miehen kanssa molemmille flunssa. Sitten oli alkava rintatulehdus sun muut probleemat, on se rankkaa jos heti alussa joutuu terveyden kanssa taisteleen kun muutenkin kaikkee uutta ja ihmeellistä. Et parempi jos tän nyt sairastaisin kunnolla eikä sitten tulis ainakaan vuoteen flunssaa, toivossa on hyvä elää =). Ja kunhan ei mieheen tartu, hitsi kun synnyttään ei saa lähtee mukaan jos mies on kipeä.. flunssaa, ripulia tms. Sit tarvis hälyttää sisko...

Niin ihme tosiaan ettei meistä oo kovin moni vielä synnyttäny. Kai se sit on todennäkösempää että menee la:n yli kun ali.

Muakaan ei kauheesti innostanu se Aamulehden juttu TAYS:sista. Ja kuumakin siellä sairaalassa näin helteillä, huh! Parempi ois oottaa rauhallisempia ja viileempiä aikoja =), hyvinhän ne vauvat tuolla masussa hoituu. Ei tarvii ruokkia eikä vaippoja vaihtaa. Kun vaan ittensä kanssa tässä pärjää.

Pystyykö teistä kukaan vielä nukkuun selällään? Mulle kun ei oo tehny pahaa selällään nukkuminen koko raskausaikana. Tai jossain vaiheessa alko herkästi supistaan mutta ei mitään huonoo oloa tms. Vaavikaan ei reagoi mitenkään, tai saattaa asentoa vaihtaa mut ei muuta. Silti jos oon nukahtanu selälleen tai puolittain niin tulee huono omatunto että jos vaavilla ei ookaan sit hyvä olla, ei saa happee tarpeeks tms. Tylsää kun ei tiedä varmaks että uskaltaako sitä selällään nukkua, terkkarikaan ei osannu sanoa. Muuten parhaat unet saisin selälläni.

Jumppatuokio alko vaavilla taas ja mua väsyttää...

Tikru 39+3

moi!eipä mullakaan oo supusitellu juuri ollenkaan,välillä maha kovettuu,mut ei oo oikeestaan mitään kipua..välillä alavatsassa menkkamaisia kipuja vaan.mietenköhän kauan vauva haluaa köllötellä mahassa..toisaalta voihan se tulla äkkilähtökin ilman sen ihmeempiä ""merkkejä"".Helle vaan jatkuu,lomalaisilla huippukelit,mut mammoilla tukalaa..Viime yönä taas heräsin kauheeseen hikoiluun..Taidan lähteä tekee kanttarelli kastiketta uusien perunoiden kans..nam..:)Tuorejuustoa ajattelin vähän laittaa..terkkari sano että voi suomalaisia syödä??miten ootteko muut syöneet??titysti kohtuudella..rv 37+2

Kyllä tuli nukuttua huonosti! Vielä viideltä aamulla odoteltiin, että josko tulisi unta, ja kauheat kestosupistukset päällä. Eivät kuitenkaan koventuneet siitä ja täällä sitä siis edelleen odotellaan. Minä kun niiiin olisin valmis jo synnyttämään, mitä nyt tänään kyllä väsyttää muutaman tunnin yöunien jälkeen. Minä kun nyt olen tuossa verenpainesyynissä raskausmyrkytysuhalla niin mieluummin synnyttäisin jo. Varsinkin kun vauva iso, nyt jo nelikiloinen! Ja tuota päätä särkee...en tiedä, pitäisikö lähteä tarkistuttamaan noita paineita, jos ei tuosta laannut. Otin parit panadolit, muttei tunnu auttavan.

Millä ihmeellä saisin viestitettyä masuun, että olisi aika tulla ulos!
kesä 38+6

Kastikkeeseen voi huoletta laittaa tuorejuustoa kun sen kuumentaa, samoin homejuustoa tms. Listeriavaarahan siinä on (kuvittelisin että tosi pieni sellanen) ja kuumentamalla lähtee pois.

Oon syöny ruoissa kuumennettuna tuorejuustoja. Mutta muuten ei oo ollu juuri tarvettakaan.

Tikru

On kyllä iso vaavi sulla jos nyt jo nelikilonen. Piimäkuuri vaan päälle =). Pelkkää piimää vuorokausi, pitäis tehota kun happotasapaino järkkyy haluu vaavi ulos. Ite kyllä kokeilen jos kauheen pitkälle tää odotus menee, mutta vielä ei mulla hoppua.

Joo,ootellaan vaan muitakin vaavin saaneita.
Mulla hb kans tippui 132-)98 nyt.Ja mulla neljättä päivää kuumetta,tänään eka kun pyörii tuossa 37-37,5 välillä.Olo aika vetämätön.Ja kun sain kuurin,neidin vatsa tuntuu oireilevan siitä.Ostin rela dropseja,maitohappobakuja josko auttais asiaan.

Nukuin viime yönä täydet 8 tuntia,ihana mies nukkui Maisan kanssa ja kärsivät vatsavaivoista.Tyttö ei niinkään itkenyt,oli levoton ja kiipeili pitkin olkapäätä.Nukkui pätkiä ja sylissä.On se hassua kun vauva ei itke.Ollaan varmaan ihan hoomoilasina jos ja kun se itkut alkaa.

Meistä tulee huomenna kummeja,ja mä olen ihan nuutunu.Onneks ostin lahjan jo joskus raskausaikana, ennakoin tulevaa.Saatiin tänään muut muksut mummolaan,on mullekin kuumeisena helpompaa.

Tähtis,mulla siis kohtutulehdus,ja olen miettiny kun mullakin tuli hyytymiä kauheesti synnytyksen jälkeen ja jo toisena päivänä vuoto kuitenkin tosi niukkaa,pienellä siteellä pärjäsin.Vuosin 800 ml synnytyksessä.Jos sinne on jäänyt joku hyytymä tukokseksi,eikä siks vuoda niin paljoa.En tiiä,tehois nyt kuuri et pääsis normaaliin elämään.
Kohtu on enää nyrkin kokoinen,hyvin on kuulemma supistunut.Mutta tulehtunut....=(

kata ja maisa 1vko ja 1 pvä

Lopultakin ""uskaltaiduin"" kirjoittamaan tänne. Olen tähän asti vain lueskellut teidän muiden juttuja, mutta nyt päätin itsekin kirjoitella hieman jotakin. Olen itse viikolla 39+4 eli laskettu aika on siis 12.7. Vielä ei ole ollut minkään laisia merkkejä. Eilenkin touhuilin koko päivän kaiken laista, istuttelin kukkasia ym., eikä mitään merkkejä. Oikeastaan ei ole vielä yhtään supistanut, ehkä jotakin hyvin pientä, mutta en osaa sanoa ovatko ne supisteluja vai jotakin muita vaivoja. Kysessä on ensimmäinen lapsi. Kovasti jo odotan, että käärö syntyisi, ilmatkin ovat olleet jo niin kuumat, että sisätiloissa on mukavampi oleilla.

heippa,

meille syntyi 30.6. klo 14.34 hätähousu poika (rv 36+2). Viikko vierähti sairaalareissulla, kun poika oli vähän keltainen. Torstaina päästiin kotiin ja elämä tuntuu ihan hullunmyllyltä. Kirjoittelen paremmalla ajalla synnytyskertomuksen ja kokemuksia perhe-elämästä.

Mukavaa odotusta kaikille ja onnea jo vauvan saaneille!

Katjuska ja Kaveri 8pv

ai niin, unohti: mitat oli 49 cm, 3270g.

Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla klo 3:45, varsinaiset supistukset alkoivat klo 10:30, ponnistusvaihe klo 14:25...lisää siis myöhemmin.

Paasimpas koneelle pitkasta aikaa. Samassa jamassa ollaan taallakinpain... Muutaman viime paivan aikana on kivut lisaantyny-alamahaa, selkaa ja reisia sarkee lahes jatkuvasti ja jopa lampimassa kylvyssa kolliessa (se viela joku aika sitten tehosi aika hyvin). Maha menee kivikovaksi usein levossakin, ja on nyt erityisen arhakan tuntonen kun tuli vahan luututtua ja imuroitua aamupaivalla. Ja motkylalla riittaa virtaa, vaikka tila on varmasti jo ahdas, valilla ei tiija, itkeako vai nauraa, kun niin pahoinpitelee aitiansa!:) Helle on taallakin, joten suihkupullo kainalossa sinnittelen, auttaapahan edes hetkeksi.

Onko kellaan muulla ilmaantunu pahoinvointia viime viikoilla? Minua oksettaa harva se paiva ja on vaikea innostua mistaan ruuasta (paitsi pannukakusta!:), vaikka vauvan takia yritankin syoda niin hyvin kuin mahollista. On tama kylla kummallista aikaa!!!:)

Onnea hirmusesti kaikille vauvan jo saaneille seka voimia muille odottajille - voi miten hyvin tuo ""odottaja""-sana kuvaakaan meikalaisia!!:)

bunny 37+2

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24
1.7Unikko 1,TYKS
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., ?
13.7 Tiikeri, 1., Vammalan aluesairaala/TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Paljon Onnea Katjuskalle pojan johdosta =)! Olipas hyvän kokonen poika vaikka noin aikasin halus tullakin.

Ja Tervetuloa Maria heinämammoihin! Missä sairaalassa synnytät?

Tiikeri

Soittelin äsken äippäpolille kun tuli tossa pari tuntia sitten tosi tukala olo eikä ollu kovin lohduttava kätilö vaikka totta puhuikin.Mua siis alkoi vihlomaan alapäästä niin per.....sti ja nivusiin sattui ja aina supistuksen tullessa vaavi möyrys niin että tuntu joka paikka repeevän,mahakin meni mulla sekasin.Valittelin ääneen enkä tienny miten päin oisin ollu.kätilö sanoi vihlonnan johtuvan kun häpyluiden välinen rako levenee vauvan työntäessä päätä sinne ja näin valmistaa lantiota synnytyxeen,asialle ei voi mitään.Joillakin kuulema lopussa häpyluu on niin kipeä etteivät pysty kävelemään ja saattaa murtuakin!Suppareista sanoi että kun eka lapsi kyseessä niin voi odottaa kun tulevat 5 min välein säännöllisesti ja sattuvat kuulema niin ettei toista jalkaa saa lattiasta ylös eli tälläset mitkä vähän sattuvat ovat toista luokkaa niiden kunnollisten rinnalla.Sanoi vielä että jos tosi kyseessä niin en enää soittelis sinne vaan oisin jo sielä kipujen takia.Että ei kovin positiivinen kuva jääny siitä mitä tuleman pitää.Kertokaa nyt miltä ne ""kunnon""supparit on tuntunu kun ekaa odotitte?Mihin sattuu ja miten paljon,vihlooko vai miltä tuntuu?Onnex nyt vähän helpotti tää olotila mutta tiiän että kun vaavi masussa herää se karmeus alkaa taas.Pistää kyllä välillä mielen matalax vaikka kuinka ajattelis positiivisesti...

Voi Iitu, olipas tosi rohkasevaa tekstiä kätilöltä! Ei kauheen mukavaa että meitä ensisynnyttäjiä pelotellaan kauheilla kivuilla :-(

Tiikeri taisi kysyä selällään nukkumisesta. Olis hienoa pystyä nukkumaan selällään, multa se ei ole onnistunut kuukausiin! Viimeisen kuukauden olen nukkunut lähinnä vaan vasemmalla kyljellä ja vaikka vauva onkin jo laskeutunut, silti närästys alkaa vaivata heti makuulle mentäessä.

Minnea

Kai sitä munkin pitää ilmiantaa itseni, kun muutkin ""uskaltavat"". Olen kanssa vain lueskellut muiden heinämammojen juttuja, enkä ole itse vielä osallistunut keskusteluun... itselläni laskettu aika 16.7, eli nyt viikkoja tasan 39.

Mullakaan ei ole ollut mitään suurempia merkkejä synnytyksestä. Vatsa on kyllä kovettunut muutaman kerran kovaksi, mutta mitään kipuja siihen ei ole liittynyt. supistuksia on tullut varsinkin lenkin tai siivouksen jälkeen, mutta menneet melko nopeasti ohi.

Me ollaan menossa Hyvinkäälle synnyttämään ja ensimmäistä tässä odotellaan... jänniä aikoja tässä elellään. Positiivista mieltä kaikille odottajille :-)

hei!välistä pystyy nukkuu selältään,joskus rupee närästämään tai painamaan hengitystä.lähinnä oikealla kyljellä pystyn nukkuu,vasen puutuu..Kylläpä sitä oottaa kun pääsee taas nukkuu mahallaan.Vaavi on ollut tän päivän yllättävän rauhallinen,lepää varmaan,kun eilen jylläsi kovasti.Hassu tunne,kun yleensä on tuntunut peppu selvästi oikealla puolella,nyt tuntuu että vaavi ""piiloutunut"" johonkin..Oisko se niin selkäpuolella tai laskeutunut??

Moi Iitu! Oli kyllä aika ajattelematonta kätilöltä tuo käytös. Mutta totta siinä oli kipujen voimakkuuden lisääntyminen. Mutta ohje on muistaakseni, että jos et enää pärjää kotona kipujen kanssa mene polille. Siis jos ei lapsivedet tule ennen sitä. Se kipujen arviointi on vaikeaa, kun eri ihmisellä erilainen kipukynnys... Mutta kyllä se synnytys on mun mittapuun mukaan kivuliain kokemus elämässäni. En halua pelotella teitä ensisynnyttäjiä ja äkkiä ne kivut unohtu kun sai nyytin rinnalle. Eikä jälkikäteen enää muistanut niitä kipuja ja nyt en halua vielä muistaakaan... Tiiti-75 37+4

supistus kyllä selkeesti loppuu ja alkaa.Kipu kestää sen jonkun minuutin-puolitoista minuuttia.ja selkee loppu.Mulla tuntui ekasta ihan alavatsalla kohdunsuulla,sellaine polte.Nyt tätä vaavia oottaessa oli myös alavastalla,kohsunsuulla,mutta selässä ja pakaroissa myös poltetta.
Paras ohje on varmaankin tuo selkee loppu ja selkee alku.JA säännöllisyys.

Kätilö oli melko ikävä,älä välitä.SAno että ei tarvitse olla ilkeä,tämä ainutkertainen kokemus ja toivot että mikään töykeä kätilö ei pilaa sitä.

Kivut kyllä kestää,sen sanon.Mulla oli tosi kivulias tää viimeinen,2,5 h kesti koko synnytys ja viimeinen puolituntia kun kohdunsuu aukes 6 cm oli melkoista kipua,punaista ja oranssia.Mutta tekisin sen uudelleen.Paras neuvo,että supistusten välissä koittaa miten tahansa saada itsensä rennoksi.Ottaa jokainen suppari kuin se olis ensimmäinen,koitta tyhjentää mieli edellisistä supistuksista ja hengitellä ja saada jokainen lihas rennoksi.Koska kaikkia lihaksia tulet tarvitsemeen kun koittaa poinnistusvaihe.JA siihen vaiheeseen isosti rohkeutta ja uskallusta-fiilistä ja NYT mä teen sen.Oikein apinanraivoa!!!
Palkintona ihana,ihana lämpöinen käärö jonka katse on aivan mykistävä.Sen edessä isompikin ihminen haltioituu.Ensi katse,siinä on oikeesti magiaa.Se on niin syvä,niin vilpitön ja kuitenkin läpitunkeva.""sä oot mun äiti"" se tuntuu sanovan....Miten upeeta kun teillä suurella osalla on tuo rankka,mutta niin upea kokemus vielä edessä.

kata

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24
1.7Unikko 1,TYKS
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., ?
13.7 Tiikeri, 1., Vammalan aluesairaala/TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS