HEINÄMAMMAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuorein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuorein

Vieras
1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS* poika 12.7 klo 19.16, 3830g ja 54cm
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08,3160 g ja 49 cm
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
13.7 Tiikeri,1,Vammala/TAYS *tyttö 17.7. klo 16.03, 3220g ja 50cm
13.7 Rantapallo, 1., TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää *tyttö 10.7 klo 23.18, 3415g ja 49cm
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6, 2990g ja 48cm
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys, 13.7 syntyi tyttö,3030g ja 50cm
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS* poika 16.7. klo 18.00, 3710g ja 50cm
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Hei, ja onnea vaan kaikille synnyttäneille :o)

Täällä sitä vielä nautitaan lämmöstä vauva masussa. Viikonloppuna alko kyllä tuolla alapäässä sellaset kipukohtaukset, että en tiedä mihin pieni on pääntänsä työntämässä.... Sattuu meinaan perän puolelle niin paljon, et hyvä jos kävelemään pystyy :o/
Muuten kaikki kuosisaan, ei kipeitä suppareita tms.

Mua alkaa pikkuhiljaa ärsyttää, kun kaikki puolitututkin jo kauhistelee, että ""etkö sä vieläkään ole räjähtänyt. Sä oot niin valtava"". Tekis mieli vastata, että juu, kävin jo synnyttämässä, mutta maha ei vaan pienentynyt ;)
Tai kun päivitellään, että voi kun se tulis pian, kun sul on niin tukalaa. Öö, ei mulla nyt niin tukalaa ole, ja mä en oikeesti halua vielä synnyttämään. Mun puolesta vois mennä vielä viikkoja :O)
Ja sama kun sukulaiset soittaa, että joko se on syntynyt (vaikka on tuhat kertaa sanottu, että ilmoitamme kyllä), niin voisin vastata, että tuli jo, mut ei ajateltu teille kertoa...
No niin, vali vali, oikeesti onhan se kiva, että ihmiset on kiinnostuneita, ja välittää, mut välillä vaan ahistaa.

Mä painun tästä nyt syömään mansikoita, ei enää niin kauan pysty istumaan, ku tuntuu et perä räjähtää, hih.

odottelemisiin
tiiti 39+4

onnea sussulle poikavauvan johdosta!!!
pitkä poika sulla tuli:)

samat fiilikset kuin sulla tiiti, jopa naapurit (tuntemattomammatkin) tulevat suoraan kysymään että etkö sä VIELÄKÄÄN ole synnyttänyt? siis anteeks, la ei ole edes mennyt vielä, huhhuh!! ei auta kuin kestää uteliaiden kommentit:)

moi!joo sama täällä,kysellään ja soitellaan, jokos mitään merkkejä??toisiaan la.ahan viel aikaa...:)Eilen illalla oli pahinvointia,onko muilla ollut?närästyskin vaivaa ajoittain.Paljon onnea vauvan saaneille!!:)

juu, pahoinvointi on ajoittain vaivannu, mutta oon ajatellut sen liittyvän stressiin, kun oli tuossa jonkinmoisia parisuhdeongelmia :o( Nyt on onnex pari viikkoa pysynyt pahaolo pois. Tuntu aika karseelta oksentaa, ku mahassa kouri, ja vaavi siellä ""puristuksissa"".
Närästys mua on vaivannu päivittäin jo useamman kuukauden. Se alko meinaan jo muistaakseni maaliskuussa :op Eikä tunnu helpottavan vieläkään, vaikka luulis nyt babyn olevan jo jonkinverran laskeutunut???

Missä kaikki on? Ettekai vaan oo menny synnyttämään? Mä tulin just neuvolasta ja kaikki oli ok, paino oli pudonnut vaikka oon ihan turvoksissa, sf-mitta pysynyt samana = 36cm ja nyt oli vauvan pää vihdoinkin kiinnittynyt. Kävi tosi kipeästi kun neuvolan täti kokeili sitä vauvan päätä tuosta mahan päältä ja alkoi heti supistamaan. En saanut enää uutta aikaa neuvolaan kun perjantaina on se äitiyspoliaika ja täti oli sitä mieltä, että synnytys käynnistetään sitten jos ei itsekseen ehdi sitä ennen syntyä. Voi että mä toivon että vauva ymmärtäis tulla itsekseen niin menis luonnollisemmin se homma, jotenkin se käynnistys pelottaa :-o Mutta kuhan nyt syntyy ja on lohduttavaa tietää, että viimeistään perjantaina saa oman vauvan syliin, toisaalta kyllä tosi hassua... Mutta kirjoitelkaa nyt ihmeessä kuulumisia helteiden keskeltä :) t.Rusina 39+3.

moi. täällä ollaan vielä, just olen kohta neuvolaan lähdössä ja pitäis saada aika käynnistykseen, hui!!kirjottelen lisää kun sieltä tulen. jännittää jo kuulla pelkkä päivämäärä milloin vauveli on viimestään sykyssä :)

Heips kaikille ja onnea Sussulle,saitkin mukavan kokosen pojan!Me vaan ootellaan (40+5) koska näkis tuon meiän vauvelin,hänellä kun ei näytä olevan kiire mihinkään.Yöllä heräsin pariin kipeeseen suppariin,selässä poltteli mutta ne kun ovat niin epäsäännöllisiä,tulevat ja menevät.Pissalla käynti on lisääntynyt entisestään ja öisin on ruvennu tuntumaan hurja möyrintä masussa vaikka sanotaan että vaavi vähän rauhottuu just ennen h-hetkeä.Saapi nähdä joutuuko käynnistykseen vai tuleeko omalla aikataululla.Huomenna neuvola.Mites sulla Rusina tuon asian kanssa?Mulle nlatäti sanoi että ens viikkoon ootellaan ja vasta sitten varataan aikaa yliaikaispolille eli jos kaikki ok niin pari viikkoa ootellaan yli la:n ennenkuin jatko äippäpolille.Täällä antavat mennä aika paljon yli jos ei raskausmyrkytystä ym.ilmene.Toivottavasti ei tarvi sinne asti ootella,koittaa vaan houkutella toista pihalle...

moi!
neuvolasta tulin ja vasta lauantaina saan mennä äippäpolille puoliltapäivin. sillon viikkoja tasan 42 :( ei jaksais oottaa sinne asti. mitään aikaa ei varailtu , eli saan vissiin jonottaa aika tovin. sf mitta jo 37!! eikös se ole aika suuri..?? !!
tuumas neuvolatäti vielä että voi olla että käännyttää sut kotio vielä, mihin tokasin että ei kyllä onnistu ilman jotain järkkäreitä saada mut ulos sieltä :D siis eikai nyt ketään pistetä kärvisteleen viikolle 43!! ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!
Kohta onneksi tulen perästä:)

Mulla on siksi se aika jo perjantaiksi kun viime vkon keskiviikkona vauvan painoarvio oli jo 3,9kg. Ja tämä vauvakun on koko loppu raskausajan kerännyt painoa n.300-400g viikossa. Eli käynnistyksellä halutaan varmistaa se että vauva mahtuu vielä normaalisti syntymään. Kyllä täällä Oulussakin muuten odotellaan se 14pv yli lasketun ajan. Saas nähdä miten käy, kyllä tämä vauva itsestäkin tuntuu isommalta ku esikoinen (hän oli 52cm ja 3670g), mutta sittenhän sen näkee.

onko muilla ollut nyt viimeisillä viikoilla enemmän valkovuotoa? mul on nyt varmaan neljänä aamuna tullut oikein lorahtamalla kirkasta nestettä pöksyihin, vaikuttais valkovuodolta mutta on kyllä aikas juoksevaa..ettei vaan olis lapsivettä. hitsi kun ei tiedä mitään ja pitäis asia käydä tarkistuttamassa synnärillä,mut luulevat kohta jo luulosairaaksi kun on niin monesti tullut siellä käytyä eri vaivojen takia ;+)
pisti silmään et rusinalla on sama sf-kuin mulla viikko sitten eli 36. mulla kuitenkin vauvan painoarvio oli 2 viikkoa sitten n.3,0 kg. saapa nähdä paljonko valehtelee meillä arvio, kiva jos menee yli paljonkin ja sit tuleekin oikein kunnon jättiläinen:) jännää et rusina saa vaavin jo perjantaina, tietäispä itekkin et millon suunnilleen niin ei tarvis niin kovasti ootella koko ajan...

Moona 39+3

Heissan,

täällä sitä olen vielä minäkin. Eilen oli neuvola, painoa ei ollut kahdessa viikossa tullut, päinvastoin oli laskenut, terkkari tuumaili, että kyllä kaveri taitaa muutaman päivän säteellä syntyä...no jaa, samaa sanottiin jo viikko sitten, että ei tässä pitkin mene kun kohdun suukin oli jo niin paljon auki. Tämä kaveri vaan sinnittelee tiukasti sisällä, liekö siellä sitten hällä vielä niin hyvät oltavat..heh:) Tosin eilen aamulla en puoli neljän jälkeen enää nukkunut, wc reissun jälkeen alkoi supistella, laimeasti n. 10 min. välein...mutta kas ollakaan, nehän sitten loppuivat n.tunnin jälkeen, nyt sitten taas tulee näitä epämääräisiä vähän miten sattuu...että saas nähdä..

Isot Onnittelut kaikille nyytin jo saaneille!! Jossain vaiheessa perästä tullaan...ja hyvää loppuodotusta kaikille muille!:)

Mare 39 tasan

Heissan,

täällä sitä olen vielä minäkin. Eilen oli neuvola, painoa ei ollut kahdessa viikossa tullut, päinvastoin oli laskenut, terkkari tuumaili, että kyllä kaveri taitaa muutaman päivän säteellä syntyä...no jaa, samaa sanottiin jo viikko sitten, että ei tässä pitkin mene kun kohdun suukin oli jo niin paljon auki. Tämä kaveri vaan sinnittelee tiukasti sisällä, liekö siellä sitten hällä vielä niin hyvät oltavat..heh:) Tosin eilen aamulla en puoli neljän jälkeen enää nukkunut, wc reissun jälkeen alkoi supistella, laimeasti n. 10 min. välein...mutta kas ollakaan, nehän sitten loppuivat n.tunnin jälkeen, nyt sitten taas tulee näitä epämääräisiä vähän miten sattuu...että saas nähdä..

Isot Onnittelut kaikille nyytin jo saaneille!! Jossain vaiheessa perästä tullaan...ja hyvää loppuodotusta kaikille muille!:)

Mare 39 tasan

Tuota samaa mietin minäkin, kun aimmmissa raskauksissa en ole huomannut (tai muista), nimittäin valkovuodon määrää..sitä tulee aika reilusti mullakin, samalla lailla kun Moona sanoit...mutta muistelen jonkun sanoneen, että se pehmentelee kohdunkaulaa ja suuta...kuuluu siis asiaan...

moi!just tänä aamuna tuli valkovuotoa,aika vetistä.mietinkin että onkohan se sitä.no ei ole tullut sen jälkeen,joten varmaan sitä oli.Viime yönä mahaa vähän kipristeli ja oli han kovana.mut ei kai ne supistuksia ole,kun kestää pitemmän aikaa kipu.??lähinnä menkkakivun tapasia.Täytyy tästä lähteö laittamaan mansikoita säilöön.HYvää vointia kaikille!!

Rusina:ehkä sulla kannattaa käynnistää ettei tule jätti isoa vauvaa,vielä kun tuppaavat ultraamaan painot alakanttiin.Mulla katottiin viimex rv 34 ja sanovat painoksi 3400 g jos ajallaan syntyy,en kyllä luota juurikaan noihin arvioihin.Joku kirjotti sf-mitasta,mulla oli viime viikolla 40+0 mitta 38 cm,saa nähä paljon huomena on,sentillä kasvanu joka viikko vaikka vauva laskeutunut.Valkovuotoa tulee myös mulla,kirkasta,aika vetistä mutta kuiteskin limaista.En oo kuullukka että siitäkin jotain hyötyä tuolla alakerrassa.Nyt lihapullien kimppuun:)

Terveisiä kaikille ei ""ihmislääkäristä"" vaan eläinlääkäristä. Veimme juuri meidän koiran kohdun poistoon kun sillä oli märkäkohtu, ei juuri olisi huononpaan aikaan voinut sattua kun itsellä jo rv 40+6 eli olisi kiva jos kohta pääsisi tositoimiin mutta nyt täytyy vain toivoa, että vauva pari päivää pysyisi (mun säkällä pysyy niin kauan kunnes käynnistävät) saisi koiran vaivat hoidettua edes jonkinlaiselle mallille eikä sit tarvisi sairaalassa murehtia siitä.

Muuten täällä kaikki mitä loistavammin ei vaivan vaivaa eikä supistuksista tietoakaan (onko se nyt sit hyvä vai huono...) ainoa ei niin kiva asia on se kun vauva on aikas laiskanpuoleinen niin välillä huolestuttaan liikkeiden vähyys, mutta kun hiljentyy niitä laskemaan niin kyllä sieltä se 10/tunti löytyy. Mulla olisi huomenna jo toinen neuvola aika tälle viikolle ja sit laitetaan lähtettä taysiin äitipolille toivottavasti saisi ajan jo vaikka maanantaille ja käynnistäisivät sen vaikka tuskin ne käynnistää ennen ke kun tulee 42 täyteen. Meillä vauvan painoarvio oli juhannuksen jälkeen eli 37+5 3kg joten nyt se olisi jotain 3,6 kg se vain minuakin hirvittää, että jos se arvio heittää sen perinteisen puoli kiloa niinkuin mun useammilla kavereilla niin sit se olis jo yli 4 kg. Sillä olen itseäni lohduttanut että ei se niin isolta tunnu ja voihan ne painoarviot mennä joskus vaikka toiseenkin suuntaan no sen näkee sit viimeistään ensiviikolla jossain vaiheessa.

Mä olen varmaan vähän epänormaali kun monen muun mielestä ei ole kiva kun kaikki kyselee joko vauva on tullut, mutta musta on ollut kiva kun kerrankin puhelin soi ja viestejä sataa varsinkin kun tietää, että kohta kukaan ei ole enää kiinnostunut minusta vain vauvasta joten aion nauttia tästä huomiosta vielä kun sitä saan.

Hyviä vointeja kaikille
Rantapallo rv 40+6

Painoarviosta hetitän sanasen,meillä meni aika nappiin,edellisenä päivänä ultrattiin ja arvio oli 3100.Tyttö painoi syntyessään seuraavana päivänä 3160!

Jaksamisia teille yli 40-viikkoisille!!!
kata ja maisa 18 pvää

Painoarviosta heitän kommentin (vaikka alunperin kesäkuulainen olenkin, vauva siis syntyi 3.7.). Mulla ultrattiin rv 38+2, silloin painoarvio 3800g. Vauva syntyi rv 40+6 ja painoi 4080g. Eli meillä kanssa piti tosi hyvin paikkaansa tuo painoarvio. Kyllä ne joskus ainakin onnistuu, mutta mistäs sen sitten tietää, onnistuuko juuri omalla kohdalla, siinäpä pulma;-)

Tehotyttö ja ""Arvo-poika"" 2vkoa ja 2pvää

HEINÄMAMMAT
tuorein 18.7. 16:30 1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS* poika 12.7 klo 19.16, 3830g ja 54cm
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08,3160 g ja 49 cm
6.7 Minni,3,Hyvinkää *tyttö 16.7. klo 03.25,4092g ja 53 cm
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
13.7 Tiikeri,1,Vammala/TAYS *tyttö 17.7. klo 16.03, 3220g ja 50cm
13.7 Rantapallo, 1., TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää *tyttö 10.7 klo 23.18, 3415g ja 49cm
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6, 2990g ja 48cm
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys, 13.7 syntyi tyttö,3030g ja 50cm
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS* poika 16.7. klo 18.00, 3710g ja 50cm
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Siis ARGH! Mulla menee hermo mun ukon kanssa. To on laskettu aika, ja ukko ei tee muuta kun vääntää duunissa pitkää päivää!! Sellaset 17 - 19 per päivä. Ei auta vaikka selitän hyvällä, eikä auta vaikka sanon pahalla, hän vaan hokee, et joo, asioiden täytyy muuttua, ja hänen täytyy saada olla enempi kotona. EI KAI! Mitä he******ä mä tollasella tukihenkilölläkään teen, joka ei varmaan jaksa edes sekunttia olla synnytyksessä hereillä, saati että nyt auttais mua himpessä. En tiedä itkeäkö vai raivota, vai mitä... Ajattelin ettei tänä yönä tartte himaan tullakaan, menköön jonnekin muualle, jospa oppis vaikka ajattelemaan (joo, tiedän, kuulostan ilkeeltä).
Sorry purkaus, mutta oli pakko johonkin räjähtää...

Muuten täällä vaan odotetaan. To on vika neuvola. Mulla oli viikolla 38 sen hetkinen painoarvio ultran mukaan 3,4 kg.
Eli ei kai mikään ihan pieni ole täälläkään tulossa, saas nyt nähä. En yhtään muista mitä se vaavi näin loppuviikkoina kasvaa. Äiti ainakin paljon ;o)

Olipahan yö taas!Ei paljoa tullu nukuttua,pienissä pätkissä.Supisteli aika tiuhaan ja kipeästikin,tuntu että jatkuvasti on maha pinkeenä ja selkää poltteli.Ja tää masu-asukki piti taas sellasta elämöintiä,nykyään tuntuu ettei hää nuku öisin ollenkaan,joka yö käy jatkuvasti sellanen vehtaaminen että mä oikeesti välil mietin onx hällä joku hätä!Sitkun mä nousen ylös rupee nukkumaan.Taitaa taas noi supparitkin laimeta,en tiiä mix öisin makuuasennossa kiusaavat eniten,ylhäällä ollessa ei niin pahasti.Tänää on neuvola,en tiiä saisinko vielä lääkäriajan kun viimex katottu vkolla 34,nyt siis 40+6.Ei kuulema tarttis kun sillon kaikki näytti olevan ok mut ois itestä kiva tietää mitä alakerrassa on tapahtunu.Sit kysymys teille joilla on jo useampi lapsi:Kun saitte ensimmäisen niin kuinka äkkiä kotona alkoi hommat meneen rutiinilla kun laitokselta pääsitte?Esim.kun löytyi tietty syöttörytmi ja jotenkin pääsi vauvan kanssa samalle aaltopituudelle kun alussa kaikki on ihan uutta ja outoa.Luulis että alkuun joka asia on yhtä hullunmyllyä,on epävarma mitä tekis kunnes alkaa aina paremmin sujua=0Nyt taidan mennä kokeilee josko uni vielä tulis.Poitsukin taitaa nukkua,no katotaa kun pääsen pitkäkseni...

huomenta!samoin täällä,ei tullu paljon nukuttua..vessassa kävin jatkuvasti.ja kun vauva liikuttaa päätään,ni pienestäkin tulee hätä.Sitten neuvola oli 8.30.Sf-mitta oli 34cm.vauvan paino arvio viikolla 37+3: 3300-3600.Ei noista mitoista aina tiiä,mullakin on kesä aikaan melkein joka kerta uusi terv.hoitaja ja voi olla että mittaavat erilailla..Rasittavaa toisaalta ollu,kun aina uusi hoitaja..Onko toisilla vaihtunu kesä aikaan hoitajat?No mutta eipä toivon mukaan enää montaa kertaa tarviis käydä ja vaavi syntyis ajallaan..:)

Heip! Valitusviesti tulossa.. Täällä edelleen... Vihdoinkin on vähän viileämpi ilma ulkona, +20 astetta tuntuu raikkaalta noiden helteiden jälkeen! Perjantai vaan lähestyy ja vähän on kyllä alkanut jännittämään, että ehtiikö vauva syntyä ennen sitä? Oon totaalisen kyllästynyt näihin viikon jatkuneisiin supistuksiin, maha on kivikova viiden minuutin välein, mutta supistukset ei kovene vaikka mitä tekisi :-/ Mies ja mun äiti jaksaa joka päivä toivoa että jospa nyt päästäis synnyttämään, mutta pyh, tämä vauva on ja pysyy mahassa. Ja tuosta neuvolan täti-asiasta, mulla on ollut nyt heinäkuun sijainen joka on kätilö eikä vain terveydenhoitaja joten olen kokenut saavani ""parempaa palvelua"", kun normaalisti on ollut sellainen 60-vuotias tosi höperö ja kaiken unohtava mummo :) Ei sillä, hänkin oli ihan mukava, mutta tosiaan varmaan vuosi enää eläkeikään aikaa :) Valittelemisiin ja toivottavasti Iitu pääsis pian synnyttämään :-D T.Rusina 39+4.