HEINÄMAMMAT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuorein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
iitulle!!
Vaikka neljäs muksu tää,ei vielä mitään säännöllisiä rytmejä.Ei ole äiteestä kiinni,vaavi erilaisia.Eli meil ei viel mitään rutiineja ainakaan,muuta kun se että syö ja kakkii sekä nukkuu.
Se on aina miltei yhtä uutta,kun meil joka vauva ollu erilainen.Tietty jotain kokemuskin tuo,mitä voi käyttää hyväks.Melko pian sitä saa juonesta kiinni,se juoni kyllä vaihtuu vähän väliä!!!

kata ja nyt aamupäivän valvoskellut ja seurustellut Maisa 19 pvää.

Hei toverit, pitkästä aikaa! Ja kiitos taannoisista onnitteluista ja haleja ja onnitteluja kaikille tällä välillä äitiytyneille! Tyttöpieni nukkuu ja on hetki luppoaikaa (oho, mitä se on;)?).

Imetys on alkanut luonnistamaan, joskin rintakumi on kovassa käytössä, rinnat sen verran arisavat vielä ja välillä tuntuu että vauva hepuloi paljaan tissin ääressä kun siitä on niin paljon vaikeampi saada otetta. Neitokainen on muuten kiltti kuin enkeli. Oma tahto tosin on selvästi nähtävillä, mutta se on vaan hyvä! Huomenna on ensimmäinen lastenneuvola-aika. Pienoiseni täytti siis sunnuntaina kaksi viikkoa.

Ehkäpä kirjoitin turhan elävästi synnytyskertomukseni, taisin pelästyttää joitakuita? Ei ollut ollenkaan tarkoitus. :( Hämmästyttävää on ollut se, miten selvästi yksilöllisiä kaikkien kipukokemukset ovat. Minulla se meni näin, vaikka esim. oma äitini on synnyttänyt molemmat tyttärensä noin niinkuin ohimennen. Ja moni teistäkin on suoriutunut urhoollisesti ja osannut jopa nauttia rehkimisestään! En tosiaan etukäteen pelännyt synnytystä lopussa enää ollenkaan, hyvä niin, nyt on sekin tulikaste kokemuspiirissäni... Hups mutta nyt elämäni valo ilmaisee itseään, palailen taas :).

Onnellisia uutisia! Perjantaina viikolla 40+ 3 syntyi meille poika, 54 cm pitkä ja 3730g. Poika voi oikein hyvin ja synnytyskin meni ihan ok. Pääsimme eilen kotiin sairaalasta ja nyt totuttelemme kodin arkeen. Poika on rauhallinen. Syö erittäin paljon ja nauttii muun ajan unista.

Onnittelut Marialle,taas tuli uusi vauva ketjuun!Me käytiin äsken neuvolassa,maanantaina uus aika ja tiistaina yliaikaispolille jos ei ole siihen mennessä syntynyt.Sellanenkin asia että laitettiin faxilla lähete äippäpolille lapsiveden määrän tarkistusta varten.Täti paineli kauan mahaa ja ihmetteli kun sf-mitta kasvanut viikon 35 jälkeen 1 cm viikossa,vauva laskeutunut ja yleensä sillon tuo kasvu vähän hiljenee.Mulla käyrä menee huimasti yläkäyrän yläpuolella.Ei sitten tiiä ehtiikö aikaa saamaan kun yliaikakin noin lähellä,voivat kattoa kaikki asiat sitten tiistaina samalla kertaa.Itteä rupes vähän huolettaan kun en tajunnu kysyä mitä haittaa on jos vettä liikaa.Kertokaa joku jolla tietoa?Täti vaan sanoi ettei keksi syytä nousuun,jotkut tulehdukset voi sitä tehdä.Nyt siis rv 40+6 ja sf-mitta 38.5,itellä pituutta 160.Sinänsä kohdun kasvu yksilöllistä mutta kun kasvu jatkuu kovasti vaikka pitäs hiljentyä.Jos vedet menee niin holahtaa sitten kunnon määrä.Kirjottakaa jos tiiätte asiasta jotain,jospa tämäkin huoli turhaa.

Onnea Marialle pikku-pojasta! :)

Täällä sitä odotellaan edelleenkin. Veikkaampa, ettei vauva tuolta älyä itse syntyä vaan joudutaan lopulta käynnistämään. Alkaa tulla uskon puute, kun ei mitään tapahdu - ei edes supistuksia tule. Sekin alkaa ärsyttämään kun kaikki kyselee, et onko mitään tuntemuksia edes et synnytys vois kohta käynnistyä. No ei ole, todellakaan! Onhan se toisaalta kiva, kun koko lähipiiri odottaa synnytystä kuin kuuta nousevaa, mut kun itse odottaa vielä enemmän niin sitten alkaa pikku hiljaa ärsyttää noi, joko ootte synnyttämässä viestit, jos ei olekaan vastannut puhelimeen.

Mullakin on nyt ollut eri terveydenhoitaja, aluksi oman terkkarin sairasloman takia ja nyt sitten kesäloman. Vaikka omassa terkkarissa ei varsinaisesti mitään vikaa olekaan niin pidän enemmän tuosta sijaisesta. On jotenkin iloisempi ja ulospäinsuuntautuneempi. Tulee enemmän rupateltua niitä näitä kun oman terkkarin kanssa puhutaan lähinnä tyyliin: - tuntuuko liikkeet? -kyllä. -onko turvotusta? -joo, on.

Toivottavasti pääsisi jo pian synnyttämään. Miehenikin varmaan kohta kyllästyy mun kiukutteluun. Tänäkin aamuna kysyin et lähteekö mieluimmin töihin vai jääkö kuuntelemaan mun tuskailua ja kiukuttelua. Sanoi juoksevansa mieluimmin metsään, kun kumpaankaan noista. Et kiitti vaan. ;)

Kai se on lähdettävä ulkoiluttamaan meidän kissaa, kun toi naukukonsertti alkaa taas vihlomaan korvia. Mitäköhän kattimus tuumaa vauvasta, ainakin pinnasängyn on oppinut jo pitämään rauhassa.

T.Kati rv 40+2

Taitaa meillä tulla lähtö tänään laitokselle.Yö yhdestä asti supistanu 5 min välein,sen verran napakasti että unet jäi vähiin.Yöllä irtosi myös limatulppa(siitä ei voinu erehtyä)ja siitä lähtien vuotanu verensekasta limaa.Synnärille yöllä soitin ja kätilö sanoi että kannattaa mennä vasta kun ei kotona pärjää kipujen kanssa,six vielä täällä ollaan mut nyt rupee supparit tuntumaan jo aika kipeiltä ja säännöllisesti tulevat.Toivotaan että jatkuu kun viikkoja kuiteski jo 41+0.Voihan olla että laittavat mut takas kotia,kun ei ite näistä oikee ota selvää,ennenkin supistanu ja parin tunnin päästä loppunu.Ei kyllä vielä ikinä näin kauaa eikä kovaa.Taian mennä suihkuun,näkee rentoutuuko niin paljon ettei enää supista vai jatkuuko,jos niin sit kyllä lähetään ja saavat edesauttaa että synnytys kunnolla alkaa.Neuvolaan soitin äsken ja täti sanoi että jotain tapahtuu kohdunsuulla kun vuotaa ja limatulppa lähti.Seurataan tilannetta...

huomenta!täällä yö meni ihan kivasti,ei oo enää niin kuuma.Mut tänään taitaa tulla lämmin päivä...Harmittaa vaan kun tuli korva kipeeksi,ihan tukossa ja turvonnu...lääkäriin meno tänään..sais nyt parantua ennen synnytystä.Tulehtunut luultavasti.Yöllä taas pientä menkkamaista kipua,mistäköhän ne johtuu???onko ne jotain kohdun kaulun kipuja?supistuksia ei varmaankaan,koska silloin ei ole maha kovana.No hyvä vaan että jotaihn alkaa tapahtua.Jaksamisia kaikille!!rv 38+6

Kyllä on hiljasta ketjussa nykyään,monella on jo vauva (paitsi mulla) niin eivät ehi kirjottelee.Mullakin suppareiden väli piteni,nyt 10 min välein mutta ikävästi sattuvat.Taian mäkin vasta kirjotella kun syntynyt,ei tästä näytä tulevan valmista ikinä...

Täällä heräiltiin yöllä 3 maissa vessaan, sitten ei uni oikein meinannut tulla, alkoi laimeasti taas supistella ja aivan kamalaa on tuo liman tulo (valkovuodon)....kolmet alushousut vaihdoin yöllä ennen kuin joskus aamutunneilla nukahdin. Sain sitten muutaman tunnin nukuttua aika hyvin ja kun heräsin, oli taas pöksyt ihan märät. Aloin jo epäillä, että on tullut myös lapsivettä....mutta tuskinpa se sitä oli kuitenkaan, tuota limaa kun tuntuu riittävän vaan. Onko muilla valkovuoto aivan karseeta, että monet housut joutuu vaihtaan? Ei kyllä aiemmin ole tälläista raskauksissa ollut...huh...
Noh, suppareita tai kivuliaampia sellaisia ei ole oikein tullut, että ootteluks vaan menee, kun eipä sitä varmaneen toinna mihinkään lähteä, ennen kuin ne alkaa tuntuakin...joo
MUTTA, onnea taas vauvan saaneille!!! Ja ""kärvistellään"" me muut täällä vielä ja eikun ootostellaan:)

Mare 39+2

No jokohan vihdoinkin lähdetään nyytin hakuun...???

Veristä limaa alkoi tulla, supistuksia 5-7 min välein, vähän tuntuu.... jos ei mitään kuulu meikäläisestä, se on sitten ollut menoa...

Toivotaan....:):)
Mare

Iitulla ja Marella jännät paikat!!
Saapi nähdä,mä uskon että kumpikin lähti vaavin hakuun.Voimia ja onnea matkaan!!

Mä kyllä kirjoittaisin,mutta täällä vähän vauvallisia ja kun olen kirjoittanut vaavijuttuja,ne yleensä ohitetaan vaan.Toki ymmärrän,että odotus on ja vakaasti mielessä,mutta on turhauttavaa kirjoitella meidän kuulumisia.

kata

Tuli mieleen tuosta painosta.Mulla imetys vienyt ihan hurjasti kiloja.Toki niitä tuli vain 5 raskauden aikana,mutta painan nyt 54 kg eli 4 kiloa vähemmän kuin raskauden alkaessa.Eli älkää vain murehtiko kiloja,mulla siis kahdessa viikossa lähti miltei 10 kiloa!!!Ja nälkä on kokoajan ja syön kuin hevonen.Aamupalaksi meni tänään 4 ruisleipää,jugurtti,kahvia 2 kuppia ja pullansiivu!!2 tuntia max kun täytyy syödä,suklaalevy mene heittämällä!!

Osittain tän vuoks koitin saada kiloja jo odotusaikan,jostain syystä ei vain tullut.tuo 10 kiloa ois ainakin pitänyt tulla,mulla ei kauheesti ois varaa enää laihtua.Eli ruokaa enemmän,juur lähetin miehen pitsan hakuun!!

Ihanaa kun saa mässäillä!!!
Ja kun saatte vaavinne,huomaatte itsekin kuinka tehokasta imetys on !!Varatkaa herkkuja ja juotavaa kaappiinne!!
Ja sitten-syööööömäään!!!

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS* poika 12.7 klo 19.16, 3830g ja 54cm
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08,3160 g ja 49 cm
6.7 Minni,3,Hyvinkää *tyttö 16.7. klo 03.25,4092g ja 53 cm
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
13.7 Tiikeri,1,Vammala/TAYS *tyttö 17.7. klo 16.03, 3220g ja 50cm
13.7 Rantapallo, 1., TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää *tyttö 10.7 klo 23.18, 3415g ja 49cm
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6, 2990g ja 48cm
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys, 13.7 syntyi tyttö,3030g ja 50cm
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS* poika 16.7. klo 18.00, 3710g ja 50cm
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Odottelu jatkuu täälläkin, nyt siis rv 40+6. Silloin tälloin supistelee, mutta ei kipeästi eikä säännöllisesti. Limatulppaa en ole huomannut enkä, että vauva olisi laskeutunutkaan. Pää on kuitenkin ollut kiinnittyneenä jo pari viikkoa. Yötkin saan nukuttua, aina ei edes tartte käydä vessassa. Taitaa tuo mukelo viihtyä niin hyvin ettei älyä tullakaan muutoin kuin käynnistämällä. Fyysisesti siis kaikki hyvin, mutta henkisesti alkaa tämä odottelu jo tuskastuttaa...

Huomenna olis neuvola ja varaillaan sitten aikaa äippäpolille, taitaa mennä se aika viikon päähän. Ihmetyttää, kun en ole saanut minkäänlaista painoarviota. Kysyin vikalla lääkärikäynnillä (rv 36), mutta lääkäri sanoi, ettei tehdä jos sf-mitta on normaali. Mistä te muut oululaiset olette arvionne saaneet? Itse oon käyny keskustan neuvolassa.

Onneksi tuo ilma vähän viileni, vaikka aika hiostava tuntuu edelleen olevan. Jatketaan pullistelua ja toivottavasti kohta ponnistellaan! Onnittelut tasapuolisesti jo ponistaneille!

- muju rv 40+6

Hei kaikille heiniksille!
Listan häntäpäätä pitävänä (la 31.7.) olisin kysynyt, että missä vaiheessa teidän vauvanne on laskeutunut tai pää kiinnittynyt?

Huomenna neuvola, mutta viimeksi ei ainakaan ollut mitään merkkejä siitä, että möykky olisi asettunut lähtökuoppiin, sf-mittakin viimeksi nousussa, 35.

En uskalla vielä hirveesti tuskailla odottamista, koska voi olla että synnytys menee elokuun puolelle. Mitään suppareita tai muita oireita ei ainakaan vielä ole ollut.

Tsemppiä ja voimia kaikille vielä odottaville! Ja vauvallisillekin.

Kukka 38+4

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS* poika 12.7 klo 19.16, 3830g ja 54cm
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08,3160 g ja 49 cm
6.7 Minni,3,Hyvinkää *tyttö 16.7. klo 03.25,4092g ja 53 cm
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS* poika 15.7, 3730 kg ja 54 cm
13.7 Tiikeri,1,Vammala/TAYS *tyttö 17.7. klo 16.03, 3220g ja 50cm
13.7 Rantapallo, 1., TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää *tyttö 10.7 klo 23.18, 3415g ja 49cm
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6, 2990g ja 48cm
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys, 13.7 syntyi tyttö,3030g ja 50cm
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS* poika 16.7. klo 18.00, 3710g ja 50cm
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Eilen kävin neuvolassa ja terkkari laittoi lähetteen äitipolille, varattiin mulle vielä neuvola-aikakin ensi maanantaille kun ei tiedä mille päivälle sen ajan sinne taysiin saa, toivottavasti ei mene loppuviikkoon sillä voisi sen nyytin jo mielellään kainaloon saada vaikka kyllä se lohduttaa että eiköhän se viimeistään ensiviikolla tapahdu. Meillä ei vauvan pää vielä ole täysin kiinnittynyt joten tuskin ilman käynnistystä lähtee tuleen, varasin meille kesäteatteriinkin vielä liput sunnuntaille (vähän niinkuin uhmallakin). Tällähetkellä olen välttänyt herkkujen ylen syöntiä vaikka välillä mieli olisi kovasti tehnyt, mutta mukava kuulla, että kohta voi (toivottavasti ainakin) syödä niin paljonkuin huvittaa eikä se paino ainakaan lisäänny, täytyy tietysti muistaa pitää joku kohtuus ettei sit jää mässäily vaihe päälle kun lopettaa imetyksen. Mulle tää syöminen on tarkka asia kun juuri olin saanut painon putoamaan ennen raskautta niin en halua, että kaikki se työ oli ihan turhaa. Tällä hetkellä painoa tullut ihan sopivasti eli n. 13 kg.

Vointeja sekä vauvallisille, että meille vauvattomille

Rantapallo 41+1

heippa kukka!mulla on la.30.7.Mulla vauva ollu viikolta 29 pääalaspäin.ei ole kiinnittynyt,mutta eilen terkkari epäili että on jo ehkä?laskeutumisesta en tiiä,tuntuu ainakin että on vähän laskeutunut.Mutta sepä voipi laskeutua vasta just ennen syntymää ja pää ei aina kiinnity,niin lääkäri sanoi.mullakaan ei ole mitään suurempia tuntemuksia,että syntyis...mut lähtöhän voi tulla millon vaan,mitään varottamatta..:)

Helou kaikille! Huomenna olis sitten se todennäköinen käynnistyspäivä.. Nyt on sitten viimeiset neljä tuntia supistellu kipeästi, mutta ei vielä niin kipeästi että lähtisin sairaalaan. Jos en saa nukuttua yöllä niin sitten kyllä menen, nyt olo on vielä siedettävä. Olisihan se parempi jos tämä nyt itsestään lähtisi tulemaan eikä tarvis sitten huomenna käynnistää :) Turhauttaa vaan yötä vasten lähteä pakertamaan... No kyllä tätä onkin jo odotettu, mies jäi 7vkoa sitten sairaslomalle lääkärin määräyksestä hoitamaan esikoista, kun lääkäri oli sitä mieltä että tämä vauva taitaa nyt syntyä. Että odottavan aika on tosiaan ollut järkyttävän pitkä! Ilmoittelen kuulumisia ja Iitulle ja Marelle sekä kaikille odottaville voimia :) Mukavia vauvahetkiä myös teille joilla se pikku nyytti jo vieressä tuhisee. T.Rusina 39+5.

Heissan kaikille heinämammoille!

Kirjoittelen minäkin pitkästä, pitkästä aikaa. Taustalla on lueskellut juttujanne, mutta itse olen ollut kerta kaikkiaan niin laiska, että en ole saanut kirjoiteltua omia kuulumisiani.

Sydämelliset onnittelut kaikille jo vauvan saaneille! Kovasti toivoisin pääseväni myös tositoimiin. Vielä on kuitenkin kuusi päivää laskettuun päivään, eli on vissiin varauduttava odottamaan vielä jonkin aikaa. Höh! Viime viikonloppuna oli tosin tunnin verran kipeitä säännöllisiä supistuksia, mutta ne loppuivat kuin seinään. Ilmeisesti aika monet muutkin teistä ovat olleet samassa tilanteessa. Kipeiden suppareiden jälkeen on kohtu supistellut kivuttomasti ja hyvin säännöllisesti. Melkeinpä voisi sanoa kestosupistukseksi.

Tänään kävin gynnikselläni tarkastuksessa ja olin yllättynyt kun paikat eivät ole näistä supistuksista huolimatta auenneet. Kanava oli lyhentynyt puoli senttiä. Vauva on todella alhaalla ja ilmeisesti hän on jo kiinnittynyt lähtöasemiin. Gynekelogi tuumasi vatsaani koettaessaan, että en ole tainnut hirveästi lihoa on kun vatsa on pelkkää vauvaa. Kiloja on tullut kohtuullisesti, vajaa 11, ja viime viikosta paino oli noussut jopa 1,9kg. Vauva painaa hänen arvionsa mukaan jo 4kg. Huimaa!

Kaikki oli kunnossa, mutta koska täällä pääsee lääkärille seuraavan kerran vasta kun laskettu päivä on ylitetty 10 päivällä, sain häneltä lähetteen Kättärille. Hän halusi, että siellä vielä ultrataan ja tehdään kunnon painoarvio sekä tarkistetaan, että istukan virtaukset ovat kunnossa ja että vaaveli mahtuu tulemaan alateitse. Itse en sitä epäile, sillä olen 171cm pitkä ja leveälantioinen, mutta onhan se hyvä, että asia tarkistetaan.

Malttamattomana odotan synnyttämään pääsemistä. Kaikki jo synnyttäneet kaverini ja sukulaiseni kysyvät aina tavatessamme, että joko jännittää. Jostain syystä minua ei jännitä synnytys yhtään, mutta se johtunee siitä että en tiedä mihin olen ryhtymässä... Muiden synnytyskertomuksetkaan eivät ole pelottaneet tai ahdistaneet minua, päinvastoin.

Huh, helteistä huolimatta minulla on sauna lämpiämässä. Jos vaikka kunnon löylyt saisivat synnytyksen käynnistymään.

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä odotuksen viime metreille!

Terkkusin, Lentsu 39+1

olet varmaan jo synnyttämässä, mut vastaan kuitenkin:)
mulla aivan sama homma, valkovuotoa tulee aivan valtavasti! saa vaihtaa useat pöksyt peräjälkeen, olis varmaan fiksua käyttää pikkuhousunsuojia;) mut jos se sulla enteili synnytyksen alkua niin toivottavasti mullakin...

terv. Moona 39+5

No niin, siinä kului sitten viis tuntia supistusten kans ja taas ne loppu! Alan kyllä jo epäillä että minussa on joku vikana kun ei viime kerralla tällaista on/off meininkiä ollut... :-( Ei voi mitään, huomenna sitten uudestaan, kait :-) ja vielä muuten siitä valkovuodosta, mulla tulee sitä kans tosi reilusti ja oonkin käyttänyt pikkuhousunsuojaa nyt viime vkot. Tänään on tullu myös verta seassa, että kai siellä kohdunsuulla on jotain taas tapahtunut. Öitä ja jaksamista. T.Rusina taas.

Soittivat juuri taysin äitipolilta ja kertoivat, että mulla on aika maanantaille klo 12.30, kritisoi hieman neuvolaa kun eivät olleet laittaneet lähetettä aiemmin ja hän ei saanut minua mahtumaan enää aamuun, oli sitä mieltä että ei tuohon aikaan enää käynnistetä. Voivat joko ottaa osastolle jo yöksi tai pyytää seuraavaksi päiväksi tulemaan. En kyllä halua sinne ylimääräisiksi öiksi sillä kyllä sielä sit saa kökkiä ihan tarpeeksi jos ei heti käynnistykkään. No ainakin on jotain tietoa siitä koska jotain viimeistään tapahtuu ja moni on sanonut, että kun käynnistys aika on annettu niin jo on omin voimin lähtenyt joten vielä voi siis sitä toivoa. Toivottavasti Rusinalla kävi näin.

Rantapallo rv 41+2