Tarppa :hug: koita nyt lepäillä ja olla liikoja stressaamatta, varmasti kaikki voitava tehdään että vauva saa masussa asustella mahdollisimman pitkään! Yhdellä tutulla oli vähän samantyyppinen tilanne, ja hänellä kuitenkin jouduttiin lopulta synnytys käynnistämään yliaikaisena joten kaikki saattaa kääntyä ihan hyvin päin vielä!
Jijope olipa nuiva suhtautuminen sun siskollasi :kieh: Tuli heti mieleen yksi hyvä kaveri, kun kerroin hänelle esikoista odottavani... onnitteli tosi väkinäisesti ja loppuillan valitti että mitä hän sitten tekee kun mulla on vauva eikä hän edes seurustele... kuulemma en olisi saanut alkaa lasta hankkimaan ennenkuin hän on vakiintunut, eikä edes sanonut sitä vitsinä

No, tyypilliseen tapaani pidin mölyt mahassa vaikka harmittikin, sen jälkeen on kyllä välit vähän viilentyneet. Jotkut ihmiset voi olla kyllä niin omanapaisia että ei voi käsittää... :kieh: tosin en tiedä onko siskosi tapaus samanlainen, voihan olla että hänellä on vaikka lapsettomuusongelmaa tms. niin että ei siksi osannut oikein iloita asiasta. Toivottavasti hän kuitenkin asiaa sulateltuaan osaa taas olla tukenasi! =)
Tillukas Panacod on ihan turvallinen lääke, yksi tuttu joutui sitä odotusaikana käyttämään paljon kroonisiin kipuihin. Parasetamolia siinä on ja kodeiinia, eikä kumpikaan ole lyhytaikaisessa käytössä pahaksi. Koitapa parantua, se on teille molemmille parhaaksi =) Parempi on hoitaa miedoilla lääkkeillä taudit pois heti alkuun, kuin joutua sitten niitä jälkitauteja hoitamaan paljon vahvemmilla lääkkeillä!
Piipi79 kyllä se varmaan valkovuotoa vaan on, sitä voi tulla runsaastikin odotusaikana... jos epäillyttää, niin äitiyspolilla voidaan asia tutkia esim. pikkuhousunsuojasta.
Maksaa voi varmaan kertaluonteisesti vähän syödä muodossa missä vaan... kun kerran maksamakkarakin on sallittu pienessä määrin. Maksalaatikossa on varmaan vaan se ero, että sitä tulee syötyä lautasellinen siinä kun maksamakkaraa viipale tai pari. Mutta tuskin pari lusikallista maksamakkaraakaan pahaksi on. Itsellä on helppoa maksaruokien välttely, kun en niistä pidä :x
Meillevauva noita kaatumisia tulee varmaan sattumaan monellekin viimeistään talviliukkailla, mutta yleensä onneksi niistä ei ole vaaraa =) Ellei satu tosi pahasti kaatumaan tai suoraan mahalleen. Itse olen pari kertaa jo meinannut tulla yläkerran raput alas selälläni. :/
Jahvetti tyttösykehän tuo...
Mulla oli esikoisesta poikamaha, poikasykkeet ja kaikki mahdolliset poika-ennusmerkit... mutta tyttö sieltä löytyi!
Hissukka rv21+3