**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillevauva, olen lueskellut tuolla toisia vauvapalstoja, ja on yksi sun tionen muksahdellut. Lapsivesi suojaa tosi hyvin - ja mikäli ei kipuja tai vuotoja tule, ei ole mitään hätää. Toki, jos kovasti itseä stressaa kannattaa käydä tarkistuttamassa! :hug: ja *puuh* pipeihin.
ja.. *kopkop* ihmettelen etten ole vielä itse muksahtanut, kun olen koko pienen ikäni ollut kova kompuroimaan.. Ja aina mustelmilla..

neIHM mulla on kans rinnat ruvennu jo "oireilemaan", ulkoilmassa en oo mitään erikoista huomannu mut tuntuu että ne on koko ajan tulikuumat ja sitte jotenki niin kovan tuntuset, kyllä ne jo nestettäki valuttelee, mut ei ekan kohdalla alkanu nuo oireet ku ehkä rv 30..

rv 18+0 =) taas yksi täysi viikko kasassa

Tarppa :hug: koita nyt lepäillä ja olla liikoja stressaamatta, varmasti kaikki voitava tehdään että vauva saa masussa asustella mahdollisimman pitkään! Yhdellä tutulla oli vähän samantyyppinen tilanne, ja hänellä kuitenkin jouduttiin lopulta synnytys käynnistämään yliaikaisena joten kaikki saattaa kääntyä ihan hyvin päin vielä!

Jijope olipa nuiva suhtautuminen sun siskollasi :kieh: Tuli heti mieleen yksi hyvä kaveri, kun kerroin hänelle esikoista odottavani... onnitteli tosi väkinäisesti ja loppuillan valitti että mitä hän sitten tekee kun mulla on vauva eikä hän edes seurustele... kuulemma en olisi saanut alkaa lasta hankkimaan ennenkuin hän on vakiintunut, eikä edes sanonut sitä vitsinä :o No, tyypilliseen tapaani pidin mölyt mahassa vaikka harmittikin, sen jälkeen on kyllä välit vähän viilentyneet. Jotkut ihmiset voi olla kyllä niin omanapaisia että ei voi käsittää... :kieh: tosin en tiedä onko siskosi tapaus samanlainen, voihan olla että hänellä on vaikka lapsettomuusongelmaa tms. niin että ei siksi osannut oikein iloita asiasta. Toivottavasti hän kuitenkin asiaa sulateltuaan osaa taas olla tukenasi! =)

Tillukas Panacod on ihan turvallinen lääke, yksi tuttu joutui sitä odotusaikana käyttämään paljon kroonisiin kipuihin. Parasetamolia siinä on ja kodeiinia, eikä kumpikaan ole lyhytaikaisessa käytössä pahaksi. Koitapa parantua, se on teille molemmille parhaaksi =) Parempi on hoitaa miedoilla lääkkeillä taudit pois heti alkuun, kuin joutua sitten niitä jälkitauteja hoitamaan paljon vahvemmilla lääkkeillä!

Piipi79 kyllä se varmaan valkovuotoa vaan on, sitä voi tulla runsaastikin odotusaikana... jos epäillyttää, niin äitiyspolilla voidaan asia tutkia esim. pikkuhousunsuojasta.

Maksaa voi varmaan kertaluonteisesti vähän syödä muodossa missä vaan... kun kerran maksamakkarakin on sallittu pienessä määrin. Maksalaatikossa on varmaan vaan se ero, että sitä tulee syötyä lautasellinen siinä kun maksamakkaraa viipale tai pari. Mutta tuskin pari lusikallista maksamakkaraakaan pahaksi on. Itsellä on helppoa maksaruokien välttely, kun en niistä pidä :x

Meillevauva noita kaatumisia tulee varmaan sattumaan monellekin viimeistään talviliukkailla, mutta yleensä onneksi niistä ei ole vaaraa =) Ellei satu tosi pahasti kaatumaan tai suoraan mahalleen. Itse olen pari kertaa jo meinannut tulla yläkerran raput alas selälläni. :/

Jahvetti tyttösykehän tuo... :D

Mulla oli esikoisesta poikamaha, poikasykkeet ja kaikki mahdolliset poika-ennusmerkit... mutta tyttö sieltä löytyi! :whistle:

Hissukka rv21+3

Kiitos Kiin ja Hissukka vastauksista! Kyl se taitaa vaan sitä valkovuotoa olla, tuntuu vaan hullulta, kun niin juoksevaa on välillä. Huomennahan mulla on ultra, niin saa varmistuksen, että esim. lapsiveden määrä on ok.

Meillevauva: älä huoli, tuskin tuollaisesta pienestä muksauksesta on vauvalle haittaa. Ainahan voit soittaa neuvolaan ja kysyä, onko syytä tehdä jotain tarkastusta mielenrauhan vuoksi =)

Meillevauva minä tuota kuopusta oottaessa n. rv 30 muksahdin jäisellä kadulla suoraan vatsalleni. Pikkuisen sain toista kättä eteen, mutten paljoa. Ihan mahalleni menin, muttei siinä sitten mitään k'äynyt. Vauva on hyvässä turvassa :D Vaikkakin kyllä nuo säikäyttää.

pilvipouta minustakin olis kiva, jos tietäisi 100% :whistle: Mutta kun ne kommentiti oli, "ettei siellä mitään ulokkeita näy", "kyllä tuo pikku pimpille näyttäs" jne ja vaan 99% vastauksen tyttöön antoi, niin silti en usko ennen kuin näen. Tosi erilainen raskaus ollut kuin edelliset (3 poikaa) ja tyttöolo olis itselläkin, mutten silti osaa luottaa tuohon 99 prosenttiin :ashamed: Olis tosi kiva jos uskaltas luottaa TAI jos tietäs 100% varmaksi :/

Hissukka vai tyttösyke :D Mitkäs ne rajat olikaan? :whistle:

( . ) Mulla kanssa tuntuu, että toi alakerta olis koko ajan aivan litimärkä |O Lapsivettä oon kanssa epäilly, mutteikai se sitä ole. Tosiaanhan valkkari muuttuu tässä puolivälissä vetiseksi, jota tosissaan saattaa "lorahdellakin" enemmänkin kerralla... :o Aika ärsyttävää vaan monesti päivässä housuja vaohdella kun olo on kuin olis alleen laskenu |O |O
Väsymys alkaa taas vaivaamaan toden teolla, sängystä ei meinaisi päästä ylös millään. 3-4 viikkoa tuossa menikin ihan kivasti, kun alun väsymys helpotti, mutta nyt se iskee taas :/ Pitää varmaan kohta tuota rautaa alkaa napsia 2tabua/pv jos siitä sais myös omalta osaltaan apuja.
Eipä tässä nyt kummempia..

Jahvetti 22+0

Tarppa :hug: sinulle!

Tyttiliinille myös tsemppiä hematooman ja hermojen kanssa, sinulle ja Pilvipoudalle myös onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart: :flower:

Meillevauva, monien artikkelien lukemisen (esikko-odottaja nääs... ;) ) perusteella olen ymmärtänyt, että eteenkin keskiraskauden aikana runsas lapsivesi suojaa lasta aikalailla kaikilta "täräyksiltä" kunhan ne ei vaan osu suoraan vatsaan. Kuulinpa eräältä tuttavalta myös sellaisen tarinan, että hän oli 8. kuulla liukastunut talvella ulkorappusilla ja lasketellut monta metriä vatsallaan, mutta selvisi onneksi pelkällä säikähdyksellä! Oletteko muuten itse huomanneet, että nyt on taas "syysliukkaat" alkaneet, eli varsinkin aamulla kannattaa varoa märkiä ja liukkaita lehtiä! :attn:

Jijope, siskosi suhtautuminen tuntui varmasti ikävältä... :hug: Usein tuon tyyppinen suhtautuminen onkin joko pelkoa asian vaikutuksesta omaan elämään tai sitten puhdasta kateutta. Nekin tunteet kuitenkin kuuluvat ihmisen perustunteisiin, vaikka eivät niin "yleviä" olekaan. Mikäli siskosi pystyy omat tunteensa käsittelemään, hän voi olla piankin yhteydessä sinuun ja iloita kanssasi sinun elämäsi iloisesta asiasta! :)

Liikkeistä vielä, eilen sitten oikein tarkoituksella otin masun paljaaksi sohvalla maatessani ja aloin vähän "töniä" kaveria (hui, kuinka ilkeä olinkaan... :p ). Tönimisestä sitten "hermostuneena" kaveri alkoi potkimaan kunnolla ja vatsan "pomppiminen" näkyi selvästi myös päällepäin. :D

Tavaroista, onko täällä muita vauvojen vaatteiden ja tavaroiden neutraaleihin pastelli-sävyihin kyllästyneitä...? Itse olen huomannut, että useimmat tavarat ja vaatteet joita olen katsellut etenkin käytettynä huuto.netistä (en ole paljoakaan vielä uskaltanut ostaa...) ovat niin "pliisuja"... Minä taas haluaisin kirkkaita ja voimakkaita värejä, ilman "sukupuolikoodeja"... =) Ja tämän "purkauksen" tarkoitus ei siis ollut aloittaa kiistelyä makuasioista, sillä makunsa kullakin... =) Ja tosiasiassa tämä minun "makuni ja mieltymykseni" taitaa sitten olla melko outo, sillä sellaisiahan tavaroita/vaatteita myydään mitä ostajat ostaa... :p

Pöhinä 21+2

Rakenneultrassa olen nyt sitten minäkin jo ehtinyt käydä. Lääkäri tuntui todella asiansa osaavalta mieheltä (naistentautien ja synnytysten sekä perinatologin erikoislääkäri). Vauvalla kaikki oli niin hienosti kuin ultran mukaan voi olla :heart: Ja tyttöhän se siellä :heart: :heart:
Lääkäri tuumasi, että eipä tätä arvuutella tarvii. Eli esikoispoika tyttö pikkukakkonen saanevat siis toivomansa pikkusiskon. Äitikin on niin onnellinen :D :heart: :saint:
Uskon vahvasti lääkäriä ja kävinkin sitten eilen "pienillä" ostoksilla. Ostin Emmaljungan Duo Smart yhdistelmät Lastentarvikkeesta. Värinä tämän vuoden jungle pink. Ne ovat aivan superihanat! Ja seuraavasta kaupasta mukaan tarttui 50cm v.pun body + 56cm mekko ja sukkahousut sekä vakosamettilapparit + paita...Että näin :heart: :laugh: :laugh:

tarppa :hug: mullakin näkyy liikkeet jo ulospäin. Kahdessa aiemmassa raskaudessa ei tässä vaiheessa vielä näkynyt, mutta niissä molemmissa istukka oli etuseinässä ja nyt se on takana.

tillukas Saakos udella mistäpäin Ala-Satakuntaa olet kotoisin? Itsekin sielläpäin ekat 19 vuotta asuneena utelen...

jijipo Ikävää, että siskosi käyttäytyy noin... ymmärrän sinua aivan täysin, sillä itselläni on aivan idiootti anoppi. Tähän mennessä hän on kommentoinut vauva-asiaa sanomalla aijaa ja toisella kertaa lasten hänelle kertoessa, että äidin vatsassa on vauva, niin hän tokaisi vain että vai niin. Olen nähnyt hänet 2 kertaa tuon rv 8 lapsille annetun kommentin jälkeen, eikä hän ole sanonut asiasta MITÄÄN. Viikonloppuna olimme heillä kahvilla ja minulta ei edes kysytty, että juotko kahvia, miehelleni hän tarjosi teetä. Masuni ei ole iso, mutta kyllä se nyt jo sentään näkyy mistä on kyse. Ilmeisesti hän ei vain todellakaan ole kiinnostunut viidennestä lapssenlapsestaan. Päätin etten puhu asiasta edes miehelleni, vaikka tämä minua suuresti vaivaakin. En halua, että mies menee äidilleen sanomaan, että mikset ole mitään kommentoinut. Haluan kokeilla, että miten pitkälle tässä oikein edetään ilman pienintäkään kommenttia tai mielenkiintoa asiaa.

Sorry valitukset... :ashamed:

Pöhinä, minä tykkäisin kanssa selkeistä väreistä. Etenkään pastellisävyt ei oikein iske :/
Vaan mistään ei juuri löydy esim. punaista paitaa ilman kukkasen kuvia tai sinistä paitaa ilman auton kuvaa :/ :/ :/

hellouta :wave:

mä tässä istuskelen hierovassa tuolissa, selkä tykkää :p tuli tänään taas koluttua kirppareita ja mukaan tarttu lisää pieniä vaatteita ja imetyspaita. kohta noita vaatteita on jo liikaa mut mieluummin niin ku liian vähän. pistän niitä sitte eteenpäin veljen avolle :) tää sulo wilen-tauti on kyllä kamala :whistle:

aika paljon oli kommentoitu noita juttuja ja samaa mieltä mäkin ja hissukan kanssa yhtä mieltä siitä että se maksamakkara siksi just sallittu kun määrällisesti sitä syödään kerralla niin vähän toisin ku maksalaatikkoa.

babygirl: tiedän miltä susta tuntuu, tosin mä en ole enää myöhemmässä vaiheessa raskautta kärsinyt välinpitämättömyydestä mutta alkuraskaudessa vanhempien negatiiviset kommentit on sattunu :/ onneks mulla on norsun nahka :kieh:

jahvettinen: mulla myös se sokerirasitus jossain vaiheessa, jos molemmilla on häikkää arvoissa ni mehän saatetaan päästä samaan aikaan siihen vrk-käyrään :whistle: mut toivotaan ettei oo häikkää. sulla vissiin pienempi prosentti ees sairastua ku mulla, mä sen hyvin todennäkösesti saan :| ja niistä sykkeistä, mun mielestä yli 150 on tyttösyke ja alemmat poikasykkeitä mut nehän nyt on vaan niitä oletuksia.

Täälläkin on neuvola taas takanapäin.
Hemoglobiini oli onneksi noussut sieltä 106sta 132teen ja täti sanoi vielä että syödä rautaa mutta pitää välipäivä kahden rautapäivän jälkeen. Kaikki muukin oli hyvin, pientä valitusta tein siitä rakenneultrasta mutta enpä saanut siihen suurempia kommentteja..
Sydän sykki mukavasti, syke oli 150 (oli mukava kuulla tyttösykkeet vaikka ultran mukaan poika olisi :D mitäpä noihin uskomaan.) Seuraava neukku olisikin sitten uudessa paikassa ja taas uusi neuvolatäti.

Flunssa vaivaa täälläkin vielä, töissä yrittänyt kaikesta huolimatta olla kun kuume ei ole noussut. Tänään alkaisikin viikon loma, saa rauhassa muuttaa ja laittaa uutta kotia kuntoon..

Vauvan vaatteita en ole uskoltanut ostella ihan mitään, yhdet neutraalit vanttuut olen sille kutonut. Mutta mitä katselee niitä jotka sopisivat molemmille, niin värit ovat tosiaan haaleat tai sitten muuten vain ne ei ole yhtä kirkkaan värisiä kuin esim. samalainen vaate vaal.sinisenä..

Tänä aamuna huomasin että märät lehdet saattavat olla petollisia, olin liukastua lehtikasaan mutta onneksi tasapaino pysyi. Mutta kyllähän se kaatuminen säikäyttää varmasti, haleja meillevauva :hug:

Mutta viikonloppuja tänne :wave:
Toivottavasti ilmat pysyisivät yhtälämpiminä kuin ovat nyt olleet..

Ja vointeja flunssasta kärsiville :snotty:

...nyt alkaa pää hiukan selvitä tuosta aamullisesta rakenneultrasta. Tässä itsekseni mietin että miten merkillisiä ajatuksia mun päässä pyörii. Harmi oli tosi suuri kun en saanut tietää sukupuolta, mutta nyt kuusta laskeutuneena ajattelen että voi kun sitä muistaisi ja osaisi arvostaa että tällä hetkellä kaikki on kunnossa ainakin ultrien ym. mukaan. Onneksi nää arvot alkavat hiljalleen taas palautua meikäläisenkin ajatuksiin.

On aivan mahtavaa lukea teidän muiden odottavien äitien ajatuksia, siitä saa tukea tähän odottamiseen itsekin. Näkee että samat murheet ja ilot meillä taitavat likimain olla. Kiitos teille kaikille! Vedetäänhän yhtä ja samaa köyttä ?! :heart: Samaan suuntaan siis... :wave:

Nyt on äitiysavustushakemus Kelalle viety, ei muuta kuin pakkausta odottamaan!!! =) :attn: :attn:

Cruella, joo tosiaan mä oon kerran aiemmin ollu siin rasituksessa ja kaikki oli tosi ok...et luulen kyllä et nytkin "turha reissu" tulee :whistle: No ompa yheksi päiväksi tekemistä :laugh:

Vieläkö se on sama systeemi kuin 8v sitten?
Eli 12h syömättä/juomatta, sitten eka koe kyynärtaipeesta, litku juodaan, tunti ootellaa ja taas koe kyynärtaipeesta ja tunti ootellaan ja taas koe???Vai onko siinä jokin muuttunu? =)

Oih ja voih...tulispa se pakkaus jo :D

Taustajoukoista astun esiin, kun vihdoin sain aikaiseksi rekisteröityä - laiskan pulska kun olen :ashamed: Mutta parempi myöhään kun vielä myöhempään, eikös! Olen siis lueskellut juttujanne jo jonkin aikaa ja nyt kun uskallan sanoa tunteneeni pikkukamun ensi liikkeet, ilmoittaudun joukon jatkoksi :) Jotenkin tämä ensimmäinen raskaus on ollut niin ihmeellistä, etten ole sitä oikein itsekään uskonut vaikka massu on pönöttänyt kunnolla jo useamman viikon. Mutta eipä muuta kun tsemppiä meille kaikille! =)

Kuukuna 18+6

Eilen oli se 4d-ultra!on se ihmeellistä toi teknologian kehittyminen!! :)
dvd otettiin mukaan myös.Kaikki oli ok,eikä mistään kehityshäiriöistä viitteitä.Kyllä tuo kevensi mieltä,vaikkei nyt 100% varmaa olekkaan.
Poikahan siellä heilui ja teki kuplia! :heart: :heart:
toivottavasti ei ole yhtä riiviö kuin tuo kuopus.Mies sanokin,että saa nyt Niilo maistaa omaa lääkettään! =) ne oli niin näppäriä pienellä,vielä kun meillä kestoillaan.Jostakin löysin,mutta oli kyllä tosi hintavia ja kun tarkotuksena olis niitä ostella iso kasa
Viikkoja siis tänään tasan 19 paino oli 250g. Kotiin tultuani katoin keskiarvopainoa näillä viikoilla ja se oli 220g,tuntu vähän hassulta kun aiemmat olleet syntyessään kolmekiloa ja alle.Mutta eihän toi tämän hetkinen paino vielä syntymäpainosta kerro...kaikkea sitä tulee mietiskeltyä.
Hitsit kun olen etiskellyt vanhanaikasia narupaitoja netistä,kun kerkisin kaikki vauvakamat tuhoomaan ton neljännen jälkeen :( :(
meinasin olla ottamatta äp:tä,mutta kuulin että nykyään ne haalarit olis 62cm!?joten taidampa sittenkin ottaa pakkauksen...
jaahas:mukuloilla tappelu,täytyy mennä....

Joo tosiaan pakkauksen haalari on 68cm (esikoisella oli aikoinaan ainakin 80cm!!!, huh), mutta hihoja ja puntteja kääntämällähän siitä saa pienemmän =)
Meillä on isommilla ollut 62cm haalari, mutta olen sen jo myynyt eteenpäin, joten nyt tässä mietin, että ostaako pientä haalaria vai ei.
kunhan se pakkaus tulisi, niin näkisi konkreettisesti haalarin koon, että jos kääntelemällä saa aika pieneksi, niin tuskin ostan pienempää, sekun ei enää taas ensi syksynä menisi :/
Kuitenkan kovimmilla pakkasilla ei ulkoilla ja sit alkaakin pärjäämään jo vähmmillä ja vaunuihin saa vällyjä =)
Mutta tosiaan pitää katsoa, kun se tulee...

Kiitos kaikille tsemppauksesta. Kaipa tässä alkaa pallo pehmiimään, kun olen koko viikon ollut kotona sairaslomalla, kiitos tuon hyytävän päänsäryn.

Kävin sitten siellä poskiontelohuuhtelussa. Toinen puoli saatiin punkteerattua, mutta ei terveempää puolta. Pyörryin odotellessani odotushuoneessa puudutustikut nenässä ja siitähän seuraa, että aika herkkään on taju lähdössä uudestaan. Eli oikea ontelo saatiin niukin naukin huuhdeltua, ennenkuin kaksi hoitajaa ja lääkäri kippasivat minut petille. Toinen hoitajista oli koko ajan takananai ja piti hartioista kiinni pyörtymisen varalle. Ja lääkäri otti tosissaan, kun sanoin, että nyt mustuu. soitin miehen hakemaan kotiin, kun en arvannut istua autonrattiin. Ja huomenna uudestaan...

Onko teillä muilla nälkä? Siis ihan oikea, todellinen nälkä? Minulla ei ole ennen ruokahalussa ollut mitään muutoksia, mutta tällä viikolla olen joutunut monta kertaa menemään syömään hirmu-hungerin iskettyä. Ja pikkutyyppi on vahvistanut ajatusta syömisestä, kun maha kurnii ja toinen aloittaa samaan aikaan oikean rumpusarjan, joka tosiaan päättyy vain syömällä. Kaipa minullakin nyt sitten lähtee vihdoin paino nousuun ja äiti voi lakata motkottamasta.

jahvetti: mut ethän sä oo lihava, ainakaan kuvien mukaa. mikä se raja oikee on? useemman vuoden ajan se pakkauksen haalari on ollu 70-80 cm, hihoja ja puntteja kääntämällä tosiaan pienenee. se on kyllä julmettu vastasyntyneelle. pitää munki vissiin oottaa pakkaus ja sitte vasta ostaa se 56 cm haalari jos tarvii. tekis kyllä mieli ostaa :p

cruella no joo, en mä kyllä itsekään välttämättä ei raskaana ollessa lihavaksi lue :whistle: Mut paino on mikä on ;) kaikki ylimääränen multa löytyy reisitä ja takapuolesta :D Mut tosiaan NIIN pienestä kiinni se, että joudun nyt rasitukseen, raja kai 25...mulla tais olla 25,1 tai 25,2 tai jotain, en nyt jaksa alkaa kaivaa... :/

Jahvetti kirjoitteli tuosta sokerirasituksesta.
Onko joku käynyt siinä viime vuosina? Ois kiva tietää miten se tehdään...Kääk---12 tuntia syömättä ja JUOMATTA??? Tekee tiukkaa....
Vissiin sitten ne testit otetaan suoraan suonesta :( ja minä pyörryn aina kun se "proseduuri" tapahtuu :ashamed: Voi voi, mutta eipä siinä sitten muu auta. Minulle tehdään rasitus rv 28 luutavasti sen takia, että sokeritautia on suvussa. Näin kuvittelen, sillä en usko, että painoni takia sitä tehdään...

Lääkkeistä: Olen samaa mieltä muiden odottajien kanssa lääkkeiden (särkylääkkeet ja penisiliinit) käytöstä. Jos ei suuria määriä kuluta päivittäin, voi varmaan olla huoletta. Itse ainakin olen senverran "naivi" että luotan että lääkärit osaavat määrätä sopivan ja vaarattoman lääkkeen. En myöskään huolestuisi jos joskus syö "vältettäväksi" määrättyä ruokaa. On myös aika mielenkiintoista miten eri maissa nuo kiellot poikkeavat toisistaan. Eräs ystäväni asui Japanissa odotusaikanaan ja siellähän syödään sushissa raakaa kalaa, joka meillä on"kiellettyä". Ja siellä sitä "tyyliin suositeltiin odottaville äideille"... Hyvähän se on että meille annetaan noita listoja vältettävistä aineista. Ei minulla ole mitään niitä vastaan, päinvastoin!

Minäkään en tykkää noista pastelliväreistä. Ovat pliisuja minun makuuni. Usein myös ne printtikuviot puistattavat päätä... Itse asiassa en ole löytänyt kovin paljoa sellaista mikä olisi ollut "ihan pakko" ostaa. Tai kyllä muutaman vaatteen, mutta ne ovatkin sitten olleet sellaisia "design-tuotteita" tai yksittäisiä kappaleita, joiden hinta on ollut aivan älytön. Saattaa siis olla että tuleva vauveli saa saman kohtalon kuin minä pienenä. Eli äiti vaatettaa omatekoisilla jutuillaan ja värivalinnoillaan!

Parempaa vointia, lepoa ja toipumista kaikille supistelijoille, kuumeilijoille ja nuhailijoille! Tarrasukkia voisi varmaan toivoa jo myös äideille ettei kellahdella kumoon etenkään vatsa edellä...

Äh taas on nälkä, vaikka vasta parituntia sitten mussutin perunaa ja makkarakastiketta (työpaikalla ruokana)! Syön tavallisesti sitä kerran vuodessa ja en ole ollut kovin ystävä sille. Oisittepa nähneet kuinka hyvin nyt upposi ja millä nautinnolla. Minulla on siis himo ihan noihin "peruskotiruokiin" tyyliin lihapullat, jauhelihakastike, kaalikääryleet jne... Viimeksi niitä olen lapsena kaivannut...

Mulla on ollut tänään nivelet kamalan kipeet ja jomottaa kovasti? Onko jollain muulla tämmöistä ollut?
Liikkuminen auttaa mut heti kun jää paikoilleen niin rupee särkemään ja jomottamaan?

Apua kaivataan!

Yhteistyössä