**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi eikös Tarppa ole vieläkään ilmoitellut..? Toivottavasti kaikki hyvin!

Täällä kans kateltu värikkäämpiä vaatteita, pastellit yök! Ihastuin tosi paljon Lindexin pöllö-mallistoon, ja kirppareilta on jonkun verran löytynyt esim. viininpunaisia vaatteita :) Kivoin löytö on tähän mennessä ollut ehkä marianne-karkin näköinen punavalkoraidallinen body. Meillä on vaunutkin tummat, mustaa ja tummanpunaista, ei mitään hempeää..

Hirveä närästys taas kiusana :( Olipas taas omanapainen kirjoitus, unohdan vaan kaikki jutut sen siliän tien kun olen ne lukenut :ashamed:

-siru- 21+3

Tarpalle tsemppiä ja :hug: , toivotaan pienelle tarrasukkia sitkeällä liimalla!

Itselle ei kummempaa, ei malttaisi odottaa vielä viikkoa rakenneultraan...Iskias vaivaa ajoittain ja liitoskipuja oli reilusti viime viikonloppuna-tai ainakin luulen että niitä ne oli kun nivusia viilsi ja jomotti, esikoisesta kun ei tälläsiä vaivoja ollut vaikka muuta oli senkin edestä! :whistle: Hyvä kun välillä kävelemään pystyi, nyt onneksi on helpottanut ainakin tällä erää. Pikkuinen ilmoittelee tasaiseen tahtiin itsestään, liikkeiden puolesta on kyllä isoveljeensä tullut, ihan yhtä pehmeitä ja rauhallisia ovat! Pari kertaa kun muksauttanut voimalla niin että on tuntunut päälle päinkin, mutta enimmäkseen liikkuu rauhalliseen tahtiin.

Joku kirjoitteli miten nauttii olla raskaana, itse tunnustaudun kuuluvaksi päinvastaiseen porukkaan... :/ En vaan koe elämässä mahan kanssa oikein mitään mukavaa, siis tietysti on ihanaa kun tuntee liikkeet ja tietää pienen voivan hyvin, mutta sitä vaan odottaa helmikuuta että koko raskaus olisi ohi ja ihana lopputulos sylissä! En nauttinut ensimmäisestäkään raskaudesta, vielä kun kyseessä ei ollut mikään oppikirjaraskaus ja mukana kulki koko ajan huoli lapsen hyvinvoinnista. Tämä onkin yksi syy siihen miksi meille tuskin lisää lapsia tämän kakkosen jälkeen tulee, lapsen alulle saamisvaikeuksien lisäksi!

hilunen & kuukkeli 19+4

Rakenneultra eilen ja kaikki OK. Istukka edessä et liikkeet on siks aika laimeita. Ehkä tyttö tulossa, ei varmaks osannu sanoa. Tänään neuvola ja eipä mitään ihmeellistä sielläkään. Pulssia ei saatu laskettua kun vauva ei pysyny paikoillaan niin kauaa et olis saanu laskettua. Ens ei meinannu ees kulua ku oli piilossa ja istukka häiritsee kuulemma.

Tosta rakon tyhjyydestä oli puhetta niin mulle ei oo missään ultrassa ikinä ohjeistettu tai sanottu et rakon pitäis olla täynnä tai tyhjä. Aina ennen käyny vessassa ja aina saatu ultrattua ihan hyvin. Aika monessa käyny ku kolmatta ootellaan ja molemmista aikaisemmista ylimääräisissä ultrissa pitänyt käydä.

Ja valkovuotoa tulee kans ku saavista kaatais. Iltapäivällä alkaa jo sellainen makea haju tuntumaan itsellä nenässä vaik pesis välillä ja housuja vaihtais... Toivottavasti kukaan muu ei haista sitä.

Eipä ihmeempiä, kaikille tasapuolisesti jaksamisia!

Victoria ja Onni-Ilona 19+2

Kuukuna Tervetuloa :wave:

nelHM Useimpia eteerisiä öljyjä saa käyttää myös raskauden aikana. On sitten myös niitä, joita tulee välttää. Jasmiini ja laventeli on turvallisimpia, mutta muitakin raskaanaoleville sopivia öljyjä on, esim. mandariini :) Olen jonkun verran perehtynyt harrastuksena aromaterapiaan. Haluaisin vielä joskus opiskella aromaterapeutiksi.
Voi olla, että jotkut hierojat, jotka ei ole erikseen saaneet aromaterapeutin koulutusta, ovat varovaisia öljyjen käytössä. Mie pääsin ainakin yrttikylpyyn, kun oltiin kylpylässä :)

Kuka ottais seuraavaksi kontolleen listan päivittämisen :attn: Se on kohta lokakuu :wave:

Vauvanvaatteista ja väreistä: Muakaan ei innosta nuo hempeät pastellit ja perusvauvamaiset jutskat. Lindexillä on kuitenkin mielestäni ihan kivoja, reippaita vaatteita. Retroa, Ruskovillaa ja Marimekkoa olen hommaillut muutamat kappaleet ja sitten tilannut nettikaupoista:
www.seimi.fi
www.sisukas.net
www.saunalahti.fi/totoy/index.php
www.taikapilvi.com
ja yhden tyyriin designinkin olen hankkinut... :whistle:

Täällä muuten kaikki ennallaan... Maanantaina neuvola, en malta oottaa! =)

evaellen & helmieemeli 21+1

ps. Tervetuloa Kuukuna! :D

huomenta vaan :wave:

kissa oli yöllä tappanu hiiren ja aamulla ku hiippailin pimeessä ni astuin sen päälle! |O |O yök ja hyi!

liikkeitä en oo tuntenu kunnolla tänään, veemäinen toi etuseinäistukka koska siitähän se johtuu tai jos vaavi potkii selkään päin. toivottavasti se nyt siellä kuitenkin hyvin voi... :/ ollaan vielä mein äipällä ni en voi ees kuunnella sydänääniä.

valkovuoto lisääntyny täälläki, pitäs melkeen pikkuhousunsuojia käyttää mut ei viittis jatkuvasti ku neki hiostaa ja voi aiheuttaa kutinoita yms. ja sitte vielä toi inkontinenssi siihen ni jee jee :x onneks se on enää satunnaista mut kuitenkin.
mä oon ostellu ihan noita perus vauvan vaatteita, neutraaleja värejä, keltaista, violettia, valkosta yms. mä en tykkää retrosta ja marimekkoo en voi sietää ja ne olis kyllä mun kukkarolle liian kalliitki. makuasioitahan nääki eikä niistä voi kiistellä =)
istuin eilen hierovassa tuolissa jonkun verran ja helpotti selvästi tota issiaskipua. iltaset puutarhahommatkaan ei tuntunu missään. tietty liikunta voi muutenki helpottaa.

toivottavasti tarppa nyt ilmottelis tänään itsestään :attn:

Heips, mä oon ihan fiiliksissä täällä, oltiin aamulla ultrassa ja pienellä on kaikki niin hyvin kun vaan voi olla :heart: Vastas täsmälleen viikkoja (tänään 20+0), painoa oli muistaakseni 296g. Sukupuolta hän ei vaan meille suostunut paljastamaan, oli ihan jalat ristissä siellä ja napanuoranki oli viel kiskonu "suojaksi" ;) Tosin aikaisemmassa vaiheessa ultrausta mun mielestä jalkovälissä ei näkynyt mitään "ulokkeita", mut sillä hetkellä katottiin tarkemmin just jotain muuta osaa, ni ultraaja ei siihen kommentoinut.

väreistä, mä oon kans allerginen vaaleansiniselle ja -punaiselle paitsi jos vaaleanpunaisen yhdistää esim. ruskeaan tai sellaseen kivaan vihreään. Vaatteita en oo hankkinut vielä yhtään, mut aikaahan on =)

Tervetuloa Kuukuna!

Pastellisävyistä vielä sen verran, että mä en niistä myöskään hirveästi tykkää. Erityisesti rasittaa se, että pikkuvauvoille on vaan tasan kahta väriä, vaaleanpunaista ja vaaleansinistä. Eikä vauvat kuulemma edes pidä pastelleista, ne tarttis kirkkaita värejä!!! Voi äly... Kun esikoinen oli vauva, kolusin kirppareita ja kauppoja läpi, jotta saisin sitte edes vaaleankeltaista tai vihreää. Ja itse asiassa teen samaa vieläkin, poika on kohta 2,5 ja nyt ne vaatteet tuppaa olemaan kauhean synkkiä ja tummia ja täynnä hirviö- tai autoprinttejä... Mä en halua pientä lasta sellasiin pukea, jos ei ole pakko.

Sirukon kanssa olen samaa mieltä, ne Lindexin pöllövaatteet on ihania! Ostin niitä siskon vauvalle just. Ja sitte Polarn o pyreetistä vai miten se nyt kirjoitetaankaan saa aika kivan värisiä vaatteita. Sieltä ostan välillä jotain. Niin ja Benettonilta, kivoja yksivärisiä.

Mutta tietysti vaatteita tarttee niin paljon että ainakin meidän pitää yleensä ostaa mahdollisimman halvalla. Kirpparit on siihen hyviä mutta välillä esim. Ellokselta saa kivoja perusvärejä.

Mitäs vielä... Aijoo, joku puhu nivelvaivoista ja joku toinen liitoskivuista. Mä olen tässä ihmetelly jo muutaman päivän, että nyt on jo selkeät kivut tossa häpyliitoksen kohdalla! Mulla oli ekassa raskaudessa tosi pahat sitte lopuks, kylkeä piti kääntää itkua vääntäen, että ei tää vielä sellasta, mutta kuiteski... Niin että voiskohan ne nivelkivutkin olla kuitenkin liitoskipuja? Tai sitte voi tietysti flunssakin oireilla nivelissä.

Kauhea kirjoitusripuli, nyt lopetan B)

Tyttiliini 19+1

Tervehdys, täällä yritetään lepäillä :( mutta ei voi olla pitkällään pitkään, kun alkaa jomottaa selkään ja sitten kun on pystyssä tai istuu pitempään niin alkaa supistella! :headwall: Ompa pitkä odotus edessä... :/ No onneksi saa olla kotona ainakin vielä ;) sairaalaan en kyllä lähde ihan kun viime hädässä makoilemaan.... vähän arveluttaa se kun meillä lähin synnytysosasto on noin 100km päässä jos jotain sattuu niin kerkeekö toukka ajoissa sitten apua saamaan.. :'( Itku on herkässä kokoajan mutta pitää yrittää jaksaa päivä kerrallaan.... :wave:

Tarppa ja tyttötoukka 21+3

Hei Tarppa Ihan kauheasti voimia sinulle, on kyllä pitkä aika vaan makoilla, jos muuten alkaa heti supistelemaan.
Sinäkin olit Kyssiin tulossa? ja melkein samana päivänä on laskettu aika kuin mulla.
Missäpäin sä asut, kun noin pitkä matka sairaalaan?
Jaksamisia :hug:

Heips!

Tarpalle isot :hug: ja tsemppiä lepäilyyn.

Tervetulotoivotus Kuukunalle =)

Onnittelut taas hyvistä ultrakuulumisista Piipi ja monet muut (anteeksi kun en ehdi selata pinoa ja eritellä muiden nikkejä) :heart: :flower:

Aki poistui äsken bb-talosta, tylsää koska Aki oli edes vähän erilainen tyyppi siellä :kieh:

Kaverin kanssa mennään tänään syömään, ihanaa :p

Vaatteista, muakin ärsyttää suunnattomasti kun suurin osa vaatteista on joko sinisiä tai punaisia. Tai sitten kamalia, pelkkiä valkoisia :kieh: Lindexille voisi tehdä visiitin rakenneultran yhteydessä ;)

Masu melskaa ja elämöi :heart: Kamalat liitoskivut vaivaavat vaan päivittäin, mulla ne tuntuvat kovana särkynä nivusissa ja häpyluussa :/ Mutta muuten kyllä pidän raskaana olemisesta suunnattomasti =)

Nyt täytyy mennä laittamaan päiväruokaa pojille :wave:

äitsy ja pieni 19+6

Tarppa Ihanaa, että kaikki on hyvin :hug: Nyt vaan lepäilet ja hemmottelet ittees. Stressi on pahasta vauvalle.

Vaatteista Mie olen ostanut kummallekin sukupuolelle sopivia vaatteita sen takia, kun ei tiedetä kumpi tulee, vielä ;) ja senkin takia, kun ei iske tuo vaaleanpunainen :x Vaaleensininen sen sijaan on kiva väri ja sopii niin tytölle kuin pojallekin. Vihreä on yks miun lempiväreistä ja sitä löytyy vauvallekin. Odottelen jo äippäpakkausta, kun siinä on se ihana vihreeraidallinen body ja housut :heart: Maanantaina tehdään neuvolassa Kelan paperit :)

Flunssa on vielä inhottava, mutta miusta tuntuu, että nuo öljyt auttaa hyvin. Nenä pysyy jo auki jonkun verran, mut päänsärky vaivaa. Eukalyptusta ja teepuuta laitan nenäliinaan ja siitä hengittelen höyryjä :) Päänsärkyyn panadolia niin eiköhän tästä tytöstä vielä kalu tule.

Kiin ja Takku 21+4

Tarpalle voimia :hug:

Täällä ei mitään ihmeellistä, Puoliväli juhlaa vaan eli tänään rv 20+0:heart:
Maanantaina edessä rakenneultra jota jännityksellä odotamme. Kuitenkin aika rauhallisin mielin sinne menen. Pikuinen möyrii vatsassa sellaista vauhtia että huh. Nyt on alkanut osat liikkeistä näkyä jo päällekin, voisi tuijottaa tota vatsaa silloin tuntikausia.

Mulla ilkeitä supistuksia oli viikolla 15 jonka jälkeen helpottivat. Nyt sitten taas tällä viikolla alkaneet. En oikein tiedä miten noihin pitäisi suhtautua. Kestoltaan eivät ole kuin muutamia sekunteja mutta kyllä ne kipeitä on, eli pitää kyllä ihan pysähtyä kun niitä tulee. Viimeksi neuvolassa niistä puhuttiin ja silloin ohjeena lepääminen. Mitä sitten saa tehdä ja mitä ei? Missä sitä nyt töissä kävis lepäämään? Milloin pitää huolestua? KOKEMUKSIA JA NEUVOJA VAILLE. Maanantaina aion tietysti kysyä tuolla rakenneultrassa asiasta, mutta olisi kiva kuulla teidänkin kokemuksia moisesta.

ai niin HILUNEN taidetaan olla tuttuja :whistle: toivottavasti nähdään pian taas töissä. :D

T:SEE ja pikkuinen rv 20+0

Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Mulla ilkeitä supistuksia oli viikolla 15 jonka jälkeen helpottivat. Nyt sitten taas tällä viikolla alkaneet. En oikein tiedä miten noihin pitäisi suhtautua. Kestoltaan eivät ole kuin muutamia sekunteja mutta kyllä ne kipeitä on, eli pitää kyllä ihan pysähtyä kun niitä tulee. Viimeksi neuvolassa niistä puhuttiin ja silloin ohjeena lepääminen. Mitä sitten saa tehdä ja mitä ei? Missä sitä nyt töissä kävis lepäämään? Milloin pitää huolestua? KOKEMUKSIA JA NEUVOJA VAILLE. Maanantaina aion tietysti kysyä tuolla rakenneultrassa asiasta, mutta olisi kiva kuulla teidänkin kokemuksia moisesta.

Mie juuri tulin KOKSista, kun neuvoal ei kommentoinut mitenkään - mulla ollut myös parisen viikkaokipeitä suppareita, ja jopa viiem yönä heräsin niihin! Kaikki oli ok, kohdunsuu kiinni ja kohdunkaula täyspitkä. Ja syytä ei keksineet. Multa ei kielletty muuta kuin painavien nostelu ja muu kova rasitus, sekä yhdynnät. Mutta se nyt on ollut jo pitkään käskynä sen istukan takia. Neuvola sanoi mule vaan, että pitää juoda paljon (ja sitä olen kyllä tehnytkin!) sekä käskivät mennä kylkiasentoon makaamaan jos alkaa suppaamaan, niin se voisi helpottaa. :hug: Ymmärrän huolen! Miutkin laitto saikulle, kun ei töisäs voi mihinkään mennä lepäilemään kesken kaiken!

Kuukuna tervetuloa mukaan! =)

Tillukas kamalalta kuulosti tuo punkteeraus. :( Toivottavasti tänään ei ota yhtä koville ja saat helpotuksen vaivaasi! :hug:

Siruko mulla kanssa tahtoo tuo närästys vaivata... kun vaihtaa ruokajuomaksi piimän, niin siitä on ihmeen paljon apua!

Tarppa olipas mukava kuulla susta, varmaan on kyllä tosi raskas tilanne henkisesti! :hug: Määrättiinkö sulle niitä supistuksenestolääkkeitä? Jos ei, niin kysäisepä niistä seuraavalla lääkärikäynnillä! Itsellä ei niistä ole kokemusta, mutta mitä täältä palstalta lukenut, niin monille niistä on suuri apu. Ne on siis ihan pillereitä mitä voi määrätä kotikäyttöön. Tuntuu vaan vaihtelevan käytännöt paljon lääkäreillä, toiset määrää herkemmin kuin toiset! C81 ja SEE, toivottavasti teilläkin pysyy supistukset kurissa!

Laskin netissä oman bmi:ni ja näytti olevan 25,5... tarkoittaako se että mullakin on edessä sokerirasitus? Viimeksi en siihen kyllä joutunut, ja painoa tuli silloinkin samaan tahtiin... vai katsotaanko se bmi vaan ekan neuvolakäynnin painosta? Silloin jäisin rajan alle.

Hissukka rv21+4

Yrittäkää "makailijat" ja lepäilijät keksiä kivaa tekemistä! Minä taidan ruveta pusaamaan uutta kaulaliinaa kun löysin halvalla tosi mukavaa villalankaa (paksua ja lämmintä eli toisinsanoen helppo kutoa!)

Cruella DeVille, pääskö ees huuto yössä kun varpaan alla oli karvaista??? meikäläinen ois varmaan herättänyt naapuritkin! :laugh: Tein loppukesästä ikkuna auki töitä tietokoneelta ja yht´äkkiä ikkunasta hyppäsi näppäimistölle, joku elukka! Huusi ihan täysillä APUA! Onneksi yläkerran asukki ei ollut kotona. Olisi varmaan luullu, että nyt on tulipalo tai muuta pahaa menossa :laugh: :laugh: :laugh: Ensimmäinen ajatukseni oli tyypillisen naisellinen: rotta! Ja kirmasin huoneesta ulos. Vetäsin kumpparit jalkaan ja menin toisesta huoneenovesta sisään. Ja siellähän se karmaiseva hirviö minua katseli: pieni oravanpoikanen.... joka totteli ystävällistä toivomustani kun sanoin: voisitko poistua rauhassa sinne mistä tulitkin?

Evaellen. Kiitos kivoista linkeistä. Noita samoja merkkejä olen minäkin katsellut! Hesassa on yksi lastenvaateliike Punavuoressa, Uudenmaankadulla, joka myy noita merkkejä. Tänään on asiaa muuten kaupungille niin ajattelin katsastaa kangasliikkeitä ja käydän Lindexillä äitiyshousuja testaamassa. Alkaa tuo "alakerran" vaateosasto olla aika niukkaa. Inhottaa pitää sellaisia vaatteita, joista jää rantu päivänmittaan vatsanahkaan. =)

Joku teistä kävi puolukassa muutama päivä sitten... Olen unohtanut nimimerkin, sori. Laitoitko pakkaseen survottuna? Miten laitat puolukkaa talvella? Pirtelöä, maidon kanssa, puuroon? Vispipuuro on namia. Meillä on pakastin täynnä puna-ja valkoherukkaa. Jos jollain on hyviä vinkkejä niiden erilaisiin "tuhoamismuotoihin" niin otetaan vastaan. Olen lähinnä tehnyt pirtelöä ja jugurtin kanssa napsinut. Kakkuja ja piiraita yritän vähän välttää.

Huomenna sitten sieneen, vaikka satais pikku-ukkoja. Kyllä se tuo syksyinen metsän tuoksu on vaan niin ihana, ettei voi vastustaa. Siellä katoaa huolet. Minulla on taas samanlainen päänsärky kun pari viikkoa sitten. Johtuu siitä että vähentelen taas lääkitystäni (paniikki ja masennus). Olen aloittanut 2 tabletista ja nyt ollaan 1/2 tabletissa. Tämän viikon alusta lähtien olen yrittänyt pärjätä 1/4 osalla. Joten illalla en enää ota mitään lääkettä.... Hieman "pelottaa" :ashamed: :ashamed: kun vuosikausia niitä on käyttänyt. Täytyy keksiä itselleen tekemistä ja muuta ajateltavaa. Pahinta on kun alkaa miettiä liikaa omia olojaan ja tuntemuksiaan ja pelätä tulevaa, jota ei kuitenkaan voi tietää ennakolta.

Tuli taas tätä omaa napaa... Sori...
Siruko ja Tytteliini, yritänpä muistaa katsastaa tuon pöllömalliston. Sopisi ainakin äidin olotilaan hyvin! En tiedä onko teillä muilla samoja ongelmia aivotoiminnan suhteen. Minulla on "aivot pehmenneet" ja välillä puhun ihan sekoja... :whistle: :whistle: Olin pitämässä luentoa ja sekoitin koko ajan opiskelijoiden nimet ja aikataulut ja oli pakko tunnustaa, että tämä minulla on "vatsaprojekti" menossa ja aivot ovat kutistuneet tai pudonneet matkasta... Hävettää välillä kun suusta tulee ihan uskomattomia sammakoita... Ja yleensä olen ihan skarppi ja hoidan hyvin asiat! :|

Kaipa ne immeiset ymmärtää ja neuvolassa sanoivat että ihan normaalia on jos järjenjuoksu "hidastuu" ja lohduttavasti sanoivat: siitä se sitten vaan pahenee... :laugh: :laugh: Ou jeee....

Vai on Aki poistunut BB-sta. Mikähän liene syynä... joku sopimusrikkomus varmaan...minusta se oli aika aktiivinen ja iloinen tyyppi... mutta mulle kyllä ihan sama. Suoraan sanottuna menee illalla tunti ihan hömppähukkaan kun sitä katsoo :saint:

Nyt ihmisten ilmoille!
Mukavaa perjantai-päivää kaikille. :wave:

Hei Pupi, sun tilalle on parikin hyvää nimeä! Nyt en muista onko sulla eka lapsi tulossa vai onko jo jälkikasvua, mutta voinpa kertoa parikin hyvää nimitystä tolle aivotoiminnan hidastumiselle. Meidän kaveripiirissä on käytetty termiä "istukka-aivo", se kuvaa aika hyvin sitä miten alun perin ihan teräväpäiset ihmiset muuttuu hitaiksi ja hoksaamattomiksi. Ja eilen rakenneultrassa kätilö kerto, että niillä on sellainen inside-vitsi, että odottavilla äideillä nousee lapsivesi päähän :laugh: Siitä sitte seuraa se, että mitä tahansa niille (meille) sanoo, me tulkitaan se ihan jonkun oman logiikan mukaan. Ja sitten kun lapsi syntyy, päähän nouseekin maito, ja se onkin sitten sellainen tila, josta ei ole paluuta :whistle:

Mua nauratti kauheasti, sillä kyllä se näin on, ainakin mun älykkyysosamäärä putos radikaalisti jo esikoista odottaessa ja nyt oon niin hidas ettei mitään rajaa. Ja kuiteski olin ihan fiksu aluks, oikeesti B)

Ja Hissukka, se BMI lasketaan ainaki meidän neuvolassa sen mukaan, mitä paino ennen raskautta. Tai laskettiin mun ekassa raskaudessa ainakin, toivottavasti nytkin! Mulla oli nimittäin BMI vielä tossa alkukesästä 24 mut ei todellakaan ole enää!!!

Aivotoiminnan hidastumisen lisäksi mua vaivaa kaikki ihan oudot vainoharhaiset huolet. Tietysti huolehdin tosta pikku kuopussikiöstäni sen hematooman ja vuotojen takia, mutta sen lisäksi luin jotain väärää sivustoa äsken ja sain päähäni, että meidän esikoinenhan on varmaan autisti... Voi apua mua, oli pakko laittaa ihan tonne erityislapset -osioon kysymys, että voisko joku kertoa kandeeko huolehtia. Multa pitäis kieltää netin käyttö, tällasta se nyt sitte taas on.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Cruella de ville: Hyi kauhistus! mä oisin varmaan kyllä kiljunu niin että koko tienoo kuulee...

Pastellisävyistä ootte puhunu, mä en taida kuulua teijä kerhoon ollenkaan kun mä kyllä niistä tykkään! Ja vaaleenpunaset ja vaaleensiniset, ihania!

Juu, aina kannattaa valittaa, kun tossa sillon tiistai-iltana valitin kun ei liikkeitä tunnu niin samana iltana sohvalla pötkötellessä tuntu niin ettei enää jäänyt epäselväksi! Ja nyt on vaan voimistunu ja lisääntyny näiden päivien aikana! Kyllä ne on liikkeitä ollu mitä aikasemminkin oon tuntenu, samanlaista muljuntaa on. Välillä tulee vähän isompikin muksaus =)

Nyt välipalalle!

Vinja ja Urmi 18+4

Tyttiliini ja Pupi mä juuri pari päivää sitten miestä patistelin menemään ajamaan rikkaimurilla noita pusikoita nurin talven alta. :D Enkä edes huomannut mitään... mies vaan totesi kuivasti että voisi olla helpompaa raivaussahalla. Joo, on huomattu tuo aivojen surkastuminen täälläkin... ja tosiaan, odottakaapa kun imetyshormonit vie lopunkin järjen valon. :laugh:

Kiitos Tyttiliini bmi-tiedosta, ei mulle sitten varmaan sitä rasitusta tehdä. =)

Vinja mä taidan kuulua ihan omaan kerhooni, kun mulle on oikeastaan ihan sama minkävärisiä vaatteet on :D Musta vauvanvaatteet on aina ihania, on sitten pastellisävyjä, reippaita värejä tai retroja. Mä panostan vaan helppokäyttöisyyteen, hyvään kulutuksen kestoon (no ei vauvavaiheessa niin tärkeää) ja mukavuuteen. Myös omissa vaatteissani... :whistle: kaverit välillä mua moittii kun en välitä vähääkään siitä olenko muodinmukainen, mutta saavat vaan kestää mun ryysyjä! :laugh: Kai multa puuttuu joku naisellisuusgeeni kun vaatteet ei ole koskaan ihmeemmin jaksaneet kiinnostaa. ;)

Pitääkö teillä täyttää jo neuvolassa sellainen synnyttäjän taustatietokaavake, jossa kysytään mm. toiveita synnytystä ajatellen?
Mietin vaan, että mitäs te "konkarit" - vieläkö laitatte toiveita jakkaroista, kivunlievityksistä jne. kuten eka kerralla?

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
mielikki: äpakkauksen haalari on 68cm

Tuolla äitiyspakkaus- keskustelussa pakkauksen saaneet sanoivat, että haalarin koko on 68-80cm (lukee lapussa) vaikka kelan sivuilla esitellään 68senttisenä? Joku toinen oli mitannut, ja tulos oli, että lahkeet käännettyinä siitä saa 68cm ja suorana pituus on 80cm....

Täällä töissä asiakkaat käy ainakin ostamassa vielä pieniä toppapukuja, koska haalarin koko pakkauksessa on edelleen vastasyntyneelle aivan liian suuri! :/

Aion itse ostaa 50-56 senttisen toppapuvun, koska sitä tarvitaan meidän helmivauvoille juuri pienimmän vauvavaiheen ajan :heart: Tietäis vaan, minkä värisen :headwall:

Hissukka: Joo ei ihan samaan kerhoon kuuluta, vaikka mullakin melkein väri kun väri on iiiihana niin noi retrot ei oo vielä innostanu. Neidin nukenvaatelaatikosta löysin parit potkarit mitkä on mulle aikoinan ostettu (vielä semmoset tooosi pienet kun olin pikkunen ku synnyin) niin sinne jäivät nuken laatikkoon... Mutta tuo naisellisuusgeeni puuttuu multakin, vaatteet on kaikkea muuta kun muodin mukaset... Tärkeintä että on rennot päällä!

Puolukka-asiaa, meillä on pakastin puolillaan (ainakin siltä tuntu kun tänään uuteen pakkaseen siirsin tavarat :laugh: ) ja mä en niistä muuta tee kun vispipuuroa. Mies sitten käyttää niitä mihin käyttää, en ees tiedä mutta lautaseltani varmaan joskus löydän... Mä en niinkään tosta puolukasta tykkää mutta mies kyllä.

Oottekos te muut vakuutusta jo miettiny? Otatteko ennen syntymää vai vasta sen jälkeen vai ei ollenkaan? Mä oon jo tarjousta pyytäny, saa nähdä kuinka käy kun just jostain luin että edellisen raskauden raskausmyrkytys vois estää että ei saa ennen syntymää :/

Jahvetti, Pöhinä ja Babygirl,kiitokset lohdutuksesta. Minulla kun ei ole muita sisaruksia, niin senkin takia tuntuu tosi pahalta tuon isosiskon käytös (hänellä on itselläänkin kolme lasta).

Babygirl, olen muistaakseni aikasemminkin kommentoinut sinulle tuosta anoppiasiasta. Eli minulla myös todella "ihana" anoppi. Ei ole kommentoinut tätä raskautta minulle mitenkään, onnitteluista puhumattakaan. Ei ollut kyllä iloinen tuosta kakkosenkaan tulosta eli siinä mielessä hänen käytöksensä ei ole yllätys...

Jotkut jutteli noista marjoista ja itsekin kun olen niitä kovasti pakastellut, niin kerrompa omat käyttötavat: Puolukoista meillä tehdään pääasiassa hilloa, puuroa, piirakkaa ja rahkaa. Punaisista viinimarjoista mehua, piirakkaa, kiisseliä ja rahkaa.

Jijope 20+2

Yhteistyössä