***Helmikuun Helmet 2008*** vko 8:n loppurutistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katsoin nyt noita vanukkaita mitä ostin, niin eihän niissä olekaan lisättyä sokeria. Maissisiirappia on, mikä ilmeisesti makeuttaa sitten. Täytyypä maistaa noita tänään; annan Hattaralle maistiaisia ja syön itse loput. :p

:wave: Puvuista ollut puhetta, mä kyllä kans liputan koko puvun puolesta ainakin näille pienille on parempi. 2 osaisen puvun oon hommannu vanhemmille lapsille joskus 3-4 vuotiaana samoin teen nytkin. Meillä tyttö syö ihan samoja jugurtteja kuin muutkin, keksejä jamuitakin herkkuja on syönyt ja näyttää tykkäävän kun suu nappasee makupalojen jälkeen :D On muutenki hirvee kerjään meidän muiden ruokia, pitänee alkaa syömään salaa, että saa syödä rauhassa.

Mitäs muuta olitte jutskaillu... käynpäs selaan :headwall:

D vitamiinit annan ain aamupuuron yhteydessä ja hyvin oon kyllä muistanut eioo varmaan kuin pari kertaa unohtunut antaa :D hyvä minä :xmas: Pikkasen nyt ajatus pätkii :headwall: :headwall: palaan kun pää toimii paremmin :whistle:

Laskiaiset laskettu =) Tai no, mun osalta se oli kävelyä nelisen kilometriä, mutta kyllä tuo neiti taisi aarteenetsinnän lomassa vähän laskeakin :D

Meillä on nyt opittu laittamaan muotopalikka laatikkoon! Just kun tossa muutama päivä sitten sanoin että ei oo mitään kiinnostusta koko asiaan niin johan rupes asia kiinnostamaan :laugh: Vähän on tietty vielä hakusessa, mutta monesti jo onnistuu menemään oikein päin oikeeseen reikään.

Ja (epä )selviäsanoja on myös tullut, siskon nimi sekä määmään eli syömään :p Äitiä ei kyllä ole vielä kuulunut :whistle:

No jopas on hiljasta ollut... :o :/ Lapset unilla ja mies pelaamassa jalkapalloa ja itse tapan aikaa tässä koneella...

Tyty syö samoja jugurtteja kuin muutkin, kun kerran ei mitään rajoituksia ole. Pojalle ostettiin aikoinaan noita lasten jugurtteja kunnes totesin, että niissä on enemmän sokeria kuin tavallisissa, joten sen jälkeen jäivät hyllyyn-tiedä sit ovatko nykyään vähentäneet sokrua niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Joo meillä on kans saanu ihan tavallisia jugurtteja, viilejä, viiliksiä. Vanukasta ei kyllä ole vielä annettu, niitä kyllä muutenkin on meillä tosi harvoin.

Meilläkin noita vanukkaita on aika harvoin ostolistalla, silloin tällöin ostetaan pojalle yksi tai kaksi "erikois"herkuksi, mut harvemmin. Neiti kyllä sai viime viikolla ekat pari lusikallista maistiaisia veljen vanukkaasta, mut suurempia määriä saapi vielä odotella. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
Meillä on nyt opittu laittamaan muotopalikka laatikkoon! Just kun tossa muutama päivä sitten sanoin että ei oo mitään kiinnostusta koko asiaan niin johan rupes asia kiinnostamaan :laugh: Vähän on tietty vielä hakusessa, mutta monesti jo onnistuu menemään oikein päin oikeeseen reikään.

Meillä kans poju on jo jonkun aikaa ollut ihastunut muotopalikkalaatikoihin =) Ja varsinkin pyöreän palikan se usein osaa laittaa oikeasta reiästä.

Meillä taas ei olla annettu "tavallisia" jogurtteja, viilejä saati mitään vanukkaita. Mä suhtaudun niihin jotenkin varauksella, kun mulla on käsitys, et niissä on aikaslailla lisäaineita ja sokereita. Maustamattomia siis ollaan annettu hedelmäsoseen kanssa. Ehkä jossain vaiheessa varmaan alan antaa tavallisia jogurtteja ja viilejä, mut kaikkia vanukkaita yritän olla antamatta niin pitkään kuin mahdollista (lue:siihen asti, kun mummu kuitenkin salaa antaa ja sit poika alkaa niitä kerjäämään multakin :/ )

Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Meillä taas ei olla annettu "tavallisia" jogurtteja, viilejä saati mitään vanukkaita. Mä suhtaudun niihin jotenkin varauksella, kun mulla on käsitys, et niissä on aikaslailla lisäaineita ja sokereita. Maustamattomia siis ollaan annettu hedelmäsoseen kanssa. Ehkä jossain vaiheessa varmaan alan antaa tavallisia jogurtteja ja viilejä, mut kaikkia vanukkaita yritän olla antamatta niin pitkään kuin mahdollista (lue:siihen asti, kun mummu kuitenkin salaa antaa ja sit poika alkaa niitä kerjäämään multakin :/ )

Me tarjottiin tuolle pojalle alkuun myös maustamatonta jugurttia hedelmäsoseella, mut ei saanut suurta suosiota. :xmas: Sit siirryttiin tavallisiin, kun kerran putosivat. Mut tosi tarkkoja oltiin tuon esikoisen kanssa niin sokerista kuin muustakin, nyt tokan kanssa linja on kyllä aika paljon lipsunut. :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Liinamari:
Kuravaatteista yms jokaisessa duunissa jossa olen ollut,on kosteussuojatuista puvuista huolehdittu enemmän kuin hyvin . Kuivauskaapin ovissa on myös olleet kisssankorkuisin kirjaimin ohjeet sijaisille tms mitä vaatteita Ei saa laittaa kuivauskaappiin. Kurikset olen itse laittanut duunissa muksuille,kun on kuraista ja kunnon vesikeli. Jos sattuu meinaan olemaan päiväkoti,jossa on pienet eteiset ja säilytystilat mikään ei ole kamalampaa kuin kuivahtaneet hiekat 20 :ssä haalarissa...voi sitä pölyn,yskimisen ja sotkun määrää. Varsinkin ,kun lapset siellä hiekkakasojen keskellä lattialla istuen pukevat. Kosteussuojatut puvut ovat toki hyviä ja niiden käyttö riippuu myös lapsesta.Toiset syväsukeltaa pohjamutia myöten jokapaikassa ja toiset taas ovat enemmän "pystyssä" pysyvää sorttia.

Tää oli ihan ku mun kirjoittama teksti :whistle: =)

Alkuperäinen kirjoittaja hilunen:
Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:

Me tarjottiin tuolle pojalle alkuun myös maustamatonta jugurttia hedelmäsoseella, mut ei saanut suurta suosiota. :xmas: Sit siirryttiin tavallisiin, kun kerran putosivat. Mut tosi tarkkoja oltiin tuon esikoisen kanssa niin sokerista kuin muustakin, nyt tokan kanssa linja on kyllä aika paljon lipsunut. :whistle: :D

Niin mäkin uskon, et kun on esikoinen, ni sitä on vielä itse tarkempi ku mahdollisten seuraavien kanssa. Mut mua arveluttaa aina noi lisäaineet ja kaikki E-merkinnät ruuissa oikeastaan enemmän kuin sokerit ja rasvat
:x

Yhteistyössä