HELMIMAMMAT 2008 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja safiiri,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

safiiri,

Vieras
auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS
Helmipöllö, la 2.2, toinen
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS
Kirle31v, la 4.2, toinen
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS
tiittus 28v, la 25.2, toinen,SATKS
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS
Maijustiina 25v, la 25.2, esikoinen,TAY

Huomenta itse kullekin.

Huraa, huraa ja huraa! Keskiviikon ultrakuvassa näkyi Nelkku heiluttelemassa käsiään kasvot kameraan päin. Sain mukaani hienon kuvan, jossa näkyy kasvonpiirteet silmineen päivineen. Meinasin ihan alkaa parkuun siinä pöydällä maatessani. Etukäteen niin kovasti hermoilin, onko massussa ketään vai ei. Laskettu siirtyi hieman. Ja kaikki oli kunnossa. Nyt voipi sitten huokaista.

Toivottavasti tuo lista oli uusin versio...

Safiiri ja Nelkku 12+1

Huomenta ja ihanaa Safiiri että ultrassa oli kaikki ok!
Minulla on tänään neuvola ja sitten seuraava etappi onkin rakenne ultra tasan kuukauden päästä!Nyt ei ole enää ollut tuota pahoinvointia muuta kuin nälkäisenä!

Huomenna alkaa lapsilla koulu ja palataan normaaliin arkeen, onpa ihanaa. Ekaluokalle menijä jännittää kovasti,mutta eiköhän se lähde hyvin menemään.Sitten saadaan olla pojan kanssa kahdestaan kotona jos en pääse itse kouluun, on kyllä toisaalta ihan kiva olla pitkästä aikaa kotonakin, vaikkakin työttömänä.
Nyt täytyy mennä pyykin pesuun kun illalla palattiin mökiltä pyykkivuoren kanssa mutta kirjoitellaan kuulumisia!

Mulla neuvola lähenee (vihdoin) ja pääsen kuulemaan sydänääniä=) kuulostaa varmaan tyhmältä, mutta on ollut sellanen pieni pelko että entä jos ei mitään kuulukkaan..
vihlooko teillä muilla alavatsaa? mulla on nyt tänään välillä vihlonnut.ja joskus aijemminkin.
mutta nyt on taas jatkettava töitä
Nina 15+1

Voi kun kiva kuulla ultranäkymisiä. On se vaan mahtava tunne.

Mä en myöskään ole kuullut sydänääniä vielä, mutta ajattelin kaverin luona kokeilla hänen omalla laitteella ensi viikolla. Sitten olisi jo (?) rv 15.

Mie olen hurahtanut noihin lastentarvikkeisiin nyt. Mitään en ole tilannut tai ostanut, mutta kovasti surffaan. Ajateltiin miehen kanssa, että voisi alkaa ikäänkuin kärkkymään käytettynä tiettyjä tarvikkeita. Ovat uutena kyllä tosi kalliita, ettei meidän tilit riitä. Äitiyspakkauksessa tulee onneksi alkuvaiheen tarvittavat tavarat. Niin ja onneksi joulukuussa tulevat veronpalautukset...

Mukavaa työviikkoa!

jhk + Kullero rv 14

Viimeksi neuvolassa kuulu äänet (rv10) mut nää on taas jotain mun "päähän pistoja".
Tiedättekö te että onko nämä vitalinea jugurtit pastöroituja?, kun purkin kyljessä ei ole mainintaa, huomasin sen äsken.

Mäkin taisin tuntea ihan selvän potkun eilen, sitä ennenkin on jo hiukan tuntunut sellaisia hipaisuja joista ei ihan voi olla varma että mitä ne ovat. Mutta tosiaan kiva, että vauva antaa jo elonmerkkejä itsestään, kun sinne rakenneultraan ja neuvolaan tuntuu olevan niin piitkä aika.
Vaunuista sen verran, että alennuksia kannattaa tosiaan kytätä, mekin saatiin esikoiselle silloin aikoinaan yli 600e:n vaunut alle 400e:llä tarjouksesta (siis uutena). Edellisen vuoden värejä ja malleja alkaa myös varmaan jo näihin aikoihin saada alesta. Itse oon kanssa sitä mieltä, että vaunut kannattaa olla hyvät , niillä tulee liikuttua tosi paljon. Mutta riippuu tietysti ihmisestä, jos esim. aikoo liikkua autolla paljon, ei tykkää vaunulenkkeilystä eikä halua nukuttaa vauvaa ulkona, niin ehkä niitä ei niin paljon tarvitse. Ja tietty varsinkin kesällä pärjää kantoliinallakin. Mutta ainakin mä oon tosiaan jo suunnitellut tuplarattaidenkin hankintaa, tiedän kyllä että ilman niitä pärjäisi varmasti, jos liikkuisi vaan kodin ja leikkipuiston väliä, mutta mua itseäni alkaisi ahdistaa, jos ei voitaisi koskaan käydä missään muualla kuin lähipuistossa ennenkuin mies tulee illalla kotiin... Ja jos esim kaikki kauppareissut on hoidettava illalla, ei jää juuri ollenkaan perheen yhteistä aikaa. Tai jos pitää käydä vaikka neuvolassa/lääkärissä/jossain virastossa niin ne eivät ole edes auki iltaisin, joten olisi hiukan hankalaa järjestää tuollaiset menot, kun ei ole autoa käytettävissä. Lähes kaiken muu voikin ostaa käytettynä, meillä on ainakin esikoiselle hankittu käytetty pinnasänky, käytettyjä vaatteita, jne. ja hyvin on pärjätty. Mutta vaunuihin "sijoitettuja" rahoja en oo tosiaan katunut.
Helmipöllö rv 15+2

Nyt uskaltaa jo osallistua äitiyspakkauskeskusteluun :). Me ollaan otettu kaikille kolmelle pakkaus ja otetaan taas Nelkullekin. Mää oon säästäny kaikille lapsille heidän talvihaalarit muistoiksi. Samaten makuupussit.

Nyt täytyis ottaa härkää sarvista kiinni ja kertoa asian laita täällä töissä. Mulla on ens maanantaina sokerirasitus, ja ajattelin perjantaina mainita asiasta. Siis niin että tuun maanantaina myöhässä töihin. Selityksenä että nuorimmaisesta tulee isosisko helmikuussa ja mää joudun meneen sen takia sokerirasitukseen. Ei kai työnantaja mua voi elävältä syödä.

Nyt kotia kohti pikku hiljaa. Jännää nähdä, miten on ekaluokkalaisen ensimmäinen koulupäivä sujunut.

Safiiri ja Nelkku 12+1

Mie luulen tunteneeni tänään toukan. Romantisoitiin miehen kanssa lomapäivän kunniaksi, ja toukka osoitti mieltään meidän meuhkaamisesta sitten, tuntui sellaista 'kutkutusta' kohdusta'. Ihan kuin joku olisi hipsuttanut sisältä. Paikka täsmäisi. Selvinnee myöhemmin olinko oikeassa!

Vielä tuosta vaunuasiasta: itse kärryttelen paljon puistoteitä, joskus aurattuja, joskus ei, ja hermostuin aika pian lykkimään noita emmaljungan yhdistelmiä, joten ostettiin esikoiselle kunnon Brion rattaat, vaikka yhdistelmillä oli tarkoitus mennä. Niillä pääsee helpommin bussiin ja ratikkaankin. Luulenpa että meillä vaunuilu jää kunhan koppaa & ulkonukutusta ei tarvita, joten käytetyillä laadukkailla oltaisiin me menty. Ei oo kyllä helppoa löytää kompromissia omien kulkureittien ja -tapojen, auton koon, pikkukakkosten, säilytystilojen, nukutusten jne jne mukaan.

Kiva että muillakin on liikkeitä tuntunut, itse tunnen ne sellaisina pieninä muljahteluina ja räpistelyinä. Ostin Lindexiltä parit tunikat ja Stockmannilta äippäfarkut, nyt on ihana olo kun ei kiristä. Huomenna olis neuvola, otin yhteisen ajan itselleni ja esikoisen 2-vuotistarkastukselle, tuo varmaan hämmästelee kun kuunnellaan sydänääniä :)

Moi,

onpas kivaa taas lukea ultrakuulumisiaja etenkin noita "hipsutuksia"! Itsellä ei ole "tuntoja" ollut, ja tietty käynyt mielessä onkohan kaikki kohdallaan... Muistuttelen itseäni olevani ekakertalainen ja sen puoleen ei pitäisi olla hätiä mitiä ihan vielä tässä kohtaa. Työkaveri nauroi tännän mahani pullahtaneen hänen sairauslomansa aikana, johon minä että päinvastoin, tuntuu että se on nyt jähmettynyt nykyiseen kokoonsa. Huomisaamuna on neuvola, jospa se doppler "kertoisi" pari juttua taas....

Olen surffaillut alusta asti kaiken maailman verkkokauppojen sivuilla, mutten ole tilannut muuta kuin ihan vähän jotain vaatteita. Niitä pieniä pitäisi varmaan hankkia jotain. Vaunuja/ yhdistelmiä meinaan etsiä huuto. netistä tms, ajattelin käydä liikkeissä kuuntelemassa mainospuheet ensin. Varsinaisen hankinnan jättänen tuonne talvemmaksi, näihin tiloihin ei vielä tuon remontinkaan takia ole järkeä hankkia "vankkureita" vielä. Jollakin tutullaikin saattaisi olla "vapautumassa" kulkupelejä/ kaukaloa talvemmalla, pitää kuulostella. Minähän tietty olisi hieman valikoiva mitä väreihin tulee... Siis sen käytettävyyden jälkeen.

H&M: n vaatteetkin tuli viime viikolla, oli (tällä hetkellä, saas nähdä sitten kun maha taas kasvaa...) oikein osuvat tuotteet. Ei tosin tarvitse niitä vielä käyttää senkään puoleen kun nämä kelit vaativat hieman kevyempää vaatetta. Housut olivat oikein koirankarvankeräys- kankaasta, mutta saavat nyt välttää. Pitänee liittoutua tarrarullan kanssa.

Kaikille hyvää alkanutta viikkoa, "varjoa ja viileitä paikkoja..."

auliina 15+4

Huomenta!

Kiva kun kaikilla on ollut niin hyviä uutisia. Mulla nyt ei oo mitään uutta, eka neuvolalääkäri torstaina ja np-ultra ens viikon keskiviikkona. Meillä muuten sanoi yks opettaja koulussa, että ensisynnyttäjä tuntee sikiön liikkeet vasta 20 viikolla ja toissynnyttäjä 18 viikolla, kaikki aikasemmat tuntemukset on suolikaasuja. Kiva kun ootte todistanu väittämän vääräksi, opettajilla on muutenkin aina niin ihmeellisiä absoluuttisia totuuksia jotka ei sitten sovellu käytäntöön mitenkään. :)

Maijustiina 11+4

Määki oon ollu tuntevinani vatsassa välillä jotain, mutta on ajatellu sen olevan just Maijustiinan mainitsemaa suolikaasua tai jotain. Voihan se tietenki Nelkkuki olla :)

Mukavia ultrauutisia tosiaan kaikilla. Onneksi.

Safiiri ja Nelkku 12+2

Oon kanssa muutaman iltana koittanut tunnustella noita liikkeitä, mutta todennäköisesti kaikki mun tuntemat "hivelyt" on ollut suoliston aiheuttamia tuntemuksia. Tai sitten ei... Viimeksi ultrassa sanottiin, että istukka näyttäisi olevan etuseinässä kiinni ja käski olla huolestumatta vaikka liikkeitä ei tuntuisi ennen rakenneultraa. Eli hiukan silläkin perusteella laitan nuo tuntemukset suoliston piikkiin.

Mutta on se hassua ajatella, että tuolla mahassa mönkii ja potkii joku ja ulospäin ei muka voi mitään tuntea! Siis kun ulkoa päin tulevat ärsykkeet aistii niin herkästi. Tää on taas tätä insinööriajattelua, kun kaikki pitäisi olla järjellä ajateltavissa ja tuommoiset töytäisyt tunnettavissa, jos kerran niitä on... ;)

No joo, eli sekä minä että mieheni (kun miehen ammattia joskus kyseltiin) ollaan diplomi-insinöörejä. Kyllä meissä on varmaan lähipiirillä välillä kestämistä, vaikka ollaankin hiukan perinteisestä poikkeavilla aloilla. ;)

Eilen muuten alettiin pohtia alunperin itsestään selvyytenä pitämäämme vaunuasiaa. Eli olisiko sittenkin järkeä ostaa vaunut ja rattaat erikseen eikä yhdistelmiä. Olisko pelkät vaunut kevyemmät työntää? Entä kuinkahan paljon enemmän noista joutuu yhteensä maksamaan kuin yhdistelmistä? Pitäisi mennä noita johonkin liikkeeseen kuolaamaan ja ottamaan selvää, mutta pelkäänpä vaan että hurahdan samantien ostamaankin. Vielä en kuitenkaan periaatteessa haluais ostaa ja vaunukauppaan tuntuu niin hullulta mennä, kun mahakaan ei vielä kunnolla näy...

Viikonloppuna sain muuten hiukan esimakua raskauden riemuista. Alaselkään iski ihan valtava kipu, joka säteili jalkaan. Pientä jumitusta on ollut jo aiemmin, mutta nyt meni hirmu pahaksi. Tuntui, ettei jalka kantanut yhtään. Levolla meni kuinkin pahin ohi ja tämän viikon olen pystynyt normaalisti töissä liikkumaan. Epäilen, että kipuilu johtuu urheilemattomuudesta, joten tänään pitää koittaa raahautua pitkästä aikaa johonkin jumppaan. Toisaalta oon huomannut jotain tuntemuksia mahassa, kun nostelee mitä tahansa hiukankin panavampaa. Oon jo ehtinyt huolestua, että ne olis supistuksia, mutta paha mennä sanomaan kun esikoista odottelee. Täytyy ottaa jumppa rauhassa, vaikka se mielellään hikoilevalle onkin hankalaa...

sulis 14+3

Nyt se on sitten muksuliia eka koulupäivä takana ja arkeen palattu!
Eilen kävin neuvolassa ja kaikki oli ok (vaikka punnituksen olisin voinut jättää väliin) ,terveydenhoitajan mielestä sydänäänet olivat ehdottomasti tytön, no nähtäväksi jää, vaikkakin olen hieman itsekin tyttö fiiliksillä jospa se syyskuussa näkyisi ultrassa.
Minäkin olen parina iltana epäillyt tuntevani liikkeitä mutta tiedä häntä mitä tuntemuksia ovat.Väsymys painaa kovasti edelleenkin, eikä syy ollut ainakaan huonossa hemoglobiinissa, kuuluu varmaan "taudinkuvaan".

Tänään aloin pähkäilemään että mihinkä tämä uusi tulokas saadaan mahtumaan kaikkine tavaroineen tässä meidän kodissa ja siihen tulokseen tulin että suursiivouksen ja kaiken ylimääräisen tavaran hävittämisen jälkeen johonkin saa tilan raivattua!Tosin se vaatii kaikkea kivaa ikeasta ;) ja mies tykkää!!!

Jahaa nyt täytyy lähteä kaksi nuorimmaista viemään urheilukouluun, mutta palaillaan!

Hei vain kaikille helmimammoille! Seikkailen välillä tänne sivuille, joille oikeasti kuuluisin..

Mustakin tuntuu, että tunnen jo liikkeitä mahassa, viime viikosta asti. Varma ei tietty voi olla. Mutta yleensähän jos tunne mahassa on suolikaasua, niin senhän kuuluisi loogisesti tulla pois jossain vaiheessa..mut jos ei siis ole kaasuvaivaa, niin mikä se sitten olis, jos ei asukki? Ja mun mielestä ne tuntuu kyllä eriltä, siis kaasu ja se tunne, joka vaikuttaa potkulta tms. Tänään neuvolan nainen kysyikin, olenko tuntenu liikkeitä ja kun kerroin, että luulisin, mut ku ei voi tietää varmaksi, hän sanoi, että kyllä ne varmaan sitten liikkeitä ovat..eli tosiaan ehkei siitä ole mitään absoluuttista totuutta, koska niitä alkaa tuntemaan..myöhemmin niistä vaan ehkä on sit varmempi, et no oli ne niitä.
Sydänäänet saatiin kuulumaan hyvin ja syke oli 146 luokkaa. Ei tullu kyllä mitään arvailuja,et kummanllekko sukupuolelle ne olis ominaisempi. Marjuli kuin paljon se syke teillä oli?

Me hullut mentiin ostaan vaunut jo kauuuuan sitten, ilman minkäänlaista masu kumpua. Olihan se vähän aikasta ja hassua, mut ku mieleisenlaiset sattu kohdalle, niin miks ei. Ostettiin Brion Happy rattaat, joissa on kova kantokoppa. Hinta oli vähä päälle 500 €.
Sulis: Enempi uskoisin ketteryyteen vaikuttavan renkaiden määrän, koon ja liikkuvuuden kuin sen, et onko kaikki samassa paketissa vai erikseen. Siis puhun vaan sillä kokemuksella, jonka sain kaupassa testaillessa ja myyjiltä.. Eli ei mitään totuuksia kyseessä. Esim 2 normaalia takana ja 2 pientä vapaasti liikkuvaa edessä tai 2 isoa takana ja 1 normaali liikkuva edessä oli tosi näppäriä työntää. Mut sit en tiiä millasia ne on sillon ku renkaat lukitsee, esim siis mukulakivillä ja jossai hiekkapoluilla. Kuolasin ite just jotain tosi ketteriä vaunuja, joita olis sit helppo ja kevyt työntää. Mut lopulta 3 renkaiset hylättiin ramppiongelman takia. Siis sinä päivänä nähtiin kauppojen portaissa kahdet rampit, joita olis 3 renkaisilla ollu kurja lykkiä ylöspäin. Ja sellaset ihanan superketterät pikku eturenkailla olevat hylättiin, koska kuitenkin niin paljon varmasti hiekkapoluilla yms. käytettäis niitä ja lisäks, et talvella on lunta ja pienet eturenkaat vois olla sit vähän huonommat sillon.
Ite en havainnu eroa sen välillä, onko kyseessä pelkkä vaunu vai yhdistelmä. Vaunun erillinen koppa on kait melko raskas ja ei uskois kantokopan+rataskankaiden olevan ainakaan painavampia.. Tietty sellaset pelkistetyt kuomuttomat pikku rattaat, joita isommalla lapsella voi käyttää on näppärämmät kuin yhdistelmien kuomurattaat.. Jos taas tykkää, et vauva olis kiva saada kannettua vaikka kylään tai sisään kantokopassa, niin pelkissä vaunuissahan sitä koppaa ei ole. Onhan ne erikseen ostetut ratkaisut kalliimmat varmaan suurimmassa osassa tarjontaa, riippuen tietty, et mitkä on kriteetrit..ja meinaako ostaa ihan kokonaan erikseen kaiken, siis omine runkoineen molemmat.
Me nähtiin jotkut 4 eri mallia sellasista, joissa oli erikseen vaunukoppa ja sit erikseen ratasosa, sama runko. Kahet oli Emmaljungat, joista toiset olis maksanu yli 700 € ja toiset oli vaan VALTAVAT, yhdet oli Teutoniat (ihanan ketterät pikkuisilla eturenkailla) ei niin kalliit ja neljännet oli Brion Happy vaunut erillispakkauksena jotain 700 € (siis noi hinnat oli jotain tollasta, en voi muistaa enää varmaks). Saatto olla muitakin sellasia, joihin oli erillinen vaunun koppa ja ratasosa, mut ne oli sit varmaan rumia, kun ei niihin kiinnitetty huomiota :).
Me päädyttiin niihin yhdistelmiin perinteisillä 4 renkaalla, koska sit ku vauva tulee on talvi, vaunuaika on niin lyhyt ja kuitenkin taas "varsinaisena" ratasaikanakin on syksy/talvi, jolloin kuomulliset vankat rattaat olis hyvät. Sit ihan kesää ajatellen meinataan ostaa jotkut sateenvarjoratas/matka tyyppiset tosi ketterät ratkaisut. Nää oli meidän ajatukset vaunukaupassa..ennen sitä halusin tosin tyystin erilaiset, ku noi jyrät, jotka tuolla nyt tulokasta odottaa :)

Onko joku menossa 4D ultraan yksityiselle? Kauhee, miten pitkä sepustus tulikin..

15+0

hei kaikille!siitä onkin aikaa kun viimeksi tänne raapustelin:)lääkärin neuvola oli viimeksi ja pallero siellä heilui vilkkaasti,rakenne ultra syyskuun alussa.
ostamisesta puheen ollen vaatteita,vaunut,sängyn ja kaukalon olen ostanut,entisiä kun ei ole tallessa enään esikoinen aloitti juuri 7:nnen luokan:) kaikki on käytettynä hankittuja,niitäkun tarvitsee niin vähän aikaa.masu jo valtava kaks numeroo saa isompia kamppeita katella että mahtuu päälle..kuis muilla?? rv 15+5 ainiin palleron liikkeet olen tuntenut jo useamman viikon,kova heilumaan ja potkimaan.

Meillä on valmiina (yllätys yllätys) peräkkäin istuttavat rattaat, joista takimmaisen selkänojan saa ihan vaakatasoon. Siihen kuuluu topattu pussi, jossa Nelkku matkaa talvipakkasilla varsin mainiosti. Keskimmäinen meillä on syntynyt maaliskuussa ja nuo peräkkäin istuttavat oli oikein passelit. Sitte helmikuussahan meidän kolmonenhan on jo melkein 3-vuotias eli ei välttämättä enää matkusta rattaiden etuosassa. Mutta siinä tapauksessa otetaan alkuun käyttöön vanhat yhden matkustettavat vaunut. Muutenki mää oon tykänny noista peräkkäin istuttavista kun siihen saa yhden lapsen matkustaessa hyvin ostoskasseja sun muita tavaroita toisen lapsen paikalle. Ne onki meillä tälläki hetkellä käytössä sillon kun tarvii liikkua kolmosen kanssa rattailla.

Safiiri ja Nelkku 12+3

Huomenia taas,
OP79 kysyit paljonko syke oli , se oli 155 ja todella vahvat äänet , eihän noilla veikkauksilla taida kovonkaan paljon tieteellistä pohjaa olla mutta hauskahan se on arvailla kumpi tulee ja salaa toivon kyllä tyttöä!
En minäkään aio käydä kun rakenne ultrassa ja minulle tehdään koko arvio 35-37 viikolla, koska kuopus syntyi 38+1 ja painoi 4500g ja kuitenkaan mistään "sokerivauvasta" ei ollut kyse!
Me ehdittiin myydä kuopukselle hankitut brion yhdistelmä vaunut ja kaikki muutkin mm. kaukalot ja istuimet, nyt sitten täytyy hommailla kaikki uudestaan. Vaunut ovat tilattuna ja kaukalon ostan myös uuden, mutta pinnasängyn ja sitterin ajattelin ostaa käytettynä.Vaatteita ehtii ostaa sitten talvella kun alkaa alennusmyynnit!

Nyt täytyy välillä alkaa laittaan muksuille aamupalaa jotta pääsevät kouluun!

Heippa, kivoja ultrakuulumisia ja vaunujuttuja :)

Pitipä muuten kysymäni Ninalta, että mitkä emmaljungat te ostite ja minkäväriset? Me ostettiin duo edget ja semmonen väri kuin racing red :) ne on harmaat pohjaväriltä ja sitten niissä on punaset tehosteet. Aika moni on värin kuultuaan kysyny, että ai te tiedätte että teille tulee tyttö..? Ihmettelen suuresti, että ihmiset aattelee ettei poikaa voisi työntää vaunuissa joissa on punasta..! Vähintäänkin kummallista minusta..no toisaalta mä tykkään punasesta ja pukisin varmasti meijän poikaa punasiin vaatteisiin. Ehkä se joillekkin on kauhistus. Hankitaan sitten vielä gracon turvakaukalo ja siihen sopivat gracon matkarattaat, joihin saa sen kaukalon suoraan kiinni. ni on sitten kevyempi versio mennä kauppoihin ja kaupungille. Kun noi emmaljungan vaunut ei oo mitkään sirot ja ketterät, mutta hyvät korvessa ulkoilessa. Mä kanssa aattelin, että mitäköhän se vaunu myyjä aattelee kun oltiin vaunuostoksilla ilman mahaa, mutta sitten aattelin, että hittoako sillä on väliä.

OP kyseli onko joku menossa 4 d:hen yksityiselle, ni me ollaan. Tässä juuri pähkäillään viikkoa milloin menis..Femedasta sanoivat, että viikoilla 18-24 on paras. Tekis mieli mennä heti sillon vkolla 18, (tai ehkä 19, että varmasti on optimaalinen ajoitus, tai ettei nyt vaan liian aikasin mennä) mutta toisaalta meil on rakenneultra vkolla 20, ni sikäli se vko 24 vois olla parempi..On sitä ihmisellä ongelmat ;)

Varasin meille miehen kanssa Tukholman matkan, mennään lokakuussa laivalla ja ollaan yksi yö maissa hotellissa, jee! :) Hitsi mä jo sitä odotan, pääsee syömään ja shoppailee :) Tekee kyllä gutaa, kun meillä ei kummallakaan ollu ees kesälomaa.

Onkos halillä jo olot muuttunut energisemmiski? Itsellä kyllä huomattavasti on olo kohentunut ja jaksaa jo muutakin illalla kun maata sohvalla.

Tänään haen h&m paketin, jotkut olikin jo saaneet omansa. Erityisesti toivon että farkkuhame olis passeli. Ja muutkin koot passais, ettei tartte uusiksi tilailla..

Vointeja kaikille!

Pullahiirelle väreistä: meillä on esikoispojalla harmaa-viininpunaiset rattaat. Ei tullut mieleenkään, että ne on tyttömäiset :). Tosin pari päivää sitten puin pojan (2v) vaaleansinisiin, aika hempeisiin kesähaalareihin, sandaaleihin ja vaaleanruskeaan lierihattuun, niin ohimenevä n. 5-vee tyttö tokaisi, että "kato kun toi poika on puettu tytöksi"... Ja ne haalarit oli vaaleanSINISET.

Tervehdys pitkästä aikaa!!!
Selvitty on sunnuntain tulvista ja ukkosesta,kyllä sitä vettä olikin.Me säästyttiin onneks vahingoilta!Mites Misuli79?Olitteko te tulvan kourissa?
Oli ukkonen riehunut viime yönä pääkaupunkiseudulla ja keskisuomessa vai?Ite pelkään suunnattomasti ukkosta ja huomiseksi on taas luvattu tänne ukonilmaa...

No jos kuulumisia kuitenkin:
Edellisestä kerrasta on jo tovinen vierähtänyt.Oon käynyt nopsaan lukemassa kuulumisia,nyt on aikaa kun enemmän,oon meinaa kesälomalla 3vkoa : D Poika meni päikäreille joten täältähän taas itseni löydän....
Näköjään ei ole ketjua minne yksi tai useampi tulee kritisoimaan tai sabotoimaan muiden keskusteluja,parempi jättää tuollaiset vaan taka-alalle ja olla pahoittamatta mieltään.Jokainen saa tehdä niin kuin tahtoo!!!!
Kivoja ultrakuulumisia monilla jo takana,itse kävin tiistaina.Olimme koko perhe liikenteessä,poika oli ihan ihmeissään kun näytölle ilmestyi kuvaa asukista.Kaikki oli kunnossa,sydämen sykekin saatiin kuulla,kovaa jyskytti.Turvotus oli 1,1mm ja laskettu aika siirtyi 3pvällä eteenpäin,uusi on 28.2..saas nähdä meneekö karkauspvälle vai maaliskuulle.

Meillä kans ollaan pohdittu vaunu asiaa.Ostettiin pojalle silloin pari vuotta sitten Brion duot(yhdistelmävaunut+kovakoppa) ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä,ilmakennorenkailla.Ei ollut viime talvena ongelmia työnnellä ja samoin pelkoa keväällä kun lumet alkoi sulaa et meneekö kumit puhki.Suosittelen näitä renkaita jos joku pähkäilee tämän asian kanssa!!Keväällä ostettiin gracon matkarattaat johon sai kiinnitettyä gracon turvakaukalon,tää juttu oli ihan IN!!!
Nyt olisi tarkoitus hommata tuplavaunut/rattaat,ne meinasin kyllä hommata käytettynä kirpparilta.Poika on vasta 2v kun uusi tulokas syntyy,eikä varmaankaan jaksa kävellä vielä pitkää matkaa etenkin talvi aikaan ja säästää äidin hermoja.Tarkoitus on pitää Briot edelleenkin ja ostaa keväällä sitten se seisomalauta siihen.Vaunut kyllä saa aina myytä eteenpäin kunhan vaan ei ihan älyttömiä pyydä,mitä oon jossain nähnyt,käsittämätöntä oikeesti samoin lasten vaatteista kirpparilla,esim.ä-pakkauksen toppahaalari 15€!!!!!Näinköhän on saatu myytyä etiäpäin....

Viikonloppuna kaupungilla kierrellessä tuli ostettua äippähaalarit,ekassa raskaudessa ne oli joko loppu,ei ollut kokoa tai kamalan väriset.Mulla on toi pituus ongelmana,ei meinaa pituutta olla riittävästi.Mut näissä oli,onneksi!!Omat farkut mahtuu vielä jalkaan ihan hyvin.Onneksi noissa haalareissa on hyvin säätö varaa loppua ajatellen.

Millain teillä muilla uudelleen synnyttäjillä on seuraava neuvola?Mulle sanottiin et viikoilla 21-22,silloin annetaan se äpraha hakemus.Ekassa raskaudessa tais olla viikoilla 15,silloin kuunneltiin sydänäänet.Kai sinne saa ajan ennemminkin jos on epävarma olo.

Oli jotain muutankin vielä kommentoitavaa mielessä,mut en saa sitä nyt kiinni.Nii joo,nyt muistan kun rullasin vähän ylöspäin.Äippäpakkauksesta,ei ole tarkoitus ottaa.On niin paljon esikoiselta jääneitä pitämättömiä ja hyväkuntoisia vaatteita.Silloin tuli ostettua tosi paljon niitä pieniä,ei niitä kerkee käyttää kaikkia.Ja ei ne kulu läheskään samaa vauhtia kun näillä vuoden ikäisillä.Parit vaatteet menee päivässä ja välillä ei riitäkkään.Jos on paljon pulautteleva vaavi(mitä meillä ei ollut) niin sitten.

Mun henkkamaukka ei oo vieläkään saapunut perille,no eipä niillä viel oo käyttöö....

Oikein hyviä vointeja ja aurinkoisia päiviä kaikille!

-tiittus 11+6(vissiin kai)-

Muutin listaan oman lasketun ajan,oon näköjään viimeinen helmimamma : D : D

HELMIMAMMAT 2008 (3)
auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS
Helmipöllö, la 2.2, toinen
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS