HELMIMAMMAT 2008 (7)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suosittelen että menee yksityiselle jos tk:ssa saa asiantuntematonta palvelua. Itselläni kun tämä tyrähomma alkoi, niin nuori tk-lääkäri oli aivan pihalla ja laittoi lähetteen sairaalan polille. Päätin kuitenkin mennä yksityiselle, joka sanoi 3 minuutin jälkeen kyseessä olevan tyrä, ja että turha mennä minnekään polille - ei se asia siellä olis kuulemma muuksi muuttunut. Tk:ssa on usein nuoria kandilääkäreitä, joilla ei ole sitä viisautta mitä vuodet työssä tuovat tullessaan!

mulle lääkäri sanoi että nasolinia voi käyttää flunssan aikana auttamaan tukkoisuuteen jos se ei ole jatkuvaa käyttöä..en tosin ole itse käyttänyt vaan ostin sen sarvikuonon apteekista ja se auttoi mulla ainakin...ja on ainakin luonnonmukainen apu.

Perjantaita kaikille.
Wilma74:lääkäri sanoi että paikat on kiinni, mutta silti puhui sellasia mitä tuolla aijemmin mainitsin.tänne ei mitään uutta, väsymys on hirmuinen. en tiiä mistä johtuu, mielestäni nukun oja hyvin. kaverinikin totesi että ootpas rasittuneen näköinen.
kamala ilma ulkona, vettä sataa ja maa ihan kuravelliä. koiratkin on aika karmasevan näkösiä kun tulevat ulkoonta sisälle. mutta ei muuta tällä kertaa, viikonloppuja=)
Nina rv30

Upsileijaa, oltiin jo toisella sivulla. Ei mitään uutta vatsassa, edelleen jomottelee kiitettävästi ja väsyttää toivottomasti. Huomenna neuvolalääkärille väliaikatietoja bongaamaan. Kurja sää tosiaan, käytettiin sunnuntai kauppailuun, kun ei ulkonakaan voi olla ja kotona odottaa tekemättömät kotityöt. Välillä sitä tuntee itsensä niin pienlapsiperheeksi (mitä tietysti ollaankin), ajatelkaa nyt että sunnuntain käyttää esikoisen ja avokin kanssa siihen, että ajelee prismaan ostamaan seuraavan viikon ruoat. Hoh hoijaa. Alkaa ilmeisesti odotus olemaan siinä vaiheessa, että tekisi hyvää päästä vähän kaupungille tuulettumaan, istumaan vaikka holittomalle tuopposelle turisemaan ystävien kanssa. Täytyykin aktivoitua vähän pikkujoulumeininkeihin vatsasta huolimatta!

Maanantai aamua kaikille!
Kovin on ollut hiljaista täälläkin, eipä ole omastakaan navasta mitään uutta, viikonloppuna käytiin joulupukkia katsomassa ja oli tarkoitus käydä samalla vähän jouluostoksilla mutta se jätettiin väliin.Kovin oli tuo joulupukin kammari kaupallinen paikka mutta tulipa sekin taas nähtyä.

Huomenna olis sitten äitipolilla käynti saapa nähdä mitä siellä sitten näkyy!Dieetti on pitänyt muuten hyvin mutta lauantaina vähän herkuttelin, eilen palasin takaisin ruotuun sen suhteen.
Nyt pitää herättää vielä nukkuvat lapset ja alkaa pyykki ja siivoushommiin!

tällä viikolla pitäis esikoisen syntymäpäiviä järjestellä,toivottavasti jaksaa leipoa ja juhlia,jotenkin taas väsyttää..

onko muilla vaavi alkanut hikottelemaan? täällä on nyt parina päivänä tuntunut selvästi että pientä hikan poikasta on havaittavissa:)

meillä kans ruvettiin viime viikolla hikottelemaan, en edes muistanut tuota, esikoinen hikottele parhaina päivinä varmaan kymmenen kertaa!
Mulla on nykysin aamut ihan kamalia, ensinnäkin mulla on ruuansulatuksen kanssa ongelmia, onko kellään kokemuksia actimel-jogurteista, niiden kait pitäs auttaa noihin vaivoihin mutta mitenköhän auttaa raskauden aikana... niin niihin aamuihin, mulla on tosi ahdistava olo mahassa aamupalan jälkeen n. puolen tunnin kuluttua, en des syö paljoa aamuisin ja kun syön niin syön puuroa taikka muroja ja jogurttia, niin en usko että johtuu aamupalan laadusta.. sit kun oon hampaat pessy ni sit rupee oksettamaan, tekis vaan aina mieli maata sohvalla mutta oon huomannu et kun lähdetään ulos, olo helpottaa, mutta on niiin hankalaa tehdä mitään aamutoimia kun olot on aika karseet...
No joo, onneks ollaan jo melkein loppusuoralla.. ke on kontrollilääkäri suppareitten takia, vähän kyllä jänskää kun on ollut aika koviakin supisteluja nyt viikon sisällä..
Mutta nyt täytyy laittaa tavarat järjestykseen..

Mukavaa viikonalkua, Outi 29+2

Moikka!

Mulla alkaa olla liikkuminen vähän hankalaa, tyrä on kipeä ja sitten... äääh... mulle on tullut suonikohjuja. Mutta ei jalkoihin vaan jonnekin paljon epämukavampaan paikkaan. Itku tuli kun asian havaitsin. No, ehkä ne menee ohi.

Ruuansulatuksesta; mä pistelen joka aamu sellaisen Activia- jogurtin ja lisäksi syön päivittäin Linus-rakeita lusikallisen verran. Näillä eväillä + megarunsaalla vedenjuonnilla on ruuansulatus pysynyt kuosissa, keskiraskauden aikaan oli hetken vaikeaa mutta nyt taas helpottaa.

Mua ei kyllä kiinnosta yhtään noi pikkujouluilut.... kun tuntuu että "on ihan sama mitä päällensä laittaa kun kuitenkin on vaan niin iso". Täytyy sanoa että olis aika ihanaa kun voisi ottaa masusta illaksi lomaa, mennä ulos ja juoda hieman liikaa viiniä ja muutenkin nollata. Noh, ensi vuonna sitten. Ehkä..

-Pia-

Minä olen varmaan reilun viikon verran huomannut kun vauvalla on hikka.

Voihan itku Pia noiden suonikohjujen kanssa, eivät varmaan ole kivat.Itsellä on nuo kohjut tulleet toiseen jalkaan ja olen niidenkin kanssa ollut masentunut, minulla ne tulivat käytännössä yhdessä yössä, koskaan ennen ei niitä ole ollut ja nyt niitä on reidessä ja pohkeessa, että ottaa kuulaan.Minullakin on välillä ollut mielessä etttä jos saisi edes yhden illan lomaa tästä mahasta, kun näyttää tuo pikkujoulu vetimien hankkiminen melko työläältä.

Aloin laittamaan jo joulua kotiin mutta täällä sitä taas ollaan,pitää lähteä jatkamaan hommaa.

Täällä ei ole tapahtunut mitään uutta viime aikoina, itsellänkin on suonikohjuja ilmaantunut. vasemman jalan sisäreiteen.mulla on nukkuminen ollut hirveen huonoa, selälteen kun ei pysty olemaan ja kun kyljellään on aikanasa maannut niin tulee lonkat kipeeksi, ettei meinaa päästä liikkeelle kun nousee.keskiviikkona on neuvola käynti, josko sitten jotain uutta kerrottavaa
Nina 30+3

HELMIMAMMAT 2008

auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS, Mikkeli
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi, poika tulossa
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS, Seinäjoki ,poika tulossa
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS, Turku, poika tulossa
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen SAS, Salo, tyttö tulossa
momento 27v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS, Tampere
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS, Hämeenlinna
Kirle 31v, la 4.2, toinen
Pia 31v, la 4.2, esikoinen, Jorvi, Espoo
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri, Helsinki
Helmipöllö, la 5.2, toinen, TYKS, Turku
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS, Rovaniemi, tyttö
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL, Helsinki
outi 24 v, la 9.2, toinen, NKL, Helsinki
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS, Tampere
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS, Pori
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS, Tampere
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri, Helsinki
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS, Kokkola
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS, Kotka
tiittus 29v, la 28.2, toinen,SATKS, Pori
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS, Tampere

ajankuluksi päivitin sitten pikkasen omia tietoja:)

HEI kaikille pitkästä aikaa.rupesin tiedustelemaan onko teillä sf-mitta millaisissa lukemissa?nimittäin itsellä mennyt ylä kantissa koko ajan,nyt viimeksi 30+2 sf-oli jo 33cm.lääkäri mittasi kaksi kertaa ..onkohan siitä mitään haittaa??