HELMIMAMMAT 2008 (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta..
Onnea hyvistä ultra kuulumisista, ja tsemppiä ultraa odottavilel.. meillä on vasta 12. päivä rakenne.. siihen tuntuu olevan ikuisuus!!!
Oon ollut niin väsy että olen vaan lukenut muiden kuulumisia jaksamatta vastata. Nyt on pitkästä aikaa hyvä aamu.. Johtuukohan siitä, että eilen illalla pitkästä aikaa pääsi miehen kanssakin romantisoimaan.. Vuodot kk jakson jälkeen nimittäin on vihdoin (jippiiii!!!!) vuodot ollu pois muutaman päivän!! On nimittäin aika hyvä tunne! Suppailuja on edelleen, mutta toi vuodottomuus on vaan tosi ihanaa. (Nyt kun hehkutan se tietty alkaa taas...) Siihen kyllä jo niin tottui, että melkein alkaa panikoimaan kun tilanne taas muuttuu :S Kummallinen on tää odottava pää - kun kaikesta saa paniikin aikaiseksi :D
Te olette osa joa lkaneet sisustaa lastenhuonetta. Me haluttaisiin maalata boordeja seinälle - mieluiten pupuja. Mutta ei tiedetä mistä saisi malleja. Onko kenelläkään ideoita?

t. C 81 + toukka 18+3 (/0 - rippuu kuka laskee..)

Alkuperäinen kirjoittaja UUSI KETJU:
HELMIMAMMAT 2008
auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS, Mikkeli
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS, Savonlinna
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS, Turku
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen SAS, Salo
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS, Tampere
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS, Hämeenlinna
Kirle 31v, la 4.2, toinen
Pia 31v, la 4.2, esikoinen, Jorvi, Espoo
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri, Helsinki
Helmipöllö, la 5.2, toinen, TYKS, Turku
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS, Rovaniemi
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL, Helsinki
outi 24 v, la 9.2, toinen, NKL, Helsinki
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS, Tampere
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS, Pori
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS, Tampere
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri, Helsinki
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS, Kokkola
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS, Kotka
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS, Pori
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS, Tampere

Kontrolli-uä oli sitten tänään, eikä havaittu mitään epänormaalia, eli ei mitään merkkejä että vauvalla olisi joku sairaus tai muuta. Ihana uutinen, vaikka eihän sitä silti tiedä varmuudella onko lapsi terve. Olin jo ehtinyt miettiä, että millaista sitten olisi, jos tämä pikkukakkonen tarvitsee ihan hirveästi huomiota ja miten esikoinen sitten pärjää ja vaikka mitä. Mutta nyt voi taas keskittyä enemmän miettimään hoitopöytiä ja muuta vastaavaa...
Meillekään ei oikein hoitopöytää mahdu, ja pesukone on päältätäytettävä joten siitäkään ei ole tässä apua, mutta sellaista pinniksen päälle laitettavaa harkitsen, kertokaa jos tiedätte mistä niitä saisi edullisesti. No, nyt kouluhommiin.
Ai niin, laskettua aikaa muutettiin hiukan siellä ultrassa, laitoin uuuden tohon listaan. Ja kiitoksia muuten kaikille tsemppauksesta!
Helmipöllö nyt rv21 tasan

Hienoa, Helmipöllö!!!

Juuri palasin työmaalle itsekin ultrasta, ja kieltämättä olo on helpottunut. Toisin sanoen kaikki "osaset" oli oikeilla kohdillaan ja koko vastasi arviota. Meinasin tipahtaa laverilta kun lääkäri itse ehdotti sukupuolen tsekkaamista. Tulin maininneeksi ääneen arveluni "Vispilän" sukupuolesta ja siitä, että neidiksi olen häntä kutsunut jo tovin. Hän sitten kysyi, haluanko kuulla sukupuolen jos hän sen näkee ja minä tietty olin heti juonessa mukana.... Pensselit olikin sitten pojan mallia! Kotiinviemisiä sain neljä kuvaa, sivuprofiilista oikein kunnon otos. Iskälle tuliaisia, ei jaksanut työvuoroltaan kammeta paikalle näin aikaisin aamusta.

Taisi olla syksyn kohokohta!

auliina 21+5 (tämänaamuisen laskijan mukaan)

Ihanaa, Helmipöllö, tosi kiva kuulla, että kaikki oli hyvin.

Osaatteko kuvailla supistuksia? Mulla tuli eilen illalla alavatsaan sellainen "tennispallo", ja yöllä heräsin uneen, jossa joku painoi tosi kovaa mun alavatsaan, ja se olikin oikea tunne. Töissä on suht iisiä eli ei pitäisi olla stressiperäistä, mutta voisiko ne olla supistuksia ja onko ne ok rv20 ensisynnyttäjällä? Täytyypä kysäistä ensi viikolla neuvolassa, jos niitä vielä ilmenee.

Mä kyllä allekirjoitan keskiraskauden hehkun. Finnejä lukuunottamatta mulla on tosi hyvä fiilis ja kunto!

jhk 20+4

Hip hei trallallaa! Ultrasta palasin töihin juuri. Kaikki oli hienosti! Ja vastasi viikkoja. Meilläkin Kättärillä paljasti sukupuolen, poika on tulossa! Oon kyllä niin onneni kukkuloilla kun kaikki oli hyvin, oli niin ihanaa nähdä pikkunen. Kävin ultran jälkeen ostamassa Bamse paidan meijän ukkelille :) Ei voinu vastustaa..

Onnittelut myös muille ultrassa käynneille!

Kiva että sulla c81 on nyt vuoto loppunu.

Kylläpä tosiaan on hyvä fiilis tänään! En oikeen pysty keskittyy mihinkään, vaan hymyilen ku joku pöllö!

Nyt kiirus, palaillaan!

Pullis ja pojan pallero 19+3

Ihania ultra kuulumisia=)
Mulla on jotenkin vaihtelevaa väsymys ja virkeys. tänään olen taas todella väsynyt, eilenkin iltapäivällä töiden jälkeen nukuin kuin tukki 2 tuntia, enkä edes herännyt vaikka oli kello soimassa.monena iltana olen nukahtanut ennen kuin olen laittanut edes kellon soimaan ja yöllä herään ja sitten vasta laitan sen soimaan..Kuluisipa 4 viikkoa nopeasti niin pääsee 4d:hen..toivottavasti siellä näkyisi sukupuolikin, se kuitenkin kestää n. 30min niin eiköhän pikkuinen siinä välissä ehdi näyttämään etä kumpi hän on=)
Mutta palaillaan taas=)
Nina 21+4

onnea kaikille ultrakävijöille hyvistä kuulumisista..ja tsemppiä vielä ultraa odottaville:)

meillä on sitten toisinpäin halut miehen kanssa..mua kiinnostais kovastikin petihommat,mutta mies arkailee vauvaa...että näinkin päin siis näköjään voi olla..

kuullosti että täällä on muillakin remontti menossa..me tossa kesällä saimma oman makkarin valmiiksi ja nyt ois vuorossa alakerran makuuhuone, josta pitäs tulla vierashuone ja myöhemmin esikoiselle huone..päädyttiin sitten maalattavaan tapettiin ja kun vielä sais aikaseksi alottaa..oon kyl jo maalannu katon ja seinät on paikattu, lattia on hiottu ja lakattu,mut seinät oottaa lopullista pintaa..miten täs sais itteesä niskasta kiinni ja tekis loppuun..rupeaa väsyttää ku ajatteleekin..

Kiva kuulla iloisia ultrakuulumisia, poikia siis tulossa!
Jhk, mulla oli ekan raskauden aikana tosi aikasin supistuksi just joskus vk 20 alkaen, neuvolassa sanoivat että kohtu kasvaa hurjaa vauhtia just puolen välin aikaan ja totesivat että mulla on todella supistusherkkä kohtu, jäinkin siis vk 29 jo kokonaan pois töistä, nyt on ollut ihan sama mutta kun on tuo nuori neitonen jonka kanssa päivät joutuu toheltamaan niin johtuu pitkälti myös siitä.
Nyt on ruvennut selkä väsymään ja kolottaa aikalailla, täytyisi varmaan olla enemmän paikoillaa ettei liikaa väsy.
Meillä oli esikoisella kunnon hoitopöytä, saatiin kavereilta lainaan, ja on edelleen lainassa:), siinä oli irrotettava hoitotaso ja yksi iso vetolaatikko ja kaksi lokeroa missä oli korit vauvan vaatteille, sitten kun emme enää tarvinneet sitä hoitotasoa, nostimme sen pois ja siitä asti meillä on ollut lipastotasona makkarissa, meillä on tosi suuri makkari niin se mahtui sinne hyvin ja meinaamme tälle kakkoselle ottaa saman käyttöön.

mutta nyt hetkeksi huilimaan kun neito on päikkäreillä!

-outi

Alkuperäinen kirjoittaja lista päivitetty:
Alkuperäinen kirjoittaja UUSI KETJU:
HELMIMAMMAT 2008
auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS, Mikkeli
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS, Seinäjoki
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS, Turku
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen SAS, Salo
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS, Tampere
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS, Hämeenlinna
Kirle 31v, la 4.2, toinen
Pia 31v, la 4.2, esikoinen, Jorvi, Espoo
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri, Helsinki
Helmipöllö, la 5.2, toinen, TYKS, Turku
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS, Rovaniemi
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL, Helsinki
outi 24 v, la 9.2, toinen, NKL, Helsinki
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS, Tampere
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS, Pori
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS, Tampere
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri, Helsinki
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS, Kokkola
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS, Kotka
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS, Pori
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS, Tampere

Korjasin tuohon äskeiseen paikkakuntaa. Elikkäs onnesta soikeana ollaan täälläkin ultran jälkeen, poikahan siellä potkiskeli ja voi oikein hyvin. Pari päivää la aikaistuis, jos sitä alettais muuttamaan ja luulen, että tammikuussa meilläkin on jo vauveli.. Vai poika, pitää oikein itekkin vielä huokailla.. Tuntuu taas todemmalta.

Petipuuhista olette täällä jutelleet. Meillä se puoli tällä hetkellä oikein hyvin, tuntuu et pillerit on ne jotka aina jarruttaa. Ja luultavsti kallistun johonkin toiseen ehkäisyyn raskauden jälkeen. Onneks sitä ei tarvi vielä miettiä.

Hali 21+4

Olen jotenkin ahdistunut..mieli vetää lenkille, mutta kun sinne lähtee niin ei pysty kävelemään, maha vetää kovaksi, ahdistaa ja sattuu..paino on taas kamala peikko, painoa mulla on noussut ihan hirveesti vaikka olen koittanut syödä ihan kunnolla, mitä nyt välillä jonkun suklaa pötkön syönyt.jotenkin mieli on ihan maassa.neuvola täti ei kyllä ole valitellut painosta, ainakaan viellä. mutta mulla on kamala stressi painosta ja ajatukset pyörii sen ympärillä päivittäin.. nyt tuli purkauduttua, täytyy mennä laittamaan tiskit.

Iltaa kaikille! Mä olen ihan innoissani kun olen kuullut tänään paljon vauvauutisia :) Meidän naapuriin on kanssa tulossa helmivauva ja yksille toisille tutuille huhtivauva. Alkuun ajattelin että en tunne ketään muita samassa elämänvaiheessa olevia, mutta nyt niitä tulee joka nurkan takaa esiin! Mahtavaa :) Muutenkin tänään ollut hyvä päivä, mä voin suositella lämpimästi sitä että vähän panostaa itseensä. Mä tosiaan kävin eilen vähän shoppaamassa (=itselleni) ja tein jalka- ja kasvohoidot. Aamulla vielä laitoin tukan ekstrahuolella ja meikkasin, niin ai että kun siitä sai energiaa. Ja vielä aurinkokin paistoi. Pienet "pintapuoliset" ilot antaa joskus uskomattoman paljon energiaa. Tsemppiä kaikille!

.. ja Nina, älä stressaa painostasi! Kyllä ne kilot lähtee sitten kun hoidat syntynyttä vauvaa. Joillekin niitä kiloja vaan tulee enemmän, joillekin vähemmän. Jos pitää syömisen "kohtuuden rajoissa" ei varmasti ole mitään syytä huoleen. Olet varmasti hyvässä kunnossa ja hyvä juuri tuollaisena, usko pois!

Kiitos Rollepa sanoistasi, mieli koheni huomattavasti.
Asiasta ihan muuhun kun mahaan, meillä oli eilen vessassa vihreä hämähäkki..yök..n. vuosi sitten oli kodinhoito huoneessa keltainen hämähäkki, mistä ihmeestä sen väriset tulee.onko muilla ollut jonkun kummallisen värisiä ötököitä talossaan? yksi kaverini jutteli että oli nähnyt myös valkoisen hämähäkin..

Nina 84, älä ole huolissas painosta, saat ne kilot ihan varmasti pois kun olet synnyttänyt ja imetät vauvaa ja muutenkin liikut.
Vertailin just omia neuvolakortteja ekalta ja tältä raskaudelta, viime raskaudessa mulla oli tullut puoleen väliin mennessä 7 kiloa, nyt on tullut kilo enemmän, aika samlla tavalla on mennyt korttien mukaan, hemppa hyvä, verenp. hyvä ym.

eipä tälläkertaa muuta!
Tää on mukavaa kun voi tänne kirjoitella näitä juttuja kun mieskään ei ihan koko aikaa jaksa kuunnella mun raskaushöpötyksiä:)!

outi

Nina84, raskaudenaikaisesta painosta on tosiaan turha murehtia, jos ei ihan kohtuuttomasti syö ja vähän liikkuukin niin sinulle vaan tulee odotusaikana kiloja ja ne lähtee myös pois! Oma ongelmani painon suhteen tuli vasta kun imetyskin loppui ja ruokatottumukset pysyi samana... Jos joskus painoa kannattaa tarkkailla niin silloin! Enemmän olisin huolissani niistä värikkäistä hämähäkeistä :)

Omasta terveydestä ei oikein ole hajuakaan tällä hetkellä... Miten paljon teillä muilla toista tai useampaa lasta odottavilla on noita neuvolakäyntejä? Me ollaan käyty ne ultrat ja kaksi kertaa neuvolassa, toinen ihan alkuviikoilla. Hb on otettu viimeksi joskus elokuun alussa. Sisätutkimusta ei ole tehty lainkaan, mitä nyt sinne kurkattiin ekassa ultrassa elokuun eka päivä. Olo on vaan aika surkea kun aika paljon supistelee ja väsyttää. Pitää varmaan soitella neuvolaan, josko saisin vähän aikaistettua seuraavaa käyntiä, se olisi vasta kahden viikon päästä.

huomenta
wilma, mä olen käynyt 4 kertaa neuvolassa, josta toinen käynti oli neuvolalääkäri, sitä lääkäriä ei oli s ollut mutta oli alussa vähäistä vuotoa niin varattiin mulle se eka lääkäri sitten. Sanoi kyllä neuvolassa kun ekalla kertaa kävin että kesäaikaa minimoidaan ne käynnit, et kaippa ne vähän just kattoo onko aikasempia raskauksia ja jos ei oo mitään kummempaa ni ei tarttee käydä. En kyllä muista ekaksta raskaudesta miten kävin alun mutta uskoisin että se myös johtuu neuvolatätistä miten varaa niitä aikoja.
Mulla on nyt lauantaista asti väsyttänyt aikalailla, täytys varmaa alottaa raudan syönti, seuraava neuvola on vasta 2 vk päästä niin pitäs oottaa hemppakoetta sinne asti mutta aattelin olla omatoiminen ja alotaa sen itse.

outi

Wilma, itse huomasin kans eilen että olen käynyt neuvolassa vasta 3 kertaa (tosin ultrassa olen käynyt 2 kertaa)mutta minullekkaan ei ole sisätutkimusta neuvolan toimesta (ei yhtään lääkärin neuvolaa)päivystyksessä olen käynyt jossa kohdunsuuta katsottiin.
Vertasin edellisten raskauksien äitiyskortteja ja niissä olin tähän mennessä käynyt neuvolassa vahintään neljä kertaa, yhdessä viisi kertaa ja vähintään yhden kerran lääkärin neuvolassa.
Onneksi ei ole ollut mitään pahempia ongelmia ja en ole ensi kertaa asialla niin ei niin hermostuta hiukan kyllä ihmetyttää!!
Minulla on seuraava neuvola ensi viikolla ja silloin pitäisi saada kelalle menevät paperit, lähete sokerirasitukseen ja lääkärinneuvola aika!Sitä saa mahdolllisesti äitiyspakkauksen jo lokakuussa.Muutin mielen tuon äitiyspakkauksen suhteen ja päätinkin ottaa sen kun kaikille muillekkin olen sen ottanut ja tällä kertaa tuo toppapuku ei ole niin suuri .
Kauhea sepustus tuli toivottavasti saatte selvää, niin ja onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista!Nyt täytyy mennä!!

Ihania uutisia, Pullis ja c81. Mulle on sanottu (lue: yksi henkilö) poikamahasta, saas nähdä ultrassa ensi viikolla.

Mun kaveri lähti aamulla laitokselle... Jännittävää! Mukavasti näitä muita odottajia on löytynyt. Mammajoogassa oli yksi tyttö erään yhdistyksen hallituksesta, ja kun kokouksessa vaihdettiin kuulumisia, hän on raskausviikolla 22. Samassa tilanteessa olevan kanssa jutellessa ei tarvitse selitellä termistöä :)

Mistä se muuten johtuukin, että ihmiset kyselee kuukausia (monennella kuulla olet). En osaa oikein laskea niitä. Ja suurin väärinymmärrys tulee sitten siitä, että yleisesti raskauden kesto ajatellaan 9 kk ja tän neuvolan laskutavan mukaan 10 kk.

Mulla se nopeampi painonnousu ilmeisesti alkaa / on alkanut nyt. Tosin mulla on sellanen 5-7 kiloo "ylimäärästä" jo lähtötilanteessa. Luulen, että maanantaina neuvolassa saldo on lähtöpaino + 2 kg. Ruoka maittaa siihen malliin!

jhk 20+5

Mullakin on ollut vasta 3 neuvolaa, ja sitten ultrat lisäksi. Se kolmas neuvola oli viime viikolla ja sitten seuraava onkin vasta kuukauden päästä. Unohdin kysyä jos olisivat ottaneet hemoglobiinin, mutta syön nyt noita raskaus-Multitabseja, joten kai nekin vähän auttaa ja muutenkin on taas vaihteeksi ihan hyvä olo. Kai niitä neuvoloita on tässä alussa niin harvoin siksi, kun on nuo ultraäänet aina välissä? Nythän ei sitten olekaan enää yhtään ultraa (ainakaan täällä meillä) jos ei jotain erikoista syytä ilmene, joten seuraavan kerran muksun näkee sitten kun se on syntynyt! Neuvoloita siellä loppupäässä sitten onkin tiheämmin, ja ekan odottajilla perhevalmennuksetkin vielä, silloin tuntui että joka viikko sai jossain neuvolan jutussa käydä. Nyt olin muuten ekaa kertaa siellä "mammajoogassa", oli ihan mukavaa, sai ainakin ihan rauhassa miettiä sitä maha-asukasta kun tuntuu että ei aina arjen kiireen keskellä edes muista koko raskautta...

Hips,

Odotan kyllä vasta ekaa, mutta mä oon ollu neuvolassa 2 kertaa ja neuvolalääkärillä kerran. Ja sitten 2 ultraa. Seurava neuvola on 19.10. Että harvoin on neuvoloita, edelliseen ja tulevaan neuvolaan jää 2kk väliin. En tiedä sitten tihentyykö ne jossain vaiheessa. Musta niit vois olla kyllä kerran kuussa.

Ilmottauduin Haikaranpesään synnyttämään, mahduttiin mukaan mutta vielä jännätään jääkö se pääseminen sinne kiinni siitä että mun mies ei ole ihan terve, se on liikuntarjoitteinen. Kovasti tenttas että pystyykö sitten hoitamaan pyllypesuja jne, koitin vakuuttaa että pystyy. Tylsää jos se tosta jää kiinni. Mieskin kovasti haluasis sinne, ja käydä ne valmennukset, jotka onkin kyllä pakollisia. Eli jos päästään niin niiden valmennukset on heti tammikuun alussa, jännää! sitten ollaanki jo pitkällä :)

Innostuin muuten shoppailee eilen ihan urakalla vauvanvaatteita, eka itsekseni iltapäivällä ja sitten oltiin vielä miehen kanssa illalla, se on tosi ihanaa ku sekin oikeen haluaa mennä kauppaan valitsee tulokkaalle vaatteita.

Ninalle vertaistukea, mua kanssa stressaa tää painon vahtaaminen ja syömisen vahtiminen. Ärsyttää, ehkä siit on nyt tehny itelleen jonkinlaisen peikon, tai oikeestaan se nla täti teki. Oon jonkun aikaa syöny tosi terveellisesti ja hyvin. Eilen juhlistettiin hyvää rakenneultraa jäätelöllä ja karkilla ja heti iski kauhee morkkis. Tää on tyhmää mä tiedän, mutta jotenki ei osaa relata..joten Nina, oon hengessä mukana.

Jhk, oon huomannu saman että ihmiset kysyy kuukausia, enkä koskaan osaa vastata..oonkohan nyt sitten viidennellä kuulla..

SItten tänään mulle sanottiin, että ompa sulla iso maha jo..mitenköhän isoksi tuut lopussa..ootko varma et siel on vaan yks. Ajattelin että höh, mun mahan koko sulle kuulu!! Ja joo niin väittivät että olis "vaan" yks. Ärsyttävää tommonen. Kai se maha nyt kasvaakin, ei kai se viimesellä kuulla nyt vaan yhtäkkiä poksahda valtavaksi. Ja ihmisillä on niin erilaisia mahoja että ei pitäs musta alkaa tollee kyselee.

Taidettiin keksiä poikkeliinillemme eilen nimi :) ja toinenkin nimi. Ainakin tuo on nyt vahva kandidaatti. Toinenkin vaihtis olis, mut se on aika erikoinen..ni en tiiä onks se hyvä..Jotenki tuntuu et tytölle vois antaa erikoisemman nimen ku pojalle..ehkä oon jotenki vinoutunut..

Mites meinaatte, paljastuuko teidän lapsen nimi vasta ristiäisissä, vähän ennen vai jo hyvissä ajoin. Aika kirjavia on ihmisten tavat. me aateltiin, että paljastettas kaikille vasta ristiäisissä. Eipähän tuu kelleen mitään sanottavaa, tai tietty ihan sama vaikka jollekki tuliski, ei se mua hetkauttais. Millos ne ristiäiset yleensä pidetään? Siis tyyliin 1kk syntymän jälkeen vai myöhemmin? vai onks se oma valinta? Enks mä pohdikkin akuutteja aiheita :)

Jos nyt poistuisin takavasermmalle tästä höpöttelemästä ennenkun taas oon kirjottanu metrin tekstiä..

Kiitos teille myötätunnosta=) tänne on niin ihana kirjottaa kun te ymmärrätte=)
itse olen myös ristiäisiä suunnitellut kovasti ja nimen paljastan ainakin yhdelle tulevista kummeista (hän tietää jo nimivaihto ehdotkin). ja varmaan meillä on maaliskuulla ne ristiäiset, kun huhtikuulla on miehen 30v synttärit ym. niin tulee kaikenlaista sille kuulle. Eilen pohdin jo hoitovapaata ym..josko täytyis odotella että vauva nyt eka syntyiskin=) en oo ihan täysin varma, mutta oon ollut 4 kertaa neuvolassa(täytyy tarkistaa) ja 2 kertaa ultrassa. mulla on neuvola 4vko välein ja viellä pitäisi 2 kertaa mennä näin, sitten muuttavat sen niin että menen joka toinen viikko ja olikohan se rv 36 alkaen joka viikko.ensi kerralla saan jo ne lappuset ja pääsee niitä täyttelemään=)
Nyt täytyy taas mennä
Nina 21+5

Terveisiä lääkäristä ja rakenteesta. Jouduin pikapikaa käymään äippäpolilla, kun eilen neuvolalääkäri totesi kohdunsuun olevan auki. Tänään kuitenkin asian todettiin olevan väärä hälytys. Saikulle jäin ens viikoksi suppareiden takia.

Nyt ei kerkeäkään muuta.Ai niin, rakenteessa näkyi terve vauveli, jolta ei hoitaja nähnyt kivespusseja... Mutta nuo ultraveikkauksethan ei oo sataprosenttisia, joten Nelkkua ei vielä kannata tyttöseksi julistaa;)

Safiiri ja Nelkku 18+4

Kiva kuulla Safiiri että kaikki on hyvin. Tosiaan olen nyt kotona ja tarkistin ne neuvola käynnit, olen käynyt 5 kertaa neuvolassa, eka oli jo viikolla 6, kun ei ihan varmoja oltu että josko oiskin ollut pidemmällä.toisella kerralla oli lääkäri neuvola vko 10. sellanenkin taitaa kohta taas tulla..eipä nyt muuta