HELMIMAMMAT 2008 (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI KETJU

Vieras
HELMIMAMMAT 2008
auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS, Mikkeli
Helmipöllö, la 2.2, toinen
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS, Savonlinna
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS, Turku
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen SAS, Salo
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS, Tampere
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS, Hämeenlinna
Kirle 31v, la 4.2, toinen
Pia 31v, la 4.2, esikoinen, Jorvi, Espoo
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri, Helsinki
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS, Rovaniemi
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL, Helsinki
outi 24 v, la 9.2, toinen, NKL, Helsinki
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS, Tampere
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS, Pori
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS, Tampere
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri, Helsinki
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS, Kokkola
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS, Kotka
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS, Pori
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS, Tampere

kiitos vierailija uudesta ketjusta, luit vielä mun ajatukset kun lisäsit ton oysin mulle tonne listaan:) olin ite just meinannu sen siihen laittaa..

no niin näin lähti uusi viikko taas käyntiin, rollepalla oli huolia ettei mies ole oikein mukana odotuksessa..kyl se sitten viimestään miehellekin asia aukeaa kun saa vauvan konkreettisesti syliinsä..usko pois..nyt saattaa tuntua siltä ettei teillä toiveet ja ajatukset kohtaa...mut omasta kokemuksesta voin sanoa että semmosia ne miehet on,ei ne oikein tajua mitä nainen käy läpi ja kun se vaavi tosiaan on vaan sielä naisen masussa eikä sen miehen..
meillä mies rupes tsemppaamaan ku puhuttiin asia halki ja kerroin etten halua raskauden olevan vain minun asia ja etten halua tunnetta että oisin yksin tämän asian kanssa, kyl se sitten alkoi hieman muuttamaan käyttäytymistä:)
keskustelkaa ja kerro tunteistas ni kyl se siitä ja tosiaankin viimeistää sitten kun vaavi on sylissä ni kyl ne isällisetkin tunteet sieltä herää..

Heippistä hei!

Mahat siirtyi taas uuteen viikkoon!

Sateista maanantaita pukkaa, tympii työ ihan urakalla. Ninan tavoin todella odotan mammaloman alkua. Jään tammikuun alusta.

Pikaista paranemista flunssan kourissa kamppaileville!!

Myöhästyneet synttäri onnittelut rollepalle myös täältä! ja onnittelut puolivälietapista myös :)

Mukavaa että jhk:lla oli mukava reissu! Siellä oli vissiin vielä melko lämpöistäkin?

Kerroit Maijustiina että olit ärähtänyt miehelle sen hurjastelusta, meidän autoon sais kanssa tulla siten varotuskyltti vihasesta helmimammasta, munki mies välillä ajelee "huonosti", ku meil on semmonen hiekkatie ni se joskus painaa menee sen ihan nasta laudassa, ja sitten mä huudan että vauva kuolee! lopeta!

Hyvää ultraa Om:ille! Kuulumisia odotellaan :)

Itsellä vielä viikko ja päivä rakenneultraan ja 2 viikkoa ja 2 pvää 4d:hen :) Ei malttais odottaa ei..vissiin vähän erilaisia paikoista riippuen noi 4d:hen meno suositukset, femedasta sanoivat että viikoilla 20-24 pitäs mennä, tai siis että voi mennä millon vaan, mutta sillon näkyis parhaiten vauveliini rakenteineen, sen jälkeen alkaa kasvaa "liian" isoksi kuvaan.

Mä olen viettänyt koko vkonlopun maalaten meijän makuuhuonetta ja käytävää, nyt on kaikki paikat niin kipeenä, että auts! mahaakin on jotenkin kurjasti kolottanut aamusta asti, jotenki se on kipee, en oikeen osaa paikallistaa enkä yksilöidä kipua, seisten on mukavampi olla, mutta ei tätä työtä voi oikein seisten tehdä..

Oottekos muuten harrastanut rasvailua? Mä ostin joku 1kk sitten semmosta weledan raskausajan hoitoöljyä ja oon sitä lääppiny noin kerran päivässä. Empä tiedä sitten auttaako tuo niiden arpien hallinnassa, mutta jokatapauksessa pitää jotain rasvaa laittaa, alkaa muuten massu kutisemaan, oon tämmönen kuivanahkanen. PAitsi naamasta, voi herranjumala näitä näppylöitä! Mieskin leikillään kysyi, että tarttisko sulle hankki clerasilia, hih! pitäsköhän tosiaan kokeilla. Mulla on mm.kaulassa semmosia paukamia, että pakko pitää hiukset auki ettei joku kysy mikä rokko mulla on. Anoppi kysy yks päivä, että onko mulla hyttyset syöny kaulaa noin pahasti. Ja mullaku ei ennen raskauta ollu ikinä finnejä..povaiskohan tää meille tyttöä, eiks tytön pitäny rumentaa. Yksi tuttava povas tyttöä kun kerroin makean himostani, noi on musta nin hauskoja noi tyttö ja poika oireet ja muut veikkaukset. Hauska nähdä kumpi sieltä oikeasti tulee.

Pipahdin marketissa viikonloppuna ja mulle tarttu mukaan body ja puolipotkarit, oli niin södet beiget nallekuvioiset etten voinu vastustaa, ne suorastaan pomppas mun koriin, hups! :)

Voikaa hyvin ja pitäkää itsestänne huolta!

Pullis ja sen pallero 18+2

pullahiiri80 mullakin on tota weledan öljyä, mut mä en oo sitä päivittäin käyttäny kun se haju rupes jotenkin tökkiin..piti sitten ostaa lisäksi muita tuoksuttomia rasvoja..

Joo, oon samaa mieltä momenta sen tuotteen hajusta, se on melko erikoinen..oon aatellu, että haisenkohan kauheelle ihmisten mielestä, vai pysyykö se "tuoksu" vaan tuolla mun nahassa. Sitä samaa sarjaa on myös joku synnytykseen valmistautumisöljy..millekköhön se mahtaa haista. Kysymys ennenkin synnyttäneille ja muille jotka tietää, että kuuluuko se asiaan, että välilhaa rasvaillaan ennen synnytystä, siis onko se joku yleinen juttu? Oon tommosesta ihan pihalla kun ekaa odottelen, tuli vaan tosta synnytykseen valmistautumisöljystä mieleen.

Moikka!

Mä en ole kuullutkaan tuosta rasvailusta ennen synnytystä. Mahaa rasvailin edellisen aikana ja sitäkin ihan vaan kutinan takia. Apteekissa kertoivat, ettei rasvan tarvitse olla varsinaista "mammarasvaa" arpien estämiseksi, vaan tavallista rasvaisempi perusvoide ajaa saman asian.
Ai niin, mä synnytän Seinäjoen keskussairaalassa, eli etelä- pohjalainenkin mamma täällä kirjottelee..
Mulla on ultra 25.9 ja odottelen sitä kovasti, kun esikoisen aikana kunta tarjosi yhden ultran n.13 viikolla. En vaan osaa päättää, että haluanko tietää kumpi on tulossa. Mies haluaisi, mutta kun joudun menemään yksin ultraan, niin voi olla että en kysykään. Ja riippuu tietty henkilökunnasta. Jos vastaanotto on oikein tympeä, niin jääköön selvittämättä.

mä kuulin tosta välilihan öjystä kaverilta joka kertoi käyttäneensä, mua se lähinnä huvitti..onkohan siitä oikeasti apua vai onko se tarkotettu seksielämän piristeeksi jos mies sitä hieroo naiselle hih hih..siinähän se sitten synnytyskin helpommin lähtee käyntiin ku sekstailee..no joo mene ja tiedä..

Moi! Mekin käytiin viime viikolla rakenneultrassa. Kaikki vauvalla hyvin ja poikahan se siellä kölli. Oli kyllä poikaolokin; iho pysynyt hyvänä eikä mitään pahoinvointia ole ollut. Tosin noihan nyt saattaa vaihdella riippuen ihmisestä. Tosi kovia suonenvetoja ollut. Parina viime yönä suonta vetänyt pohkeissa niin että on pitänyt nousta kävelemään. Vieläkin pientä arkuutta pohkeissa. Ostin taas tänään Multivitan raskausajanvitamiineja. Apteekissa kyllä antoivat ohjeeksi myös tumman suklaan...:) Vatsaa olen nyt parina viime iltana rasvannut decubalilla, ihan perusvoidetta, vaan aika rasvaista. Isä mukana odotuksessa kiitettävin arvosanoin, eli tosi aktiivisesti. Omissa vaatteissa yhä kuljen. Pari pidempää raskaus T-paitaa olen hankkinut ja niitä pidän neuleiden alla. Ei sitten näy kumilenkki farkkujen napissa...

Me saatiin hyviä ultrakuulumisia. :) Kaikki kunnossa ja vastasi täsmällisesti kooltaan viikoja. Jos vauvan käyttäytyminen tulee olemaan samanlaista kuin ultrassa, saadaan tosi rauhallinen nyytti kotiin. Siis ei mitää hötkyilyä tai höntyilyä... Muutenkaan en vielä hirveästi ole liikkeitä tuntenut, muutta kyllä tuo jo lähes joka päivä jonkinlaisella muksauksella onneksi muistaa. Vauva esitteli kyllä varpaitaan, mutta piti jalat niin tiukasti yhdessä, että sukupuoli jäi salaisuudeksi... Poikafiiliksiä on ollut enemmän, mutta toisaalta niissä kahdessa unessa, joissa vauvan sukupuoli on "paljastunut", se on ollut tyttö.

Meilläkin on käyty keskustelu aiheesta odotanko yksin lasta vai... Meilläkin mies alkoi huomioida mahaa enemmän kun asiasta puhuttiin ja sain jopa viikonloppuna kevyen jalkahieronnan ihan pyytämättä. Autolla taidan minä edelleen kaahailla miestä enemmän... En kyllä miehestä valita yhtään, luulen, että insinööri pääsee vauhtiin, kun mennään vaunukauppaan.. :)

Olen rasvaillut mahaa Body Shopin kaakaopuikolla. Ihan alkuraskaudesta sen haju ällötti, mutta nyt se on kiva. Ei tartte käsiä sotata ja puikossa mainitaan, että se estää raskausarpia. Mulla on ainakin teininä tullut arpia aika helposti, joten koitan tehdä kaikkeni, että säästyisin arvilta nyt.

Saatiin lisää vauvanvaatteita! Vieläkään en ole itse mitään ostanut, mutta ensimmäinen villatakki on hinaa ja huppua vaille valmis. Ihanaa päästä kutomaan omalle vauvalle! Noita pikkuvaatteita on kyllä ihana hypistellä!

sulis

Bulgariassa oli lämpöä puolet viikosta ja varjoa toinen puoli, oikein sopivasti.

Niin, jos ei tule hankittua noita lastentarvikkeita tai tulee ennenaikainen lähtö, mun mies voi vetää mut pulkalla sairaalaan ja tuodaan vauva siinä takaisin.

Liikkeet on kyllä ultran jälkeen seuraavaksi ihanin tunne. En osannut edes odottaa niitä vielä pariin viikkoon! Harmittaa, kun mies ei tunne niitä kädellään. Ymmärrän, että miehen suhtautuminen raskauteen on erilainen. Tylsää, jos se on sitä tahallaan.

Myöhästyneet onnet Rollepalle! Samastuin juttuihisi. Maha-asukilla on niin erilainen maku, että pizzavalinnat on menneet ihan uusiksi ja just esimerkiksi kana ei maistu yhtään.

jhk 19+3

Heippa kaikille!
Mulla oli tänään niin kiiru töissä että en ehtinyt ollenkaan lueskelemaan. Selkä ja jalat särkee ihan "mukavasti", koko päivän rampannu edes takas ja rappusia ylös alas. Jään töistä pois 12.12 (virallisesti), en malta enään odottaa=)
Liikkeitä en vaan tunne, en vaikka miten koittaisin. ultrassa sanottiin että mulla on istukka tossa edessä ja voi mennä jopa viikoille 25 ennen kun mitään tuntuu. on vaan jotenkin niin tyhmä olo, kun ei niitä vaan tunnu.
mutta nyt täytyy koirulit viedä ulos, illan jatkot
Nina 20+3

Huomenta,
heräsin vaihteeksi tuossa neljän maissa ja uni ei tule enää vaikka kuinka yrittää.

Kyllä tässä jonnekkin ulkomaille kaipaisi kun on niin kurja ilma ollut jo monta päivää ja samanlaisena näyttää jatkuvan.
Eilen pengoin vauvan vaatteita ja aika vähän niitä löytyi kun olen kaikki laittanut kiertoon kun meillä piti jo lapsiluvun olla täynnä,ostoksille täytyy lähteä.

Tuosta rasvauksesta,että vatsaa olen rasvaillut edellisissä raskauksissa mutta en ole välilihan rasvausta kokeillut ja taidanpa jättää nytkin väliin.
Synnytys on kyllä alkanut pyörimään kovasti mielessä vaikka siihen vielä on kovasti aikaa mutta silti.Kuopuksen synnytys oli niin nopea(1h5min) ja kaaosmainen että samanlaista en ainakaan haluaisi.
Pikkuinen pitää kovaa mylläkkää vatsassa iltaisin ja aamuvarhaisella ja yllättävän hyvin liikkeet tuntuvat vaikka etuseinä istukka oli tälläkin kertaa.
Nuo on kyllä hauskoja nuo toisten ihmisten veikkaukset vauvan sukupuolesta, minullekkin lähes jokainen puoli tuttu on sanonut että "tyttöä odotat kun vatsa on noin pyöreä" tai jostakin muusta ovat niin vakaasti päätelleet, terveydenhoitaja veikkasi tyttöä sykkeen perusteella ja ultrassa näytti poika olevan tulossa, pojalta se minustakin näytti ,mutta en uskaltanut eilen vaaleansinistä toppapukua ostaa vaan ruskeaan päädyin.Helmikuussahan tuo viimeistään selviää kumpi sieltä tulee.

Tulipas kpvasti omanapa juttua mutta nyt taidan mennä sohvalle pitkälleen jos vaikka pikkutirsat ottaisin.

Marjulihan ollut aikaisin liikkeellä tänään. Huomenet vaan.

Mää yritän kovasti saada rakenteessa selville Nelkun sukupuolen. Jos nyt koko ultraan pääseen - riippuu miehen työvuoroista.

Ja synnytys pyörii täälläki mielessä. Lähinnä ihan käytännön asioiden vuoksi. Viime synnytyksessä mies oli viemässä muita lapsia hoitoon äitinsä luo muutaman sadan kilometrin päähän ja mää muka päätin urhoollisesti jäädä laitokselle yksin. Oli sen verran inhottava kokemus olla yksin, että nyt on miehen aivan pakko päästä mukaan. Joten pitäis melko lailla tarkkaan tietää ajankohta, milloin Nelkku päättää tulla maailmaan, jotta lapset kerettäis toimittaa anoppilaan hoitoon. Tai sitte jos koittais kysyä naapurilta tai joltain apua. Hankalaksi meinaa mennä.

Nyt on pakko lopettaa ja jatkaa työntekoa. Hyvää tiistaita vaan kaikille.

Safiiri ja Nelkku 17+2

Huomenta helmi-ellit!

On kyllä jännä miten noi fiilikset heittelee, eilen oli huono-masis päivä, kaikki tuntu kurjalle ja tyhmälle. Ja tänä aamuna taas oli niin hehekeä ja ihana olo! Aikamoista vuoristorataa siis. Tänään olis graduseminaari, sen jälkeen mun fiilikset aina laskee, stressaannun siellä aina niin paljon..

Kiva, että Nina pääset alottaa mammiksen jo joulukuun puolivälistä. Mitäs hommia sä teitkään? (vai onko siitä ollut puhetta..) Ilmeisesti jotain missä joudut paljon liikuskelemaan. Toivotaan, että sullakin ne liikkeet pian sieltä tuntuu!

Tulipa eilen mieleeni, että millonkas on synnytysvalmennus jos semmoseen menee? onko ne vasta ihan loppusuoralla?

Välillä on kyllä vieläkin ihan uskomaton olo, että onko meillä todella helmikuussa oma lapsi sylissä, oon alkanu miettimään paljon, että millanen se on ja miltä se näyttää :)

Mulla on nykysin kokoajan jano..

Tasan viikko ultraan, jesh!

Huomenta!

Oli aika hulina päivä eilen niin jäi ultrakuulumiset vasta näin aamuun. Kaikki oli meillä kunnossa, kaveri oli niin menevää sorttia että kätilö ei meinannut saada mittoja otettua, ei tosissaan pysyny hetkeäkään samassa asennossa:), sukupuolta ei saatu selville, mies ei halunnut tietää niin en sitten minäkään, odotetaan nyt sitten vielä muutama kuukausi. Istukka on etuseinässä ja todella alhaalla, ja kötilä joutuikin katsomaan alateitse ettei istukka ole kohdunsuun päällä, ja onneksi ei ollut, hieman säikäytti, heti kaikki pahamielessä! Mutta onneksi ei olekkaa! Pään mitan mukaan olisi vk 20+2 eli viikolla aikaistuisi, mutta ei kuulemma kannata ihan varmaksi tuota sanoa, koska jokaisella on aivan omanmallinen pää ja koot vaihtelee ja sillai. Mutta esikoinen syntyi n. 3vk etuajassa niin voipi olla että tämäkin tulee etuajassa.

Mutta oli se niin ihanaa nähdä pieni mönkimässä masussa, on tää niin ihanaa!!

-outi

huomenta!
kiva kuulla että om:lla oli ultrassa kaikki hyvin.
Puhe tais aijemmin olla että mitä nuo siipat tekee työkseen. mutta mä siis olen välinehuoltaja/laitoshuoltaja ja päivän aikana tulee hirveesti rampattua ja vietyä tavaraa paikoilleen. Nyt saan onneksi hetken istua kun tikkejä alan ompelemaan=) tänään viellä varmistu se että mun loma alkaa 13.12, elikkä vikaa päivää viedään 12.12 (mulla on siinä hiukan pitämättömiä lomia ennen)mutta nyt töiden pariin=)
Mukavaa päivän jatkoa
Nina 20+4

Kiva kuulla ultrakuulumisia, meillä sama edessä huomenna ja jännittää kyllä hiukan, vaikka onneksi liikkeet jo tuntuu niin että joku siellä mahassa varmasti edelleen on (ja ihan jo mahan koostakin päätellen...)

Pullahiirelle tsemppiä graduseminaariin, mulla on sama homma menossa ja stressaan myös siitä tosi paljon, luulin että se seminaari on niin hirveä vain meidän laitoksella kun kaikissa muissa aineissa kuulostaa olevan niin rentoa, mutta stressaa sitä näköjään muutkin. (Eikä edes olla samassa seminaarissa, kun meillä oli jo eilen...)

Synnytysvalmennus ainakin meillä oli viimeksi vasta jossain viikoilla 36-37, ihmettelin sitten neuvolassa että mitä jos muksu syntyy jo aiemmin enkä ehdi koko valmennukseen, niin sanoivat että ei se haittaa koska synnärillä sitten neuvovat kyllä. Ja en kyllä näin jälkikäteen ajatellen usko, että siitä valmennuksesta paljon hyötyä oli, vaikka eipä kyllä haittaakaan ja olihan siellä ihan jännä käydä. Nyt oon ajatellut mennä äitiysjoogaan, siellä kuulemma opetetaan jotain hengitystekniikkaa ym josta on hyötyä synnyttämisessä, meillä ei ainakaan silloin esikoista odottaessa puhuttu valmennuksessa semmoisista mitään.

Hyvää päivän jatkoa minunkin puolesta!
Helmipöllö 20+3 (siis yli puolenvälin ollaan, uskomatonta!!!)

Esikoista odottaessa rasvasin mahaa mutta raskausarpia tuli kamalasti silti. Maha pullahti esiin niin yhtäkkiä että ei siinä rasvat auttanu kun kudokset repes. En tiedä viittinkö nyt siis rasvailla jollei kutisemaan ala kovasti, voiko tuo tuosta enää kamalammaksi mennä:( Välilihaa en rasvaillut enkä aio rasvailla nytkään, tuntuu jotenkin hassulta koko ajatus:D

Perhevalmennus oli täällä joskus viikoilla 30+, kävin kaksi kertaa ja totesin että ei oo mun juttu, mies ei edes päässyt kun työajat esti. Varsinaisessa synnytysvalmennuksessa en ollut ollenkaan, siis siellä puhisemassa tms. Enkä usko että oisin siitä tosipaikan tullen mitään muistanutkaan.

Miehistä oli puhetta... en tiedä saako niitä odotusvaiheessa oikein mukaan tähän touhuun. Taitaa olla niin että sit kun se vauva oikeesti on siinä niin asia valkenee ukoillekin:) Eikä aina sillonkaan... meillä mies osallistunu paljon vähemmän mitä kuvittelin, ehkä ei uskaltanut sitten vaan. Mutta nyt tosiaan kun tyttö on jo isompi niin jäi hoitovapaallekin.

Huomenna ultra, jänskättää:)

Sirenia 20+1

Mulle oli jutut massun rasvaamisesta ihan uutta - eli en ole rasvaillut enkä varmaan alakaan rasvata. Toki aina välillä kosteusvoidetta laitan esim. saunan jälkeen koko kropalle. Saa riittää.

Mä aloin lauantaina syödä multivita-tabletteja jotka on suunnattu odottaville äideille. Odotan josko niistä olisi väsymyksen poistajaksi. Eilen piti ottaa kesken päivän kahden tunnin päikkärit ja silti illalla väsytti. Tylsää aina olla ihan vali-vali -linjalla, mutta tämä väsymys on kyllä aika hallitsevaa välillä. Ajatus etelän lämmöstä ja auringosta tuntuisi ihanalta. Olen lokakuussa menossa yhdistetylle työ- ja lomamatkalle Barcelonaan, ehkä siellä näkisi vähän aurinkoa. Ja voisi shoppailla jotain espanjalaista vaaville.

Pullahiiri - koska sulla on otettu sokeriarvot? Kova jano kun voi olla merkki kohonneista sokeriarvoista. Itselläni oli alkuraskaudesta kausi jolloin join ihan älyttömiä määriä, ja mut määrättiin sokerikokeeseen, mutta onneksi mitään ei siinä ilmennyt.

Haukotellen jatkaa töitään hän...

-Pia-

Sirenia: Oliko teillä siis synnytysvalmennus jotenkin erikseen vielä sen perhevalmennuksen lisäksi? Meillä ei ollut mitään muuta kuin se perhevalmennus, mutta siellä puhuttiin myös synnytyksestä, ei kylläkään puhistu tai tehty mitään muutakaan, lähinnä vaan istuttiin ja kuunneltiin kun neuvolan täti puhui ja näytti kalvoja. Mutta nuo on kai joka kaupungissa ihan erilaisia nuo valmennukset, tai joka neuvolassakin jopa. Sit oli lisäksi vielä synnytyssairaalaan tutustuminen, siellä näytettiin synnytyshuoneet ja lapsivuodeosasto ja mitä ovikelloa pitää soittaa sitten kun menee synnyttämään yöllä (toi viimeinen oli ehkä hyödyllisin tieto).

Meillä ei ole puhuttu perhevalmennuksesta vielä mitään. Aiotaan kyllä osallistua, kun se tulee ajankohtaiseksi. Nyt käsillä on tuo rv 22 lomake, joka palautetaan neuvolaan. Huisin jännittävää kirjoittaa ne nimet siihen... Säästelen toimenpidettä spesiaali hetkeä varten.

Olen öljynnyt rintoja ja mahaa. Raskausarpia tullee silti, eikä mulla mitään erityistä hinkua ole ehkäistäkään niitä.

Olin koko päivän kokouksissa ja hassu pitää pokerinaamaa, kun sisällä kaveri nyrkkeilee koko ajan.

jhk 19+4

meidän neuvolassa on nuo perhevalmennukset marraskuussa (4 kertaa)..ajateltiin käydä kuuntelemassa se synnytysvalmennus osio ainoastaan..vaikka tuttua puuhaa se mulle on, ukolle ensimmäinen kerta niin sillä ajattelin...ei tule sitten paniikkia itse tilanteessa (toivottavasti).esikoista odottaessa kävin myös synnytysvalmennuksessa ja ei silloin tehty hengitysharjoituksia,ja ei niistä ois apua ollutkaan,kyllä siinä mennään sitten ihan tilanteen mukaan kun synnytys käynnistyy, hengittää miten kykenee :)

Täällä oli perhevalmennus jo, mutta jätin sen väliin. Neuvola tädin kanssa yhteistuumin sitä pohdittiin ja päädyttiin sihen että menen silloin tammikuun alussa sinne, enköhän kerkeä=) (jollen niin saa jäädä)
Sairaalaan pääsee joulukuussa tutustumaan, mutta siskon mukana menen jo ensi kuussa=) Josko tuo mies mukaan sitten joulukuussa tulisi, ainoassakaan ultrassa ei ole ollut mukana, hiukan se mua harmittaa, mutta sen heti alussa päätin että en häntä mihinkään pakota jollei halua tulla. innoissaan hän kyllä tulevasta perheenlisäyksestä on=) Liikkeitä olen edelleen koittanut tunnistella, mutta kun pidän kättä alamahalla niin tunnen vaan oman pulssini..=,(
Nina 20+4

Moikka!

Mä oon ollu vähän poissa linjoilta, mitä nyt tän ketjun kerkesin aloittaa, mutta sitten oonkin nää kaks päivää lukenu uusintatenttiin. Onneks se on nyt ohi ni voi taas surffailla ja katsella tv:tä. Niin kyllä me pikasesti käytiin eilen vaunukaupassa ja sieltähän tarttui mukaan sini-beiget Emmaljungan Ceroxit pehmeällä kantokassilla, deluxe jalkapeitteellä ja hoitolaukulla varustettuna! Hintaakin oli sitten 730 egeä, mutta onneks anoppilasta luvattiin ne meille etukäteisjoululahjaks. Vietiin ne sinne kun ei ne tänne meidän nurkkiin oikein mahdu, mutta tänään piti jo käydä vähän ihastelemassa niitä, on ne vaan niin hienot.
Mun täytyy sanoa, että mun mies on osallistunu ihan kiitettävästi. Eka neuvola olikin meidän kesälomalla, mutta lääkärineuvolaa ja np-ultraa varten se otti puolipekkaset ja tulee rakenneultraankin mukaan. Ja kummityttönsä isän kanssa ne tosiaan juttelee vaunuista ja turvakaukaloista niinku autoista, eli erittäin suurella vakavuudella! Välillä se juttelee mun masulle ja vau-kirjan oppaasta seurailee vauvan kehitystä. Ja on se kyllä tarjoutunut rasvaamaan mun masua ja rintoja ja nännejäkin venyttelemään, mutta musta tuntuu että sillä saattaa olla jotain taka-ajatuksia... No, täytyy varmaan joku ilta saunan jälkeen antaa sille rasvapurkki!
Mäkin tunnen vaan mun oman pulssin kun yritän joka päivä tunnustella liikkeitä. Mutta selällään maatessa se kohtu tuntuu välillä ihan pinnassa kovana ja lämpimänä ja välillä en meinaa löytää sitä ollenkaan vaikka ei mulla masussa oo kauheesti rasvaa, niin kai se Otus siellä sitä jotenki möngertää!
Vitsi ku alkais loma jo joulukuussa. Muistaakseni kelan laskurin mukaan mä aloitan loman vasta 25.1, mutta mun työ on sellasta etten todellakaan aio olla siellä niin pitkään vaan saikkua saan varmaan sitten loppuajaksi.
Kiva kun kaikilla on ollu positiivisia kokemuksia ultrassa, niitä lisää!!!
Nyt kattomaan bb:tä!

Maijustiina 16+4 (vasta!!)