HELMIMAMMAT 2008 (6)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi miten ihania masuja teillä on, täällä on tosiaan sellainen pahemmanlaatuinen olutvatsa. Iso se kyllä on ja esikoisesta valtavan kiinnostava, käy vähän väliä vetämässä paitaa ylös, että saa nauraa paljaalle vatsalle ja kokeilla napaa. Ei sillä kyllä mitään tajua vielä taida olla, että siellä on vauva, mutta onpahan äidillä hauska maha. Haluaa myös silittää poskea ja otsaa vatsaa vasten. Todella suloista. Talvitakki ei millään mahdu kiinni, se on aika vartalonmyötäinen muutenkin. Täytyy lainata äidiltäni sitä viittaa, jonka lupasi lainaksi. Pituutta on 162, taitaa olla aika keskimitta? Vatsa on kyllä ihan tuossa edessä, mikä estää taipumisen aika tehokkaasti.

Olikos se Nina84:llä tänään neuvola? Toivottavasti syke kuuluu komeasti ja pääset siitäkin huolesta eroon.

huomenta!
mulla on se neuvola klo 15.15..koko työpäivä viellä odotettavaa. ihania masukuvia ootte laittaneet. voisin varmaan omanikin paljastaa, sitten myöhemmin.=)
tänään on ollut mieli hiukan parempi, noh osaan aika hyvin töissä sittää ilosta ja nauravaa muille.
mua on hirmusesti huipannu, mistäköhän se mahtaa johtua? oisiko kun hb on tippunut, vai verenpaineesta? myös kamala jano ollut koko ajan (itseasiassa jo parisen viikkoo).
Mutta nyt on mentävä ja tuun ilmottautumaan neuvolan jälkeen

Heippati!
Käytiin tuossa aamupäivällä neuvolassa, painoa oli tullut 3 kg kuukauden aikana..kääk, nyt meni karkkipussien suut kiinni loppuajaksi.. hemppa 114, verenpaine ok ja vauvan sydämmen syke 140, eli kaikki hyvin. Hieman on jalat turvoksissa, täytyy ruveta syömään ananasta! Kelan paprutkin sain, ja eiku täyttelemään!
Ostettiin eilen tuplarattaat, käytetyt, mutta olivat tod hyvässä kunnossa ja tosi hyvä oli väri, ei yhtään auringon haalisma. Väri on musta ja sitä juuri mietinkin että jos ne on kovin haalistuneet ne värit mutta ei onneksi:).
Hullut päivätkin on koluttu läpi ja sadannen kerran, mikä tulee sanottua joka ikinen kerta, että ei enää ikinää sinne!!!

-outi 22+5

Terveiset neuvolasta! Siellä oli kaikki ihan ok. Mun oma kätilö oli saikulla ja sitä tuurasi vieläkin mukavampi kätilö ja sitten siellä oli vielä kätilöopiskelija mun koulusta. Mutta ei se haitannut kun ei ollu mitään arkaluonteista asiaa. Verenpaine oli 108/60, painoa tullut 1,5 kg neljässä viikossa (nyt jo 75kg!), sf-mitta otettiin ekan kerran ja se oli 18 cm. Otus meni taas pois dopplerin alta minkä ehti ja nyt oli sykkeet 143-149, aikaisemmilla kerroilla ne on ollu 154 ja 157, joten ei tuosta sukupuolesta ota selvää. Kunhan ois jompi kumpi. Hemoglobiini oli viimeksi 124, eivätkä olisi sitä ottaneet ellen olisi pyytänyt. No, ei se ollu paljoa laskenu, tänään se oli 119 ja kuulemma ihan hyvä viikkoihin nähden. Rautaa saa popsia jos siltä tuntuu. Unohdin kysyä d-vitamiinista. Niin ja supistuksista sanoi, etten saa töissä rehkiä ja kanniskella tavaroita liikaa.
Neuvolan jälkeen piti mennä kouluun, mutta bussi veikin hulluille päiville. Ostin isyyspakkausta varten kylpyleluja ja "i love daddy" -potkarit, rahaa meni vain n. 8 egeä mikä on mun mielestä ihan hyvä suoritus. Ei tarviikkaan enää mennä sinne!
Mulla oli tänään ekaa kertaa päällä mun uus talvitakki kokoa 42. Vähän se näytti säkiltä kun on tottunu vartalonmyötäisempiin asuihin, mutta ainakin se meni kiinni toisin kuin syystakki mitä oon tähän asti käyttänyt. Ja kasvavalle mahallekin on nyt hyvin tilaa.
Ninan kuulumisia odotellaan vielä... Taidan mennä vähän päiväunille ennen ku mies tulee kotiin.

Maijustiina 19+6 (huomenna puolivälissä!)

Nyt on sokerirasitus käyty ja tuloksetkin jo kuultu, normaalia oli!
Ja sitten , sain tänään äitiyspakkauksen ja nyt on sitä koluttu läpi, ihania olivat ja erittäin tyytyväinen olen, että siihen kuitenkin päädyin, vaikka ensin en aikonutkaan ottaa!

Toppatakki ostoksille pitäisi minunkin marssia, vaikka viimetalvinen takki meni vielä kiinni mutta ei taida loppuajasta enää mennä!
Karmea väsynys painaa päälle täytyy varmaan yrittää kaatua tuohon sohvalle vähäksiaikaa jos lapset sattuisivat olemaan rauhassa hetkisen! Kuulumisiin!

Terveiset myös neuvolasta, hyvää kuuluu. vaikkakin mulla painoa oli tullut hieman liikaa viime käyntiin verrattuna(mutta ei valittanut)..pikkuinen alko kovin potkia doppleria kun kuunneltiin sydän ääniä, tuli kolme mojovaa potkua=) rautatabletit sain, hb oli 117 ja tokalla kertaa 120 (mittasi kahdesti kun otti myös sokeri arvon).seuraava neuvola onkin sitten jo (taas) lääkäri neuvola. sanoi myös näistä mahakivuista että jos niitä tulee taas ja supistuksia myös niin hän voi kirjottaa 3 pvä saikkua ja sitten lääkärille aikaa, töissä kuulema ei tarvitse olla jos ei pysty.ja kaikkea painavan nostelua on nyt vältettävä, mutta helpommin sanottu kuin tehty. mutta nyt uppoudun taas noihin kelan liplappusiin=)
Nina 23+6

kiva kuulla että nina84:lla kaikki kunnossa..

meilläki vaavi potki doplerii kun kuunneltiin sydänääniä maanantaina.
sf-mitta oli mulla 20 ja suurinpiirtein samankokonen massu löytyy mitä oli c81:llä kuvassa :)
tuntuu nyt jo aika kireältä olo ja tuntuu hurjalta, että vielä nelisen kk pitää masua kasvattaa..huh huh, oikea kylki tuppaa nukkuessa kipeytymään sekä nivunen vihoittelee välillä kunnolla..pitää vaan toivoa ettei tästä ainakaan kauheasti pahenisi kipuilut, sitähän on muuten kohta vuoteen omana..

momento 23+5

Hei, te jotka ootte Hulluilla päivillä käyneet, katsoitteko mitä lentolippuja siellä oli myynnissä, vai saako niitä enää edes jos ei ole heti ekana päivänä siellä jonottamassa? Tää nyt oli vähän asian vierestä... Mutta mietittiin, että olis ihan kiva vielä jossain käydä nyt kun ollaan toistaiseksi yksilapsinen perhe ja siten helpompi matkustaa varmaan kuin kahden kanssa...

Kirjottelen hiemn tarkempia neuvola tietoja=)
elikkä pulssi oli 147, verenpaine ok, painoa liikaa=) oli siis tullut 3,3kg..jaix..
sf-mitta 22..mutta nyt takas ruuan teon pariin vesikin kuuluu kiehuvan..vaikkakin näillä vaaka lukemilla olisi syytä ommella suu kiinni=)

Niin hyvä juttu että neuvolassa kävijöillä on ollut kaiki ok, eikä tuosta painon noususta kannata yö uniansa menettää, ehtiihän niitä kiloja murehtia ja karistaa sitten kun vauva on syntynyt!
Minäkin odotan mielenkiinnolla jo seuraavaa neuvolaa joka on minullakin lääkärinneuvola, harmi vaan en voi sietää sitä lääkäriä joka on tällä hetkellä neuvolalääkärinä, varmaan on oma asenne sitten melko kriittinen, toivottavasti kaikki on kuitenkin ok!
Juuri tuossa mietin mutta en jaksanut selailla vanhoja keskusteluja, mutta onko helmimammoissa kaikki "alkuperäiset"mukana vai onko jollekkin sattunut ikävästi(keskenmeno, tuulimuna)?Yritin tuossa muistella mutta en muistanut, enkä jaksa siis vanhoja keskusteluja!!Muistaako joku?!

Kävin tänään 4D-ultrassa, ja meille ei tulekaan Keijo vaan Kyllikki! Olipa upea ultrakokemus. Joogaili kovasti. Dvd:llä näkyy, miten tarttuu sormilla varpaisiin ja on muutenkin kippurassa koko ajan.

Syke oli 154, paino 540 g, BPD 55 mm, AC 186 mm ja FL 38 mm. Mitäköhän nämä mitat ovatkaan?

Oliko meillä jossain lista, johon on merkitty sukupuolet? Seuraavan ketjun alkuunhan voisi laittaa sellaisen.

Mahtavia mahoja! Mä kyllä kalpenen noiden rinnalla. Ois jo kiva, kun olis mahaa. Äitiysvaatteet on mulle vielä liian isoja, mutta Bebesistä löysin sentään suorat housut, jotka eivät ole liian löysät vielä, mutta menevät pitkään.

jhk & Kyllikki 22+6

mun mielestä hullujen päivien lennot vaihtuvat päivittäin ja jos aamusta meet sinne jonottamaan niin saat sen päivän tarjouksen varmasti, huomenna sielä on new york, gäteborg, ja kaks jotain muuta.
Mulla muutes mitattiin sf mitta tokaa kertaa tänään ja oli 21, oli ihan sama ekalla raskaudella vklla 22+ jotain:)!

nyt kattomaan sinkkuelämää

outi

Nostanpa meitä vähän ylöspäin. Mulla on tiistaina se rakenneultra ja mietin tässä, että pitääkö sinne nyt mennä täydellä rakolla? Eli tehdäänkö se mahan päältä?
Tuossa meidän helmisten listassa on joitain, jotka eivät ole kirjoitelleet sitten alkuaikojen, ainakin elina2, kirle ja misuli79 taitaa olla sellasia. Enkä muista, että ki-su:kaan olisi kirjoitellut. Muistaakseni kukaan ei ole maininnut keskenmenoista tms., joten en tiedä missä ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Uusi ketju:
HELMIMAMMAT 2008

auliina 30v, la 31.1/1.2, esikoinen, MKS, Mikkeli
Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi
HaLi! 27v, la 2.2, toinen, SKS, Seinäjoki ,poika tulossa
Litulatunen 30v, la 2.2, esikoinen, TYKS, Turku
Nina84 23v, la 2.2, esikoinen SAS, Salo
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu
ki-su , la 3.2
Niksu 27v, la 3.2, toinen, TAYS, Tampere
Sirenia 29v, la 4.2, toinen, K-HKS, Hämeenlinna
Kirle 31v, la 4.2, toinen
Pia 31v, la 4.2, esikoinen, Jorvi, Espoo
Wilma74, 32v, la 5.2, toinen, Kättäri, Helsinki
Helmipöllö, la 5.2, toinen, TYKS, Turku
jhk 27v, la 8.2, esikoinen, LKS, Rovaniemi
sulis, 26 v, la 9.2, esikoinen, NKL, Helsinki
outi 24 v, la 9.2, toinen, NKL, Helsinki
Elina2, 22v, la14.2, esikoinen, TAYS, Tampere
misuli79 28v, la 15.2,toinen, SATKS, Pori
Deina23v, la 16.2, toinen, TAYS, Tampere
Pullahiiri 80, la 16.2, esikoinen, Kättäri, Helsinki
Safiiri 35v, la 24.2, neljäs, KPKS, Kokkola
C81 26v, la 25.2, esikoinen, KOKS, Kotka
tiittus 28v, la 28.2, toinen,SATKS, Pori
Maijustiina 25v., la 29.2, esikoinen, TAYS, Tampere

Tässä listaa niille, jotka haluavat laittaa vauvan sukupuolen helmiksille tiedoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja HaLi!:
Alkuperäinen kirjoittaja Uusi ketju:
HELMIMAMMAT 2008

Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi, poika tulossa
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu
ki-su , la 3.2

Tässä listaa niille, jotka haluavat laittaa vauvan sukupuolen helmiksille tiedoksi.

Sellaisen käsityksen olen saanut, että vatsan päältä ultrattaessa rakko ei saisi olla tyhjä ja sisäkautta ultrattaessa rakon nimenomaan pitää olla tyhjä. Mutta en tiedä miten oikeasti.
Katselin vähän meidän ekaa ja tokaa ketjua. Siellä oli helmiksiin ilmoittautunut mm. Nenne 78, Jii 85 ja Satu 76, jotka eivät ole tuossa meidän listassa ja joista ei ole sittemmin kuulunut mitään. Ja OP taitaa olla tammimammoissa.
Viikonloppuja kaikille!

Terveisiä rakenneultrasta - kaikki oli hyvin!

Meillä käskettiin nimenomaan tullarakkotäynnä paikalle, ja vielä ilmoittautumisessa muistutettiin ettei saa käydä vessassa (näin siis KOKSissa)

Nyt viikonlopun viettoon. Mies tunsi äsken ekat potkut. Hyvä päivä a3

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Marjuli 29v, la 2.2, neljäs, L-PKS, Kemi, poika tulossa
momento 26v, la 2.2, toinen, OYS, Oulu, poika tulossa
ki-su , la 3.2

Kummallista. Kätilöopistolla Helsingissä on odotustiloissa kyltit että ultraan tulijat, käykää WC:ssä ennen. Näin sekä niskapoimu-ultran että rakenneultran kohdalla (ultraus eri tiloissa).

Kiva että kaikilla on ollut neuvolassa ja ultrassa kaikki hyvin. Ja tosiaan, en usko että kannattaa painosta ottaa stressiä, monellahan se putoaa imetysaikana ihan itsestään jopa alle raskautta edeltäneen lähtöpainon. Ja jos ei putoa itsestään, niin ehtii siitä murehtia sitten vasta.
Meillä esikoinen on kipeänä, joten ei päästä ulos nauttimaan aurinkoisesta päivästä. Mutta sensijaan saatiin hulluilta päiviltä lentoliput ostettua, ja lennetään 3 viikon päästä viikoksi etelän maille (toivottavasti vaan esikko ehtii parantua kunnolla ennen sitä!) Mietin tässä, että oon jo 27+4 kun lennetään takaisin, niin pitääkö joku lääkärintodistus olla? Kun luin, että 28. viikosta eteenpäin pitää olla todistus, niin tarkoittaakohan se vasta 28+jotain vai onko 27+ jo sitä 28. viikkoa? Sekavia nämä viikot jotenkin. Varmaan Finnairille soittamalla ainakin selviää...