HELMIVAUVAT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh mikä helle!!!

Mette suurinpiirtein aamupäiväruoka (peruna ja jotain) on n. 1/5 desii... iltapäivällä hedelmää tai marjaa soseutettuna puolisen desii ja illalla kaurapuuroa ja seassa jotain marjaa ja sitäkin puolisen desii.

Tuttia neiti EI syö ja tuttipullostakin huononlaisesti vetelee joten vettä juuaan mukista niinko muutkin ihmiset :oI

Kaikki soseet mä väänän ite, ekan kaks purkkia ostin kaupasta mut totesin että ne on aika h*tin kalliita (varsinkin kun kääntää eurot markoiksi) ja totesin että saan halvemmalla tuoreet ainekset kaupasta ja eiko valmistamaan. Nyt meillä on pakastimen ylälokero täynnä vaikka minkä värisiä ""jääpala""kuutioita joista sitten sulatan sopivat seokset ateriaan kun ateriaan.

Jos tääkin kattelis nyt jotain kuvii tonne helmisvauvoille jotta pääsen teiänkin kullannuppuja katteleen.....

Aika on hurahtanut siivillä, kun mies on ollut kesälomalla. Enkä siis ole ehtinyt naputtelemaan kuulumisia. Ollaan reissattu lounais-Suomessa ja mökkeilty. Alkaa vaan tämä helle tökkiä. Joona ei nuku enää kunnolla, kun on lämmin sisällä ja ulkona. Sitten päivä onkin yhtä kitinää.

Meillä oli 5 kk tarkastus ja Joona sai rokotteen, josta ei onneks tullut mitään. Hyvin oli poju taas kasvanut eli nykyiset mitat 7740 g ja 68 cm. Meillä syödään myös kiinteitä ja on tainnut ekat allergian oireetkin ilmestyä. Neuvolassa saatiin rasvausohjeet ja mulle kehoitus kokeilla maidodiettiä. No sehän ei ole vielä onnistunut, kun jätskiä pitää saada, jotta selviää helteestä. Toivottavasti ei olis maitoallergiaa. Porkkanaa en ole enää antanut ja en edes kokeile vielä omenaa ym. ""vaarallisia aineita"". Nyt syödään perunaa, kukkakaalia ja possua päivällä yks ateria ja illalla riisipuuroa hedelmäsoseen kera. Tissiä välillä. Riisipuuro on pojan herkkua.

Joona kääntyi selältä mahalleen noin 4,5 kk iässä. Kääntyy vieläkin vain toiselle puolelle, mutta sitäkin reippaammin. Enää ei olla hetkeäkään selällään ja käännytään joka paikassa- hoitopöydällä, sängyssä, vaunuissa.. oikein harmittaa jo. Olenkin antanut Joonan nukkua jo ihan rauhassa mahallaan, koska huomasin, että en saa yhtään nukuttua jos käännän herraa kaiket yöt. Nyt yritetään myös kovasti mennä eteen päin. Peppu on jo pystyssä ja joskus vanhingossa pääsee jopa eteenpäin. En uskalla jättää enää hetkeksikään yksin meidän sänkyyn, koska sen verran jo liikkuu eteen ja sivulle, että tulisi joku kaunis päivä pian alas sieltä.

Pitää pikaisesti laittaa valokuvia tulemaan, jotta pääsen ihastelemaan teidän pienokaisia.

TERETYS!

Nytpä pistin meitinkin kultapallon kuvan tonne postilootaan..Looreko se laittaa sitten postia miten pääsee sinne tutkailemaan muitten pallukoita vai miten tapahtuu??
(tää tyyppi on aivan pihalla ;o))) )

Nyt sitten neiti hokas pari päivää sitten miten se käsi otetaan sieltä alta pois kun kierähdetään selältä mahalleen..eli nyt sitten kieputaan molempiin suuntiin .Tää uusin juttu tietysti on nyt POP ja niinpäin pitää kääntyillä.
Varpaatkin löyty eilen ja niissä roikutaan sitten kanssa..

Kuumuus ei oo hirveesti neitiä tuntunu häiritsevän..Ittee kyllä välillä,kun ei oikeen uimaankaan voi mennä ja jättää lapsukaista vaan odottelemaan vaunuun kun mamma pulikoi.Ollaan kyllä käyty polskimassa sitten kun iskä tulee töistä,mut näin päivälläkin vilvoittelu ois paikallaan.

Eilen kurvailtiin suomenlinnassa ja tulihan havaittua ettei vaunuilla ihan joka paikkaan pääsekkään..ja ne mukulakivat..muks-muks ja pom-pom oli kyyti monesti.No beibit nukku hyvin kun kärrit kolis.Olin kaverin kanssa jolla 1.5 kk nuorempi vauva.

Tänään lähden sovittamaan sitä uusinta ERGOn mallia Mintun kanssa.Viimeekshän koklasin sitä vanhemmalla ""lainabeibillä"" ja se reppu oli sitä vanhempaa mallia.Tää uushan pitäs sopia jo n.4kk lähtien.

Passihakemuskin on nyt sitten vetämässä ja Minttu tulee siihen minun uudelle passilleni.Se tulee jo kahdessa viikossa,kun oletin siinä menevän n. kuukauden.Oma kuva on siinä taas tyyliä""sarjamurhaaja""..Miten noissa virallisissa kuvissa onkin aina niin pökkelön näkönen..Kattele sitä sitten seuraavat 10v.Tai no enpä minä sitä kattele vaan tullimies raukat ;o)).

Ihanaa näyttäs muutamat pilvetkin seilaavan taivaalla.On tuo nokkaosasto jo senverta punotuksessa,ettei hulluna arskaa kaipaa.Pelkkä liina päässä ei oo oikeen tota naamaripuolta suojannu,ois varmaan kalastajalakki ollu parempi valinta vime päivinä.No en valita,ihanaa kun on kesä ja kärpäset(+paarmat ja itikat..)

Kunhan Minttu tosta heräilis,ni eikun menoks!!

Siis okei, myönnettäköön että *mä en tajuu* mulla on se salasana nyt sinne sivuille ja minne sivuille?? mistä niitä pääsee katteleen niitä kullan murui???

*iskee päätä seinään*

hih,eli niitä kuvia pääsee ihailemaan saunalahden sivuilta,eli saunalahti.fi sinne sit kirjotat sen helmivauvat1@netti.fi ja salasanan niin pääset sisälle...

TAYSista soitettiin,maitoaltistuskokeet on 3.8 ensimmäisen kerran,ja hyvä niin et heti elokuun alkuun,mäkin halúuuuun jo jäätelööööö!!! *ja suklaata,ja mansikoita,ja...*

Onkos mammat mitenkä päässyt ns. omalle ajalle? Mä olen nyt pari viikkoa juossut lenkillä aina yön tunteina :) Siellä saan sen puoli tuntisen aivan yksin jolkotella,en ota edes koiraa mukaan..(pikku hiljaa venyttelen henkistä napanuoraa..)

5kk neuvola takana. Pituutta oli tullut pari senttiä lisää, nyt 69cm. Painon lisäys hidastunu tosi reippaasti, nyt 8690g. (viimeks oli 8440) Onkos muilla, joilla on iso vauva, kokemusta lapsen ulkonäön arvostelemisesta?!? Elviiraa on monet sanoneet lihavaksi ja otan aina nokkiini. Varsinkin kun hän ei ole!!! Pitkä tyttö, isot posket ja muutama normaali vauvamakkara, mutta ei missään tapauksessa lihava. Käyrilläkin menty koko ajan ja mun mielestä vaan terveen näköinen. Kyllä ottaa päähän kun tullaan sanomaan että ""onpa siinä pulska POIKA!"" Vai tyttökö se on?""

No, joka tapauksessa, ihanaa kun helteet vähän hellittää! Meillä on kyllä kivistänyt kaikkien hermoja. Onneksi mulla on miehen kummityttö apuna tän viikon. Yksi syli lisää ei oo pahitteeksi.

Tintti kyseli tosta omasta ajasta... Mä en ole kyllä yksikseni käynyt oikein missään, mutta muutaman kerran olen ollut mukana miehen keikalla. Kuskina. Olis kiva päästä kaksin ""vapaalle"" joskus. Eiköhän sitä sitten ehdi...

Viiri :o)

Mun eka vauva oli kanssa maailman ihanin ilmestys, maito maistui ja maistui ja vauva oli toooosi ihanan söpö..Mä ihmettelin ihmisten kommentteja kanssa tosta pyöreydestä kun mun mielestä se vauva oli ihan normaali....

...Nyt kun kattelen niitä vauvakuvia ni olihan se pyöree :o) mietin et miten mä en sitä silloin vaan huomannu, olin niin sokaistunut siihen ihanuuteen..mut nyt mulla on noi kaks muuta vauvaa tossa mallina ni johan on neidit eri luokkaa...Naurattaa toi ensimmäinen nappisilmä noissa kuvissa kun on pyöreyttä käsissä ja jaloissa ja kasvoissa pieni kaksoisleuka.

Toisaalta kun oli tottunut että vauva oli pehmee ja pyöree ni seuraava vauva kun syntyi, niin mulla on vieläkin vähän sellain ""tyhjä tunne"" siit vauva ajasta, ja luulen että se johtuu siitä että tää toinen neiti ei ollut sellain ihanan pyöree mussukka, oli ihana mutta omalla tavallaan...Ja että sillä oli jo sisko seurana jota se kauheesti tarkkaili ni teki siitä myös erilaisen vauvan, paljon ""vanhemman tuntuisen"".... Näit on vaikee selittää näin, mut toivotaan et ymmärsit mitä ajoin takaa.

vauvojen tarvii olla pienii ja pyöreitä :o)

HEIPPISTÄ!

Pallukkamme on käyty bongaamassa..Olihan mukava nähdä kuvia vauvoista.Tosi kiva kun muutamissa oli myös mammat mukana..Näkee minkämoista sakkia täällä pörrää ;o))).

Mintulla selvästi kuultaa kaks etualahammasta läpi ikenessä valkosena..Menee kyllä varmaan vielä aikaa ennenkun ne siltä ponkasee ulos.Kohoamaa en nimittäin tuntenu kun ikeniä kokeilin.

Viime yö oli vähän levoton meillä kaikilla..Tuolla makkarissa on niiin turkasen kuuma.Minttukin se yöllä kiljahteli,heräili useempaan otteeseen.Kun ei hetsillään nukahtanu,ni syöttelin sitten pimua pariin otteeseen.Muuten on melkeen yöt menny vaan yhdellä syötöllä.

Kävin sitten koklaas sitä uutta ERGOa ja meinataan sellanen hommata.Se väri vaan mikä halutaan on maahantuojaltakin loppu,eli ehkä tän kk:den lopussa tulee..Ei auta kun ootella.

Kuuma tuntus taas tulevan..huh-huh!Onneks tuolla sentään tuulee jonkin verran.
Kunhan pimu herää päikkäreiltää,eikun ulos loikkimaan!

Heh Sannannaa!
Munkin mielestä vauvojen kuuluu olla pyöreitä. Olen vaan nähnyt paljon pulskempiakin vauvoja ja mm. itse ollut pyöreämpi kuvista päätellen. Ihan samahan se on mitä muut on mieltä, senhän on jo tässä kantapään kautta oppinut lyhyenä äitiysaikana. Kiitos kannustuksesta! :)
Sain miehen tänään suostuteltua sosetta syöttämään ja se säikähti niin ettei varmaan enää ikinä syötä. Luuli antaneensa liian ison määrän kerralla tai jotain vastaavaa kun tyttö sai kauhean itkukohtauksen kesken kaiken, eikä meinannut saada happea. Hetken päästä rauhoituttiin ja huomattiin että hänpä oli purrut uudella hampaallaan haavan huuleen! Ihana katsella kuinka toinen on niin innoissaan kaikesta uudesta opitusta. Vaikka joskus haavereita sattuukin.

Höh,tämä tyhmä äiti ei ilm. osaa tehdä hyvää sapuskaa tytölleen:/ Oltiin mökillä jonne olin sitten ostanut valmista peruna-kukkakaali sosetta,ja ajattelin ennen kun sitä aloin antaan et ei varmasti uppoa kun ei äidinkään tekemä pöperö mene hirveän hyvin alas,niin kappas vaan likka veteli puoli purkkia tosta vaan! Suu aukí kuin linnunpoikasella :) Onhan se soseempaan mitä itse olen muussannut,mutta kun maistoin sitä itse niin kyl se omatekoinen on paremman makuista ?...
Noh,tämä täti nyt menee sit tänään kauppaan ja ostaa likalle valmista murkinaa..kokeillaan sit myöhemmin jos se äitinkin kokkaama maistuis paremmalta edes joskus *hih*

Heikun keikun!

Enpä ole aikoihin tänne kirjoitellutkaan. Välillä olen pyörähtänyt lukemassa kuulumisianne.

Poikaseni täytti eilen 5 kk. Neuvola on keskiviikkona, joten tämän hetkisiä strategisia mittoja en ihan tarkkaan tiedä. Sirompaa sorttia hän kaiketi edustaa, kun 4 kk vanhana oli 6,6 kg. Niin ja nimeltään pikku marakatti on Santeri.

Soseita ollaan syöty reilu kuukausi. Lounaaksi purkillinen kasvissosetta, iltapäivällä purkki hedelmää/marjoja, illalla velliä/puuroa. Muutoin sitten rintamaitoa.

Yöt hän nukkuu hyvin, n klo 21-05 (06), syö, jatkaa unia äitsykän vieressä ja monasti makoillaan sängyssä kymmeneenkin asti (unikekoset ;-) Päiväunia on vähän vaikeampi ennustaa, vaihtelevat hiukan. Pääsääntöisesti kuitenkin aamupväunet n.45 min, päiväunet 1-2 h ja illalla vielä yhdet tunnin unet.

Vatsalta selälleen Santtu on kääntynyt reilun kuukauden. Hampaita ei kuulu, ei tunnu minkäänlaisia alkujakaan. Kokenut matkamieskin Santtu jo on; Suomessa on menty vähän sielä sun täällä ja Espanjassakin pyörähdetty. Suokissa on käyty piknikillä ja Lintisillä maisemajunassa :-)

Hyvin on kaikki siis mennyt, paremmin kuin uskalsin toivoakkaan. Lisää haastetta tulee varmasti, kun pikkuisemme alkavat liikkua. Kummipoikani ,10 kk, on varsinainen vauhtiveijari, josta olen saanut esimakua tulevasta. Mietin vain , että, suhtautuuko omaan lapseen ""pystyynnousuvaiheessa "" rennommin vai onko tunne sama kuin vieraan kanssa ""apua, kohta se satuttaa itsensä""? Sannannaa, osaatko vastata, kun sinulla on jo kokemusta?

Hui, kun kello on jo paljon! Nyt nukkumaan ( ensin kuitenkin käyn vielä ihastelemassa jälkeläistäni: Voiko mikään olla suloisempi, ihanampi kuin oma nukkuva lapsi??!!)

Hiukan muuntaen entisen mäkikotkamme sanontaa:
(""Kyllä elämä on ihmisen parasta aikaa"" )

KYLLÄ KESÄ ON IHMISEN PARASTA AIKAA!

Helteistä heinäkuunjatkoa,

pitkästä aikaa
Mimmi

Mimmi :o)

...Joo no kyllä se mulla ainakin niin on että vieraista lapsista oon ""herkempi"" kuin omista.... Eli kun oma nousee pystyyn ni sitä vähän niinko luottaa enemmän ja taas jos on vieras lapsi hoidossa ni sitä vierasta sitten enemmän paapoo ettei satu mitään..mistähän tääkin johtuu, tiedä häntä?

Meillä neiti menee molemmilta kyljiltään jo massulleen..ja kauhee sätkyttäminen jaloilla jospa joskus lähtis käyntiin...äänetkin on valmiina,,,se tosissaan suullaan hurisee :oD ...Monesti aamuisin kun Markku laittaa aamupalaa ennen töihin lähtöö, kuuluu lasten huoneesta kikatusta ja hurinaa ja Teiahan siellä itteään viihdyttää :oD

Eilen ostin kymmenne kiloa mansikoita pakkaseen ja kyllähän me sieltä vähän Teiallekin maisteltiin..soseutin raakaa mansikkaa ja lusikalla suuhun..vielä ei oo ainakaan mitään näppyjä näkynyt että eiköhän tänään lisää kokeilla.

ääh, mulla oli joku kyssäri mielessä...mut nyt ei tuu mieleen mitä se oli...tarvii palata takas kun muistan *vanhuus ei tuu yksin*

Sateista tiistaita....

Ukkonen täällä aamusella jyrähteli ja ainakin yhden salaman bongasin..mut tais mennä se ukkonen menojaan.Sataa tihnuttaa kyllä,jospa tänään sais vähän tätä kotiakin puunattua.Eihän noilla kauniilla keleillä oo malttanu täällä sisällä kyhnöttää!!

Eilen käytiin pesemässä viimoset matot,eli se kesän urakka on suoritettu.Toivottavasti kuivuisivatkin..Taas sai Minttu mattolaiturilla ihmetellä maailman menoa ;o)).

Mansikat käytiin kanssa poimimassa viikonloppuna.Oli kyllä paljon ja valtavan isoa köllykkää.6 kiloa poimittiin + vatsalaukkuun tuhti satsi!Tein Mintullekkin talveks sauvasekottimella survosta,vaikka puuron päälle laitettavaksi.Pienet minigrippipussit on aika katsyjä tommosille pienille satseille.

Tosiaan niinkun Mimmi totes,yllättävän hyvin on menny kaikki nuo turneet missä vauva on ollu mukana..siis jokapaikassahan se on kulkenu matkassa.Viimekesänä sitä kun mietti,et mitenhän hoituu nää tietyt kuviot??

Kesätraditio ruisrock jäi kyllä nyt tänävuonna väliin..Se onkin melkeen ainoa,mitä ei oo voinu toteuttaa.
Viikonpäästähän ois kaivarissa taas piknik-konsertti jospa sitten sinne ismo alankoa kuuntelemaan ;o)).

Alennusmyynneissä tulee seikkailtua ja ainoa joka sieltä saa jotain on Minttu..Ootteko huomannu sellasta ilmiötä,ettei enää edes tuu katottua ittelleen mitään niinkun ennen?!
Isoimmat kuteet mitä on tullu hommattua on 80cm.Ens kevääks/kesäks mekkoa jne..Kait ne sillon mahtuu,vai jääkö just pieneks ;o)).

Nyt pyykin ripustukseen,
see you!

Olihan Joonalla hauska kantotsydeemi ;o)).
Piti käydä taas katsastaas,josko uusia kuvia pallukoista ois ilmestyny..
Pitää Mintustakin ottaa sitten 5 kk kuva ja laittaa uudempi sinne.

Juuh,hauska luomukantosysteemi oli Joonalla!:)
Mites,kakka-asiaa tulee nyt,valmistautukaa *hihiih*
Eli kuinka teillä on nyt tuotokset muuttunut soseiden annon jälkeen? Meillä siis pari viikkoa peruna-k.kaalia ja päärynää annettu ja peräpää rutkaa (ei mulla,siis likalla;) ihan sellaista pinaattimuhennosta...(ai kun kauniisti ilmaistu..hmm)
Tuolla olikin joku ketju päärynästä,mut kah kun en tiiä onko toi ihan normaalia...? Ei haise pahalle ei,mut väri ihmetyttää..
Arvaatkaas tytsit muuten mihinkä mä pääsen to!? No julkkis Gekolle parturiiiiiin!!! Eli saas nähdä millä silmällä se tästä kotiäidistä taikoo prinsessan :D
...eka kerta likasta niin pitkään (lue reilu 2h..:) erossa sit..saas nähdä miten pärjää äiti sekä tyttö...:/

Pitkästä aikaa heipä hei!
Ihanoita palleroita sähköpostissamme. Joona on nii-iin yhden mieheni kaverin näköinen, jotta jos en tietäisi, ettei sillä ole lapsia, menisin väittämään isäksi :P (älä pahastu :) ).

Täällä reissataan seka Aleksin kanssa, että ilman. Nyt oltiin melkein viikko matkassa taas, kun isilläkin alkoi kesäloma. Ja vkonlopun äiti ja iskä rokkasivat Ilosaaressa ja Allu mummin hoivissa. Hoidot sujuu jo kuin vanhalla tekijällä :) Aleksi on niin reipas poika :) Ekana iltana Joensuussa (noin parisen sataa kilsaa Aleksiin) kyynelehdittiin molemmat, sekä minä, että mies. Mies jo ehdotti, että lähdetään seuraavalla junalla Aleksimme luo takaisin. No, ei sentään lähdetty ja osattiin me lopulta nauttiakin irtiotosta.

Allu on jo niin iso poika. Monesti oon miettinyt, että JUST NYT on varmaan sitä parasta vauva-aikaa. Taas tuntuu sille, että, nyt 5kk-vanhana Allun kanssa on kaikkein ihaninta :)
Päiväunista en jaksa enää stressailla, nukkuu miten vähän tahtoo ja niin useasti, kuin tarve. Yleensä kuitenkin 20-40min, 4krt päivässä.

Me ollaan jumahdettu soseiden syönnissä kasvissoseisiin, ja pikkuannoksiin. Olen uskaltanut yhä antaa vaan n. puoli purkkia kerrallaan, vaikka syömistä ollaan harjoiteltu jo 1,5kk. Kait pitäisi pikkuhiljaa siirtyä hieman vankempiin satseihin ja kenties kokeilla jotain lihaakin. Mä itse olen ollut kohta jo 8v. vege, mutta Aleksi syö lihaa niin kauan, kuin itse tajuaa tahtooko jatkaa mammansa jalanjälkiä. Ruokia en tietty pysty maistelemaan, enkä oikein tiedä osaanko valmistaakaan, mutta kait se on opeteltava. Lihaa sisältävät purkkiruoat ovat jo liian kalliita (nyt kasvis- ja hedelmäsoseet oon ostanut purkissa 0,25€/kpl).

Huomenna mennään sitten neuvolaan. Saapi nähä joko ollaan kymmenkiloisia :D

Vielä tuosta isovauva-keskustelusta...Mun mielestä Aleksi ei tosiaankaan ole lihava (4kk 8535g ja 67cm), kun pituuttakin sentään tuon verran. Ei ole edes kaksoisleukaa :P Neuvolan tädin mukaan pitkä ja sopusuhtainen vauva. Olen kyllä huomannut, et normaalia isompi vauva tosiaan on, koska tänäkin kesänä ollaan pidetty ulkomailta tuotuja shortsiasuja, joiden kokona 18-24kk! Tai henkan ja maukan taulukoiden mukaan meidän ipanan kuuluisi olla jo 9-12kk. Mutta mitä sitten?! Mitenkä vauvan kasvua voisikaan edes rajoittaa? Aleksi ei edes syö mielestäni järkysti, maitoa menee tommonen 800-900ml/vrk ja yksi purkki sosetta. Monet taitavat tässä iässä syödä jo paljon enemmänkin.

Niin ja mun imetys on loppunut :( Olenko eka?

Huomenta!
Elviira täytti eilen viisi kuukautta ja hampaita on siunaantunut jo kaksin kappalein. Nyt on käynnissä kadonneiden päiväunien metsästys. Johtuneeko hampaista, tiedä häntä. Yöt onneksi menee tosi hyvin: 20-05 (syönti)-06.Tosin eilen kun nukkui päivällä yhteensä n. tunnin(!), yöunille mentiin jo seitsemältä.

Ajattelin pikkuhiljaa myös siirtyä lihaisampiin soseisiin ja viljatuotteita pitäisi alkaa kokeilemaan. Maissivelliin neiti onkin jo tottunut.
Violet80, loppuiko sulta maito vai eikö Aleksi enää halua tissiä? Mulla onnistuu vielä, mutta noiden hampaiden takia en välttämättä enää kauaa imetä. Pureskelu tuntuu olevan niin hauska harrastus.

Käytiin eilen Kelassa, valmistautuneina tappelemaan. Ollaan nimittäin haettu asumistukea tammikuusta lähtien eikä vieläkään olla saatu päätöstä. Lähettävät vaan selvityspyyntöä toisen jälkeen. Sitten kun niille soittaa niin sanovat että kaikki tarvittava on jo. Lopulta saatiin päätös: hylätty tutkimatta. Eilen mentiin paikan päälle uuden hakemuksen ja tarkkojen laskelmien kanssa. Satuttiin saamaan mukava virkailija, joka lupasi meille käsittelyn viikon kuluessa ja tuet takautuvasti tammikuusta lähtien!!!
Mulla jo melkein palautui usko tähän systeemiin.

Meilläkin on nyt 5kk neuvola takana, pituutta neidillä 67cm paino tasan yhdeksän kiloa, oma neuvolatäti oli lomalla ja uusi terkka suositteli että voitaisi aloittaa soseiden kokeilu, tähän asti menty rintaruokinnalla. Hän sanoikin että Alma-Esther on tyypillinen äidinmaidolla ruokittu vauva, eli hyvin kasvaa ja ihanat reidet ja käsivarret, leukoja muutama. Musta on vaan ihanaa että vauva on aika pullukka, kukaan ei ole huomautellut pyöreydestä, paitsi Kreikassa kun kaikki luulivat pojaksi, vaikka päällä oli kuinka vaaleanpunaista. Meillä ei käännytä kuin masulta selälle. Kuolaa tulee kiitettävästi ja päristely on nii-iin hauskaa. Ja ääneen nauraminen on ihanaa, ja ne kiljahtelut. Kokeiltiin tänään tosiaan sitten porkkanaa, pari lusikallista meni hienoisen puistelun myötä alas. Huomenna taas uudestaan. Mulla on rinnat tosi kipeet kun pitkästä aikaa Alma-Esther nukkui 22-05 (pari viikkoa meni kahdella yösyötöllä) Miehen veli tulee Englannista viikoksi kylään, ajateltiin että voisi vahtia vauvaa ja me voitaisiin mennä kahdestaan leffaan. Ihanaa kun sataa, ilma on ollut niin hiostava, nyt olo helpottaa.

Viirille...Aleksi alkoi pikkuhiljaa vieroittaa itseään tissistä, eli toisinaan kelpasi, toisinaan sai kaameat raivarit jo kun kellisti sen rinnalle. Lopulta söi enää yöllä (2krt) ja sitten ei enää lopulta yölläkään. Eipä sieltä varmaan enää tullutkaan kuin tippasia, sillä nyt viimeisestä imetyksestä on 6 päivää ja rinnoissa ei tunnu mitään pakkaantumista tms.

Tänään käytiin neuvolassa ja onkin tasan 5kk vanha Aleksi. Mitat 9100g ja 69,5cm. Eli painonnousu hieman hidastunut, nyt vain hieman alle 600g/kk. Mutta se lienee vielä ihan ok. Lihasoseita suositteli täti siellä, niinkuin arvelinkin. Mutta taidan nyt eka kuitenkin ottaa päiväohjelmaan iltapuuron. Piikki tuli ja se sattui niiin vietävästi, ettei itkusta meinannut loppua tulla :/
Neuvolantädin mukaan, mun ja mieheni olisi pikkuhiljaa palattava samaan sänkyyn :D Mehän meinaan nukutaan yhä eri huoneissa. Aluksi sen takia, että mies sai nukuttua ja jaksoi töihin, mutta nyt kun minua häiritsee sen kuorsaus, joten en ole päästänyt vieläkään makkariin takas :p
Hassua, että ne tuommosiin asioihinkin puuttuvat, kun sanovat, että pitäisi elää kuin mies ja vaimo, mutta toisaalta hyväähän ne vaan tarkoittaa :)

Nyt täytyy alkaa siivoilla tätä huushollia...

Jepulis,nyt on henkinen napanuora venynyt yhden parturikeikan verran ja ihan hyvin kuulemma kotona oli isillä ja likalla mennyt ..( luojan kiitos sose maistuu Venlalle;)
Kyllä piristi kampaajareissu,niin fyysisesti kuin henkisesti...tai vaan jäädä Gekolle traumoja musta kun serkkulikan (oli mua ennen parturis sillä..) kanssa höpötettiin niitä näitä...hihhihh.. mut hyvää jälkeä teki kyllä!
Kakka hukassa Venlalla,höh...sitä kait ne kiinteet nyt teettää..tarvii yrittää päärynää antaa enemmän vielä..Päiväunet ovat hukassa olleet jo jonkun tovin,ennen kun nukkuin 2x 2-3h päikkärit niin nyt niitä samoja kuuluisia puoli- tuntisia niinku monilla teill muillakin näyttäs olevan :(
Kaippa noi uudet taidot vaan valvottaa...*huoh*
Noniin,mies tuli kaupasta...syömään siis ;)

nyt on käyty painokontrollissa ja fysioterapiassa. Paino on jo tasaantumassa, mutta ruokaan pitää kuitenkin lisätä 1-2 tl öljyä päivittäin. Noh, eipä siitä kai haittaakaan ole ja ei näytä ainakaan Matiaksen syömishaluihin vaikuttavan. Se poika syö kaiken mitä eteen lappaa... =) Tintti kysäisi kakkatuotannosta, ja meillä se on pysynyt aikalailla samanlaisena. Kerran päivässä kunnon satsi, tosin nykyisin haisee vaan pahemmalle ja joukossa voi olla kivoja sattumia. yöks.. ihana aihe. =)

Fysiossakin meni kivasti, ja nyt ei enää tarttee käydä ellei itse haluta. Jännä miten siellä terapeutin näyttämät aktivoimiskonstit tuntuu nyt niin itsestäänselviltä, mutta eipä vaan oo tullut kotona mieleen.. Nyt sit innolla jumppaillaan, jotta oikea puoli tulisi yhtä aktiiviseksi kuin vasen. =) Matias jaksoi olla tosi reipas, vaikka hereilläoloa tuli melkein 3 tuntia heti aamusta! Iltaisin tuo saattaisi vielä mennä, mutta aamusta on kyllä simahtanut nopeammin seuraaville päikkäreille.

Minäkin olen hieman miettinyt imetyksen lopettamista vähitellen. Matias on muutaman kerran unisena puraissut rinnasta, ja kun teräviä hampaita on jo kaksi, niin auts! Ei tosin näytä tissi enää niin paljon kiinnostavan muutenkaan. Aiemmat pitkät syöntisessiot on muisto vaan... Nykyisin syödään muutama minuutti, ja sen jälkeen ruvetaan juttelemaan tai käännytään toiseen suuntaan..

Ai niin, pitää ihan mainita. Meillä on jo kaksi yötä nukuttu yhdellä syötöllä 4-5 välillä! Matias menee siis nukkumaan 19.30-20 ja heräilee 7-8 välillä. Tuttia tosin joutuu laittamaan välissä ainakin kerran, ja kun oma unirytmi on jo ihan sekaisin niin heräilen muutaman tunnin välein joka tapauksessa.. jospa se tästä.. viikonloppuna pitäis suunnata sukuloimaan toiselle puolelle Suomea, ja ei hotsittais ollenkaan... Yritin miestäkin käännyttää, mutta kaipa se on lähdettävä.. Mukavahan se on tuttuja nähdä, mutta se hemmetin ajomatka on niiiiiiin pitkä...

Yritän laittaa ennen lähtöä vielä uusia kuvia Matiaksesta helmivauvoihin, kun meillä on nyt kaverin digikamera lainassa! mukavat päivänjatkot!

Tintti, missä se gekon liike on ja paljonko siellä maksaa uudistus? :o) *jotain tartteis tehä*

Ootteko te kaikki helmimammat jo omissa mitoissanne takas? Mulla on vielä jäljellä 2 kiloo ja tuntuu ettei se hävii minnekään...toisaalta asiaa vois auttaa jos jättäis jäätelön popsimisen sikseen,,,muttakun se on niin tajuttoman hyvää illalla telkkua kattelessa :o(

Kakka tuotannosta: Meillä sitä tulee ainakin se 4 kertaa päivässä eli kakkashow on jatkuvaa..ja Teiasta mukavaa :oD ja ne on jo sellasii kiinteitä satsei mitä sinne vaippaan tulee..

Mut nyt katteleen niksei siivoukseen (ja hakemaan jäätelöä *slurp*)

siie!

No, entisistä mitoista ei oo tietookaan. Painoa nyt saman verran kun synnyttämään lähdössä, himppa saattaa olla enempikin :(

Kaikki lähti jo pois (n.8kg), mutta ovat tässä kotimammoillessa tuleet takaisin. Aarght. *pyöriskelee itsesäälissä*

Ja täällä kakataan nykyään jopa n. 2.päivän välein, aiemminhan saattoi venähtää viikkoonkin. Ja kiinteetä on, vihertävää ja haiskahtaa jo aikuisen kakalle :p

Semmosta tällä kertaa...

Ei kakkaa vieläkään...no,kaippa se sieltä joskus tulee...ja rytinällä! :)
Ylimääräistä taitaa olla vielä 3kg,mut näyttää kyl et olis enemmänkin :( toi nahkataikina tossa vähän vielä hyllyy vaikka lenkillä kyllä käyn nyk. jokatoinen päivä...*hyvä minä*
Se Gekko on Placessa töissä,eli anttilaa melkein vastapäätä.
Hirmu helppoo ei ole kyllä aikaa saada sinne,seur. haluan mennä sen paikan omistajalle Tonille (on miehen vanha kaveri) ja sille seuraava vapaa-aika on vasta syyskuulle!!! :/
Hinta ei todellakaan pussia paljon köyhdytä,reilu 80 maksoi,kahdella värillä vielä...:D

Jatketaan näillä kakka-jutuilla...heh Meillä oli välillä kahden päivän välejä ja sen jälkeen kakan teko oli yhtä puhinaa ja naama punaisena pusattiin pieni kikkara. Sen jälkeen tuli toinen löysempi kakka. Nyt olen antanut muutaman lusikallisen luumusosetta ruoan jälkeen sekä ilta puuroon sekoittanut mustikkasosetta. Näillä eväillä ollaan saatu kakka tulemaan kerran päivässä. Toisiaan kakka haisee jo ihan aikuisen kakalle, enkä meinaa millään saada enää miestä vaihtamaan kakkavaippaa. Miten muilla, vaihtaako mies vaippaa?

Sitten omasta painosta. Olen saanut kaikki kilot karistettua pois (10kg), mutta tuntuu, että maha on löysempi kuin ennen. saa nähdä miten sitten käy kun lopetan imettämisen.

Me mennään keskiviikkona lääkärille näyttämään Joonan ihoa. Se on kyllä jo vähän parempi, kun olen yrittänyt välttää maitotuotteita, enkä ole syönyt mansikoita. Sittenpähän sen kuulee, mitä lääkäri sanoo.

Olis ihana päästä oikein kunnon muodonmuutokseen sekä kokovartalohierontaan. kaveri kävi Pärnussa ja maksoi kokovartalo hieronnasta vaivaiset 18 euroa.

Nyt lukemaan kirjaa, kun mies viihdyttää pojua. Siivotakin pitäis, mutta jos sitten huomenna.....