HELMIVAUVAT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi voi. Mulla jäi 8 kiloa laitokselle ja loput 10 kiloa kulkee vielä mukana. Kiitos jäätelön ja keksien. Aloitin eilen jäätelö ja keksilakon. Saas nähdä miten muijan käy...
Eliakselle puhkesi viimeviikolla eka hammas. Yhden iltapäivän ja illan hän sitä itkeätuhersi, mutta aika vaivattomasti kuitenkin. Kuolaa kyllä tuli enemmän kuin laki sallii. Samantien hän opii kääntymään selältä mahalleen.
Viime yönä hän nukkui koko yön heräämättä 9 tuntia putkeen. Saas nähdä miten ens yönä... toivottavasti ei ollut tilapäistä. Meillä on vähän hankaluuksia tuon nukkumaan menon kanssa. Nukahtaa vasta puol kahdentoista maissa. Ollaan koitettu aikaistaa mutta ei auta mikään.

No nyt täytyy taas mennä...

No, miten on, joko on pikkukakkoskuumeilua ilmassa?
Mä väitin kaikille, kun Allu syntyi, että ei uutta vauvaa ainakaan viiteen vuoteen...hmm. Ja mulla on KAAMEA VAUVAKUUME nyt! Jäi ne kapselitkin laitattamatta, jotka meinasin ehkäisyksi ottaa, popsin minipillereitä vielä...ainakin tovin.
Toisaalta, jos pikkukakkosen saamisessa menee yhtä kauan, kuin Aleksissa (1,5 vuotta), niin yrityksen vois jo käynnistää :)

Toisaalta mulla on välillä jaksamista Aleksinkin kanssa, kuinka mun voimavarat riittäisi kahteen?

Osittain ajatuksena olisi, että saisi jäädä kotiin, eikä Aleksinkaan tarttis hoitoon vielä ensi talvena. Ei kyllä tietysti ainoa syy. Kaveri ois kiva, varsinkin kun oman sisareni kanssa ikäeroa on vaatimattomat 11 vuotta (ja ollaan siis samoille vanhemmille, olen vaan ns. iltatähti).

Mies sanoi juhannuksena, että toinen saa tulla vaikka heti hänen puolestaan :)

Tää kuumeilu menee jo siihen pisteeseen, että tilasin juuri sellaisen ""starttipaketin"", jossa 62cm-vaatteita. Huhhuijaa! Itseäni huijaan, että halvalla kun sai, niin täytyy ostaa, jos vaikka joku kaveri saa vauvan...

Ai ai ai aiiii! Likka purra jäytää äitiänsä,tissit tajuttoman kipeet...:( Ne kaks hammasta on jo kasvaneet täyteen mittaansa melkein ja toden teolla ne sattuuuuu!!
Venla tänäänkin vaan leikki syödessään,otti hampaillaan kiinni ja riuhtaisi...Kyllä meinaan ärräpäät lensi saman tien multa! Ja mitäs Venla,no tietty hirmu naurut päälle kun sai äitistään kovia ääniä...:/
Tekisi mieli lopettaa koko touhu kun toinen vaan leikkii,mut kun pullosta ei juo,niin ei juo..*huoh* Onko kukaan vielä testannut nokkamukia? Meillä on tupperin taikamuki,toimiskohan vielä näin pienille...?

t: Tissit rúvella...

Violet,pientä kuumeilua juu on täälläkin,mut ""järki"" yrittää sanoa et jos ens vuonna sit yritystä vasta..;)

Mä huomasin kans tänään, että Eliakselle on tullut toinen hammas edellisen viereen. Onkin sitten ollut taas vähän hermostunut ja itkeskeleväinen. Ajattelin tuikata Panadol-supon kohta, kun yöpuulle mennään.
Eliashan ei ole osannut syödä ollenkaan tuttipullosta, mutta eilen koitin maissivelliä ensin nokkamukista - onnistui, ja sitten tuttipullosta, ja yllätys yllätys onnistui myös. Ja äsken onnistui taas. Eli nyt mäkin voisin periaatteessa lähteä jo johonkin ja jättää Epun isukin tai mummon hoiviin. Tosin ei oo mitään kauheeta inspistä lähtee mihinkään, ennen kuin saan nää typerät 10 kg pois. Tänään jo neljäs päivä ilman jäätelöä tai mitään muuta makeeta... Se on multa aika paljon.
Koita säkin tintti velliä pullosta. Osta sellainen tutti, missä on isompi se reikä. Tulee velli helpolla ulos, ei tarvi paljoa itse imeä.
Mulla ei ole vauvakuumetta. Eikä taida tullakkaan. Ainakin nyt luulen, että meille ei tule enempää lapsia. Tosin eihän sitä koskaan tiedä...

kotona vielä.. =) Piti siis lähteä jo lauantaina, mutta kun oltiin laiskoja eikä saatu pe-iltana pakattua tai la-aamuna siivottua, niin venytettiin lähtö huomiselle. Nyt alkaa kämppä olla sen näköinen, että uskaltaa antaa miehen kaverille avaimet kukkien kastelua varten.. =)

Ai niin, ennenkuin unohdan.. kiitos Tintti hauskasta kommentistasi Matiaksen sivuilla. =) Piti tietty sen jälkeen vielä käydä kurkkaamassa Venlan sivuja, ja Matias ainakin kovasti kuolasi ja hakkasi kädellään ruutua, joten voisin tulkita sen kiinnostukseksi? No joo, ehkä äiti vaan kuvittelee.. =)

Pikkukakkosta ei meillä vielä suunnitella, eiköhän tässä muutama vuosi käydä välillä töissä. Tosin eihän sitä koskaan tiedä.. Paino oli jossain välissä jo alhaisempi kuin ennen raskautta, mutta nyt näyttää karkkien ja jätskin seurauksena taas nousseen.. ei kiva. Yritän painostaa itseäni tekemään edes vatsalihasliikkeitä, jotta tuohon röllykkään saisi jotain muotoa, mutta heikkoa on ollut menestys tähän mennessä.. =) Elän toivossa, että imetyksen lopettamisen jälkeen se tippuu itsestään..

Jahas, meidän ukkeli taitaa kohta heräillä aamupäikkäreiltään.. ja mä kun olin suunnitellut, että ennättäisin vähän pakkailla tällä välin.. netissä surffaillenhan se onnistuu.. =)

...Ei tuu meiän likalle hampaita, ei... Ekalle tytölle tuli 9 kk, tokalle 6kk ja mulle on tullu joskus aikoinaan vuonna nolla ja nolla ni 9,5kk iässä :oD

Tintti, meillä neiti juo kaikista parhaiten nokkamukista jos sille jotain tarjoo, tuttipullojen tuttei se vaan repii.

Olipa viikonloppu hulapaloota! Perjantaina alkoi, aamulla kaupassa käynnillä jonka jälkeen kun Teian olin syöttänyt ni lähettiin Neaa viemään uimakouluun (45min kävelyä) ja tottakai satoi vettä! No uimakoulun jälkeen oltiin 14 aikoihin kotona jolloin lapsille ruuat ja Teialle kans sosetta sekä maitoo tisusta, neljän bussiin ja kaupunkiin käymään tän konkkaronkan kaa (mun tytöt 3kpl ja mun pikkusisko 9v joka on ollu meil nyt viikon) kaupoilla ja sitten kattoon kukkaisparaatia, joka alkoi 17.00 ja kestikin sitten tasan tunnin!! Nauratti ko Teiakin katto koko paraatin ihmeissään eikä lainkaan pelästynyt kovaa musiikkia tai vielä kovempaa rummutusta mitä siel tuli...

Me löydettiin vasta kotiin menevä bussi klo 19 (tunnin etsiskelyn jälkeen kun bussit meni mistä sattui ko keskusta oli kiinni liikenteeltä) sitten kaupaan vielä ennen kotiin menoo ja ruokaa neiti sai vasta 19.30 joten hienosti jaksoi tyttö!!!

Lauantai ei yhtään sen helpompi, kun oltiin luvattu likoille viiä ne särkkikseen. Eli Teia viihty silloinkin ulkona koko päivän ( 11-20.30) Mä sitten ravasin likkoin kaa laitteissa ja Markku viihdytti Teiaa. Vaan eipä siinä ollu mitään viihdyttämistä, neiti tykkäs olla iskän sylissä ja pällistellä ohi kulkevia lapsia ja aikuisia :oD ja mä sain ravata laitteissa!!!!

Kyllä mää sanon että toi puuhamaa on lasten kannalta kaikista paras kesäpaikka! Se on rakennettu ja suunniteltu lasten näkövinkkelistä ja siel lapset pääsee hyvin ommilla ehdoillaan menee eikä tarvii jonottaa koko ajan!!

Paras jonotus oli kyllä kummitusjunaan johon jonotettiin 45 min ja se koko juttu oli ohi minuutissa!!!! *iso aarrghs*

Nyt neiti pikkuinen nukkuu kauneus unia tuol meiän sängyllä ja tää äippä lähtee peseen mattoi... siie!!!

Hellou!

Ollaan oltu kovasti menossa, kun isukilla on lomaa. Viime viikol oli neuvola 5 kk ja mitat oli 68,4 cm ja 7845 g. Paino on nyt tasaantunu ja käyrä jopa kääntyny hiukan laskuun... Piikki tuli, mutta poika on nyt jo kovanaama, heko, heko. Ei siis itkua vaan aurinkoista hymyä neuvolantädille.

Nyt ollaan maisteltu pottua, jonka oksensi, maissia, josta myöskin tuli oksu ja parsaa, joka ainaki tänää uppos hyvin. Maito ei meinaa upota päivisin tissistä, mut aina jotenkin saan huijattua Eetun tissille siis puoliunessa kun nostaa rinnalle niin saattaa vähä mennä. Pullosta kyllä maistuu... Eikä se kai muuten haittaa, mutta tällä mammalla tisut on täynnä maitoa eikä sitä saa niin hyvin pumpuilla poies. Meitsi siis hukkuu maitoon!!!

Myös nukkumisen kans on ropleemia. Ei meinaa millään nukahtaa, kääntyilee vaan mahalleen ja kun ei osaa siinä nukkua niin alkaa itkeen. Sitä sitten on yöllä ja päivällä tätä samaa rumbaa. On siis ollut melko outoa, kun tyyppi on nyt kovasti itkeskellyt ja ollut kärttyinen, kun normaalisti on hyvinkin aurinkoinen, tuo meidän Hangon keksi! Hampuja en oo viel löytäny, mut kovasti imee alaientä, et eiköhän se jo hiukan oireile....

Pikkukakkosta ei olla vielä suunniteltu, mutta puhetta on kyl ollu... Pitäis nyt ensin käydä töissä, et sais hankittua isomman asunnon, et saatais meidät kaikki mahtuun. Mä luulen, et sit joskus. No, välillä oon kyl miettiny, et olisko meil vaan yksi lapsi riittävästi?!? Luulen, ettei riitä!

Mä oon kans toivonu pääseväni särkkään, mut kun ei oo vaan saanu sovitettua sitä mihinkään väliin. Niin ja kaikkee muutaki olis kiva tehä, huomenna varmaan mennään mökille josko tuo poitsuki sit rauhottuisi.

Mekin mökkeillään loppuviikko,keskiviikkona vaan tullaan 5kk neuvolareissuun hakeen piikki ja uusimmat mitat...Saas nähdä miten painoa on nyt tullut,tuntuu ainakin toi meidän likka sitä jonkunverran saaneen lissää kun painaa jo niin ""pirusti"";) saataiskohan siis jo 6.5kg rikki *hih*
Vieläkin näykkäilee tissiä,hirmu kipeet on nyt ja tekee pahaa pelkkä toisen imeminen :´( Nokkamuki ei ollu ainakaan ensi testillä yhtään kiva,saati sit se juustonaksuille haiseva maito mitä siellä oli (apteekin korvike,yök) Noh,ei auta kuin toivoa et tissit paranee ja likka hoksaa olla kiusimatta mua..

Sannannaa olikin aloittanut jo uuden 5kk ketjun,mutta ajattelin vielä kirjoitella tänne...
Minä keitin tänä aamuna Joonalle ekan kerran puuroa.Ei tainnut olla oikein herkkua,hiukan herra yökkäili niellessään.Täytynee jatkaa vaan puuroon totuttelua sitkeästi joka aamu.Joko te muut olette antaneet lihaa soseissa?Me ei olla vielä maisteltu lihaa kun viimeviikolla tuli takapakkia ja porkkana/peruna/maissi mössöstä nousi punaisia näppylöitä suun ympärille.Uskoisin,että ne tuli porkkanasta kun peruna/maissi oli ok.Kokeilen porkkanaa sitten joskus myöhemmin uudelleen.
Yöt ovat muuttuneet taas vähän levottomiksi kun Joona kääntyy aina pinniksessä mahalleen eikä osaa kääntyä takas.Otan sit aina viereen nukkumaan ja saan pojan rauhoittumaan vasta imettämällä.Muutenkin on menty nyt vähän aikaa taas kahdella syötöllä klo 01 ja klo 04.Välillä mentiin jo pitkään yhdellä syötöllä ja äippäkin sai nukkua vähän pitempään.
Jonkun verran on ollut palstalla keskustelua siitä milloin voisi alkaa kokeilemaan matkarattaita.Miten teillä?Minua houkuttaisi jo ottaa sellaiset käyttöön,kun Joona ei viihdy yhtään vaunuissa hereillä ollessaan.Kovasti Joonakin jo kampeaa istuma-asentoon sitterissä muttei kuitenkaan osaa vielä istua selkä suorassa.Laittaisinkin rattaiden selkänojan samaan asentoon kun sitterin...
Meillä on parin viikon päästä kavereiden häät ja Joona jää silloin ekan kerran hoitoon.Vähän jänskättää,kun poitsu ei suostu syömään nannia pullosta.Välillä onneksi kelpaa mun oma maito pullosta kun olen kokeillut.Minä en vaan oikein meinaa saada rintapumpulla maitoa herumaan.Pakko on vielä yrittää saada maitoa Joonalle hoidon ajaksi...
Nyt lähden kotihommien kimppuun kun Joona aamu päikkäreillä...

Kirjoitelkaa vaan kuulumisia tähän ketjuun!! Mä kerään noi 5kk mitat erikseen sen takia kun tän ketjun läpikäynti vie niin turkasen kauan aikaa ja kaikkihan me tiietään et tän ikästen vauvojen kaa aika on rajallista :oD

Tässäkin sylissä makaa pikkuneiti vihjailevasti imien nyrkkiään eli kai se on mentävä syöttämään ettei tuu huutoa ;o)

Terve!
Elviira vihdoinkin kääntyi tänään selältä vatsalleen. Toisin päin on vielä työn ja tuskan takana. Aika hassua että oppi noin päin ensin... Eka kerta oli mennyt niin ettei kumpikaan miehen kanssa huomattu, mutta sitten lähti kääntyilemään koko ajan.

Me ollaan Tintti annettu vettä taikamukista nyt soseiden kanssa. Aluksi ei osannut imeä siitä ja kalisutteli vaan hampaitaan. Nyt sujuu jo hienosti, saa suun huuhdottua. Olen nyt kolmen päivän ajan antanut lihasoseita lounaalla ja hyvin uppoo! Tosin meidän neiti ei ole vielä vierastanut mitään ruokaa. Ainut, mikä aiheutti pahaa mieltä oli mustikka?! Mulla onneksi vielä imetys sujuu pureskelematta, mutta tänään alkoi näyttää siltä että kohta tulee ylöskin hampaita. Voi olla että siihen sitten loppuu.

Pikkukakkosesta ollaan alettu puhua. Tuntuu kyllä ihan hullulta edes ajatella asiaa, mutta toisaalta tekisi mieli. Täytyisi vaan muuttaa isompaan asuntoon ja käydä välillä kouluakin.

Täällä ne lapsukaiset vaan kasvaa ja kehittyy..Kyllä on 5 kk menny vauhdilla ei voi muuta sanoa!

Mitoista:Meikäläisen merkillinen vartalo..Painoa tuli raskausaikana 4 kg ja nyt on lähteny 12 kg pois.Vielä muutama ylikilo,sit ois vuosien jälkeen taas normaalipainossa ;o))).Mitään en siis oo dietannu,näin vaan kävi.Hyvä niin!

Oon ostellu nyt kaikkia kasviksia mm.parsaa,kukkista,kesäkurpitsaa.Niitä keitelly, soseuttanu ja pistäny pakkaseen annospusseina.Siinä pimulle pimulle murkinaa ,kunhan tuo syömistouhu käynnistyy.
Piti viime vkl:na alotella potun maistelu,mut siirsinpä sitä alotusta vielä viikolla eteenpäin..jos sitten ens vkl:na .??

Käytettynä ostin muutaman vuoden vanhan tripp tapinkin Mintulle.Julmetun hintasiahan ne on,käytettynä ihan kohtuuhinta.Onhan se monivuotinen peli.Yhden tutun muksu istuu siinä edelleenkin,on sen oma tuoli ruokapöydässä.Pimu on 9v.
Tuolia en oo vielä saanu,mutta ens viikolla sitten haetaan se.

Ergo-reppukin nyt sitten on.Vasta testingi kannot on suoritettu kotona.Kesälomareissuun elokuulle ois tarkotus ottaa kantopeli matkaan.Kantopussukka mayan wrap pouchkin pian saapuu meille ;o)).Jokohan nuo kantopelit sitten riittää??Pikkuruutakaan ei hirveesti oo tullu käytettyä,mut onhan sitten aparaatit odottamassa jos pikkukakkonen joskus saapuu...

Meillä on nyt in juttu niskojen nostelu makuuasennossa.Niska jököllään pystyssä hömöttää lattialla ja kintut tiukkana pakettina ilmassa suorana.On nimittäin aikamoiset vatsalihakset lapsilla.Hassunkurisen näköstä kun kurkkii jalkojaan makuulla.

Iskä sai synttärilahjaksi Mintun valokuvasta painetun hiirimaton.Tykkäsi kovasti(vei töihin ;) ) ja siinä sitten lahjaideaa myös Mintun isovanhemmille pukinkonttiin.

Harmaata on ulkona..ei kai se kesä sitten ollu tossa??

Moikkelista!
Ihanaa päästä taas koneelle lukemaan teidän kuulumisianne. Jehna sentään meillä pimahti kone, joten ihan on tuurista kiinni milloin pääsee tänne lukemaan kohtalo tovereiden kuulumisia, nyyh! Olen kait ehtinyt niin addiktoitua tähän. Voi voi sentään. Mutta eiköhän sitä joskus edes pääsee (toivoo epätoivoisena).

Inka on nyt n.3 viikkoa maistellut kiinteitä, lihaa ei ole vielä maistanut. Minä itse olen lakto-ovo-vegetaristi, mutta Inka saa sitten joskus tulevaisuudessa miettiä miten syö... Joten hän saa ihan mussuttaa liharuokaa. Olen kylläkin miettinyt, että pitänee jonkin verran omasta ""vakaumuksesta"" luopua, jotta maistais ainakin typsyn ruokaa, että onko se hyvää. Hmm, tämmöisiä mietteitä.

Itselleni maistuu kyllä ruoka ja herkut, mutta olen onnistunut pitämään painon samassa lukemassa kuin ennen raskautta. Mahan tienoo tosin on vielä muissa mitoissa. Tosin en ole asialle tehnyt yhtään mitään! Saas nähdä ehdinkö saada vatsaa niin pinkeäksi, kun me haaveilemme siitä pikku kakkosesta. Yritystä tosin ei vielä ole aloiteltu, mutta tuskin lykkäämme sitä kovin kauas.

Olemme nauttineet tällä hetkellä kovasti perhe-elämästä. Lomailu on ollut ihanaa. Tänään kävimme Isossa Vasikkasaaressa oleilemassa picnicillä. Inka nautti luonnosta ja nukahtikin jo unille. Ainakin toivon, että jäi jo yöunille. Unirytmi on koko perheellä ollut niin ja näin nyt lomalla. En ole jaksanut PINGOTTAA, kun meidän neiti on hiukka vaativa nukkumisrituaaleissa. Plaah. Hän ei osaa nukahtaa itsekseen sänkyyn. Jaahas, neiti heräs, pittää mennä...

Terkkuja reissusta! =) Pari päivää ilman konetta, ja heti piti tulla kurkkimaan, että mitä täällä tapahtuu.

Matias on ollut tosi reipas matkustaja ja nukkunut matkasängyssäänkin mainiosti. Autossa nukkui vaan vajaan tunnin unia pysähdysten jälkeen, mutta eipä sitten hereillä ollessaankaan kitissyt vaan leikki tyynesti leluillaan, joi vettä ja söi vähän maissinaksua. Äiti huolehti taas ihan turhaan...

Eilen käytiin katsomassa kavereiden 3kk ikäistä vauvaa, joka oli syntynyt etuajassa (vkolla 34), ja voi kun se oli pieni! On ne meidän kohta puolvuotiaat jo niin isoja..
Matias olisi kovasti yrittänyt toisen kans leikkiä (siis läpsiä kädellään), mutta toinen ei vielä oikein ymmärtänyt.. =)

Kiinteitä meillä menee ihan mukavasti, ja kanaa olen jo antanut, mutta en vielä muita lihoja. Kalaa kokeiltiin tänään ekan kerran, ja se meni alas ihan ok. Oli kyllä möykkyisempää kuin pasta-broilerisose, joten pikkuisen piti yökkiä, mutta muuten söi ihan hyvin. Lempiruokaa näyttää olevan kaurapuuro luumusoseella, sillä sitä menisi aamuisin/iltaisin vaikka miten paljon!

Pitää vissiin lähteä tyhjentämään pyykkikone ja keittelemään kahvit, kun se mummikin kohta tulee kotiin. Matias on päikkäreillään niin saa äiti rauhassa herkutella.. =)

Sannannaa: Olitte päässeet Teian kanssa Moroon! Wautsi. Tunnistin vaan nimestä, kun näin sun oikean nimen tuolta meidän helmivauvat-sähköpostista. Harmi että vauveli oli rattaissa...
Meillä oli eilen ihan kauhee päivä. Eppu ei nukkunut kunnon päiväunia juuri lainkaan. Ja voitte arvata, kuinka kiukkuinen hän oli illalla. Koitin vaikka mitä, mutta ei suostunut nukahtaan. Yöunille meni sitten taas klo 24:00 AAARRRGGGHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Onneks tänään on nukkunut jo kolmet päikkärit. Nytkin nukkuu parasta aikaa. -jaa ei nukukkaan enää...
moooiiii........

Mette: Joo :oD nyt se on sitten todistettu että mä bongaan noita lehtihaastattelijoita AINA kun mun vauva on pieni...siis näin on käynyt molempien likkojen kohdalla aikasemminikin! Siinä lehtikuvassa piti kyllä olla niitä puistojuoppoja taustalla mut en tiiä minne ne sieltä sensuroi...kaverilta tulikii viestii et ne pulutko siel taustalla on niitä juoppoi?!?

No enivei, me oltiin eilen mustikassa...Teia tietty mukana kun kaverin kaa sinne mettään menin...raahasin sitten rattaita keskelle korpea (siis kirjaimellisesti) viihtyihän tuo neiti ensin hetken rattaissa, sitten rintarepussa, välillä mun polvien päällä maaten ja lopuksi se sitten nukahtikin rattaisiin ja pääsin sitten kerään mustikoita sillain kunnollakin. Eipä tota paljoo haaviin jääny muutako puoltoista litraa mutta on se sekin alku. Ens viikolla uudelleen mettään...

Mutta nyt tän äipän kahvit on valmiina keittiössä ja mies töissä ja kaikki lapset nukkuu joten meenpä nauttimaan hetken hiljaisuudesta ;oD

Sannannaa *juoksee lehtikuvaajia karkuun*

MMOOOOOOOOIIIIIIII!!!!!

AAAHHH,kuukauden olen ollut nettipimennossa mökillä, tänään siis saavuttiin kotiin. Huhhuh ku olitte kirjotelleet, koko illan oon lukenu viestejä ja nyt sain luettua, tosin vähän sillai pikaisesti, että älkää tappako jos kyselen jo esitettyjä kysymyksiä yms tyhmiä...niin ja kirjotusvirheitä saattaapi tulla ku päässä kulkee nopeempaa ku kädet toimii ;)

tästä tulee varmaan romaani että yrittäkää jaksaa lukea tai hypätkää yli ;)

No hampaita on kaksi edessä,huakan näköset ovat, ja pirun terävät. kerran on poitsu nappassu nännistä niillä kiinni, ei onneks toista kertaa!!saas nähdä kauanko kestää että ylhäälle tulee?toivottavasti ei tule niin kauan ku imetän...

Varpaat on kans löydetty, nehän on huiput leikkikaverit ja heti ku herää niin kädessä. niin ja sukat lähtee sitte samantien ja nekin on heti suussa, siinä sitte nauraa ja imee sukkaansa, no vielä voi imee ku ei ole hikiset ;)

Soseita syödään kerran-kaks päivässä, ylivoimanen suosikki on kans operunakukkakaali, luumua annan jälkkäriksi myös että maha pelaa, mutta mitkään hedelmät ei meinaa maistua poitsulle,puolipakolla syö jos vähän maitoa sekotan joukkoon. Meillä syödään taas 2-3 kertaa yössä, päivällä parin kolmen tunnin välein tissiä, ja mietinkin että varmaan tarvis jo lisätä soseita tai siis lihaa yms ja se iltapuuro olis varmaan jo paikallaan. Sitä oon vaan miettiny, että kuinka kauan se maito on se ns.pääravinto, eli koska soseiden määrä menee sen maidon määrän yli?ja kuinka niitä vois lisätä,kun maito ei ainakaan meillä enää soseiden jälkeen uppoa.Taas en osaa itseäni ilmaista selkeästi, mutta jos joku viisaampi ymmärtää niin vastatkoon,please!;)

unet on kans päivällä vaan niitä puolen tunnin tirsoja ja yöllä sit syödään ja pyöritään...toivon että iltapuurosta olis apua?

Käännytty on täälläkin jo kuukauden päivät,mutta mahalta takas selälle ei. Unissaankin saattaa mahalleen kääntyä ja sitte tulee itku ku siinä nököttää mahalleen ja huutaa apuun, nauru pääsee aina ku toinen on niin surkuhupaisan näkönen!:D

Pullo ei kelpaa taas,höh. Arvatkaa ottaako päähän etten vaan jatkanu pullosta antoa kun ne lisämaidot sillon alussa lopetin!!murr, *tyhmä*. Mökillä sain kerran juomaan kunnolla siitä aventin taikamukipäästä,pullosta en ollenkaan. Meinaan alussa kun tottu siihen että pääsee mihin vaan ku mies voi pullosta syöttää, ja nyt kun ei pääsekään niin se on paljo kamalampaa!!No mökillä äiti katto eppua aina muutaman tunnin että käytiin miehen knas Keskisellä yms, sen aikaa sen syömättä jaksaa olla,mutta kyllä otti päähän ku en päässy kalaan yms. Sitte vaan lohduttelin itseeni että tää on vaan nyt tätä, ja että kohta se ei enää syö tissiä...niin vai 6v asti käy äitin tissillä ku muu ei kelpaa... ;) tarvis vaan otta itseä niskasta kiinni ja alottaa jokapäiväinen pullonopettelu,mutta niin laiskaksi tässä on päässy, etten vaan ole jaksanu edes kokeilla..kun toisaalta luulen että kun kunnon nälkä on niin kyllähän se siitä juo,mutta ei olla kuitenkaan kokeiltu ihan niin...Olis mienaan yhdet häät, ja mihen 30v-juhlat,ja niissä olis ihan kiva ottaa muutama olut ja muutenkin sais poikaa hoitoon...

Kiloista,hmm..16,3 kg tuli, kaikki lähteny,paitsi toi pussi roikkuu tossa vatsalihaksien päällä ;) niin ja on niitä edellisiäkin kiloja tiputettavana...mutta suklaa,pulla,makkara yms herkut on tänä kesänä maistunu kyllä,nyt olis ihan pakko vähän toppuutella kyllä...

huh,tulipa juttua, vaikka yritin lyhennellä.Ihanaa lukea ja ""kuulla"" teistä,ikävähän tässä jo tuli!!;)

loore

Niin joo,ryömimistä on myös opeteltu,sängyllä poitsu meni ihan yhtäkkiä melki metrin etenpäin, ja tyyli on huippu, kasvot maassa ja jalat mahan alla peppu ylhäällä ja jaloillaan työntää itseään eteenpäin, hauskaa katseltavaa!:D vaikka mun puolesta sais vielä pysytellä kauan paikallaan...

Sitä piti kysymäni, että miten noita pehmo-yms.leluja voi pestä,kun on käsinpesu merkki?siis mitä ainetta vois laittaa,kun pelkkä vesi ei kyllä auta?sillä siisti ohjelmassa kaiketi soodaa ripotelivat ja harjasivat vaan,mutta haluisin ihan kunnolla ne pestä.

voi tätä tavaran määrää,menee varmaan viikko että saa kaikki takas paikoilleen ja pyykit pestyä,kai se on mentävä siivoomaan :/

Moi moi...mökiltä kotiuduttu ja 5 kk neuvola käyty,6240g ja 65 cm ,piikki tuli ja pieni itku :`(
Varpaat löytyi myös reissun aikana,ja ympäri mennään ja eteenpäin yritetään :)
Peruna-k.kaali on pääravinto maidon lisäksi vielä (jos ke tays antais jo luvan vaihtaa makua sit..) Sitä meni tänään jo kokonainen purkki! ohhoh...
Häissä oltiin lauantaina ja niin kiltisti oli tytsi siellä,tissiä vaan ei syönyt kun neiti vaatii niiiiiin rauhaa siihen urakkaan,mut hyvin iloinen likka oli rimpsumekossa että:D
Iltarytmiäkin alkaa löytymään,aikalailla tasan klo 21 unille mennään,vaikka olisikin juuri herännyt ""päivä""unilta sitä ennen...
Jees,looren kans samoille apajille,eli pyykkiä peseen...plääh

Loore hei, (ja muutkin) koitappa antaa poitsulle illalla tunti ennen nukkumaan menoa velliä. Vaikkapa maissi- tai porkkanaperunavelliä. Mä kun rupesin tekeen näin, niin Elias on siitä lähtien nukkunut koko yön, eikä ole tankattu yöllä sen jälkeen kertaakaan. Meillä tosin vähän hassut nukkumaan menoajat. eli 24.00 - 10.00 hän nukkuu syömättä ollenkaan. Tosin, eilen annoin vellin jo puol kymmenen, kun oli niin väsyneen oloinen, eikä ottanutkaan kuin 100 ml sitä, ja puoli ykstoista rupesin nukuttamaan häntä (tissille), johon nukkuin melkein heti, ja nukkuin kahdeksaan aamulla. Kahdeltatoista meinas ruveta itkemään, mutta sain rauhoitettua ilman tissiä takaisin uneen. Tänä iltana ajattelin kokeilla riisivelliä.

Kävin muuten huvin vuoksi lueskelemassa meidän vanhaa viestiketjua viimevuodelta tuolta odotus-puolelta. Voi voi, kun tuli toisaalta haikea olo, mutta toisaalta uskomatonta, että nyt meillä on jo puolen vuoden ikäiset vauvat, joita silloin vasta odoteltiin...

Moi!
Pitänee laittaa ""rasti seinään"", kun neiti meni (jo) nukkumaan. Katsotaan nyt kuinka käy...

Luin just Meten kirjoituksesta vellin voimasta uniin, vois kokeilla tässäkin perheessä. Inka aloittelee unet omassa sängyssään, herää n.4-6 tunnin päästä ja minähän laiskana en edes enää ole jaksanut yrittää rauhoitella jatkamaan unia vaan olen ottanut viereen rinnalle. Sitten me nukummekin siihen asti, kun on aika herätä. Olen ruvennut jo kypsymään ajatukseen, että näpsä nukkuis omassa sängyssään aamuun asti. Ainakaan tähän mennessä muut rauhoittelut eivät ole auttaneet kuin tisuttelu. Milloinkahan kannattais ruveta tehokkaammin lopettamaan yösyöttöjä? Mitä ajatuksia teillä on, joilla on yösyöpöttelijä?

Inkalla on myös menossa ihan hillitön action kausi. Pyörii hyörii ja punkee eteenpäin. Tässä yks päivä hän rupes mönkimään selällään eteenpäin. Ihmeen hyvin etenee, ihan hirvittää! Varpaat löytyi viikko sitten ja niitä pitää välillä maistella, ah ihanat nihkispallerot.

Just joo 30min nukkui ja kutsu kuuluu jo! Hitsin vitsi, kun nuille yöunille jääminen voi olla nihkeetä. Kyllä se joku päivä sitten ehkä onnistuu. Kirjoittelemisiin. Nyt tosin jään nettipimentoon, mutta eiköhän joku päivä pääse taas tänne.

hmm...vaikka velli iha ok niin silti taidan siirtyä suoraan siihen iltapuuroon...se lasten puurohan olis jo 5kk eteenpäin mutta en oo vielä uskaltanu kokeilla,en kyllä tiedä edes miksi?jotenkin hankalaa tää tasapainottelu soseiden ja maidon välillä,musta olis paljo helpompaa ku se olis joko tai. Ite oon jo aatellu että saako toi tarpeeksi noista soseista energiaa yms kun meno on niin kauheeta?Tiistaina on neuvola ja taas jotenkin hirvittää, pituutta on nyt varmaan tullu enemmän ja painoa veikkaan että ei paljoakaan,eikös teillä muillakin isommilla vaaveilla oo käyny samanlailla että painoa ei nyt enää niin paljoa ole tullu?onkohan niillä neuvolassa vieläkin joku ns.suositus että paljon ""pitäis"" kuussa tulla?onko se se sama 17og ku alusta alkaen?vähä jotenkin sekin mietityttää että ku tossa sitä painoa tuli niin kauheeta vauhtia niin pakkohan sen on nyt vähentyä,mutta kuin paljon sitten, no se nähdään neuvolassa. taidan kysästä sitä puuron alotusta sieltäkin ennenku alotan. Ja kai lihaa yms kans sais jo?

Meillä yöt menee suurinpiirtein niin että nukkuun 22. 4.30,7.30 ja 9.30 syö ja sit noustaan. että ei nyt kauheen paha, tietty olis ihanaa ku ton ekan aamun syötön sais pois...paha tapa jäi lomalta,vaunussa kun oli kaks petiä ja syötin sit aina makuulteen ja jäin epun viereen loppu yöksi nukkuun, no nyt en jaksais sitte millään nousta istuen imettään,joten meidän vieressähän eppu on nyt loppuyöt sitte nukkunu ku ite nukahdan ku sitä syötän...no, sit ku imetys loppuu niin sit saa nukkua sängyssään..mieli muuten tekis jos lopettaa ainakin osin,mutta ku ei se pullo vielä kelpaa...

Mikähän voi olla, kun eppu raapii korviaan?korvatulehdusta ei ole,se on jo pariin kertaan tarkastettu eikä mitään ole ollut. Mutta nytkin ku heräs niin puoliunissaan raapi niitä?kuitaako ne jotenkin vai onko raapiiko se ihan huvikseen?

Sit mikä myös täällä vaivana,puklailut edelleen. On päiviä ku tuntuu että joka syönnin jälkeen vähän ajan päästä kauheet puklut? Ei se sitä näytä haittaavan mutta on se ilkeetä. mites muilla?

Mies menee huomena töihin loman jälkeen,TYLSÄÄ!!!oli niin kivaa lomailla yhdessä ja tietty ettei tarvinnu yksin pojua hoitaa,tosin lyhyitähän noi päivät on,kun jo kolmelta on kotona ukko,onneks:)kyllä sitä sapettaa mennä töihin, onneks meidän ei vielä tarvi!;)

Meillä neiti siis nukkuu ilta ysistä aamu seiskaan. Mä annan Teialle iltapuuron+hedelmäsosetta pakkasesta tossa illalla seiskan aikoihin (ihan kaurapuuroa) ja sitten hetki ollaan ja seurustellaan ja iltapeseydytään kunnes vajaa kasi alotetaan iltamaidottelee ja tankkaamaan läheisyyttä.

Teiahan nukkuu nyt Nean kaa tuolla toisella puolella taloa ja näin meille molemmille tulee Teian kaa rauhalliset yö unet. Sen huomasi tässä yksi viikonloppu kun Teia otettiin meiän huoneeseen sänkyineen nukkumaan (likoilla oli yökaverit kylässä) ni eikös meillä yöllä ollu kahen aikoihin kummallisia syöttöhetkiä..vähän mä olin aamulla poikki! Eli kun tyttöin yökaverit lähti kotiin parin päivän päästä ja sain Teian takas omaan huoneeseen nukkuu ni taas nukuttiin aamuun asti ilman yöllisiä tankkailuja.

Mä en oikein koskaan oo omaksunut noita vellejä, joten ihan puuroa oon antanu kaikille lapsilleni. Ja jotenkin kai kun tuo puuro on tuollaista vahvempaa ni kai sekin et se täyttäis paremmin?!? en tiiä mut tosissaan kerran tein velllin ekalle lapselleni ja musta se silloin maistu pahalle *jaiks* ni alotin sitten puurotteleen ja Nea kun oli tossa iässä ni en ees kokeillu vellei....

Mä ostin Teialle uuden tutin ;o) vähän isomman, sitä se vähän aikaa (lue:5 sekuntia) lupsuttaa ja sit kuuluu *flop* ja se tutti lentää ku keihäs kauas. Tutti pullosta juo vettä satunnaisesti mutta kaikista parhaiten juo ihan mukista ja aattelinkii etten kai sitten tota pulloa sille ees yritä tunkea. Nokka mukista joi aikaisemmin muttei siitäkään nytten :o/

Meillä likoille alotettiin harjoitteleen taas arkea ja aamu heräämistä kun kohta alkaa koulu ja eskari ja me Teian kaa alotetaan sitten kanssa etsimään sitä arkirutiinia et jos mä jossain vaiheessa alottaisin työt ni saisin ton Teian hoitolasten kaa samalle rutiinille (tietty aamupäivä unet vielä tulee mutta et ne tulis ns. oikeisiin aikoihin) ja puistoihin meiän pitäis lähtee kanssa sit Teian kaa moikkaileen muita äiskiä ja mahdollisia tulevia hoitolapsia :o)))

Ja nyt aamupalattaa tytöt.....