HELMIVAUVAT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
....Ainiin...kuin haluatte uuden ketjun kun alotetaan ni laitetaanko siihen vaan alkuun nuo kaikki jotka on tähän astikin siinä olleet vai vain ne joista on kuulunut jotain?????

Huomenia kaikille.Yritin taas tänä aamuna tarjota Joonalle puuroa...ei tule mitään!Ei kelpaa sitten,ei ollenkaan.Olen yrittänyt tarjota veteen tehtyä kaurapuuroa,jatkanut sitä nannilla,mössännyt vielä sauvasekoittimella...oletteko kokeilleet kaupan vauva- puuroja?Onko teillä hyviä vinkkejä kuinka saisin Joonan tottumaan puuroon?Soseet menee ihan hyvin ja minäkin olen antanut illalla vähän ennen viimeistä imetystä maissivelliä.Yöllä Joona syö kerran joskus 3-4 aikaan.Nukkumaanmeno aika on ollut jo pitkään klo 21 ja aamulla Joona herää klo 7-8 välillä.
Päiväunet ovat nyt viikonverran olleet vain tunnin mittaisia kun ennen poitsu nukkui 1.5-2 tuntia.Joonakin kovasti mönkii lattialla ja parketti tuntuu olevan mielenkiintoinen.Laitan Joonan aina leikkimään oman leikkimattonsa päälle ja hetkessä poju onkin jo parketilla tulossa keittiöön auttamaan äippää kotihommissa...
Ensiviikolla Joonakin on jo 6 kk....kyllä aika on vaan mennyt nopeasti...

Tervehdys!

Neuvolassa tuli käytyä ja uudet mitat saatua:66.4cm/7340g.Pelkkää tissiä edelleen syödään,mut ens viikonloppuna TAAS yritetään alotella potun maistattaminen ;o))).Oishan pimu sitten jo 5.5kk.
Imettäminen itessään on niin helppoa,et on taas opetteleminen itsellä ja tytsillä tuo kiinteitten kanssa puljaaminen..Mutta se kokonainen yö nukkuen ajatuksena tuntuis niiiin ihanalta!!

Tosta uudesta ketjusta:
Oma mielipide ois,et siihen tulis vaan ne ketkä tänne kirjotteleekin.Ois helpompi seurailla...mut toki hiljaiseloa viettäneet ois edelleen yhtä tervetulleita kirjottelemaan kun tähänkin saakka!!!!!!

Nyt sitten puhkes ne molemmat alaetuhampaat samaan aikaan.*oma pikku kurremme*.Sitä se viikko sitten ollu yöitku ja kitinä oli...Kyllä tississä tuntuu pikku naskalit välillä,muttei pahasti...vielä!

Pimu heräskin,joten täytynee avata ""maitobaari""..
näkymisiin!

Arvatkaas oliko neiti riemua täynnä kun tää äiti väänsi sille hyppykiikun tonne keittiön oven karmiin kiinni??? Voi sitä kikastusta kun pomppi :o)

Hanna: en oo kokeillu pelkkää puuroa, mulla on mukana yleensä jotain maistuvaa hedelmäsosetta joita tonne pakkaseen oon väsännyt.

Nyt neiti kattelee tossa muumeja niinko joka päivä, seurailee ihan tarkkana ja heiluttaa sitteriään....

Mielenkiinnolla luin teidän syömisjuttuja...
Meillä on iltavelli ollut ohjelmassa jo pari kuukautta. Ensin maissia, sitten riisiä ja nyt kauraa. En ole enää ollenkaan antanut illalla maitoa. Neiti menee nukkumaan vaihtelevasti 20-21, herää syömään n. 4.30 ja sitten jatkaa uniaan kahdeksaan. Sen jälkeen syödään kaurapuuroa hedelmäsoseen kera. Ihan tavallista veteen keitettyä suolatonta puuroa. Jotenkin vaivihkaa on vähentyneet noi tissittelyt, joten kun puoli vuotta tulee mittariin niin voisin vaikka pikkuhiljaa jättäytyä aamuyön syöttöihin. Täytyy vielä konsultoida neuvolantätiä...

Kotona! Olipas reissu.. Paluumatkalla Matiaskin jo kiukkusi, kun ei olisi enää jaksanut istua, mutta ihan hyvin päästiin kotiin saakka. Pullosta piti matkalla antaa maidot, kun herra ei suostunut syömään istualtaan. Sen siitä saa, kun imettää kotona vain pitkällään... =) Nukkui taas vain puolen tunnin unia, eikä suostunut kotonakaan päikkäreille vaan vasta äsken yöunilleen simahti.

Heti kotiin tultua piti kaivaa Moro esille, jotta pääsin bongaamaan Sannannaan ja Teian. =) Onneks kaverit oli käyny välillä tyhjentämässä postilaatikkoa, Aamulehdet tukkii sen muuten aika tehokkaasti.. =)

Meillä on yösyötöt nyt reippaasti vähentyneet ilta- ja aamupuuron mukana, ja muutama yö on jo mennyt niinkin, että syö vasta 7 aikaan. Oon antanut vielä lasten kaurapuuroa+sosetta, vaikka kai se normaalikin jo menisi alas, kun ei ne möykyt tunnu kovin pahoja olevan.

Toissayönä sain nukkua koko yön vain yhdellä tutinlaitolla ja selälleen kääntämisellä, ja olipa aamulla ihana olo! Viime yö menikin sit herraa käännellessä, kun äheltää itsensä mahalleen ja poikittain sängyn päätyyn, eikä sit tietysti pääse sieltä pois... Pää pystyssä itkee ja odottaa, että joku tulisi hänet kääntämään. Voi pientä.. =) Jospa se nyt kotona nukkuisi vähän paremmin.. Tein päätöksen, että ennen aamuviittä ei tarjoiluja tipu, eikä Matias muutaman yön jälkeen ole tissiä sitä aiemmin kysellytkään. Nyt mietin vielä, että onnistuiskohan tutista vieroittaminen, jos tarjoaisi yöllä vaan hiukan vettä? Nukkuiskohan se sen jälkeen ihan koko yön? Onko kenelläkään kokemusta?

Mies on vielä tän viikon lomalla, ja lupasi hoitaa yölliset tuttihommat, joten ehkäpä minäkin saisin nukkua 8 h putkeen.. olkkarissa tosin, mutta who cares! =)

Tämä mamma istuu tietsikan ääressä käsipaketissa. On kylläkin vielä ihan oma käärimä, kun röntgen tulokset saan vasta keskiviikkona. Kyllä ottaa pattiin. Nyrjäytin käden eilen ja nyt on hiton kipeä. Onneks otin itselleni äppälomalla tapaturmavakuutuksen, joten kävin yksityisellä näyttämässä kättä. Lääkäri sanoi, että 1-2 viikkoa voi mennä jos nyrjähtänyt ja 4-6 viikkoa jos murtunut, voi p...! On meinaan Joonan hoito yhtä tuskaa. Vielä kun olis tarkoitus lähteä Leville viikon päästä.

Meillä syödään illalla riisipuuroa+sosetta tai maissivelliä sekä tissiä. Joona herää noin 2-3 aikoihin syömään. Hyvällä tuurilla Joona tyytyy siihen, mutta on myös öitä kun pitää lykätä tutti suuhun viisikin kertaa. Nukkumaan mennään 20-21. Ja herätään 8-9. Yleensä otan viereen nukkumaan, jos Joona herää miehen töihin lähtöön.

Kiva on katsella pojan yrityksiä päästä liikkeelle. Vahingossa pääseekin jo ryömimään, mutta tosiaan vain vahingossa. Sängyssä kyllä kieputaan ja mennään kovasti eteen päin.
Ensiviikolla olis puolvuotis tarkastus, mutta voi olla että joudun siirtämään sen, jos lähdemme sinne reissuun. Olis vaan kiva tietää nykyiset mitat.Luulen, että painoa ei ole tullut enää niin paljon kuin aikasemmin. Pituudesta vaikea sanoa.
Tänään istutin Joonan ekan kerran syöttötuoliin ja hyvin istui.Pitää alkaa joka päivä istuttaa poikaa siinä vähän kerrallaa. Nyt pitää mennä katsomaan jotain kotimaista elokuvaa, kun mies nauraa kippurassa.

Jep, meillä möngerretään kans kovasti. Ei vaan millään pääse niin paljon eteenpäin kuin haluais. Kaikki aikanaan! Meillä on tänää pualvuotissynttärit... No, poitsu viettää niitä täydessä unessa ainakin juuri nyt.

Jostain ihme syystä lopetti viikko sitten päivällä tissittelyn. Oli kuin napista olis painanu. No, pumppumaitoa ja tuttelia sitten. Tosi tylsä homma, kun tuota maitoa tulis ja haluais sitä antaa, mut ku toinen ei huoli. Iltatissi kelpaa ja yöllä kertaalleen. Eilen syötiin pottua ja parsaa ja aijai kun oli herkkua. Tänää vissiin samaa sitten ja josko huomenissa kukkakaalia?!? Perjantaina meil on 6kk tarkastus ja katsotaan, miten käyrät on lähteny kasvuun. Viimeksi paino on notkahtanu, eikä enää ollu käyrä ylöspäin. Millä hedelmällä muuten kannattais aloittaa?

Syöttötuoli on vielä hankkimatta, kun istuu kyl sylissä mut en uskaltais vielä jättää ihan tuoliin. Jumppakiikusta on ollu puhetta, mut täytyy sitä nyt katsella josko jotain löytyis edullisesti.

Jaahas, nyt herra haluaa ruokaa. Palaillaan!

Moi vaan...lueskelin tuossa just teidän kuulumisia ja hyppykiikusta tuli mieleen,että meidän terkkari sanoi ettei siinä kannata pitää kovin pitkiä aikoja kerrallaan jos ollenkaan? vauva oppii kuulemma nopeasti varvastamaan eli varaa jalkaa vaan varpaille ei koko jalkapohjalle.Meilläkin on sellainen kiikku ja Joona tykkäisi kovasti siinä pomppia.Olen nyt sitten kiikuttanut Joonaa aika harvoin...
Niin ja taas siitä kaurapuurosta :0) Ei maistu meidän pojalle ei millään.Olen minäkin lisännyt siihen aina jotain marja- sosetta mutta silti ei uppoa.Ostinkin nyt kaupan valmista kauravelliä tetrassa ja ajattelin totutella kauran makuun ensin sillä...

5kk neuvola terkut. 9325g ja 67.7cm,pipa 43.9.Kehuja tuli Epulle taas, ja niin se terkalle naureskeli koko ajan niinku yleensä aina. Kaikki ok.

Puuroa voi tosiaan alkaa antaan joko illalla ja aamulla tai vaan kerran. Lihaa yms sano ettei vielä tarvi..niin on eri ohjeet terkoilla kyllä. Ite aattelin että annan sitä puuroa iltaisin ensin,sitte lisään sitä aamuun ja sit siirrytään liha yms soseisiin...Tarvii nyt vaan parina päivänä ensin antaa aamulla sitä puuroo jos sattuu tulee maha vaivoja nii ei tartte yöllä huutaa.

Viime yönä syötiin vaan klo 4.30 ja sit puol 9 jouduin herätteleen ku oli neuvolaan lähtö,muuten olis varmaan siihen puol 10 nukkunu. Ihana yö! Mutta ens yönä voi taas olla eri asia,vaihtelee niin noi yösyömisetkin...

Hetkeekään ei jaksa selällään olla,koko ajan vaan mahalleen,ja sit huudetaan äitiä apuun ku ei osaa ite takasi mennä,hauska!Yöllä usein kans menee mahalleen ja sit pää pystyssä itkee äitiä apuun,raukka :D

Onpa pimeetä,koko ajan sataa...tylsää...

Jahas,jos menis perunaparsaa antaan epulle,sekin on aika herkkua:)

Tintti: Se riippuu lapsesta minkä ikäisenä voi laittaa hyppykiikkuun, suositus on 6kk (meiän neiti 2 viikon päästä) muttakun tuo jo istuskelee tuettuna ja syöttötuolissa ni muistimpas ton kiikunkin kaivaa esille.

Kaikista jutuista pelotellaan et lapselle tulee sitä ja tätä. Hanna mulla on ollu nuo edellisetkin lapset hyppykiikussa ja tykkäsivät tajuttomasti, kuitenkin ihan normaaleja lapsia ovat, selät suorat ja jalat normaalit.

Laitan kuvan Teiasta tonne sivuille kun tästä kerkiin......

:o)

Niin ajatelinkin sen kiikun kans;) eli kait me kohta se haetaan likalle,meinaa kyl se siskonpoikakin ihan normaali pikkumies on vaikka on hyppyytetty aikanaan *hih*
Mutta liika on liikaa varmasti siinäkin asiassa...Meillä nyt on vielä tovi sinne 6kk mut pikkuhiljaa sit kokeiltais :D
Huomenna aamulla TAYSiin sit,siellä vierähtää sit puoleen päivään..huoh,saakohan Venla sieltä ""vuodepaikan"" siks aikaa,meinaa kyllähän väsy jo reilussa 4h tulee...? Nälkä ei varmaankaan jos ne jollain ihme konstilla saa tolle sitä maitoa juotettua *kihihih* Juu,opettais samalla vaiks nokkamukille kun ammattilaisia kerran on,en yhtään laittais pahakseni! ;)
Ihana ilma tuolla.ei siis muuten kun vettä välillä tihuuttelee mut vihdoin sellainen keli et Venla viihtyy ulkona nokosilla..Ja äiti surffaa taas senkin edestä sit ;)

Niin,altistusta lääkäri ei suostunutkaan tekeen koska likan iho on niin hyvä ja äidillä maitoa tulee...*huoh* Haukkui siinä samalla koko TAYSin ja soitti linjat kuumina jonnekin et tehdäänkö täällä väkisin tälle lapselle maitoallergiaa;)
Joten,mä diettaan samalla tavalla kuin aikasemmin,eli maito,tomaatti suklaa...pois ja likalle saan ONNEKS alkaa maistatuttaan jo muutakin kuin peruna-k.kaalia ja päärynää!!!
Eli nyt tänään saa maissia,sit vähä ajan päästä mustikkaa sit viljaa (jee,aamu ja iltapuuroooo) ja sit lihaa!
Oikein osaava lekuri tais olla tällä kertaa,jotenkin tutun tuntuinen (mietittiin et tv:stä tuttu?) Sanoi myös sitä et ihotaudin puolella ne ei ikinä oikein ajattele lapsen ravintoa ja sen tärkeyttä kun he yrittävät saada ""puhtaan"" ihon,mikä on käytännössä atoopikkolapsella mahdotonta...
Jossain vaiheessa saan sit ottaa maidon omaan ruokavalioon mukaan,sit kokeillaan ehkä uudestaan altistukseen menoa..

aika rallia....*syvä huokasu*

Missä on meiän vauvan hampaat???? *pohtii* :oD

Ootteko tehneet äippäpakkauksen sen keltaisen vihkosen ohjeista sosetta vauvalle? Mä tein sen ""kana padan"" ja tuli oikein hyvää *slurp*. Tein kyllä hehto annoksen jonka pakastin sitten pakaste pusseissa. Teia tykkää siitä oikein kovasti.

Mä oon Teialle tehnyt nyt iltapuurona kaurapuuroa mutta siinä lehtisessä (ainakin mun -95 painoksessa) on mannapuuro ohjekin ja neuvolasta saadun uuden ohjeen mukaan vielä suurimo puuroja ei sais tehdä?????

Voisko joku tarkistaa omasta uudesta painoksesta onko siellä sitä mannapuuro ohjetta ja mitä mieltä te ite ootte, voiko mannapuuroa syöttää kun sehän on kanssa suurimoa...mulle vaan tosta suurimopuuro kiellosta tulee mieleen ne isommat suurimot mitä on olemassa eikä manna *hitsi ko neuvolakin on vasta ens viikolla*

Voi voi, uudet pienet lapset on alottanut tarhan :o( taas yksi pikkuinen huutaa portilla ja itkee.... tää on joka syksyistä :o( ...toisella on ikävä äitiä ja isää....*oikeen sydäntä särkee kun kuuntelee* Toisilla kestää kauemmin tottua tarhaan ja toiset on heti kuin kotona, voikun tuokin pikkuinen tottuisi nopeasti.

Nähdään taas!!!

Mä oon unohatnu koko oppaan,kiva ku muistutit!!:)
Tässä ainakin lukee että valitse hiutaleita,tummia täysjyväjauhoja ja -suurimoita, ja sitten ona masikka-mannapuuron ohje, alkoimannasuurimoista.Ja tää on siis 2004 versio. En tiedä,mutta eikai sitä ohjetta olis jos ei sais antaa luulen ma....

tänään toista kertaa kokeiltiin sitä lasten kaurapuuroa,ekalla kerralla meni pari lusikallista,nyt jo suu auki odotti lisää. Tein vaan puolen desin annoksen ja puolet meni,pikkuhiljaa siis etiäpäin.Mutta eiköhän se siitä. Annan nyt vielä muutaman aamuna ja sitte siirrän sen iltaan tai annan kumpanakin. Mua vähän kyllä ihmetyttää että terkka sano että lihalla ei vielä kiire,ei siis varmaan kiire olekaan,mutta jotenkin ku toi koko ajan pyörii,hyörii ja menee,niin tuntuu että se energiantarve olis kuitenkin jo sen verran suuri että tarvis sitä lihaa?En mä tietty niitä neuvolan ohjeita niin kirjaimellisesti ota, alotan lihan sit ku puuroa menee jo suht ok.

Onko kukaan vielä antanu niitä maissisuikeroita?aattelin että ostasin pussin ja sais niitä sit imeskellä,nehän sulaa suuhun. Joo, tiedän että niistähän ei mitään ""hyötyä"" ole,mutta ihan muuten vaan sais jotain napostella joskus. Mites,koskas voi antaa jotain ihan pureskeltavaa,kurkkua ja porkkanaa raakana?Tuossa samaisessa oppaassa meinaan lukee että jo puolenvuoden ikäiselle lapselle voi antaa käteen porkkanaviipaleen,leipäviipaleen,tai omenan lohkon?
JOtenkin outoa että nää jo syö aikapaljon kaikkee,meinaan vielä kuukausi sitten tuntu että tää imetys ja maidon juominen vaan ei lopu koskaan. Nyt jo häämöttää se aika että soseet vie jo voiton maidosta,jee ;)

Hyvä opus kyllä,en olis varmaan ikinä tajunnu sitä kaivaa ellet olis sannannaa sanonu!thänks! :)

apua?!? Yritän epätoivoisesti löytää Matiakselle kivaa vauvamuskaria, ja nyt mietin KOOVEEN ja Suzuki-muskarin välillä.. Lisäksi on ainakin Piano-Laurila, joka olis tosi lähellä, mutta siellä ei kukaan vastaa puhelimeen... Onko joku muu helmiksistä menossa? minne? Toi Koovee on Kaukajärvellä ja maksaa 70 eur ja Suzuki Satamakadulla, maksaa 100 eur.

Hankalaa tämä harrastusten etsiminen, kun ei tunne paikkakuntaa tai mahdollisuuksia vieläkään kovin hyvin.. ja pari vuotta jo Tampereella siis asuttu.. =)

Loore: Mä oon Matiakselle jo antanut maissinaksuja, ja tykkää niitä nyrkissään puristella ja työntää sit suuhun. Hyvin sulavat eikä ainakaan vielä ole ollut mitään tukehtumisvaaraa. Autossa ne olivat kätevä ensiapu vesipullon ohella, että ennätti etsiä pysähdyspaikan syöttöä varten. Kotona on muutaman kerran kans saanut kahvipöydässä.

Vähän hirvittää antaa omenaa tai leipää, kun tuntuu, että toinen on vielä niin pieni... vaikka tänäänhän Matias täyttää jo puoli vuotta!!

Jahas, tutti on tippunut, täytyy mennä...

Juu,niin mäkin aattelin että kahvipöydässä,tai sillon ku ite syödään niin vois antaa jos meinaa hermostua. Niin ja autossa kans. Tarvii seuraavalla kauppareissulla ostaa :)

Niin kyllä jotenkin niin oudolta tuntuu että nää on jo niin isoja että saisivat leipää yms narskuttaa...kyllä aika menee nopeesti,tulipas oikeen klisee ;)

Mun tarvii varmaan opetella kirjottaan,mieletön määrä kirjotusvirheitä mun jutuissa,no, ehkä te ymmärrätte. Mä kun en ikinä jaksa lukee mitä oon kirjottanu ja kirjotan sellasella vauhdilla että pakostakin tulee virheitä koko ajan.

Mites,olikos se niin että nyt ku syövät soseita, ei pulloja yms tarvi enää keittää?ku ollaan vieläkin keitetty ja nyt vasta tajusin että eikai niitä nyt enää tarvi. Entäs tutit?ollaan niitäki keitetty,vaan liian harvoin vaihdetaan uusiin...tarvii sinne Ainulle lähettää vanhoja,jos se vielä on voimassa että saa niitä kivoja tauluja :) mutta ku ei taas saa mitään aikaan... *laiskimus*

Kiitos loore tiedosta!

Mä oon Teialle käteen kuorinut kokonaisen porkkanan jota se imeskelee ;o) ...viihtyy sen aikaa kun tiskailen....

*Siis mitä,hä? mitä maissinaksuja?? minkä merkkisii????*

Me käytiin tossa äskettäin kävely lenkillä likkoin kaa 5 kilsaa ja palattiin kotiin mettän kautta, Teialle annettiin mettässä maistella mustikkaa,vadelmaa ja pari metsämansikkaakin löyty, kyllä oli neidillä hauskat ilmeet tyyliin *voiko täälläkin syyä* :oD Onneks kerittiin kotiin ennenkö alkoi toi tajuton vesisade.

Mä en oo muskarii ees aatellu, itte täällä lauleskelen ja leikin Teian kaa... Jos ei ite keksi mitään leikkejä ja lauluja ni kirjastosta löytyy ohje kirjasii ja ceedeet mukaan joiden kanssa voi leikkiä ja laulaa..olikohan sen nimi vauvojen leikin aika....siin on yksin kertaisia ja helppoja leikkejä ja lauluja.

Teian lempi leikki on kun ensin lauletaan

""tuulee, tuulee
kesällä tulee,
tuulee, tuulee
kesällä näin"" (keinutetaan lasta ilmassa sinne tänne)

sitten lausutaan jännittävällä äänellä joka kokoajan kuulostaa innostuneemmalta ja innostuneemmalta(ja pidetään lasta tossa kasvojen edessä)

""tuuli tuuli ennätä
meidät ilmaan lennätä!"" (ja lapsi lennätetään ylös päin)

voi sitä kikatuksen määrää :oD

Sannannaa

Ne maissinaksut on Laatupaakarin valmistamia (sellainen läpinäkyvä pussi, missä punaista ja keltaista tekstiä). Suolaa ei ollenkaan ja rasvaa vain 2 %.. =) Eivät siis maistu miltään, mutta sulavat suussa, ja saa antaa jo aika pienillekin. =)

Musta olis kiva viedä Matias muskariin, ku se vauvauinti jäi meiltä väliin ja ei täällä Tampereella oikein muita vauvaperheitä tunneta. Saisi sit pojukin vähän kontaktia muihin vauvoihin ja äitikin ehkä seuraa? Mites meidän helmisten tapaaminen? Joko kaikilla alkaa olla lomareissut tehtyinä, jos yritettäis joukolla jossain tavata?

t. epätoivoinen, seurankipeä äiti =)

ps. Meni sit miehen tutittelut yöllä ihan pipariksi.. Kahden aikaan heräsin Matiaksen itkuun, vaikka siis nukuin eri huoneessa ja korvatulpat korvissa.. Ajattelin, että odotan hetken, kun kohta mies käy antamassa tutin ja poju jatkaa unia. Noh, meni hetki jos toinenkin, eikä mitään tapahtunut, joten kipaisin itse makkariin pojua katsomaan. Siellähän se mies makasi keskellä meidän sänkyä ja veti sikeitä!!! Pakko oli läppäistä jalkaan, että herää pöhkö, vaikka pojalla siinä vaiheessa oli jo tutti suussa ja uni jatkui.. =) ja äiti siirtyi takas olkkariin koisaamaan..

Heips.
Pääsimme nettipimennosta, mukavaa. Pääsinpäs lukemaan kuulumisianne.

Kommentti, että minusta on ok, jos ketjun alkuun tulis ne, jotka tänne kirjoittelevat. Kaikki uudet tietenkin ovat tervetulleita ja heidän tiedot tulisivat heti seuraavan ketjuun.

Inka oppi muutama päivä sitten pyörähtämään myös toisen kylkensä kautta mahalleen. Herkullista seurata hänen voitonriemuista ilmettään, heh heh. Nyt tämä tehotyttö pääsee sunnuntaina vauvauintiin ensimmäistä kertaa. Olenkin oikein odottanut sitä päivää. Jatkatko Helmibaby Joonan kanssa vauvauintia? Kertokaas te, jotka olette käyneet tai aloitatte uintia kokemuksianne.

Kerroin viimeksi nukuttamisongelmista, kun nukkuminen menee, mutta nukahtaminen on niin kitkuista. Välillä on taas mennyt suht ok, jolloin toiveet seuraavasta yöstä jo nousevat, kunnes taas menee ties kuinka kauan nukuttamiseen. Pitänee ruveta pitämään jonkin sortin unikoulua. Neiti on väsynyt ja aivan samat merkit kuin muulloin, mutta periksi ei anna. Plääh. Tuntuu, että hitsi eikö sitä jo tunne lastaan tarpeeksi hyvin. Välillä ottaa kupoliin ihan kunnolla, kun isukki ei kelpaa ollenkaan yöunille nukuttajaksi. Että näin meillä.

Kirjoittelemisiin ja hyvää viikonloppua kaikille.