HELMIVAUVAT4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippistä!

Täälläkin on käyty neuvolassa,oli se 3 kk:n keikka vaikka ikää onkin jo 3.5kk.Rokotus aiheutti pienen itkun,joka unohtu melkein heti kun neula läx kintusta veks..Mitään vaikutusta ei sillä neitiin oo ainakaan vielä ilmenny.Samanlainen vauhtiveikko kun ennenkin ;o)).

Uusimmat mitat: 6580 g (viimeeks 5580g)
62.6 cm (tarkka on mitta..) (viim. 59.5cm)

Mitään puhetta ei kyllä kiinteiden maistelusta ollu..Hyvin kun tissimaidolla kasvaa.Pitää seuraavalla kerralla kysellä,silllon neiti on jo 4.5 kk..Meillä on nää tasakuukautis neuvolat siirtyny näköjään puolikuukausiin ;o)).
Harmin harmi...oli oman terkkarin masu pyöristyny viimenäkemän ja kysäsin ettei vaan ois pikkunen tulossa.Kyllä vaan,syyskuussa jää mammalomalle.Tylsää vaan,kun on ollu niin mukava tyyppi ja suht samanikänen.Toivottavasti tulee sitten kiva terkka sijaiseksi.

Minttu on jo kovasti ruvennu ponnaamaan masulla ollessaan käsivarsia suoraks ylöspäin..Yrittää myös mönkiä epätoivosesti eteenpäinkin..mut ei kule ei!
Äänijänteet raikuu täälläkin.Välillä sellasia intiaani-kiljahduksia että.

Torstaina on sitten meikäläisen ensimmäinen ""irtiotto"" kotiympyröistä.Mennään likkakaverin kanssa kattomaan Star Warsia,jees!Sehän kestää 2.5h,matkat vielä päälle..eli just hikisesti ehdin syöttöjen välissä tehä ton keikauksen.Pakkasessa on kyllä maitoa jemmassa ja tutteliakin löytyy hätävarana..Eiköhän tuo isukki pärjää.

Lauantaina käytiin Mintun kummitätin tyttären lakkiaisissa.Hyvin meni sekin kyläreissu.Tyttö käyttäyty oikeen esimerkillisesti..Sai isi ja äiteekin kaffitella rauhassa kun sylejä piisas missä pimua pyöriteltiin.

Joku kirjotteli täällä siitä makeen mussutuksesta..Kyllä uppoo liiankin kanssa.Ottaa kyllä ohraleipä jollei tahti muutu kun imetys loppuu..

Joonakselle ja äiskälle terkut takas ;o)) !!

Matias kääntyi selältä mahalleen! =) Kovasti on ollut yritystä jo muutama viikko, ja nyt sit pyörähti kunnolla. Hieman piti ihmetellä, että mites mä nyt näin päin olen, mutta kohta jo jutteli leluilleen.. Yritettiin kovasti kannustaa tekemään sama homma uudestaan, mutta herralle näytti kerta riittävän. =)

Syökö muiden vauvat jo kaiken mikä käteen osuu? Meillä ei kohta lattialla loikoilustakaan tule mitään, ellei saa harsoa syödä samalla. Se on tärkeä väline myös nukkumaan mennessä, tosin silloin kelpaa myös peiton kulma tai äidin paita.. Purulelunkin ostin, mutta se ei kelpaa, kun siitä ei kuulu mitään ääntä heiluttaessa. Mieluummin syö silloin omaa nyrkkiään.. ja kuola valuu... =)

Nyt taidan lähteä valmistelemaan kylpyä, jotta on huomenna neuvolassa puhdas poika. Kohtahan se onkin jo yöunien aika..

Pitkästä aikaa ehdin kirjoittelemaan.Lukemassa olen käynyt, mutta nyt päätin naputella kuulumisia. Joona täytti maanantaina 4 kk ja samalla oli neuvola. Uudet mitat 7135g ja 66 cm(jota hieman epäilen väärin mitatuksi, koska 3 vko sitten 62 cm). Joka tapauksessa poika on kasvanut hyvin. Lauantaina aloitimme kuitenkin maistelemaan perunaa ja hyvin tuntuu maistuvan. Saatiin nauhalle ensimmäiset maistiaiset, jossa Joona ihmetteli, että mitä ihmettä suuhun nyt laitettiin. Imettänyt olen, vaikka meilläkin imetys aina välillä takkuilee. Ajattelin imettää kuitenkin vähintään 6kk, jos se vaan onnistuu niin pitkälle.
Joona ei vielä yritäkkään kääntyä ja vatsallaan olo on todella epämiellyttävää. Heti tulee hepuli, kun laitan vatsalleen. Joona nostaa vaan takapuoltaan ja yrittää päästä eteenpäin ja silloinhan pää painuu lattiaan...ja hepuli tuli. Onko muut babyt jo paljon vatsallaan?
Iloinen kaveri tämä meidänkin poika on,vaikka olotila voi muuttua sekunnissa toiseen. Naurua tulee ja kovaäänisesti. Ihan kikattaa välillä, kuten tänään kaupassa. Ihmiset oikein katsoivat, kun meidän pojalla oli hauskaa. No, kohta sitten jo itkettiin...
Unista sen verran, että yöt menevät hyvin eli nukkumaan meno 21-22, eka syöttö 04-07. Noustaan sängystä 09. Päiväunet sitten ovatkin mitä sattuvat. Usein vain puolen tunnin pätkiä, joka ärsyttää äippää mahdottomasti. Tuntuu, että koko päivä on yhtä nukuttamista. Toivottavasti kiinteiden syönti toisi päikkäreihin pituutta.
Nyt koisimaan ja lataamaan akkuja huomista päivää varten. Olenkin pojan kanssa koko päivän yksin, kun mies lähtee Helsinkiin katsomaan jalista.

On tää nyt kyllä ihan kummallista, joku vaihe on menossa, mutta mikä??nyt kaks yötä herätty parin tunnin välein syömään, en usko että on niinkään nälkäänsä heränny, kun se nukkuminen on yhtä pyörimistä, ihan sellasia oireita ku olis niitä hamapaita tulossa, mutta ei vielä ainakaan näy?en ymmärrrä nyt yhtään mitään taas. Ja syöminen edelleen lakkoilua, sillon saan syömään kun ei vielä huuda nälkäänsä ja ihan yllättäen ku makoilee niin tungen tissin suuhun, ja maistuu ilman valituksia.mutta vain siis maateen, sylissä ei onnistu paitsi aina kun on unenpöppörössä niin sillon ei oo mitään ongelmia. Ukko kovasti tsemppaa etten turhia stressais ku tietää mut ja mun stressaukset, ja sanookin koko ajan että sitte jos jatkuu ja menee hermot niin sitte pullo ja nania, ei siinä sen kummallisempaa, kun ei ole mikään kuoleman vakava asia. Oikeessahan tuo (kerrankin) on, mutta imetyksen lopettaminen ihan omasta päätöksestä on kyllä yllättävän vaikeaa vaikken mikään imetysfriikki ole ikinä ollut?Tintti jo lohdutteli ja puhuttiin että tässä edelleenkin imetysvaltaisessa yht.kunnassa se imetyksen vap. eht lopettaminen ja korvikkeiden antaminen on edelleen joku ihme tabu, miks, en tiedä. Tosin kyllähän se toisaalta on ihanaa se imetys, lähinnä mulle se läheisyys on siinä se juttu, toki pullon kanssa ollaan kans lähellä, mutta erilailla.

No, taas tuli valitusta,sorry!Ulkona sentään ihana ilma, ja kesä!!Kun ne meitin rattaat nyt vaan tulis niin oon ulkona vaan kaikki päivät!;)

Meillä on ollut sellainen vaavi-sänky vuokrattuna nämä ensimmäiset neljä kuukautta, olen tykännyt tosi paljon, no eilen ne piti palauttaa ja AE nukkui ensimmäisen yön ""isojen vauvojen"" pinnasängyssä. Mun piti kyllä raijata se sänky meidän sängyn päähän en voinut jättää toista omaan huoneeseensa nukkumaan, vauvalle se varmaan olisi käynyt mutta mulle tuli niin ikävä :)
Onko teillä jo kesälomasuunnitelmia, me ollaan menossa ensi viikolla viikoksi Korfulle, miehen kaveri asuu siellä ja saatiin edulliset lennot. Mutta vähän mua jännittää miten lennot menee ja muutenkin. Meillä on aika isot matkarattaat ja apartementos on sen pikkukylän vanhassa kaupungissa, saapi nähdä miten mahdutaan. Koska täysimetän ruoka ei ole ongelma, ajattelin ottaa ison paketin vaippoja mukaan enkä ostaa paikan päältä, onpahan sitten tilaa tuliaisille. Onneksi on 4kk neuvola ennen lähtöä, että voin tsekata ettei tarvi ottaa jotain rokotusta aikaisemmin. Mun veli vaimoineen oli Jenkeissä kun heidän tyttärensä oli 3-kk joten tiedän että matkustaminen sujuu ok, mutta silti jännittää..

Vai olette Maaria lähdössä etelään! Hienoa. Sitten tulet kyllä heti kertomaan tänne palstalle miten reissu meni. Me ollaan suunniteltu matkaa syyskuussa Kyprokselle, jolloin Elias on jo noin 7 kk. Jännittää nyt jo.... Kahden viikon päästä lähdetään Tukholmaan. 2 yötä asustellaan laivassa. Saas nähdä miten tämä reissu sujuu. Ostettiin Epulle hienot matkarattaat, ettei tarvi metrossa kompuroida isojen vaunujen kanssa.
Upea ilma, nyt ulos! (Poika sielllä jo nukkuukin...)

Teian 4kk neuvola takanapäin. Kerroin neuvolatätille ettei meillä vielä käännytä selältä massulleen ja neuvolatäti naureskeli et sitten ko vauva on 8kk ja ei oo kääntyny ni sitten vasta ollaan huolissaan ;o)

Teialla oli painoa 5915 ja pituutta 61,4 ja kesähatun koko 40,5 ...että pikku pirpana vielä on ;o)

Nyt se neiti koisaa tuolla partsilla päikkäreitään. Aivan ihana auringon paiste, ja tää jämähti vaan koneelle :o)

Täällä myös 4kk neuvola on nyt käyty. Pituutta oli 67 cm, painoa 6950 g ja pipo 42 cm. Hienosti on kasvanut, mutta koska painokäyrä menee alaspäin, saatiin lupa aloittaa kiinteiden maistelu. Hui... =) Perunaahan ne neuvolassa ekaksi suosittelivat, mutta mua kauheesti kiinnostaisi aloittaa bataatilla. En oo sitä ite koskaan edes maistanut, mutta on ilmeisesti perunaa hieman makeampi ja vatsaystävällisempi. Tietääkö joku tai ootteko kokeilleet?

Saatiin myös lähete fysioterapiaan, koska Matias vetää päätänsä hieman taaksepäin melkein koko ajan (erityisesti nukkuessa). Aiemmin eivät ole kiinnittäneet asiaan ihmeempää huomiota, mutta nyt olikin uus lääkäri, jonka mielestä sitä olis hyvä käydä näyttämässä. Mainitsi, että hänen esikoisellaan oli myös ollut sama ""vaiva"", ja fysio oli auttanut. Joten huomenna varailen sit jo aikaa, saas nähdä miten käy.. =)

Muuten poju olikin hyväntuulinen koko reissun ajan, ja jutteli vaan neuvolatädille ja lääkärille. Simahti vielä kotimatkalla vaunuihin, ja kun sääkin oli mitä mainioin, niin äippä istuskeli puiston penkillä ja poju nukkui varjossa.. Nyt on vielä iltatorkuilla makkarissa, joten pakko oli taas tulla surffaamaan.. =)

Mette: Millaiset matkarattaat hommasitte? Mä ostin tuollaiset ihan halpismallit Carenat (ei sillä, oikein kivan näköiset), ja mua arveluttaa, kun ohjeissa sanotaan, että ""Huom! Alkaen 6kk-ikäiselle vauvalle"". Selkänoja menee kuitenkin makuuasentoon, uskaltaisikohan noilla siis kärräillä?

Aleksi on tosiaan alkanut todenteolla kääntymisen, sillä välin kun aamullakin kävelin makkarista keittiöön ja takasin, oli poikanen jo tönöttämässä kyynärpäiden varassa ja pää pystyssä sängyllä, vaikka varppina jäi selälleen, kun lähdin. :)

Meillä ensi viikolla 4kk-neuvola, pikkuisen aiemmin, kun oikeasti on 4kk. Ja vkonloppuna lähdetään taas mummolaan 250km.n päähän, toivottavasti matkat menee yhtä sutjakasti kuin aiemminkin.

Mä olen jo luovuttanut noiden päiväunien kanssa, en edes haaveile tunnin yhtäjaksoisista unista päivällä. Niinpä kotikin alkaa näyttää kunnon sikolätille, kun ikinä ei voi alkaa mitään tekemään, kun pikkuherra heräilee. Ja iltaisin käydään aina lenkkeilemässä, kun mies tulee töistä, niin silloinkaan ei ole saanut siivottua. Ehkä sitten joku päivä...

Carenat mekin ostettiin Tampereelta vauvatalo Johannasta 89 euroa maksoivat. Niissä myös lukee toi 6kk mutta kyl me aateltiin silti tehdä tuo tukholma-reissu niillä. Eppu on niin isokokoinen ettei sieltä ainakaan putoa. Ja ihan makuuasentoon menee vaunut.

Juu taitaapi olla samat kärryt, hinta ainakin sama. Aleksi myös iso, joten ei kait tuo ole sitten kuin ohjeellinen neuvo...ehkä sitä sitten joku päivä uskaltaa mennä testaamaan (kirpputorit mua himoittas, sillä vaunuilla ei kehtaa mennä jyräämään).

Meillä siis tosiaan käännyttiin viime viikolla ekan kerran ja sitä seurasi monta kertaa sinä ja seuraavana päivänä. Nyt sitten into kääntymiseen on laantunut ja nyt touhutaan kovasti käsillä noiden lelujen kanssa. Ehkä sitä pitää harjoitella yhtä asiaa kerrallaan. Uskoisin, et niitä kääntymisiä tulee meille ja kaikille muillekin tulevaisuudessa vaikka kuinka paljon.

Me ollaan kans menossa huomenna mökille ja hiukan jänskättää, et miten ne yöt menee ja samaten nuo syämiset. Viimeksi kun oltiin niin yöt levottomia ja viimeisenä päivänä lakkasi kokonaan syömästä... Poitsu söi sit vasta kotona illalla, et kyllä siinä oli itkua pitkin päivää. Mä en vaan tarjonnu pulloa ja ryhtyhän Eetu sit rinnalle taasen. On se vaan ollu tuon imettämisen kanssa aikamoista seikkailua... Nykyään tisu kelpaa vaan makuultaan tai siis tätähän on jatkunu jo varmaan pari kuukautta. Oon sit suoraan sanonu ihmiselle, et tarviin hiukan niiden makuuhuonetta syöttämiseen. Hyvin oon saanu lainata ja jos sellasia paikkoja on, miss ei voi syöttää makuulteen niin sinne mennään vasta syötön jälkeen. On tää elämä ""hieman"" vauvatahtista, mutta aikansa kutakin. Kyl se jo viimeistään vuoden päästä helpottaa!

Ou jee, viime yö oli taas heräilyä tunnin välein, mut vaan yks syöttö. Onkos teil muilla aamuyö aina tosi levoton? Meillä kitistään, itketään ja huudetaan unissaan sekä tietty jokellellaan. Koeta siin sit nukkua... Onneks pääsee päikyille Eetun kans. Oon muute havainnu, et nukkuu nykyään parhaiten päikyt omassa sängyssä. Vaunuissa on hieman katkonaiset eli jos haluun ite nukkua niin pakko nukuttaa sisällä.

Mahallaan olemisesta: Meillä viihdytään jonkin aikaa eli varmaan max 10min ja sitten väsyy niska ja alkaa kiukku. Yritän joitakin kertoja pitää mahalleen joka päivä, et lihakset vahvistuu ja sitten jaksaa olla paremmin. Kaikki aikanaan.

huoh, edelleen lakkoilu jatkuu täälä. Makuultaan suostuupi ainoastaan syömään ja sillonkin välillä joutuu vähän pakottaan. muutaman kerran oon saanu huijattua syömään sylissä vähän,mutta ei kuitenkaan normaalisti suostu siinä syömään. Parhaiten saan syömään kun ei ole vielä kiljuva nälkä, mutta sitten ku itkee nälkäänsä niin aika taistelu ja rauhittelu ennenku alkaa syömään. Kummallista on kyllä. Tota maitoo tulee aikas lailla ja oonkin ajatelllu että jospa se olis siitä ns. suuttunu kun sitä tulee niin paljon,makuultaanhan se on vähän vähäisempää kun istualteen. Paitsi eilenkin sai hermostu ihan täysin ku maitoa tuli niin plajon ja kako niitä sitten ku meni väärään kurkkuun. Heränneenä ja yöllä syö kyllä tosi hyvin ja sillon imetänkin aina istualteen.
Yöt on nyt ihan outoja, kauheeta pyörimistä unissaan, ja tosi levotonta ja monta kertaa herää!Aamuyöstä oli pakko ottaa viereen nukkuun että sain itekin muutaman tunnin unta. Siinä nukkukin sitte ihan hyvin. Meno on koko ajan kauhee ja uusia äänteitä on tullu yhtäkkiä hirveesti!Eppu oikeen huutelee ja juttelee pitkiä ""lauseita"", vaikuttaiskohan toikin yöuniin?
Mökille huomena kans, ja sielä on kyllä kiva olla kun eppu nukkuu sielä aina niin paljon, eli ruoka maistuu sitte aina unien päälle hyvin. ja kun me vallotetaan vintti,missä saadaan olla ihan kolmistaan, jos meinaan tarvii herran kanssa syömisestä tapella niin eipähän tarvi muiden sitten kuunnella sitä.
Päivä kerrallaan, jos edes sen 4kk imettäis niin olis tosi hyvä!Jos tää lakkoilu meinaan jatkuu. Pidemmälle haluisin mutta kyllä tää vaikeeta on. Tarvii tosiaan kylät valita silleen että pääsee makuulteen imettään, vaikka huutoa siitäkin ensin seuraa enneku kelpaa...no, ei tätä iäisyyttä kestä, sen avulla jaksaa yrittää ainakin vielä!Kiitos taasen tuesta!:)

Mahallaan viihdytään jonkin verran, sitten menee hermo ku ei pääse mihkään. Muutenkin koko ajan pitäis olla kaverin johonkin menossa, paikallaan ei pysytä yhtään!Just puhuttiin ukon kanssa että ollaan pikkasen varmaan helisemässä kun toi herra täystuho alkaa liikkuun etiäpäin!:D

loore ja lakkoilija Eppu 3,5kk

täällä vielä nuhanenäillään...ja yskäkin on...:( Siis molemmat likat köhii ja niiskuttaa...tylsää..onneks helpottaa jo vähän..
Venla ´nukkuukin nyt paljon enemmän,mut kukas ei kipeenä nukkuis,varsinkin ulkona..*huoh*kunpa mäkin pystyisin menee päikkäreille,on vaan se tapa tullu jotenkin ""unohdettua"" eli ei saa unta enää päivisin sillai ihan yhtäkkiä...sit tietty väsytyttää kun likka on hereillä..
Kauanko on teidän pikkuisilla kestänyt noi nuhat yms jos on sellainen tullut jo pientä elämää ""riivaamaan""? toiv ei kauaa silti...nii-in,ja kesäflunssathan ei lähe kuin kirveellä ainakaan aikuisilla...

noh...jos se tästä vielä...

Taitaa helmivauvoilla olla joku vaihe menossa, kun meilläkin on nyt muutama yö jo mennyt kauheella ähinällä ja kitinällä. 2-3 jälkeen alkaa itkeskely/juttelu, ja sitä jatkuu 1-1½ välein aamuun saakka. Viime yönäkin huuteli sängystään ja söi nyrkkiään, mutta silmät pysyi koko ajan tiukasti kiinni. Rinnalle rauhoittuu helposti, ja siinä pysyisi kauemmin hiljaakin, mutta itse en kohta pääse enää sängystä ylös.. On noi nukkumisasennot herran ollessa vieressä aina vähän niin ja näin, joten nostan aina syötön jälkeen omaan sänkyyn (tai sit tunnin päästä, jos oon itekin nukahtanut). Mieskään ei edes hievahda, vaikka sitä tönisin kauemmaksi.. =)

Nyt vasta huomaan, että oon vissiin päivisin hiukka väsynyt. Tiskit saa olla ja huusholli alkaa olla kohta sen näköinen, ettei vieraita viitsi kutsua.. Siivota siis pitäisi, mutta kun ei millään jaksaisi/kehtaisi. Onko muilla ongelmia tsempata itseään kotihommiin? Matias nukkuu just päikkäreitään, ja mullakin olisi hyvää aikaa tiskata, mutta saas nähdä jaksanko.. Meille ei vieläkään ole hommattu tiskikonetta, joten homma todella tympii. Yöks.. Pakko kai se on ottaa itseään niskasta kiinni, ja lähteä katsomaan sitä tiskivuorta. Palaillaan asiaan...

Juu, taitaa olla joku kasvuvaihe näillä miedän taaperoilla menossa ku samoja ongelmia :)
Mua ei paljon kotihommat kans kiinnosta, ja sotkusta on.. Ennen siivosin usein ja yleensä aina oli siistiä, nyt en jaksa niin paljoa välittää kun ennen. Meillä on paha tapa ukon kanssa jättää aina tavarat just siihen mihin ne sattuu kädestä tippuun, ja siihen ei montaa päivää sitte tarvi ku on sotkusta taas. No, on niitä tärkeempiäkin juttuja ku kodin ainainen siivous!;) kuten esim. netissä surffailu ;)

Toi makeanhimo edelleen on kamala, ja nyt se on tarttunu tohon mieheenkin, joka ennen ei paljo pullista yms makeista välittäny ja nyt on joka päivä senkin jotain hyvää saatava. Eilen illalla tehtiin vaatimattomasti kermatäytekakku, ja siitä on kaks pientä palaa enää jäljellä...tosiaan on otettava itsee niskasta kiinni kohta, meinaan kun imetys loppuu ja tahti jatkuu tällasena niin ei pian mahduta ovista ulos!mutta nyt siis hyvällä omallatunnolla vielä voi kakkua vetää napaan,hih!;)

tarttuminen on aika lailla kehittynyt,kaikki mahollinen jää pojan käsiin ja tietty menee suuhun. Ukon rillit sai kans eilen kyytiä, hiuksia ei paljo mun auki kannata pitää tai muuten löytyy tukko pojan nyrkistä yms. Saa vaan olla varuillaan kun sängyllä maatessaan saattaa vetää päiväpeittoakin suuhunsa, ja harsoliinaa ja mitä vaan, ettei vaan tukehdu niihin...

jaahas, jos menis ruuanlaittoon, kun taas vaivaa pikkunen nälkä ;)

Heips!
4kk neuvola on lukemisteni mukaan usealla jo käytynä. Inkan 4kk neuvola tulee just lähelle juhannusta... Terveydenhoitajamme on nauttimassa lomasta. Siispä käymme ""avolla"" ottamassa (vain) mitat. Lääkärintarkastus on vasta seuraavan kerran 8kk kohdalla!

Loorelle positiivisiä ajatuksia imetyksen jatkamiseen =D. Kylläpäs koetuksia näyttää riittävän äitiydessä. Minä takkuilin silloin alussa imetyksen kanssa todenteolla. Huh. Milloin typsy raivoili rinnalla, kun nälissään ei saanut otetta, rintakumisessiot, rintatulehdus, rikkoutuneet nänninpäät. Tänään pitikin antaa Tuttelia pitkästä aikaa, sillä ilmeisesti en juonut näin lämpimällä ilmalla tarpeeksi, eikä maitoa sitten ollutkaan. Höh. Joten eikun juomaan=)

Siivoamisesta. Joo, kuullostaa ihanan tutulle. Nautin kyllä järjestyksestä, mutta siitä on tullut tingittyä Inkan tultua taloon. Tärkeysjärjestys ennenkaikkea. Siivous ei ole kyllä nr.1. Heh heh. Välillä vihdoin kyllästyn siihen, että huusholli muistuttaa sikolättiä ja paapatan kamalana (niinkuin se auttais). Niin ja yritän aina ottaa itseäni niskasta kiinni, että laittaisin tavarat aina paikoilleen enkä jättäis mihin sattuu. Valitettavasti sekin on helpommin sanottu kuin tehty.

Hmm. Ehkäpä saan viikonloppuna jotain pientä aikaiseksi aina typsyn nukkuessa päikkäreitä. Olemme nimittäin ihan naisväellä täällä kotona, kun mies lähti reissuamaan. En olekaan ollut PITKÄÄN aikaan kaksistaan useampia öitä typsyn kanssa. Luulenpa, että jo ensimmäisestä yösyötöstä Inka jääkin mammelin viereen. Huomenna pitää sitten kipittää ajoissa kauppaan, jos vaikka välttyis fryysikseltä. Herkkuja pitää ostaa tietenkin. Nami nami. Tuli nimittäin leivottua viikolla suklainen kahvikakku ja nyt siitä on pienen pieni pala jäljellä =/ Onneksi mieskin siitä naposteli, ettei kaikki tämän äitin kankkuun kilahda.

Nautinnollisen lämmintä viikonloppua kaikille! Helmibabylle kiitos terkuista ja pirteät terkut teille takaisin.

Nostetaas vähän tätä meidän ketjua, ettei unohdu..

Mies on vaihteeksi vkonlopun töissä, joten ollaan Matiaksen kans pitkälti kahdestaan kotona. Kolmena päivänä ollaan jo syöty ruusunmarjasosetta irvistellen, mutta tänään bataatti meni alas tosi hyvin! Olisi syönyt enemmänkin, jos olisin antanut, mutta pitää vähän varoa, ettei tulisi niitä vatsavaivoja... Päädyin sit aloittamaan ruusunmarjalla, kun se purkki oli sopivasti silloin vieressä, ja nyt sit jatketaan muilla.

Huomenna meillä on fysioterapia, ja päästään bussillakin ajelemaan. Toivottavasti kyyti sujuu hyvin, eikä herra ala karjua vaunuissaan pää punaisena.. Tuntuu aina olevan päivästä kiinni, että viihtyykö vaunuissa vai ei..

Jokos Looren imetys alkaa taas sujua? Meillä tuntuu taas olevan tiheämmän imun kausi, ja huomaa kyllä nyt selvästi, että kiinteitä tarvitaan.. Missäs vaiheessa niitä puuroja saa ruveta antamaan? Vellejä en ajatellut kokeilla, mutta aamu- ja iltapuuro kuulostaisi minusta hyvältä. Tuntuu, että on ihan onneton näiden kiinteiden kans, ja tekee asiasta turhaan liian vaikeeta.. apua... =)

Matias kääntyilee mahalleen nyt joka kerta kun laskee lattialle, ja sit huutelee vähän ajan päästä, kun ei onneton osaa kääntyä takas selälleen.. =) Taitaa ukkeli herätä päikkäreiltään, kun juttelu jo kuuluu..

Meil on nyt sitten matkarattailtu neidin kanssa..mukavempi pitää kaupungilla kevyitä rattaita ko vaunuja. Ja neitikin näkee mitä edessä tapahtuu.

Meillä Teia vetää itteään kokoajan pystyyn, on sitten sitterissä tai sylissä ni pystympään olis päästävä. Kaikki tarvii nähä ;o)

Rattaissakaan ei suostu selällään oleen vaan siinä maataan sillain et nähään ympärille.

Kääntyilly Teia ei vielä oo selältä massulleen mutta toisinpäin se käy käden käänteessä.

Eilen illalla neiti veti pienet yöunet kun illalla 18.30 aikoihin lähettiin ajeleen teiskoon ja siitä neiti sitten nukku kokoajan et sänkyyn vaan siirsin ja sitten yöllä syötiin tossa 4 aikoihin. Muutenkin nykyään pärjätään yhellä yösyötöllä et oisko noista soseista jo jotain apua. Vielä vaan jos ottais iltavellin tavaksi ni sekin varmaan sais aikaan koko yön unet...niitä ootelessa.....

Meillä kanssa neiti EI tykkää syyä sylissä, kai se on tottunu et makoillen on mukavempaa...kaupungissa olessa oon aina syöttäny puistossa neidin istualteen mutta tarkoittaako tää nyt sitä et pitää vetää viltti sorsapuiston nurtsille ja vetää sinne pitkälteen et neiti söis ;o)......

Terkkuja taasen mökiltä, oli ihanaa mutta ihanaa on aina tulla kotiin!!Ihan selkee nettiriippuvuus ja helmisriippuvuus ku ekana piti tulla laittaan kone päälle ja kattoon mitä helmiksille kuuluu! ;)

Syömiset meni nyt koko viikonlopun taas hyvin, tosin vain maaten, sylissä en viittiny edes alkaa kokeileen, herättyään edelleen suostuu sylissä syömään. Mutta kun osasin tarjota tissiä ennenkun tuli kauhee nälkä niin sitten söi hyvin. Kyllä aattelin että en stressaa nyt itseeni vaan kattelen rauhassa että jos esim 4 kk asti jaksais täysimettää, sitten soseet peliin ja kattoo sitten miten menee lakkoilun suhteen. Jos menee hermo niin sitten siirrytään pulloon,sano muut sitte mitä tahansa!Enemmän mua imetyksen lopettamisessa se, että sitten ei oo sitä läheisyyttä mitä tuo tissiruokinta tuo, tottakai pullon kanssa on kans lähiesyyttä, mutta se on vähän erilaista ku mihin on tottunu. ja sitten se, että se imetys on tosiaan vaan mun ja epun juttu mitä kukaan muu ei pysty tekeen...mutta vielä en heitä kirvestä kaivoon vaan katselen rauhassa!:)

Ihanat ilmat oli koko ajan, paitsi ei herran mielestä, sillä heti kun on kuuma niin sehän ei nuku sitte millään!pikku pätkiä nukku vaan päivisin, mutta nyt taas yöllä 7,5 h putkeen,mikä oli taas ihan luksusta!Toi on kyllä sellanen kuumakalle että aina on hiki!Alasti pitäis olla koko ajan ja silti on kuuma. Tyhmänä yritin rattaissa nukuttaa, ilman tulosta, kunnes tajusin viedä herran sisälle sänkyyn, jossa oli paljon viileempi ja sielä sitten nukkukin paremmin. Mutta sen opin että päivällä, jos on hellettä niin poitsun kans ei kyllä parane vaunuileen lähteä kun on liian kuuma ja hermot menee sitten kummallakin...

Hormonit näköjäään hyrrää edelleen, äsken pääsi itku kun Sussu tippu suuresta seikkailusta...hih.

Huomena pitäis tulla ne rattaat, jeeeee!!! :D

Maanantaita!

Niin se on taas uusi viikko aluillaan...

Meikäläisen leffareissu suju oikeen mainiosti.Nyt sitten selkis miks Anakin Skywalkerista tuli darth vader ;o)).Olin kotoa pois reilu 4 h..Olihan se outoo lähteä liikenteeseen ilman pimua,mut myös ihanaa.Iskä oli syöttäny tytölle yhen pakastetun äm-satsin.Oli neiti aluks vähän ollu ihmeessään sen tuttipullon suhteen,mut hyvin oli sitten juonu kaiken.
Unohtupa meiksiltä toisesta liivistä suojus pois ja niinpä oli etumus kosteena..No kesä kuivas ;o).
Mukava oli kyllä tulla illalla kotiinkin!!

Lauantaina tuli käytyä korkeasaaressa..Minttu näki ainakin poron..vai olikos se metsäpeuran vasat.Tais iskä ja äiti olla enemmän kiinnostuneita noista elukoista,kun pikkusin matkaaja nukku varmaan puolet koko keikasta.Paljon oli lapsiperheitä liikkeellä ja isoja mahoja!Kiinnittääköhän noihin masuihinkin enemmän huomioita nykysin,kun on tuo oma kullannuppu??

Sunnuntaina sitten taas mentiin..Käytiin kaivarin kesäkonsertissa.Mentiin suosiolla sinne hyvän matkan päähän ryysiksistä,missä oli myös vähän pienemmät desibelit.Porukkaa oli ihan valtaisat määrät ja nuoriso siellä seilas ulkoiluttaen ""mäyräkoiriaan"".Onneks jengi käyttäyty ihan ok,eikä tarvinnu pelätä et ördaajat kaatuilis vaunujen päälle tai muuta..
Mukava oli käydä,pääsee vähän osalliseks näihin kesätapahtumiin..

Ostin Mintulle nyt sellasen unipussin..On tuo kinttujen nostelu äitiny sellaseks,ettei vällyt enää illalla/yöllä pysy päällä.Ei olla vielä kokeiltu,on vähän iso kokoa: 6-12kk.
Pitää jollain päikkäreillä vaikka testata viihtyykö siellä.

Ostin viikonloppuna kauppatorilta raparpereja ja meinaan tässä jonkinlaisen piiraan väsätä.On niin namia lämmin raparperipiiras vanilijajätskin kera,NAM!
""Anopin"" vika,et pitää tollanen väsätä.Se toi viimeviikolla tullessaan just tehtyä ko.piirasta ja oli TOSI hyvää..Nyt tarttee saada lisääääää!

Oottekos te helmikset muuten käyttäny teidän pallukoitanne suihkussa vai vaan ammekylvyissä?

Suihkussa ei olla vielä käyty, ollaan vaan ammeiltu. Elokuussa alkaa vauvauinti ja ohjeissa sanottiin että kannattaa pikkuhiljaa totuttaa vauva siihen että vettä tulee päähän ja korviin. Mekin oltiin Helsinkipäivän vietossa, ei viitsitty lähteä Kaivariin kun Maailmakylässä-festareissa tuntui jo että musiikki on liian kovalla. Joillakin pienillä oli kuulosuojaiset, hyvä idea. Meidän neiti ei vielä käänny, viihtyy mahallaan sellaiset max 10 minsaa mut sitten tulee huuto ja parku, kuten just nyt ...

Moikka helmikset!
Tänään maistuu pikkumiehelle uni jo kolmatta tuntia nukkuu partsilla käytiin vaan pikipikaa kaupassa ja nukkuu liikkumattomissa vauvuissa-WAU!Meillä vissiin menovaihe päällä kun aamunkauneusunia ei enää nukuta vaan parintunnin päikkärit ja 1-2 mini unet(30-45min).Ei kuitenkaan valiteta kun nukkuu öisin niin hyvin.
Mansku paljon maksoi unipussi ja mistä ostit?Itse kans oon suunnitellu sellasen ostoa-pari yöpukua on pussimallia.
Joo ollaan suihkuteltu Joonas noin kerran viikos ja pikkumies tykkää kovasti ja tietenkin vauvauinnin jälkeen.Kokeiltiin kerran kylvetystä meiän isos ammees ja pikkumies pääsi polskii paremmin kun oma amme tuntuu pieneltä kun koko
pituudella polskii.Se varmaan hyvä sit kun osaa istua niin pikkuammeessa parempi tosin ammen jalat tais olla aikkas turha ostos.Nyt alkaa pikku sammakko tossut heilua vaunuista-palaillaan!

Sateista maanantaita...juuri tultiin vaunulenkiltä,aivan likomärkänä olen siis....:/
Meillä ollaan kerran oltu Venaln kanssa suihkussa,mut ei sillain vielä että pää olisi ollut ""suoraan suihkun alla"",eli että vettä olisi silmiin menny...tänään pitäis illalla suihkutella,tai kylpyillä taas :)
Likka muuten viikonloppuna käänty kerran mahalta selälleen,tais olla vahinko vaan kun ei toistamiseen sitä enää tehnyt..hih...(ja äiti ei nähnyt kyseistä tapahtumaa,höh,ihmettelin vaan et kappas,mites hän nyt noin päin köllii;)
Flunssa alkaa parantua,hyvä niin ja korvatulehdusta ei tainnut onneks meidän riesaksi tulla vaikka nuha olikin tosi paha! Ruokailut on välillä tappelua,välillä oikein ahneesti syö..pelottaa neuvola,mut toisaalta vaik painoa ei olisi niiden (perk....)käyrien mukaan mennytkään,niin ei haittaa yhtään,kiinteitä aloitellaan kuitenkin sit kun 4kk tulee täyteen...

Tintti ja Venla 3,5kk

Noniin,tuolla se likka vaan sängyssään päristelee,toista tuntia...ei pelkoakaan et nukkuis;)
Olisko uudet taidot siellä likkaa hereillä pitämässä,eli toi päristely ja kääntyily on ollu nyt kova sana:)
Mahalta selälleen mentiin monesti tänään,ja selältä massulle melkein,käsi vaan jäi alle...sekös neitiä harmitti *hih*
Onko teidän pikkuisilla päiviä jolloin tuntuis että ei syödä niin paljoa?Kun tänään on Venla ollut hyvin vähän tissillä?
Ollut kyllä ennenkin ""näitä"" päiviä,ja sit tankannut aina silti jossain vaiheessa,joko seuraavana tai sit seuraavana päivänä taas...

Tintti ja pärinäkone :D (niin et kuola vaan lentää;)