HELMIVAUVAT4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenia!
Väsyttää...Eppu heräs syömään kaks kertaa yöllä, viideltä otin viereeni ku kauhee pyöriminen taas sängyssä, eikä meinannu millään rauhottua. En sitte jaksanu silitellä ja nukutella ja otin viereen, siinä sitte nukkukin taasen hyvin.
Olisko sittenkin paras alotella niitä kiinteitä, tiedä sitten...jos siihen 4 kk nyt kuitenkin odottais,eihän siihen muuten kauaa enää olekaan, pari viikkoo. huih kauhea ku ovat jo vanhoja nää meitin pikkuset!;)

Nyt varmasti kutiaa noi ikenet aika lailla, meinaan muutaman päivän toi on ihan raivolla imeskelly ja lussuttanu kaikkee mahdollista ja oikeen huutelee vihasesti ja suuttuu jos ei saa sinne suuhunsa jotain. Sellanen viilentävä purulelu meillä on ja sillä se hinkkaa suutansa ihan himolla!Hauskan näköstä on ;) Kai en ikenet kutiaa vaikkei hampaita vielä oliskaan tulossa??ei ainakaan näy vielä.

Eilen oli kiva päivä, oltiin ihan täpinöissään kummatkin ukon kanssa, mulle tuli ne rattaat sieltä saksasta ja ukko osti asuntovaunun, ikivanhan sellasen, mutta se on jo pitkään ollu miedän haave ja nyt osu vanha halpa kohdalle niin ostettiin. Nyt ukko on ihan innoissaan sitä peseen ja vahaan jo menossa, ja mä tietty innoissani mietin jo uusia verhoja ja sisustusta kun saan tehdä, jippiiii!!Lähinnä mökillä sillä ollaan ku alkaa sielä oleen ahdasta jo, ja sitten kaiketi muutama reissu sillä tehdään kavereiden vaunulle jyväskylään päin. KIVAA!!! :D

Laitoin vanaht yhdistelmät myyntiin, mitäpä niitä säilytteleen, toivottavasti vaan menevät kaupaksi, ei ne ollu kun 3 kuukautta vanhatkaan... pitäkää peukkuja!;)

Jos hakis vielä toisen kupposen kahvetta, sen verran vielä luomia painaa ;)

Moikka!
Yritin eilen ruveta kirjoittamaan, mutta neiti ei sitten nukkunutkaan niin pitkiä päiväunia. Päikkärit vaihtelee nykyään ihan lyhkäisistä 30 min aina 3 tunnin maratooneihin. 3 tunnin unia ei kyllä ole ollut aikoihin.

Viikonloppu meni Inkan kanssa ihan mukavasti kaksistaan. Sunnuntain loppuhuipennus oli sitten heikompi juttu. Leikittelin Inkan kanssa ja neidin kynnet osuivat silmääni. Joten jouduin lähtemään päivystykseen silmää näyttämään. Hoitoon en voinut Inkaa jättää ja hirvitti mennä istuskelemaan sairaiden ihmisten keskelle vauvan kanssa. Onneksi pystyimme olemaan poissa päivystyksen tiloista keskenämme. 1,5 tunnin odottelun jälkeen tiedustelin odotustilannetta, niin, mieshoitaja kurkkas vauvaa ja sanoi laittavansa minut seuraavaksi listalle niin pääsemme kotiin. Loppujen lopuksi selvisin säikähdyksellä. Silmä ei ollut vioittunut ja sain rauhoittavaa/puhdistavaa salvaa silmään. Maanantaina lapun sai poistaa ja silmää ei enää kirveltänyt ollenkaan. Huh! Inka hurmasi sairaalassa hoitsut (oli siis niin mallikelpoisesti ja kössötti sairaanhoitajan sylissä minun tutkimuksen ajan). Hyvä Inka ;-)

Tuli muuten mieleen, että oletteko hommanneet aurinkolaseja teidän palleroille? En muista onko joku kertonutkin hommanneensa...(huono muisti). Jos olette niin mistä ja paljonko maksoi? Ovatko pysyneet silmillä?

Inka heräs just, köllöttelee lattialla ja työntää suuhun leluja. Niin ja höpöttää taukoamatta. Ihan hassuja juttuja tulee. Äänenvoimakkuus myös on kasvanut, että hänen jutut kuuluu!!! Hih.

Suihkusta. Inka on kerran vain käynyt suihkussa. Aika varovaista suihkuttelu oli. Kylpyhommat on ihan pop! Mukava ois jo päästä vauvauintiin, semmoinen polskinta käy pienessä ammeessa. Pitää odottaa kiltisti elokuuhun. Olemme ilmoittautuneet uimaryhmään.

Mitäs muuta---Lähdemme huomenna vauvakinoon. Olen kuullut, että siellä on aikamoinen hyörinä. Kokeilemme edes kerran millainen tapahtuma se on. Jaahas, tulipas juttua. Terkkuja kaikille.

No nyt löyty vihdoinkin sellain vempele josta Teia suostuu jotain juomaan (muu kuin tissi) Eli laitoin raanasta vettä taikamukiin ja neidin suuhun ja siitähän se tykkäs.Taikamukissa on sellain ""lättänä"" silikoninen juotto systeemi ja siitähän se neiti sitten tykkäs. Siitä lähtee viel sellain kiva natina kun ikeniään sitä vasten hinkkaa ;o)

Meil on nyt maisteltu perunaa,porkkanaa,mangoa ja päärynää. Saikos sitä banaania jo antaa? muistaako kukaan?

Neidillä on kyllä tosi hyvät unen lahjat kun illalla puol ysiltä (suurinpiirtein) menee nukkuun ja yhellä syötöllä päästään yön yli ja kasilta sitten jo heräilläänkin. *muistelee ekaa muksua jota piti nukuttaa ja nukuttaa ja nukuttaa*

Teia on huomannu et kun se nauraa kikattaa ni toisilla on kauheen hauskaa joten Teian leikkiin kuuluukin kikattaa siskoille varsinkin. Ihanan kuulosta kun tuollain napero kikattelee. Tosi paljon myös juttua piisaa kun ensin vähän ihmisiin tutustuu ni sitten tulee kyllä tekstiä ;oD

Viikonloppuna ois reissu mummon 50 vuotis juhlille. Ei ookkaan mummo Teiaa nähnyt pariin kuukauteen joten varmaan on ihan sekasin ihastuksesta :o)

Aurinkoista päivää !

Olihan hurja toi silmäjuttu scarabe..Onneks selvisitte säikähdyksellä.Ihme ettei useemmin satu mitään ""haaveria"" kun käpälät pyörii kun tuulimyllyt ja kynnet on terävät kun veitset.Nuo kynnetkin tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia.Kokoajan sais olla leikkaamassa.
Miten meni vauvakino ja mikäs oli leffa..nauttiko Inka ;o)) ?

HelmiBaby:Ostin ton unipussin huuto.netin kautta.Oli ihka uusi zorbit merkkinen nalle puh pussukka.Tosi nättikin vielä!Niitä myy ainakin pikkukenguru lastenliike.Uutena hinta n. 50e,maksoin siitä 20e.

Maaria:Mihinkäs ootte menossa vauvauintiin?Taitaa olla jo monet elokuunkin ryhmät täynnä...Paljonkos maksaa?

Meillä oli eilen tossa pihalla naapurin emännän 70v nyyttärit..Oli naapurustoa ihan mukavasti koolla ja ilmakin ihan kiva.Kuoharilla kippistettiin ja ja täytekaakkua nautiskeltiin.Neiti oli nuorin juhlija ja viihtyi kantoliinassa pari tuntia ottaen nokosetkin välillä..Sitten välitankkaus sisällä ja vielä tunti oltiin ulkona syleissä kiertäen..Siis Minttu kiersi en minä ;o)).

Hassua kun Minttu on hokannu nyt ton päristelemisen..On niin koomisen näkönen päristellessään kielellä että sylki lentää.HEH-HEH!Ei voi kun nauraa..

Huomenna jos edistyis sinne kantoliinatapaamiseen..Lupas se yks nainen tuoda sen ERGO-repun näytille.Tuntus ajatuksena niin kätsyltä tuo selässä kantaminen.

Ihana päivä tulossa,joten eikun ulkoilemaan kunhan pyykkikone pysähtyy ja mimmi herää päikkäreiltä.

Päiviä!

Ihana ilma kyllä on, piristää ihan selkeesti ku arska paistaa!Aattelin lähtee kärrytteleen uusilla rattailla torille ja kauppaan ostaan vhs-kasetteja, että saa sinkkuelämää alusta asti nauhalle ;) toivottavasti herra vaan viihtyy vaunuissa, joskus meinaan on sellasta kitinää jos ei nukahda että syliin on pakko päästä ja kiva sitte koko matka kantaa...no tarvii vaan lähetä päiväuniaikaan niin eiköhän se sitten nuku koko reissun.

Selällään ollessaan Eppu on ruvennu nostaan itseään ylös, siis jalat maassa ja peppua nostaa maasta ylös?aikas venkoilua meinaan on herran touhut!Ja yhtään ei jaksa olla jos ei ole jotain katteltavaa/syötävää, vaan sit alkaa huutelu että tyyylsäää....Nyt ei oo taas kääntyilly, eli tais olla vahinkoja ne muutamat kerrat. purulelu on in, sitä se jyrsii edelleen himolla, eikä vieläkään hampaita näy...

On noi kynnet tosiaan terävät, montakohan naarmua oon saanu kans niistä, ja kerran ee tarras koko kädellä ja kynsillä mua poskesta kiinni, nice...miksei mun kynnet voi kasvaa yhtä nopeesti ku herralla!koko ajan saa olla leikkaamassa niitä kyllä.

Syöminen sujuu, makuultaan. Ja mua ärsyttää makoilla. Sylissä syö yöllä ja unien jälkeen ja joskus saan huijattua siihen mutta useimmiten meen jo suosilla makuulle. Kaupungille on vähän huono lähteä, voi olla että valkotakkiset miehet hakis tän äitin hyvin nopeesti ku Stockan kahvilan lattialle panisin maate ja tissi esille...OLIS JO IMETYS OHI!Ei vaan, kivaa se on, mutta toivon että vois jo lopettaakin...Eilen tuli Nestleltä postia, oma lusikka epulle ja tuoteluettelo, vähän ootan innolla että saa alkaa maisteleen kaikkia niitä mössäjä, ihania hedelmäjutuja ja kaikkea!Ja sitä puuroa kyllä heti 5 kkn iässä haluan alkaa antaan ainaki iltaisin. Luulen kyllä että noi miedän yöheräilyt loppuu kun kiinteitä alkaa meneen...

Nyt on pakko vähän siivoilla ku herra nukkuu, kaunista päivää kaikille!:)

Tänään ukko hakee sen asuntovaunun ja saa ruveta maalaileen sisältä ja sisusteleen,KIVAA!! :D

Meillä Aleksi kynsii ITSEÄÄN, tosi ikävät naarmut on aina aamulla naamassa. Hieroo ja hankaa väsyneenä naamaansa ja korviaan aivan vimmatusti. Ja minä leikkaan 2 kertaa viikossa kynsiä, mutta silti on pitkät viivat taas viime yön jälkeen pojulla kasvoissaan :( Ei viitsisi enää tumppujakaan yöksi laittaa, kun muutenkin huoneet tosi kuumat meillä.

Kääntyminen on herran mielestä in. Kun laittaa selälleen lattialla, on nanosekunnissa mahallaan, eikä haittaa vaikka jumppalelu olis pikkasen tiellä ja pää osuis leluihin :D
Aina huvittaa, kun nököttää niin tärkeenä mahallaan, vaikka hetki sitten on laittanut selälleen.

Huomenna meillä 4kk-neuvola. Saa nähä meneekö nyt paremmin, kun viimeksi aika oli aamun eka ja meillä jäi yöunet kesken, niin kiukku oli semmoinen.

Öistä olen todella kiitollinen, nukkuu ja nukahtaa itsekseen klo 21 ja herää klo2-3 syömään ja sitten klo5-6 uudelleen ja ylös noustaan klo8. Päivät taas saa tän mamman vielä burn outiin, mikäli joskus ei ala taas nukkumaan kunnolla. Tämä on yhtä nukutusta koko päivä. 4 x 30min. päivässä, huoh.
Ja mä taidan valittaa nää samat jutut täällä uudestaan ja uudestaan...

Ihana auringonpaiste! Pitää herran kans käydä kyllä tänään ulkona. Pyykkikonekin hurraa jo toista koneellista, kun saa kaikki ulos kuivumaan. Tuoksuvat sit paljon paremmalle. =)

Meillä kääntyily, päristely ja kuolaaminen sormia syödessä ovat ykkösjuttuja.. . Jaksaa nyt olla mahallaan jo pidempiä jaksoja ja tajuaa välillä hieman lepuuttaa päätään. Ennen huuto alkoi aina, kun päätä ei enää jaksanut kannatella ja leuka osui alustaan.

Fysioreissukin meni ihan mukavasti. Oikea käsi on vähän jäykkä samoin kuin hartiaseutu, joten niitä Matiaksen kans jumppaillaan. Juhannuksen jälkeen käydään vielä näytillä, ja sovitaan tarvittaessa jatkosta. Jalat nousee jo tosi ylös, ja vaikka varpaisiin ei ihan vielä ylletä, niin kiva niitäkin on välillä tuijotella. =) Meillähän imetetään hyvin pitkälti makuuasennossa, joten fysiossa kysyin pokkana saanko imettää siinä patjalla ennen lähtöä.. Seuraava asiakas oli tulossa vasta puolen tunnin kuluttua, joten siinä me sit syötiin.. Nukkuikin sen jälkeen onneks vaunuissa koko bussimatkan kotiin.

Tänään annoin ekan kerran ihan pelkkää perunaa, ja hyvin upposi. Poju tosin tajusi kokeilla päristämistä, kun ruoka oli vielä suussa, ja siitähän ilo irtosi! Oli sen jälkeen perunaa vähän joka paikassa.. maistuipahan sormetkin välillä vähän uudelle. =) Meillä on nyt kokeiltu ruusunmarjaa, bataattia, perunaa, luumua ja vähän päärynää. Huomenna jatketaan vielä pelkällä perunalla ja sit lisätään porkkana.

Jahas, joku taitaa haluta nyt takas selälleen.. Aurinkoista päivänjatkoa!

päivvee;)
Juu,meillä kans kynnet kasvaa kovaa vauhtia,jokatoinen päivä saa leikata,varsinkin kun neiti raapii aina itseään ollessaan nakuna (tumput on pakko laittaa joskus nakukylvyn ajaksi),en tie johtuuko atooppisesta ihosta että kutiaisi vai mistä...? Eli raapiiko teidän pikkuiset ""tietoisesti"" itseään,meillä siis mahaa ja polvia aina välillä,ja urakalla...:(
Eilen kävin Venlan kanssa työpaikalla pyörähtämässä,likka oli kuin aurinko ja jaksoi hienosti vaan istua kaukalossa muiden työtovereiden ihastellessa;) äiti oli ylpeä..*hih*
Päristely on vieläkin in,ja oikein kunnon kikatukset saa palkkioksi kun neitiä pusuttelee massuun yms :D
Mahalta selälleen mennään jo helposti,toisin päin ähistään ja puhistaan mutta loppuun asti ei vielä...
Päivisin nukkuu yleensä 2x 2-3 h unet + pikku päikkyjä,öisin vieläkin tankataan...mut ei se haittaa,ei meinaan vieläkään äitiä väsytä vaikka itse en nuku edes päivisin..kai se nuoruus jyllää niin jaksaa *hih*

joo,jos odottais että likka herää tuolta ""aamu""uniltaan,niin päästään lenkille koiran kanssa...

Nyt keksittiin oiva ratkaisu että missä Eppu mahtuu nukkuun asuntovaunussa, onko teillä kellään tai oletteko kuulleet kokemuksia SAMSONITE POP UP ja POP UP BUBBLE matkasängyistä?vauvalehdessä oli se pienempi eli pop up, ja aateltin että se olis just passeli sinne vaunuun. sellanen normaalikokonen matkasänky ei mitenkään mahdu sinne, mutta toi olis just hyvän kokonen?Tintin kanssa jo pähkäiltiin, että kumpi sitten olisi parempi, siinä isossa kun mahtuu 1,5 v asti ja pienessä vaan 8kk asti? Mutta se pienempi olis ehdottomasti parmempi nyt, mutta entäs ens kesänä?Nukkuisko eppu sitte jo meidän vieressä, ja pysyiskö se muutenkaan siinä isommassa...en tiiä...vauvatalo Johannan nettisivuilla on kummastakin sängystä esittelyt. Ite oon sen pienemmän kannalla, saahan sen varmasti myytyä?Vaikea ajatella vielä ens kesää, että missä herran olis sillon parmempi nukkua...ja päätös pitäis tehdä pian,kun sen joutuu ehkä tilaan jostain jos tampereella ei ole ja juhannukseski mennään vaunulla mökille. Apuja otetaan vastaan ;)

Tuosta nukkumisesta, meillä eppu nukahtaa 22-23, herää syömään 2-3, sitte 5-6 ja sitte joskus 7 ja 9.30...joskus jää pari aamusyöttöä pois. Vielä yritän pari viikkoa jaksaa sitte alkaa kiinteät kyllä varmasti.

En päässy torille lähteen,liian kuuma on ulkona, herra läkähtyis vaunuihin, eli nukkuu nyt päikkäreitään sängyssään sisällä ja tämä äippä menee nyt partsille ruskettaan valkosta nahkaansa! :)

Moikka!
Meillä alkanu iltaitkusuus ja kokoajan etusormi suussa.Viikonloppuna katteltiin Joonaksen pikku suuta ja pääteltiin et ei kai se vielä oo hampaita tulossa ja oltiin eilen kaupungilla ja kaverin kanssa juteltiin hampaista niin mentiin sieltä mummolaan niin mummo sano et onhan siellä hammas ja kokeilin niin pikku ""piikki"" sieltä tuntu.Onneks ei vaikuttanu yöuniin toistaseksi, mut hankalaks käyny nukuttaminen.Kävin heti kotimatkalla ostaa viilentävän purulelun(ei viel jääkaapis ollu), mutta sitä nyt sit pureskellaan kokoajan.
Mansku:Jos saanen vastata siihen vauvauintikysymykseen
et me käytiin 6 kertaa folkhälsanin vauvauinnissa ja jatketaan syksyllä.Mielestäni tosi kiva!Niillä ympäri pääkaupunkiseutua esim siltamäki. Meiän Manskulla ja siellä ainakin sunnuntai ryhmissä tilaa-kannattaa kysellä lähintä.Vantaalla ei ainakaan nyt keväällä ollu tilaa.Jatketaan silti folkhälsanilla ja taitaa olla 10 euroo edullisempikin kun muut!
Scarabe:Vauvakino kuullostaa kivalta pitäs varmaan kokeilla, missäs leffateatterissa?
Mua alkanu hirveesti himottaa eteläänlähtö!Ehkä sit syksymmällä kun ei olis niin tukalan kuuma?Pitää seurailla miten etelänreissut on muilla sujunu.
Mukavaa kesäpäivänjatkoa!
Nyt kokkailee kun pikkumies jatkaa päikkäreitä partsilla ulkoilun jälkeen.
Terkkuja!

Moro!
Käytiin Inkan kanssa katsomassa The Pacifier-Tuttiritari Tennispalatsi 1:ssä. Vauvakino tapahtumia oli muistaakseni Helsingissä, Jyväskylässä, Tampereella jne. Vaunut saa parkkiin elokuvateatterin salin ulkopuolelle. Ennen elokuvia jokainen sai pienen tuotepaketin. Tällä kertaa pussista löytyi tarinavihko ja Muksu-tuote. Ennen leffaa arvottiin pari tuotepakettia. Libero ja Pamppers lahjoittivat salissa vaipanvaihtopisteen vaipat. Yhteen nurkkaan oli järjestetty koju, josta sai käydä ostamassa leffaherkkuja. Aluksi tuntui, että elokuva oli liian kovalla, mutta ihan kuin sitä olisikin hiljennetty. Valastus oli mukavan hämärä. Elokuvissa oli pikkuväkeä ihan riittämiin. Leffa ei ollut kaksinen, mutta menetteli. Mutta nyt tuli meidän tämän päivän vieraat, joten kirjoittelemisiin...

No joo,jopa oli kiiru päivä....Aamu vietettiin ystävän kanssa pikku kakkosen puistossa ja loppu päivä asiota hoidellen kaupungilla. Kotona oltiin sit neljän jälkeen ja nyt mä oon katki ja poikki.....

Teia veti sit viime yönä pikku unet...Ei riitä se et se syö kerran yössä,mut nyt se jätti viime yönä nekin väliin. Siis mä vein sen illalla nukkuun 21.00 ja se heräs syömään 8 aamulla....oli täl mammal hiukka turvonnut olo ;o) ...sillä se varmaan hienosti jaksokin tuon meidän täyteläisen päivän tänään :o)

Ainiin...tää ketju taas täyttyy hurjaa vauhtia et lisättäkös tohon alun listaan lasten 4kk mitat?? Siis kun uutta listaa tehään?
Kuis olis jos ois oma nikki,vauvan synt.päivä, vauvan etunimi,alku mitat ja 4kk mitat?? tulisko liikaa???? Mitäs sanotte?

Sannannaa+Teia

Eilen se sitten meillä tapahtu...nimittäin ""vapautuminen"" ammeessa ;o)).
Ennen on neiti vähän oikonut kinttujaan kylvettäessä,mut eilen se oli yhtä räiskettä ja polskimista..Kyllä meitä taas nauratti tuo oma pikku sammakko!

Joo,meillähän on se 4 kk neuvola vasta 4.5 kk iässä eli heinakuun 7. pvä.Oma terkka kun lomailee,eikä sijaiselle viitsitty mennä,että näin.

Pimu nukkuu päikkäreitään ekaa kertaa unipussissaan ja hyvin tuntuu maittavan.

KIITTI HelmiBaby vauvauinti-infosta,jotain sillon pikana taidettiin kaffeella jutskaillakkiin aiheesta.Kävin jo vähän surffailees monella vauvauinti sivulla..
Ja onnea Joonakselle ekasta hampaasta!

Pitäsköhän yrittää saada jo tää yökkäri päältä pois ja päivä alkuun ;o)))

Noniin, tässä Aleksin mitat 4kk-neuvolasta 8535g ja 67cm.
Että ei mikään niin kovin pieni poikanen enää.
Sain jo jonkun tukihenkilönpuhelinnronkin, jos nää päiväunettomuudet alkaa stressaamaan MINUA. Vauvan kehitykselle ei haittaa kuulemma ole, ja sehän tärkein. Kait tässä jaksaa porskuttaa, kun yöllä saa sentään nukkua. Koti on siinä kunnossa kyllä, että imuria voisi joskus ulkoiluttaa ym. Mutta näin nyt.

Meillä on nyt 4 kk neuvola takana, pituutta 64 cm ja painoa 8,2 eli mainiosti kasvanut ja pelkällä rintamaidolla. Huomisaamuna lähdetään sinne Korfulle, saatiin onneksi koneeseen meno- ja paluumatkalle sellainen vauvakoppa. Neuvolassa neuvottiin juottamaan pullotettua vettä matkalla. Mä ostin sellaiset Carena Sprint Lux-matkarattaat mutta en tiedä uskalletaanko ottaa ne mukaan kun niiden suosituksena on 6 kk, ehkä otetaan noi meidän Emmaljungat, ainakin AE on tottunut niihin. Mä kerron sitten kuinka meidän reissu meni, toivottavasti hyvin !

Heips!

Just tultiin Eetun kans sisälle. Oli niin upea ilma, et oli aivan pakko lähteä ulos. Nyt meillä on sitten tehty läpimurto siis aivan lopullinen selältä mahalleen kääntymisessä. Nimittäin Eetu kääntyy aivan joka hetki ja äippä juoksee pelastamaan... Siis nukkuessa, syödessä, leikkiessä yms... Jopa sylissä yrittää lähteä kääntymään. On se vaan hassua seurata, kun toinen ensitöikseen aamulla kääntyy mahalleen... Vaikuttaa myös siltä, et tämä uusi taito on vienyt keskittymisen syömiseen, kun siinä tissilläkin pitäis kääntyä.

Kaiken kaikkiaan meillä menee ihan hienosti, tosin päikkäreitä ei meilläkään meinata nukkua, kun ihan pual tuntia. Se on kyl liian vähän, mut nyt kun on lämmin niin luulen, et johtuu pitkälti siitä. Ajatella, et ens viikolla on juhannus!!!! Mitäs aiotte tehä vaavien ekana jussina? Meillä varmastikin tiedossa mökkeilyä molempien mummujen luona. Pysyypähän homma tasapuolisena. Saatiin joku aika sit vihdoin hankittua digikamera ja sillähän on meidän mussukasta otettu vaik kuinka paljon kuvia ja videonpätkiä. Nyt viel ku saa siirrettyä ne koneelle niin muistoja on tallessa.

Eilen tajusin, et eihän täs oo enää puolta vuottakaan, kun tuo äippäloma päättyy. Kuinkas aiotte olla kotona vai meettekö heti töihin takas? Me ei olla lopullisesti päätetty, mut kai mä oon kotona ainakin 1-vuotissynttäreihin saakka. Katsotaan... On se vaan vaikee kysymys, et kuinka aikoo tehä. Oikeen tulee nyt jo tippa linssiin, ku miettii vaavin hoitoon viemistä. No, sehän on hiukan liian aikaista!!! Nyt nautitaan!

Hellurei!Meinaa miedän ketju jäädä taas ihan jalkoihin, lueskelin noita tammiksien juttuja, ja ne kyllä hirveesti kirjottelevat kaikki, meillä on aina tälläsiä pikku taukoja?:)

Juhannusta ootetaan täälä innolla, ite oon viimeset pari jussia ollu töissä, samoin ukko, ja nyt ollaan ekaa juhannusta yhdessä vapaalla!Ja nyt ollaan koko viikko laitettu asuntovaunua kuntoon, oon ommellu päällysiä sohvaan ja ens viikolla teen verhot, ja voi että mä ootan niin paljon että saadaan olla sielä yötä ja juhannukseksi mennään siis sillä mökille!!

Melkein onnistuu mahalleen kääntyminen, käsi on edelleen tiellä, eli ei vielä ymmärrä herra sitä siirtää että pääsis kunnolla kääntyyn. Muuten on alkanu päristely täälläkin ja kauhee juttelu ja meno on edelleen päällä. Suussa tarvii koko ajna jotain olla, purulelu on ihan ehdoton, sitä se jaksaa jyystää vaikka kuinka kauan. Ootan jo oikeestaan ihan innolla että koska se ensimmäinen hammas tulee!:)

Syömisestä sen verran, että makuultaan onnistuu nyt taas tosi hyvin, harvemmin enää huudetaan, joskus kuitenkin, mutta pienellä rauhottamisella ja pakottamisella onnistuu ja nyt tänään jopa söi sylissäkin muutaman kerran, eikä ollu siis unenpöppörössä;)eli suurin lakkoilu kaiketi on ohi!THANK GOD!!Nyt sitten vaan meen suoraan melkein makuultaan syöttään, kun en jaksa/viitti ees kokeilla että onnistusko sylissä...kannatais varmaan vaan kokeilla,kun kerran jo vähän taas onnistuu... öisin pari kertaa syödään,sillon sylissä. On se aika miettimistä ja hankalaa nyt ku ei tiedä että suostuuko sylissä syömään, ei oikein voi mihkään mennä ellei ole sänkyä odottamassa...tosin hätähätävarana on sitten rintapumppu, eli jos ei sylissä kelpaa eikä sänkyä lähellä,niin sitten voi tietty pumpata ja antaa pullosta. Nykyään varsinkin ei mee montaa minuuttia ku on 125ml täynnä. Muuten noitsa yösyötöistä vielä, että ei varmaan aina herää ees nälkäänsä, mutta annan tissiä silti. viime yönä herra söi neljältä, ja olin niin unessa kun se alko pyöriin viideltä että otin tissille, ja sitten vasta tajusin että sehän just 45 min sitte söi...eli ois varmaan rauhottunu vaikka sylissä mutta minäpä vaan tyhmänä annoin tissiä. No söipä kuitenkin ;)

Oon nyt eppua suihkuttanu vallan, en kylvettäny ollenkaan. JOtenkin sen on paljon kivempaa ja helpompaa ja niskapoimut yms saa siinä paljon paremmin puhtaaksi. Toki en aio sitä kylpemistä ihan unohtaa, ehkä se on sitten kivaa epullekin kun voi ite istua ja polskutella sielä.

Nyt painun maata ja lopetan romaanin kirjottamisen. Kirjotelkaahan kuulumisia!!:)

Terppis!
Ihana viikonloppu lähestyy jo iltaa ja Inka meni ip unille huudon kanssa. Äiskä oli hieman liian hidas niin onhan se yliväsyneen muksun nukuttaminen äänekästä touhua. Perjantaina käytiin koko perheen voimin saunassa. Istuimme Inkan kanssa alimmalla lauteella lämmittelemässä suihkun jälkeen. Mukavaa :D. Lauantaina olimme shoppailemassa neidille helleasusteita. Kaikenlaista ihanaa löytyikin!! Illan kruunasi merenrantakahvilassa jääteen nautiskelu. Mukavan lämpöinen ilta käppäillä ja Inka nukkui aluksi vaunuissa ja sitten matkusti sylissä. Tänään suunnistimme Helsingin kauppatorille kahville ja katselimme ympärille. Ihan joutilaana sai viettää päivän.

Lomasuunnitemat on aika auki vielä. Ainakin suuntaamme Kotikonnuille Iisalmeen pariksi viikoksi. Suunnistamme junalla sinne Juhannukseksi. Siellä on yleensä aika leppoisa meininki. Sopii tällä hetkellä meille erittäin hyvin. Isukki pitää 7viikkoa lomaa, joten se on pisin yhteinen loma edessä.

Työt saa odottaa... Olen aikonut jäädä hoitovapaalle, kun tämä ""äitiysloma"" loppuu. Niin olemme suunnitelleet heti alusta asti, että jään kotiin joksikin aikaa?? En vielä tiedä milloin työt kutsuvat. Haaveilemme pikku kakkosesta jo salaa. Jos vaikka olisi onnea, että tulis toinen muksu niin sen jälkeen menis joskus töihin. Onkos muilla haaveita saada heti perään lisäystä lapsilukuun?

Jaahas, nyt kutsu sitten jo kuuluukin. Tais olla mini iltapäiväunet 30 min. Kirjoitellaan taas kun keritään.

Meilläkin on nää päikkärien nukkumiset himppa tiukoilla...mut monien itkujen jälkeen neiti vihdoin nukahti ja onkin nukkunu kohta varmaan tunnin.
Kunhan heräilee ja tovi valvotaan,ni sitten taas ammeeseen polskuttelemaan.Kylpypäivä..
Saunassa ei oo neitimme vielä käyny,mut tiedä häntä jos vaikka juhannuksena mökillä kävisi??
Suihkuttelua ollaan nyt treenattu niin,et aina kylvyn jälkeen suihkutetaan pimu ja huuhdotaan sitten siinä.

Eilen käytiin lintsillä ja siellähän meni n. 7h..Kyllä alko jo pakista ja päästä ottaa ;o)).Minttukin pääsi vauvahupitarralla(ilmainen) moneen aparaattiin.Mummo+ muuta porukkaa oli mukana,joten päästiin itsekkin riekkumaan rannekkeinemme sydämemme kyltyydestä.
Ihan hyvä lastenhoitohuonekkin sieltä löytyi!

Huomenna ois tarkotus lähteä kesälomareissuun..Laukut kyllä vielä pakkaamatta.Mies heittää meidät tytöt itä-suomeen miun kotiin.Jää sinne sitten yöksi ja jatkaa matkaansa ylä-savoon vanhaa mummolaansa remonteeraamaan isänsä kanssa Sieltä palailee meidän""seuraan"" juhannukseksi.

Hoitovapaalle meinaan jäädä minäkin..Oishan se kakkonen ihan kiva saada tässä putkelleen,muttei kuitenkaan ihan vielä ;o))..sillein kuitenkin etten välttämättä välillä menisi töihin.Nyt kun kelaltakin tulee se uudistus,ei ois niitten äippärahojen tienaamisen takia pakko mennä töihin..Sais saman kun tästä ekastakin.

Kävin sovittelemassa sitä ERGO-reppua lainabeibillä,kun on tuo oma ipana vielä senverta pieni.Tuntu oikeen hyvältä,kenties sellanen hankitaan tässä loppukesästä.

Nyt on kyllä painuttava pakkaamaan,ei auta!

Enköän käy täällä kuulumisia lueskelemassa vanhempien koneelta,jotenka en toivottele vielä juhannuksia!!!

Meidän herra meni jo yöunilleen, ja kun mieskin on vielä reissussa, niin ennättää taas surffailla.. Soitteli tosin päivällä, että ollaan saatu tuttavilta lahjaksi jättisuuri nalle, joten täällä nyt innokkaana odotellaan, että minkäkokoinen sieltä ilmestyy! Kai se ennen puoltayötä kotio ennättää..

Matiasta tänään meinas ihan itkettää, kun ruoka loppui kesken! Annoin bataattia ja päälle lusikallisen luumusosetta, ja kun rupesin ottamaan ruokalappua pois niin toinen alko parkumaan... =( Rauhottui tosin heti kun sai tissin suuhun, mutta ilmeisesti hän olis halunnut syödä enemmänkin.. Oon antanut ton luumusoseen jälkeen aina lusikan Matiaksen omaan käteen, ja sitä se tyytyväisenä järsii ja vetää viimeiset soseet naamaansa tai suuhunsa; mihin nyt milloinkin osuu. =)

Meillä päikkärit sujuu vielä ihan mainiosti, tosin nyt ollaan taas aamuisin noustu jo kuudelta. Huoh.. Meni pitkän aikaa niin, että syötin kuuden maissa ja jatkettiin unia puol kasiin, mutta eipä mene enää. On varmaan makkarissa sen verran lämmintä, ettei uni maistu nyt pidempään.

Lomasuunnitelmia meillä ei ihmeemmin ole. Mummin ja ukin luo suunnataan seuraavan kerran elokuussa, ja sitä ennen saatetaan käydä pikavierailuilla tuttavien luona Vantaalla. Juhannuskin menee ihan rauhassa kotosalla. Ajateltiin tosin juhannuspäivänä käydä Särkänniemessä katsomassa, josko eläimillä olisi jo suloisia pentuja. Laitteista Matias ei vielä varmaan ihmeemmin ymmärtäisi.. =)

Kauheeta miten nopeesti tää aika menee.. Puolen vuoden päästä mun pitäis jo olla töissä. Meillä mies jää luultavasti joksikin aikaa hoitovapaalle, vaikka tällä hetkellä tekis kyllä itselläkin mieli. Olen jo ehdotellut seuraavan yritystäkin, mutta enköhän mä yritä vuoden tai pari käydä välillä töissä. Tosin se Kelan uudistus on kyllä sen verran hyvä, että välttämättä ei tartteis... Saiskohan ton miehen vielä innostumaan? =)

Ihanaa, huomiseksi on luvattu vielä aurinkoista säätä! Nyt kun parvekekin on vihdoin kesäkunnossa, niin meikä makaa huomisen siellä.. että nyt alkaa läski tummumaan.. =)

ihana ilma, tääläkin läski tummu ku ukon kanssa maattiin partsilla ja käristettiin lihaa!ukko on jo ruskee, mä en ku kestää tällä blondilla vähän kauemmin tuo ruskettuminen, epäreilua!!

Tuosta mökkihommasta tuli mieleen, että saakos esim hyttysen puremiin laittaa vaaville hydrocortisonia?varmaan sitä 0,5 % tai 1 %?Tosin viimeks ku oltiin mökillä, hyttysiä oli ihan pimeesti, mutta epun ympärilä ei edes käyneet!Äiti sano, että just oli jostain lukenu että ne ei vauvoja käy edes ""syömässä"", niiden hiki ei ilmeisesti niitä houkuttele tms?

Hoitovapaasta...mua ei vois vähempää kiinnostaa mennä töihin, tosin ei mulla vakipaikkaa olekaan että sen puoleen ei hätää. Mutta menot on kovat ja ku ne tulot putoo aika lailla, että ens itte tiedä miten sitä pärjäis. Mutta haluisin niin olla kotona ainakin siihen asti ku herra on vuoden, mielellään ylikin!Miestä aina kiusaan että meen sitte töihin ku Eppu menee kouluun..heh. Mutta jos totta puhutaan niin mä olisin ihan valmis kotiäidiksi!Jos jää hoitovapaalle, niin saako tehdä osa-aika töitä ja onko kuussa joku tuloraja?Kun sillain haluisin että kävisin sillon tällön töissä...tosin ne olis sitten sijaisuukisa, ja tosiaan soitto saattaa tulla klo 12 että pääsenkö iltavuoroon klo 13.mihinkäs sitten herran sais hoitoon niin nopeesti...voi hitsi, mä niin haluan jäädä kotiin!!Ja noi oman alna työt ei nappaa sitte tippaakaan...no, onneks ei ihan vielä tarvi päättää!!!Nautitaan nyt tästä ""vapaastamme""!

Jaahas, kummatkin poitsut on jo maata, kai mäkin tästä hyppään vällyjen väliin!Tsau! :)

Täällä Emil touhottaa mahallaan omassa sirkuksessaan, tuijottelee itteensä peilistä:)Kauhee kuin aika menee tosiaan nopsaa, Empulla 4kk neuvola huomenna, ei oo taas edellistä kuuta huomannu lainkaan..justahan se täytti 3kk. Poitsu pistelee jo porkkanaa, kesäkurpitsaa ja perunaa suuhunsa, syö kun vanha tekijä, aukoo suutansa hienosti, ainoo huuto tulee siitä kun ruoka loppuu.Kuinkahan paljon tuollaselle jo uskaltais antaa sitä safkaa?Nyt on saanu pari jääkuutioo sosetta ja velliä tai tuttelia siihen sekaan hitusen. Kääntyy nuori herra selältä mahalle meilläkin, ainoo on se käsi joka edelleen jumittaa. Ja eteenpäin pitäis päästä, ympyrää pyörii sit kun muu ei onnistu:)Tosin väsähtää puolen ympyrän jälkeen...Tääl kans ollaan kotona ainakin siihen kun E täyttää 1v, sit ehkä viikonloppukeikkaa johkin, riippunee just noista tuista että miten saa tienata...Haaveissa ois kakkonen niin että vuoden päästä tulis raskaaks, mutta eihän sitä koskaan tiiä miten käy.Kai sitä vois ruveta yrittään ens vuoden puolella sit joskus:):)Tosin tää ykkönen sai alkunsa viikko siitä kun alettiin sitä toivomaan:)Jaahans, aamupäikkärit taitaa kutsua. On muuten tullu suhteellisen vaativaks tää prinssi, oma tahto tuntuu vaan kasvavan koko ajan ja käämit palaa sekunnissa.Mutta sulonen mutrusuu tuo on!!!Hyvää juhannusta tosiaan kaikille, meillä suunnitelmat vielä auki, mutta onhan tässä vielä aikaa;)

Meillä täällä pukkasi ensimmäinen hammas;)!
Eli neidillä ikää 3kk 3vko ja komea valkoinen piikki näkyy alhaalla...Onkos muille jo hampaita tullut?
Tekee vaan vähän mielenkiintoiseksi ton imetyksen,kun saa purra omaa hammasta ettei kiljase jos toinen nappaa mua sillä uudella hampullaan *hih*
Juhannus suunnitelmat on auki vielä,kaippa sitä mökillä käy kääntymässä ja kokkoa ihailemassa...

Huomenta!
Kyllä se pikku hammas varmaan vähän likkaa kiusasi,kitinäpäivä oli eilen ja illalla annoin sitten panadolia 3ml ja heti nukahti yöunille...Nukkui jopa reilu 6h putkeen,mikä on kyl eka kerta piiiitkäään aikaan! (norm herää 3-4h välein...)
Kait se väsytti kun päivällä ei niin hyvin nukkunut...
Jaahas,likka taitaakin hereillä tuolla,joten aurinkoista päivää kaikille helmiksille!:D