HELMIVAUVAT4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa helmiksille!
Tänään käytiin 4kk neuvolassa. Strategiset mitat oli 8440g ja 67cm. Mun mielestä ei kyllä ollu pituuden mittauksessa neiti ihan suorana... On se silti pitkä. c"",)
Eilen alotettiin maistelemaan soseita ja Elviiralle tippuisi paljon enemmän kuin uskallan antaa. Pitää kaksin käsin lusikasta kiinni kun pitäisi siirtyä tissille. Hassua. Vieläkään hän ei käänny, mutta äitini kertoi etten kääntynyt minäkään kuin ehkä kerran malliksi.
Onnea tintti Venlan hampaan johdosta! Mahtaa olla tosiaan imetys aika epämukavaa..

Terkut täältäkin 4kk neuvolasta!Meitin keskivertopoitsu oli 64,5cm ja 6950g.Olin varautunu ihan eri mittoihin kun oon teitä muita seuraillu ja 70cm vaatteet on jo auttamattomasti liian pieniä...Mutta kait sitä täytyy neuvolantätiä uskoo.lääkäri oli muuten tosi tylsä, koko käynti kesti 10min, eikä se oikeen vastaillu mihkään kysymyksiinkään. Tuntuu, että jos pojassa jotain vikaa ois, ei se ainakaan tolla tutkimisella selviäis. Meillä rytmit taas ihan päin peetä ja yöt on yhtä heräämistä.Ei haluu syödä, mutta heräilee vaan koko ajan...hampaita odotellessa?Ja päivällä nukkuu kun huvittaa, ei tietookaan säännöllisyydestä.Oisko helteelläkin osuutta, tiedä häntä.No mä jokatapauksessa oon ihan rättipoikkiväsyny ja käämit palaa ukolle pienimmästäkin. Noo, josko helpottais kun sillä alkaa loma juhannuksesta:)Ja onneks Emppu on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiin ihana sillon kun se on:)Osaa meinaan känätä sekin jo ihan kympillä.Hyvät ja aurinkoiset viikonjatkot helmiksille!!

Kirjuutampa minäkin välillä jotain. Poikanen tuhisee jo omassa sängyssään. Meillä on makkarissa sauna. Vaikeaa päättää pukeakko Aleksi lyhythihaiseen bodyyn, vai normiyökkäriin...Tähän aikaan vielä varmaan melkein 30 astetta lämpöä siellä, mutta viilenee kyllä yöllä tehokkaasti. Hmm.

Juhannuksena lähdetään mökille, sinne tulee paljon jengiä. Aleksi lähtee sitten mummin ja ukin kanssan juhannusaattoyöksi mummulaan (matkaa 30km) ja äiti ja isi saa sitä tärkeää aikaa kahden. Tuntuukin, että ei ole tullut huomioitua miestä taas juuri mitenkään aikoihin :(

Hoitovapaalle jäännistä...mulla loppuu äitiysloma marraskuun puolessa välissä, sitten kesäloma töistä siihen perään ja sitten tammikuun puolesta välistä takas opiskelemaan. Allu silloin vasta 11kk. Onneksi pärjätään varmaan puolipäivähoidolla, sillä miehellä liukuva työaika.
Pientä vauvakuumetta mulla kyllä ilmassa. Hassua sinänsä, sillä koskaan aiemmin ei ole ollut, ei edes raskaana ollessa. Toisaalta olis hyvä hoitaa opiskelut tässä välissä loppuun, sillä muutenhan mä olen ihan ikäloppu kun valmistun ;). Mulla siis ainakin 3v. AMK.a jälellä.
Toisaalta pikkukakkonen pitäs mut kotona, ja näin ollen ei tarttis Aleksinkaan vielä hoitoon. Empä tiedä sitten. Pitäs varmaan keskustella miehenkin kanssa ;)

Mites kiinteiden opettelut muilla? Meillä ei maistu pottu äipän valmistamana ollenkaan. Purkista syö kyllä maissi-perunaa. Porkkana oli hirmu hyvää kaverista, mutta poskiin tuli ihottumaa, en sitten tiedä johtuiko siitä? Joka tapauksessa pietään pien tauko siitä. Nyt peruna-kukkakaali menossa ja hyvin maistui. Ja päärynää kokeilin yhtenä päivänä, namia oli. Saa nähä milloin saa kaverin masuun niin paljon menemään, että soseaterialla korvais yhen maitoaterian.
Imetän oikeastaan enää yöllä (2krt), päivälläkin ottaa muutaman hörpyn pullon jälkeen tissistä, jos jaksaa. Aloittamaan ateriointia tissistä ei kyllä suostu. Ekaksi pullolla nälkä pois, sitten tissiä jälkkäriksi. Näin meillä.

Päiväunet yhä kadoksissa, tosin sisällä nukkuu kerran päivässä(iltapäivä) n. tunnin. Muut unet ovat sitten 20-40min.

Pitkät sepustukset...Kivaa juhannusta jokaiselle helmikselle ja perheille!

Heips!
Täältäkin toivottelen tasapuolisesti kaikille leppoisaa Juhannusta!

On sitä kyllä saamaton tässä terveisten kirjoittelussa. Todella mielenkiintoista aina lukea kuulumisianne, mutta jotenkin kirjoittaminen on ollut muka vaivalloista. Heh. Osasyylliseksi leimaan meidän neidin. Hän osaa hakea huomiota silloin, kun oletan hänen nukkuvan.

Ensiksi 4kk mitat. Kävimme avovastaanotolla tänään, joten siellä ei mitenkään suuremmin kuulumisia vaihdeltu. Inka painoi 7050g ja pituutta oli kertynyt 63,3cm. Seuraavan kerran menemmekin rokotusta hakemaan, kun ikää on kertynyt lähes 6kk.Olemme perheen kanssa matkustelemassa tai ties missä elokuun puoleen väliin, joten ei tarvii välillä palata kotiin rokotusta hakemaan.

Mansku olit kokeillut ERGO-reppua? Oletko hankkimassa sitä? Suosittelisitko? Minä ostin eilen Babybjörnin active-rintarepun. Se on parempi kuin original. En tiedä onko vauvan asentoa kehitetty, mutta ainakin se on ergonomisempi kantajalle. Testasimme sitä jo ajat sitten, mutta Inka ei viihtynyt kasvot kantajaan päin. Nyt, kun kulkusuunta on muuttunut niin neiti nauttii kyydistä. Lueskelin keskusteluja rintarepuista ja kylläpäs mielipiteet jakautuu niiden osalta. Ääh. Päädyin kuitenkin tuohon Babybjörniin, vaikka just sitä ERGO-reppua onkin kehuttu eniten. Että näin.

Tintin Venlalle onnittelut 1.hampaasta! Tintti, tuntuuko hammas imettäessä? Vai pysyykö ""piikki"" kielen alla piilossa? Eikös se hammas tullut alhaalle vai muistanko väärin(?)

Liikkumisesta. Inka on joitakin kertoja kääntynyt mahalta selälleen. Selältä onnistuu vasta kyljelleen, kun käsi toppaa aina vastaan. Se tuntuu keljuttavan neitiä ihan huutoon asti! Niin ja mahallaan ollessaan Inka punkee jaloillaan hirveästi, joten muutama sentti menee eteenpäin. Ihan hassu.

Huomenna vihdoin nappaamme lomakassit ja lähdemme pois pk-seudun pölyistä. Saas nähdä miten menee! Onko perhe paras vai pahin, kun päräytämme isovanhempien nurkkiin. Vähän minulla on näitä ennakkoluuloja. Ei pitäis manata mitään, mutta kuitenkin mietin mikä rumba lomailussa odottaa siellä kotinurkilla.

Olen lukenut teidän vesseleiden ruoan maisteluista. Minä olen kerran maistattanut bataattia. Näin ahkera olen ollut, hih. Tarkoitus on mennä eteenpäin ihan RM:lla, mutta maisteluannoksia ajattelin lomareissun aikana antaa. Sanoihan terveydenhoitaja, että kerkiää sitä sitten myöhemminkin, kun kerran noin hyvin kasvaa. Juu juu, kyllä tosiaan kasvaa. Taidan nyt kuitenkin antaa niitä makunautintoja pikkuisen.

Keskiviikkoiset kesäterveiset helmiksille!
Ps. Kesässä on varjopuolensakin. Meidän parveketta himoitsevat nuo ampiaisen pir***iset! Pakko pitää lasitus kiinni ja ötökkäverho vaunuissa, ettei tarvii koko ajan pelätä neidin terveyden puolesta. Huh. Onneksi siis on lasitus =) Nyt kotihommiin!

Scarabe: Kyllä se piikki aina välillä tuntuu;) Varsinkin kun neiti oikein jyystää sillä kohdin missä se hammas on,varmaan kutiaa vieläkin...? Juu,alhaalle tuli,vasen etuhammas...saas nähdä koska viereen tulee kaveri sit ;) (vähän siltä näyttäis et varmaan piakkoin...)
Ai kauheeta kun niitä tulee ylös,miltäs se imetys sit oikein tuntuu!!!? :)
Meillä ei myöskään vielä selältä mahalleen mennä,sama vika on kun monella pikkuisella,eli käsi tuppaa jäämään väliin ja sekös neitiä harmittaakin *hih*
Kiinteitä aloitellaan kokeileen ens viikolla kun saadaan se 4kk täyteen...toiv. mitään allergoita ei löydy sit lisää...

Hyvää juhannusta kaikille vaaveille ja tietty koko perheelle!

Juhannuksen toivotuksia kaikille myös täältä! Tänään onkin ollut siivouspäivä. Sain pestyä ikkunat, imuroitua ja pyyhittyä pölyt.. Tiskit jätin kyllä miehelle, kun ei millään kiinnostanut.. =)

Onnittelut Venlalle hampaasta! =) Matiakselle on myös tullut alas pienen pieni hammas, tai piikki se vielä tässä vaiheessa on. =) Olikin viime viikolla kiukkuinen, ja arvelin sen hampaista johtuvan, ja sitähän se olikin.. Nyt on muutama päivä ollut rauhallisempaa, mutta tänään on taas hieman kitisty ja järsitty purulelua suurella innolla. Lieköhän tulossa toinen siihen viereen?

Mites muiden helmisten ulkoilut sujuvat? Musta tuntuu, etten edelleenkään viitsis ulos vaunuilemaan lähteä.. Varsinkin kun meidän päivärutiinit sujuu kotosalla niin mainiosti, että ei tiedä mihin väliin sen ulkoilun laittais.. Matias nukkui alkukesästä partsilla vain n. 20-30 min päikkäreitä, ja sisällä avoimen ikkunan luona unet on 50 min-1,5h.. Olen siis nukuttanut ihan suosiolla sisätiloihin. Tänään pitää kyllä lähteä vielä ulkoilemaan, vaikka tuuli näyttääkin aika hurjalta.. Kävin viime viikolla rintarepun kans hakemassa postia pelkässä t-paidassa (tai siis oli mulla tietty housutkin..), ja viikonloppuna saikin taistella rintatulehdusta vastaan.. Onneksi lämpö ja hieronta auttoivat, ettei noussut kuumetta. Pitäisköhän tonne helteeseen laittaa takki päälle tuulen takia? Eihän tässä kohta osaa enää itseäänkään pukea.. =)

Jahas, taitaa meidän ukkeli heräillä päikkäreiltään..

Moikka kaikki helmikset!

Mukavaa Juhannusta toivotellaan kaikille!Joonas ja minä.
Itse olen ollut flunssassa, mutta kuume oli pikainen, mutta räkätauti ja kutiava kurkku vaivaa.Jännittäny ettei Joonakselle tartuis.Jäppinen tosi pirtee ja hyväntuulinen, mutta ruoka ei maistu entiseen malliin. Tosin vähän aikaa sitten ilmaantu ""pikku"" piikki alas, mut ei puhjennu vielä kunnolla.Ma oli tosi hankala tapaus ei meinannu nukahtaa
partsille, kun en kuumeisena jaksanu lähteä ulos, mutta kun nukahti niin nukku kunnon unet.Eilen nukahti oikein hyvin ja tänään käytiin sitten apteekissa ja kaupassa niin nukku hyvin ja yöt nukuttu hyvin.Käytiin viikonloppuna mökillä ja
kaikki meni kivasti.
Kait muistatte vielä meinneitä vuoden taakse kun jänniteltiin et ollako vai eikö olla?Pitäisköhän käydä lukasee mitä ne helmikset 2006 kirjottelee?
Mukavaa Juhannusta siis kaikille!!!

Heissan!

Huomen aamulla me lähetään mökille jussia viettään, ihanaa kun on oma vaunu nyt missä saadaan olla omassa rauhassa!:) Pieni ongelma on vaan vielä että missä eppu sielä nukkuu, kun ei pinnasänky mahdu ovesta sisälle ja äippäpakkauksen laatikko on liian pieni...tarvii katsoa jos se nyt mahtuis sinne vielä ;)

Päikkäreitä ei olla tääläkään nukuttu ku puolen tunnin pätkiä, johtunee tästä tukahduttavan kuumasta ilmasta...ja edelleen maaten syödään, joskus huijaten kelpaa istualteen mutta en oo jaksanu ees yrittää enää *laiska*..
Ens viikolla meilläkin 4kk neuvola, ja me saadaan se piikki kun ei sitä sillon rohinan takia laittettu,huih ku jännää!Ja jännittää tietty lääkärikin ja paljon on mittoja tullu ja kaikki taas jännittää. Sitten alotellaan pottua kans täälä kunnolla ens viikolla, vähän ootan innolla että saa kaikkee hedelmä yms soseita antaa!!;)

Nyt tarvii painua vielä pakkaamaan että päästään heti aamusta lähteen, oikeen ihanaa, lämmintä ja aurinkoista juhannusta kaikille!!:)

Onnea Matiakselle ja Joonaksellekin hampaasta!:D
Tekin pääsette jo hammaspesun harjoitteluun! (ai että likka nauttii kun harjataan kutiavia ikeniä ;)
Niin,kuinka muuten teillä,olenko ainoa josta on tulossa kalju!?! Hiuksia irtoo aivan tuhoton määrä,nyyh...
Loore sanoi että hänellä ei irtoa,joten onko mahd. että ne ketkä sai tytön,niin niillä irtoais hiuksia enemmän? Galluppia..
Onneksi tota tukkaa on hyvin,mut silti...*huoh*
Juhannuksena ajateltiin miehen kanssa lähteä mökille vaan kokkoa katsomaan,toivottavasti ei Venlan rytmit mene pahasti sekaisin (vaik vaihtuuhan ne vielä monen monta kertaa) kun ei pääse klo21 omaan sänkyynsä...
Viimeiset 5 iltaa on likka nukahtanut itsekseen,ja ollut heräämättä sen 50min päästä miten aina ennen teki.
Joten toivoa on vielä..hih

Jep,aurinkoista vkon loppua kaikillle! Meidän lasten ensimmäinen juhannus...

No nyt etelän reissu tehty, viikko Korfulla meni tosi hyvin. Siis todella hyvin, Alma-Esther on maailman ihanin matkakumppani, ei neiti mistään turhasta inise. Kuumahan siellä oli, ja elokuu kuulemma on kuumin kuukausi, silloin voi olla jopa 40 astetta. Lennot meni tosi hyvin, annoin AE:lle tissiä nousut ja laskut, nukkui suurimman osan matkasta sellaisessa baby basketissa. Kreikkalaiset on tosi lapsirakkaita, kaikki tutut ja tuntemattomat olivat ihastelemassa vauvaa. Mua vähän huvitti kun kaikki kysyivät ekaksi että onko se poika; Alma-Estherillä oli vaalenpunainen kesämekko päällä ja punainen hellehattu!!
Ne kreikkalaiset vauvat jotka näin, olivat tosi pieniä, ja meidän neitihän on aika muhkea, siksi varmaan luulivat pojaksi. Ei otettu mukaan matkarattaita, vaan kunnon Emmaljungat ja otin myös ison paketin vaippoja, mikä kyllä oli turhaa, samat merkit sieltä löytyi ja suht' samaan hintaankin. AE kääntyi reissussa ensimmäistä kertaa ja tasan 4kk ikäisenä. Hyvää jussia kaikilla, meillä se menee pyykin pesussa ja kotona olosta nauttiessa.

Jahas, juhannus onnellisesti ohi. Ukko naureskeli, kun koko kesäkuun sanoin, että jussina sitten annan epulle korviketta ja juon ite muutaman oluen ja viiniä..no sehän arvas, että enpä sitten raaskinu...ykkösolutta otin saunajuomana ja sitte yhen lasin viiniä koko aikana...no,ei otettu mikroa vaunulle, joten olis se ollu hankalaa sitä nania siellä lämmitellä sitten, eikä mua nyt mitenkään haitannu, ei kukaan muukaan mitään kännejä vetäny, ei edes ukko ;)ja ykkösolut on aika hyvää!:D mutta kivaa oli mökillä, Eppu vaan heräs kahen (!) tunnin välein yöllä syömään ja päivällä nukku vaan puolen tunnin pätkiä. No viime yönä heräs sitte vaan kaks kertaa, voikohan se paikka noin vaikuttaa?

4kk neuvolasta tultiin juuri, kaikki ok lekurissa, ja nyt eppu sai sen piikinkin. Itki hirveesti mutta isin syliin sitte rauhottu. Arvasin sen kyllä että itkee, on sellanen herkkä kaveri, isäänsä tullu!;) äitiä kun ei hetkauta mikään;) Panadolia annan varuiksi kun herää tuolta, oli raukka ihan poikki ja nukahti jo sielä neuvolassa. Ja yöksi aattelin varuksi antaa.

8590g, 65,4cm, pipa 42,9. Aikas kokonen on, mutta lekurikin sano että pitää olla poskia ja reisiä, ja varsinkin meidän tulevalla tapparan luottopakilla, eihän se muuten pärjää ;)
Soseita kanssa lääkärikin suositteli alotettavaksi kun syö niin usein ja kun heräileekin yöllä nyt usemmin, eli potulla tänään alotetaan ja ens viikosta sitte porkkanaa yms.

Nyt syömään, en muuten ymmärrä että miten on koko ajan hirvee nälkä edelleen?Jussinakin vedin sellasia lautasellisia että itteekin hirvitti...ei voi lopettaa imettämistä ku muuten on kohta kaksataakilonen... ;)

Tammiksilla on kiva juttu, ovat avanneet sähköpostiosotteen, johon voi lähetellä kuvia kullanmuruista ja tietty isistä ja äideistakin!;) Tehdäänkö samanmoinen homma?eli vaikka mä avaisin sähköpostiosotteen,johon voitte lähettää jutskia, ja lähetän sen salasanan sitte kaikille takasin s.postilla, jollon sinne pääsee sitten katteleen?olis kiva nähdä kuvia pikku muruista!:)

Joo!Huomasitkin varmaan, että minähän se siellä kyselinkin niiltä jo tuosta:)mut niitä tarvii avata kenties enemmän varsinkin jos hotmailiin avaa, täyttyy niin pienestä!

Juups,mama, huomasin,mutta en jaksanu odottaa että ehdotat, sorry! ;)
Tuota Gmailia katselin, ei saa nyt avattua, vai enkö vaan osannu??hotmail on tosiaan tylsä ku sinne mahtuu niin vähän, oisko muuta mihin mahtuis enemmän??

Gmail on kyllä hyvä, mutta sinne ei pysty rekisteröitymään ilman ""kutsua"". Mulla noita kutsuja olisi 50kpl, en siis pysty itse avaamaan uutta osoitetta (kait?), mutta pystyn lähettämään jollekin kutsun, joka saa sitten avattua. Eli jos muita hyviä ei löydy, niin, on kait jonkun tehtävä osoite johkin muualle(jollei tahdo täällä levittää omaa meiliosoaan), johon mä sitten lähetän sen kutsun. Ei löydy muuta ilmaismeiliä, jossa noin paljon tilaa.

4kk neuvolaterkut!
Painoa tullut 5740g,pituutta 63.5cm ja pipo 41 :)
Pitkä hoikka plikka siis...
Lähete Taysiin ihotautipolille atopian ja mansikkaluomen takia,varmaan leikataan luulen ma...ainakin niin toivon kun on aikast hankalassa paikassa se,vaipan reuna kun hiertää sitä...
Pottua aloitellaan siis tänään,saas nähdä mikä show siitä tulee *hih*

Hihii, hienosti pelaa meitin kuvasaitti:)Sinne vaan muiltakin nyt kuvia!!Muuten meillä onkin yhtä sählinkiä hampaittentulon ja muun elämänangstin kanssa, jotta ei tässä kauaa kerkee taas istuksiin.palaillaan paremmalla ajalla:)

Voi sentään mitä ihania hurmureita!!!!:D kirjotinkin jo paluupostissa että miten tehdään,poistellaanko kuvia vaan sitte järjestyksessä ku ovat sielä hetken olleet, tuo meinaan täyttyy hurjaa vauhtia?hitsi ku se maksaa että saa isomman tilan, kauheeta rahastusta kaikki nykyään!!

Maisteltiin pottua, hyih ku oli Epun mielestä ihan kamalaa.No, jos se siihen tottuis, ainakin nyt tän viikon yritän maistatuttaa ja lisään sitte porkkanaa jos se menis niin...ja keksin että muusinuijallahan sen saa ihan sileeksi, kas ku en ennen tajunnu... *Blondi*

Jee, rattaista tuli yks soitto ja torstaina tulee niitä nainen katsomaan, toivottavasti nyt menis kaupaksi!!!Pitäkää peukkuja!!:)

Aivan ihania vauvoja kaikilla helmiksillä.,mut mitäs muuta meistä voi edes olettaa! *hihih*
Peruna oli hyvvee Venlan mielestä,tai niin ainakin tämä äippä sen suun aukomisen ymmärsi...huomenna sit jatketaan taas harjoituksia...

Kävin just vierailemassa tammimammojen ketjussa, ja siellähän niiden lapset jo kovasti ryömivät ja istuvat yms. Huih! Matiaksellekin tulee ens vkolla jo 5kk täyteen, ja kovasti yrittää eteenpäin pyrkiä, joten kohta saattaa olla pieni ikiliikkuja talossa. =)

Sain loore salasanan ja ohjeet, kiitos niistä. Suloisia vauveleita! Oiskos kohta aihetta kokeilla tampereen mammojen get togetheriä uudemman kerran, kun viimeksi kaikilla oli jotain muuta ohjelmaa? Näkis sit samalla kullanmuruja ja äitejäkin ihan livenä..

Joku kysyi aiemmin hiustenlähdöstä, olikohan se Tintti.. Mulla lähtee kans kaikki hiukset, joten ei taida olla vauvan sukupuolesta kiinni. =) Kohta uskalla harjata ollenkaan, kun jää vain tuppoja käsiin.. Ja nyt kun Matiaskin on tajunnut niistä kiinni tarttua, niin peruukkikauppaan tässä on kai kohta lähdettävä... =) No joo, jospa se siitä itsekseen korjaantuisi.

Meille ei ihmeempiä muuten kuulukaan. Yöunet on pikkaisen parantuneet, ja viime yö meni yhdellä syötöllä ja kahdella tutinlaitolla.. Nukuttiin molemmat 2x3 tuntia putkeen, ja sit pienemmät pätkät päälle, joten aamulla jaksoi jo nousta hieman pirteämpänä!

Huomenna meillä on fysio, ja käsi on ainakin mun mielestä mukavasti rentoutunut, mutta saa nähdä mitä mieltä se täti on.. Matias jaksaa aina hetken jumppailla, ja sit menee hermo, jos ei saa kääntyä mahalleen.. =)

Kaveri tulee kylään perjantaina, ja sit onkin viikonlopuksi ohjelmaa. Pitää näyttää ulkomaaneläville Tamperetta, ja jos vaikka uskaltautuisi illalla ulos.. Huolestuttaa tosin, että mitenköhän miehen nukuttaminen onnistuu, kun se on ollut tyyliin ""tutti suuhun.. 2 sekuntia.. ei se nuku...kokeiletko sinä?"" =) Nyt heräilee meidän ""hulmuli"" päikkäreiltään..

juu ihania vauvoja meillä! En olekkaan pitkään aikaan ehtinyt tänne vierailemaan, joten tässä vähän kuulumisia:
Meidän Elias oli 4 kk neuvolassa kans toissa viikolla 66 senttiä pitkä ja painoi 8.4 kiloa eli aikamoinen jössikkä!
Viime viikolla oltiin sitten ensimmäisellä ulkomaan matkalla Tukholmassa ja todella hienosti meni reissu!
Bussimatkat helsinkiin ja takaisin oli ehkä hikisimmät ( n3 tuntia/suunta), mutta onneksi ei pahemmin huutoa kuulunut. Mun sylissä Elias istuskeli, nukkui ja söi.
Laivassa joka toisella oli lasten rattaat. Metrollakin mentiin tosi sutjakkaasti uusien matkarattaiden kanssa. Ei mitään ongelmia. Innolla jäämme odottelemaan syyskuuta ja Kyproksen matkaa...
Voi hitsi, tuolla toi poika alkaa huutelemaan, taitaa olla nälkä. Soseita menis niin paljon kun vaan antais. Ollaan jo maisteltu perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, päärynää, omenaa, mangoa, luumua ja persikkaa. Päärynä on ylivoimainen ykkönen ja sitten tulee omena! NAM NAM!

Tervehdys kaikille!
Meillä on reissattu niin paljon koko ajan ettei yhtään ehdi täällä käydä :( Ihana idea toi sähköposti! Kävinkin lähettämässä postia, joten nyt vaan loore salasanaa tulemaan että pääsen ihastelemaan. Uskomattoman reippaasti Elviira on jaksanut reissata, mitä nyt vähän rupes vierastamaan. Aika tylsää kun ennen mummulassakin äiti on saanut levätä kun sylejä on riittänyt, mutta nyt ei meinaa kelvata muut. Toisaalta siinä tuntee itsensä aika tärkeäksi. Ai niin Tintti, hiuksia putoilee enemmän kuin laki sallii!!! Ja jos ei muuten niin sitten ne kiskotaan päästä. Auts! Meillä vietettiin eilen ensimmäistä nimipäivää mansikkakakun merkeissä. NAM! Samalla juhlittiin mummun ja vaarin 30-v hääpäivää. Voi kun joskus pääsis samaan... (kosintaa odotellessa)