HELMIVAUVAT6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hehe, meillä kanssa mä ihmettelin yöllä kun on pimeetä ja Teian itku kuulu huoneesta...Se neiti siis sitten sai maitoo neljältä aamuyöllä... onkohan tää helmivauvojen ähellys jotain 6kk sydroomaa????

Mä en kyllä oo Teian suuhun vilassu et tarvii sekin tehä...

Ainiin ennenkö unohdan, kiitti vinkistä ""vesimelonin imeskely"" meidän neiti on ihan *hulluna* kun sille antaa vesimelooni palasen käteen, ja voi sitä huutoo jos se tipahtaa käsistä ;o)

Toivotaan että tää yö menee aamuun asti hyvin nukkuen.....ja kaikkihan tietää sanonnan ""toivossa on hyvä elää""

Sannannaa

Toivoa on! :)
Hammasta en vielä bongannut, mutta viime yö nukuttiin puoli yhdeksästä kahdeksaan. Kolme tutin laittoa, mutta nyt ei tarvinnut muuten hyssytellä. Ja meillä herätään yleensä seitsemältä. Oli oikein juhlaa kun sainkin nukkua tunnin pidempään!

Heippa, oliskin toivoa... Viime yö oli vieläkin pahempi. Mä en enää tajua. Oon suuhunkin koittanu katsastaa, mut ei siellä mun mielestä mitää epätavallista oo. Tai sit oon sokee... ;) Jospa ens yönä sais nukkua ees vähän, ku jotenkin tuo tunnin välein herääminen ei oo mua varten, heh, heh. Nukuttiin kyl pual 10 saakka, mut kahteen otteeseen oltiin tunnista kahteen hereillä. Jos nukkuis putkeen niin vois hyvinkin herätä aiemmin, eiks vaan?!

Tää päivä on menny muutenkin Eetulla huudon merkeissä enkä oo meinannu saada poikaa päiväunille. Nyt onneks nukkuu ja on hiljaista! On muuten upee ilma. Vaunuttelemassa oltiin ja pitäisköhä mennä vielä illemmalla.

On tää varmaa sitä, kun taitoa tulee niin paljon ja kaikkee uutta ympärillä. Katsotaan nyt, et miltä siel suussa tänä iltana näyttää.

Aurinkoista iltaa!

Ciao!
Me saimme Inkalle uusia mittoja 6kk neuvolasta, painoa 8180g 66,5cm. Nyt olivat mitat tasoittuneet. Inka oli aurinkoisena tyttönä koko ajan eikä ollut moksiskaan rokotuksesta. Se 5kk rokote oli tosiaan ""vasta"" nyt. Kyselin terveydenhoitajalta unihommeileista, mutta aika nihkeetä oli neuvot. Välillä minua rassaa nämä yöunille nukuttamiset.

Yöunille Inka nukahtaa vain nukuttamalla rinnalle. Olen yrittänyt irroittaa imuotteen ennen nukahtamista, röyhtäyttänyt ja laittanut sänkyyn. Yleensä neiti väsyneenä on niin nukuksissa ja rupeaa nukkumaan, mutta vaatii välillä saman seremonian pariinkin otteeseen. Ei ole auttanut silittelyt tai sylitelyt, rinnalle vain. Sama juttu heräsi sitten yöllä mihin aikaan tahansa. Toistaiseksi olen ottanut Inkan heti 1.heräämisestä viereen nukkumaan ja siinä syötellyt tarpeen mukaan. Nyt tuntuu, että neidin vaatimukset ovat alkaneet kasvaa vieressä nukkuessa. Joten nyt täytyy hieman ruveta miettimään, ettei ala väsy iskeä. Muutamme Inkan sängyn toiseen huoneeseen, ettei (iskän kuorsaus)äänet ainakaan turhaan herätä, heh heh. Toivottavasti unet paranee kaikilla.

En ole kuitenkaan vaipunut epätoivoon. Päiväunille on typsy sentään mennyt jo ilman tisutteluakin! Pikkuaskelin kohti määränpäätä. Ruokamäärää olen lisännyt, jotta rm osuus alkais vähentyä luonnolliseen tahtiin.

Tikru. Inka katselee aina välillä telkkua. Tosiaan formulat ovat kiinnostaneet myös täällä. Nyt myös Muumit! Ehkäpä siinä se musiikkikin kiinnostaa? Matkasänkyä emme ole vielä ostaneet. Ajattelin ostaa käytettynä. Olen alustavasti katsellut tuolta Vauva-lehden nettimyyntipalstalta esim. vähänkäytettynä gracon matkasänky 40-50€ pyynti?! Joten katselenpahan vielä ja teen vertailua.

Nyt muihin puuhiin, heips.

Helpostus huomata että melkein kaikilla on uniongelmia..päikkärit lyhentyneet ja yöt pyöritään..(nyt nukkuu extra pitkään kun olin itse vieressä nukkumassa hetken),niinku kukkanen sanoikin hyvin(höm,kirjoitti..) niin eikös pitänyt alkaa helpottaa jo tässä vaiheessa;)
Viime yönä pyörintä jatkui,mut nyt en nukuttanut takaisin tissille niinkuin aina,tassutin vaan melkein aina kun hyörintä alkoi..ehkä nukkui nyt paremmin,en tiedä? Mäkin otan aina ensimäisestä syötöstä likan kainaloon,mulla on meinaan sellaine paha tapa tullut itelleni etten saa unta jos likka ei ole viekussa:D Mies sitä sanookin et koska mut tarvii ""vierotukseen"" laittaa...*hihhih*

Juuh,tänään vanhenin taas vuodella,ja niinku loorelle hehkutin tätä ikää :"" kerrankin luvalla laivalle vkon loppuisin"" :) EIpä kait tästä iästä muuta ""hyötyä"" ole..?
Nyt leikkiin mieheltä saadulta lahjalta,jos tää palikka vaan osaa sitä mp3:sta käyttää..

Heippa hei. Ollaan oltu vähän nettipimennossa mummulassa, mutta nyt jälleen kotona. Ei sitten ehditty tiistaina Tampereen tapaamiseen, vaikka mummulasta on lyhyempi matkakin... Elias heräsi sinä aamuna puoli kymmenen, joten se sitten siittä. Koitetaanko seuraavaa tapaamista iltapäivällä? Mutta ei viikoolla 36 kun ollaan silloin siellä Kyproksella.
Viime lauantaina oltiin Yksissä naamiaisissa, Elias Superman. Mummu ompeli vaatteet. Tosi upeet. Laitan kuvan tuonne postiin, kun vaan ehdin.
Meillä on muuten kans yöt nykyään levottomia. Tosin mä oon laittanut sen flunssan piikkiin, raukka kun ei saa nukuttua kunnolla, kun on räkää pää täynnä. Hällä on myös antibioottikuuri, kun on kestänyt tuo jo toista viikkoa. Kai se tästä kohta menee ohi. Toivotaan. Ainakin ennen tota matkaa.
Jaahas, taas täytyy mennä...

Hmm..uskallanko ollenkaan kertoa...meillä meinaan monet yöt nyt nukuttu niin, että klo 22 nukahtaa herra,ja kuudelta herää ekan kerran syömään. Tosin,muutaman kerran saa kääntää kyljelleen ku mahalleen menee mutta muuten on ihan luksusta. Tosin,nyt jos ja kun se taas herääki aikasemmin syömään niin sehän tuntuu sata kertaa kamalammalta ku on tottunu tähän herkkuun...no,nautin nyt näistä öistä ;)

Kuolan määrä on kauhee ja taas se pärinä alko,eli kiitettävästi sitä myös lentää joka paikkaan. Niin ja sillon varsinkin kun puuroa laittaa suuhun,on tosi kiva pärisyttää niin että koko keittiö on puurossa...se puuro ei meinaan edelleenkään oikeen maistu,ihme juttu. Mä olin ihan varma että se kyllä pojalle menee,mutta ei. Peruna-kukkakaali ja parsa on edelleen suosikkeja,nyt on ruusunmarjaa myös menny ihan hyvin,puoli purkkia tänäänkin.

Yks ihana juttu on se, että melkein kaikille päikkäreille eppu nukahtaa nyt yksinään,eli laitan rattaisiin ja sinne nukahtaa vähän ajan päästä,jee!Yöunille tosin tarvii nukuttaa, joskus nukahtaa kyllä tissillekin.

jaahas,eiku tissiä antaan että pääsee ite saunaan ;)

Taitaa olla jokin levoton vaihe menossa meidan helmivauvoilla.Meillakin takana pari unetonta yota.Ennen meillakin nukuttiin kivasti, klo 20 mentiin nukkumaan ja ekan kerran syotin usein vasti aamu viidelta.Jospa meillekkin tulee lisaa hampaita.Joona on kylla ollut vahan nuhainenkin jo viikon verran.
Meilla Joona harjoittelee kovasti konttaus asentoa.Hurjan nakoista heijjausta.Ryomia Joona ei viela osaa,pyorii vaan napansa ympari.
Me ollaan nyt maisteltu liharuokia viikon verran.Tanaan meni jo ihan kiva annos ja puurokin maistuu pojalle jo paremmin.Koko ajan vahenee vaan siis imettaminen.Mietinkin valilla saako poitsu tarpeeksi maitoa.Mummi oli ostanut Joonalle nokkamukin ja heti me osattiin juoda siita.Se oli sellainen taikamuki josta pitaa imea.
Maanantaina mekin saadaan sellaiset matkarattaat.Meilla on viela kaytossa vaunun koppa kun poju mahtuu siihen viela,nippanappa.Vaihdan ratasosan kayttoon sitten ehka vasta syksymmalla.Joona muuten nousee jo istumaan sitterissa.Onneksi siina on ne turvavyot.
Nyt suihkuun ja kohta nukkumaan kun pojukin nukahti jo...

Huh. tuli luettua oikein helmismaraton, kun on jäänyt reilun viikon kuulumiset lukematta kesälomamatkan takia. Kävimme Levillä. Hieno reissu, vaikka vähän jännitti eka matka Joonan kanssa. Yövyimme puolivälissä matkaa, joten päivää kohden ajoa tuli 400-500 km, joka oli ihan maksimi. Vielä ei ollut ruskaa, mutta hienot maisemat jokatapauksessa.
Nyt on vaan hirveesti pyykkiä pestävänä ja minä vaan surffailen netissä. No asiat tärkeys järjestyksessä...heh.

Onnea tuoreelle rouvalle! Me menimme myös salaa naimisiin reilu 1 1/2 vuotta sitten. Oli meille mieluinen tapa. hieman vanhemmat harmittelivat asiaa, mutta ei sen ihmeempää. Pitääpä mennä ihastelemaan kuvia. Laitan meidän matkakuvia, kunhan ehdin.

meillä oli ennen matkaa 6kk neuvola. Uudet mitat 7970g ja 69 cm. Kasvu on selvästi hidastunut ja olisimme halutessa päästy ylimääräiselle käynnille, mutta en aijo mennä. Nyt vaan sydään kaksi ateriaa päivässä + aamu ja ilta pala. välipala tarvittaessa. Mulla on ihmeesti maidon tulo lisääntynyt ja jouduin tänään pitkästä aikaa pumppaamaan. No ei haittaa, sekoitin maidon Joonan iltavelliin, koska Joona juo itse tehtyä velliä(vesi, riisi, päärynä).

Hampaita ei ole vielä tullut, vaikka olen ahkeraan asiaa tarkastanut, koska levontonta nukkumista meilläkin. Välillä herää yöllä (3-5) ihan pirteenä ja välillä ihan hirveä huuto. On pakko ottaa syliin, vaikka muuten olen yrittänyt nukuttaa tutilla. Vielä imetän kerran yössä, vaikka meillekin sanottiin neuvolassa, että puolivuotias jo pärjää yön. No nälkä tuntuu kuitenkin olevan, vai voiko olla jo tapa. Iik.

Ai niin vielä pitää kertoa, että Joona oppi ryömimään aika tarkalleen 6kk. Vielä vauhti ei päätä huimaa, mutta pääsee leluilleen vaikka olisivatkin vähän kauempana. Kovasti on myös jo konttausasennossa, mutta siinä vaan huojutaan edes takas. Paras paikka on meidän sänky, jossa tykkää myllätä. Siinä nauru on herkässä, meillä kaikilla.
Nyt tunnollisena kotirouvana pesemään pyykkiä...

Huomenta..tai noh,päivähän nyt jo on..;)
Viime yönä huomasin yhden asian,eli kun ""uskalsin"" antaa likan vähän itkeskellä sängyssään,enkä nostanut viereen syömään (oli just n.tunti sit syönyt) niinku normaalisti,niin sinne se prinsessa nukahti itsekseen takaisin..Ennen en oikein viitsinyt antaa inistä ja itkeä ettei mies herää siihen,ja siksi otin aina viereen syömään ja rauhoittumaan vaikka olikin juuri syönyt,mut tästä ainakin nyt huomasin että iha´n ""turhaan"" olen sen tehnyt! Välillä olen miettinyt et mikä ihme on et yöllä syö niin hirmu usein,mut tainnut kyllä johtua ihan musta koko homma!:D Kunhan vaan malttaa jatkossakin antaa uni-itkeä siellä rauhassa,niin eiköhän suurin osa yösyötöistä jos ei nyt lopu niin ainakin vähenee..?

Nyt miehen peliä katsoon,..:) *ottaa ensiapu vehkeet mukaan,on meinaan sellainen laji et niitä tarvitaa :/ *

Ihanaa,viimeset kaks yötä on nyt mennyt niin että klo 22 eppu nukkuun,ja klo 8 vasta syönyt ekan kerran ja sit vielä tunnin jatkaa uniaan!Pientä luksusta tämä!!toivottavasti jatkuiskin tälläsenä!!puuroa ei kauheesti mene,ei vaan tykkää siitä vai mikä on, vähän kuitenki aina pakotammalla;)

Ihanaa,kaverit menee tänään naimisiin,päästään häihin!Ainoo,mikä on taas tyhmää on se, että kirkon jälkeen tarvii tulla kotiin ja laittaa eppu nukkuun ja sitte syöttää ja sit lähteä juhlapaikalle,jossa voi sit oll vaan pari tuntia ja sit tarvii tulla kotiin,kun herra ei meinaan sylistä syö,eikä oo imtään makuupaikkoja sielä juhlissa ;) harmittaa...meidän asuntovaunuki on mökillä,ku olis se mukana niin mikäs siinä juhliessa,poikaa voi sinne nukuttaa ja siellä syöttää..on se sellanen hankala kaveri kyllä. Enkä ymmärrä että mikä siinä sylisyömisessä muka niin kamalaa on???tietty,en oo taas vähään aikaan ees kokeillu,mutta epäilen kyllä suuresti että onnistuis...no,mies saa jäädä sitte juhliin jos haluaa,me tullaan kotiin...

Niin niistä meidän ""häistä"", miehen vanhemmathan otti kaiketi nokkiinsa ku eivät päässet kirkkoon,mun vanhemmathan sielä oli,mutta vaan sen takia että tarvittiin kaks todistajaa ja pari kätyriä ja taloudellista apua ja järjestelyapua...toivotaan että leppyvät,mun mielestä on ihan turha suuttua,kun mun ja miehen välinen asia se on miten naimisiin halutaan mennä,ja siksi näytettiin se vielä videolta, että kaiki varmasti sen näkevät...no,ehkä he leppyvät,toivotaan!

jaahas,jos menis suihkuun ja kaunistautuun juhlia varten ;)

Moi.
Terveisiä jälleen uintireissulta. Otimme siellä kuviakin, joten taidan jossain välissä laittaa tuonne yhteiseen kuvaboxiinkin. Tänään sitten oli jo sukellustakin, kun neiti tuntui olevan siihen valmis. Iskä sukelutti hienosti. Tarmoa riitti uinnin jälkeenkin ihmeen paljon, mutta päiväunet ovat huomattavasti pidempiä. Hyvä, että saa levättyä koko perhe. Sunnuntaista on tullut melkein viikon kohokohta, kun pääsee uimaan. Inka nauttii niin mielettömästi vedestä.

Tintti, kerroitko sinä tassuttelun auttavan unille? Miten tassuttelu Venlalle onnistui? Miten/mitä teit? Kiinnostais kokeilla. Pitänee käydä myös lukemassa siitä lisää muistaakseni jossain akuuttiohjelmiston sivuilta.

Eilen Inka oli ensimmäistä kertaa nukkumassa omassa huoneessaan. Minulla oli suorastaan ikävä pikku tuhisijaa, mutta hyvin hän siellä aloitti unensa. Aloitti klo.20 nukkumaan, 21 piti jo käydä tisuttelemassa, mutta sitten nukkui sentään 1.30, jolloin Inka tuli meidän keskeen nukkumaan. Pitäis vissiin kokeilla, jos alkais ottamaan vasta aamulla neidin keskeen nukkumaan, että kuinkas sujuisi.
Kait tässä itsekin taitaa tarvita sitä ""vieroitusta"", kun minäkin nukun levollisemmin typsy vieressä.

Nyt täytyy lähteä laittamaan Inkalle ruokaa, hyviä sunnuntain jatkoja!

Sunnuntaita Helmet!
Täällä kummatkin miehet vetää hirsiä niin mama pääs surffaa rauhassa koneelle.Me käytiin tällä viikolla neuvolassa
ja reilun 6kk mitat oli 68,5cm ja8180g.Onkos teiän helmet kovia komentaa?Mua ainakin välillä naurattaa kovasti kun pikkumies komentaa mua.Neuvolassakin komensi mua kokoajan enemmän kun normaalisti ja terkka vaan huomautti huvittuneena et Joonaksella aikkas ""voimakas"" ääni ja muutenkin ""puhelias"" reipas kaveri.Joo tosi kantava ääni kohta alkaa muskari ja uinti niin pääsee laulaa ja purkaa tarmoaan.Alotetaan kans Joonaksen tyttökaverin kaa jumppa niin alkaa olla ohjelmaa sit syksyllä.
Meillä soseen syönnit ""hankalia "" kun poika puskee kokoajan istuu.Eilen käytiin ostaa turvaistuin ja syöttötuoli
niin ollaan jo kokeiltu syöttötuolia kun siinä on pikkukaveri onneissaan ja ruokailukin sujuu hyvin . Terkka sano et kkn
päästä vois alkaa istuu syöttötuolissa, mutta kaupassa sanoivat meiän ostama istuin ei rasita suoraan selkää vaan paino menee jaloille jne.(semmone tripp trapp halpaversio Emma merkkinen).Vaikutti ainakin asiansa osaavalta myyjältä niin
ollaan soseittensyönnin yhteydessä käytetty sitä vähän aikaa tänään ja eilen Pitäisköhän viel soittaa neuvolaan ja varmistaa et voi käyttää.Olin lukevinani et jotkut teistä on alkanu kans harjotella syöttötuolissa syömistä ?
Sellasia kuulumisia tällä kertaa!Terkkuja!

Scarabe: Meillä tassutus on toiminut melkein aina,ja hyvä niin kun aluksihan monta kuukautta meni niin et Venla heräsi aina tasan 50min päästä yöunilta..jeps,eli kun likka alkaa nyt yöllä (tai muulloinkin kun nukkua pitäis) pyöriin levottomasti tms. niin toinen käsi selän/mahan päälle,toinen vaikka vielä pepun päälle,turvallisen tuntuinen kosketus lapselle eli ei tarvi olla sellainen hipaisu vaan ,ihan suht kova kosketus. Ei katse kontaktia lainkaan vauvaan (meillä ainakin Venla vaan innostuu ja herää sit ) vaan katse mahaan tms. Jos alkaa itkemään niin pientä hyssyttely ääntä pidämme aluksi,mut täytyy muistaa ettei muuta kontaktia ota! Iltaisin jos nukkumaan meno on vaikeaa,eli itkua vaan tulee,niin aina välillä kuuntelemme itkun sävyä että koska vasta mennään likan luo (nouseva-laskeva itku ei vaadi menoa) jne...Näillä tavoille ollaan saatu likka nukahtaan nyt melkein aina yksisteen omaan sänkyyn :) Mut tietty kaikilla toimii aina vähän eri keinot,me ollaan näin tehty alusta asti (""ns. hellää unikoulua niinku mä aina sitä sanon"")

Mut sitten tietty jos yliväsyks menee niin melkeinpä ei paljon muu auta kun meille korvatulpat ja likan nukuttaminen syliin:)

härreguud, et meidän herrasta lähtee ääntä! ihan hirvee kiljunta ja komentaminen ollut koko tämän aamun.. Oppii näköjään uusia äänteitä, ja niitä kiljunnan lomassa harjoittelee. =)

Yöt meillä menee vaihtelevalla menestyksellä. Viime yö oli ihan ok, tosin tuttia piti laittaa 1.30,4,5 ja 6.. Sit tosin syötiin ekan kerran vasta seiskalta, kun noustiin ylös.

0, mp0ik88i7 i,k jmn , mnm k , m76567 ujy9 mö, ,

Matias halusi laittaa hieman omaa kommenttia väliin..
näppis ja kaukkarit olis meillä kovassa suosiossa, jos vaan antaisin niitä syödä. Tavaroita paukutetaan lattiaan ja heti jos tulee tylsää, niin huuto alkaa.. niin kuin näköjään nyttenkin..

no, jospas me lähdettäis kohti puistoa, niin ennätetään käydä kiikkumassa ennen päikkäreitä. tsau.. =)

Hellurei!!

Jes, viikonloppu ja viikko...ollaan saatu erilaiset rytmit niihin. Tyttö herää kuten viikollakin ni viikonloppuna 7 aamulla, mutta viikonloppuna mä otan sen viekkuun jossa annan heti tissiä ja se nukahtaa kun taas viikolla otan sägystä ylös, jutustelen ja sitten syyään puuro ja lähetään viemään siskoa tarhalle.

Mä alotan työt nyt sitten joulukuun eka päivä :o) pari lasta on jo jonossa, toinen alottaa joulukuussa ja toinen tammikuussa. Sit ois vielä yhelle lapsukaiselle tilaa :o)

Hauska toi Teia eilen kun iskä imuroi ni Teia katteli mun sylissä imurii sitten se katteli iskää, taas imurii ja sitten alko pörisee matkien imuria :o))

Kohta varmaan mennään meilläkin eteenpäin...oon laittanu lelun aina vähän kauemmaks ja neidillä on yritystä jo tosi paljon, vetää itteään konttaus asentoonkin.

vieläkun niitä hampaita saatais!! Ikeniä ollaan harjailtu joka päivä jottei se hampaiden tulo satu sitten niin kauheesti kun niitä on tullakseen.

Tänään käytiinkin aamusella Teian kaa sieni mettässä ja kerää vähän pajunoksiakin jos niistä tää äiti sais taas väännettyä jotakin. Oli mukava pari tuntinen mettässä ton kantoliinan kanssa, neiti otti pienet torkutkin siinä sienestyksen lomassa, ja kivelle pysähdyttiin ottaa vähän huikkaa, äiti vettä ja neiti maitoo.

Huomenna sitten varmaan vallataan toinen mettä tuon neidin kanssa...jotta saadaan mettän antimet pakkaseen!

terve!

nyt on sitten meidän pojalle hampaita tulossa..pari viikkoo on kaks ala hammasta pukannu läpi..luulin että ne tulis nopeemmin?! onneksi ei oo ollu sen kummempia kiukutteluja =) tykkää ite pureskella omaa vauva-hammasharjaa. jä viilentävä purulelu on pop =)

Lassi nukkuu edelleen läpi yön.. noin kerran yössä pitää tuttia antaa. nukkumaan mennään n. kaheksalta ja herätään siinä puol kaheksan. päivä unia edelleen noin 3-4 tuntii päivässä noin tunnin pätkissä.

navan ympäri pyöritään kovasti ja konttaus asentoa haetaan täälläkin =) piti oikeen taas hakea videokamera lainaan mummolasta että saa pojan harjotukset nauhalle =)

Laasia kiinnostaa kanssa näppis ja kaukosäätimet kauheesti... aina kun näkee kaukkarin ni se on pakko saada ja suoraan suuhunhan se menis jos antais. Lassilla on onneks oma näppis..meni rikki yks langaton ni sitä se saa paukuttaa niin paljon ku sielu sietää =)

vielä ei olla ostettu matkasänkyä..mut aattelin sitä gracon perus mallia..ei kuitenkaan niin paljon reissata että mitään luxus mallia tarvitaan =))

aattelin käydä hakee niitä maissinaksuja lassille kaupasta..saa Lassikin alkaa maistelee ""sormiruokaa"".

onko muilla muuten ollu sellasta että vauvan olkapää ""naksuu""??? pitäs varmaa kysyy tota neuvolasta... eipä se kyllä näytä pojua mitenkään häiritsevän.

mutta nyt sohvalle telkun ääreen =))) moikkis!!!

Meillä myös Aleksilla oma näppis. On hirveän kova ""kirjoittamaan"" sylissä ollessaan.

Meillä tänään 6kk neuvola, tässä mitat: 9510g ja 71,7cm. Paino alkaa tasaantumaan, pituudessa mennään omilla käyrillään. Painoa oli tullutkin vaan 400g kuukaudessa, vaikka ollaan alettu syömään soseita (myös liha) oikein urakalla, mutta ehkä nuo ryömimisharjoitukset kuluttaa niin paljon.

Noniin, nyt täytyy alkaa vähän siistimään kotia, kun päivisin ei saa mitään tehtyä...

Meillä alkoi tänään muskari. Oli tosi kivaa ja Elviira oli ihan innoissaan kun näki muita vauvoja. Täytyi vaan jakaa porukka kahteen ja siirrytään perjantaihin. Olihan se äipällekin kiva nähdä muita äitejä. Alkoi sitten mulla työtkin vielä siihen päälle. Toisaalta tuntui kun ei olis pois ollutkaan. Onneks vaan yhtenä iltana nyt on oppilaita. Pehmee lasku...

Huomenna tulee mun serkku kummityttöni kanssa kylään. Taas saa Elviira lajitoverin seuraa. Vieläkään ei oo hammasta tullut ylös, mutta yöt on helpottaneet. Kahdeksasta seitsemään mennään taas.
Meilläkin konttausasentoa haetaan kovin mutta toistaseks onnistuu vaan peruutus. Sekös sitten harmittaa kun toinen haluais vaan eteenpäin.
Nyt syömään ja nukkumaan!

Oho,kirjotin Kelaan eilen sähköpostilla muutaman kysymyksen ja sieltä tuli jo eilen vastaus. Tosin,menin vielä enemmän sekaisin ja laitoin äsken taas kauheen litanian kysymyksiä...kai ne kiroo siellä että tyhmiä ihmisiä. Mutta noi kelan jutut on niin hankalia,ikinä niistä ota selvää!saa nähdä kuin kauan kestää nyt vastaus..

Nyt jo viikko on menty täällä niin, että eppu menee yöunille klo 22 ja klo 8 herää ekan kerran syömään ja sitte otetaan vielä tunnin unet kummatkin. Aivan ihanaa kyllä, vaikka ite tietty herään monta kertaa mutta kuitenkin!Ja päätin että vaikka pyytäis vielä yöllä maitoa niin en kyllä enää anna,kun varmasti ei yöllä sitä ruokaa enää tarvi. Aattelin että kauheeta unikoulua tarvii alkaa pitään,mutta ite herra pikkuhiljaa pidensi vaan yösyönnin väliä ja nyt jo näin hienosti!Kiva homma!!

Konttausasentoo harjotellaan kans kovin,pää tosin on vielä maassa mutta pylly ylhäällä ja kauhee heijaus eteen ja taakse,hauskan näköstä on kyllä!:D ja jotenkin se kyllä pääsee eteenpäin,ryömii ja pyörii, eli ikinä ei oo siellä mihin jätän sen,hih. Ja lelun jos laittaa sivulle niin ei kyllä mee ku sekunti ku se sinne kääntyy ja nappaa lelun. Ja muuten,osaa kivasti suuttua jos sen lelun ottaa pois,samaten kun ottaa kylvystä pois,kauhee huuto!Hihhih.

Niin,viikonloppuna oltiin häissä,ja ihan piruuttaan kokeilin kotona että jospa se söis sylistä. No ihme ja kumma,söi niinkun olis aina siitä syöny ja nyt monta pivää oon jo istuen syötääny ja hienosti menee. Mikähän ihme vaihe siinä oli ettei kelvannu...no hyvä nyt että kelpaa niin,helpottaa vähän menemisiä...vaikka siihen makuultaan syöttämiseen ehti kyllä tottuun, ihanaa ku saa vaan maata;) ja toi on jo sellanen jönssi että hassulta tuntuu sitä sylissä syöttää ku ei mahdu mitenkään päin siinä oleen!:D

tänään tulee nainen kattoon noita vaunuja,ja ostaa jos on hyvät. mitä ne kyllä on!pitäkää peukkuja että veis ne pois,on niin tiellä täällä huushollissa!!

Jaaha,jos menis kahvitteleen!;)

Taas lähestytään inhottavaa sadan lukua ketjussa joten kohta mennään taas pitkäksi litanniaksi...joten täällä on keräilty 6kk mittoja....

Seuraavien vielä puuttuu:
*Sari31
*viivi
*Maaria
*Mansku
*Loore
*mama
*Tintti
*mamma80

Laittakaa kun saatte tai ilmoittakaa ainakin koska saatte ni tiiän odotella ennenkö vaihdan.....

Ainiin lista karsiintuu taas vähän...eli niistä joista ei oo kuulunut mitään enää ollenkaan..OK??

Sannannaa

meillä 6kk neuvola 30.8...

Jes,sain vaunut myytyä!!ihan sopurahan sain,ne kyllä tosiaan oli ihan kuin uudet,varmaan sai hyvän kodin!Voi niissä pikku eppu oli sillon ihan nyyttinä... *haikeena* ;)

...Jälleen ensiviikolla Laukontorilla pyöreän penkin luona klo 13.00 josta on helppo siirtyä koskariin jos sataa :o)

Tiistai 30.8,keskiviikko 31.8 vai torstai 1.9???????

Sannannaa

Kukkanen: Mä kattelin sen bussin ikkunoiden läpi kun siellä torilla oli tv kamerat, sitten mä ihmettelin mitä se bussissa oleva ukkeli mua tuijottaa ja sitten mä vasta huomasin sen kauheen huitomisen siellä vaunujen kohdalla ;o) ....*ai vähän hidas??*

Jep, meille sopii ti tai to. Ehkä paremmin torstai.

Sannannaa: Mä tosiaan huomasin, et noin se meni... Se ukko kyl katto muakin hitaasti siis vuoronperään meitä. Tais ajatella, et hulluja akkoja!