HELMIVAUVAT6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytiin tänään ostamassa Aleksille uusi turvaistuin, turvakaukalo alkaa olla auttamattomasti liian pieni.

Menin ostamaan Britaxin two way eliteä, mutta myyjä sai puhuttua mut ympäri, Akta Graco Duoflex xtp. lähti mukaan. Saatiin pari kymppiä inventaari-alea, joten hinnaksi jäi 235€.

En tiedä tuliko tehtyä hölmöt kaupat, ei tainnut mitenkään erityisemmin loistaa tuossa viimesimmässä turvaistuintestissä, ei nyt kehnoinkaan ollut. Mutta toisaalta kaikissa oli kyllä huomauttamista ja eri testeissä pärjää toiset paremmin. Ja pääntuet ovat tosi hyvät, toisin kuin Britaxissa ei ollut minkäänlaisia.

Ekaan testiin lähtee perjantaina, kun lähetään taas mummolaan 250km.n päähän.

Oletteko muut jo ostaneet kaukalon tilalle istuinta? Minkämoisia ostopäätöksiä ootte tehneet?

Tukevan oloinen tuo kyllä on ja saa kallistuskulmaa hyvin vaihdeltua, toisin kuin tuossa Britaxissa.

Muuten täällä mennään entiseen malliin; hampaatta, ryömimättä ja päiväunetta. Mutta yöt menee meillä entiseen malliin hienosti. Viime yönäkin nukkui 20.30-6.20 heräämättä kertaakaan ja sitten maidon jälkeen vielä 8.15 asti. Näistä yöunista sietää olla kyllä onnellinen. Neuvolassakin käskivät koputtaa puuta...:p

Violet80: Täällä kans pähkäillään turvaistuimen kanssa,meinaan tuo meidän kaukalo, alkaa kans oleen liian pieni,siis kyllä eppu siihen vielä mahtuu,mutta kiloraja on täynnä,ja tuntuu jotenkin niin turvattomalta se jo?Niin,mehän ollaan aateltu sitä Gracon cosmic xtp:tä, mutta on se niin turkasen kallis!sehän oli TM:n testivoittaja,mutta tosiaan ne aina vaihtelee. Siinä samaisessa testissähän tuo Duoflex xtp sai kuitenkin kolme tähteä eli eikös se aika hyvä kuitenkin ole!ja hinta olis pienempi, vaikkei se tietty pääasia olekaan...Sitä mietittiin että joko sen voisi ihan ottaa käyttöön?ilmeisesti... Kerrohan heti sitte kokemuksia että millanen oli käytössä! siis sitä saa kallistettua ettei ole aivan istuvassa asennossa vauva siinä?siinä ei taida olla sitä vipua että voi säätää vaikka lapsi on kyydissä?vaikka en tiedä kuinka tarpeellinen se sitte on?mies kyllä siitä höpöttää että se olis hyvä,tiedä sitten?tulipa kysymyksiä,vastaile mihin jaksat!;)ainiin ja voiko kysyä että mistä ostitte?

Eppu kyllä vetelee kans yöllä unta,nyt on heränny 8.30 ekan kerran syömään ja sit nukutaan vielä 10 asti!Aika uskomatonta kyllä!!mutta välillä kyllä pyörii ku väkkärä,ei mienaa löytää asentoo ja mahalleen vaan pitäis mennä.no oon nyt antanu sit nukkua mahalleenkin...

Nyt on soseet alkanu upota oikein kunnolla. Puuro menee nyt hyvin,kun eppu on alkanu vihdoin tykätä myös hedelmäsoseista,siis mustikka,ruusunmarja ja luumu on suosikit. Ja niistä ku jotain laittaa puuron sekaan niin että joka lusikassa on reilusti niin menee koko puuroannos!Ja pottukukkakaalia tms puoli purkkia päivällä ja jälkkäriksi luumua ja hyvin menee. JEE!!ja vihdoinkin,syöntivälit n.3h eli ei tarvi tissin kans olla koko ajan lähellä,siis helposti tekee kaupunki/kyläreissun ilman että tarvii ees syötellä. Se on jotenkin helpotus..

jaahas,jos menis tekeen iltapalaa ennenku alkaa mun lemppari,sinkkuelämä!!;)

Hei Loore!
Mä olen ihan pyörällä päästäni noista turvatesteistä, luin niitä meinaan urakalla netistä ennen ostoksille menoa. Ja testituloksissa on kauheita eroja!
Esim. tuo mainitsemasi TM.n voittaja Cosmic sai Autoliitto Ry.n testeissä arvosanaksi vain ""välttävä"", kuten myös tää meidän duoflex.

Ostettiin siis täältä Jyväskylän Lastentarvike-liikkeestä, joita on siis ympäri maata, ton ketjun kauppoja.

Ja tuon kallistuskulmaa saa siis vaihdeltua, siinä ei ole sitä säätönappulaa, kuten cosmicissa, joten vähän enempi vaivaa pitää nähdä.
Ja kyllä voi ottaa käyttöön jo nyt, menee siis ihan ""kallelleenkin"", eli nukkuma-asentoon. Sehän on siis turvaistuin 0-25kg asti, eli jopa jo vastasyntyneelle pitäs käydä.

Mutta katsellaan nyt, kunhan sen saa autoon kiinni, et minkälainen vehje on. Sitä ne ovat noissa testeissä tuossa mallissa haukkuneet, että on uskomattoman vaikea asentaa autoon OIKEIN. Pitänee siis lukea manuaalit tarkkaan läpi...

Kiitos vastauksista!:)

Niinpä,mitähän hyötyä noista testeistä on,kun kaikissa ihan eri tulokset...niin se oli tekniikan maailman testi,mikä on lastentarvikkeen kotisivuillaki mainittu...eli riippuu mihin testiin uskoo että mikä kannattaa ostaa...no,jospa sitte kaupassa selviäis enemmän. Toisaalta,eikai niissä loppujen lopuksi niin kamalia eroja ole,että joku nyt olis toista paljon parempi yms. Se nappulajuttu, että saa vaihdettua sitä kallistusta olis aika luksusta,siis niin mä sen kuvittelen että esim.kesken matkan sais kallistettua vähä alemman jos vaaveli nukahtaa,en tiedä imten sit käytännössä...mutta,se on nyt on ns. turha juttu, turvallisuus kuitenki pääasia..mutta en mä siitä melki 100 e kyllä maksa ku se cosmic olis n.325e!?

No,ei auta ku mennä kauppaan ja katsoa,sekin muuten on probleem,että ku jossain vaiheessa voi tulla auton vaihto,kiva sit joutuu ostaan autoo sen perusteellla että meneekö istuin sinne!hih!

mutta kerro sit violet80 reissun jälkeen että oliko hyvä!!vaikka uskon kyllä että on!

************************************************Sovitaan nyt sitten että nähdään siis laukontorilla klo 13 ja päivä on torstai!!!

Sinne kaikki kynnelle kykenevät mukaan!!

Ainiin ootteko muuten kokeillu antaa muruille vesimelonia?? Leikkaatte sellasen ison palan, ja eikun käteen vaan. Teia nostaa meinaan kauheen metelin jos sen melonin yrittää ottaa se kädestä veks tai jos se tippuu vahingossa lattialle...sitä on niiiiin mukava imeskellä ja suurin nautinto on kun siitä välillä irtoo pikku palasia suuhun *slurp*

Tarviiki kokeilla tota vesimeloonia,vois maistua. Ootteko muita pureskeltavaa/imeskeltävää jo antanu?
Huh,kakan laatu,määrä ja HAJU on muuttunu aika lailla kiinteiden myötä,huhhuh sitä tatinaa,ja hajua,hyhhyh!;)

Kuin ootte syöttötuolissa istuttaneet?Nyt on pakko mennää pian se ostaan,toi poika nostaa sitterissä ihan koko ajan ittensä istuun,yritän nyt syöttää sitä siinä...jospa se siinä tuolissa viihtyis..haluisin sellasen missä on pöytä,mutta kai se ihan normaalikin asiansa ajaa,vauvatalo johannassa oli tarjouksessa 49e,se ei kauheesti kyllä ole.

Nyt ruuan tekoon ku poitsu vällyllä!:)

Mekin yritetään päästä ens vkolla paikalle. =)

Meillä on tänään hikka-päivä, joten Matias hikottelee melkein joka aterian jälkeen. Ei meinaa auttaa tutti eikä veden antaminen, joten voi hikotella välillä kauankin. Sääliksi käy toista.. =( Näitä päiviä tulee aina välillä, ja yleensä yöllä vasta häviää kunnolla.

Vesimelonia en oo kokeillu Matiakselle vielä antaa, mutta omppua kyllä. Hän tosin ensitöikseen puraisi siitä irti kauhean palasen, jota pääsin kaivelemaan suusta. En uskaltanut antaa sen olla, kun tuntui, että toinen voi tukehtua.. Oiskohan tuo saanut sen itse muhennettua?

Viikonloppuna pitäis käydä lastentarvikeliikkeissä katsomassa syöttötuolia ja turvaistuinta, eikä oo hajuakaan, että mikähän ois hyvä.. Tripp Trappia me ajateltiin, mutta turvaistuintesteihin en oo jaksanut kauheesti perehtyä. Violet mainitsikin jo yhden vaihtoehdon, pitää käydä kokeilemassa mikä mahtuu meidän autoon.. =)

Jahas, ukkelilla taitaa olla maitoaika. Imetys on jo melkein loppunut, enää aamuisin ja vähän iltaisin ottaa, mut muuten mennään korvikkeella. Äkkiä kyllä rinnat tyhjeni, tosin voi olla, että niissä ei vähään aikaan oo kauheesti ollut muutenkaan.. gotta go.. =)

Mä oon antanut Eliakselle imeskeltäväksi maissinaksuja, porkkanan, tai kurkusta aika ison palasen. Toi kurkku on kans vähän vahdittava, kun saattaa kans irrota lopulta palasia kurkkuun, niin kuin ompussa ja melonissa. Kiva niitä on mutustella syöttötuolissa (ihan perinteinen malli) kun muutkin syö ja juo jotain.
Meiltä on vallan kadonneet pitkät päiväunet. Herra ottaa päivän mittaan ainakin neljät pienet nokkaunet. Mua ottaa vähän päähän, kun ei siinä ajassa ehdi tehdä oikein yhtään mitään. Tylsää. Onko kellään vinkkejä, että mikä neuvoksi?

Moi! Me oltiin mummun luona yötä ja tyttö pääsi ekaa kertaa hyppykiikkuun. Oli tosi haltioissaan vaikkei vielä sitä pomppimista ihan hoksannutkaan. Sit haettiin vielä kotimatkalla kavereilta kävelytuoli. Kyllä nyt kelpaa! Elviira oppi istumaan melkein samantien kun oli puoli vuotta täyttänyt. Nyt istuu jo sujuvasti syöttötuolissa ja lattialla ilman tukea. Taitaa olla sitteriaika pikkuhiljaa ohi...
Katottiin tänään että näyttäis tulevan alas lisää hampaita kahden ekan kaveriks.
Lattialla olo on nyt tosi turhauttavaa kun ei oikein pääse eteenpäin. Konttausasentoa selvästi hakee, mutta ei tajuu nostaa pyllyä yhtä aikaa yläpään kanssa. Siitä pääsee vaan takaperin.
Mä olen antanut ruisleipää pureskeltavaks. Tykkää tosi paljon ja tarpeeks kovan kannikan kun antaa, ei irtoavat palaset oo kovin suuria.
En ollut vielä ajatellutkaan turvaistuinta, mutta pakko todeta, että vois alkaa olla ajankohtainen hankinta. Meidän kaukalossa ei kyllä kiloraja vielä tule vastaan, mutta muuten on tosi ahdas ja kuuma kapistus. Ja kun kerran neiti jo muutenkin istuu.
Jaaha, täytyy mennä pelastamaan se tuolta lattialta. Moi!

Pirteätä perjantaita kaikille!
Viikot menevät uskomattoman nopeasti. Nyt, kun mies on tehnyt pitkää päivää töissä niin ei ehdi itse mitään edes ""ajattelemaan"". Välillä yöllä onkin vaikea nukahtaa, kun vihdoin on hiljaista... Inka on nyt nukkunut viikon verran omassa huoneessaan ja yöt ovat jonkin verran rauhoittuneet. Huomaan, että 1.syöttöaika on verrannollinen syödyn ruoan määrään. Eilen ei oikein ruoka maistunut niin typsy heräs yöllä aikaisemmin.

Mansku mitenkäs Mintun ruokailut ovat edeneet? Paljonko menee pöperöä? Oletko edelleen imettänyt? Inka on edelleen osittain rm:lla, mutta sen määrä on hiljalleen vähentynyt. Nokkamuki on meillä ollut ainoa mistä kelpaa juoda myös maitoa! Joskus se menee vaan niin plörinäksi, kun hän ottaa maitoa suuhun ja alkaa pöristelemään. Kivaa on ainakin Inkalla =)

Sannannaa, kun sinulle tulee hoitolapsia niin saitko itse ""valita"" minkäikäisiä tai keitä yleensä otat? Olen itse vasta harkitsemassa hoitolapsien ottamista. Pitäis käydä perhepäivähoidon esimiehen juttusilla... Olen jäämässä kotiin hoitamaan Inkaa. Minulla ei ole varsinaisesti kiirettä ottaa hoitolapsia itselläni, mutta muutama tuttavaperhe on kysellyt olenko ottamassa lapsia hoitoon. Pitää ruveta selvittämään nuo kiemurat.

Sitten taas Inkan taitoihin. Vielä ei ryömi eteenpäin, mutta työntelee kyllä taaksepäin. Voi rassu, kun tavarat vain jäävät kauemmas, kun hän yrittää niitä saada. Vauhti ei ole huima, mutta saan totisesti pitää silmät selässäkin. Hampaista ei ole vielä tietoa, kuin tuo mahtava kuolaus. Tosin kuolaa tulee extramäärä aina hänen innostuessa. Kun Inkaa kieputtelee ja heluttelee niin iloissaan kuolaa valuu kuin berhandilaisella koiralla ;-)

Pirteä pitäs olla ja ruveta hiukan siivoilemaan. Ei kyllä kiinnosta pätkääkään. Aamukahvista sai sentään hitusen virkistystä. Heikunkeikun kaikille.

Moikkelis koikkelis!!

Täs oon yrittäny pakata tavaraa kun lähetään viikonloppu reissuun....Ainoo vaan että laiskuus iski ja mä en nyt tälläkertaa otakaan matkasänkyä mukaan, enkä rattaita ;o)....no ihan siksi että takas tullessa on tavaraa tulossa enemmän ja vähemmän kun tullaan kotiin siskolta. Kantoliinalla aattelin neidin kannella mitä tarvis on...

Meil on kanssa se ihan perinteinen syöttötuoli, ja siinä pehmuste (ja kun Teia on niiin pikkuruinen ni) vielä pyyheliinan oon siihen teian kyljen viereen laittanut lisä pehmusteeks.

Sitten on vielä syöttötuoli ""köytetty"" vyöllä pöytään kiinni (pirttikaluston päähän) ihan varmuuden vuoksi kun neiti oppii jaloillaan työtämään ni ei syöttis kaadu.....

Hyppykiikku on ehdoton suosikki!! Siinä on kiva kun saa ite kontrolloida mihin suuntaan kattelee, ei muutako jaloilla pyöräyttää Teia ittensä taas toiseen suuntaan. :o)

Scarabe, en oikeestaan saa ite päättää hoitolapsia, tai tietty riippuu onko monta jonossa,onko allergioita,yms. Nyt olen kuitenkin toiveen esittänyt että 1 voi olla kannettavaa mallia (heheh) ja 2 pitää osata kävellä ees jonkun verran...asutaan meinaan 3 kerroksessa, ei hissiä, ja sylissä kantaen onnistuu menee Teia ja se toinen kannettava malli ;o)..... *odotan kyllä jo tosi innolla työn alkua* Jotenkin tuntuu että on helpompi hoitaa 4 lasta yhtäaikaa kun vaan yhtä...tai no jollekin se voi olla ""katastrofi"" ;o)))))

Meil oli eilen jauheliha keittoa ruokana (en laita sekaan keittojuureksia vaan me tykätään mielummin *parsakaali/kukkakaali/porkkana* sekotuksesta) ja tietty pottua kanssa. No Teian annoksen otin kattilasta ennenkö sinne kattilaan huitasin sen lihaliemikuution. Haarukalla murtsin Teian annoksen ja kyllä neiti söi niin polleena ruokapöydän päässä meiän kanssa samaa ruokaa. Näkkäriä raukkaparka katteli himoiten, mutten vielä uskalla antaa.

Mutta nyt lisää pakkaileen ettei mitään unohdu.....

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!!

Moikka HELMET!
Ostettiin viime viikonloppuna turvaistuin(Two Way Elite) ja syöttötuoli.Joonas kävi eilen hammashoitajalla ekaa kertaa ja samalla kysyin terkkarilta että saakos istuttaa syöttötuolissa niin sano et syönninajan ok.Meni ihan mahottomaks sitterissäsyönti kun herra istu ja venkuili siinä
kokoajan.Nyt syönnit sujuu paremmin!Oli kyllä Joonas ihmeissään ja onneissaan kun istuu syöttötuolissa.Tykkää mutustella meloonia ja pari kertaa olen antanu maissinaksuja.Ei kait pikku""haukkapaloista"" mitään haittaa kun ruoan yhteydessä syö.
Ajattelin kokkailla Joonakselle kalaa viikonloppuna, kun lihapastat loppuu, ei oo vielä saanu kalaa.Onkos teiän helmet syöny jo kalaa?Kuulemma vaaleesta kalasta kannattais alotella?
Nyt syömään ennenkuin Joonas herää.Kelaankin pitäis lähteä kattelee hoitovapaa juttuja!Alkaa olla pikkuhiljaa ajankohtaista.
Mukavaa viikonloppua!

Meillä on kadonneet nyt sekä päivä-että yöunet:/
Eilen illalla ysiltä nukahti,ja 4x heräs ennen kymmentä! Pakko johtua kyl hampaista,muuta en keksi (neiti meinaa jyystää niillä kahdella hampaalla kokoajan yläikeniä..)
En tie,yliväsyjä ollaan nyt molemmat tytöt sit..niin ja mies´kuka on flunssan kourissa..:((
Eteenpäin ei mennä täälläkään,muuta kuin pyörimällä. Venla keskittyy enemmän napansa päällä kellumiseen;)

Noniin,nyt sitte ryömitään!voi miten saan kaikki tavarat piiloon,KÄÄK!Mies osti pojalle tänään ""kännykän"",sellasen sammakon mallisen mikä soi ja laitto epun lattialle ja sen kännyn metrin päähän soimaan,noi ei menny ku sekunti ku eppu ryömi hakeen puhelimensa!jalat mahan alle ja käsillä vetää itteensä eteenpäin ja jaloilla työntää!Onneks oli videokamera lähellä,sain ikuistettua ""ensiryömimisen"" ;)

Pakko mennä hakeen se syöttötuoli nyt pian,ei tuu syömisestä sitterissä enää yhtään mitään!Koko ajan pitää istuun päästä. No tänään oli sit pakko iltapuuro syöttää niin että eppu oli sylissä,no siinä söi kyllä koko lautasellisen,mutta ei kyllä ollu kauheen kivaa,puuroo oli koko keittiö täynnä...tarvii maanantina viimestään käydä ostaan!!ja samalla sit katella sitä turvaistuinta kans...kunhan kuulee ensin mitä violet80 oli omastaan mieltä;)

jaas,pojat jo nukkuu,mua ei väsytä,taidan löhötä sohvalla vielä hetkosen ja tuijottaa töllöä...tsau!!:)

Niin,puoli vuotta sit..istuin synnytysvastaanoton keinutuolissa,kaurapussi mahan päällä,katsellen miesten 50km hiihtoa..enää pari tuntia ajattelin,sitten saan nähdä pienen vauvani..Nii-in,puoli vuotta on kulunut,ja tuolla se mun tyttö höpöttelee omia juttujaan *sniisk*

Onko muuten teidän pikkusilla jo ""selviä sanoja"" mitä ne toistelee? Mua aina naurattaa kun Venla juttelee niitä näitä ja väliin tulee : "" äittä,heppa,hau-ppa/va ja nyt uusin on oho!"" Se oho kun tulee välillä niin hyvään väliin kun likka leikkii ettei voi muuta kuin nauraa :D (tiedän ettei ne nyt vielä ole ns. tarkoituksellisia mutta silti;)

Heippa mummolasta!
Loorelle siitä turvaistuimesta, vie muuten SIKANA tilaa.Kun siinä on se metallinen tukijalkakin. Meillä tosin sporttimalliauto, joten ei välttämättä muutkaan mahtus paremmin. Etuistuin on veetty ihan eteen, niin, että siinä nippanappa, joku pikkukoipinen saattaa mahtua istumaan.
Silti turvaistuin ei ole kovinkaan loivassa asennossa, vaan aika istuvassa. Uskoisin, et tää istuin toimisi paremmin joissain isommissa autoissa.

Muuten vaikuttaa ihan asialliselta istuimelta, pääntuet on tosi hyvät, ei retkahtele pää sivulle nukkuessakaan, eteen päin kylläkin sitten, jotuen siitä pystystä asennosta.

Eikä se asennuskaan niin vaikeaa ollu, kuin oltiin lukemamme perusteella kuviteltu (mikäli siis nyt on oikein :p ). Kolmipistevöillä turvaistuin eka kiinni, sitten se tukirauta, joka menee maahan ja sitten kahdella erillisellä vyöllä kiinni vielä etupenkin ""jalkoihin"".

Yhtä kuuma ja hiostava on kuin turvakaukalokin (autossa oli koko ajan ilmastointi päällä ja mua ihan palelsi, niin, Allulla oli koko body likomärkä kun nosti sieltä pois).

Ei pahaa sanottavaa siis, mutta ehkä noita istuimia tulisi tosiaan mallata ostettaessa myös autoonkin :/

Höh,mä ihan innoissani menin hakeen sitä syöttötuolia,NIIN EI OLLU!hitto. Siis ei ollu sellasta ku halusin,no, ens viikolla pitäis tulla,mutta ku mä haluun aina samantien enkä jaksa odotella ;) samalla äkkiä vilastiin turvaistuimia,tarvii vaan mennä ajan kanssa, että saa tosiaan sovittaa autoon,ja miedäön pitäis mennä kahdella autolla,että käy molempiin..höh. Sitä duoflex xtp:tä vakavasti harkitsen,se vaikutti musta tosi hyvältä ja ilmeisesti onkin sitte,kiitos vaan violet80 esittelystä!;) se cosmic on kyllä hurjan kallis..ainoo hyvä plussa on, että sen kun kääntää nenä menosuuntaan niin saa pitää niitä valjaita,kun taas siinä duoflexissä pitää laittaa auton turvavöihin...no,kaikki riippuu nyt siitä sopiiko autoon,toinen auto on pakettiauto ja toinen ihan normi henkilöauto...ns viikolla jos menis niin sais vielä -10%...

Tänään tuli ""muovailuvahakakkaa"",hyi,haisi pahalle. Ja sit annoin vähä luumua enemmän niin nyt nyt tuli sitte ihan täys vaipallinen ""luumusosetta"" :D

Jee,mies toi kebabia iltapalaks,NAM!äkkiä syömään!;)

Apua,meinaa meitin ketju jäädä jalkoihin taas,missäs kaikki oikein luuraa???;)
Pojat päikkäreillä, ja äiti,luonnolisesti,surffailee netissä...Ootteko kattelleet huuto.netin sivuja,siellä on kyllä mahtavat valikoimat lasten vaatteita yms,eilisen illan niitä kattelin mutten vielä huudellu..mietin et pitäiskö iteki laittaa sinne noita vaatteita,joita siis epulta jääny pieneksi ihan hirvee määrä,ja suurin osa iha uusia,muutaman kerran päällä olleet. Mutta,taidan säästää kuitenkin,jos joskus se pikkukakkonen... ;) Mä oon kauhee osteleen kaikkia vaatteita epulle,aina jää jotain ihanaa käteen.Mutta oon suonu sen ilon itselleni että sille saan ostella kun itelle ei tuu ostettua mitään,mutta eipä sitä ny paljoa tarvikaan.

Kävin kirpparilla ja mies oli laittanu epun makkariin lattialle,ja meni keittiöön ruokaa laittaan ja rapisteli siinä jotain pussia,niin yhtäkkiä eppu kurkkas nurkan takaa!:D oli siinä miehellä ollu hauskaa ku yks kurkkii nurkan takaa ja naureskelee. Oli lelutki jääny ku keittiöstä kuulu rapinaa!hih!ei vais,tosissaan toi poika menee jo iha suvereenisti vaikka mihin,käsillä vetää eli ei vielä kontata osaa kuitenkaan. Mä oon ihan paiseessa ku johtoja yms on joka nurkassa,ja ne tietty kiinnostaa kaikista eniten!Pakko alkaa vähä raivaanmvaikka mitän laatikoja yms en aio sitoo kiinni,mutta nuo johdot tarvii kyllä saada piiloon..

Unista,meillä kyllä nuo yöt on ihania,22 nukkuun ja 8 tissiä ja 10 ylös. Päivisin, n.4-5 puolen tunnin unet,yhet saattaa olla hiukka pidemmät mutta muuten tuo 30-40 min on vakio uniaika. Oon jo siihe tottunu,ettei enää pitkiä unia oteta. Tuntuu kuitenkin että nyt herra nukkuu plajo enemm'än kun mitä pari kuukautta sitten,tietty se varmaan vaikuttaa että hereillä ollessa se meno ja ryömiminen on niin kauheeta,että väsähtää sitte aiemmin?

Tiistaina terkka,jännittää miten painoa tullu,oma vaaka näyttää 9,9kg mutta se nyt saattaa heittää vaikka kuinka plajon. niin ja me saadaan se rokotus,blääh:( saa kyllä mies tulla mukaan ettei tarvi yksin sitä huutoa kuunnella!;)

Laittakaahan kuulumisia!!!

hoh hoijaa.. Kävin tänään vähän shoppaamassa, jos olisin löytänyt itselleni farkut ja kengät, mutta eipä tarttunut mukaan mitään.. =( En tosin viittinyt lähteä keskustaan, kun tuli niin älyttömästi vettä. Jospa sitä Matiaksen kanssa sais pyörähdettyä alkuviikosta. Mulla on ens lauantaina työpaikan koulutus, ja ois kiva saada itselleen jotain siistimpää vaatetta vaihteeks päälle.. Mies onkin sit koko päivän, illan ja mahdollisesti yönkin pojun kans kahdestaan, ja mua jännittää jo nyt. En oo tainnut olla 4 tuntia kauempaa kotoa poissa koko aikana, joten voi tuntua vähän oudolta.. =)

Meillä ei vielä ryömitä, mutta kova on yritys kyllä. Eiköhän se joku päivä onnistu. =) Yöt menee vaihtelevasti. Tuttia joutuu laittamaan 1-10 kertaa, mutta syödään kyllä vasta aamulla lähempänä seitsemää. Sit noustaankin samalla ylös, ja aamupäikkäreille menee yleensä puol ysin paikkeilla.

Ai niin, loore mainitsi huuto.netistä. Mä oon sieltä ostanut Matiakselle lelun ja tehnyt huutoja vaatteistakin. Myynnissä mulla on imetystyyny ja unipussi, kun ne jäivät meillä käyttämättä. Varmaan tulee shoppailtua sieltä enemmänkin, jos sattuu sopiva tuote kohdalle. Vaatteita en oo raskinut laittaa myyntiin, kun meilläkin sitä pikkukakkosta toivotaan.. =)

Mihinkäs Kukkanen on kadonnut? En oo huomannut vähään aikaan palstalla. Mites se teidän vauvauinti sujui?? Me ei olla käyty uimassa, mutta kohta alkaa muskari, niin päästään harjoittelemaan ääntä ihan kunnolla!

Taitaakin olla äänestä päätellen taas Matiaksen maitoaika, joten lähdenpä lämmittelemään pulloa....

Heippa vaan.
Meillä kans herra keksi perjantai-iltapäivällä, miten pääsee eteenpäin käsillä vetämällä. No, eilen ei saanut sitä taitoa paljon harjottaa, kun olimme miniristeilyllä, enkä viitsinyt laittaa siellä Eliasta lattialle nuohoomaan. Tänään on sit senkin edestä seilannut edes takas meidän lattioita. Ei tarvi itse niitä enää kiillottaa... :=)
Risteily meni taas loistavasti. Tuntuu, että mitä enemmän väkeä ja hälyä, niin sitä paremmin Elias viihtyy. Ei muista välillä nälkää ja untakaan kun täytyy vahdata kaikennäköisiä juttuja. Toivottavasti se viikon päästä alkava kyproksen reissu sujuu yhtä hyvin.
Saas nyt sitten nähdä, päästäänkö me tällä kertaa sinne Tampereen tapaamiseen. Vakaa aikomus olis yrittää. Ollaan silloin mun vanhempien luona yökylässä, joten sieltä on vähän lyhyempi matkakin Tampereelle.
Jaahas - poika tais heräillä... Hello!

Moikka helmikset!!

Reissu meni hyvin, ainoo vaan että seuraavan kerran en oo laiska ja otan sen matkasängyn mukaan, toisin sanoen änkeen sen mukaan (nyt jätin sen siksikin kotiin kun takas tullessa oli tiedossa että auto on täynnä kamaa siskoltani). Mutta muuten joo meni hyvin. Tai hyvin ja hyvin, meidän vanhempi koira sairastu! Sille iski nuha (nenä tukossa ja joutuu raukkaparka hengittää suun kautta) ja kuumetta. Voi pientä, menisipä se nopeesti ohi kun koira ei voi ees nukkua sikeästi ton suun hengityksen takia. *käänsin sen just selälleen nukkuu tohon säkkituoliin ni on vähän helpompi hengittää*

**Jihuu*** Meiän Teia ryömi eilen vähän eteenpäin :oD ..siitä se lähtee... ja aamulla kun menin neitiä vilasee että joko herätään (tossa 6 aikoihin) ni se veteli sikeitä mahalleen *hö* ja oli jopa ihan iloinen vaikka heräsikin massultaan *yleensä inhonnut sitä*. Aamu puuron jälkeen vein likan olkkariin leikkii leluillaan ni eihän se paikallaan pysynyt lainkaan, pyöri sinne tänne ympäri olkkaria.

Meillä on rytmi jotakuinkin tämä:
6-6.30 herää
7.30 aamupuuro+tisuttelu
8,30 aamupäikyille
10 heräilee ja leikkii
11 päiväruoka+tisuttelu
12 päiväunille
14 aikoihin heräilee ja saa hedelmävälipalaa+tisuttelu
16.30 iltapäiväruoka+tisuttelua
17 päikyille
17.30 heräilee
19 iltapuuro+pesut
20 tisuttelua
20.30-21 nukkumaan

jos ollaan liikenteessä (kaupungilla yms) ni sitten noi rytmit on vähän eriä...mut tää on tätä kotona olo rytmiä.

ja nyt mä meen keittää kahvin ko toi neiti herää ihan kohta ;o)

Mette,olis kyllä tosi kiva kun pääsisitte tapaamiseen ja muutkin tietty!ellei mitään ihmeempää tule niin me tullaan kyllä paikalle!
Laitetaan tollanen päivärytmi muutkin,jos ehtii!hauska kattoo millasia päiviä muilla on!;)

Jaahas,pitää piilottaa pyykki ym vuoret ku tintti tulee venlan kans kylään..heips! :)

höh, taas on luvattu vesisadetta.. =( Tylsää lähteä ulos, jos vaan sataa.. No, pitää kattoo seuraavien päikkäreiden jälkeen, mikä on tilanne.

Sannannaa laittoikin jo päivärytmin, meillä mennään melkolailla ao. mukaisesti

7.00 herääminen ja maitoa, yksinleikkiä olkkarissa
8.00 aamupuuro
8.30 aamupäikkäreille
10.00 herääminen ja leikkiä
11.00 lounas (lihaa, kalaa tai kanaa) ja lisää leikkimistä
12.00 maitoa ja päikkäreille
14.00 herääminen ja välipala (hedelmäsosetta tai vastaavaa), leikkiä
15.00 maitoa
16.00 päikkäreille n. 45 min
17.00 kasvisateria
17.30 maitoa, leikkiä
19.00 iltapuuro, jonka jälkeen pesu tai kylpy
19.30 maitoa, jos haluaa ja sit nukkumaan

Tällä tavalla on menty jo aika kauan, tosin ruokia oli tietysti alussa vähemmän ja tisutteluja saattoi olla enemmän. Tänä aamuna annoin ekan kerran aamumaidot pullosta, ja olihan se hieman hankalampaa kuin viereen nostaminen.. =) Varsinkin, kun on tottunut ite vielä torkkumaan siihen aikaan..

Mies syöttää just Matiasta ennen töihinlähtöään, joten taidanpa kipaista itsekin ottamaan hieman ""aamupalaa"".. =)