HELMIVAUVAT6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi hurja mikä myräkkä tuolla ulkona jatkuu...kuuntelin pitkin yötä tuulen vinkumista kun nukuin vähän huonosti.Mulla on karmee kesä flunssa ja Joona oli vielä mun vieressä puörimässä kun ei rauhoittunut omaan pinnikseensä enää aamuyöllä.Joona on ruennut kamalasti melskaamaan sängyssään.On milloin mitenkin päin ja harjoittelee konttaus asentoa.Meillä sama juttu kun teillä Loore,Joona kääntyy jatkuvasti mahalleen ja ei osaa kääntyä takas,joten itkuksi menee.
Soseiden syöntikin on ollut pari päivää vähän takkuista.Joonallehhan puhkesi viimeviikolla kaksi alahammasta ja ne on edelleen vain vähän näkyvissä,ihan kuin olisivat jämähtäneet puoliväliin :0)
Mekin ostettiin viimeviikolla tripptrapp syöttötuoli.On vähän harjoiteltu jo siinä istumaankin.Syödään tosin vielä sitterissä.
Joona tulee perjantaina 6kk mutta kävimme jo neuvolassa ja saimme mitoiksi 7670g ja 68 cm.Paino menee vähän nollakäyrän alapuolella mutta ei kuulemma syytä huoleen.Kovasti Joona pyörii kans napansä ympäri ja välillä vähän etemmäksikin lelujen perässä.Ja nyt on viimepäivinä ruennut kovasti tulemaan monenlaista jutustelua...
Nyt taidan lähteä hetkeksi pitkälleen kun Joona nukahti aamupäivä unille...niiskuttaen nuhainen Hanna...

En ole kans pitkään aikaan ehtinyt kirjoitteleen tänne. Lukenut oon kyl kaikki jutut ja eilen ehdin laittaan pari kuvaa tuonne meidän sähköpostiin.
Elias on taas ollut flunssassa. aargh! Tyhmät vanhemmat vei vauvan taas yhdelle mökille viikonloppuna, jossa ilmeisesti sai vetoa. Elias hikoilee tosi paljon, ja sit kun jostain tulee vähän kylmempää ilmaa niin siinä sitä sitten ollaan. Nyt jo 3 yötä nukkunut äidin vieressä ja syönyt taas 2 kertaa yössä tissiä. Voi hitsi, kun tässä meni jo viikko, et nukkui koko yön syömättä omassa sängyssään. No, ehkä asia korjaantuu, kun mies paranee taudista. Heräilytkin johtuu toivottavasti siittä, että ei ole suostunut nyt kipeenä syömään oikein mitään muuta kuin tissiä. Eli nyt kun ei oo taas saanut illalla tuhdimpaa ruokaa, niin kuin esim. velliä, niin tulee sitten nälkä yöllä.
Meillä Elias on huomenna tasan 6 kk vanha ja perjantaina mennään neuvolaan. Eilen tosin käytiin koti-vaa´assa ja sain lukemaks tasan 10 kg. Huhhuh!
Lauantaina olis tarkoitus mennä yksiin naamiaisiin. Mummu lupas ommella Eliakselle SuperMan vaatteet, jos vaan ehtii. Mahtaa olla hauskan näköinen siinä?
Enää 4 viikkoa meidän Kyproksen matkaan... Kyllä jo jännittää vähän että miten mahtaa mennä. No, ihan hyvin varmaan...
Vai olis tiistaina Tampereella kokoontuminen. Tässä elättelen toiveita, että pääsisimme Eliaksen kanssa mukaan. On vaan aika aikaisin... Elias kun herää välillä vasta 10 aikaan, ja meiltä on tunnin ajomatka Tampereelle. Täytyy katsoa tilanne tiistai-aamuna.
Jaahas, mies tuli kotiin syömään, taidan tehdä hälle seuraa.
t:Mette

Ootteko Hanna ja Joona varkaudesta?Lehdestä vaan aattelin, vaikka tietty sen lveikki on laajemmalle alueelle kun vaan varkauteen...Meillä on vaan varkaudessa pari hyvää ystävää ja heti tuli mieleen että jos sielät ootte niin voisitte tietää toiseenne?

Tuosta tapaamisesta, on kans aikas liian aikasin meille,mekun noustaan vasta 9.30 aikasintaan.....
Viime yönä eppu nukhati 22,heräs syömään 4.30.7.30 ja 9.30 eli ihan jees,ei väsytä yhtään tätä äippää, tpsin oon aina nukkunu hirmu vähän ja heräilen monesti yöllä, että ei kyllä kauheesti oo koko aikana väsyttäny. Tietty sellasiakin päiviä toki on. Niinku eilen, kaikki meni iha plörinäks mitä tein ja epulla oli kitinä ja kiljuntapäivä. Mutta jihuu, taas äasken se itekseen nukahti päikkäreille,jippii!!

Tarvis varmaan se hyppykiikku kans kaivaa, ja syöttötuolia kans varmaan alkaa katseleen,jos vaikka käytettynä löytäis jonkun hyvän. Mikäs siinä tripptrapissa on niin hyvää ku se on niin suosittu?en oo yhtään perehtyny meinaan niihin vielä..koskas siinä sais sitte alkaa istumista harjotteleen?Toi poitsu kyllä istuu sylissäki nykyään aina,ei suostu oleen makuultaan yhtään...

Ja eilen vasta eppu sitte hiffas ton kylpytouhun,pesin ensiks ja sit annoin istua että pidin kainaloista kiinni.vähän aikaa se tuijotti jalkojaan ja sitte alko sellanen potkiminen että ei meinananu loppua tulla!vaahtoo ja vettä lenis ympäri kylppäriä ja mun pyuhtaisiin pyykkeihin yms,hihhih!Mutta hauskaa oli pojalla!:D Yritin otta pois niin piti vaan tiukasti kiinni laidoista ja sit viimein ku sain irti ja nostin pois niin itkuhan sille tuli!Voi toista!Näköjään osaa jo suuttua/loukkaantua vähäsen ;)

No nyt herättiin,ruhtinaalliset 45 min unta!Tsau!!:)

Heipparallaa, ollaan taas reissattu, melkein viikko oltiin mummolassa/anoppilassa ja yhden yön Allukka vietti mummin kanssa kahdestaan taasen. Ihanaa, kun nuo hoidot sujuu niin kivuttomasti, ainakin vielä...

Täällä on taas alkanut nostaa päätää, jo aikaisemmin riesana ollut yövalvoskelu. Eli poju nukkuu hienosti klo20.30-4.00, mutta sen jälkeen ei meinaa se uni enää maistua, vaikka syöpötelläänkin ja viekkuunkin otan. Viime yönä valvottiin 3.40-5.30, se jos mikä ottaa tätä mammaa hermoon! Ensi yön aijonkin nukkua olkkarissa ja mies saapi hoidella pojua.
En tiiä mikä auttas, pitäskö yrittää saaha Aleksi nukkumaan vasta myöhemmin, vai mitä ihmettä?

Tänään ajateltiin maistaa ekaa kertaa lihasosetta, mekun ollaan jumahdettu nuihin kasviksiin/hedelmiin, jo 2kk niitä ressukka popsinut.

Hampaita ei ole vieläkään, eikä edes näkyvissä. Tässäkin kohtalon ivaa, kun en imetä enää, niin meille saisi jo hampaitakin tulla :)

Ryömiä ei osata, mutta konttausasentoa hakee kovasti. Ehkäpä siis jätetään ryöminnät välistä ja aletaan suoraan konttia.

Ääh, mies ollut 5 viikkoa kesälomalla, ensi viikolla töihin. Voi plääh, kuinkahan sitä taas yksikseen selviää, on ollut ihanaa, kun saanut rauhassa lukea lehden ja syödä aamupalan, istua netissä ja käydä suihkussa...
Joo, no niin, palaillaan.

HUHUUU! *huutelee kadonneita päiväunia...*
Niin,missä on ne ajat kun likka nukkui 2x 3h päikkärit...Nykyään mennään yleensä max tunnin unilla,eikä tosiaankaan nukahda enään niikuin ennen...Kaikki uudet taidothan sitä valvottaa,mut väsyneenä sit leikitään :(
Yöt nukkuu 21- n.10.30 ja syö millon mitenkin yöllä..Niin,ne tampere treffit on meidänkin mielestä siis vähän liian aikaisin...
Eikös se triptrap ""kasva lapsen mukana"",eli on pitkäaikanen tuoli lapselle...? Hinnakas kylläkin uutena,mut varmaan maksaa itsensä takaisin...Meillä ei ole vielä syöttötuolia,mut varmaan ihan tavalliseen tuoliin ""tyydytään""...?
Iho on taas ihan ok kunnossa,ei siis ole reagoinut uusiin ruokiin mitä olen Venlalle antanut :D Mut niinhän mä sanoin lääkäreillekin epäillen et mahtaakos likka olla edes millekään yliherkkä kun mäkin olen pienenä ollut ""korppuiho"" ihman mitään valtakunnan allergioita...(nooh,eipä niitä kyllä sillon tutkittu edes...) Positiivista tässä mun pakko suklaadietissä yms on se että pääsee äiti vahingossa jopa laihtumaan ;)
Vielä kun jaksaa siellä lenkillä vaan käydä...

Jeps,urheilu katsoon nyt...likka ulkona sateessa unilla,siellä ne onneksi maistuu edes jonkin verran pidempään! ZAU!

huih, kun oli tullut hirmuisesti viestejä!! Meillä on ollut muutaman päivän netti sekaisin, enkä oo päässyt koneelle kurkistelemaan.. =( Eilen oli Matiaksen 6 kk neuvola, ja mitat oli 7680 g ja 70 cm. Lihaa saa kuulemma antaa jo ihan reippaasti, ja päivässä pitäis olla 5 ateriaa+tissittelyt.. Nyt kun paino oli jo hieman nousussa, niin tuli sanomista pituudesta.. Matias kun ei oikein tiedä, että kasvaisko pitkän pojun vai keskimittaisen käyrällä, joten joudutaan kontrolliin kuukauden päästä.. Alkaa pikkaisen ihmetyttää toi kontrollointi, kun toinen on niin tyytyväisen oloinen, mutta ei kai siitä mitään haittaa ole.

Ai niin, pakko purkaa tännekin, kun ärsyttää suunnattomasti.. =) Pomo muisti mua toisen kerran äitiyslomani aikana, ja ilmoitusluontoisena asiana kertoi olevansa työmatkalla Mauritiuksella!! Meidän yksiköstä on yks työntekijä kans mukana, ja jos olisin ollut töissä, niin siellä olisin luultavasti minä... Kehtaakin kiusata minua.. =) Noh, täytyy muistaa, että kotona on pieni kullannuppu, joka kyllä korvaa reissaamisen.. kai.. =))) asiasta kymmenenteen; pitääkin muistaa laittaa helmibabyihin uusia kuvia Matiaksesta, ja käydä samalla kurkkaamassa muitakin.

Meillä kans kiljutaan välillä ihan urakalla, ja varsinkin vaipanvaihdon yhteydessä se tuntuu olevan tosi hauskaa. Varmasti kuuluu naapuriinkin, kun ei täällä tämä äänieristys niin huippua ole.. =) Navanympäripyöriminen sujuu jo sukkelasti, mutta eteen- tai taaksepäin ei vielä mennä. Heiluu kyllä kuin heinämies lattialla, mutta eihän se minnekään liiku, kun jalat ja kädet ovat ilmassa. =)

Tapaamisesta: Meille sopii 10.30 ihan hyvin tai sit joskus iltapäivällä puol kahden maissa. Matias nousee yleensä aamupäikkäreiltään tohon aikaan, ja menee uudestaan nukkumaan lounaan jälkeen puoliltapäivin. Hän ei edelleenkään oikein nuku vaunuissa, mutta voihan sitä aina koittaa, jos muille puolenpäivän tienoo sopii paremmin?

Jahas, pitäis vissiin saada itselleen jotakin ulkovaatetta päälle, jotta uskaltautuu tonne tuuleen.. Matiaksen vaipat loppuu just, joten päästään kauppareissulle hakemaan lisää...

Voi hittojen hitto...tää on 3 viesti mitä tulee kun ne häipyy jonnekin tuhkana tuuleen...että jos multa tulee miljoona viestii ni kone tai virtuaali maailma on temppuillu *murinaa*

Teialla oli tänään 6kk neuvola ja kuulema vois syödä vieläkin enemmän....pituutta 65,1 ja painoa 6650 :o)

Tehdäänkö Tampere tapaamisen kanssa sillain koska se jakautuu hyvin pitkälti fifti-fifti että jotain saatas aikaseksi ni ne jotka pääsee ni tulee tiistaina laukontorille klo. 10.30 siihen pyöreälle penkille jonka keskellä on pitkä pylväs. Ne jotka ei pääse ni jättää sitten tulematta :o) päästään ainakin eteenpäin tässä tapaamis jutussa ;o)

Nähdään siellä tiistaina

Sannannaa+Teia

Kestipäs taas vähän aikaa lukea kaikki viestit..
Meillä ei ihan vielä varsinaisesti ryömitä, mutta on toi meno tuolla lattialla aika hurjaa. Navan ympäri mennään sekä vatsallaan että selällään ja pari metriä pääsee liikkumaan. Vaihdoin iltavellin -puuroon siinä toivossa että nukkuis koko yön. No nyt sitten heräillään ihan miten sattuu!
Varpaat on tosi kivat leikkikalut ja mun mielestä hirmu hauskan näköstä kun neiti räplää korviaan.
Mun pitäis alottaa parin viikon päästä työt. Onneksi vaan yksi ilta/viikko ja isukki voi hoitaa sen ajan. Tekee sillekin tosi hyvää!!!
Siirrynkin tonne sähköpostin puolelle laittamaan tuoreen kuvaan Elviksestä.

Kävin nyt sitten sohlaamassa kuvien kanssa ja tääläkin viesti vähän karkasi. Syöttötuolista piti sanoa, että me ollaan koitettu Elviiraa siihen kerran, mutta ei oikein jaksanut vielä olla. Saatiin tuoli lainaksi. Ihan normimalli.
Niin ja ilmoittauduin tänään vauvamuskariin. Saadaan sopuhintaan (lue ilmaiseksi), kun olen samaisessa musiikkikoulussa opettamassa. Jännää!

ikävää tää jatkuva vesisade...ainakin täällä etelä suomessa. ei pääse pojan kanssa ulos kävelemään. no onneksi nukahtaa suht helposti tohon katoksen alle rattaisiin.

lassi liikkuu enimmäkseen kierähtämällä...ei kestä kun hetki niin on jo pari metriä eri paikassa kun mihin pisti. tänään on jo vähän hokannu tota navan ympäri pyörimistä.

hauskin leikki on meillä se kun äiti menee sohvan tai kulman taakse piiloon ja sieltä kurkkaan aina ja sanon ""kukkuu""... poika oikein kiljuu riemusta =)

hampaita ei ole vielä meilläkään näkynyt mutta eiköhän ne sieltä kohta ala tulemaan.

toi tripptrapp tuoli on sellanen että se kasvaa lapsen mukana. siitä saa vaikka aikuiselle tuolin. sitten se on ergonominen. maksoin vuoden vanhasta 125e mikä on aika paljon mutta tuoli oli ollut mökillä eikä sitä ollut käytetty kun pari kertaa. uusi maksaa noin 180e.

pojuli heräilee eli äidin velvollisuudet kutsuvat. moi moi!! = )

Noniin eli alkoi pikkuneidin ""lihotus"", en aio ootella 2 kuukautta seuraavaan neuvolaan että onko se paino normaalisti noussut vai ei. Eli kävimpä hakee sempperimaitoo ja puuron jälkeen sitten vedettiin sitä illalla mukista puolisen desii jonka jälkeen lähettiin sitten lussuttaa tissiä.

Neiti sitten sammu illalla kun saunalyhty ja mä pääsin vihdoinkin tekeen kortteja ilman keskeytystä. *vihdoinkin*

Mutta nyt muihin hommiin vielä ennen neidin aamupuurottelua...

Nähdään

Heips,

meil ei vieläkään näy niitä hampaita, vaik poju on jättäny tissin lähes kokonaan. Eilen illalla vielä kelpas, mut yöllä sitten hyvin väkinäisesti. Olis ollu pual viiden aikaan aivan muuta tekemistä... Muuten on alkanut nukahtaan yöunille hieman aikaisemmin ja ollaankin jätetty viimeiset iltapäikyt välistä riippuen tietty muista päiväunista. Eikös Violet80 juuri sanonut, että on niitä yövalvomisia. Tuttu juttu! Meillä kans useimmiten siinä 4-5 aikaan herätään ja sit sitä juttua riittää pitemmäksikin aikaa ja siinä mökässä ei tod pysty nukkuun. Neuvolasta sanoivat, et antaa vaan jokellella siellä sängyssä, ettei totu siihen et joku on kokoajan sängyn ääressä. Meillä on nyt sit otettu kovempi linja. Toissa yönä kävin siinä pari kertaa ja sain vastaukseks leveän hymyn ja sit viime yönä en muuta ku laitoin vaan tissiltä takas sänkyyn. Kun kerran ei itke niin ei hätää.

Meillä starttaa viikon päästä vauvauinti. Hieman jännittää, et miten menee. Luulisin, et poitsu tykkää kun ammeilu on kans niin mukavata! Jokohan tuo kohta nukahtais aamupäikyille?! Kovasti ainakin jokeltaa...

Kuulemisiin!

Nostetaas meidät takaisin etusivulle...
Nyt sitten nukuttiin koko yö!!! Ihanaa. Pari kertaa laitoin tutin suuhun, mutta pääsin saman tien itse takaisin pehkuihin. Pistin viimisille päikkäreille väkisin vähän aikasemmin ja illalla syötiin sekä puuroa että velliä. Ei päässyt nälkä yllättämään :)
Tänään mun olis tarkoitus lähtee kaverin kanssa ulos, pitkästä aikaa. Saa isukki iltavuoron...

Päh, ei taaskaan puuro oikeen maistunu illalla pojulle,mutta,silti nukku ok,04 ja 9 söi,ja muutaman kerran oli mahallaan että piti kääntää;) perunakukkakaali on edelleen ihan suosikki,kai se meinaan loppuikänsä syödä sitä ja tissiä....höööööh..

Tintille jo valittelin että korvat hajoo, meinaan toi pikku-ukon kiljunta on sen verran rasittavaa että herne meinaa mammalla ja isillä mennä nenään!!!kun hermostuu yms niin itkun sijaan alkaa kirkuun ja se on sitte KAMALA ääni!!miten voi noin pienestä pojasta lähtee sellanen ääni????kai noi naapurit ihmettelee että mitä täällä tapahtuu... :/ kesällä tosiaan oli samantapasta huutoo joka sit kyllä loppu. Toivttavasti tääkin on vaan ohimenevä vaihe, tai saan mennä ostaan kasan korvatulppia ja uudet hermot :(

jaahas,jos menis kokeileen vaikka mustikkasosetta tolle kiljukaulalle ;)

Matiakselle taitaa tulla lisää hampaita.. Ylhäällä kulmahampaan (?) kohta on turvonneen näköinen, ja kipeä taitaa olla, eikä kuuma ruoka maistu.. Luulin, että etuhampaat tulee ylös ensin, mutta vissiin vaihtelee? Yritin kurkkia suuhun tarkemmin, mutta tuloksena vain hampaanjäljet sormessa, joten odotellaan puhkeamista.. =)
Väsynytkin poju tuntuu olevan, koska yleensä päivän aikana nukkuu kolmet päikkärit, niin nyt meni vielä neljänsille päikkäreille.

Tylsä sää tänään, koko ajan tulee vettä ja tuulee ihan älyttömästi.. Eilinen kauppareissu oli tosi kiva tuulessa ja sateessa taistellessa, mutta Matiasta ei näyttänyt sää haittaavaan. Ei kai, kun istuu sadesuojan sisällä vaunuissa.. äiti vaan oli pikkuisen märkä kotiin tullessa.

Ilmoitin Matiaksen vauvajumppaan/-muskariin, ja siellä aletaan käydä syyskuun alussa. Fiksuna tosin tarkistin bussivuorot vaan yhteen suuntaan, ja sama bussi ei kuljekaan näppärästi takaisin, vaan joudutaan tulemaan eri bussilla kauemmaksi... Noh, tuleepahan äidille enemmän liikuntaa. =)

Ai niin, piti kysymäni; lyökö muiden vauvat kädellä päähänsä? Tai voiko se olla oire korvatulehduksesta tms? Kyse ei siis ole mistään sattumanvaraisesta hujauksesta, vaan tuntuu kopauttavan nyrkillä ihan tarkoituksella.. Näyttää hieman hurjalta, ja nyt sit tietysti jo mietin kaikkia sairauksia läpi.. On onneksi tehnyt sitä vaan muutaman kerran parin päivän ajan, joten jospa se vaan kuuluisi jotenkin ikään? I hope...

Huomenna tuleekin miehen siskon tyttö meille viikonlopuksi, joten lauantaina taitaa tulla lähtö Särkänniemeen. Tyttö on puhunut siitä jo kuukausia, ja kaatosadekaan ei häntä kuulemma haittaa...

Sannannaa +muut paikalle pääsevät: Tiistai kuulostaa hyvältä, joten Laukontorilla tavataan. =)

Hei! Aleksikin kopsuttelee nyrkillä päähänsä, ihan useita kertoja peräkkäin, nyt jo parin viikon ajan. Hitsit, ei tullu mieleenkään joku korvatulehdus tms.
Mutta on se pahannäköistä, kun tuntuu, et täysillä hakkaa päätään...

:o) -95 kun ekan muksuni sain ni oli sellain rokotus kokeilu että estääkö se korvatulehduksia ja jos tuli korvatulehdus tai epäily ni sai viedä lapsen suoraan sinne korvaklinikalle. No meiän Tiia alotti yks päivä korvaansa hakkaan ja räplää ja se korva oli tajuttoman punainen. No mä hädissäni vein lapseni sinne klinikalle ja ne otti ystävällisesti vastaan, tutki tytön ja tokas: ""Kuulepa Sarianna, tämä sinun vauvasi on tehnyt tutkimus matkaa ja löytänyt korvansa"" Mä olin hetken äimänä ja sitten nolona kiittelin...mistä mä oisin voinut tietää että mun vauva oli löytänyt korvan?? :oD

Ne sanokin että kyllä lapsesta näkee jos se on kipee ja korvatulehdus päällä, silloin ei kuulema ruokakaan maistu ja on tosi kärttyinen.

Eli ihan rauhassa, voipi olla että teiänkin murut on löytäneet korvan, meidän neiti on ainakin kun aina räpeltää sitä ;oD

Sataa sataa ropisee...ja sataa. Tuntuu, että syksyä kohti olemme menossa. Pakko todeta, älkää suuttuko.

Olimme Inkan kanssa vielä mökkeilemässä pari päivää. Itä-Suomessa oli todella lämmin sää, tiistaina tosin oli hurja tuuli. Mökillä tuli rentouduttua saunomalla ja oleskelemalla ulkoilmassa. Neitiäkin nukutti makoisasti =).Nyt olemme saaneet ladattua akkuja kaupunkielämää varten.

Hampaita ei ole vielä tullut, vaikkakin kuolaa lupavaasti. Ehkäpä ne tulee vasta 8- kuisena niinkuin minulla itsellänikin aikoinaan. Typsy maistelee mielellään peruna-porkkanaa, peruna-kukkakaalia, peruna-maissia ja hedelmistä/marjoista luumua, omppua, päärynää,mustikkaa. Näissä on pysytty jo jonkin aikaa, en ole vielä ""uskaltanut"" antaa lihaa.

Meillä myös typsy paukuttaa itseään nyrkillä silloin tällöin. Huomaan, että se liittyy väsymykseen erityisesti yöunille mentäessä. Hurjalta välillä näyttää, mutta itse ei ainakaan ole moksiskaan. Jos on yliväsynyt niin silloin alkaa hieman kiukkuisena paukuttaa. Onneksi ei poksuta pitkään.

Sain hyvän vihjeen vauvauinti kaverilta miten yksinkertaisemmin onnistuu uimapuvun laitto vauvalle. Pesee vauvan pepun pukukopeilla ennen suihkuun menoa, sitten uimapuku päälle kuivana, onnistuu helpommin. Sitten vaan suihkuun vauvan kanssa. Toivottavasti saitte selkoa. Turvakaukalo on ollut ehdoton. Olette varmaan saaneet parhaat vihjeet jo infotilaisuudessa. Ihanaa mennä taas sunnuntaina uimaan.

Ensi viikolla Inkalla neuvola, joten kirjoittelen viimeistään silloin. Onko pk-seudun mammoilla ja vauvoilla vielä loma vai olisko koht puoliin aikaa tavata?

Moi moi.

Terveisiä 6 kk neuvolasta. Elias painoi tasan 10 kg ja pituus oli 71 cm. Että ihan kivan kokoinen jöntikkä kannella, onneks viihtyy aika paljon lattialla...
Muutenkin meni neuvola-käynti ihan hyvin, poika oli yhtä hymyä. Vähän silti taisi rasittaa reissu, kun nukahti autoon koti-matkalla (matkaa 1 km) ja jatkaa uniaan vielä rattaissa ilman ruokaa. Saas nähdä kuinka kauan...
No niin... nyt taisi herätä....

Sannannaa,mitä on sempperinmaito? *blondi*
Juuh,eilen likka nukkui taas vähän paremmin,käytiin kyl möksällä,jossa itse kutakin väsyttää aina enemmän;)
Täällä kans odotellaan et missä ihmeessä on ylähampaat (tai mitkä nyt seur. tulevatkin?) ,meinaan tuntuu kuin likka olis niitä jo pidemmän aikaa tehnyt? Ne alahampaatkin kun on ollut jo useamman kuukauden..höh..mulle tuli sillon vauvana 6kk ylös ne,joten saas nähdä tuleeko Venlallekin..
Aika rohkeesti oo tää mamma täällä eri ruokia antanut,kun ne kerran hyvin uppoo eikä ainakaan mun mielestä ole mitään allergiaa tullut?! TAYSin lekurin mielestä kun ei sais kun 1 ruoka/per 10pv! Kaurapuurookin ostin Venlalle,sitä lasten omaa nyt näin aluksi,niin perkules sentään siinä on MAITOA!!! Nii-in,miten voi olla kaurapuurossa maitoa..höh..
Noh,tarvii olla rohkee nyt sit ja antaa tota ihan ""aikuistenpuuroa"" sit;)
Nyt tarviikin mennä kattoon vaatteita yhtiin juhliin,loore taitaakin tietää mistä puhun *hih*

Täällähän käy suorastaan valtava säpinä..sellaseen tahtiin tekstiä tänne ilmaantuu ;o))).

ONNEA jo kaikille ½v rajapyykin ylittäneille pikku ihmisille!!!

Pääkaupunkiseudun treffit passais meille Mintun kanssa tuossa syyskuun puolella.
Miehellä alkaa nyt 2 vkon loma ja lähdetään turneelle viikonloppuna.TOIVOTTAVASTI ilmat ois jotain muuta,mitä ne on tällä viikolla olleet!!!
Harmittaa oikein noitten MM-kisojen takia nää tylsät kelit..Eikä oo paljoa mekään ulkoiltu.

Mimmillä on vauhti päällä ja sitä pyörimistähän se on..Mönkiäkkin yrittää eteenpäin,muttei hirveesti vielä etene.

Eilen ja tänään maisteltiin jo pottu-porkkana mössöä.Itehhän se lusikka pitää suuhun työntää,joten välillä meinaa eväät mennä silmään tai poskelle ;o)).

Muutaman tunnin päästä lähdetään martinaan syömään M:n kummien kanssa.Pitänee neiti asetella matkarattaisiin,jos siellä viihtys selkänoja pystyssä vaikka osan aikaa..Mahtaako taas mamman ruoka jäähtyä ekana ;o)).

Pimu tykkää katella kisoja tossa lattialla maatessaan..Karmeeta kun alkaa tuo telkun tuijotus jo tossa iässä,heh!

Mökkikamojakin pitäis pakkailla,mut....No jos kattos ton keihään karsinnan ekaks!

Viikonloppuja kaikille!!

Moikka Helmikset!
Lomat alkaa pikkuhiljaa loppua ja paluu arkeen koittaa ens viikolla.Aktiivisesti ootte jaksanu kirjotella.Pitää pyytää isukkia pienentää kuvia niin lähetän sitten niin pääsee kattelee muita helmiä.
Meidän Joonaksen 5 kk mitat 7620g ja 66,5cm-seuraavan kerran mennään neuvolaan n6,5kk iässä.
Terkkuja kaikille uusille ja vanhoille helmille!
Tapaillaan sitten kun kaikki palailleet lomilta(pk-seutu)

HelmiBabylle: Nyt on käytössä jo toinen osoite, joka on helmivauvat2@netti.fi.
Loore varmaan lähettää salasanan jos on kuulolla...?! Tai kuka vaan. Aikasempi osoite on sama mutta numerona 1. Siellä myös kuvia joita voi käydä ihailemassa. Siellä näkyy olevan 1-4 kuvaa per posti. Välillä pitää poistella ettei ihan tukkoon mene.