*HELMIVAUVAT7*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joonalla on myös ollut aina siisti naama eli punaset läntit ovat nilkoissa, reisissä, selässä ja mahassa, joskus käsivarsissa. Nytkin vaikka iho on siisti poju raapii itseään aika paljon ja hankaa jalkoja yhteen. Ja saa nähdä alkaako maito vaikuttaa sillä huomasin, että niskaakin on raavittu tai sitten on vaan väsymyksestä raapinut. Meillä on huomenna neuvola lääkäri, joten pitää näyttää vielä sille tota ihoa nyt maidon alkoituksen jälkeen.

Juuri niinku meilläkin;) Eli raapia rapsuttaa polvia ja nilkkoja aina nakuna,mahaa ja käsiäkin välillä.,,vaatteet päällä hankaa jalkoja yhteen just niinku teilläkin..kynnet siis pitää olla jatkuvasti tosi lyhkäset..
Selkä on ollut aina ""puhdas"" niinku lääkärikin sanoo,eli ei ihottumaa,mut käsivarsissa,polvissa,nilkoissa nyt..vähän länttejä myös toisen jalan reidessä ja pohkeissa :(
tyhmää...

Voi aargsh, tää meni taas tälläseksi tää lista....

Meil ei oo vieläkään hampaita (mä varmaan käyn tätä lausetta viel viiden vuodenkin päästä) Mutta toissapäivänä Teia otti ittensä konttausasentoon, siinä se keikuttaa itteään eestaas muttei liikuu vielä minneen. Pyörimällä menee nopsaan ympäri asuntoo. Olkkariin laitoin ceedee hyllyn lasioven taakse sille peilin josta se käy tasasin väliajoin itteään ihastelemassa ja jutustelemassa ;o)

Onko teille tullut sitä kutsua lasten influenssarokote tutkimukseen? Meille tuli ja Teian sinne jo ilmoitinkin, eli parisen viikon päästä ois ekat verikokeet ja rokotus.

Lisäsin kanssa tonne sivustoille parit kuvat....Teia ei sitten yleensä kokonaista kurkun puolikasta saa, vaan nyt piti kehitellä joku millä se viihtyis sen aikaa kun mä tein kastiketta ja ensimmäisenä jääkaapista käteen osu kurkku ;o)) ja tyttö kyllä oli otettu!

Teialle ei oo vielä tullu atopiaa ihoon, mutta Nealla on alkanut jalat taas punertaa *voi tuskaa* , Nea jo ite kysy että alotetaanko me äiti jo talvirasvaus :o(

Tiialla tota atopiaa on vähemmän kun Nealla ja Teiasta siis ei oo tietoo, isältään ovat lapset ihonsa perineet :o( Mä lupasin likat viiä uimahalliin ja tarvii tehä se sitten pikana ennenkö Nean jalat taas huutaa tuskasta. Sillä on viel sellain iho et se hetken aikaa rauhottuu yhellä rasvalla kunnes iho ns. tottuu siihen rasvaan ja taas pitää vaihtaa uuteen...eli me käydään eri rasvoi talven ajan läpi. Parasta kuitenkin mikä ei kirvele on tavallinen ruokaöljy. Sitä laitetaan yöksi ja ei haittaa vaikka vähän petivaatteet öljystyy.

Tiialle kanssa yrittivät kotkassa ollessa tehä mitä ihmeellisimpiä ruokakokeiluja ja altistuksia mutta stoppasin ne ja sanoin että katotaan sitten uudelleen kun likka on vanhempi....meenasivat että on kovinkin allerginen. Mutta tosissaan ite uskoin että vain ja ainoastaan se on atopiaa ja pitihän se paikkansa. Myöhemmällä iällä tehtiin sitten allergiatesti (4 vuotiaana) ja eipä ollu likka milleen allerginen. Nyt siis Tiialla iho jo paljon parempi kun ikää on tullut enemmän...Nealle on kanssa tehty 4 vanhana allergia testi ja milleen ei o allerginen hänkään. Eli pelkkää atooppista ihoa meillä.

Jos tuo yhtään auttaa oman lapsen allergia pähkäilyissä ;o) eli niistä voi kieltäytyä ja sanoa lääkärille että tää loppu nyt tähän ja palataan asiaan myöhemmin.....

niin,ainahan sitä noin vois tehdä,mut yleensä kaikki lasten perusruokaallergiat häipyy noin 2v iässä..mä vaan ainakin haluisin helpottaa likan elämää,kyllä mä jaksan rasvailla...

Inkalle nimpparionnittelut!!!!

Pitäiskö alottaa uus ketju,sen verran on taas selattavaa?Kun 8 kk neuvoloihin on esim meillä vielä aikaa,ehtii jo taas pitkä ketju tulla ennen sitä...

hassun näköstä, eppu ku on konttausasennossa, niin nousee karhuasentoon, eli kädet maassa ja jalat suorina :D ja kivasti siitä muksahtelee sitte...konttauskelia edelleen otetaan muutamia, puolisen metriä kerralla mutta ei sitte sen enempää...etuhampaasta piikki näkyy mutta ei vieläkään läpi.

Viikonloppuna meinaan niitä soseita ite vääntää...kunhan vähä sais vinkkiä että kannattaako tehä erikseen lihat ja kasvisoseet vai suoraa esim lihasosetta,broilerisosetta yms?ja mihin sitte niitä pakastelis,pilttipurkkeihin?Ite tykkään kyllä kokkailla ihan kaikkea, mutta miten tää vauvan ruokien teko on nyt näin vaikeeta saada aikaseks muka,höh.

Jaahas, nyt lenkille, jos joskus pääsis tästä mahasta eroon, niin varmaan...moikkelis!!:)

Joo varmaan pitäis alotella uutta ketjua. Kuitenkin vielä kirjotin tänne, höh. Laitettiin tossa miehen kanssa yhdessä ruokaa ja keitin samalla Elviiralle perunaa, porkkanaa ja sipulia ja maustoin vielä paprikalla ja valkopippurilla. Tästä se lähtee... Ajattelin antaa raastettakin tänään.
Kyllä nyt oon kiitollinen ettei meillä ole noita iho-ongelmia. Sen verran raskaalta kuulostaa toi teidän lääkärissä ravaaminen ja ruokailun miettiminen!

Heippa taas.
Meillä herralla siis 6 hammasta ja nyt pukkaa yks taka hammas alhaalle. Samperin samperi kun tekee varmaan kipeetä, ollaan nyt valvottu sen tähden jo 2 yötä. Ja kuola valuu ja valuu.

Mä tein Loore ainakin ihan tavallista lihakeittoo, eli keitin ensin lihanpaloja (hirveä, kun mies käyt metsällä...) sitten heitin joukkoon porkkanoita ja perunat, ja sitten vielä keittojuurespussin ja muutaman maustepippurin. Kun kaikki kypsiä, niin otin siittä erikseen Eliakselle ja soseutin sauvasekoittimella vähän karkeaksi soseeksi. Ja hyvin tuntuu maistuvan. Loppuun keittoon laitoin suolaa ja sitten me syötiin se ukon kans. Tosin olisin voinut soseuttaa koko satsin ja laittaa pakkaseen juur noihin pilttipurkkeihin, (ei saa laittaa liian täyteen,) tai pieniin minigrip-pusseihin. Määriä en kyllä osaa sanoo, laitoin vaan summamutikassa. Sitten tarjoilin pojalle omaa omppukiisseliä, eli raastoin omenaa kattilaan, sinne vettä ja ihan ripaus hedelmäsokeria, kun omput oli aika kirpeää laatua. Sitten vähän ennen kiehumista, (n.76 asteisena) joukkoon vesiperunajauho-suurus ohuena nauhana, ja annetaan kuplahtaa kerran. Näin saadaan koostumukseltaan hyvä lohkeavainen kiisseli, ei mitään liisteriä joka venuu ja vanuu joka suuntaan. Sellaista on kamala syödä ja syöttää.

Että näin. Mulla on kyl oikein sellaisia ohjeitakin, koitan ehtiä jossain välissä kirjoittaan niitä, mutta nyt ulos kun on aivan MAHTAVA ilma!