*helmivauvat9*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips,
niin on meilläkin noi yöunet aivan älyttömän katkonaisia. Periaatepäätös on, ettei anneta maitoa kesken yön, eikä Eetu taida sitä kyl pyytääkään. Kitisee, konttaa, äyääyättää yms, yms. Hampuja tuntuu tekevän, ku toinen yläetuhampu on puhjennu ja toinen kuultaa kans läpi. Niin ja toki noi uudet taidot on testattava kaikkina vuorokaudenaikoina...

Meil on nyt flunssa ohi. Mä viel yskin jonkun verran, mut muuten ollaan jo terveenä. Kaks flunssaa on ollu kuukauden sisällä ja sit Eetulla kaks lääkekuuria korvatulehdukseen. Nyt si koitetaan välttää flunssapotilaita, jos sellanen on vaan suinkin mahdollista. Niin ja oliha meil se masutautiki ennen näit flunssia. Eetu ripuloi varmaan viikon ja oksensi kans kerran. Ei ollu kivaa! Meihin aikuisiin masutauti tuli vain lievänä.

Meillä kans noustaan kaikkea vasten ylös. Niin ja vahinkoja on kans käyny senkin eestä. Eilenki nousi penkkiä vasten ylös ja ylpeänä irroitti toisen käden siitä sit löi naaman penkinkulmaan ja kaatui lattialle. Huutoa, huutoa! On se vaa niin, ettei sitä voi ehtiä kaikelta varjeleen. Useimmiten nopeasti rauhoittuu ja sitten taas uudestaan testaileen uusia taitoja.

8 kk neukkalääkäristä terkkuja, mitat 9840g ja 71.6 cm, pipa 45,5. Muutama vielä ja sit vois alottaa uuden ketjun 8 kk mitoilla?sannannaa?;) Kaikki oli ok, ja kiva lääkärikin,oon ollu samassa paikassa työharjottelussa missä se oli töissä.

No ihme, eilen eppu sit nukahti ihan normaalisti, en ehtiny edes sänkyyn laittaa ku nukahti jo tissille...mutta ei nukkunu ku 2x puoli tuntia päivällä, että olikin ihan poikki. No tänään voi taas olla ihan eri juttu...

KOko viikonloppu ollaan sisutettu ja vaihdeltu huonekalujen paikkaa, nyt taas on vähän aikaa kiva olla kotona ku on kivan näköstä. No, parin viikon päästä se mieli taas muuttuu, sit taas hullaannun johonkin väriin,mitä ei oo meillä missään ja kaikki uusiks...ei vaan,kodinhoidontuella ei paljo sisutella. Tarvii parturiaikaki varata että menee nyt ku vielä sen verran löytyy, sit ei oo varaa tehä mitään. Mä henkisesti varaudun koko ajan siihen kituutukseen..

sannannaa, ootko käyny nyt siellä lastenkirppiksellä?Meinaan onko tullu yhtään enempää pöytiä?en viittis mennä jos on vaan pari pöytää..tosin siellä tiitiäisessäki vois taas poiketa....Musta on ihanaa penkoa siellä, ennen kävin joka viikonloppu pönkimässä, ja teinki ihan uskomattomia löytöjä!Nyt tarvis kans varata pöytä johkin ja viedä tavaraa, mun vaatteitaki on kellarissa 5 kassia, jotka meinaan myydä euron kipale, että pääsee eroon vaan...jos sinne Lietsun L.A:lle vaikka veis...

mutta nyt syömään,kauhee nälkä,ihme ;)

Meillä ois huomenna se 8kk lääkärineuvola,eli uusia mittoja sitten..

Pitää oikeen tuulettaa**///**,kun neiti nukku viime yönä 21.30-8.45..Kertaakaan ei tarvinnu tuttia laittaa ja kokoyö OMASSA sängyssä!!!
On nuo treenit vissiin senverta rankat,et nukuttaa hyvin.

Eilen hän nousi ekaa kertaa sohvan reunaa pitkin seisomaan.Olkkarin pöydästä könyttiin kanssa puolittain ylös.Taaperokärryn kanssa liehutaan ja sitä nykytellään ees taas.Noustaan polviseisontaan sitä vasten jne..Kyllä pää kolisee välillä enemmän välillä vähemmän.

Nokka vuotaa edelleen neidillä,mut ei oo onneks pahentunu.

Eilen laitoin ekaa kertaa bataatista(+porkkana+pottu+paistijauheliha) sosetta.Hyvin uppos.
Kalaa ja munaa en oo vielä tarjonnu..Jostain kun luki et lähempänä vuoden ikää ois suositeltavampaa?!Mitenkäs te muut ja onko neuvola ohjeistanut miten??

Komee ilma,kohta tuleekin kaveri muksunsa kanssa käymään ja lähetään vaunuilemaan...

Meiltä terkka just kyseli että oottehan saanu kaikkia lihoja,eri kaloja ja munaa ruokavalioon. Vastailin vaan että Juujuu, vaikka muna on kokeilematta,samoten vaan lohta oon antanu kaloista,vaikka sei olis kyllä pakastimessa odottamassa tekijää...että ärsyttää ku noi päikkärit ei voi mennä niinku mä haluisin, nyt taas nukku sitte yli tunnin,vaikka ain yleensä ekoilla unilla vaan puoli tuntia. Höh. Mä vaan haluisin aina että kaikki menee samanlailla joka päivä *rutinoitunut*.

Hyi ku on kylmä,kohta sinne saa laittaa toppapuvun jo päälle.JAIKS!

Meilläkin kivutaan koko ajan ylös kaikkea pitkin ja liikutuksen hetkiä kyllä koin kun neiti konttas perässäni keittiöön! Mutta flunssa senkun jatkuu. Nyt 7. päivä alkamassa ja välillä menee paremmin välillä itketään jatkuvaa soittoa. Mitä oireita korvatulehduksessa on? Kuinka kauan voi tällaisen flunssan antaa jatkua ennen kuin mennään lääkäriin? Olen kuullut että korvatulehdus voi olla ilman ilmeisiä oireitakin, itselläni oli eka korvatulehdus vasta lukio-iässä ilman mitään kipua tai muita oireita!

*Heilutus* >>>Käykää liittymässä sinne msn-meidän yhteisöön!!! Saatte osotteen sieltä sähköpostista mihin kuvatkin lähetetään!!!<<<<

Mammaliini...Meillä oli kanssa korvatulehdus...alkoi silmätulehduksella keskiviikkona johon hain lääkityksen perjantaina...Tiistaina mentiin lääkärille tarkistaan korvat koska neiti oli kärttynen ja öitä valvottiin urakalla... ja tulehdushan siellä oli..eli nyt vedellään viimisiä päiviä lääkitystä siihen. Kuukauden päästä sit ois tarkistus korviin onko ne ok.

Ei meillä tosissaan ollutkun vähän itkusempi ja kun tuo silmätulehdus kerran oli ollut ni siitä aattelin niitä korvia. Kyllä ne kannattaa käydä tarkistuttaan jos vähänkin epäilee korvatulehdusta, ja äitinä kyllä joka kerta oon ollu oikeessa et tulehdus on päällä eli kyllä sen huomaa...no ainakin jo toisen lapsen kohdalla ;o)

8 kk lääkäri takana ja uudet mitat ovat:
8505g/70.7 cm pipo 43.8 cm
Tasasesti keskikäyrillä mennään,pipo omalla käyrällään.Siropäinen neiti.

Kaikki ok,pikanen käyntihän tuo oli..Ihan mukava lekuri,mut raskausajan ja Minttu ajan ollu JOKA kerta eri lääkäri.Uskomatonta!
Kalaa ja munaa voi kuulemma huoletta kokeilla,yhtä kerrallaan tietty jos oireita tulee.Kovaa ruisleipää vois antaa jyrsittäväksi ja muutakin sormiruokaa.

Nauratti kotona kun tajusin..lekuri kysyi syökö lusikalla,olin vähän käkenä et joo..No se tietysti tarkotti syökö itsenäisesti lusikalla,heh-heh..Eipä tuo neiti kyllä ite lusikalla syö kun ekan lusikallisen,sitten se menee leikkimiseksi.Eikä osaa kyllä ottaa lautaselta lusikkaan.
MITEN teillä muilla,ootteko kokeillu/syökö itse??

Seuraava terkkari onkin sitten vasta 1v ja sillon tulee piikkiä.Hammashoitajasta sanoi,et vuoden iässä voi tilata aikaa,mut n.1v 3kk ois käynti-ikä meillä.
Outoo,kun teillähän joillain on jo ollu..et onpa eroja.

Nyt täällä kontataan jo ihan kunnolla..Seisomaankin pyritään tukea vastaan.Kaatuillaan ja itketään ja yritetään taas.

Pitäs yrittää ny perehtyä tohon msn-systeemiin..Eihän se oo vaikee...eihän ;o))))

*etsii etsii..taas hukassa tää ketju..helv...sonera*

8kk mittoja : 7395g ,70.6cm,pipo 43.8cm.. Ja tosta pään mitasta meidän terkka sai ihme kohtauksen (taas!) että se osaa olla rasittava,kun oli nyt vähän vähemmän kasvanut,ja hieman käyrältä tipahtanut..juu..pilkun viilaaja pahemmasta päästä ,MUR! Kutsu oikein lääkärin kokeileen et onko aukile vielä auki...

Muuten,aivan ihana mieslääkäri,ihan joku uusi! :D Kerrankin hyvö tuuri..tutki perusteellisesti,ja puhtaat paperit saatiin..ainoa nyt et iho on missä kunnos on,mut eipä se siitä mitään voinu sanoa,kun tutkimuksen alla mennään..sit kysyi kans sormiruuista ja osaako pureskella..noh,meillä ei ole mitään mitä sais antaa sellaista kun ruokavalio on niin tiukka.
Viime yö meni meinaan taas likalla raapiessa,nilkat verillä:`(
(eipä auta siis maidottomuus)
Mut,siis..nyt tarvii mennä..mies meinaan kovassa kuumeessa kotona,likka vieläkin räkänen ja koiralla maha sekaisin..tuntee olonsa korvaamattomaksi täällä ;)

Mammaliini,kysyin tota lääkäriltä et koska tarvis mennä flunssan takia lääkäriin (meilläkin viikon kestänyt) niin sano et jollei kuumetta pitkään ole,eikä merkkejä korvatulehduksesta ole ei tarvi mennä...kuulemma voi helposti kestää pienillä nuha 3vko..
Venlalta tarkisti nyt samalla korvat,puhtaat oli..
Panadolia voi antaa vaikka parikin viikkoa iltaisin lapsen oloa helpottaan...

Tuosta korvatulehduksesta, meillä ku Eppu oli 3kk, oli sillä kauhee nuha ja flunssa,joka kesti reilu viikon ja sit muuttu yskäksi. Neuvolaan soitin ja oli terkka sitä mieltä että ei mitään,kattelkaa vaan kotona. No mä halusin kuitenki varmistua, käytiin lääkärissä,ja tulehdus siellä oli molemmissa korvissa. Minkäänlaisia merkkejä ei ollu,nukku hyvin,ei ollu kärttynen,ei kuumetta, ei siis yht mitään. Tietty se oli sillon pienenä, nyt varmaan olis eri asia jos tulis, mutta jos mietityttää kannattaa mennä näyttään,eipä se iso vaiva oo lääkärissä käydä. Mä aina meen mielummin varmistaan, ei tarvi sit miettiä turhaan :)
'
T:kakskertaaturhaanlääkärissäkäyttänyt loore ;)

..mut useinhan ne paranee ilman lääkekuuria..ja siks niitä kaikkia tulehduksia ei edes itse huomaa,,liikaa annetaan ""turhia"" kuureja..mut tää on vaan mun mielipide..

HÖÖÖHHHH!!mulla tökkii nyt toi msnkin?en saa alotettua uutta keskustelua enkä muokattua omaa jäsenprofiilia,MIKSEN????hitto kaikki tökkii nyt :( ja tää sonera, voi tsiis että menee herne!!!ja mun virustorjuntaki herjaa ihan koko ajan,kakka.Tyhmä kone.

Mekin käytiin viime viikolla 8 kk tarkastuksessa, painoa 10.045 ja pituus 72,3. Se oli tosi pikainen tarkastus, kaikki oli onneksi ok. Lääkäri kysyi vain että ollaanko jo annettu kiinteitä, ei puhunut mitään kananmunan syönnistä, siis sitä saa antaa jo, niinkö.
Alma-Esther on terve mutta mulla itselläni on toista kertaa tänä syksynä flunssa, kamala päänsärky ja yritän Panacodeilla pärjätä.
Ensimmäinen hammas on tullut, vihdoinkin siis. Samaan aikaan oppi ryömimään, hieman aikaisemmin taputtamaan.

Oli muuten tosi kiva tavata muitakin helmimammoja, kiitos kahvitteluseurasta.

Käytiin tänään IKEAsta ja ostin hulluna kaikkea joulutavaraa. Mies kysyi että onko meillä pakko olla jouluverhot johon mä että tottakai, nyt kun on vauva niin pitää olla kunnon joulutohinat.

Viime yö meni ilman imetystä, mies antoi Alma-Estherille nokkamukista Tuttelia, mulla oli itselläni niin kurja olo etten millään olisi kyennyt imettämään, menin nukkumaan olohuoneen sohvalle ja puolen tunnin päästä palasin takaisin sänkyyn ja siellä tyttö nukkui isin vieressä.

En ole itse vielä käynyt missään, olisi kiva käydä Tallinnassa ennen töihin menoa, ja nyt kun huomaisin että yö sujui hyvin ilman mua, niin ehkä maltan olla yön hotellissa ja nautin koko rahan edestä; kampaajalle, kauneushoitolaan ja illallinen hyvän ystävättäreni kanssa...

Moikkis!
Meiltä saatte odottaa 8kk mittoja aina marraskuun alkupäiville. Mielenkiinnolla odotan onko lääkäri kans taas vaihtunut niinkuin teilläkin Mansku.

Inkalla jatkuu lievä flunssa. Tuntuu kuin aina nukkumaan mennessä nielun seudussa lima rohisisi. Ilmeisesti lima irtoaa, kun yskittää välillä. Muutoin on iloinen ja puuhakas typsy. Puuhakas todellakin! Omat lelut eivät enää kiinnosta vaan pitäis saada jotain ""aikuisten"" tavaroita käsiin.

Niin ja sitä samaa kuin muillakin -ylöspäin on päästävä-. Ihan villinä on ollut omassa sängyssäkin iltaisin kun ensin on riekuttava pinnoissa kiinni ja hytkyttävä siellä seisaalleen laidoista kiinni pitäen. Siinä Inka uhmaa painovoimaa aikansa ja köllähtää jotenkin alas. Pitänee ottaa enemmän pehmustuksia reunoihin, sillä en uskalla antaa pimun siinä huojua itsekseen...

Vai kävit Maaria Ikeassa. Meille tulikin just kuvasto postissa ja siellä ois niin ihania joulujuttuja, että taidan suunnistaa sinne kunhan Inka tuosta tervehtyy. Äh, nyt täytyy jättää haaveilut ja ruveta nukkumaan.

Huomenta!Nyt mekin olemme käyneet 8 kk neuvolassa ja mitat olivat seuraavat: 8480g ja 71 cm pään ympärys 44,7? tosi tarkka mittaamaan meidän terkka???Tosi nopea oli käynti ja eipä heillä ollut oikein ""lääkettä"" tai neuvoja meidän yökukkujalle antaa.Kuuluu kuulemma ikään kun oppii liikkumaan...toivottavasti tilanne rauhoittuu joskus...meillä nimittäin yöt ovat ihan kamalia.Viime yönäkin Joona heräili parin tunnin välein ja lopulta otin taas klo 4 viereeni nukkumaan kun huuto ei millään lakannut.Aamulla olimme kumpikin pojan kanssa silmät ristissä valvotun yön jälkeen.Nyt sitten Joona nukkuu ulkona rattaissa,hurjan kylmä tuuli ulkona,hur ei kyllä itse tee mieli ulkoilemaan.Meillä täällä muuten seuraava neuvola 10 kk ikäisenä.Kirjoittiko joku että seuraava käynti olisi vasta 1v.??

Syödäänkö teillä muuten jo 5 ateriaa päivässä?Meillä on rytmi siirtynyt niin,että syödään vaan neljästi.Välipala jää usein välistä iltapäivällä.Annankin hedelmäsosetta jälkkäriksi ruoan kanssa.Joona ei jaksa valvoa päiväruoan jälkeen kuin sen kaksi tuntia eli haluaa jo nukkumaan uudelleen noin puoli kaksi ja herää vasta 15.30-16 jolloin olen seuraavaksi tarjonnut jo iltaruokaa.Joona nukkuu siis 2x 2 tunnin päikkärit.

Nyt taidan siirtyä soffalle pötköttämään sen verran väsyttää taas viime yön valvominen.Ja terveisiä sinne välimeren lämpimään..meille taitaa olla jo talvi tulossa kovaa vauhtia,maa on täällä Savossa jo paikkapaikoin valkeana!!

-Hanna-

Eilen se alko meilläkin sitten typy riekkua pinnasängyssä(EI yöllä onneks!)..eli hokas kanssa,et pinnoja myödenhän pääsee polviseisontaan ja sitä myöten seisomaan.Se on sitten taas pinniksen pohjaa laskettava.Sinne ihan alimmalle tasolle,nyt ollaan oltu puolivälin krouvissa.Sittenhän sitä saa selkävääränä siltä syvyyksistä beibiä onkia...

Maaria:kysyin ihan vartavasten sen muna+kala homman.Paikalla oli terkkari(nuori typsy) ja lekuri.Molempia saa kokeilla jo(yksi kerrallaan),ellei aiemmin ole ilmaantunut jostain allergia oireita.Kalassa on vielä niitä hyviä rasvoja mitkä ois lapsellekkin tärkeitä.

Hapanmaitotuotteista sanoi 10 kk iässä ja lähellä vuoden ikää tavallista maitoa pikkuhiljaa.Jos sillon juottaa rasvatonta maitoa,ni ruokaan lisätä vähän rypsiöljyä,jos tavallista ei rasvalisää tarvitse.

Ensikenkiä vois kanssa pikkuhiljaa ruveta totuttamaan jalkaan..kuulemma.

Miten hei muut pk-seudun mammat.MILLON teillä on seuraava neuvola??
Hannalla kun näytti olevan jo 10kk..

Laitan tänään paluupostissa tutalle yhden heidän potkarinsa.Laitoin siitä jo sp:tia asiakaspalautteeseen.Vastasivat,jotta puku pitäs palauttaa heille.Oli ekaa kertaa päällä(pitkät hihat+lahkeet) ja illalla huomasin et molemmissa kainaloissa oli reijät..Kiva-kiva.
Saas nähä mitä sieltä tulee takas..oma paikattuna vai uusi??

Täälläkin on maan valkeana ja ny sataa vettä..Eli kohta häviää nuokin lumet.Mieskin oli selvinny hyvin kesärenkailla työmatkan,pitänee vkl:na vaihtaa jo tuhdimmat pelit auton alle.

Meillä on kanssa 10kk neuvola seuraavan kerran :o)

Hei käykääs katteleen uusia kuvia ja samaiselta sivulta laittaan ""hakemus"" msn-sivuillemme (siis osoite löytyy kuva sivuilta..)... Innokkaammat siellä jo jutusteleekin kuvien kera ;o)

Ei oo vaikeeta vaan ihan helppoa sinne liittyminen, eli rohkeesti mukaan!!!

Meilläki 10 kk seuraava neuvola.
Hanna, vähän oon kade,siis 2x 2 tunnin päikkärit!!voi hitsi..Meillä kahet päikkärit 1/2h-1,5 h, harvemmin edes tota 1,5h...Paitsi tänään aamulla nukuttiin yhessä vierekkäin 1.5h, olipa luksusta!En muista koska ite olisin nukkunu päikkäreitä,mun on niin vaikee päästä uneen että sit ku alan torkkuun niin eppu jo herääkin..Nyt taas on pari iltaa ihan normaalisti eppu nukahtanu jo tissille, ihme iltoja välillä ku ei meinaa nukkua millään. Viime yö meni tosi kivasti, en tainnu ku kerran laittaa tuttiakaan ihan aamusta vasta. Mut 7.15 oliki herra jo pirteenä seisomassa...

Ihanaa ku on lunta,vaikka mä en mikään talvifani ole mitenkään, mitä kuumempi sen parempi, mutta ootan kauheesti että sais eppua vetää pulkassa ja että pääsis iteki riehuun pihalle!Joka vuosi ollan miehen kans pulkkamäessä oltuki...no nyt ei kukaan sit enää kato kieroon ku epun kans ollaan ;)

Kauhee määrä kirpparille meneviä kuteita on pestävänä, ja kellarista pitäis hakee lisää...mitenkähän saan ees puolia mahtuun sinne pöydälle..iiK!JOs jois kupposen kahvia ja jatkais sit puuhaaamista ja kaappien tyhjäämistä, nyt lähtee kaikki vähänki turhat tavarat kyllä kirpparille ja halvalla myyn että pääsen vaan eroon. miten sitä roinaa voi kertyä kaapit täyteen???Kuka ne sinne on tuonu, en minä ainakaan!! ;)

Juu lunta tulee täälläkin, vaikka lupailivat iltapäiväksi vesisadetta. Tulis vaan kunnon pakkaset, ei tällasta märkää sohjoa jaksa.
Mä olen TAAS kipee. Mahtaakohan sitä jouluks parantua...!?
Käytiin hakemassa uusi matto olohuoneeseen kun vanha on ihan rikki ja Elviira kiskoo siitä riekaleita kaulansa ympäri. Pelkäsin laittaa sitä lattialle ettei kurista itseään. Tosin hän ei vieläkään ryömi/konttaa, eikä siis puhettakaan seisomaan noususta. Taitaa kaikki muut jo nousta? No, ehkä tästä kannattaa huokaista rauhassa kun vielä voi.

8kk-neuvolasta terkut! Piiitkä poika 75cm ja 10295g painoa.
Olin nii-iin onnellinen tällä kertaa neuvolassa, Aleksi oli oikea enkeli, nauroi ja höpötti vaan. Meillä kun on normaalisti mennyt nuo neuvolat aina itkuksi, kun aina väsynyt, mutta nyt oli niin söpö. Lääkärikin ihmetteli, että kuinka hyvin antaa tutkia, eikä vierasta ollenkaan. Nauraa vaan sitä 2 hampaan hymyä :)

Meillä olis seuraava neuvola 12kk.na!! Aatelkaa, mut muutetaan kyllä jo tuossa joulukuussa sinne muualle paikkakunnalle, niin saa nähä käydäänkö siellä 10-kuisena.

Ah.ihanaa kun on lunta ja kylmä.---tai siis suht kylmä..Venlakin nukkuu nykyään niinkuin ihan pienenä,ulos vaan vaunut ja likka ja sinne nukahtaa;) Ei siis tarvi edes lenkkiä heittää..jee..siellä sit pari tuntia posoottaa melkein joka unilla..
Ei meilläkään vielä Venla nouse seisoon,ja olen siitä kyllä tyytyväinen..ehtiihän sitä:) nyt tarvii nauttia ettei tarvi jokapaikassa olla perässä auttamassa ja lohduttamassa kun kaadutaan..(ehtiihän sitä myöhemminkin..:)
Nytkin hommaa on kun koiralta ja vesikupilta tarvii pelastaa..
Venla istuu nyt jotenkuten,eli jos jotain mielenkiintoista lelua kädessä ym niin malttaa istua jonkinaikaa..Me ei istutettu pitkään aikaan kun kokeiltiin sillo 6kk,niin alkoi itkeen ja ajateltiin ettei ole selkä vielä valmis..

Meilläkin 10kk seur. neuvola..

huhhuh oikeesti tätä palstaa, tuo ""miksi teitte lapsia"" ketju on kyllä viimenen pisara tähän ärsytykseen,en edes viittiny sinne vastata, ärsyttää niin julmetusti, ku on niin helppo haukkua toisia ja syyllistää, nuo täydelliset äidit saa mun puolesta olla täydellisiä, mutta miks ihmeessä tarvii muita haukkua, vaan ne asiat miten itse tekee on muka oikein. Voi jessus!Vaikka ite en töihin halua mennäkään ku äitiysloma loppuu, en mitenkään ihmettele niitä äitejä jotka menee töihin, jokaisen oma valita,ja kaikila ei oo mahkua edes jäädä kotiin,ja kaikki ei halua, ja silti varmasti ovat tasan yhtähyviä,ellei parempia äitejä ku ne jotka kotiin jää!! enkä MITENKÄÄN koe/ajattele, että muka vähemmän rakastavaisivat lapsiaan,vaikka töihin menisivätki. Voi vee että ottaa pannuun!!!!!Enkä myöskään todellakaan ymmärrä että jos lapsia tehdään, niin niiden kanssa pitää olla ihan tasan 24/7, tai muuten ne ovat onnettomia ja kasvaa jotain hulttioita!ARGHH!!Eikö voitais perustaa vauvat.netiin oma ketju....?????

ärsyyntynyt loore

Alotetaan ihan uus ketju,niitä kun on siellä jo iso liuta..millä nimellä mennään sinne? ehdotuksia? Mä olen jo kirjautunut,joten voin alottaa sen ketjun..jos vaan osaan;) saa taas opetella miten muualla on tapana kirjottaa,,