Herranen aika! :( Oltiin metässä ja joku aivokääpiö potkas koiraa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Pentujakin? Jos on noin hallitsemattomia pelkotiloja, niin mä ihan todella menisin sinun sijassasi juttelemaan asiasta johonkin.

Minun pitäisi hommata apua, kun jotkut idiootit pitää koiriaan vapaana tuossa pihallakin. Ehei, ei se niin taida mennä. =)
Kierrän ne koirat kaukaa, mutta jos päälle tulee / siihen lähelle raksuttamaan, puremaan, näykkimään tms ja omistaja ei heti välittömästi tule paikalle ottamaan koiraa pois niin aivan 100 % varmuudella potkaisen ja vaikka useamman kerran. Kyllähän sitä itseään saa ja pitääkin puolustaa. En toki sitten tee mitään ( paitsi haukun omistajan) jos koira ei tee mitään.

Mitä muuten kaltaisesi kaveri edes hommaa koiraa, kun ei edes pentua saa hallintaan??

Huomaa, että sulla ei ole koiraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:
Todella tyhmää potkaista koiraa, mutta ihan yhtä tyhmää sinulta ap vähätellä ja nälviä aikuisten ihmisten koirapelkoa. Etenkään kun et heidän taustoistaan selvillä. Ja pelkohan ei ole järjen asia. Ja edelleenkään sulla ei ole tietoa myöskään siitä, vaikka nainen kävisi jossain puhumassa pelostaan.

Aivan samaa mieltä, on rumaa haukkua toista ja toisen pelkoja kun ei tiedä taustoja. Jokainen pelkää jotain kuollakseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ripaska:
eipä tarvi ihmeemmin googlettaa kun löytyy LAKIA koirista..

Koiran tulee lain mukaan ulkoilla aina kytkettynä.

mutta NÄKÖJÄÄN tietoa ei monilla ole.

Eieieieieieiei...et sä voi oikeasti olla noin...?! :o

olen todella tiukkis näissä asioissa.

Tiukkis voi olla, muttei silti tyhmä

51 §
Koiran kiinnipitovelvollisuus
Maaliskuun 1 päivästä elokuun 19 päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.

Edellä 1 momentissa sanottu ei kuitenkaan koske:

1) alueen omistajan tai haltijan luvalla pihamaalla tai puutarhassa taikka koiran pitämiseen varatulla aidatulla alueella olevaa koiraa;

2) viittä kuukautta nuorempaa koiraa;

3) paimentamis-, opas- tai vartiointitehtävässä taikka muussa sen laatuisessa palvelutehtävässä olevaa koiraa;

4) poliisin, tullilaitoksen, puolustusvoimien tai rajavartiolaitoksen tehtävässä olevaa koiraa; eikä

5) koiraa, jota koulutetaan 3 tai 4 kohdassa tarkoitettuun tehtävään.

Edellä 1 momentissa tarkoitetusta velvollisuudesta saadaan poiketa, kun muuta kuin ajavaa koiraa käytetään metsästykseen. Kiellosta saadaan poiketa myös, kun kanakoiraa tai muuta lintukoiraa koulutetaan rauhoitettuja riistaeläimiä niiden lisääntymisaikana häiritsemättä.

Pentujakin? Jos on noin hallitsemattomia pelkotiloja, niin mä ihan todella menisin sinun sijassasi juttelemaan asiasta johonkin.

Minun pitäisi hommata apua, kun jotkut idiootit pitää koiriaan vapaana tuossa pihallakin. Ehei, ei se niin taida mennä. =)
Kierrän ne koirat kaukaa, mutta jos päälle tulee / siihen lähelle raksuttamaan, puremaan, näykkimään tms ja omistaja ei heti välittömästi tule paikalle ottamaan koiraa pois niin aivan 100 % varmuudella potkaisen ja vaikka useamman kerran. Kyllähän sitä itseään saa ja pitääkin puolustaa. En toki sitten tee mitään ( paitsi haukun omistajan) jos koira ei tee mitään.

Mitä muuten kaltaisesi kaveri edes hommaa koiraa, kun ei edes pentua saa hallintaan??

Ja taas yksi kenellä ei ole luetun ymmärtäminen hallussa. Missä olit kun sitä harjoiteltiin? =)

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:
Todella tyhmää potkaista koiraa, mutta ihan yhtä tyhmää sinulta ap vähätellä ja nälviä aikuisten ihmisten koirapelkoa. Etenkään kun et heidän taustoistaan selvillä. Ja pelkohan ei ole järjen asia. Ja edelleenkään sulla ei ole tietoa myöskään siitä, vaikka nainen kävisi jossain puhumassa pelostaan.

Jos se todella niin kamalasti pelkää, niin miksi ihmeessä hakeutuu sitten tonne, eikä kävele vaikka tuolla jossain yleisemmällä paikalla / ulkoilureiteillä?

Nyt tama menee jo vahan koomiseksi tama puolustelu - olet siis sita mielta etta jos ihminen pelkaa koiria, hanen pitaa rajoittaa omaa ulkoiluaan sen mukaan etta jospa vaikka metsassa juoksee joku kouluttamaton pentu vapaana????

Sen verran juu, ettei nyt tuppaa ihan yleisimmille koirapoluille.

Alkuperäinen kirjoittaja ThatPhoebe:

Kytkettynä taajamassa... lukee siinä koirakurikohdassa. :whistle:

http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/FB76F2BF-F1BD-4592-9E7B-4157EC9D27FC/0/koirakuntalaisena2007_web.pdf

lue kohta

koiran omistajalle --> koiraetiketti--->koiran ulkoiluttaminen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:

14 §. Koirakuri. Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle.

Ja kirjoitit et olitte lenkillä, ettekä mitään kouluttamassa koiraa. Joten eikö sen kiinni olisi pitänyt olla?

Mä suosittelen sulle tutustumista tuohon ihmisten psykologiaan ja ettiä tietoa fobioista, jotkut voi tosiaan pelätä noita koiria.

Ei, koska se on sen ikäinen että sillä on lainsuoja vielä ;)

Kyllä mä tiedän että fobioita on jos jonkinlaisia, mutta mähän sanoinkin vaan että niihin voi hankkia apua ;)

Sinä nyt yksinkertaisesti puhut täyttä paskaa ja jostain syystä, luulet jotain oikein hienoa keksineesi.
Ettekö te olisi voineet vain sen kaverisi kanssa kahdestaan kihistä suuresta vääryydestä, joka teitä on kohdannut. Tulee vain tällaisista ketjuista surullinen mieli, sen pennun puolesta, että se on joutunut teidän kaltaistenne eläinrääkkääjien kynsiin.

:o ...voi päivää - ei voi muuta sanoa :D :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja koirat hallintaan :
Irrallaan olevan koiran tulee olla koko ajan omistajansa hallinnassa.
Ei ole kiva kun täysin vieras koira tulee hyppimään päälle, sotkemaan vaatteet ja riehumaan viereen. Mistä mä voisin sen tietää ettei se pure tai ole vihainen.
Mua on vieras koira purrut vaikka omistaja sanoi ettei se tee mitään. Yritti napata mun hanskan enkä tietenkään antanut sitä, oli muka mun vika olis vaan pitänyt antaa se hanska . Sai omistaja maksaa kalliisti.

paljos makso kun vei pelkän hanskan

Ja taas yksi kenellä ei ole luetun ymmärtäminen hallussa. Missä olit kun sitä harjoiteltiin? =)

Eikö sinulla todella ole muuta sanottavaa, kun luetun ymmärtämisestä jankkaaminen. Jos sinä tosiaan tunnet, ettei kukaan ymmärräs sinun tekstejä, niin voisiko olla mahdollista, että kyseessä olisikin sinun joko huonosti ilmaisemasi tai kertakaikkiaan sinä vain et itsekään tiedä mitä sinä ilmaiset????!

51 §
Maaliskuun 1 päivästä elokuun 19 päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.

1) alueen omistajan tai haltijan luvalla pihamaalla tai puutarhassa taikka koiran pitämiseen varatulla aidatulla alueella olevaa koiraa;

3) paimentamis-, opas- tai vartiointitehtävässä taikka muussa sen laatuisessa palvelutehtävässä olevaa koiraa;

4) poliisin, tullilaitoksen, puolustusvoimien tai rajavartiolaitoksen tehtävässä olevaa koiraa; eikä

Edellä 1 momentissa tarkoitetusta velvollisuudesta saadaan poiketa, kun muuta kuin ajavaa koiraa käytetään metsästykseen. Kiellosta saadaan poiketa myös, kun kanakoiraa tai muuta lintukoiraa koulutetaan rauhoitettuja riistaeläimiä niiden lisääntymisaikana häiritsemättä.

NIIN ??

Kyllä se nyt vain niin on, että metsä kuin metsä, niin etuoikeus on niillä ihmisillä, joten ei niiden pelkääjien tule syyttä itseään, vaan päinvastoin.

On se jumalauta kumma, kun kouluttamattomat rakit juoksentelevat vapaana ja sitten parutaan, kun ne saavat kenkää. Aivan sama, oliko kyseessä pentu sillä senkin pitää olla hanskassa. Jos pentu ei vielä osaa uoksetuloa, niin sitten sitä ei pidetä ulkona vapaana, paisti aidatuilla alueilla.

Toinen koiristani ei ole 100% varma luoksetulonsa kanssa joten se ei ikinä, milloinkaan juoksentele edes keskellä sysimetsä vapaana, vaan saa tyytyä ulkoiluun tarhassa. Se ei siedä muita uroksia, eikä juuri narttujakaan, joten se ulkoilee tarhassa - yksin.

Tuota ystäväsi koiraa pelättiin, potku ei siis ollut turha. Minäkin olen potkaissut koiraa ja potkaisen vielä uudestaankin, mikäli sama tilanne tulee eteen, kuin tuli viimeksi. Tuossakaan kohtaa minä en potkinut turhaan, vaan ihan syystä ja ko. koiran omistajassa oli 100% vika, ei minussa. Mikäli olisi se äijä ruvennut avautumaan, niin olisi sitten saanut äijäkin kenkää.

Tuskin se pentu nyt olisi teidän tapauksessanne tätiä syönyt, mutta pennun leikit tietäen se olisi varmasti mielellään naista päin innolla hyppinyt, ehkä vähän tädin kättäkin maistanut. Mielestäni tuo jo riittää, sillä et voi otaksua, että kaikilla ihmisillä on suuri koiratuntemus. Eivät kaikki erota aikuista pennusta, eivätkä ainakaan osaa lukea koiraa ja ymmärrä sen käytöstä. Otathan tämän huomioon.

Minun puolestani koiria saa pitää vapaana vaikka keskikaupungilla, mutta vin silloin, jos ne koirat todella ovat hanskassa. Tähän taas ei moni pysty.

Eikö sinulla todella ole muuta sanottavaa, kun luetun ymmärtämisestä jankkaaminen. Jos sinä tosiaan tunnet, ettei kukaan ymmärräs sinun tekstejä, niin voisiko olla mahdollista, että kyseessä olisikin sinun joko huonosti ilmaisemasi tai kertakaikkiaan sinä vain et itsekään tiedä mitä sinä ilmaiset????!

Luin sen kyllä uudestaan, ja mielestäni tuosta saa kyllä varsin helposti selkoa :D

Jos jokin kohta tuntuu epäselvältä, niin kysykää ihmeessä :saint:

Koiran ulkoiluttaminen
Taluttimessa oleva koira on paremmin omistajansa
hallittavissa. Koiraa pelkääviä ihmisiä rauhoittaa
paljon, jos koira on kytkettynä.
Yhteiskuntakelpoiset koirat opettelevat tiiviisti
rakennetuilla alueilla monia tärkeitä taitoja. Koiran
on siedettävä rullaluistelijoita, polkupyöräilijöitä,
pyörätuoleilla kulkevia henkilöitä ja monenlaisia muita
vastaantulevia kulkijoita. Koiran kanssa pitää myös
pystyä rauhallisesti ohittamaan toiset koirat ja muut
eläimet. Koska kaikki koirat eivät välttämättä pidä
toisista koirista, ei ole tarkoituksenmukaista päästää
koiraa tervehtimään jokaista vastaantulijaa.
Koiran ulkoiluttaminen vaatii taluttajalta ympäristön
huomioimista ja koiran hallintaa. Hallinta on erityisen
tärkeää, kun koira ulkoilee kelataluttimessa. Jos
pyöräilijä tai rullaluistelija kaatuu koiran taluttimeen,
taluttaja on siitä vastuussa.

-kennelliiton sivuilta kopsattua-

14 §. Koirakuri. Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle.

Ja kirjoitit et olitte lenkillä, ettekä mitään kouluttamassa koiraa. Joten eikö sen kiinni olisi pitänyt olla?

Mä suosittelen sulle tutustumista tuohon ihmisten psykologiaan ja ettiä tietoa fobioista, jotkut voi tosiaan pelätä noita koiria.

Kyllä mä tiedän että fobioita on jos jonkinlaisia, mutta mähän sanoinkin vaan että niihin voi hankkia apua ;)

Sinä nyt yksinkertaisesti puhut täyttä paskaa ja jostain syystä, luulet jotain oikein hienoa keksineesi.
Ettekö te olisi voineet vain sen kaverisi kanssa kahdestaan kihistä suuresta vääryydestä, joka teitä on kohdannut. Tulee vain tällaisista ketjuista surullinen mieli, sen pennun puolesta, että se on joutunut teidän kaltaistenne eläinrääkkääjien kynsiin.

No kenen syytä se on, että sitä koiraa potkittiin? Omistajan. Pitäkää huoli koiristanne, älkääkö jättäkö heitteille :hug:
No, ehkäpä joku päivä vielä ymmärrät.

51 §

NIIN ??

Sitä vaan, että on aivan yksi lysti onko joku tiukkapipoinen asian suhteen vai ei - koska tämä kaverini ei rikkonut lakia =)

Lain mukaan koiria saa pitää metsästysaikana irrallaan taajaman ulkopuolella.Jos koirasi vammautu niin korvausvaade perään. Ampua pitäis tuollaiset!

No, sanotte mitä sanotte, laki on sitä mieltä että noissa em. tilanteissa koira saa olla metsässä vapaana - te voitte olla asiasta aivan mitä mieltä haluatte ;)

Laki on tavallaan puolellanne, mut käräjillä asioita katsellaan myös teitä vastaantulleen pariskunnan näkemyksestä..

Mä olen pahoillani että sä suhtaudut noin ylimielisesti tähän juttuun..

Mä häpeisin silmät päästäni jos mun koira menis jonkun ympärille tuolla metsässä, edes tuo 8 vkoa vanha pentu...

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
Koiran ulkoiluttaminen
[/
b]
Taluttimessa oleva koira on paremmin omistajansa
hallittavissa. Koiraa pelkääviä ihmisiä rauhoittaa
paljon, jos koira on kytkettynä.
Yhteiskuntakelpoiset koirat opettelevat tiiviisti
rakennetuilla alueilla monia tärkeitä taitoja. Koiran
on siedettävä rullaluistelijoita, polkupyöräilijöitä,
pyörätuoleilla kulkevia henkilöitä ja monenlaisia muita
vastaantulevia kulkijoita. Koiran kanssa pitää myös
pystyä rauhallisesti ohittamaan toiset koirat ja muut
eläimet. Koska kaikki koirat eivät välttämättä pidä
toisista koirista, ei ole tarkoituksenmukaista päästää
koiraa tervehtimään jokaista vastaantulijaa.
Koiran ulkoiluttaminen vaatii taluttajalta ympäristön
huomioimista ja koiran hallintaa. Hallinta on erityisen
tärkeää, kun koira ulkoilee kelataluttimessa. Jos
pyöräilijä tai rullaluistelija kaatuu koiran taluttimeen,
taluttaja on siitä vastuussa.

-kennelliiton sivuilta kopsattua-

eikö ole metsäkin ulkona?

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Kyllä se nyt vain niin on, että metsä kuin metsä, niin etuoikeus on niillä ihmisillä, joten ei niiden pelkääjien tule syyttä itseään, vaan päinvastoin.

On se jumalauta kumma, kun kouluttamattomat rakit juoksentelevat vapaana ja sitten parutaan, kun ne saavat kenkää. Aivan sama, oliko kyseessä pentu sillä senkin pitää olla hanskassa. Jos pentu ei vielä osaa uoksetuloa, niin sitten sitä ei pidetä ulkona vapaana, paisti aidatuilla alueilla.

Toinen koiristani ei ole 100% varma luoksetulonsa kanssa joten se ei ikinä, milloinkaan juoksentele edes keskellä sysimetsä vapaana, vaan saa tyytyä ulkoiluun tarhassa. Se ei siedä muita uroksia, eikä juuri narttujakaan, joten se ulkoilee tarhassa - yksin.

Tuota ystäväsi koiraa pelättiin, potku ei siis ollut turha. Minäkin olen potkaissut koiraa ja potkaisen vielä uudestaankin, mikäli sama tilanne tulee eteen, kuin tuli viimeksi. Tuossakaan kohtaa minä en potkinut turhaan, vaan ihan syystä ja ko. koiran omistajassa oli 100% vika, ei minussa. Mikäli olisi se äijä ruvennut avautumaan, niin olisi sitten saanut äijäkin kenkää.

Tuskin se pentu nyt olisi teidän tapauksessanne tätiä syönyt, mutta pennun leikit tietäen se olisi varmasti mielellään naista päin innolla hyppinyt, ehkä vähän tädin kättäkin maistanut. Mielestäni tuo jo riittää, sillä et voi otaksua, että kaikilla ihmisillä on suuri koiratuntemus. Eivät kaikki erota aikuista pennusta, eivätkä ainakaan osaa lukea koiraa ja ymmärrä sen käytöstä. Otathan tämän huomioon.

Minun puolestani koiria saa pitää vapaana vaikka keskikaupungilla, mutta vin silloin, jos ne koirat todella ovat hanskassa. Tähän taas ei moni pysty.

AAMEN samaa mieltä

Luin sen kyllä uudestaan, ja mielestäni tuosta saa kyllä varsin helposti selkoa :D

Jos jokin kohta tuntuu epäselvältä, niin kysykää ihmeessä :saint:

Juu, kysytään kysytään. Mutta jos neidin vastaukset ovat sitä luokkaa, kuin olet antanut tuossa edellä ymmärtää, niin eipä tässä luultavasti päästä puusta pidemmälle. Valitettavasti.

No kenen syytä se on, että sitä koiraa potkittiin? Omistajan. Pitäkää huoli koiristanne, älkääkö jättäkö heitteille :hug:
No, ehkäpä joku päivä vielä ymmärrät.

No, miten vain. Vaikka asia olisi päätynyt käräjille asti, niin tässä ei rikottu nyt mitään pykälää. Tai no MINÄ rikoin, omani on jo 9kk, mutta se on hanskassa, ei aiheuta harmia kenellekään. Mutta kaverin pentu saa lain mukaan olla vielä irti, ja tulee varmasti olemaan vielä jatkossakin.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä