hohhoijaa... sossu ei huomioi asumismenoja :( eikä huomioi muitakaan, todellisuudessa rahaa jää 300e/kk kolmelle hengell

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahhdinko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onneksi sossu pistää jotain rajoja....!!! Kaikkea sitä kuuleekin. Moni työntekijäkään ei pysty asumaan noin isossa asunnossa noin kalliilla vuokralla niin miksi työtömälle se pitäisi yhteiskunnan kustantaa ??

KUN EN NYT JAKSAIS VÄÄNTÄÄ RAUTALANGASTA. Tilanne oli toisenlainen kun tähän muutin.
Niin ja aikaisemmalle kirjoittajalle, joka neuvoi sanomaan kämpän irti ja menemään sossuun...hohhoijaa! Missä pumpulissa elät???? ne ei edelleenkään pysty vaikuttamaan asuntoasioihin kuin tuolla arvottomalla lapulla.. Sanoin jo että sanon irti ja olen sitten asunnoton, niin sossun naikkonen sanoi, että lapsillehan löytyy aina paikka! TOISIN SANOEN; JOS IRTISANON KÄMPÄN ENKÄ SAA UUTTA NIIN LAPSET MENEE HUOSTAAN KUNNES ON ASUNTO! ...että kehtaski! ai niin ja mainitakseni vielä, että etelä-suomeen kuuluu muutakin kuin helsinki, espoo, kauniainen ja vantaa :D

Älä huuda. Jos elämäntilanne muuttuu, pitää muuttaa elintasoa. Kyllä jostakin on pakko löytyä edullisempi asunto, vaikka sitten sieltä toiselta paikkakunnalta, jossa on töitäkin tarjolla. En elä pumpulissa, mutta olen keskituloinen, elätän itseni ja maksan verojakin. Pitäisikö koko minun tuloverokertymäni mennä sinun vuokraasi?

Onneksi sossu pistää jotain rajoja....!!! Kaikkea sitä kuuleekin. Moni työntekijäkään ei pysty asumaan noin isossa asunnossa noin kalliilla vuokralla niin miksi työtömälle se pitäisi yhteiskunnan kustantaa ??

No tää on kyllä totta, ei kovin monella yksinäisellä ole varaa maksaa ton suurusia vuokria. Mutta mun mielestä tässä tilanteessa, kun asuntoa on haettu, eikä ole vielä saatu, niin pitäisi saada jotain harkinnavaraista tukea, edes joksikin määräajaksi, minkä aikana asunto pitäisi löytyä.

Älä huuda. Jos elämäntilanne muuttuu, pitää muuttaa elintasoa. Kyllä jostakin on pakko löytyä edullisempi asunto, vaikka sitten sieltä toiselta paikkakunnalta, jossa on töitäkin tarjolla. En elä pumpulissa, mutta olen keskituloinen, elätän itseni ja maksan verojakin. Pitäisikö koko minun tuloverokertymäni mennä sinun vuokraasi?

Sovitaan, että sun tuloverokertymäsi menee kansanedustajien viltteihin ym, ja mun menee lapsiperheiden auttamiseen :)

Miksi et hae opiskelemaan, kun kerta töitä et muuten löydä? Etelä-suomi on kuule täynnä esim. hoitoalan töitä. Minäkin haluaisin kovasti tietää, että millä paikkakunnalla on noin kamalan korkeat vuokrat ettei halvempaa ole?? Ei ole pakko asua avaralla uudessa hienossa kolmiossa. Ihan hyin vanha kaupungin kerrostalokaksio käy. Meillä hämeenlinnassa on myös älyttömän kalliita nuo avaran asunnot ym. mutta edes tytötätekevinä emme asu sellaisessa.

Se on paikkakuntakohtaistakin miten sossu maksaa. Täällä missä nyt asun, tosi nihkeitä ovat mutta eräällä toisella paikkakunnalla sitten reilumpia. Ehkä sun pitää ettiä töitä tosiaan jostain kauempaa ja muuttaa työn perässä? Asuntokin löytyy paremmin jos hakijana on joku ulkopaikkakuntalainen.

[QUOTE="vieras";22429558]Ei ja siksi meidän perheessä tehdään TÖITÄ mistä saadaan PALKKAA.[/QUOTE]

RAUTALANGASTA: On ihanaa ja kunnioitettavaa että TEILLÄ ON TÖITÄ! Herran jumala, lähtisin vaikka nuolemaan halosen varpaita, että saisin töitä!!

Miksi et hae opiskelemaan, kun kerta töitä et muuten löydä? Etelä-suomi on kuule täynnä esim. hoitoalan töitä. Minäkin haluaisin kovasti tietää, että millä paikkakunnalla on noin kamalan korkeat vuokrat ettei halvempaa ole?? Ei ole pakko asua avaralla uudessa hienossa kolmiossa. Ihan hyin vanha kaupungin kerrostalokaksio käy. Meillä hämeenlinnassa on myös älyttömän kalliita nuo avaran asunnot ym. mutta edes tytötätekevinä emme asu sellaisessa.

RAUTALANGASTA: ei ole töitä, ei ole töitä, eikä ole töitä. Kumpa oliskin mahdollista hypätä hoitajan vaatteisiin !! on halvempia, mutta mulle ei anneta mitään toivoa niihin. todellakin käy vaikka homeluola, kunhan vuokra olis alempi.

RAUTALANGASTA: ei ole töitä, ei ole töitä, eikä ole töitä. Kumpa oliskin mahdollista hypätä hoitajan vaatteisiin !! on halvempia, mutta mulle ei anneta mitään toivoa niihin. todellakin käy vaikka homeluola, kunhan vuokra olis alempi.

Mikä sinua estää lukemasta itseäsi lähi-hoitajaksi ?? Tietty on ymmärrettävää, jos olet päästäsi pipi etkä pääse sellaisiin kouluihin sisälle....

joo..että tämän tason keskusteluja..että nyt mä oon jo päästäni pipi... mä nyt poistun rauhallisesti takavasemmalle ennen kuin menetän loputkin järjen häivenet.....kysyin vaan apua!
Mutta voin kertoa että teitä kadehdin joilla työtä ja halpa asunto, kun teitä tää palsta taitaa olla täynnä.

Yhteistyössä