Hoidatteko nurisematta kodin ja lapset ja mies voi harrastaa ja mennä minne vaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nalk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enimmäkseen hoidan, ts. teen naisten työt ja hoidan vauvaa. Mies sitten ajaa nurmikon (just ajelemassa), hoitaa halkoja liiteriin ja käy töissä. Kaupassa käy jos pyydän mut useimmiten hoidan minä senkin puolen. Sitten kun menen töihin niin asunnon siivoushommat menee miehelle ja lapsenhoito ja ruuanlaitto ja pyykkäys jää mulle. Ja toinen vie hoitoon ja toinen hakee, niin on tasapuolista sekin.

Kai se tällä tavalla kotona olevan niskassa vain on et tekee enimmät hommat. Mikäpäs siinä kunhan ei ole sitten samalla tavalla kun molemmat käy töissä...
Niin ja mies käy paaljon enemmän ulkona kuin minä mutta ei nyt kiinnosta ne menemiset, kerkeehän sitä sitten joskus myöhemminkin. Ei kai tuu ongelmaa siitäkään. Mut jos kaikki olisi pelkästään mun vastuulla niin ei jäisi kyllä nalkuttamiseen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en koskaan valita miehen menoista, mutta joskus tulee sanomista niin, että jos meen esim. ruokakaupassa käymään, niin mies voi soittaa perään, että kuopus itkee, voisit jo tulla kotiin tai hakemaan lapsi mukaan...
Yleensä otankin nuorimmat mukaan joka paikkaan, lääkäriin, parturiin jne.

Eli mulla ei ole harrastuksia eikä muutakaan ilman lapsia, miehellä on.

:o Siis ei v*ttu... Anteeks.. Ihan oikeestiko? Eikä...

Peesi :o :o :o

Voi jumaliste mitä vastauksia:)

En ole hoitanut ennenkään enkä aio lasten syntymänkään jälkeen hoitaa kaikkea yksin. Sitä varten meillä on kaksi aikuista tässä huushollissa että työt jaetaan kahtia tasa-arvoisesti...

Mulla on ihan yhtä paljon harrastuksia kun miehellä ja en todellakaan aio niistä luopua toisten vaatimuksesta. Imetysaika on tietty taukoa kun iskä ei voi imettää mutta sitten kyllä on sovittu että molemmat hoitaa muksua ihan tasa-arvoisesti...:)

No ei todellakaan, menee 50-50. Molemmat painetaan yhtä paljon töitä (ollaan samalla alalla, erikoistuttu vain eri aloihin) Lapset hakee se joka ehtii, mies tekee ruuat, minä järjestelen, siivoja käy kerta viikkoon kunnolla siivoamassa, ulkohommia tykkää tehdä molemmat.

Minä harrastan kahtena iltana viikossa, mies samaten. Silti jää aikaa yhdessä oloon koko perheen voimin, mutta myös kaksin. Usein tulee lastenvahti perjantaisin yöksi, kun me lähdemme ravintolaan etc. Ollaan tehty yhdessä myös joskus ihan vain kaksin viikonloppureissuja - me voimme hyvin, parisuhde voi hyvin ja jaksaa niin huiman paljon paremmin olla hyvä ja kärsivällinen vanhempi. Koen että olemme onnellinen perhe :)

En mä nurisematta aina asioitani hoida mutta sen hoidan minkä lupaan. Usein se on meillä koti, lapset ja oma työ tosin toisessa järjestyksessä. Mies hoitaa sen minkä ehtii.
En tuhlaa aikaani valittamiseen tai marttyyrin elkeisiin mutta koska olen ihminen niin väsyn joskus jolloin valitettavasti puran pettymykseni lähipiiriin.

Teen kaikki itse - lasskujen maksu, kauppakäynnit, siivous, lapset,ym...Yövuorojen aikana herään klo: 16.00, teen ruuan, syötän lapset, tiskaan/ raivailen, lapsille iltapalaa ja sitten 20.00 lähden yöksi töihin. Aamulla töiden jälkeen käyn kaupassa ja annan mahdollisesti hereillä oleville lapsille aamupalaa.

Sitten vapaaviikolla ( mulla on 7 yötä, 6vp ) teen isommat siivoukset,ym. käyn lasten kanssa paikoissa ja vietän heidän kanssa aikaa =) Mies lähinnä pelaa nettipelejä :snotty: Nooh- kyllä se mun yövuorojen aikana, viikonloppuisin vie lapset kertaalleen ulos ja antaa ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en koskaan valita miehen menoista, mutta joskus tulee sanomista niin, että jos meen esim. ruokakaupassa käymään, niin mies voi soittaa perään, että kuopus itkee, voisit jo tulla kotiin tai hakemaan lapsi mukaan...
Yleensä otankin nuorimmat mukaan joka paikkaan, lääkäriin, parturiin jne.

Eli mulla ei ole harrastuksia eikä muutakaan ilman lapsia, miehellä on.

Oletpas onneton ja valinut onnettoman isäksi kelpaamattoman ukon.

Molemmat hoitaa kotityöt, tai sitten ei hoida kumpikaan :p . Mies on enemmän lapsen kanssa kuin minä ja minulla on enemmän kodin ulkopuolisia menoja kuin miehellä. Jos homma alkaisi mennä siihen, että minun pitäisi hoitaa kaikki työt yksin, niin johan alkaisi mieheltä loppua kaapista sukat ja kalsarit :whistle: .

Yhteistyössä