hoitajia paikalla, lääkelaskuista...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.

Siis mitä? Tarvittaessa????
Kyllä 1+1 on kaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä
Tarkoittaa samaa
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.

Siis mitä? Tarvittaessa????
Kyllä 1+1 on kaksi.

Tarvittaessa = lääke mikä ei mee listan mukaan, eli esim. särkylääke 1x/pvä, mut jos on kipuja, niin sit voi antaa toisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.

Yleensä kurvassa lukee mitkä lääkkeet ovat tarvittaessa, ei tuollaisella plussamerkinnällä merkitä mitään tarvittavia lääkkeitä. Tai sitten teillä on osastolla suullisesti sovittu tuollaisista asioista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.

Siis mitä? Tarvittaessa????
Kyllä 1+1 on kaksi.

Tarvittaessa = lääke mikä ei mee listan mukaan, eli esim. särkylääke 1x/pvä, mut jos on kipuja, niin sit voi antaa toisen.
Mutta jos lääkemääräys on 1+1, se on tarkoitettu 1 aamulla ja 1 illalla. Tarvittaessa lääkkeet mainitaan erikseen. Voi olla tietty, että sun työpaikalla on eri käytäntö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.

Siis mitä? Tarvittaessa????
Kyllä 1+1 on kaksi.

Tarvittaessa = lääke mikä ei mee listan mukaan, eli esim. särkylääke 1x/pvä, mut jos on kipuja, niin sit voi antaa toisen.

1+1 on kuitenkin kaksi, ei tarvittaessa kaksi...
 
Aivan, kaikissa paikoissa mis oon ollu töissä on tarvittavat lääkkeet merkatti lääkelistaan erikseen. Kyl oon aina antanu lääkkeen aamua iltaa jos on ollu et 1+1 ja niin on tehny työkaveritkin
 
Kiitos. Jäin vaan tässä vielä miettimään, että eihän oikeasti voi olla eri käytäntöjä eri paikoissa lääkemääräysten merkitsemisen suhteen? Kyllähän ne tarvittaessa olevat lääkkeet on merkitty ihan erikseen, ei millään plussalla...niinhän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos. Jäin vaan tässä vielä miettimään, että eihän oikeasti voi olla eri käytäntöjä eri paikoissa lääkemääräysten merkitsemisen suhteen? Kyllähän ne tarvittaessa olevat lääkkeet on merkitty ihan erikseen, ei millään plussalla...niinhän?

Näin sanoisin. Kyllä yhtenäinen linja luulisi olevan näissä asioissa.
Tarvittaessa lääkkeet erikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä

eikös tuo tarkoita 2tabl. kerran päivässä ja 2x1 on 1tabl. 2 kertaa päivässä???
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos. Jäin vaan tässä vielä miettimään, että eihän oikeasti voi olla eri käytäntöjä eri paikoissa lääkemääräysten merkitsemisen suhteen? Kyllähän ne tarvittaessa olevat lääkkeet on merkitty ihan erikseen, ei millään plussalla...niinhän?

kyllä. lääkkeiden annostelut merkitään tai ainakin PITÄISI merkitä jokaisessa paikassa samalla tavalla juuri siksi, että niissä ei saa olla tulkinnan varaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä

eikös tuo tarkoita 2tabl. kerran päivässä ja 2x1 on 1tabl. 2 kertaa päivässä???
Ei.
2x1 on kaksi tablettia kerran päivässä.

Muutama sivu vielä vastauksia, niin 1+1=3
:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä

eikös tuo tarkoita 2tabl. kerran päivässä ja 2x1 on 1tabl. 2 kertaa päivässä???
Ei.
2x1 on kaksi tablettia kerran päivässä.

Muutama sivu vielä vastauksia, niin 1+1=3
:D

:D :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä

eikös tuo tarkoita 2tabl. kerran päivässä ja 2x1 on 1tabl. 2 kertaa päivässä???


EI!!! Juuri toisin päin...ethän ole ainaskaan hoitaja?
 
Juu, ei pitäsi olla tulkinnanvaraa. Mut korjatakseni noihin edellisiin kirjoituksiin, niin yleensähän nuo kyllä (ainakin niissä paikoissa missä oon ollut töissä ) niin käytetään vaan tuota x-merkkiä annostuksessa, yleensä tuota + merkkiä ei käytetä, mut jossain oli tarvittavat laitettu niin, mut taisi sit olla työpaikkakohtainen juttu se.
 

Yhteistyössä