V
vieras
Vieras
Tehtävänannossa lukee esim Panadol 500mg 1+1, tarkoittaako samaa kuin 1x1 ? Eli 1 tabu kerran päivässä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.
Tarkoittaa samaaAlkuperäinen kirjoittaja vieras ap:siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.
Siis mitä? Tarvittaessa????
Kyllä 1+1 on kaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.
Mutta jos lääkemääräys on 1+1, se on tarkoitettu 1 aamulla ja 1 illalla. Tarvittaessa lääkkeet mainitaan erikseen. Voi olla tietty, että sun työpaikalla on eri käytäntö.Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Alkuperäinen kirjoittaja Florence:Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.
Siis mitä? Tarvittaessa????
Kyllä 1+1 on kaksi.
Tarvittaessa = lääke mikä ei mee listan mukaan, eli esim. särkylääke 1x/pvä, mut jos on kipuja, niin sit voi antaa toisen.
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Alkuperäinen kirjoittaja Florence:Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:1+1=yksi tabletti päivässä, ja toinen tarvittaessa. (Eli + merkin jälkeen tulee ne lääkkeet mitkä menee vaan tarvittaessa)
1x1 on yksi tabletti kerran päivässä.
Siis mitä? Tarvittaessa????
Kyllä 1+1 on kaksi.
Tarvittaessa = lääke mikä ei mee listan mukaan, eli esim. särkylääke 1x/pvä, mut jos on kipuja, niin sit voi antaa toisen.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kiitos. Jäin vaan tässä vielä miettimään, että eihän oikeasti voi olla eri käytäntöjä eri paikoissa lääkemääräysten merkitsemisen suhteen? Kyllähän ne tarvittaessa olevat lääkkeet on merkitty ihan erikseen, ei millään plussalla...niinhän?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kiitos. Jäin vaan tässä vielä miettimään, että eihän oikeasti voi olla eri käytäntöjä eri paikoissa lääkemääräysten merkitsemisen suhteen? Kyllähän ne tarvittaessa olevat lääkkeet on merkitty ihan erikseen, ei millään plussalla...niinhän?
Ei.Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä
eikös tuo tarkoita 2tabl. kerran päivässä ja 2x1 on 1tabl. 2 kertaa päivässä???
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:Ei.Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä
eikös tuo tarkoita 2tabl. kerran päivässä ja 2x1 on 1tabl. 2 kertaa päivässä???
2x1 on kaksi tablettia kerran päivässä.
Muutama sivu vielä vastauksia, niin 1+1=3
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:siis sori, tuli kirjoitushärö tohon ekaan. Tarkoitin siis, että tarkoittaahan 1+1 samaa kuin 1x2 eli tabletti kahdesti päivässä. En oo vaan koskaan mitään plussia ennen nähnyt vaan aina merkattu tolla x:llä
eikös tuo tarkoita 2tabl. kerran päivässä ja 2x1 on 1tabl. 2 kertaa päivässä???