Huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 12.09.2005
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!

Täällä käy nyt kiivaana keskustelu kiinteiden aloittamisesta, joten pakkohan minunkin on oma komenttini kirjoitta. Eli mä olin sillon joskus päättänyt et alotan kiinteitä vasta sitten kun on ""pakko"" tai siis pojalla on niin kova nälkä ettei pärjää enään tissillä. Toisin kuitenkin kävi, koska musta vaan tuntu neljän kuukauden iässä et nyt haluaisin antaa jo jotain kiinteämpää koska elämä alkoi olemaan lähes pelkkää tissittelyä.

Neuvolalääkärin kanta tähän asiaan oli mielestäni yllättävä kun kerroin 4kk:n tarkastuksessa että oon syöttänyt pelkkää rintaa nii se oli aivan ihmeissään et onko meillä jotain allergiaa vai miksi ei olla annettu mitään muuta. En edes sit kysynyt et mitä se tarkoitti korvikettako vai kiinteitä?! .....musta tuntu vaan et se piti mua jotenki tyhmänä ja sanoi mulle oikein terävään sävyyn että 6kk ikäisenähän kiinteät on sitten aloitettava, jotta suun motoriikka kehittyy oikein.

Oon ollu tyytyväinen siihen et ollaan opeteltu jo syömään kiinteitä, syöntivälit on todellakin pidentyneet, vaikka aika ahkerasti vielä tissitelläänkin. Nyt ollaan parina päivänä maisteltu riishiutalepuuroa aamulla. Päivällä syödään kasvissosetta ja illalla jotain hedelmää. Kohta ajattelin kyllä siirtää puuron iltaan. Eli näin meillä! tais tulla vähän pitkä ja epäselvä selostus mutta kiva jos jaksoitte lukea!

muistin just et meillähän on tänään uintipäivä. Meillä ollaan kyllä innoissaan siitä uimisesta, siis koko perhe!!! Miten muilla ketkä siel nyt onkaan käyny??

palataan asiaan viimeistään ensi viikolla kun on 5kk:n neuvola kuulumisia!

-minna-

Kyl on surku olo!

Pojalla on ensimmäinen kuume. Tuli kai eilisestä rokotuspiikistä, kun jalassa on euron kokonen punanen alue. Ei sitten menty vauvaryhmän tapaamiseen.

Kiinteiden aloittamisesta: en olisi halunnut aloittaa vielä, mut en kestänyt katsella, kun poika oli suu auki aina kun itse söi. Ja hyvin syöminen sujuukin; ei kakomisia, kaikki kelpaa, ei pulputa pois vaan nielee hyvin eli tais olla valmis syömään muutakin ku tisua. Tosin annan hyvin pieniä määriä (2 rkl kerrallaan), jotta maito pysyy pääruokana.

Minna: me uidaan kans, mutta vaihtelevalla menestyksellä. välillä läträtään innoissaan ja toisella huudetaan kesken pois. on tarkka melusta, unesta, uittajasta yms.

menen valmistamaan parsaherkkua...

Kaura: Meille tuli kans tosta 5kk piikistä pistokohtaan ihan hirveen kova ja punanen patti, tollanen euron kolikon kokonen. Oli aika pitkäänki, varmaan viikon. Koittakaapa jaksella, kyllä sen kuumeen pitäs pian helpottaa! Ite oon aina antanu rokotuksen jälkeen Panadol supon yötä vasten, sanovat neuvolassa vaan vinkiksi, koska rokote voi saada vauvelin vähän kipeeks ja levottomaks.

Meillä elo menee tasasesti, kipeenä ollaan edelleen, ei auttanu tämä toinenkaan antibiottikuuri pojan korvatulehdukseen, nyt alotetaan vielä kolmas, jotta kestetään ens keskiviikon tuubitus operaatioon asti. Lääkäri vaan sano, että joskus ajaudutaan tilanteeseen, että mikään lääke ei enää tehoa korvatulehdukseen, vain tämä tuubitus auttaa kun korva vihdoin pääsee tuulettumaan.
Mietittiin vaan miehen kanssa, miten kauhee määrä tuohon pikku mieheen on 6 kk:n aikana lääkettä menny, ihan kamalaa...

Ihanan aurinkoinen syyspäivä, josko lähtis taas varovasti ulos tuon nassikan kanssa. Miten muuten teillä muilla, tykkääkö vauva vielä olla vaunuissa hereillä ollessaan? Meillä ei viihdy edes puoli-istuvassa asennossa...

29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)4kk:64/8210/42.3
1.4., Pipsa, TYTTÖ, 49cm/3420g (LA 5.4.)
6.4., Kati3, TYTTÖ,49,5 cm/3200g (LA 9.4.)4kk:62/6920/41.5
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.)4kk:63.2/5960/39.8
7.4., Jonsku, POIKA 52 cm/3435g (LA 17.4.)4kk:67/8110/43,8
8.4., Late, POIKA, 54 cm/3790g (LA 14.4.) 4kk: 69,5/7605
9.4.,minä-83,TYTTÖ, 49,5 cm/3095g (LA 17.4.)4kk:63,8/6580
11.4., ulrika, TYTTÖ,49,5cm/3360g (LA 13.4.)
13.4., Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g (LA 11.4.)4kk:66/5735/41
13.4., ilo, POIKA, 50 cm/3665g (LA 4.4.)
13.4., Leina, POIKA, 4kk: 66/7280
14.4., diana, KAKSOSTYTÖT, 46 cm/2695g ja 46 cm/2850g
(LA 2.5, suunniteltu sektio 14.4.)4kk: 58.8/5240/39 ja 58.5/5330/39.7
15.4., vivi, POIKA, 50 cm/3320g (LA 16.4)
15.4.,Tuisku, KAKSOSPOJAT, 50 cm/3290g ja 47 cm/2280g(LA 13.4.)
17.4., Paukku, POIKA, 51 cm/3290g (LA 17.4.)
19.4., fanny, TYTTÖ, 49 cm/3500g ( LA 13.4.)
20.4., Mimosa73, TYTTÖ, 50cm/3955g ( LA 5.4), 4kk 66/7330
22.4., Eija, POIKA, 52 cm/3710g (LA 15.4.), 3.5kk 66.2/7340/42.5
23.4., Natalia, POIKA, 51 cm/3740g (LA 25.4.)
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA16.4.4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.) 4kk:66,5/7320/43
27.4., Minna, POIKA, 50 cm,3250g(LA 20.4.)4kk:65,2/6640/41
27.4. Kaura, POIKA, 50 cm, 3530g (LA 29.4.) 4kk: 66/6700/43
30.4. Niiskis, POIKA 50 cm, 3240g (LA 27.4.)sectio
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)4kk 68/8300
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.) 4 kk, 68/7820/43,2
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm 4340 g (LA 21.4.) 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)4½kk:66/7740/43,2

Tänään tultiin 4kk neuvolasta/lääkäristä.. oikeestaan 4½kk, mut kuitenkin..
Siä oli jotenkin hirvee hässäkkä meneillään..Siä oli joku lääkäriopiskelijakin paikalla ja sit kun olin siellä vielä yksin kahden mukulan kanssa niin mulla meni varmaan kaikki asiat ohi mitä ne kerto, mut kyllä muuten kaikki on ok.. paitsi että poika morottaa vieläkin.. sitä seurataan siis vielä ens kerrallakin.. Pitikö sen loppua n.3kk tienoilla vai miten se meni? Ja liittykö se neurologisiin ongelmiin vai hä? En tajunnu ees kysyä siitä mitään, mutta ei se lääkäri siitä mitään numeroo tehny eikä kirjottanu siitä korttiinkaan mitään.. Eiköhän hakusanallakin löydä tietoo kun kerkee etsiin..

Lisäsin tuohon listaan st:n ja Leinankin tiedot..
Eipä kai muuta, moro!

meillä ei viihdytä enää vaunuissa/rattaissa makuuasennossa hereillä. mä oon sit antanu istua ihan kunnolla. rattaissa kun on talvipussukka paikallaan, on asento tosi tukeva. eikä tuo pimu istu mitenkään kasassa vaan ihan selkä suorana tapittaa. tuo meidän ""jässikkä"" (vaikka tyttö onkin) on jo vähän aikaa istunu tosi tukevasti sylissä/lattialla mun ""edessä"". ihan ilman tukeakin. syöttötuoliakin on jo varovasti kokeiltu. kyllä siitä huomaa heti jos ei jaksa olla.

kauheet selitykset tuli... =) ihan ku oisin pelänny että te teilaatte mut. vaikkei meiän ketjussa ookaan ollu sellasta ikinä.

Meillä taasen on menny niinpäin, että nyt vasta on alettu nauttimaan siitä vaunuissa olemisesta ylipäänsä..
Ennen varauduin koiralenkillekin mentäessä tuttipulloon, mut nyt voidaan ihan rauhassa jäädä leikkipuistoonkin eikä tarvi lähteä hirveellä höökillä heti kotiin kun poika herää..

Mää oon edelleenkin sitä mieltä että tää on kyllä kiva kun ei me tässä ketjussa motkoteta muille eikä oo tarvinnu valintojansa perustella..vaikkakin tuo sosekeskustelu on vähän pakkaa sekoittanutkin.. toivottavasti ei riistäydy käsistä...

juu, tais olla Leina ensimmäinen, joka edes kyseli syitä toisten valintoihin! ja johan me on kait yli puoli vuotta täällä jo vaihdettu kuulumisia (mä oon jo ihan unohtanu koska tää huhtikuisten ketju alkoi tuolla odottajissa..), et ei paha... =)
no, ihan hyvässä hengessähän täällä on Leinalle vastailtu, joten eihän me saatu tästäkään mitään riitaa / väittelyä aikaan! Hyvä me!!!

nyt mä oon taas notkunu täällä netissä koko päivän. nyt meen pistään hernekeiton lämpiään !

Äkäpussi äiti tuli taas kylään,heh =) (viitaten edellistä kirjotustani)
Eikä ollut Leinalle tarkotus tehdä pahaa mieltä jne, ja toki saa vastasuudessa kirjotella huhtikuisiin.
Aina on kiva saada uusia tuttuja.

tänään oon tosi hyvällä tuulella.
Aamusta lähettiin köpötteleen kaupunkiin,kun kaveri tuli vauvansa(6kk) kanssa lempäälästä meitä moikkaan =)
Käytiin kahvilla ja kierreltiin kauppoja (mihin pääsi hyvin vaunuilla...)
oli kiva erinlainen päivä.
ja sit oon ylpee meijän tytöstä,söi puoli purkkia kasvis-sosetta ja perään vielä jälkkäriks puoli purkkia hedelmä-sosetta ja tilkka maitoa. (ilman kitinää ja pärskimistä...suu ammollaan odotti lusikallista)
että kaippa se tuo kiinteiden syöminenkin rupee pikku hiljaa enemmän kiinnostaan!

Meillä vielä kiltisti nukutaan päikkärit vaunuissa,mutta kävelyllä hereillä ollessa pinkee koko ajan ylös,poistin pehmeestä kantokopasta sen kovan pohjan ja nyt saa nostettua selkänojaa siihen puoli-istuvaan jossa voi sitten kurkkailla maailmaa.

sain kaverilta sellasen ""kävelytuolin"" ja siinä pidin tyttöä 5-10min ja hihku ilosta,ei olla vielä saatu aikaseks käydä ostaan syöttötuolia,mutta piakkoin tässä sekin pitää hankkia...miten musta on tullut näin saamaton?

Me lähetään lauantaina kavereiden kans viihteelle,neiti menee ukon porukoille jonne me mennään sitten yöks.
kiva päästä käymään yhessä ukon ja kavereiden kans ulkona =) ...tuleekohan tästä seuraava kiivas keskustelu,
heh =)

hauskat päivän jatkot!

Moi : )

Tulin kertoon, että olen vielä täällä teidän seurassanne. Eli en nyt muuttanutkaan pois -ainaka vielä!

Syynä on, se että haluan poikani saavan viettää aikaa myös isänsä kanssa.

Te kyselitte että rakastanko mä tota ukkoa, niin mä en osaa siihen vastata. Mutta musta tuntuu etten.

Meillä on maanantaina aika parisuhdekeskusteluun Tampereelle. Katotaan mitä siel tapahtuu.

Sit ihan toisiin aiheisiin: Miksi täällä palstalla on niin monella kauhean mustavalkoinen ajattelu? En tarkoita meitä huhtikuisia, vaan yleensä.

Nyt taidan mennä nukkumaan. Huomenna eka kerta vauvamuskarissa ja sen jälkeen lähetään Tampereelle shoppaileen. Jospa vähän rentoutuisi!

Heippa!

Te, jotka haluatte, niin laittakaapa tähän viikonlopun aikana painonpudotustilanteenne!

MUISTETAANHAN, ETTÄ KYSEESSÄ SIIS IHAN KANNUSTUSMIELINEN PUNNITUS! : )

Jospa tehdään niin että laitetaan tämän viikon kilot ja paljonko erotusta alkutilanteeseen.

Minä lisäilen omani myös huomenissa!

Se on moro! -Late

Late: Hieno homma tuo keskustelu! Joskus sitäpaitsi on helpompi jutella sen ihan tutun ihmisen kanssa jonkun ihan vieraan ihmisen avustuksella. Tiedän vaan siitä, kun meillä on riidelty aina vähän niinku ""hiljaisuuden"" avulla, meille on auttanu tuontapaiset käynnit tuossa puhumisessa toisillemme.

Oon muuten kanssa ihmetelly noissa joissain ketjuissa olevia riitoja. Totuuden nimessä täytyy myöntää että olen osallistunut esim. ketjuun, jossa lauottiin ihan sikamaisuuksia, kuten ""ei-imettävä äiti ei ole kunnon äiti ja huonoksi lapselleen"". Jotenkin vaan tuntuu pahalta, että äidit (pääasiallisesti kai äitejä, jotka täällä kirjottelee Elleissä) haukkuvat toinen toisiaan, vaikka samassa junassa ollaan, eli kasvattamassa seuraavia sukupolvia tähän maahan. Sellanen yhteenkuuluvuuden tunne puuttuu kokonaan. Ehkä sit jos on huono päivä ja hermo kireellä, ni tulee kirjotettua mitä vaan, mut kuitenki... Onneks meillä ollu hyvä henki!

Mietin just, et oiskohan tää ketju täyttämässä lähiaikoina 1 vuoden? Eiköhän tämä jo ollut pystyssä viime syyskuussa kun ihmeteltiin joukolla pahoinvointeja sun muita? Oi, nostalgiaa :)

Ihanaa syyspäivää kaikille ja viikonloppuja!

kiva Late kun oot vielä kehissä! sanoit, ettet usko että rakastat ukkoas enää. no, kun saatte nyt pään auki asioiden purkamiseen, niin jospa rakastuisit siihen uudelleen.. on sellaistakin tapahtunu.. (ei mulle, mutta oon kuullu.. =) ja jos et ja kaikesta huolimatta päädytte eroon - olethan ainakin yrittänyt!

mun lähtöpaino oli, sillon kun tätä ""tsemppiryhmää"" aloiteltiin, 63 kg. ja samaa lukemaa näytti vaaka äsken kun kävin tarkistamassa tilanteen =(
mut ei kai ne näin lähdekään kun eilenkin illalla puhuin miehen tekeen meille oikein iiiison kipollisen mansikkarahkaa kun lapset oli nukkumassa. kävin mä kyllä oikein reippaalla vaunulenkillä eilen aamupäivällä, mut ei se kai ihan riitä jos muulloin vain käveleskelee vaunujen kanssa. tarttis oikein pitää kunnon tahtia vähän useammin kun kerran kuussa... toivottavasti teillä muilla on edennyt ""projekti"" paremmin!

onks siitä tosiaan jo vuosi kun aloiteltiin!?!?!? hui kauhistus kuin nopeasti aika menee...

meiän pitäs lähteä huomenna junareissuun. se on niin h****tin kallista matkustaa koko perheen kans junalla, että ei olla sitä harrastettu. mut nyt ajateltiin viedä lapset junalla Hesaan ja ajaan raitsikalla (eivät ole koskaan ennen olleet raitsikassa). mut siis viiden hengen junaliput (tuo vaavi kun onneks on vielä ilmainen) maksaa yli 100 e !!! ja laskin, että henkilöautolla pääsis 40 e:lla... ja vielä joku ihmettelee, miksei julkisia kulkuneuvoja käytetä enempää.... mä oon jo uhonnu kirjottavani aamulehteen tosta epäkohdasta. saas nähdä saanko aikaiseksi, mut jos sellasen kirjotuksen näette (joille Aamulehti tulee), niin se on mun ""käsialaani"". ellei sit joku toinenkin ole kummastellut asiaa..=)

hip hop

viimeyönä näin kamalia painajaisia, että tuolle tytölle sattui kaikkea ikävää. Huh, olipa aamulla ihana herätä ja todeta kaiken olleen vain unta.

Meillä koira sai ""pitkän nenän"" kun kävi vähän liikaa (kielloista huolimatta) pusuttelemassa tyttöä lattialla. Tyttö nappasi koiraa huulesta kiinni niin että koira jäi vinkumaan huuli tytön nyrkin puristuksissa. Huh, että pelästyin. Koira on kyllä maailman kiltein nössykkä, mutta eläinhän se vain on, että jos esim pelästyy kovasti niin saattaisihan se ehkä napatakin. Itse olin tilanteessa noin metrin päässä, tyhjensin tiskikonetta ja tyttö makasi keittiön lattialla, koira käveli ohi ja lipaisi tyttöä naamasta ja siinä samassa salamasormi nappasi koiran huulen nyrkkiinsä.... Nyt koira kiertää tytön kaukaa ;-) Menihän se oppi lopulta perille...

nyt tarttee kai mennä pelastaman toi tyttö ennenku hermot menee lopullisesti tuon lelun kanssa....

taas tökkii sonera...tää on jo 7.kerta kun yritän lähettää

eli meillä flussa eikä rokotuskuume, nenä vuotaa ja hiukan lämpöö ja PALJON kitinää.
Antakaa hoito-ohjeita!!! supon annoin yöksi, mut ei se menoo paljon hiljentäny. Nukahtaminen on tuskaa, uskallanko lähtee vaunuilla nukuttaa, jos tuon sit sisälle nukkumaan??

lähtöpaino 84 ny 83,5 hyvällä tuurilla

Late:positiivista avarakatseisuutta (mitä toi sit nyt onkin jo )

mä laitoin flunssan ajaksi sängyn jalkojen alle kirjat ja vielä yhden ""aikuisten tyynyn"" vauvan petauspatjan alle. eli nukkui tosi pystyssä. tai itseasiassa ekan yön likka nukku mun sylissä kun mikään muu ei auttanu... mut sen jälkeen riitti kun nukutin syliin täysin pystyasentoon (nojas päätä mun olkapäähän).
ei kai mikään estä vaunuihin nukuttamasta, pistää vaan tarpeeks päälle niin hyväähän se raitis ilma tekee. ja voihan ne vaunut vaikka lykätä vaan sisälle, eikä Maxia tarvi niistä mihinkään siirtää jos niissä hyvin nukkuu.
meillä auttoi myös sauna. ihan kahtena ekana päivänä en uskaltanu viedä, mut sitten kun kuume näytti (en missään vaiheessa mitannu..) laskeneen, niin vietiin saunaan höyryhengitteleen. nukkui tosi hyvin seuraavan yön.
minkä kokoisen supon laitoit? meille sanoi lääkäri, että 60 mg supot (ne kaikkein ""miedoimmat"") oli meiän likalle jo aikas pieniä ja käski antaa jo 100/125mg supon yöksi.

...Olin kirjottamassa äsken täällä(onneksi en ollu kirjottanu vielä pitkää romaania) ja laitoin siihen,että ei ole sonera tökittäny mulla ainakaan viikkoon,niin eikös tää kone menny ""jökkiin"" ja jouduin sammuttaan =( Ihme,mun tuuria,no uus yritys!

Tyttö on päikkäreillä ja mä tyhjensin kirjahyllyn lasitavarat pahvilaatikkoon ja pesukoneessa pyörii koneellinen pyykkiä!
Porukat tulee tänne vähän avuksi,että saisin pestyä ikkunat (jotka mun piti pestä jo kesällä...) ja muutenkin vähän auttaan tätä kaaosta ja vievät samalla nuo turhat tavarat pois niin saa tilaa kerättyä pahvilaatikoita tohon nurkkaan.

Eilen,kun olin sen kaverin kans kaupungilla niin stockmannin kahvilassa oli pienen,pienet kaksoset,toinen oli tyttö ja toinen poika(vaatteista päätellen)
Ikää niillä ei ollut kyllä kuukautta enempää,tai ainakin tosi pienet ne oli =) No kaksoset aika useesti syntyy etuajassa,mutta lutusia ne oli =)
Vaikka oma vauvakin on vielä pieni niin en kyllä muista tuota aikaa,kun piti varoa niskoja ja päätä jne...
Asiasta viidenteen,on muuten kallista kahvia stockmannilla...
=)

Kutsu tuli...

Heippa!
Meillä oli anoppi yökylässä ja lähti tänään kotiin. Oli niin innoissaan kun pääsi ainoata lapsenlastaan ""katsomaan""(on siis täysin sokea), viimeksi ovat tavanneet kun Vilma oli noin viikon ikäinen. Heillä oli kovasti kuulumisia vaihdettavana.

Täällä arki sujuu samaan tahtiin kun aiemminkin ja ruokakin maittaa jo taas paljon paremmin. On tuo meitin tyttö tullut vanhempiinsa kun niin kovasti on perso makealle. Hedelmäsoseita söis loputtomasti!

Katselin tuossa, että oli tullut ketju isänpäivälahja vinkeistä. Oottekos te jo miettineet, mitä aiotte isukeille ostaa? Jotain spesiaalia pitäis kyllä keksiä mutta vielä ei ole mitään kuningasideaa tullut. Miehelle kun pitäisi jokin 30-v. lahjakin hankkia. Niin ja se joulukin jo häämöttää...

Painojutskia vielä... Alussa oli 75,8kg ja nyt taitaa olla jotain 70:n ja 69kg:n välillä. Aloitin siis noin 1,5 kuukautta sitten. Välillä kyllä kiukuttaa kun tekis mieli kaikkea namia ja sit kun jotain syö se näkyy heti.

Mutta nyt nukkumaan! Kauniita ja pitkiä unia kaikille!!

Moi!

Mun paino on pysynyt samassa, tiukkaa tekee eli kuusviis edelleen.

Nyt lähden tästä mökille saunomaan, uimaan en enää uskalla. Viimeksi tuli jo rintatulehduksen oireita kun kävin kaks viikkoa sitten pulahtamassa.

Työpaikalta haastoivat pikkujouluun, se on oikein yliyön juttu yhdessä kylpylässä tässä lähistöllä. Kaikkia hoitoja saa ottaa ja mieskin on kutsuttu, niille on mönkijäsafari kun ei ne kai savihoidoista piittaa. Ne satsaa nyt tähän pikkujouluun kun muut juhlat on jääneet tältä vuodelta viettämättä (huvitoimikunta eli minä oon poissa).
Ihan kiva lähteä ukon kanssa kaksistaan jonnekin, ja ammakin on hommattuna. Ja onhan siihen vielä aikaa yli kuukausi.

Heippa!

En oo tainnu kertoakaan, mutta meillä ollaan 3 yötä valvottu melkein kokonaan. Viime yö oli ihan katastrofi. Luultavasti syy kuitenkin selvisi. Eemulla on ollut ummetusta tai sit maha kovalla. Tänään on kakannut 4 kertaa klo 16 mennessä (heräsi puol 8) Annettiin illalla luumua ja sit aamulla laitoin maidon sekaan vielä vähän mallasuutetta.

Tuntuu ihan huonolta äitiydeltä tälläinen, muttei ole ollut mitään merkkejä ilmassa muuta kuin tuo huono nukkuminen. Sehän voi johtua niin monesta syystä...

Eilen olin vähän shoppailemassa. Kyllä piristi. Kävin ostaan Seppälästä ihanat lenkkeilyyn sopivat vihreät käsineet, kaulaliinan ja pipon. Löysin Lidlistä ihanat sneakerssit. Tuntuu tosi hyvältä jaloissa. Kyllä sieltä putiikista vaan löytyy kaikkea kivaa tosi hyvään hintaan. Ostin yhdet trikoohousutkin. En ole ollut mitään gollege-ihmisiä, mutta nyt vauvan saannin jälkeen, ne on kotona verrattomat. Kunhan vaan ovat lahkeistaan suorat!!! Inhoan sitä pillimallia!!!

No juu sit mun paino: Edelleen 84kg

Käytiin eilen Raxissa syömässä, käytiin siinä Hämeenkadun paikassa, ja oli kyllä pettymys. Koskarissa on kyllä paljon siistempää ja jotenkin mukavampi tunnelma. Siellä oli yksi likka yksin töissä, et pisteet sille. Kovaa duunia on pyörittää yksin, ja hän jaksoi olla tosi ystävällinenkin...

No juu syömään jotain.

Leppoisaa lauantaiehtoota!

Ja Jennille paljon malttia ja tsemppiä! Kateellisena lueskelin sun muuttointoa. Oma asunto -ei voi kuin onnitella teitä : )

Lauantai-iltaa,
meidän ""flussa"" meni ohi jo, tais sittenkin olla rokotuksesta. Juoksin 2t kaupoissa, kun mies oli Maxin kaa kotona. Olin aivan puhki :( Huomenna pitäis mennä yhdessä syömään, anoppi tulee pojan vahdiks. Saa nähdä tullaanko nopiasti kotiin, jos alkaa vierastaa.
Sain leikattua samettipuvun ja ommeltuakin tossuja vähän. Toiv. onnistuu, tulee aika hauskannäköinen. H&M oli vähän samannäkösiä myynnissä.

Viime yönä olis voinu nukkuu 5h putkeen, jos olis vaan osannu. Kuinkahan tää menee...odotellaan, jatkan ukon viihdytystä (telkun katteluu)

Heips!
Mä taas ilmottelen jotain itsestäni.Eli elävien kirjoissa ollaan,vaikka ei oo palstalle päässykään kirjottelee.Meiän tietokone on edelleen rikki.Harmittaa.Nyt anoppilassa tietokoneella.Ollaan viikonlopun vietossa täällä.

Meiän Daniel voi edelleenkin hyvin.Ei oo sairastellu ja on ollu tyytyväinen.Isoveli onki sairastellu sen eestä.Oli 3 päivää sairaalassakin.Todettiin infektioastma.
Ja sen jälkeen oli 40 asteen kuume.Mutta nyt enää normaali flunssaa.

En oo ehtiny lukee noita kaikkia edellisiä kirjotuksia...
Oon antanu nyt aika säännöllisesti peruna-porkkanaa aamupäivisin ja joskus myöhemmin hedelmäsosetta.Muuten menee paljon velliä ja tuttelia.Tissiä ei enää syö.Eikä multa varmaan maitoa tuliskaan.Eli tissittely loppui n.4 kk iässä.

Daniel ei vielä liiku kovin paljoa.Siis käänny mahalleen.Mutta kovasti on yritystä.Pienestä kiinni,että pyörähtäis mahalleen...Ja pyörii ja potkiskelee itseään muuten liikkeelle lattialla,joten enää ei tosiaankaan uskalla jättää sängylle yksikseen.Isoveli alko liikkua 3,5 kk iässä.Mutta tämä on rauhallisempi tapaus.Isoveli onki nyt 1,5 iässä melkoinen elosalama.Ihmettelen usein mistä se saaki energiaa tohon liikkumiseen.Ei hetkeäkään paikoillaan suurinpiirtein...

Onko täällä muita kuolaajia? Daniel on kuolannu n.2 kk iästä lähtien.Ja hampaita ei näy olevan vieläkään tulossa.Eli se vain jostain muusta syystä kuolaa.Paitoja saa vaihtaa vähän väliä.Oon kyl pitäny kotona ruokalappua ""kuolalappuna"".

Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille.

Morjensta vaan kaikille!
Ompas taas päivät vierähtäneet kun en ole ehtinyt edes netissä käymään. Täällähän on taas vilkas keskustelu aiheesta jos toisesta. Täytyy sanoa että olen ollut enemmän kuin iloinen siitä ettei täällä ole kukaan ladellut toisille sääntöjä tai arvostellut ketään. Toivottavasti niin on jatkossakin. Välillä olen kyllä seurannut noita muita keskusteluja, mutta kyllä tämä on paras paikka! Ei kannata noita kirjan ohjeita ja tutkimuksia liian tiukkaan noudattaa, hulluksihan sitä tulee kun koskaan ei tee mitään oikein kun aina joku uusi tutkimus sanoo sitä ja tätä.

Meillä on vasta aloitettu lihasoseet. Tyttö on siis 5 kk ja 5 pv. Kasviksia on saanut jo 4 kk iästä. Puoli purkillista menee ihan kevyesti ja illalla omena-kaurapuuroa puoli annosta. Imetän osittain, välillä annan tuttelia kun ajattelin pikkuhiljaa lopetella imettämästä, arvostelkaa vapaasti mutta en jaksa enää tissitellä. Yöllä on tietysti mukava ottaa tyttö viereen rinnalle. Neuvolasta saatiin ohjeet aloittaa lihasoseiden antaminen kun on jo kasviksiakin saanut. Puolivuotias tarvitsee kuitenkin jo muutakin kuin maitoa.

Late, hyvä kun olette vielä päätäneet yrittää ratkoa ongelmianne. Ei kannata heittää kirvestä ojaan ennenkuin kaikki mahdollinen on tehty.

Käytiin 5 kk neuvolassa. Pituutta ei mukamas ollut tullut kuin puoli senttiä, mittasikohan se oikein? Eli 66,5 cm, 7,325 kg ja pipo 44,2. Piikistä ei saatu kuin naama sekunniksi ruttuun, ääntäkään ei päästänyt. Hieman vierasti neuvolatätiä! Luulin että vierastaminen alkaa vasta myöhemmin? Muuten meni ihan mukavsti, isäkin oli mukana katsomassa, ihan eka kerta.

Ihanaa, tänään lähden tyttöjen kanssa syömään ja kylpylään! Kyllä sitä jo pikkuhiljaa alkaa kaivata omiakin juttuja. En tunne olevani yhtään huomompi äiti jos olen pari tuntia viikosta jossain muualla ja tyttö on isänsä kanssa. Kävin jopa spinningissäkin tossa yksi päivä, oli mahtava tunne kun sai oikein kunnolla hikoilla ja sauna päälle! Isä oli saanut tytön nukkumaan ihan hyvin vaikka yleensä nukahtaa tissille. Pari kertaa oli käynyt kääntämässä selälleen, ei ollut itkenyt yhtään. Jos saa itse välillä olla omissa oloissaan jaksaa taas paremmin olla lasten kanssa olen sitä mieltä.

Ainiin paino: ennen raskautta 61 kg, 170cm. Tänä aamuna vaaka näytti 62,3 kg. Vähän on sahaamista ollut, olisin tyytyväinen 60 kg.

29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)4kk:64/8210/42.3
1.4., Pipsa, TYTTÖ, 49cm/3420g (LA 5.4.)
6.4., Kati3, TYTTÖ,49,5 cm/3200g (LA 9.4.)4kk:62/6920/41.5
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.)4kk:63.2/5960/39.8
7.4., Jonsku, POIKA 52 cm/3435g (LA 17.4.)4kk:67/8110/43,8
8.4., Late, POIKA, 54 cm/3790g (LA 14.4.) 4kk: 69,5/7605
9.4.,minä-83,TYTTÖ, 49,5 cm/3095g (LA 17.4.)4kk:63,8/6580
11.4., ulrika, TYTTÖ,49,5cm/3360g (LA 13.4.)
13.4., Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g (LA 11.4.)4kk:66/5735/41
13.4., ilo, POIKA, 50 cm/3665g (LA 4.4.)
13.4., Leina, POIKA, 4kk: 66/7280
14.4., diana, KAKSOSTYTÖT, 46 cm/2695g ja 46 cm/2850g
(LA 2.5, suunniteltu sektio 14.4.)4kk: 58.8/5240/39 ja 58.5/5330/39.7
15.4., vivi, POIKA, 50 cm/3320g (LA 16.4)
15.4.,Tuisku, KAKSOSPOJAT, 50 cm/3290g ja 47 cm/2280g(LA 13.4.)
17.4., Paukku, POIKA, 51 cm/3290g (LA 17.4.)
19.4., fanny, TYTTÖ, 49 cm/3500g ( LA 13.4.)
20.4., Mimosa73, TYTTÖ, 50cm/3955g ( LA 5.4), 4kk 66/7330
22.4., Eija, POIKA, 52 cm/3710g (LA 15.4.), 3.5kk 66.2/7340/42.5
23.4., Natalia, POIKA, 51 cm/3740g (LA 25.4.)
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA16.4.4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.) 4kk:66,5/7320/43
27.4., Minna, POIKA, 50 cm,3250g(LA 20.4.)4kk:65,2/6640/41
27.4. Kaura, POIKA, 50 cm, 3530g (LA 29.4.) 4kk: 66/6700/43
30.4. Niiskis, POIKA 50 cm, 3240g (LA 27.4.)sectio
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)4kk 68/8300/44,4
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.) 4 kk, 68/7820/43,2
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm 4340 g (LA 21.4.) 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)4½kk:66/7740/43,2

Heissan taas!

Lisäsin vielä meiän pojan pipon koon noihin 4 kk mittoihin.Ku en sitä aiemmin ilmottanu.
On tääl näköjään pari muutakin yli 8 kg painoista vauvaa, ettei Daniel oo mikään poikkeuksellisen painava ja iso. Ja pipokin on jollain yli 44 cm, niinku meillä. :)

Daniel ei tykkää kans olla enää vaunuissa hereillä ollessaan makuuasennossa, oon nostanu vähän pystympään.Meiän kaksostenrattaissa se istuinosa on säädettävissä sellasella remmillä ihan mihin kulmaan vaan...

Mä varasin täs perjantaina meille lomamatkan Thaimaan Hua Hiniin joulukuun alussa. Jätän Danielin hoitoon ja otetaan isoveli mukaan. Viikon mittanen reissu.
Tulee varmasti ikävä poikaa, mutten raaski sitä sinne trooppiseen ilmastoonkaan viiä. Se on aika rankka noin pienelle.Oltiin häämatkalla Phuketissa ja on se aikamoisen kuuma ja kostea ilmasto, kuin saunassa ois.
Parempi vauvalle olla hoidossa.
Ja ku ei vielä vierastakaan, ni eiköhän se pärjää. Voi tietty alkaa täs parin kuukauden aikana vierastaa. Mut jospa ei osais vielä ikävöidä. Isoveljee en just sen ikävöinnin takia viitti jättää hoitoon viikoks.
Ja saapahan vähän enemmän lomailla itekki, ku ei oo kahta lasta mukana.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

Huomenta,

meillä ollaan jo päiväunilla, kun illalla sammui niin aikaisin, et herätys oli 6.15 plaah. Oltiin eilen eka kerran miehen kaa ulkona syömässä. Anoppi oli lapsenvahtina ja hyvin meni! poissa oltiin vaan 2h (syöttöväli) ja isi oli hermostuneempi! Tultiin kotiin just nukahtamisaikaan, joten laitoin ite vaunuihin ja anoppi lähti lenkille ja kohta tulikin nukkuvan kaa takaisin. Seuraavaksi harjotellaan nukkuminen ilman äitiin päikkäreille ja sit iltaunille, koska tammikuussa täytyis olla yökylässä. Ainut mikä mietityttää on imetys, koska nyt on taas maitomäärä nousussa (kiristi aamulla), niin meillä taidetaan tissitellä aika kauan. Kiinteitäkin närppii vaan kun saa taas maitoo reilusti.

äh menen aamupesulle :))

huomenta!

yhen v-lopun poissa ja täällä on hirveesti juttua =)

eli me oltiin lauantaina kavereiden kanssa viihteellä ja tyttö oli mummun hoivissa,kömmittiin kyllä sinne yömyöhään.
oli ihan piristävää ja sai nukkuakkin ilman herätyksiä,vaikka nousin ylös 7h nukkumisen jälkeen(ennen vauvaa nukuin reippaasti yli 10h) ...
siiri sai ensimmäisen diplomin =)
olivat mummun kans eilen aamulla käyneet käveleen 5km väinön lenkin ja osallistujat saivat diplomin,siiri kylläkin pomppi vaunuissa pomppuista tietä =)

mutta nyt suihkuun.

Yhteistyössä