huhtikuiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimosa73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä ostin kans tota bonan lasten kaurapuuroo,hinta oli kyllä hirvee+se että meijän neiti ei suostunut sitä syömään vaikka laitoin hilloo jne...
meinas yökkäillä joka kerta,kun laitoin lusikan suuhun,kokeillaan myöhemmin uudestaan.
oon sitten antanu aamulla ja illalla oliko nyt muksun vadelma-kaurapuuroo ja se on menny hyvin alas.

mutta nyt tää netti hirmu taas lähtee pois...

olen miespuolinen henkilö ja täytyypi kommentoida viestiisi! mietitkö yhtään mitä kirjoitat??!ota aivot pois taskusta ja herää hyvä tyttö..älä elä menneessä vaan nykyajassa..olisit siis valmis pettään miestäsi jonkun prkl:een ex apinasi kanssa..tai samalla sä kyllä pettäisit lastasi,sitten kun tyttö on vaikka 10v ja tulee kysymään ,että äiti miksei mulla ole isää..varmaan kerrot totuuden ja sanot että isä lähti koska äiti petti isää!!pistää oikein vihaksi tommonen kirjottelu!!toivottavasti kaikki naiset ei ajattele samanlailla kuin sinä,esim. oma rakas tyttöystäväni!!

terveisin:mika

Heippa Riikka!

En tiedä sun taustasi yhtään eikä se mulle kuulukaan! Mutta voin lohdutuksena kertoa sulle muutaman faktan:

1) meidän ongelmat eivät johdu mun satunnaisista ajatuksista exään

VAAN: miehen salajuopottelusta (runsasta alkoholin käyttöä meidän suhteen alkuajoilla) hänen valehtelusta ja asioiden salailusta, hänen työstään ja nyt työttömyydestä. Keskustelutaidon puutteesta yms...

2) mun mies tietää mitä mä ajattelen tästä exästä ja tietää miten vaikea suhde se oli ja kuinka vaikea oli irroittautua, olen myös kertonut ihan suoraan tuon meidän seksielämän yms. Alettiin seurusteleen kuukausien ystävyyden jälkeen, että nää kaikki on hänen tiedossa!!
3) mä voisin koska tahansa sanoa miehelleni että menee lukeen näitä meidän kirjoituksia, jos mun tarttis salailla en olis kertonut sille tästä mitään, kirjoittaisin jollakin muulla kuin hänen keksimällä lempinimellään ja käyttäisin lapsestamme muuta nimeä kuin hänen oikeaa nimeään

Ja jos sun on noin vaikea lukea mun kirjoituksia, skippaa ne yli!

Tää on mun väylä purkaa ajatuksia, koska en halua puhua näin henk.koht. juttuja kellekään ihmiselle. Mulla on paljon ystäviä, mutten ole hyvä purkamaan tuntojani kellekä oikealle ihmiselle. Oon aina purkanut tunteitani kirjoittamalla ja musiikin kautta. Saanen jatkaa tapaani.

Olen pahoillani, että reagoit kirjoitukseeni noin. Yritä ymmärtää ettei kaikilla ole asiat niin hyvin kuin sulla. (Ilmeisesti) Me ollaan käyty ammatti-ihmisen luona puhumassa asioista, mutta ketään ei voi pakottaa rakastamaan toista. Olen päättänyt kestää ja yrittää ""rakastaa"" miestäni niin kauan kunnes poika on kyllin vanha kestämään eron. Psykologin ja lastenvalvojan mielestä alle vuoden vanhan tapaamisoikeudet pitää tapahtua lähivanhemman luona, eli on ihan sama erotaanko me vai pysytäänkö yhdessä. Joutuisin kuitenkin viettämään paljon aikaa mieheni kanssa siinäkin tilanteessa. Miehelleni olen sanonut etten tiedä pystynkö koskaan rakastamaan häntä täysillä, mutta olen luvannut yrittää poikamme tähden. Ja kuten aiemmin kipuilin pystynkö riistämään isän ja pojan toisiltaan, enkä pystynyt, vaan mieluummin uhraan oman mahdollisuuteni itsekkäästi haluun onnellisesta rakkaudesta, hyvästä seksielämästä ja kumppanuudesta.

Et varmastikaan ymmärrä tilannettani, enkä sitä oletakaan. Haluan vain sanoa sinulle, että raskaaksi tultuani olemme eläneet kuin kämppikset. Se jos jokin on raskasta. Mäkin haluaisin rakastaa ja tuntea halua mieheeni, mutta vaikka kuinka yritän pakottaa itseni niin tuntemaan, niin ei vain tapahdu.

Oikeasti mä oon niin pettynyt, etten tiedä haluanko jatkaa kirjoittelua täällä, kun se noin häiritsee joitakuita...

Tähän asti mä oon jaksanut tän palstan avulla olla hyvä äiti ja ""puoliso""

Nyt en tiedä mistä saan ammennettua samaa voimaa jaksaa eteenpäin tätä tyhjää elämää ilman rakkautta...

-Late : ((

Heipä hei Mika!

Jos sä tosiaan tietäisit tästä mun tilanteestani enemmän niin sä et tulisi arvostelemaan mua. Ja jospa kehittäisit sisälukutaitoasi mulla ei ole tyttöä vaan POIKA. Ja se että mä kaipaan toimivaa ja hyvää seksielämää ei tarkoita sitä että mun aivoni olisi taskussa. Onko sun mielestä pettämistä, jos meillä ei ole ollut seksiä reippaasti yli vuoteen ja nyt ajatuksissani haaveilen jostakin mikä ei koskaan tuu tapahtuun. ( Ja voisin kertoa lapselleni, että isä lähti koska petin häntä. Kertoisin myös meidän seksittömästä liitosta. Voin myös kertoa, ettei hän tule koskaan jättämään minua, kumpa niin tapahtuiskin, ei tarvitsi mun tehdä sitä ikinä) En ole koskaan pettänyt ketään, enkä pystyisi niin oikeasti tekeenkä.

Kuinkahan moni mies jaksaisi samassa tilanteessa kun mä pettämättä?

Jos sä tuntisit mut, sä et kehtaisi tulla arvostelemaan. Mutta onneksi olkoon: Sait minut itkemaan ja loukkasit todella pahasti.

Mä oon vain ihminen, joka haluaisi olla onnellinen. En voi jättää miestäni, koska kun meidän hetki sitten piti erota hän reagoi siihen tavalla joka oli todella dramaattinen. En pysty ottamaan riskiä että hän tekisi itselleen jotain. Kantaisin syyllisyyttä siitä koko loppuelämän, ja siihen en ole vielä valmis.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt tätä ihmisten puukottamista sanoilla. Tässä mä nyt sitten olen verta vuotavana, yksin ja loukattuna. Mies katsoo telkkaa selkäni takana ja mä itken äänettömästi, kuten teen kaiken muunkin. Mä olen onneton ja surullinenkin äänettömästi. Kukaan ihminen ei tiedä mitä mun viilipyttymäisen kuoreni alla on. Ystävät ja sukulaiset ovat aina pitäneet mua energisenä ilopillerinä ja ihanana ystävänä, joka jaksaa aina kuunnella ja lohduttaa. Ei sellaisella ihmisellä ole vaikeuksia tai murheita...

Mua pistää Mika vihaksi ettei munlaisella ihmisellä ole oikeutta purkaa jonnekin tuntojani. Täytyypi opetella tunteettomaksi ihmiseksi. Eikä kirjoitella enää tänne...

Late : ((

Voi Late, nyt et kyllä karkaa mihinkään, vaan pysyt täällä!!!

Tavallaan ""ymmärrän"" nuo pari kommenttia (esim. jos itse lukisin mieheni tekstin, jossa hän ylistäisi exäänsä niin, että rakastellessa heidän vartalonsa olivat kuin toisilleen tehdyt, tai miten se nyt oli, niin oisin tosi syvästi loukkaantunut) Ehkä nuo reagoivat voimakkaasti, kun lukivat vain tuon kirjoituksesi, eivätkä ole seurailleet tuota teidän tilannetta pidemmän aikaan. Tosi kauanhan olet ihan avoimesti kertonu tuosta teidän tilanteesta täällä.

Tuosta seksittömästä suhteesta vielä,
eikö olekin ihmeellistä, että se on näemmä edelleen tabu, että nainen ei saa eikä edes siis tarvitse seksiä? Nainen on niin ihmeellinen olento, että elää vaikka ilman seksiä ja vaikka pyhällä hengellä. Jos kyseessä olisi mies, tilanne ymmärrettäisiin ihan toisin...surullista...

Lippu korkeelle! Te olette ratkaisunne tehny, lapsen parasta ajatelllen. Ja vielä kerran, pysyt nyt kuvioissa, etkä häviä mihkään!!!!!!

Latelle: Voih :/ Onpas täällä nyt tullut kommentteja sulle.. Koeta muistaa et kukaan täällä ei silleen oikeesti tunne sua. Sä itse tiiät parhaiten miten elämääsi elät ja mitä valintoja teet. Mäkin toivon et jäät viel kirjottelemaan tänne.

Meillä oli taas sellanen yö, et tuntuu etten ole nukkunut yhtään. Vaik oikeesti kyllähän mä olen. Välillä kun on tosi väsynyt niin ärsyyntyy vaan kaikesta.. Onneksi olen tänään kuitenkin hyvällä mielellä. Tytöt nukkuu parvekkeella ja mulla on aikaa hengähtää hetki. Täytyy yrittää muistaa, et tää vauva-aika on kuitenkin niin lyhyt loppuelämää ajatellen. Koen niin paljon onnen hetkiä kun tytöt leikkii ja oppii uutta ja heitä on ihana seurailla. Ovat niin ihania kaikin puolin.

Olen miettinyt pääni puhki, et millä ton yöheräilyn sais kuriin. Mies lupas syöttää ens yönä tuttelilla. Tosin hieman mietin et mitähän siitä tulee, et nukahtavatko pulloon!! Hope so. Olen tullut pähkäilyssäni siihen tulokseen, et kun vaan saisivat sikeestä unesta kiinni niin nukkuisivat koko yön, sillä muutaman kerran näin on tapahtunut. Tosin sillonkin sit toinen on valvottanut esim. 2hvälein et äippä ei oo levännyt. Viimeksi joskus huhtikuun alussa olen nukkunut enemmän kun viisi tuntia putkeen. Nykyään jää johonkin 2-3h väleihin. Tätä jo muutama kuukausi. Huhhuh :)

Vaan eipä auta valitella. Suhtaudun nyt tänään positiivisesti elämään ;)

Olipas viestejä Latelle! Näytin miehelle ja se meinas kommentoida tolle mikalle...
Älä välitä noista vierailijoista! Jokainen tekee niinkun ite tykkää. Jatkettiinhan mekin uskottomuuden jälkeen vaikka moni muu ei sitä tekis. Ja tästäkään ei tiedä kukaan muu meidän elämässä, joten aika moista kulissii vedetään kans. Me eletään toivossa et saadaan suhde vielä entistä ehommaksi :)

Meillä oli helppo yö, herättiin vain 2krt syömään. Taitaa sittenkin elämä voittaa...

Kiitos puuro vinkeistä! Sain syömään tavallista illalla, kun keitin vedenkeittimellä veden ja lisäsin siihen ite hienonnettua hiutaletta, jäi pienirakeisemmaksi ku keittetty. Ja aamullakin meni mukavasti alas :) Nyt on taas soseen teko päivä...

Pidetään lippu korkealla ja köysi tiukalla!

Latelle:sinulla on aikamoinen ongelmavyyhti kasassa. Mulle tuli ihan ensiksi mieleen että sun kannattaisi käydä terveyskeskuslääkärin juttusilla, koska sulla voi olla pohjalla myös synnyksen jälkeistä masennusta. siihen on lääkitys olemassa. ei se tietenkään kaikkia tänhetkisiä ongelmiasi ratkaisisi, kun monet niistä taitaa juontaa pitkälle menneisyyteen, mutta sitten sulla olis ainakin enemmän voimia selvitellä tuota vyyhtiä.

Annatteko äidit velliä vaaveille illalla? Mä tulin nyt siihen tulokseen et kokeilen sitä tänään illalla. Jospa neidit nukkus hieman paremmin. Kyllähän se on varmaan tuhdimpaa kun maito ja pitää kauemmin nälkää poissa. Aloin miettimään, et kun tosiaan mulla on kaksi lasta niin eihän ne välttämättä saa tarpeeksi rinnasta, et ehkä niillä on nälkä. Olen kyl hieman antanut tuttelia lisäksi, mutku niin tykkäävät lutkuttaa ja yöllä sitä en oo jaksanu mennä laittelee.. Hmm. Jos päästäs edes ekoista syötöistä eroo niin et nukkuisivat esim. 22tai 23-05 tms. Neuvola on kyl kieltänyt vellit kun kuulema sotkevat imetyksen. No, täällä lähestytään 6kk ikää mihin ja sen jälkeen imetyksellä ei kait ole niin tärkeää roolia, et vaikka sitten sotkiskin. Eikä se ny mitään sotke jos kokeilen muutaman kerran. Tulen sit raportoimaan tänne huomenna et auttoko!!

Jättäkää nyt sivulliset jo toi Late rauhaan.

Mä en oo ikinä antanu velliä pojalle, mutta kantsis varmaan sun diana kokeilla totakin että saisitte yöt vähän helpommiksi. Kyllä moni siitä on avun rikkonaisiin öihin kyllä saanu.

Meillä menee puuro aamuin illoin. Meillä poika söi eilen iltapuuron jossa joukossa hedelmäsosetta ni tossa viiden aikaan, ja sitte noin ilta yhdeksältä iltamaidon 150ml, jolla nukku koko yön. Oon vähän yrittäny muutella, vauvan nälän rajoissa tietenkin, niin tota iltapuuron ajankohtaa, koska meillä on menny monta yötä siihen kakkaamiseen, ja siis kolmekin kertaa yössä. Oon jotenkin päätelly että se iltapuuro olis sillon asialla. Ja kun siihen herätään niin sen jälkeen on ihan pakko valvoa ainakin 2 tuntia :) ja äiti syö karkkia ja juo colaa, että pysyy hereillä :)

Toivotaan ny että tuo Late takasin ilmaantuu, harmi juttu kun tuollai pitää lähteä toista mollaamaan.

...Moi!

Tulin kuitenkin vielä tänne. Kylläpä mä onnistuin saamaan keskustelua aikaan.

No mutta jospa me unohdetaan tää mun ex-sekoilu ja jatketaan niinkuin ennekin.

Eilen illalla julmana äitinä laitoin Eemun puoli 9ltä sänkyyn ja muutamien heräilyjen kautta poika nukkui varttin yli 8:n. Yleensä kun poitsu sammuu vasta puoli 12

Oli vähän luksusta saada omaa aikaa niin paljon...

Tosiaan toivon että annetaan menneiden olla ja jatketaan jutustelua vauvoista!!!

Mukavaa perjantaita kaikille : )

Sääli Late,että sait tuollaisia kommentteja.
Unohda nuo vierailijat,eivät he tiedä todellista tilannettanne.
Sulle on tapahtunut kaikenlaista ja mielessäsi liikkuu erilaisia mielipiteitä ja vaihtoehtoja.
Hyvä,jos miehesi on tietoinen ajatuksistasi ja hyväksyy sinut ja ajatuksesi sellaisina kuin ne on.
Vaikka itse nyt mietit rakastatko häntä tai tuletko koskaan rakastaan.
Asioilla on tapana järjestyä ja sinun kohdallesi toivon sitä tosissaan.
Sulle tekis joku reissu hyvää,jossa saisit vähän aikaa miettiä =)
Sinun oma onnellisuus ja lapsesi kai tarkeimmät kuitenkin on.
Ja jos päätät miehesi jättää tulet varmasti pärjäämään,mutta tämä nykyinen miehesi vaikuttaa tosi ymmärtäväiseltä joten ehdottaisin miettimään,tulisiko elämästänne niin onnetonta,ettet voisi jäädä hänen luokseen.
Mä oon late ainaki sun puolella 100%!
Eikä kellään varmasti ole varaa valittaa sulle sun mielipiteistä ja elämästä,tuskin kellään ikinä elämä on ruusuilla tanssimista!!!!
Mä oon onnellinen oman ukkoni kanssa ja en halua hänestä erota koskaan,mutta eipä meidänkään alku taival mistään romanttisesta elokuvasta ollu,mun syytä,mutta hän jäi silti mun luo ja tiedän,että rakastaa mua.
Joten voimia Late =)

Mutta asiasta viidenteen.
Mä oon antanut illalla velliä ja nyt oon antanu puuroa jos ei ole liian väsynyt,että jaksaa syödä.
Yleensä nukahtaa sitten vellipullo suussa =)

...Ja työasiaa =)
Nyt kun me muutetaan niin mä saan sillä verukkeella ehkä siirron toiseen työpaikkaan!!!!!!Mun ei tarvi enään mennä sinne mulkun pomon alaisuuteen =)
No tää nyt on vasta ens syksyn homma,mutta isokiho sikariportaasta äsken soitteli ja sanoin siirron olevan aika varma =)

Päivän jatkoja =)

Hyvää perjantaita!

Juu kova keskustelu tuntuu käyvän tuon Laten ympärillä. Heti kun toinen tulee purkamaan sydäntään tänne virtuaali ystäviensä joukkoon, niin jo pitää jonkun tulla spekuloimaan ja analysoimaan toisen ajatuksia ja ongelmia. Hö..Mun puolesta kirjottele vaan Late tänne jos tuntuu pahalta, varmasti helpottaa että saa edes vähän purettua ajatuksiaan. Ihmisiähän me kaikki ollaan. Missä on empatia toista ihmistä kohtaan?

Meillä on onneksi parannuttu korvatulehduksesta ja kuumeesta. Kovasti on pojat vielä räkäsiä ja yskä on kova, mutta muuten kunto on normaali.

Mulla on tänään synttärit ja mun vanhemmat halus ottaa pojat hoitoon, että päästään miehen kanssa viihteelle=) Tosi kiva kyllä. Mennään syömään mutta tuskin lähetään mihinkään bilettämään. Ajatus täydestä yöstä houkuttaa enemmän kuin tunkkainen baari..Niin ne ajat muuttuu.

Mutta nyt täytyy lähteä pakkaamaan poikien reppu ja vähän itsekin siistiytyä iltaa varten. Löytyisköhän tuolta vaate kaapista jotain siistiä päälle pantavaa...hoh hoh..

Ai niin..Vaaka näytti tänään 65,9, eli kilo on lähtenyt..Vielä ois melkein 6kiloa tiputettavana. Voi tuska!

Kiva Jenni että toi sun työjuttu järjestyy..Outoa ajatella että tosiaan pitäis palata työelämään jossain vaiheessa.

Ei muuta kuin oikein hyvää vkloppua kaikille=)

Niin mun piti kertoo siit vellin juonnista, et auttoko yöuniin niin no miten sen nyt ottaa. Aika myöhään valvottiin kun ei tahdottu millään mennä nukkumaan -> 23.30-00. Sit puoli kahdelta heräsin kun kumpikin kitisi. Toiselle annoimme tuttelia ja nukkui pidempään ja kummatkin imi rinnasta kans.. Ei se velli oikee auttanu ku toinen ei sitä suostunu syömään ja annoin hälle sit puuron ja toinen söi hieman.. :D Ois ehkä pitäny koklata jotain miedompaa ku ruusunmarja näin alux.. Mut ens yönä aion kyl kokeilla tota lisätuttelin antoo jospas neideil on oikeesti nälkä!

Kivaa viikonloppua!!

Mä oon aika hämmästynyt! Aika paljon ihmisiä lukee meiän ketjua, vaikkei niillä kaikilla ilmeisesti ole edes samanikäisiä vauvoja tms... mä en itse ole koskaan käyny lukemassa esim. marsilaisten tai heinäkuisten (ja mitä muita niitä nyt onkaan) juttuja kun musta tuntuu ettei ne koskettais mua mitenkään... ei sillä, saahan näitä lukea. Mut mäkin kyllä toivoisin, että vierailijat ei sit tunkeutuis keskusteluihin mukaan vaan pysyisivät vaan ""uteliaina lukijoina"". jos siis ei oo mitään positiivista sanottavaa...
tää on kummiskin meidän huhtikuussa vauvansa saaneiden ""vertaistuki""-kanava ja mä haluisin, että me voitais täällä keskustella ""kipeistäkin"" asioista ilman kiperiä kommentteja. Täällä on pysyny jo vuoden todella hyvä henki - toivottavasti ette tule sitä lopettamaan. Kiitos siis etukäteen vierailijat, että annatte meidän jatkaa positiivisessa hengessä eteenpäin!!!

tassuhoito jatkuu oikein hyvällä menestyksellä. yöheräilyt on vähentyneet yö yöltä. Viime yönä (neljäs tassuhoitoyö) klo 23 syötön jälkeen ei kitissy kuin klo 03 ja 04.30. ennen aamua. kummallakin kerralla riitti kun laittoi tutin suuhun. ei siis tarvittu minkäänlaisia tassuttelujakaan enää... nyt annan olla tällaisellaan vähän aikaa ja sit käyn tuon viimeisen yösyötön kimppuun =)

meillä ei ollut vellillä mitään vaikutusta öihin - valitettavasti. mutta ei siitä kyllä haittaakaan ollu =)
nykyään haluisin antaa iltaisin puuroa, mut pimu on usein niin väsyny ettei huoli kunnolla lusikkaruokaa - joten sit meillä syödään velli pullosta illalla. pelkkiä maitoaterioita meillä on vuorokaudessa kolme: välipala, klo 23 (ainoa yösyöttö) ja klo 06 aamulla.

uskaltaisinkohan vihdoin alkaa epäillä hampaiden olevan tulossa.. kielellä ""hangataan"" kovasti ala-etu-ikeniä.. mä oon ollu vähän varovainen noiden arvailujen kanssa, koska esikoisella aloin epäillä hampaita 5 kk iässä ja hän oli 11 kk kun eka hammas puhkesi =)

tänä aamuna likka nousi ekan kerran käsien ja jalkojen varaan hetkeksi ylös. ei ollu ihan ""puhdas"" konttausasento, mutta sen yritys kummiskin.. oiskohan ollu vähän vahinko... =)

Moi pitkästä aikaa!

Samaa Kati3 sun kanssa olen ihmetellyt kuinka ""ulkopuolisilla"" ihmisillä on aikaa lukea meidän juttuja. No, kaikenlaisia uteliaita sitä on olemassa ja onhan tämä avoin palsta, mutta silti...

Kaikki on valitelleet noita öitä, meillä on vähän samaa ongelmaa, vaikka poju nukkuukin yöt läpeensä, mutta on aloittanut sellaisen kitinän aina välillä.Tuli vain itselle mieleen, että kun päivät alkaa olla niin kovaa touhua ja liikettä, niin taitaa tulla harjoitukset uniinkin.

Meillä ainakin se velli auttoi aluksi nukkumiseen, nyt olen jättänyt vellin illasta pois ja keittelen puuroa, riisihiutale on kova juttu, ja kun ei ehdi keittää, niin se muksun valmis vadelmakaurapuuro on kelvannut hyvin.
Huomenna meillä on 5kk neuvola, käyn sitten ilmoittelemassa tuloksia. Nuhaa on vähän, joten katsotaan laitetaanko piikkiä.

Olisikohan teille hampaita tulossa? Meillä on ollut monta viikkoa levotonta tytön kanssa ja toissapäivänä huvikseni tunnustelin ikeniä niin hammashan se siellä. Nyt taitaa olla toinen tulossa putkeen kun hankaa leluja suussa ja heiluttaa päätä välillä kun heinämies ja sitten pitää kitistä ja hermoilla koko ajan.

Meillä on nukkumaanmenoharjoittelut menossa. Illalla ollaan saatu tulosta aikaiseksi eli tissittelyt ja ennenkuin neiti nukahtaa niin sänkyyn, hyvää yötä ja sinne jää pyörimään vähäksi aikaa itsekseen kunnes nukahtaa, hyvin on toiminut. Nyt ollaan aloitettu myös päiväunille nukahtaminen itsekseen. Se onkin sitten ihan toinen juttu. Isänsä on saanut nukahtamaan ihan kohtalaisen hyvin kun olen ollut jossain, tänään kokeilin eka kertaa saada nukahtamaan päikkäreille itse. Puolisen tuntia meni, muutaman kerran käänsin ja välillä tuttia suuhun vaikkei se maistukkaan, sinne sitten viimein nukahti. Tyttö on vaan tottunut nukkumaan rattaissa päikkäreitä, mutta ajattelin et onhan se hyvä osata sisälläkin nukkua välillä. Mennään sitten myöhemmin tänään ulos.

Mutta nyt taidan lukea loput kuudestakymmenestä tarinasta jotka on ilmestynyt huhtikuisiin tässä välillä, miten aika välillä rientää... en muista edes milloin ehdin viimeeksi koneen ääreen.

Moikka!

Ihme on tapahtunut!!!!
La-su yönä tyttö nukahti vasta 22.00,mutta heräsi seuraavan kerran VASTA 05.30,söi ja nukahti takas ja 08.00 oltiin pystyssä.Viime yönä nukahti klo 20.00 ja heräsi 02.30 ja toisen kerran klo06.00 ja 08.00 noustiin.
Itekki saanu nukuttua ja ei o tarvinnu tunnin-kahen välein laittaa tuttia suuhun.
Oon antanut nyt illalla puuroa,että en tiä johtuisko siitä,velli ei kyllä ole auttanut yöuniin.
Ja ei meilläkään kiinteiden alotus ole tuonut parempia yöunia,harmi!

Mutta nyt pyykkejä laittaan kuivumaan!

Voi itku! Ei anneta parin ajattelemattoman kommentin pilata tätä hienoa palstaa! Minun puolesta Late pysy täällä!!! Jos itselläni olisi samanlainen tilanne niin luultavasti tämä olis ainoa paikka jonne voisin purkaa tuntojani. Kaikkea ei voi kertoa edes parhaimmille ystävilleen, koskaan ei tiedä kuka puukottaa selkään (nimim. kokemusta on...).

Mikä siinä on että jotkut ihmiset aina asettaa itsensä toisten yläpuolelle teitämättä loppujen lopuksi tilanteesta yhtään mitään. Että suututtaa tuollainen. Late, kirjoituksesi on koskettanut varmasti monia tällä palstalla ja suurin osa toivoo että jatkat täällä edelleen. Voimia sinulle!

Väsyttää!! joten onneks olkoo Jenni!!!

kokeiltiin viime yönä Maxii omaan huoneeseen ja nousin sitten 2 tunnin välein :/ millon tissille millon muuten vaan huutoo. mies sanoi nukkuneensa paremmin, vaikka mä hyppäsin koko ajan ja tissittelimme vieressä. katotaan kuin ens yö....
meillä ei velli kelvannut vaan puuro menee alas, no saahan sen jauheen upotettuu puuron joukkoonkin. tuntuu ettei max muista syödä tissii tarpeeks, niin ajattelin vellillä saada hiukan lisää. Kuin usein annatte rintaa? tarjoan joka kiinteän jälkeen ja yöt menee pelkästään tissillä, laskeskelin noin 8-9krt/vrk, mut osa on vaan 2-5min imasuja.

Vauvauinti sujui hyvin roiskutellen :))

29.3., Kata, POIKA, 49 cm/3315g (LA 23.4.)6kk:70/9610/44
1.4., Pipsa, TYTTÖ, 49cm/3420g (LA 5.4.)
6.4., Kati3, TYTTÖ,49,5 cm/3200g (LA 9.4.)6kk:66/8130/43,5
7.4., Jenni, TYTTÖ, 49cm/3000g (LA 18.4.)6kk:66,2/7160/41,3
7.4., Jonsku, POIKA 52 cm/3435g (LA 17.4.)4kk:67/8110/43,8
8.4., Late, POIKA, 54 cm/3790g (LA 14.4.) 4kk: 69,5/7605
9.4.,minä-83,TYTTÖ, 49,5 cm/3095g (LA 17.4.)6kk:68,5/7330
11.4., ulrika, TYTTÖ,49,5cm/3360g (LA 13.4.)
13.4., Heli, TYTTÖ, 52cm/3370g (LA 11.4.)4kk:66/5735/41
13.4., ilo, POIKA, 50 cm/3665g (LA 4.4.)
13.4., Leina, POIKA, 4kk: 66/7280
14.4., diana, KAKSOSTYTÖT, 46 cm/2695g ja 46 cm/2850g
(LA 2.5, suunniteltu sektio 14.4.)4kk: 58.8/5240/39 ja 58.5/5330/39.7
15.4., vivi, POIKA, 50 cm/3320g (LA 16.4)
15.4.,Tuisku, KAKSOSPOJAT, 50 cm/3290g ja 47 cm/2280g(LA 13.4.)
17.4., Paukku, POIKA, 51 cm/3290g (LA 17.4.)
19.4., fanny, TYTTÖ, 49 cm/3500g ( LA 13.4.)
20.4., Mimosa73, TYTTÖ, 50cm/3955g ( LA 5.4), 4kk 66/7330
22.4., Eija, POIKA, 52 cm/3710g (LA 15.4.), 3.5kk 66.2/7340/42.5
23.4., Natalia, POIKA, 51 cm/3740g (LA 25.4.)
25.4.,Susan, POIKA, 51,5 cm/4390 g (LA16.4.4kk:66,9/7500g/43,6
25.4.,Minttu, POIKA, 55cm/4510g (LA 26.4.) 4kk:66,5/7320/43
27.4., Minna, POIKA, 50 cm,3250g(LA 20.4.)4kk:65,2/6640/41
27.4. Kaura, POIKA, 50 cm, 3530g (LA 29.4.) 4kk: 66/6700/43
30.4. Niiskis, POIKA 50 cm, 3240g (LA 27.4.)sectio
30.4. Tähti, TYTTÖ 48 cm, 3076g (LA 18.4.) 4kk: 6300/62/41
3.5., St, POIKA, 53 cm, 3490g (LA 23.4)4kk 68/8300
7.5., Mari, POIKA, 53 cm 3680g (LA 29.4.) 4 kk, 68/7820/43,2
7.5. Zuz, tyttö, 52 cm 4340 g (LA 21.4.) 4kk:65,5/7130/44,2
7.5. kati2, POIKA 53cm 4150g (LA 25.4)4½kk:66/7740/43,2

Laitoin meidän 6 kk mitat. Pituutta oli tullut neljä senttiä, mutta painoa vain 330g. Tyttö vierastaa kyllä todella paljon neuvolatätiä ainakin silloin kun joutuu syliin. Tykkääkö muiden lapset muuten kylpemisestä? Meidän neiti tarttuu aina ammeen reunoista kiinni ettei joutuisi pesulle. Yleensä huudetaan koko pesun ajan. Lähdenpä syömään ennen kuin neiti herää... =) HAUSKAA PÄIVÄNJATKOA!!!

minä-83 ja iida 6kk

moi

Oltiin 5 kk neuvolassa ja painoa oli 7730 g ja pituutta 66,5 cm. Aikaisemmin on ihmetelty työn pään kokoa kun on niin suuri, mutta nyt ei ollutkaan kasvanut käyrien mukaan niiin sitä pitää sitten kontrolloida. jestas, ensin on liian iso pää ja sit liian pieni.... :-) no hyvä tietty et tarkistellaan.

Meillä on ollut kakka edelleen tosi kovalla. Tyttö kakkaa kyllä joka päivä ja monta kertaa, siis sellaisia jäniksen papana kakkoja ja kamalalla ähinällä. Eilen sitten jätin perunan pois ja ajattelin antaa pelkkää vihannesta. Olen myös antanut sitä mallasuutetta 2 tl per päivä torstaista lähtien ja tänään näytti kakka vähän löysemmältä jo, että josko se tästä. Äiti on vaan tupannut toiselle perunaa joka päivä... voooi voi.

Kyllä muuten huomaa sellaisen muutoksen tossa tytössä, että ei olla mitään pikkuvauvoja enää. Kaikki kiinnostaa superapaljon ja lattialla hyöritään ja pyöritään sellaista vauhtia että oksat pois.

Käytiin muuten ostamassa turvaistuin. Eilen tyypättiin kun käytiin ukkia moikkaamassa. Se oli sellainen Crago Cosmic xtp. Olipa se kallis, mutta tuntui tosi hyvältä. Ainoo että vie melkoisesti tilaa selkä menosuuntaan asennettuna (etupenkillä istutaan sit aika polvet suussa).

Kaura, mä laskin että me tissitellään 5-7 kertaa päivässä + yöllä kerran. Korviketta saa lisäksi silloin tällöin ei välttämättä edes joka päivä. Neuvolassa tänään terkka ei ainakaan kommentoinut tuosta määrästä mitään kun puhuttiiin siitä ummetukseta ja hän vain kysyi että paljonko syö tissiä.

zuz: Tuli mieleen, että kokeile tuon potun tilalle ihan kokonaan tuota bataattia, kun ei ole niin tärkkelyspitoista. Ja sitte vaikka päärynää ja luumua lisäks. Meillä autto aikanaan myös se, että annoin pojalle paljon vettä.

Meillä ei mittään kummempia, ulkoillaan ja leikitään. Poika menee kovaa vauhtia- taaksapäin. Ininä kuuluu ja kun menee olkkarin puolella katsomaan, niin poika kurkkii iloisena sohvan alta, että ""kato äiti, tuu säkin tänne!""

Aurinkoista päivää ja hyviä yöunia kaikille!

minä-83 kyseli kylpemisestä. meillä tyttö tykkäs siitä aluksi tosi paljon. sit jossain vaiheessa alkoi saada ihme ""kohtauksia"" kun pisti ammeeseen.. ei ymmärretty isukin kans mikä sille tuli.. mut selvishän se. Äiti mokoma yritti vielä pitää ammeessa puoli-istuvassa asennossa =)
eli pistin tytön (silloin 5 kk) ammeeseen ihan reilusti istumaan. ei tarvinnu kun kerran näyttää miten vettä roiskutetaan kädellä - niin sen jälkeen ei oo kylpemisen kans ollu ongelmia! =) mut kylvettäjä kyllä kastuu myös..
saunassa kans pimu viihtyy hyvin.

meillä alkoi muuten eilen taas nuha.. kuukausi vasta edellisestä. ja just kun oltiin saatu nuo yöt paremmiksi, niin taas saa nousta vähän väliä kun pieni raukka rohisee sängyssä eikä saa nukuttua. no, kerkesinhän mä nukkua yhden hyvän yön välissä - johan sitä sillä taas jaksaakin =)

isukki on ollu poissa pe iltapäivästä asti ja mä näiden neljän tenavan kans täällä kotona.. ja nyt siis kaks niistä vielä kipeänä... en tiedä mihin mä miestä täällä oikeastaan tarvisin, henkiseks tueks kai... mut kyllä mä vaan ootan kovasti keskiviikkoiltaa että tulee takas!!!