Huhtikuun vauvat 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säde2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips vaan kaikille ja tervetuloa uusille odottajille jotka ovat ketjuun tulleet :)
Täällä on hieman tuo pahoivointi vähentynyt mutta edelleen sitä aika ajoin on aika vahvasti ja nälkä on koko ajan ja väsymys, nukun öisin n.10h ja töiden jälkeen on pakko ottaa n. tunnin päikkärit kun esikoinen katsoo pikku kakkosta :)
En ole vielä tilannut eka neuvola-aikaa, pakko ens vkolla ryhdistäytyä ja tilata, vkoja on nyt 6+2.
Kenellekkään ei olla vielä kerrottu että odotetaan vauvaa, ehkä sitten eka neuvolan jälkeen kun tämä oikeesti vieläkin tuntuu jotenkin oudolta asialta, että näin vain voi olla raskaana ku tosiaanki esikoista "tehtiin" monta piiiitkää vuotta,välillä oltiin jo luovuttamassa koko hoitoprosessi jne. Niin, no ihmeitä tapahtuu...
Niin, mitä vitamiineja te syötte nyt raskausaikana ? Ajattelin vain että voisin jonkun aloittaa kun olen niiiin älyttömän väsyny , etttä jos se siihen auttaisi.

Mukavaa viikonloppua kaikille huhti-masuille :)

t: Säde2010+ihme :)

Ilona -79: Mullakaan ei olet rinnat kipeät, vaikka ekassa raskaudessa käveleminenkin sattui rintoihin. Hieman oli aristusta plussauksen tienoilla, mutta sekin on hävinnyt. Tämä on nyt hieman mututietoa, mutta luin jostain, että naisen rinnat eivät ole täysin kehittyneet ennen ensimmäistä raskautta, eli rintojen kipeytyminen voi johtua rintojen "kypsymisestä". Toisessa raskaudessahan rinnat ovat jo käyneet tämän läpi, eivätkä varmaan ihan samalla tavalla kipeydy...
En ole ostanut vielä mitään vitamiineja, viimeksi käytin d-vitamiinin ja raudan lisäksi vain omega3-rasvahappoja (möllerin omega3), luin sen vahvistavan sikiötä, jos tuota ostatte niin olkaa tarkkoina, että ostatte pelkkää omega3, eikä sitä mihin on lisätty muita vitamiineja, koska siinä on A-vitamiinia, jota tulisi välttää raskauden aikana (sen vuoksi mm. maksa kielletty), A-vitamiini kannattaa tarkistaa muistakin monivitamiini valmisteista..
Täällä on huono olo lisääntynyt entisestään ja olen ollut tosi kiukkuinen :D myös ensimmäinen oksennus on tullu ja kovasti himoitsen tomaatteja :D

tytönäippä ja masuasukki 6+2

Kiva tietää, että en ole ainoa, jonka rinnat rivät ole huomannet raskaana oloa ollenkaan ;) Varmaan se on sitten niin, että ekalla kerralla reagoivat voimakkaammin...

Täällä kans VÄSYTTÄÄ. Nukun huonosti ja lisäksi tyttö on viime aikoina valvottanut. Olen siis aivan poikki. Täytyy yrittää saada tuo ipana nukkumaan, että pääsee itsekkin!

Jotain sadan euron kieppaillä muistelisin minäkin varhaisultramn hinnan olleen. Onhan se sairaan paljon siitä, että on varmempi olo hetken! Kun tottahan se on, että mitä tahansa voi vielä tuon ultran jälkeen tapahtua ennen kuin ollaan ns. turvallisemmilla vesillä.

Ilona 5+5 (??)

Säde, apteekista saa vitamiinitabletteja, jotka on tarkoitettu nimenomaan raskaana oleville (ja imettäville). Mulla taitaakin olla Multitabs. Kannattaa kysyä apteekissa, mä en ainakaan koskaan löydä niitä vaikka olen monta purkkia ostanut, ne on jotenkin oudossa paikassa.

Kiukkumöykky, kuten tuossa sanottiinkin, niin vatsalihasten kanssa ei vielä ole huolta. Mä tein viimeksi tavallisia niin kauan kun se tuntui hyvältä ja loppuajan syviä. Aika pitkään tein niitä tavallisiakin, ehkä kuudennelle kuulle. Kysyin silloin jumppaohjaajalta, ja se sanoi itse lopettaneensa suorien tekemisen kolmannella kuulla, mutta se nyt on musta aika liioittelua. Eihän vatsaakaan silloin vielä näy juuri lainkaan.

Enempi pitää olla varovainen kun aloittaa suorien vatsalihasten treenaamisen synnytyksen jälkeen. Ei saa aloittaa, ennen kuin rako lihaksissa on hävinnyt, muuten se ei häviä olleenkaan. Mulla kyllä hävis viimeksi tosi nopeasti ja 3,5 viikkoa synnytyksestä tein jo suoria vatsojakin ihan normaalisti (mutta toisilla palautuminen voi kestä jopa kuusi kuukautta).

Heippa!
Täällä kans taitas ajoittua huhtikuulle LA. Plussa tuli eilen ja laskureitten mukaan LA ois 24.4.2010. On tosi epätodellinen olo, kun tää tuli vähän yllättäen :) Yritys oli tarkoitus aloittaa vasta parin kolmen kuukauden päästä, mut sepä napsahtikin odotettua aiemmin. Noh, tervetullut juttu tää on, vaikkakin vielä on vähän shokkitila ;) Meillä kun on muutto edessä n. kuukauden päästä, niin oli tarkotus pitää kunnon tuparibileet, mutta nyt tais tullakkin vaan tylsät kahvikekkerit :D

Esikoinen on nyt 8kk (s. 11.12.2008), joten ikäeroa tulis vaan 1v4kk. Se eniten mietityttää, et miten sitä pärjää ja jaksaa sit kahden pienen kans. No sisulla vaan eteenpäin, sanoi mummo lumessa :) Kyllä sitä varmasti sitten pärjää, päivä kerrallaan vaan ja onneksi asioilla on tapana järjestyä ja onneksi meillä apuakin on saatavilla, kun molemmat isovanhemmat asuu puolen tunnin ajomatkan säteellä.

Mutta nyt vaan odotellaan ja toivotaan, että asukas kestää matkassa! Onkin ensi viikolla pojalla lääkärinla, niin pitää siellä samalla kertaa nlatätille "pudottaa pommi" :D

Hertta, O reilu 8kk ja salamatkustaja rv4+1 (laskurien mukaan)

Tervetuloa, Hertta! Saako kysyä imetitkö vielä kun tulit raskaaksi? Mä lopetin esikoisen imetyksen kun se täytti 8 kk ja kuukautiset alkoivat melkein heti. Ikäeroa tulee 1 v 9 kk. Teillä varmaan esikoinen oppii kuitenkin kävelemään ja jonkin verran kommunikoimaan ja itsenäisesti syömään ennen vauvan syntymää, joten eiköhän se auta aika paljon asiaa. Ja vaikka alku olisi rankka, niin myöhemmin olet tyytyväinen! (Näin sanovat kaikki ne, joiden lapsilla on pieni ikäero)

Muakin aluksi huolestutti, jos vauva vetelee esikoisen tapaan 1,5 tunnin imetyssessioita, mutta kuulemani mukaan valmiiseen perheeseen syntyvät lapset kyllä sopetuvat tilanteeseen, että syöminen hoidetaan vauhdilla.

Kaikki uudet, päivittäkää itsenne listaan!

Hei vaan kaikille!

Tein lauantaina plussatestin, jonka vielä varmistin toisella testillä (?!!?) tänä aamuna. Vieläkö mahtuu porukkaan mukaan? Päivitin jo listankin, lisäsin itseni hännille ja laitoin listan järjestykseen lasketun ajan mukaan:

Sienna@ 4.4.2010 esikoinen
Alessia* (34v+33v) 6.4.2010 toinen (esikoinen 7/08), Kätilöopisto
Jane75 (34v+36v) 6.4.2010 toinen (esikoinen 11/07, km 9/06, 3/09), Jorvi
Säde2010 8.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
tytönäippä (21+27) 8.4.2010 toinen (esikoinen 6/08, km 5/09), Kotka
huvitutti 10.4.2010 toinen (esikoinen 10/06)
Ilona79 12.4.2010 toinen (esikoinen 10/07)
Monuska79 16.4.2010 esikoinen, Oulu
Iita* 17.4.2010 esikoinen
Lydia* 20.4. 2010 toinen (esikoinen 10/06)
Hertta1981 24.4.2010 toinen (esikoinen 12/08)
Tylleröinen 25.4.2010 esikoinen

Laskureiden mukaan laskettu aika olisi siis 25.4.2010.

Toivottu raskaus, mutta tuntuu, että koko asiaa ei ole vielä oikein sisäistänyt...

- Onnellinen Tylleröinen, jonka päässä vilisee jos jonkinlaiset sekavat ajatukset. Rv 4 + 1

Onnittelut Tylleröiselle ja Hertalle! (Toivottavasti en nyt unohtanut ketään...)
Kyllä siinä vaan oma aikansa menee aina plussan sisäistämisessä, vaikka kuinka olisi toivottu ja odotettua juttu...

Mä olen myös ihmetellyt, miten toista lasta voi täysimettää... Kun musta tuntuu, että tuota tyttöä mä imetin ja imetin ja imetin. Ihan jatkuvasti. Eihän sellainen mitenkään onnistu, kun huomiota ja syliä kaipaa myös taapero. Mutta aika tulee näyttämään, miten siitä selvitään. Eiköhän se siitä jotenkin lutviudu. Ja meillähän ikäero on sittten jo 2,5-vuotta, joten onhan se aivan eri asia, kuin teillä, joilla sitä tulee vain 1,5 vuotta...

Hei!
Mahtuiskos mukaan vielä? Olen esikoisen odottaja, viikkoja tänään huimat 5+3 :) Laskettuaika siis sinne huhtikuun puolivälille.

Juu, yhdyn edellisiin, että raskauden sisäistämisessä todellakin tuntuu kestävän. Olo on vähintäänkin epäuskoinen, ja välillä on iskenyt rimakauhuakin, että voi herrantähen mihin me onkaan lähdetty;)

Onko teistä kenelläkään ollut kovia kipuja alkuraskaudessa? Itselläni tulee välillä todella kipeitä kramppeja, samanlaisia kuin menkkojen aikana, en pysty juurikaan puhumaan niiden aikana. Ovat kyllä viime päivinä laantuneet ja harventuneet. Tämä on ehkä vähän huolestuttanut.

Itse olen muuten ihan normaalisti tehnyt suoria vatsalihaksia, en ole muuttanut mitään, paitsi venyttelyt olen tehnyt vähän iisimmin.

Jahas, jospa lähtisi laittamaan pyykit kuivumaan. Hauskaa maanantaita kaikille!

Täälläkin ollaan oireettomia, mutta viikkojakin on siis vain 4+6. Rintoja vähän aristaa, ja kaikki hajut ovat tosi voimakkaita. Pari kertaa on melkein laatta lentänyt...

Meille tulee noin 3,5 vuotta ikäeroa lapsille. Taukoa pidettiin lasten välillä, koska a) en olisi uskaltanut edes lähteä ajattelmaan uutta synnytystä aiemmin b) apujoukkoja ei paljon alle 200 km ole, ja nekin ovat hyvin pitkälle työllistettyjä muiden lähempänä asuvien lastenlasten takia. Enkä olisi ehkä jaksanut kahden ihan pienen lapsen kanssa. c) me ostettiin vasta suurempi asunto, kaksioon en olisi toista lasta tehnyt.

Olen itse 34 v ja mieheni 36. Nyt tuntuu ettei muista enää mitään siitä ekasta raskaudesta, saaatikaan vauva-ajasta. Tuntuu melkein että esikoista odottaisi. Ehkä vähän rennompi sitä on nyt kuin ekalla kerralla, uskalsin äidillekin jo plussauspäivänä kertoa. Välillä kyllä alavatsassa nippailee, kipeästikin ihan pari kertaa. Mutta sehän tekee sitä todellisuuden tuntua:)

Alessia: En imetä enää. Imetys loppui tuossa kesä-heinäkuun vaihteessa, O:n ollessa n. 6,5kk. Söin kyllä sitä ennen pillereitä, mutta lopetin ne joskus juhannuksen tienoilla. Sen jälkeen ehti tulla yhdet tai kahdet (en muista tarkkaan) menkat ja nyt sitten napsahti. En ollut kovin tarkkaan perillä kierrosta, luulin, et menkat olis ihan kohta tulossa, niin olikin ovis ja se napsahti kertalaakista :O

Mutta nyt vaan odotellaan ja toivotaan, et hyvin menis :) Niin, kyl se esikoinen oppii varmasti monta helpottavaa asiaa vauvan syntymään mennessä. Pitää varmaan sit opettaa myös omaan huoneeseen. Hyvin se nukkuu omassa sängyssään ja jatkaa siellä hyvästi uniaan, vaikka me vanhemmat vielä olohuoneessa nukahtamisen jälkeen istuskellaan. Että en usko, et hirveen vaikeeta on se omaan huoneeseen siirtäminen, toivottavasti :)

Hertta, meillä esikoinen nukkuu jo omassa huoneessaan, ja niin olin tietenkin ajatellut jatkaakin. Tuli vain uutta ajattelemisen aihetta, kun tutuilla oli aluksi molemmat lapset nukkuneet vanhempien huoneessa. He perustelivat sitä sillä, että esikoisesta tuntuisi ikävältä nukkua yksin kun vauva saa nukkua vanhempien kanssa. Kannattaa ehkä harkita vielä sitä vaihtoehtoa, että siirtää lapset sitten samaan aikaan pois vanhempien huoneesta. (Asettaa kyllä kovempia paineita vaientaa vauva nopeasti yöllä, kun se alkaa itkemään :D)

Mulla on raskausoireet edelleen vähäiset, pientä nipistelyä vain. Uusi piirre on kuitenkin se, että kahvi ei maistu! Edellisessä raskaudessa join kahvia ihan normaalisti, kaksi kuppia päivässä. Tänään vedin sen sijaan päikkärit...

Niin, samaa miekin mietin, että ei sitten esikoisesta tuntuisi pahalta, mut en tiiä... Josko sitä silti kokeilis laittaa omaan huoneeseen, kun ois hyvä, että edes toinen nukkuis yönsä hyvin, kun varmasti se esikoinen siihen vauvan itkuun heräis. Sais toinen nukkua yönsä rauhassa omassa huoneessa. Aattelin, että sitten vaan selittäisi esikoiselle, että "isot pojat nukkuu jo omassa huoneessa ja pikkuvauvat nukkuu äidin ja isin kans samassa huoneessa, että kyllä sinäkin silloin pienenä vauvana nukuit meidän kanssa ja vauvakin sitten menee omaan huoneeseen, kun on tarpeeksi iso." Jotain tuommosta :) Jos tietty nyt 1v4kk ymmärtäisi jotain tuommosesta selityksestä. Mut jotenki tuntus itestä järkevimmältä opettaa esikoinen ajoissa omaan huoneeseen, että riittää, kun toinen valvottaa...

Miulla ei oikeen oo mitään raskausoireita. Meinasin varata ultra-ajan yksityiselle sit sillon +6 viikolla eli ois syyskuun eka viikko. Jotenki itestä ois huojentavaa saada tietää ajoissa onko siellä ketään elävää ja onko oikeassa paikassa. +6 viikolla kun sydämenlyönnitkin sit näkee.

Missä ketjussa Alessia oot aiemmin kirjotellu, kun nimi on tutunoloinen? :) Mie oon kirjotellu lähinnä Alkumetrit-ketjussa (sekä odotus- että hoitopuolella). Jonkun kerran kirjotin myös odotuspuolella Joululahjat 2008- ja Tulossa Vauva-ketjuun (haaveilupuolella kun kirjottelin aikoinaan mm. Haaveissa vauva-ketjuun, niin se peruja niiltä ajoilta). Nytkin muuten oli tarkoitus mennä haaveilupuolelle johonki kirjottelemaan, esim. siihen pikkukakkos-ketjuun, mut enpä ehtiny...

Joo, nyt esikoiselle puuron tekoon. Meni normaalia myöhempään nukkuessa (!), yleensä poika herää jo 7 jälkeen, mut nyt vasta 9 maissa noustiin.

Palataan!

Hertta, O ja salamatkustaja rv4+3

Täällä elellään pelonsekaisia aikoja, vähäistä tuhruvuotoa on minulla ollut muutama päivä jo ja tietenkin mielessä että taasko menee kesken (pari keskenmenoa kun on jo takana). Eilen oli sitten pakko käydä varhaisultrassa, en enää kestänyt epätietoisuutta. No, sen verran alussa raskaus vielä on (6+6 eilen) ettei se lääkäri pystynyt kuin 95% varmuudella sanomaan näkikö sydämensyykkeen. Mutta joka tapauksessa pystyttiin poissulkemaan kohdunulkoinen ja tuulimuna. Muutaman viikon kuluttua kannattaisi kuulemma ultrata uudelleen. Eli en kovinkaan paljon viisaammaksi tullut (100€ kylläkin köyhemmäksi...), ei voi muuta kuin odottaa ja toivoa että nämä tuhrut pikkuhiljaa loppuisivat. Mielessäni ehdin kyllä jo käymään kolmannen keskenmenon läpi, eikä tuntunut kovinkaan kivalta. Yritän kyllä kynsin hampain roikkua ketjussa mukana loppuun asti!

Eilen illalla aloin sitten miettimään että miten se lääkäri ei mukamas kunnolla pysty näkemään sykettä? Sitten tuli mieleen että sikiö oli vain 4,3 mm "iso", ja sydän vain pieni osa sitä - eli niin pikkuruisista asioista on kyse, joten ei ihme jos on vähän näkövaikeuksia. :) Aika lailla on meidän masuasukeilla vielä kasvettavaa.

Tänään sain vihdoin sen eka neuvola-ajankin varattua, ehdin käydä siellä ensi viikolla ennenkuin työt alkavat sitten sitä seuraavalla viikolla. Menisipä aika nopeasti, odotan niin kovasti että olisi jo tuon 12. viikon paremmalla puolella ja kaikki kunnossa...

Jane
7+0

Janelle voimia! Eiköhän kaikki ole kunnossa, mutta on tämä epätietoisuudessa olo kamalaa... voin vain kuvitella, miltä se tuntuu sinus taustoillasi!

Täällä vuotaa ja ei vuoda. Onneksi vain pientä tuhrua. Jos runsastuu luvattiin neuvolan kauttakin yrittää järjestää ultraa. Ensi viikolle voisi tietysti yrittää varailla ultraa yksityiseltä... Neuvolan varasin eilen, mutta se on vasta lähes kuukauden päästä.

Meillä esikoinen nukkuu veilä meidän kanssamme samassa huoneessa. Enkä ole vielä ajatellut, koitetaanko opettaa omaan huoneeseen ennen vauvan tuloa.

Jane, täällä pidetään peukkuja! Toivottavasti selviät säikähdyksellä.

Hertta, olen kirjoitellut säännöllisesti vaan kesäkuisten 2008 ryhmässä. Muuten Vauvan hoito -palstalla yksittäisiä viestejä sinne tänne eri aiheisiin. Ketuttaa vaan, kun joku meni juuri rekisteröimään mun nimimerkin. En tehnyt niin itse kun en pitänyt riskiä kovin suurena...

Sienna@ 4.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs

Hei,
lisäsin itseni listään vaikka todennäköisesti en kauheasti kerkeä kirjoittelemaan...ja kauhisti laittaa listaan tuo "neljäs", kun kaikki toiset ovat ensi- tai toisen odottajia :) Pieniä ovat ikäerot sisaruksilla, esikoinen täytti juuri neljä :O

Tuota imettämistä olisin heti halunnut kommentoida. Ensimmäisilläni on ikäeroa 1v2kk, ja imetin molempia vielä n. kuukauden yhtäaikaa...se jäi sitten esikoisen kohdalla aika luontevasti pois ja hän joi pullomaitoa seuran vuoksi pari kuukautta. Kuukautiset ovat aina alkaneet n. kk synnytyksestä, ja täysimettänyt olen 6kk, imettänyt kaikenkaikkiaan vuoden, vähän reilu. Joten sillä ei ole kohdallani ollut rakauksien kanssa mitään tekemistä.

Emme ole vielä kertoneet kenellekään, ja varaudun aikamoiseen kauhistelujen sumaan. Mikä ei sinänsä ole mukvana lähtökohta, mutta lasken sen varaan,e ttä nuorena jaksaa! Onhan tässä jo kaikenlaista nähty. Ja koko ajan lapset kasvavat.

Pahoinvointi on jatkuva seuralainen jo, vaikka vielä en ole oksennellut...

Kaikille oikein onnellista odotusta, ja mukavai kirjoitelutuokioita! Itselleni tämä oli ensimmäisiä odottaessani ainut väylä vertaistukeen...

Kesä*

Jihuu....täällä odotetaan esikoista:)))!!! into ja onnellisuutta..sanoisin että onnellisen väsynyt ja pahoinvoivana täällä ollaan. Ihan voipuneena ja puhki. Paino on pysynyt suht samassa. Jännittää ensimmäinen neuvolakäynti joka on vasta keskustelua ym. UÄ pelottaa-sillä ei voi tietää onko raskaus normaali, tuulimuna tai kohdun ulkoinen. Mutta toivotaan parasta!
LA olisi 4.4..mutta uskompa että sekin heilahtaa vielä viikolla tai kahdella..luonto hoitakoon:). Kotiin olen malttamattomana ostanut jo potkuhousut joita hypistelen ja sievän myssyn. Kumpikin sukupuoli on tervetullut. Rinnat ovat kasvaneet hulppeaksi..kyllä nyt kääntyy päät jos ei ennen:))). Ja minä olen ylpeä tuleva äiti! Ruokavalio on mitä on..pahoinvoinnin takia..sokeria en ole onnistunut välttämään, mutta yritän. Yritän jättää sokerit vähään. Kertokaa tulevat äipät kuulumisia..ja iloitaan täällä yhdessä ja toivotaan että suruja me emme kukaan kohtaisi! Onnella eteenpäin Terveisin Onnensa kukkuloilla oleva "Äiti"

testasin tänä aamuna : tein edellisiltana aamupalan ja aamulla mieheni toi sen yöpöydälleni, söin sen siis ennenkuin nousin mihinkään. Ja tämä tuntui tehoavan ja lieventävän aamupahoinvointia heti aamusta. Olen huomannut että herättyäni se alkaa aika vahvasti melkein heti. Nyt siis tänä aamuna vähän toisenlainen nousu:). Kannattaa siis kokeilla. Tällainen vinkki vaan..kohtalotovereille:). Kauankohan tätä pahoinvointia saa potea..on tää aika hurjaa. Muutoksia odotellessa koko ajan. Vatsan seutu on hyvin hyvin pienesti vain vasta koholla. Ei juuri lainkaan. Mutta sieltä se ehtii tulla sekin näyttävä iso maha ja siihen liittyvät seikat:). Odottavan aika on pitkä;):))))sanotaan:)))! Nyt sen osaa allekirjoittaa kirjaimellisesti:))..kivaa päivää kaikille..kuulumisiin

Heippa vaan kaikille plussanneille ja onnea! Esikon odotusaikana kävin täällä lueskelemassa muiden odottajien mietteitä, mutta en rohjennut mukaan keskusteluun. Nyt ajattelin iloisin mielen hypätä mukaan kelkkaan. Eilen tuli raskaustestiin plussa ja olo on aika epätodellinen. Raskauslaskurin mukaan LA olisi 24.4.2010. Täytyy sanoa, että meillä aika puun takaa asia tuli. Tarkoitus nimittäin oli palata takaisin työelämään marraskuussa ja aloittaa sitten vasta vauvan yrittäminen. No, tämä oli ihan tervetullut ylläri meille kummallekin. Ainakin tästä opimme, että "varmoihin" päiviin ei aina ole luottamista, varsinkin, kun kierto ei ole edellisen raskauden jälkeen täysin tasaantunut.

Esikoinen meillä on syntynyt 7/08, joten ikäeroa tulisi olemaan 1v9kk. Hieman mietitytti lapsukaisten pieni ikäero, mutta onhan tässä vielä esikon aikaa kasvaa ennen kuin vauva toivottavasti syntyy. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin. Pientä huonovointisuutta ja väsymystä on ollut ilmassa ja toiveissa olisi ettei se tästä kovin pahaksi muuttuisi...

Tervetuloa taas kaikille uusille! Lisätkää itsenne listaan!

Illusia, meillä on sitten täsmälleen samanikäiset lapset. Sain tänään vähän esimakua aiheeseen, kun siskon poika, 1 v 10 kk oli meillä hoidossa. Hienosti osasi esim. odotella itsekseen leikkien kun vaihdoin oman lapsen vaipan jne. Antoi itseluottamusta, että oma esikoinen osaa joustaa ja pärjää itsekseen kun vauva vaatii huomiota.

Muutenkin, oli oikein mahtava fiilis kun kuskasin kahta lasta puistoon. Ehti ajatella, että nyt on tässä perheluku koossa, ja tuntuupa hienolta ulkoilla kahden lapsen kanssa!

Täällä ei onneksi pahoinvointi ole alkanut. Kun saattaa joutua vaihtamaan kakkavaipan ennen aamupalaa, niin voisi tehdä tiukkaa muuten! Olen kyllä huomannut, että en voi odotella oan aamiaisen kanssa yhtä kauan kuin ennen, vaan jotain pitää syödä heti kun pääsee keittiöön.

"Kesä*"]Sienna@ 4.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs
Zarja*

Adelja 2.4.2010 toinen (esikoinen 2004)
Kesä*"]Sienna@ 4.4.2010 esikoinen
Kesä* 15.4 neljäs
Zarja*

Vielä uusi odottaja joukkoon!
Alussa ollaan ja rauhassa edetään, toinen on erittäin tervetullut kun ensimmäisellä ikää jo 5-vuotta :)
Pari viikkoa oli todella kauheaa kuvotusta koko ajan, yöllä ja päivällä, mutta tämä viikko on ollut helpompi, joinain aamuina vaan mikään ei menisi alas.
Neuvola on vasta syyskuun puolella, plussattiin raskaus heinäkuun puolella.
Jännittää miten kaikki menee, mutta toivottavasti parhain päin :)

Yhteistyössä