Jaksamista ja toivoa Monuska79:lle! Eiköhän kaikki käänny vielä parhain päin! Tuliko jatkotutkimuksissa yhtään parempia uutisia?
Kiva, kun kirjoittelu on lisääntynyt palstalla!

Me ei olla kokeiltu kotidoppleria eikä aiota hankkia sellaista. Musta tuntuu, että neuvolakäynneistä menisi hohto, jos sydänäänet kuulisi kotonakin. Nyt on ihana odottaa seuraavia neuvolakäyntejä!

Mulla oli eka neuvola rv8+2, huomenna kuunnellaan sydänääniä (rv10+4), kun toivoin sitä ennen ultraa. Ja np-ultra on ensi viikolla (rv11+2). Seuraava varsinainen neuvola-aika on marraskuun alussa (rv15+2), eli aika laskettiin suunnilleen neljän viikon päähän np-ultrasta. Mun mielestä toi on ihan hyvä systeemi, mutta se kyllä ihmetyttää, jos joillakin menee yli raskauden puolivälin ennen kuin on mahdollisuus tavata neuvolan täti (ekan neuvolan jälkeen)! Alkuvaiheessa kuitenkin sitä on, etenkin ensiodottajat, eniten "pihalla" kaikesta. Toisaalta, sittenhän neuvolakäynnit tiivistyy (kahden viikon välein), kun sille varmaan on enemmän lääketieteellistä tarvetta.
Mä en päässytkään vielä kokonaan eroon etovasta olosta - tällä viikolla on taas ollut välillä vaikea olo...kun on turvottanut, eikä ole tiennyt onko nälkä vai liian täysi maha. :/ Vielä ei alavatsasta oikeestaan huomaa kasvanutta kohtua, mutta muuten (ylempää) maha on kuin pallo (siinä ne mun ylimääräiset kilot on). Ei oo vielä kukaan tullu kysymään oonko raskaana, vaikka luulen, että ainakin oma äitini on vesijumppaan mennessä (käydään samassa jumpassa) vähän katsonut siihen malliin miettien... No, jos huomenna kuuluu sydänäänet, niin ensi viikolla viimeistään ultrapäivänä selviää ainakin mun vanhemmille vauvauutinen. Vien nimittäin lapset ukin luo hoitoon siksi aikaa, kun käyn miehen kanssa np-ultrassa. Vieläkin odotan jännityksellä, josko siellä olis ne kaksoset. Tai jos ei oo niin sitten luulen, että poika siellä köllöttelee... Jännää

.
Tänään tajusin, että neljäsosa raskaudesta on "jo" takana, kun mulla on 10 rv täynnä. Eihän tämä ole pitkällä vielä, mutta alkoi kuitenkin vähän hirvittää (tietäen miten nopeesti aika menee), että kohta se jo syntyy

. Onko teillä jo tehty hankintoja vauvalle? Me ei varmaan paljon mitään tarvita, kun lähes kaikki kahden ensimmäisen lapsen vaatteet ja tarvikkeet on tallessa. Ostin kuitenkin kirppikseltä unipussin tulevaa vauvaa varten, koska kahdella lapsellamme ollut merinovillainen Ruskovilla-unipussi on mennyt ihan hajalle (alkanut pahasti purkaantua terävien varpaankynsien seurauksena). Aion pitää järjen päässä kauppoja kierrellessä (tai ainakin yrittää

), enkä osta vielä mitään erikoista vauvalle. Oletteko ajatelleet vielä Kelan äitiyspakkausta - aiotteko ottaa sen? Mun mielestä tuon tämänhetkisen paketin makuupussi on aivan ihana, mutta jos ei kaksosia tule, ei todennäköisesti tällä kertaa oteta pakkausta (kaksi on jo otettu). Jos tuon makuupussin löytäisin jostain myynnistä, se olis kyllä kiva saada

. No, taidan olla vähän pöpi, kun nyt jo mietin näitä juttuja - vielä on kuitenkin monta kuukautta ennen kuin tarvii äitiyspakkausta olla tilaamassa tms.
Hyvää loppuviikkoa! Kirjoitellaan!
-Mamu 10+3