Huhtimammat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurora79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nyt alkaa tän mamman v*tutuskäyrä olla huipussaan.. kuopukselle puskee uhmaa, karkailee pihasta, tappelee syömisestä jne.. ja alkaa oikeesti tympiä tuo miehen tissuttelu.. ja kommentit ja perustelut sille tyyliin "on ollu nii rankka viikko" aijaa no on kuule ollu mullaki mut enpä oo yli 7 kuukauteen saanu ottaa rentouttavaa siideriä!!!! se ei näytä tajuuvan et pelkkä tää raskaana olo on jo työtä 24/7, kantais ite koko ajan ylimääräistä painoo mukanaan ja kokeilis mitä on elää ku sukkien laittokin puskee hien pintaan.. just tuo mua kans ärsyttää ku ei jaksa enää oikein tehdä mitään.. pikku ponnistelujenkin jälkeen on levättävä.. tätä vauhtia mä oon parin viikon päästä roikkumas synnärin ovessa vinkuen armoo et ottaavat tän ulos :D

ens ke ois ultra ja tekee samalla sit sisätutkimuksen, mä toivon ja rukoilen et ois jo edes jonkinlaista edistystä tapahtunu.. yks kaveri jolla oli la 14.4. sai jo vauvan tällä viikolla, epistä :D

mutvei auta, eteenpäin...

zeni ja wiljami 35+4

nyt alkaa tän mamman v*tutuskäyrä olla huipussaan.. kuopukselle puskee uhmaa, karkailee pihasta, tappelee syömisestä jne.. ja alkaa oikeesti tympiä tuo miehen tissuttelu.. ja kommentit ja perustelut sille tyyliin "on ollu nii rankka viikko" aijaa no on kuule ollu mullaki mut enpä oo yli 7 kuukauteen saanu ottaa rentouttavaa siideriä!!!! se ei näytä tajuuvan et pelkkä tää raskaana olo on jo työtä 24/7, kantais ite koko ajan ylimääräistä painoo mukanaan ja kokeilis mitä on elää ku sukkien laittokin puskee hien pintaan.. just tuo mua kans ärsyttää ku ei jaksa enää oikein tehdä mitään.. pikku ponnistelujenkin jälkeen on levättävä.. tätä vauhtia mä oon parin viikon päästä roikkumas synnärin ovessa vinkuen armoo et ottaavat tän ulos :D

ens ke ois ultra ja tekee samalla sit sisätutkimuksen, mä toivon ja rukoilen et ois jo edes jonkinlaista edistystä tapahtunu.. yks kaveri jolla oli la 14.4. sai jo vauvan tällä viikolla, epistä :D

mutvei auta, eteenpäin...

zeni ja wiljami 35+4

Voimia odotuksen ja esikoisen kanssa. Ymmärrän hyvin tuntemuksesi.
Meillä kanssa nuorimmalla 3-v-uhma päällä ja koska kyseessä on todella voimakastahtoinen lapsi, niin kohtaukset eivät todellakaan ole mitään pieniä. Sen ovat jo saaneet kokea myös päikyn tädit, meno on samanlaista sielläkin aina välillä.

Tuo miehen juominen on ikävää ja hiukan huolestuttavaa. Sitä isältä toivoisi että osaisi laittaa asiat tärkeysjärjestykseen, sekä esikoisen että tulevan vauvan osalta. Varsinkin nyt kun pitäisi olla sinun tukenasi, ja kuitenkin kun loppuhetkiä tässä ollaan, niin lähtökin voi tulla yllättäen laitokselle. Sepäs onkin sitten kiva jos isä on siinä vaiheessa ihan änkyräkännissä.

En voi kuin olla kiitollinen omalle miehelleni joka todella lopetti tissuttelun lähes kokonaan kun tulin raskaaksi, pari saunakaljaa silloin tällöin on maksimi. Eikä ole edes viihteelle lähtemistä hinkunut, vaikka enkä ole edes varsinaisesti sitä kieltänyt missään vaiheessa. (kuulostipas tuo lause siltä kuin olisin joku pirttihirmu) =)

Viime yönä näin unta että limatulppa irtosi ja lähtö laitokselle tuli, enneuni ehkä... =) (Tosin varmasti toteutuu jossain vaiheessa)

Tuo on minua mietityttänyt kun kaikki puhuvat tuosta painoarviosta, eli onko kaikki sen saaneet käyneet vielä ultrassa tässä vaiheessa vai onko siellä joukossa myös lääkärin arvailuja? Meillä ei tule enää ultraa raskauden tässä vaiheessa, paisi jos itse menee ja maksaa, siksi kiinnostaa.

Ja kyllä, olen väsynyt olemaan raskaana ja haluan että vauva jo syntyisi, tietenkin terveenä ja kehittyneenä.
Odottelua tämä on, kokoajan miettii että onko se seuraava supistus jo se oikeasti kivulias ja kaikkia merkkejä yrittää tulkita. Rasittavaahan tämäkin, mutta omasta päästä kiinni kun ei vaan osaa antaa olla...

Tellu81 34+ 5

Viimeksi muokattu:
terkut kaikille..tänään sitten pärähti viikko 35..yksi lasku käsi enään käytössä..jihaa.
kohta saa nuuskuttaa ja pusuttaa pikkuista. ootteko tehneet miehillenne isyyspakkausta?mä just harkitsen et pitäskö?mitä sinne vois laittaa? ideoita?

lumet sais kyllä jo lähteä ja mahakin sitten viimeistään 5 viikon kuluttua.

terkut kaikille ja voimia loppuun.

siiru ja eskimo 35+0

Tellu: siis ei meilläkään mies änkyräkännejä juo juuri koskaan mut joka vkoloppu pitää se muutama juoda, sekin käy jo hermoille.. ja tää meidän 4vee on kans todella kovaluonteinen lapsi nii siinä saa olla ihan kunnolla välillä napit vastakkain.. tarhastakin oli kaverin kanssa koittanu karata joten hekin saa osansa..
mulle ultra on kasvukontrolli ihan kunnan puolesta tupakoinnin takia..

siiru: mä tein isyyspakkauksen jo isänpäiväks, se sisälsi mm. i <3 dad body ja sukat, ultrakuvasta teetetty muki, baby blues- pieni yösyöttö-kirja, pieni viskipullo ja sikari varpajaisiin, iskä aiheinen t-paita.. en muista oliko siellä vielä muuta.. meidän perhe sivuilla on aika hyviä vinkkejä isyyspakkauksen tekoon :)
mä oon kans samaa mieltä et kyllä tää talvi sais jo riittää.. ihana on ollu ku arska on paistanu lähes päivittäin ja on lämmintä.. ei tartte lapsillekaan pukee nii paljoo enää..

Täällä ollaan oltu flunssassa jo jonkin aikaa, viimen viikonlopuna aloitti mies, viikolla olivat kipeinä pojat ja eilen illalla alkoi mulla :/ menis vaan nyt nopeesti ohi, kun on muutenkin jo niin väsynyt olo ja sitten vielä heräilyt tän nenän ja yskimisen takia.

Mä tein silloin aikanaan esikoisesta isyyspakkauksen miehelle ja laitoin sinne ainakin energia juomaa, tuttipullon, korvatulppia, pienten lasten kuulosuojaimet, lakupiippuja(mies kun ei polta) kylpyleluja ja joitain noista mitä muutkin on sanonut, ja kokosin kaiken ammeeseen pienten selitys lapujen kera, että mitä varten mikäkin on.(esim. korvatulpat vaimon jäkätykseen)
Nyt en ole koonnut mitään sellaista kun olen keskittynyt tuohon miehen syntymäpäivään joka on ihan pian, olen keränny hänelle jo vuoden verran rahaa lomamatkaa varten maahan jota hän on aina rakastanut :) Ollaan nuoria eikä siksi olla oikeen koskaan ehditty(rahatilanne ei ole sallinut) matkailemaan. Lahja on oikeastaan kiitos viimeisestä parista vuodesta jotka ovat olleet minulle hyvin rankkoja (paloinloppuun reilu vuosi takaperin). Ja hän on hoitanut kaiken aivan upeasti.

Minunkin piti juuri mainita hankaluudet 4v pojan kanssa. Koskee onneksi vain syömistä, mutta kuitenkin... En siis meinaa saada häntä millään syömään kunnolla, tarpeeksi ja itse, aina pitäisi olla syöttämässä ja houkuttelemassa tai uhkailemassa ja alkaa vähän jo keinot loppumaan... tuntuu että kaikkea on jo koikeiltu, mutta jos ideoita on niin otan kyllä vastaan.

-hilti rv.36+5

Mä en toivo että syntyisi vielä hetkeen. Jäin juuri KAUANODOTETULLE äitiyslomalle. Ja vaikka hankinnat on tehty, tarvitsen nyt hieman huilaustaukoa ja siivoilen kotia huone huoneelta.
Taas on hieman flunssainen olo täälläkin -ja tää kuumuus on sellaista että vaikka oon reissannut päiväntasaajan allakin, niin vastaavaa en ole kokenut. Huh.
Mun mies on käynyt raskausaikana 3 kertaa viihteellä, mikä on KAI aika siedettävä määrä, mutta silti ole niistä kahtena vetänyt herneet nenään. Se ei pahemmin tissuttele ja on kova urheilemaan. Mutta sitten kun viihteelle mennään, -niin sitten sinne kanssa mennään pohjanmaankautta ja aina tappiin asti. Mutta on puhuttu -että meillä varpajaiset pidän minä, sitten joskus kesällä tosin vasta..

Isyyspakettia en oo ees miettinyt. Mutta kuullostaa hauskalta, niin tiedä vaikka semmoisen kokois.

Huomenna on sitten taas neuvola, lääkärneuvola ja uusi lääkäri , harmi kyllä.

Sitten kysymys, kuinka nopeaan tää turvotus synnytyksen jälkeen häviää?? Turvotus sinänsä ei oo paha mutta sormet ja nilkat on melko kipeet ??

Khaosan Ja Pupu 35+3

neuvola takana ja olinkin sittenjo 1 cm auki toi kohdunsuu..katotaan mitä se merkkaa, onko kellään kokemuksia?normaalia?painoo tullu nyt se 10 kg, eli ei mielestäni paljoa.kaikki kuitenkin hyvin..mitä teillä on muuten ollu noi vauvan sykkeet..kun eikö joku uskomus ole että korkeammat ois tytön sykkeet ja matalemmat pojan?mulla oli tänään 154 ja muutoinki on olleet aika korkeat..oiskohan tyttönen täällä tulossa? nyt vaan odotellaan ja yritetään kerätä pari viikkoa kasaan, sitten saisi jo vaikka tullakkin.

siiru ja eskimo 35+2

Täällä myös neuvola takana. kohdunsuu mulla täysin kii/kypsymätön, että ei ilmeiseti oo kipparilla kiire mihinkään. Ja tosiaan en vieläkään tiedä mitä on supistus. Pieni teoreettinen mahdollisuus on olla vaikka lopulta Toukomamma, sitä en kuitenkaan toivo. Oma paino oli ensimmäistä kertaa laskusuuntainen. Jos näissä pysyttäis oli hienoo, mutta en stressaa vaikka vielä joku kilo tuliskin. SF mitta 32, eli hieman keskikäyrän yläpuolella.
Ja tuo syke 153 tällä kertaa, ja mullehan on tulossa poika :)..

Khaosan 35+4

lääkäri/ultra takana ja siellä se pikkuinen teki hengitysharjotteita <3 painoarvioksi kertyi 2500g mikä on aika pieni mutta en ole huolissani (niinkun ei lääkärikään) koska edellisetkin on ollu pieniä ja noi arviot voi heittää satoja grammoja..

kohdun kaulaa oli 3cm jäljellä mutta se oli jo 1cm auki koko matkalta eli näin uudelleen synnyttäjällä se voi tarkoittaa että lähtö tulee millon vaan.. ainaki lääkäri oli sitä mieltä et ku aikaisemmatki on syntyny ennen LA (36+5 ja 39+0) niin tämäkin todennäköisesti aiemmin tulee..
meillä syke ollu oikeestaan aina 140-150 ja tosiaan nyt jo kolmessa ultrassa varmistettu että poika tulee :)
mua vaivaa kans toi kuumuus, meille viel aurinko paistaa koko päivän sisään ni huh huh.. ja hyvä ettei yölläki pidä olla ikkuna auki.. kaikki säälipisteet niille jotka joutuu kesähelteillä odottamaan..

turvotuksia mulla ei toistaiseksi ole, mut viime raskaudessa ku oli nii ensimmäisenä häviää just turvotukset..

aurinkoa kaikille :)

zeni ja wiljami 36+0

Lääkäri/neuvola takana..
Ei kuulemma edistystä kohdun suulla, vaikka vaavi onkin lähtöasemissa jo. Olen tosin aika varma että limatulppa, tai ainakin osa siitä, irtosi jo maanantaina. Pelkkää odottamistahan tämä nyt sitten on. Kun osaisi vaan antaa olla, mutta kun kokoajan miettii että koska...

Painoa oli tullut nyt reilusti, 1 kg/ viikko, aiemmin ollut 300-400g. No, ei vielä huolestuta kun vain kerran nyt noin noussut.

Hemoglobiinikin oli vihdoin lähtenyt nousemaan, nyt 124.

SF taas oli sentillä laskenut 31cm:n, mutta voi riippua siitä kun oli eri mittaaja kuin viimeksi.

Painoarviota meillä ei saa, ultrasta ei puhettakaan. Painoarvio on kuulemma lääkärin mukaan vain SF-mitan ja käsikopelon yhteistulos eli arvaus. Mulle totesi että olet aiemminkin saanut 4 kilosen ulos joten ei tarvetta seurantaan.
Pikkuisen oli huolissaan sydänäänistä aluksi kun 117 paikkeilla pyöri, mutta kun käännyin kyljelleni niin tilanne parani 140 tienoille. Ilmeisesti ei tuo istukka toimi mikäli makaan selälläni, en tosin sillain pysty kovasti edes olemaan.

Odottelua jatkamme siis edelleen ja voimme todella isosti ja paksusti.. =D

Tellu81 35+1

Neuvola lääkärissä käyty täälläkin...
Olen sormella auki ja kaulaa jäljellä lippa, eli ei kuitenkaan suuremmin. Eli saattaa olla että alkaa tapahtua piankin, mutta saattaa olla että ylikin mennään, vaikka tuota lääkäri vähän epäilikin, kun aiemmatkin tulleet vähän etukäteen. En vaan halua toivoa liikoja :)

Painoa tullut 500g/viikko ja sf oli 33cm, käsikopelolla "tarkka" paino arvio: normi kokoinen vauva :)

Sitä piti kertoa että mulla esikoisesta ensimmäiset supistuksesta tunsin vasta vesien menon jälkeen, ja synnytykseen asti olin tiukasti kiinni, mutta syntyi kuitenkin 7 tunnissa ja ennen laskettua aikaa, eli ei vältämättä tarkoita mitään vaikkei niitä ennakoivia supistuksia kuuluisikaan. Toisesta taas ehdin olla pari senttiä auki ainakin kuukauden ennen kuin syntyi, tämäkin siis puolitoista viikkoa ennen laskettua mutta kuitenkin. eli ei aina nuo enneakoivatkaan jutut tarkoita niin paljoa, parempi vaan ottaa niin rennosti kuin pystyy ja nauttia sen mitä jaksaa näistä loppu ajoistakin...

-flunssainen hilti rv.37+2

Joo, ei ne ennakoivat merkit välttämättä tarkoita mitään. Mä olen niin ekasta kuin tokastakin auennut vasta sairaalassa, vaikka lapsivesikin oli jo mennyt. Nyt tässä raskaudessa on ollut supistuksia melko paljon, mutta tänään ultrassa kohdunsuu tiukasti kiinni eikä yhtään lyhentynyt. Limatulppa tosin on mulla ennustanut aika hyvin synnytyksen lähestyvän. Ekasta se meni muutama päivä ennen ja tokasta valuin koko edellisen päivän. Jännä sinällään, että tokan kohdalla mulla tosiaan valui sellaista verensekaista, juoksevaa limaa ja maha oli ihan kuralla, ihan kuin ripuli olisi ollut. Sairaalassa sanoivat, että joillakin synnytyksen läheisyyden tietää siitä, että kroppa tekee vauvalle tilaa syntyä. :)

Tänään oli tosiaan ultra ja mä jo elättelin toiveita, että pääsisi lähiviikkoina sektioon. Vielä mitä, lääkärit eivät osaa päättää, onko mun istukka kohdunsuun yli vai tuleeko se ihan kohdunsuun reunaan. Jälkimmäisessä tapauksessa alatiesynnytys voi olla mahdollinen, ensimmäisessä tapauksessa synnytys tapahtuu varmasti sektiolla. Raastavaa, kun ei tiedä, mihin tässä pitäisi varautua. Antoivat taas vaan uuden ajan ultraan parin viikon päähän. Suunniteltua sektiota eivät kuulemma tee ennen rv 38, mutta hirvittää se, jos synnytys käynnistyy sitä ennen ja joutuu ambulanssilla lähtemään hätäsektioon. Pääasia kuitenkin oli, että vauva kasvaa ja voi hyvin.

mammma77 34+6

Morjens!

Tämän viikon saankin olla "rauhassa", ei ole neuvoloita eikä muitakaan raskauteen liittyviä käyntejä tiedossa ennenkuin ensiviikolla. Viikon parin päästä mulla on synnytystapa-arvio, ja sieltä varmaankin saan vauvan painoarvion. Neuvolantäti ei sitä ole koskaan veikkaillut. Ei edes viimeviikolla osannut sanoa mitään vauvan asennosta... Minusta vauva on kyllä edelleen pää alaspäin ja pylly pysyssä :)

Viimeksi oli paino noussut reilun kilon viikkovauhtia, mutta en jaksa olla huolissani. Tälläkertaa neuvoa oli iltapäivällä ja olin juuri syönyt hyvinkin tukevasti.. Edellinen neuvvola ja punnitus olivat aamulla. Johan tuollainenkin vaikuttaa painoon, eiköstä vaan? ;)

Kävin tänään taas uimassa ja ah sitä olon keveyttä. Mihinkään ei sattunut. Mutta sitten kun autossa käännyin peruuttaessani katsomaan takaviistoon oikealle niin PAM sieltähän se palleakipu taas palasi.. Noh, tasan 4 vkoa jäljellä laskettuun aikaan, josko nämä krempat ennen pitkää helpottaisivat... Ainakin niihin on hyvä syy <3

Viimepäivinä olen hamstrannut vauva- ja mammakamaa, mm. vauvan "jumppamatto", sinkkivoidetta, kylpyöljyä, terveyssiteitä (äh, pitkään onkin pärjännyt ilman), liivinsuojia, pieniä vaippoja... sitten sellaisen peilin ostin, mikä kiinnitetään takapenkin niskatukeen ja josta näkee vauvan taustapeilistä.. Olikohan ihan turhake. Se oleellisin puuttuva jäi edelleen hankkimatta, eli turvakaukalo. Oltiin saamassa se lainaksi, mutta lainaajille onkin tulossa myös vauva puolen vuoden päästä. Täytyy koittaa houkutella mies lastentarvikeliikkeeseen viikonloppuna, enää ei taida ehtiä netistä tilata.

Joku outo siivous- ja järjestelyvimma on myös minuun iskenyt - olen jäejestellyt kaappeja ja tuuletellut vaatteita. Mukavasti on kyllä hyllytilaa järjestynyt ja vauvan tavaratkin ovat löytäneet oman paikkansa :)

Voikaahan paksusti ja hyvin :)

Pörrö75 ja Ötti Mönkiäinen rv 36+0

rv 36 ultrassa käyty ja kaikki ok, koko ehkä 2600g.
neuvolassa rv 37 sain verenpainemittarin ja pisu liuskat...
esikoisen kans just tähän aikaan alko raskausmyrkytys oireet, mutta
ei sitä sit todettu, olin yhen yön sairaalassa seurannassa..
nyt alapaine taas nousi... siksi kotiin seuranta.
ens vk:lla ultra vielä : ) rv 38.
haluavat seurata vauvan kokoa kun pomppasin sokerirasituksessa ekasta
paastoarvosta... kotona neki ollu seurannassa siitä testistä asti ja kaikki arvot
paremmat ku hyvät. mut hyvä että nyt ultra ja voi puhua lääkärin kans tuosta raskausmyrkytys epäilystä.... ....
ja toki ultra on varmempi käydä ku vaan neuvola..
piti viimeksi olla synnytystapa-arvio, eikä se sit tehny muuta ku katto vauvan voinnin ja koon...
kysyin että kuvataanko lantiota tai...???
ei tarvi, NO MITEN NIIN EI TARVI eihän esikoinenkaan syntyny normisti....
häätyy kysyä tarkemmin seuraavassa ultrassa...
ja kysyä että lähenkö kotoo vasta 5min supistuksilla kun eka on leikattu ja nyt
siis meen "ensisynnyttäjänä" ....

nyt on vauvalle vaatetta ja mun autoilut autoiltu!! siis pitkien matkojen istumiset.
la rovaniemi-kemi(130km) , su takas rovaniemelle.. ma roi-kemijärvi-roi (190km) ....

masun fs mitta menee keskiviivan alla hitusen.. ja nyt enempi ku ei ollu ku 0,5cm kasonnu ehkä..
jännä oottaa vaavin kokoa kun eka oli 4190g, tää ei kuulemma VOI olla 4kilonen : )

odotus jatkuu!! jaksuja kaikille!!

Olen kyllä kuullut että varsinkin ensisynnyttäjillä synnytys voi alkaa ilman sen kummempia ennusmerkkejä. Mutta eikös tämä koko alkava huhtikuu ole suht turvallista aikaa kokonaisuudessaan meille kaikillle synnyttää. Tosin itse voisin vielä pari viikkoo tätä hautoo, olis sitten kypsempi syntyessään. Tuskin tämä vielä 3 kiloa on.
Mies otti eilen musta kuvia, näytän jotenkin kuivalta(kroppa/hiukset) ja melko laihaltakin -jos palloa ei lasketa. Toivottavasti paino on pysynyt. Vaikka ruokahalu on ollut nyt viimeiset 3 viikkoa ihan olematon ja töiden loppumisen jälkeen olen syönyt vaan kerran päivässä ja oikeen mitään ei tee mieli, paitsi vichyä, sekin voisi kertoa jonkin asteen lyytti-kadosta.
Rintapumpua mietin, et pitäskö se nyt hommata. Kun tuo la:n on juuri ennen pitkiä pyhiä, jos sitten on akuutti tarve. Ja jonkin näköine hoitolaukku pitäs kanssa hommata. Semmoinen marimekon keltainen on jäänyt mieleen pyörimään..
Ja plaa plaa, hieman käy aika pitkäksi nyt tässä vaiheessa eikä oikeen ole kuulumia kirjoittaa. Mutta en valita, valitin jo ihan tarpeeksi viimeisinä työpäivinä. Ihana kun saa aina laittaa pitkäkseen kun siltä tuntuu.
Aurinoista viikkoa kaikille !
Khaosan 36+4

khaosan: mulla esikoisen synnytys käynnistyi ihan puun takaa, yht äkkiä meni vaan vedet rv 36+4...mulla ois ruokahalu kyl tallella mut jo vähästä syömisestä tulee ähky ja huono olo :(

neuvola kuulumisia sen verran et lapsen pää on kiinnittyny ja tosi alhaalla, minkä kyllä huomaa ku vihloo lantioo jatkuvasti tosi paljon... sf:kään ei ollu kasvanu ku puol senttiä.. ja maha roikkuu tosi alhaalla mikä vaikeuttaa taas pukemista ja liikkumista entisestään..
suppareita on ruennu tulee enemmän, päivittäin muutamia mut lähes kivuttomia on edelleen..
pesänrakennusvietti nous taas viikonloppuna, siivoilin kaikki kaapit ja oon pessy hulluna pyykkiä, kaikkee mikä pestävissä on :)

mutta nyt laittamaan lapsukaisia päivän touhuihin ja sit nauttimaan auringosta :)

zeni ja wiljami 37+0

terkut vaan täältäkin mahan takaa.
mulla oli neuvola tänään ja paino ei ollu noussu ollenkaan viime punnituksesta sf mitta oli 34.
mulle tehtiin neuvolassa ultra ja pää oli sielä alhaalla missä kuuluukin.kyselin siinä sitten vaavin painoakin ja veikkasivat että jos laskettuunmenee niin 3800-4000kg mötikkä ois tulossa..eli kait aika normi.toki mä en luota hirveesti noihin arvioihin.

kaikki siis täällä hyvin ja synnytystä jo kovasti ootan..yöt menee niin huonosti nukkuessa, vaikka en kyllä odota että asia korjaantuu vielä moneen vuoteen..hih.

voimia kaikille loppuun ja kohta varmaan saadaan lukea jo ekat synnytys tarinat.

siiru ja eskimo 36+3

huh huh, täällä valvottu puol yhdestä suppareiden takia jotka ei kuitenkaan oo ollu sen kivuliaampia muuten ku et ei oo saanu nukuttua.. välikin on 6-30min.. jospa sais nukuttua kunhan oon vieny pojan tarhaan..

en sit tiiä mut eilen illalla oli ohjelmassa ne kaks kivointa ässää, liekkö niillä sit mitään vaikutusta ;) jos sitä tänään sit vaikka vielä siivoilis :D

ilmottelen et miten etenee :)

zeni ja wiljami 37+1

Rupeaa olemaan täälläkin yöt aika katkonaisia, milloin mitäkin vaivaa. On suonenvetoa, närästystä ja vessassa juoksemista, lisäksi jalat puutuu todella pahasti jos ei vaihda usein asentoa. Tämän päälle on tietenkin vielä se että kun sängystä nouset, niin eipä enää meinaa uni tulla.. Monena yönä olen alakertaan tullut katselemaan elokuvia kolmen aikaan yöllä, ei sekään kivaa ole. Mutta sitä totutteluahan tuleviin öihin tämä on, katsellaan sitten vuoden- parin päästä niitä kokonaisia yöunia uudelleen. =)

Millainen olo teillä muilla on? Hassu kysymys varmaan...'
Ajattelin vain kun itsellä on kamala paine alapäässä kokoajan. Ilmeisesti vauva vaan on niin alhaalla että painaa.
Viikonloppuna jo ajattelin että päästäisiin lähtemään kun vatsaa poltti ja vessassa sai ravata "kakkosella" moneen kertaan. Itsekseni mietin että kroppa tekee omaa tyhjennystään ennen synnytystä, mutta täällä sitä vielä notkutaan..
Sitten on ilmaantunut sellainen hassu homma, että kun tulee harjoitussuppari, niin se tuo paineen myös takaraivoon. Tuntuu aika metkalta.
Viikon päästä olisi vasta seuraava neuvola, sitä odotellessa..

On ruvennut tuo synnytys pelottamaan kun sitä ajattelee. Kaksi normaalia synnytystä on takana, mutta kuitenkin pelottaa että kuinka sitten ne kivut kestää. Varsinkin ponnitusvaihe pelottaa kovasti. Kyllähän järjellä ajateltua "jokainen" nainen on siitä selvinnyt (ja tosiaan itsekin kahdesti) mutta....

Tapahtuisipa nyt äkkiä jotain.. =)

Tellu81 36+2

Täällä on ollut aivan kaamean huono-olo tänään. Voinhan olla jotenkin kipeäkin, en tiedä. Eilen kuitenkin olo oli vielä ookoo. Oksettaa ja en jaksa olla yhtään pystyssä.
Neuvolassa sf mitta oli laskenut, hmm. Voiko se tosiaan laskea 3 cm, siitä että vauva on asettunut. Kovat riehunnat sillä tuntuu olevan kuitenkin menossa, että kai se hyvin voi. Terveydenhoitaja arvioi käsikopelolla -että se voisi olla nyt sen noin 3kiloa.
Oma painoni ei ole nousut 3.5 viikkoon. Mikä tietysti tarkoittaa sitä -että se on tavallaan laskenut, hieman. Noh tulihan sitä jo 11 kiloa, että ei siitä huolta ole. Hb oli labrassa otettuna 116, eli pysynyt nyt loppuraskauden ihan mukavasti.

Yöt kökin minäkin , herään joka yö 2-5 välillä ja siitä sitten valvon 2-3 tuntia. turhauttavaa.

Pitäkää peukkuja -ettei nämä olot nyt vielä synnytystä enteilisi. Pitäisi varmaan kuitenkin laukku kohta pakata....

Khaosan ja <3 36+6

Moikkelis,

mulla olo on kohtuullinen.. Vauvan liikkeet on nyt jotenkin voimallisempia, iltaisella varsinkin innostuu muljuaman. Silloin on aika inhoja tuntemuksia kylkiluiden tietämillä. Samalla varmaan kairaa päätään alas, sillä alhaallakin tuntuu inhottavia vihlaisuja. Mahan kovettumisia on useammin, mutta kivuttomia ja ohimeneviä toistaiseksi. Hyvin olen pystynyt vielä liikkumaan ja ulkoilemaan, mutta kyllä iltasella sitten onkin kankut kankeina. Öisin heräilen, mutta onneksi 1-2 vessareissua riittää, ja unikin tulee uudestaan nopeasti. Jalat ja lonkat puutuu ölläkin, lisäks mua särkee usein polvia.. Ja nälkä vaivaa usein...

Neuvolassa kävin pikareissun maanantaina, ja kaikki oli siellä ok. Painoa tulut 795g/viikko.. sF ei ollut paljoa noussut kahden viikon takaisesta (33,5), mutta nyt olikin kolmas eri mittaaja perätysten.. Huomenna synnytystapa-arvio äitipolilla.

Mitenhän se Zenin päivä on mennyt...??? :)

Pörrö75 ja Ötti Mönkiäinen 37+1

zenin päivä meni sumussa, muutamia suppareita tuli iltaa kohden mut harvakseltaan.. onneks viime yön sain nukuttua suht hyvin ni nyt on taas virkee olo :)
mulla kans vihloo alapäätä mut just sen takia ku pää on nii alhaalla et ku vauva liikkuu ni tekee kipeetä :/

mutta ei tässä vielä synnyttämään lähdetä.. onneks lapset lähtee pitkästä aikaa koko viikonlopuks hoitoon ni saa levätä :)

aurinkoista viikonloppua kaikille!

zeni ja wiljami 37+2

Nyt alko turvotus...
ihan tuntuu inhottavalta nilkoissa ja varpaissa..
noh, ke äpolille aika niin jaksaa sinne ja sanoa sit..
ellei nuo liuskat tai paineet käske aikasemmin soittaan....

vkl meni siivotessa ja oman poppoon kans : )
vielä ens vk:lla äiti tulee käymään ja pesee kait ikkunan tai kax....
kevättä päin menoillaan : ) ihanaaa : )

kipeetä tekee, lonkat pask**a ja pää on kosketus arka tosta hiusrajasta... !!??!!
magnesiumia menee 4/ilta ettei vetäis suoni,joka kuiten saattaa vetasta ja yöllä 1-2 herätystä vessaan ...

ootan että alkais tapahtua vaik esikoinenki on reippaasti menny yli LA:n .... : )
odottaahan aina saa...

viikonloppu meni rauhallisesti.. oli ihana olla pitkästä aikaa miehen kanssa kahden <3

tänä aamuna irtosi limatulppaa.. ei tullu kokonaisena vaan limaista ja kirkasta vuotoa vähän kerrallaan koko ajan.. vauvan pää painaa kyllä jo niin ilkeästi lantioo ja varsinki häpyluuhun et sais tulla jo.. mä en pelkää synnytystä, lähinnä innolla ootan et pääsee töihin :) voi tietty olla et siinä vaiheessa ku se on kunnolla käynnissä nii kadun sanojani ;D

nyt maanantain askareisiin, lapset kouluun ja tarhaan mars mars..

zeni ja wiljami 37+5

Saadaankohan me nyt Zenistä ensimmäinen synnyttäjä.
Itse kävin synnytysvastaanotossa lauantaina kun vauva ei liikkunut klo 16 mennessä: Kaikki oli kuitenkin hyvin, asento vain oli kääntynyt selkä puolittain mahaani vasten, eli en vaan tuntenut liikkeitä, joita oli kuulemman ihan vilkkaasti. Vauva painoi 2900g eli sen hieman alle 200g on tullut per viikko.
Eilen illalla pakkasin myös sairaalalaukun. Tunne vain on sellanen -että lähtö EI olis ihan kulman takana, itse toivoisin ja veikkaisin tuota pääsiäisen alus tienoota joka UÄ:nien mukaan olisi laskettuaika.
Onneksi on paljon puuhaa, nii päivät EHKÄ menevät nopeasti. Siivota en kyllä enää jaksa, vaikka yhdet kaapit sitä vaatisivatkin. Tällä viikolla saadaan uusi auto. Kivaa, vaikka tykkään ajaa pienemmillä, mutta onhan tässä nyt sitten tilaa kunnollla meille kolmelle. vaikka pieni auto matka tehtäisiin ens kesänä...

Khaosan 37+3

Yhteistyössä