Huhtimammat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurora79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
lisäilisin viel et nää kaks yötä mitä tässä parin viikon sisään on supistellu nii on todennäköisesti aiheutunu sekstailuista.. molempina iltoina seksin jälkeen on ruennu supistelee.. eli meillä sekstaillaan tästä lähin vain aamuisin :D

yhdessä koossa edelleen ja hirveä raskaus vit###s päällä, ihan kaikki ottaa päähän varsinkin sukulaisten ja tuttujen olo kyselyt... :/ ja jatkuva soittelu.

Hyvä uutinen että limatulppa taisi irrota aamulla :) melkein antaa toivoa. Aikaisemmista en ole mitään limatulppaa edes huomannut, mutta nyt sentään. Niin ja eilen illalla tuli hyvän oloisia supistuksia pidemmänaikaa, vaikka sitten yöllä lopahtivatkin, eivätkä kovin pahoiksi edes yltyneet. Mutta mukava huomata että edes jotain tapahtuu.

Niin ja onnittelut kaikille synnyttäneille :) meinasi melkein unohtuam kun ottaa tämä oma tila vaan niin pahasti päähän.

hilti rv. 40+2

Onnea hilti!! :)

tais joo mullaki olla väärä hälytys jo melkein kaks viikkoo sit irronnu limatulppa :( tänään taas puol päivää supisteli mut sit loppu.. plaah...

zeni ja wiljami 39+3

Moikka

Meillekin syntyi pieni poikanen 14.4. Painoa hällä oli 3174g ja pituutta 48cm. Vielä ollaan sairaalassa kun synnytys käynnistettiin vesien tihkumisen takia. Ja nyt pitää sit vielä tarkkailla mun ja pojan arvoja. Maanantaina varmaan kotiin.

Kovasti onnea Hiltille ja Migalle pikkuisista pojista <3.
Kun teillä on voimia ja jaksuja olis mukava kuulla tarkemmin synnytyksestä ja vauva-arjen starttaamisesta. Eikös se ollut Migalle esikoinen ?

Täällä mennään hyvävointisena, mutta yövalvomiset (niinkuin ajasta huomaatte) on ihan jatkuvia. Mutta jos näinkin vaivattomasti menee, niin jääpähän loppuraskaudesta ookoo muistot.

Yöterveiset Khaosanilta 39+2

onnea myös migalle :)

voi ku sais jo oman pojan syliin.. mä alan olla tosi tosi malttamaton jo :(joka aamu herää siihen pettymykseen et ei sit vieläkään :/

zeni ja wiljami 39+4

15.4. Jenska82, Satakunnan keskussairaala
16.4. Insanity^
20.4. Zeni, 3, (4), KYS, poika
20.4. Pörrö75, 2, (3), LKS, tyttö
21.4. -miia-
21.4. Helmi, 1, poika
22.4. Khaosan, 1, (2), TAYS, poika
22.4. Boogie74, 2, (5), oireeton kilpirauhasen vajaatoiminta, Kätilöopisto
24.4. siiru, 3, (5), ivf raskaus,phks
26.4. Tellu81, 3, (3), TAYS, tyttö
29.4. mammma77, poika
30.4. Emmeli

SYNTYNEET:

6.4 Jenni: poika, 3,2kg, 47cm
7.4 Tiina: poika, 4060g, 52cm
14.4. Miga: poika, 3174g, 48cm, 1, (3) NKL, LA 17.4.
15.4. _hilti: poika, 3, LA 12.4.

Onnea Jenni, Tiina, Miga ja Hilti <3 Kovin on poikavaltaista ;) Synnytyskertomuksia olis tosiaan kiva kuulla, sitten kun ehditte kirjoittamaan :)

Mulla kans sama homma kuin Zenillä - aamulla pettynyt olo että eikö vieläkään.. Eipä mitään tuntemuksia että synnytys olisi lähestymässä. Vauva möyrii iltaisella entistä enemmän, josko yrittää tulla ulos nahan läpi...

Malttia naiset :)

Pörrö75 ja Ötti Mönkiäinen 39+4

huh huh, laskettu aika se vaan sieltä tulla tupsahtaa.. ja nää valvomiset alkaa ottaa päähän, ei jaksa sängyssä pyöriä ku ei löydy asentoo.. nyt taas vähän meinaa supistella mut tuskin tästäkään tulee mitään muuta ku huonosti nukuttu yö :( huomenna olis sit se kontrolli äippäpolilla, jospa nyt ees jotain edistystä ois kohdunsuulla tapahtunu.. ilmottelen sit tuomiosta :)

zeni ja wiljami 39+6

Zeni onko sulla nyt jo yliaika kntrl, vai onko se näitä normi kntrl, joita sulla on ollu tässä matkan varrella?? Mietin että omani menee väistämättä tuonne ainakin 40+4, koska silloin on ensimmäinen pääsiäisen jälkeinen arkipäivä. -Niin olettaen tietysti, että tämä poika ei täältä lähde ittellään syntymään. Onhan LA:kin "vasta" perjantaina. Vieläkään en ole tuntenut YHTÄÄN ainutta supistusta missään vaiheessa ja siksi tuntuu ajatus koko synnyttämisestä utopistiselta.

Mielialat vaihtelee. Kamala uupumus iskee välillä ja itkettää, vai voiko hormonitaso jo nyt heitellä, en tiedä. Mutta muutaman yön tässä olen nukkunut suht hyvin, ja niiden jälkeen on aina helpompaa. Tylsyys on repivää, kun sattuneesta syystä, kalenteri on melko tyhjä tällä viikolla. Lenkittely on niinä päivinä ihan mahdoton ajatus kun oikein jalkoja ja selkää juilii.
Olen ostanut itselleni jotain lohtukamaa..uuden laukun , parit kesäkengät, ettei kaikki olisi niin harmaata ja talvista.
No mutta kaippa tämä hautominen joskus loppuu....

Khaosan 39+5

mää lähdenkin tästä myös äippäpolille tarkastukseen..tänään aamusta rr 160/108..taitaa tulla käynnistys eteen..katsellaan..ilmottelen sitten.

siiru ja eskimo 39+3

Onnittelut pojista: Jenni, Tiina, Miga ja Hilti!
Tästähän tulee ihan Jorvin Sairaalan naistenpäivä 2011 mieleen, vaikkakin toiseen suuntaa, siellä kun syntyi tänä vuonna naistenpäivänä 13 tyttövauvaa ja 1 poika.

Synnäritarinoita olisi kiva kuulla!

Meikä kävi neuvolassa pyörähtämässä 39 + 5, ja sai taas ensi viikolle normi-ajan. Tähtään siihen että menee 10 päivää yli, eli että musta kuuluu siis vasta 2.5 paikkeilla. Uskon vakaasti siihen että jos edellinen meni yli, niin kyllä tämäkin.

Tsemejä!
t.Boogietar

khaosan: oli ihan niitä mun normi kontrolleja..
kaikki kunnossa, painoarvio 3100g eli siro kaveri :) nyt sit ens viikolla ois 2 neuvolaa ja jos ei sittenkään oo vielä syntyny ni rv 41+5 eli 2.5. sit käynnistykseen :/ k-suulla oli tapahtunu vähän edistystä, kanavaa oli 2cm jäljellä mut oli pehmee ja 2cm auki. lääkäri vähän pyöritteli k-suuta ns. "ärsytti" sitä et jos rupeis tapahtuu... noh, ei kait se auta ku jatkaa odottelua, plaah..

zeni ja wiljami 40+0

Mulla kans poksahti tänään 40+0, eikä minkäänlaisia merkkejä että synnytys olis lähestymässä.. Blaah. Mulla on vielä varattuna neuvola ensviikon tiistaille 40+5, ja sieltä lähete äitipolille pe 41+2.. Katotaan onko kohdunsuulla tapahtunut mitään ja mietitään käynnistystä. Toivottavasti beibi päättäis syntyä ennen noita käyntejä..

Eilen olin neuvolassa, ja kaikki oli kunnossa. Kuunneltiin pitkään sydänääniä, eikä taukoja kuulunut tälläkertaa yhtään <3

Huomiselle olen sopinut lounastreffit työkamujen kanssa. Jospa en pääsekään koko miitinkiin kiireellisempien asioiden takia.. Toivossa on hyvä elää :)

Siirullapa oli paineet koholla, mitähän äitipolikäynnillä tuumattiin..?

Pörrö75 ja Ötti Mönkiäinen 40+0

Ensiksikin Onnea kaikille tämän taipaleen jo päättäneille!!!! =)

Kiva lukea kuinka erilaisia me kaikki olemme. Toisilla ei ole minkäänlaisia merkkejä synnytyksen alkamisesta, kuin taas itse olen kärvistellyt jo vaikka kuinka kauan erilaisten oireiden kanssa.
Viimeksi taas tänään säännöllisiä supistuksia 13 min välein, teki ihan kivaa, ja sitten taas loppuivat. Aika rasittavaa sellainenkin. Rupeaa olemaan luovuttajafiilis, eli ettei ota enää supistuksia tosissaan kun ne loppuu kohta kuitenkin taas.
3600g oli eilisin painoarvio neuvolantädiltä. Muutenkin kovasti kehui kuinka kaikki käyrät ja arvot menee niin kauniisti. Ilmeisesti vauva saattaa olla myös aika pitkä, sillä vaikka on jo täysin laskeutunut niin siltä takapuoli on kylkiluiden päällä, eli nousee aika korkealle. No, mutta mitat nähdään kunhan nyytti ensin ulos saadaan.. =)

Jatkamme kärvistelyä.. =D

Tellu81 39+1

Hei Tellu, mulla samat oireet. Tuntuu välillä, että NO NYT ja sitten ei taas kuitenkaan mitään. Mä olen ollut välillä jo aika väsynyt supisteluihin ja kipuun, kun niitä on tullut pitkäänkin kerralla. Ehkä vähän sama kuin jos olisi joku muu jatkuva kipu, tulee jotenkin ihan väsyneeksi kipuun. En muista, että edelliset lapset olisivat tehneet tuloaan näin pitkään. Mä olin jo kolme viikkoa sitten varma, että tää syntyy pian...

Tänään äitiyspolilla todettiin istukan olevan noin 2 cm päässä kohdunsuulta, joten ei pitäisi aiheuttaa synnytyksessä pientä (?) vuotoa kummempaa. Ja jotakin edistystä sentään, pehmeä kohdunkaula, lyhentynyt selvästi ja sormenpäälle auki. Jeejee, ehkä tämä tästä.

mammma77 38+6

Neuvolassa piipahdettu ja sain yliaika kntrl lähetteen -kun halusin. Muuten sen teko olis mennyt ens pe asti. Keksiä hieman piti miksi se tehtiin, koska vauva voi hyvin. Mutta koska en nuku, se laitettiin syyksi. Kontrolli olisi siis viimeistään 2.5..voihan olla että poika syntyy vaikka ensi yönä. Nyt on kuulemm kiinnittynyt ja laskeutunut -huomaan sen kyllä itsekkin.
Painoni oli hieman laskenut, eli kokonaissaldo La päivään mennessä 14.0 kg, hyväksyn sen, toivottavasti olen sitä tyyppiä jolla kilot karisevat helposti.
Nyt ei muutakun oottamaan ja oottamaan, eihän sitä ookkaan tässä vielä kauaa tehtykään..
Otin neuvolasta nivaskan vauvalehtiä lainaan, yön pitkiä tunteja varten.

Miten muilla menee ??

Khaosan 39+6

täällä pieni toivonkipinä taas heräs tänään ku irtos taas limatulppaa, nyt ainaki selvästi sen tunnistin.. tosin ei kokonaan lähteny mut kuitenki.. lisäks yht äkkiä veti mahan ihan sekaisin ja pariin otteeseen sai juosta vessaan.. nehän sanoo et luonto tyhjentää suolen ennen synnytystä.. en kuitenkaan jaksa liikoja toivoo ettei taas tuu pettymystä..

jotain piristystä sentään, kävin tänään kampaajalla, nyt voi hyvillä mielin lähtee synnyttää ku on tukka hyvin :D ja onhan tuo pääsiäiseks luvannu hyviä ilmoja, jopa 15 astetta lämmintä :)

zeni ja wiljami 40+1

täällä siis kokonaisena vietän täysiä viikkoja..jei.mulle alotettiin vikalla raskausviikolla verenpainelääkkeet.sanovat et kohdunsuun tilanne viel sen verta epäkypsä ettei lähetty käynnistelee...jihuu,tää siis ei synny varmaan koskaan...

kohtahan on jo toukokuukin..ei jaksas enää yhtään päivää.

siiru ja eskimo 40+0

Odottelu jatkuu täälläkin, hyvistä merkeistä huolimatta. Viime yönä taas supisteli, yritin vähän kävellä ja liikkua, jos se olisi nopeuttanut asiaa, mutta ei. Sitten supistukset loppuivat ja menin takaisin nukkumaan. Huoh. Ensin mä pelkäsin, että apua, jos synnytys käynnistyy (kun on se etinen istukka) ja nyt mä jo pelkään, että apua, jos se ei käynnistykään. On se luonto vaan aika viisas, synnytyskin alkaa jo tuntua houkuttelevalta vaihtoehdolta tähän olotilaan verrattuna. Olo alkaa olla aika tukala, turvotusta on vaikka muille jakaa ja supistuksia tulee ajoittain. Onneksi sentään tämä kaunis ja lämmin kevätsää ilahduttaa tuon karsean talven jälkeen.

mammma77 39+3

15.4. Jenska82, Satakunnan keskussairaala
16.4. Insanity^
20.4. Pörrö75, 2, (3), LKS, tyttö
21.4. -miia-
21.4. Helmi, 1, poika
22.4. Khaosan, 1, (2), TAYS, poika
22.4. Boogie74, 2, (5), oireeton kilpirauhasen vajaatoiminta, Kätilöopisto
24.4. siiru, 3, (5), ivf raskaus,phks
26.4. Tellu81, 3, (3), TAYS, tyttö
29.4. mammma77, poika
30.4. Emmeli

SYNTYNEET:

6.4 Jenni: poika, 3,2kg, 47cm
7.4 Tiina: poika, 4060g, 52cm
14.4. Miga: poika, 3174g, 48cm, 1, (3) NKL, LA 17.4.
15.4. _hilti: poika, 3, LA 12.4.
23.4. Zeni: poika 3370g

meille syntyi pieni (3370g) poika 23.4.11 klo 02.20 <3

synnytyksen kestoks merkittiin 1h 40 min eli syöksyllä tuli poika ulos :) en kerenny muuta lievitystä saamaan ku ilokaasu.
tänään olis tarkoitus kotiuntua, ihanaa :)

voimia kaikille vielä odottaville! <3

zeni ja wiljami 2pv

onnea zenille..aika kiva kun näyttää siltä että kaikki pojat syntyy ensin..kukahan saa ekan tyttösen..täällä ei merkkiä näy että synnyttäisin..odotan keskiviikon äpolia ja heidän päätöstään.ei nääs noi paineet oo hirveesti ees lääkkeil laskenu..noh..hyvää saa aina oottaa...

siiru ja eskimo 40+1

Yhteistyössä