Huoliiko kukaan lihavaa kumppania Suomessa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mariee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin...:
Alkuperäinen kirjoittaja Ntt:
Siinä teki sitten joku itsestään taas luonneanalyysin. Olisi ehkä kannattanut pitää tulos piilossa. Kyllä nämä palstat kieltämättä joskus ovat varsinaisia tietoverkkojen viemäriverkostoja, valitettavasti. No, kukin tuo itsestään esille haluamansa, ja siihen vapaassa maassa on toki oikeus.

Leenako olet, kuin noin suututtaa?! :) Kyllä muuten tuolla logiikalla teit itsekin itsestäsi luonneanalyysin, viemärirotta :D :D

Ihanhan tuossa oli oma nimimerkkini näkösällä ja suuttua osaan kyllä muidenkin puolesta, jos asiattoman käytöksen kohteeksi joutuvat. Tai siis nimenomaan yleensä muiden puolesta, tänne kyllä mahtuu, ei heiluta mielenrauhaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sivhos:
Mieluummin tuokaa esiin omia kommentteja asioista.Älkää alkako sättimään toisia.Se yleensä kääntyy itseään vastaan.

Huvittava kommentti sinun näppikseltäsi, kun et varsinkaan itse neuvojasi koskaan noudata. ;P

Alkuperäinen kirjoittaja Ntt eli Näin täällä taas:
Siinä teki sitten joku itsestään taas luonneanalyysin. Olisi ehkä kannattanut pitää tulos piilossa. Kyllä nämä palstat kieltämättä joskus ovat varsinaisia tietoverkkojen viemäriverkostoja, valitettavasti. No, kukin tuo itsestään esille haluamansa, ja siihen vapaassa maassa on toki oikeus.

Leenako olet, kuin noin suututtaa?! :) Kyllä muuten tuolla logiikalla teit itsekin itsestäsi luonneanalyysin, viemärirotta :D :D

Ihanhan tuossa oli oma nimimerkkini näkösällä ja suuttua osaan kyllä muidenkin puolesta, jos asiattoman käytöksen kohteeksi joutuvat.

Joopa joo. Mitä se nimimerkki muka todistaa? Voit silti olla oikeasti Leena, ja välillä rustailla myös kirjautumatta / muuten eri nimimerkillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Realismia:
Ei sillä painolla ole mitään merkitystä, silloin kun se pysyy niissä rajoissa, että ihminen on terve. Eli syömishäiriöiset äärilaidasta toiseen (anorektikosta/ortorektikosta äärimmäiseen ylipainoon ja BED:iin) tuskin ovat juuri kenenkään ihannekumppaneita, mutta yksilölliset vartalot ovat ainakin itselleni suhteen suola.

Komppaan. Ehkä olen sairaalloisen ulkonäkökeskeinen ja pinnallinen, mutta en vaan voi kuvitella että tuntisin fyysistä vetoa sairaalloisen lihavaan ihmiseen, en myöskään anorektisen laihaan. Se joka väittää että fyysisellä olemuksella ei ole _MITÄÄN_ tekemistä rakastumisen kanssa, on aika lailla valehtelija. Tietysti olisi humaania ja hienoa puhua pelkästään ns. sisäisestä kauneudesta, mutta tosimaailmassa ihmiset ei toimi niin - eikä tunteita ja vetovoimaa voi järjellä käskyttää, vaikka kuinka haluaisi olla hyvä ihminen.

Omalla miehellä on vähän massua, ja itsekin olen enempi pyöreä kuin laiha, mutta lihavia ei olla lähimainkaan. Tärkeintä on se, että harrastaa säännöllistä liikuntaa ja syö riittävästi kasviksia, hedelmiä yms. terveellistä. Toki syödään herkkuja välillä ja nautitaan hyvästä viinistä, muuten ei oltaiskaan pyöreämuotoisia ;)

Itsellä ainakin ihanne miehenä on vähän pyöreämpi mies:) Vähän ''kessiä'' ja jotain mistä pitää kiinni. Bodatut hunksit ja rantaleijonat eivät iske minuun, mutta ei myöskään Manuel Uribe tyyliin ylipainoiset miehet. Voi sitä ylipainoa olla, en usko että haittaa pahemmin, ellei puhuta sitten satojen kilojen ylipainosta.

että kumppanin tulisi olla normaalipainoinen tai hoikka?
Miksi juuri tällainen tavoite? Aiheuttaako oma ulkonäkö itsetunto-ongelmia, ja jos kelpaisi "normaalille", niin tuntisi tulleensa hyväksytyksi ja se vaikuttaisi myönteisesti itsetuntoon? Selvyyden vuoksi: en ole solakka ivailija.

Käyn joskus katsomassa kuvallisia ilmoituksia Suomi24:ssä ihan uteliaisuuttani, että millaisia miehiä on tarjolla oman ikäisteni joukossa. Valitettavasti kovin pullukat kasvot eivät herätä sympatioita. Toisaalta sekin olisi epäreilua, että laittaa esim. armeija-aikaisen kuvan, jolloin oli vielä hoikka ja live-tilanteessa vastaan tulisi 30-40 kg painavampi ilmestys.

Viimeisin miesystäväni oli 180 cm pitkä ja painoi n. 120 kg. Hänellä oli lihaksia, mutta myös todellinen "outokumpu" vatsan kohdalla. Hänellä siis oli ylipainoa ainakin 30 kg. Hänen kohdallaan paino alkoi olla oman makuni mukaan ylärajoilla. Vaatteet hän löysi tavallisista kaupoista XXL-kokoisena ja hänen ylipainostaan huolimatta hän eli tavallista elämää esim. jaksoi pyöräillä, käydä kanssani sienestämässä ym. Myös syömämme ruoka oli tavallista kotiruokaa, mutta mies söi määrällisesti aika paljon ja tykkäsi vielä tv:tä katsellessa syödä pussillisen shipsejä. Mielestäni seksielämään ylipaino ei vaikuttanut. Parisuhteemme päättymiseen ylipaino ei vaikuttanut. Toisaalta en tiedä, olisiko hänen itsetuntonsa ollut parempi, jos ylipainoa ei olisi ollut, sillä hän ei suostunut lähtemään uimarannalle ikinä. Ainakin hänen kanssaan elämä oli mielestäni ihan normaalia parisuhdetta, vaikka hänellä sitä ylipainoa oli.

Minäkään en ryhtyisi suhteeseen sitä lihavamman kanssa. En haluaisi tehdä valintoja elämässä miehen painon vuoksi (esim. ei voi hommata yhteistä asuntoa, jossa on portaita, koska mies ei jaksaisi kävellä niitä tai emme voisi harrastaa yhdessä liikuntaa). Ulkonäkö ei ole ollut koskaan tärkeää minulle, mutta toisaalta tarkemmin mietittyäni en usko, että kiihottuisin siitä, jos mies olisi kokonaan pehmeää massaa eikä lihakset tuntuisi lainkaan. En myöskään osaa oikein kuvitella, miltä tosi merkittävästi ylipainonen ihminen haisisi, sillä läskipoimuihin kertyvä hiki ja runsas hikoilu tuskin olisi kovin kiihottavaa.

En kyllä kokisi myöskään anorektista miestä kiihottavana. Myös monet vegaanit ovat hirvittävän laihoja. Ehkä tämä lihavoituva yhteiskunta aiheuttaa sen, että silmä tottuu pieneen pyöreyteen. En myöskään haluaisi miestä, jolla olisi täydellinen vartalo. Ehkä se taas johtuu OMISTA itsetuntoasioista, sillä olisi helpompaa, että miehessäkin olisi jotakin särmää eikä vain pelkästään minussa.

Olen itse hoikasta unelmapainostani noin 10 kg lihonut vuosien varrella. Vaatteet näyttävät ihan hyvältä päälläni enkä koe tarvetta pudottaa tuota "kymppiä", koska mielestäni terveyshaittaa ei ole ja vanheneva nainen ei välttämättä näytä hyvältä, jos hän laihduttaa liian laihaksi, jolloin naiselliset muodot kärsivät. Oma kilomääräni vaatii jatkuvaa painon tarkkailua ja runsasta urheilumäärää, jotta paino, terveys ja ruoalla herkuttelu ovat balanssissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mjunhytgb:

Ihanhan tuossa oli oma nimimerkkini näkösällä ja suuttua osaan kyllä muidenkin puolesta, jos asiattoman käytöksen kohteeksi joutuvat.

Joopa joo. Mitä se nimimerkki muka todistaa? Voit silti olla oikeasti Leena, ja välillä rustailla myös kirjautumatta / muuten eri nimimerkillä.

Voin olla vaikka kuka, mietihän tosiaan sitä ja kalpene... No eiköhän jätetä tuo Leena rauhaan kuitenkin. En tiedä, pitkäänkö Leena on kirjoittanut, ilmeisesti vuosia kauemmin kuin minä, mutta minä nyt olen kirjoittanut tällä nimellä päivittäin tällä palstalla joulusta. Et siis ilmeisesti ole vakikirjoittaja, joten annetaan hölmöys anteeksi tämän kerran. Korjaahan silti vainoharhasi ja ennen kaikkea käytöstavat, keskustelupalsta kun ei edelleenkään ole tarkoitettu asiattomaan ilkeilyyn kenelläkään mistään, vaikka nyt tässä vähän jo tympii itselläkin. Tämäpä tästä, toteaa tämä toinen vakikirjoittaja ihan vallan eri palkisilta, kuin millä tuo Leena taas asustelee. Jos olisit vähän kauemmin täällä pyörinyt, tietäisit senkin :) Edelleen parempaa päivänjatkoa toivottaen

Äläpäs morkkaa mun lemppari kirjoittajaa tai muuten.......Ntt on viisain täällä koskaan kirjoittaneista.

Alkuperäinen kirjoittaja sätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivhos:
Mieluummin tuokaa esiin omia kommentteja asioista.Älkää alkako sättimään toisia.Se yleensä kääntyy itseään vastaan.

Huvittava kommentti sinun näppikseltäsi, kun et varsinkaan itse neuvojasi koskaan noudata. ;P

Täh? Neuvothan ovatkin toisia varten. Mitä muuta luulit?

Ntt:n huumoriin ja älykkyyteen ei pysty kuin hän itse. Mutta ymmärtääkö joku älykkyyden ja huumorin, se onkin jo ihan toinen juttu!

ntt kyllä kannattais rekata joku nimimerkki. Nyt kun kehut itseäsi eri nimimerkeillä joka välissä.Taiat olla btdt.Se on samanlainen idiootti. Tai voithan sä silti kehua itteäs eri nimimerkkien turvin.....

Alkuperäinen kirjoittaja oma silmä siis vaatii:
että kumppanin tulisi olla normaalipainoinen tai hoikka?
Miksi juuri tällainen tavoite? Aiheuttaako oma ulkonäkö itsetunto-ongelmia, ja jos kelpaisi "normaalille", niin tuntisi tulleensa hyväksytyksi ja se vaikuttaisi myönteisesti itsetuntoon? Selvyyden vuoksi: en ole solakka ivailija.

En tiedä, olenko ihan väärässä, mutta minulla on sellainen "musta tuntuu" -oletus, että lihavahkoilla miehillä on useammin hoikka-/normaalivartaloinen nainen kuin että hoikka/normaalivartaloisella miehellä olisi lihava nainen. Mitäs sanotte? Tunnetteko te enemmän näitä lihava mies/hoikka- tai normaalikokoinen nainen -pareja kuin lihava nainen/hoikka- tai normaalivartaloinen mies -pareja? Jossain täällä Elleissä pohdittiin myös sitä, miksi lihavat naiset ja maahanmuuttajamiehet (normaalivartaloiset, lihaksikkaat) päätyvät yhteen. Mitäs tästä ajattelette?

Alkuperäinen kirjoittaja mariee:
Jossain täällä Elleissä pohdittiin myös sitä, miksi lihavat naiset ja maahanmuuttajamiehet (normaalivartaloiset, lihaksikkaat) päätyvät yhteen. Mitäs tästä ajattelette?

No ainakin yksi selitys tälle ilmiölle on se, että esim. afrikkalaisten keskuudessa lihava nainen on paljon halutumpi puoliso kuin meilläpäin. Kuulemma kotopuolessa kertoo vauraudesta sun muusta jos vaimo on "lihoissaan", ja tietysti kun miehet ovat siinä kulttuurissa kasvaneet niin ei ne mieltymyksetkään ole länsimaisiksi ehtineet muuttua. Muista maahanmuuttajaryhmistä en osaa sanoa, mutta afrikkalaisten kohdalla tässä yhtälössä ei ainakaan ole mitään outoa.

Ohhoh, no johan on ollut sanailua! Kiitos nyt kahdelle aiemmalle, mutta älkääs sentään liioitelko. Näiden säästötalkoiden aikana, mitä tämänkin maan talous näinä päivinä vaatii ei kyllä kannata törsätä ylenmääräisiin kehumisiin, pitäkää jemmassa, niitä voidaan joskus vielä talvisen laman iskiessä tarvita... Viisaudelle kyllä pyrskähdän, tuhahdan, karjahdan ja nyyhkäisen, olen elänyt tämän tyypin kengissä jo 45 vuotta ja kyllä siinä kummasti tuollainen illuusio karisee... :)) Ja karisee teiltäkin, jahka täällä riittävästi ehdin roikkua. Olkaatten ihan varmoja!

Ei tuon yhden inttäjän vainoharhaankaan kannata tuhlata energiaa sen enempää, jos toki nyt kiitos puolustuksen puheenvuoroista. Sillä on jääneet vissiin tekstianalyysin tunnit koulunpenkillä aikanaan väliin. Energiakriisistäkin puhuvat nykymaailmassa, joten emmeköhän jätä tämän yhden tänne tuhlaamaan itseksensä ja itseensä (eikä kun mainosalan ammattilaisten mukaanhan se on itseensä panostamista ja luovaa ilmaisua - no olkoon sitä sitten.) Ja Leenakin taitaa olla jo aika parkkiintunut näihin nettikirjoittelualaa kauemmin harrastaneena. Minä nyt olen sen verran tuore tapaus tällä alalla ja kai perusrehellisessä ympäristössä kasvanut (ja nimensäkin tietävässä), että meinaan aina välissä kiehahtaa, jos valehtelusta epäillään tai jonkun kimppuun käydään. Turhaa energianhaaskuuta sekin kai, hallitus saisi panna verolle, minulla tienaisi. Vaan josko se sitten tulisi se leskien ja orpojen asia ajettua silläkin rahalla tässäkin maassa? Kaiken kokoisten.

Illanjatkoja, toivottaa ihan onnellisiakin, painoltaan hyvinkin epäsuhtaisia pareja tunteva, jos tosin sen takia yksinkin jääneitä. Mikä taas on harmi, mutta tällaisiahan met ihmiset olemma.

Alkuperäinen kirjoittaja voi äh j puh!:
ntt kyllä kannattais rekata joku nimimerkki. Nyt kun kehut itseäsi eri nimimerkeillä joka välissä.Taiat olla btdt.Se on samanlainen idiootti. Tai voithan sä silti kehua itteäs eri nimimerkkien turvin.....

Ei kyllä minä olen ihan eri ihminen. Ja tunnistan ntt:n kirjoitukset vaikka millä nimmarilla kirjoittoittaisi. On siinä tytöllä sellainen älykkyys ja huumori että harva, siis ei kukaan täällä, pysty samaan.
Btdt on ihan eri juttu. Hän on älykäs, mutta ilkeä. Ntt ei ole koskaan ilkeä.

Sen olen jo Elleissä puolessa vuodessa oppinut, että nämä muutamat, jotka näkevät monta ihmistä yhtenä (Mitä siihen muuten oikein tarvitaan? Viinakin kun tekee kai päinvastaisen?) eivät siitä piirteestä ja pinttymästä eroon pääse, vaikka niille sanoisi kuka mitä. Joten annamma olla...

Viimeisen kiitoksen toimitin perille oikeampaan osoitteeseen. Kävin kiittämässä kädestä pitäen kasvattanutta tahoa tuolla keittiön puolella. Paree kiittää ihmisiä niin kauan, kun ovat elossa, eikä vasta hautajaisissa, toteaa siis Ntt. Ihan Itte! :)

(niin on minulla muuten se virallinenkin nikki, se on se Näin täällä. Mutta kun olen jo niin kotiutunut tuohon täällä saamaani lempinimeen, taisi olla Marita 70, joka sen lyhensi aikoinaan, kiitosta vaan hälle, niin en enää oikein osaa tuota virallista. Ei virattoman ihmisen kannata heittäytyä viralliseksi, kaikilla tavoilla virattoman. :) Ensin jäi aina se rekisteröityminen, Vastaa -nappia painaessa aina huomasin, että "Ai niin", ja rupesin sitten kirjoittamaan sen Näin täällä taas. Ja siitä tuo lyhenne. Siinä jo nyt sitten pysyttäköön. En minä edelleenkään varmaan muistaisi sitä kirjautumista kuitenkaan, muutenkin maailman huonomuistisimpana hutiluksena... :) )

viime päivinä täällä on joku pari kertaa kirjoittanut nimimerkillä Näintäällä, siis sama ilman välilyöntiä, joten selkeämpi tämä viraton versio jo sikälikin.

Alkuperäinen kirjoittaja mariee:
Tunnetteko te enemmän näitä lihava mies/hoikka- tai normaalikokoinen nainen -pareja kuin lihava nainen/hoikka- tai normaalivartaloinen mies -pareja?

Tunnen kaksi paria, joista toisessa mies on hoikka ja hyväkuntoinen, vaimo huomattavan ylipainoinen, toisessa mieskin on pyöreä mutta vaimo erittäin lihava.

Tunnen tietty muitakin pareja :D mutta ne ei siis ole "eri paria", kuten ei olla mekään mieheni kanssa. Enkä tunne sellaisia pareja missä mies on lihavampi.

Voin olla vaikka kuka, mietihän tosiaan sitä ja kalpene... No eiköhän jätetä tuo Leena rauhaan kuitenkin. En tiedä, pitkäänkö Leena on kirjoittanut, ilmeisesti vuosia kauemmin kuin minä, mutta minä nyt olen kirjoittanut tällä nimellä päivittäin tällä palstalla joulusta. Et siis ilmeisesti ole vakikirjoittaja, joten annetaan hölmöys anteeksi tämän kerran. Korjaahan silti vainoharhasi ja ennen kaikkea käytöstavat, keskustelupalsta kun ei edelleenkään ole tarkoitettu asiattomaan ilkeilyyn kenelläkään mistään, vaikka nyt tässä vähän jo tympii itselläkin. Tämäpä tästä, toteaa tämä toinen vakikirjoittaja ihan vallan eri palkisilta, kuin millä tuo Leena taas asustelee. Jos olisit vähän kauemmin täällä pyörinyt, tietäisit senkin :) Edelleen parempaa päivänjatkoa toivottaen

Lässyn lässyn. Mikä pirun palstapoliisi sä luulet olevasi? Opettele niitä käytöstapoja ihan keskenäsi vaan.

Yhteistyössä