V
vierailija
Vieras
No joo, ihmetyttää tosiaan, että nykyaikaiset tasa-arvoa vaativat ja odottavat naiset ovat valmiita heittäytymään täysin toisen ihmisen varaan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:No joo, ihmetyttää tosiaan, että nykyaikaiset tasa-arvoa vaativat ja odottavat naiset ovat valmiita heittäytymään täysin toisen ihmisen varaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nyt 5v. kotona:Minä olen nyt miehen elätettävänä. Vaikka vakityö ja kouluttautunut olen. Meistä on tärkeää antaa pienten lasten olla kotihoidossa mahd. pitkään.
Entäs jos se mies tosiaan kuolisi huomenna. Eikö sinua kaduttaisi, ettei hän koskaan saanut olla kotona lasten kanssa, vaan oli "aina töissä". Siihen meni hänen elämänsä...
Alkuperäinen kirjoittaja vierastelija:Olen usein miettinyt, että mitä ajattelevat ne naiset, jotka jättäytyvät täysin miehen varaan, eivätkä yritäkään elättää edes itseään ja tulla toimeen omillaan. Esim. jäävät kotiin elämään pelkästään miehen tulojen varassa, hylkäävät oman uransa ja itsenäisen toimeentulon.
Jotkut eivät esim. hanki ajokorttia tai autoa, eli eivät pääse liikkumaankaan ilman miestä mihinkään.
Eivätkö he ajattele, että se mies voi kuolla vaikka huomenna? Sitten ollaan ilman toimeentuloa ja oman itsensä varassa. Ei se perhe-eläkekään niin suuri ole, että sillä toimeen tulisi. Vai otetaanko sitten vaan uusi mies, vai onko sille nykyiselle otettu suuri henkivakuutus?
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Jos puoliso kuolee, niin ainahan sitä voi sitten mennä töihin.
Ihan outo tuo ap´n ajatusmaailma.
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja nyt 5v. kotona:Minä olen nyt miehen elätettävänä. Vaikka vakityö ja kouluttautunut olen. Meistä on tärkeää antaa pienten lasten olla kotihoidossa mahd. pitkään.
Entäs jos se mies tosiaan kuolisi huomenna. Eikö sinua kaduttaisi, ettei hän koskaan saanut olla kotona lasten kanssa, vaan oli "aina töissä". Siihen meni hänen elämänsä...
Miten tuosta tekstistä tuli ilmi, että mies on aina töissä?
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Jos puoliso kuolee, niin ainahan sitä voi sitten mennä töihin.
Ei voi ihan tuosta noin vain, jos ei ole koulutusta tai työkokemusta, tai taidot ja tiedot ovat vanhentuneet aikoinaan hankitussa ammatissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Jos puoliso kuolee, niin ainahan sitä voi sitten mennä töihin.
Ei voi ihan tuosta noin vain, jos ei ole koulutusta tai työkokemusta, tai taidot ja tiedot ovat vanhentuneet aikoinaan hankitussa ammatissa.
No aina sitä JOTAIN työtä löytyy, jos ei ole ronkeli. Voihan sitä alkaa vaikka strippaamaan, rappusiivoojaksi, lehtimyyjäksi, puhelingalluppia tekemään tai vaikka pistää pystyyn oman firman.
Niin tai sitten alkaa opiskelemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Jos puoliso kuolee, niin ainahan sitä voi sitten mennä töihin.
No aina sitä JOTAIN työtä löytyy, jos ei ole ronkeli. Voihan sitä alkaa vaikka strippaamaan, rappusiivoojaksi, lehtimyyjäksi, puhelingalluppia tekemään tai vaikka pistää pystyyn oman firman.
Onko sinulla käsitystä siitä, paljonko noista töistä maksetaan palkkaa? Niillä ei elätetä itseä ja muutamaa lasta. Opintotukikin on todella pieni, lainaa joutuu ottamaan elämiseen ja luultavasti toimeentulotukeakin siihen päälle.
Alkuperäinen kirjoittaja minna:Tiätkö muuten, että oikeasti toiset tarvii sitä rahaa enemmän ku toiset... Nykyään ihmiset kuvittelee et raha on se jolla turvataan lapsille hyvä elämä...
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Jos puoliso kuolee, niin ainahan sitä voi sitten mennä töihin.
Onko sinulla käsitystä siitä, paljonko noista töistä maksetaan palkkaa? Niillä ei elätetä itseä ja muutamaa lasta. Opintotukikin on todella pieni, lainaa joutuu ottamaan elämiseen ja luultavasti toimeentulotukeakin siihen päälle.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja minna:Tiätkö muuten, että oikeasti toiset tarvii sitä rahaa enemmän ku toiset... Nykyään ihmiset kuvittelee et raha on se jolla turvataan lapsille hyvä elämä...
Minusta toimeentulotuella eläminen ei turva lapsille hyvä elämää.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja minna:Tiätkö muuten, että oikeasti toiset tarvii sitä rahaa enemmän ku toiset... Nykyään ihmiset kuvittelee et raha on se jolla turvataan lapsille hyvä elämä...
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja minna:Tiätkö muuten, että oikeasti toiset tarvii sitä rahaa enemmän ku toiset... Nykyään ihmiset kuvittelee et raha on se jolla turvataan lapsille hyvä elämä...
Lapsilisätkin on "toimeentulotukia" jos aletaan halkomaan hiuksia.
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:Alkuperäinen kirjoittaja **:Hah, kun ei oottele ties minne asti sen lapsenteon kanssa niin ehtii tehä ihan kaikkee elämänsä aikana. Mulla on mainiosti aikaa tehdä töitä tai vaikka opiskella sit kun mun lapset on koulussa, koska oon hommannu lapset nuorena.
Mahtava logiikka sulla. Elätkö sä jotenkin pitempään kun myöhään lapsia tekevät vai mistä sulle ne lisävuodet "tehä kaikkee" tulee? Jos joku ensin opiskelee ja on sen jälkeen lasten kanssa kotona, miten se vie yhtään sen enempää aikaa kun tehdä sama toisessa järjestyksessä? Ainoana erona se ettei sitten ole se 35-vuotias vastavalmistunut ilman työkokemusta koittamassa saada työpaikkaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:Alkuperäinen kirjoittaja minna:Tiätkö muuten, että oikeasti toiset tarvii sitä rahaa enemmän ku toiset... Nykyään ihmiset kuvittelee et raha on se jolla turvataan lapsille hyvä elämä...
Lapsilisätkin on "toimeentulotukia" jos aletaan halkomaan hiuksia.
No jos nyt ei kuitenkaan nimitettäisi niitä toimeentulotueksi, kun toimeentulotuki on ihan oma tukensa. Sitä saadakseen on oltava todella vähävarainen, ja kolme lapsen siivooja-yh todellakin on sitä.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Hmm.... mun mielestä asia on juurikin niin että mies perheen elättää jos hän on ainoa työssäkäyvä. Ja tietty vaimo silloin jos mies on koti-isä. Rahat voi oikeasti olla yhteiset vain silloin kun molemmat tuo sitä rahaa taloon.
Mä olen itse aiemmin ihmetellyt miten joku voi antaa toisen elättää itsensä. Nyt olen kuitenkin itse siinä tilanteessa ja tämä tuntuu sangen luontevalta vaihtoehdolta. Tosin edelleenkin pyrin pärjäämään kodinhoitotuella ja lapsilisillä, mutta välillä joudun käymään miehen rahapussilla, eikä se tunnu meistä kummastakaan pahalta.
Ens vuonna mies joutuu joko lomautetuksi tai irtisanotuksi. Jos hän ei saa muuta työtä, niin todennäköisesti hän jää kotiin pikkuisemme kanssa ja minä lähden töihin. Ja siinä vaiheessa tuntuu varmasti ihan yhtä luontevalta antaa miehelle rahaa, eli elättää hänet.