Epäitsenäiset naiset ihmetyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierastelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierastelija

Vieras
Olen usein miettinyt, että mitä ajattelevat ne naiset, jotka jättäytyvät täysin miehen varaan, eivätkä yritäkään elättää edes itseään ja tulla toimeen omillaan. Esim. jäävät kotiin elämään pelkästään miehen tulojen varassa, hylkäävät oman uransa ja itsenäisen toimeentulon.
Jotkut eivät esim. hanki ajokorttia tai autoa, eli eivät pääse liikkumaankaan ilman miestä mihinkään.

Eivätkö he ajattele, että se mies voi kuolla vaikka huomenna? Sitten ollaan ilman toimeentuloa ja oman itsensä varassa. Ei se perhe-eläkekään niin suuri ole, että sillä toimeen tulisi. Vai otetaanko sitten vaan uusi mies, vai onko sille nykyiselle otettu suuri henkivakuutus?

No meillä olisi sellainen tilanne tuossa tapauksessa, jos perheemme elättäjältä eli mieheltäni loppuisi aika täällä maan, että ottaisin ensin yhteyttä hänen lakimieheensä ja hänen tiedoissaan olevilla tiedoilla tapahtuisi firman asiat ja luultavasti siellä on ohjeet myös minulle muun omaisuuden kanssa. Miehen ohjeiden mukaan firmalle tehtäisiin se mitä siellä käsketään ja muu omaisuus jäisi odottamaan luultavasti lasten kasvamista, ja sitten he saisivat maat ja metsät... henkivakuutuksia on moneen lähtöön meillä kaikilla ja minulla on myös ammatti mitä tarvittaessa jatkaisin, jos ei muuten toimeen tultaisi, mikä tosin ei olisi todennäköistä.

Joo anopin kohdalla on jo myöshästä hankkii toimeentulo puhumattakaan ajokortista, mutta muuten on ollut "kotona" koko ikänsä joten jos appi lähtee täältä aikaisemmin niin voi tulla vähän vaikeeta.

en mä jaksa ajatella kuolemaa koko ajan. Jos jotain käy niin sitten käy. Mietin sitä sitten. Ei oo hirveen kauaa siitä kun oli ihan yleistä olla kotiäiti, miksi siinä on nyt yhtäkkiä jotain vikaa?

Mä taas en tajua tätä nykystä urakeskeisyyttä, mitä järkeä siinä on? Teet töitä, töitä, töitä ja sit oot vähän aikaa eläkkeellä ja kuolet pois. Jeee.

Ja mitä mieheen tulee, musta se on hyvä ratkasu et toinen hoitaa kodin ja lapset ja toinen tekee rahaa. Mitä järkee et kumpiki tekee rahaa ja lapset hoitaa joku muu? Yhtä hyvin niitä lapsia ei siinä tarvittais sillon ollenkaan.

jotkut naiset tahtovat elää sellaista elämää, että ovat ns "miehen varassa". tahtovat olla se, josta pidetään huolta ja olla tavallaan vähän avuttomia ilman sitä miestä. tehköön kukin kuten haluaa, kai se niille näiden naisten miehillekin sopii.

itse en voisi ikinä olla sellainen. itse tahdon elää ilman miestä, eipä ymmärrä minuakaan kovin moni. siis vapaaehtoista yksinhuoltajuutta.

Mä haluan ainakin lapsille hyvän elintason ja siks käydään molemmat töissä. Asutaan omakotitalossa ja voidaan matkustella ja viettää laatuaikaa lasten kanssa. Mikään ei tunnu kalliilta toteuttaa, niinkuin näillä perheillä joissa vaan toinen on töissä. On kaksi autoa vm-07 ja vm-09 joten kumpikin liikkuu omillaan miten lystää. Kyllä mä ainakin aion turvata tulevaisuuteni muutenkin kuin miehen kuoleman perusteella, sehän voi lähteä vaikka tänä iltana jonkun mua nuoremman matkaan. Enpähän jää tyhjän päälle eikä elintalo lapsilla laske vaikka yh:ksi jäisinkin.

Mua taas ihmetyttää se, että naisten eliniänennuste alkaa olla jotain 80-85 vuotta, ja silti hirveän moni näkee elämäntehtävänään sen kun lapset ovat pieniä. "En mä mitään uraa tee, mä oon kotona kun lapset on pieniä". Keskimäärin ihminen on n. 40 vuotta työikäisessä kunnossa. Ihan oikeastiko joku näkee vaihtoehtona sen että on 40 vuotta kotona "hoitamassa lapsia"? Hoitaa lapsia, lapsia, lapsia ja sit oot eläkkeellä ilman eläkettä ja sit kuolet. Jeeeee.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä haluan ainakin lapsille hyvän elintason ja siks käydään molemmat töissä. Asutaan omakotitalossa ja voidaan matkustella ja viettää laatuaikaa lasten kanssa. Mikään ei tunnu kalliilta toteuttaa, niinkuin näillä perheillä joissa vaan toinen on töissä. On kaksi autoa vm-07 ja vm-09 joten kumpikin liikkuu omillaan miten lystää. Kyllä mä ainakin aion turvata tulevaisuuteni muutenkin kuin miehen kuoleman perusteella, sehän voi lähteä vaikka tänä iltana jonkun mua nuoremman matkaan. Enpähän jää tyhjän päälle eikä elintalo lapsilla laske vaikka yh:ksi jäisinkin.

Ei se tarkoita huonoa tulotasoa jos vain toinen on töissä. Mun palkka ei hoitomaksujen jälkeen toisi kotiin rahaa mainittavaa summaa, mutta onneksi miehellä sitten on kunnon palkka. Kannattaa vähä kattoa millasella koulutuksella ittelleen ukon ottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Mua taas ihmetyttää se, että naisten eliniänennuste alkaa olla jotain 80-85 vuotta, ja silti hirveän moni näkee elämäntehtävänään sen kun lapset ovat pieniä. "En mä mitään uraa tee, mä oon kotona kun lapset on pieniä". Keskimäärin ihminen on n. 40 vuotta työikäisessä kunnossa. Ihan oikeastiko joku näkee vaihtoehtona sen että on 40 vuotta kotona "hoitamassa lapsia"? Hoitaa lapsia, lapsia, lapsia ja sit oot eläkkeellä ilman eläkettä ja sit kuolet. Jeeeee.

Hah, kun ei oottele ties minne asti sen lapsenteon kanssa niin ehtii tehä ihan kaikkee elämänsä aikana. Mulla on mainiosti aikaa tehdä töitä tai vaikka opiskella sit kun mun lapset on koulussa, koska oon hommannu lapset nuorena.

Alkuperäinen kirjoittaja :

meillä on laatuaikaa joka päivä, ei tarvita siihen ulkomaita. Ei meilläkään tunnu mikään kalliilta toteuttaa kun ei kaivata turhaa pjaskaa, ei arvosteta sellasta.

Kaikki mitä tarvitaan, saadaan. Jos tahdotaan jotain ekstraa, ei siinäkään oo mitään ongelmaa. Mut harvoin tahdotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Hah, kun ei oottele ties minne asti sen lapsenteon kanssa niin ehtii tehä ihan kaikkee elämänsä aikana. Mulla on mainiosti aikaa tehdä töitä tai vaikka opiskella sit kun mun lapset on koulussa, koska oon hommannu lapset nuorena.

Mahtava logiikka sulla. Elätkö sä jotenkin pitempään kun myöhään lapsia tekevät vai mistä sulle ne lisävuodet "tehä kaikkee" tulee? Jos joku ensin opiskelee ja on sen jälkeen lasten kanssa kotona, miten se vie yhtään sen enempää aikaa kun tehdä sama toisessa järjestyksessä? Ainoana erona se ettei sitten ole se 35-vuotias vastavalmistunut ilman työkokemusta koittamassa saada työpaikkaa.

Olen jäänyt kotiin, muttei mies elätä minua vaan minulla on omat tuloni (muu kuin tuet), ajokorttia en ole koskaan hankkinut kun en ole tarvinnut....eikä meillä ole autoakaan kun ei tarvita sitäkään....

Alkuperäinen kirjoittaja nyt 5v. kotona:
Minä olen nyt miehen elätettävänä. Vaikka vakityö ja kouluttautunut olen. Meistä on tärkeää antaa pienten lasten olla kotihoidossa mahd. pitkään.

Entäs jos se mies tosiaan kuolisi huomenna. Eikö sinua kaduttaisi, ettei hän koskaan saanut olla kotona lasten kanssa, vaan oli "aina töissä". Siihen meni hänen elämänsä...

Yhteistyössä