Minä nyt asetun koirineni tuon toisen koiranomistajan tilalle :ashamed:
meillä on niin arka koira toisia, varsinkin isompia kohtaan, että menee maahan ohitustilanteessa ja saattaa peloissaan muristakkin jos toinen on liian lähellä.
Meillä ei olisi onnistunut ohimeno, varsinkaan jos kaksi isompaa koiraa olisi vastaan tullut. Toki me oltaisiin oltu siellä penkassa...
Mutta kun tuo koiran murina ei ole aina hyökkäys käsky toiselle koiralle vaan se on epävarmuutta hihnassa. Samoin kun rähinä.
Ja murina, pelko ja rähinä ovat kaikki omistajiensa vikoja.
Siis kyllä: minun vikani on kun meidän koira pelkää isompia.
Ap.n tilanteessa oli vastaan tulijan omistajan vika kun koira murisi ja Ap.n vika kun oma koira rähisi.
Itse olen sitä mieltä että jos ei voi luottaa siihen ettei oma koira käy toisen päälle vaikka toinen ihan vieressä provosoikin murinalla, sitten vaan lenkille jonnekkin missä tilaa on enemmän... Ja siellä kauempana sitten harjotellaan kaikki temput.
Ja itse tiedän että meidän koiraa juuri hyödyttää käydä siellä missä toisia koiria liikkuu, tottuu sitten näihin isompiinkin. On jo saanut monta isompaa kaveriakin ja vain nuo pysähtyvät koirat, joita ei pääse haistelemaan, ne pelottaa...